خبر رسمی نیل دارکمن: بازی بعدی Naughty Dog میتواند ادراک ما در گیمینگ را دوباره تعریف کند

Jill-Valentine

By hiding you show your true nature coward
Loyal Member
GOQrpLIWwAAC2H3.jpeg
طی مصاحبه انجام شده با نیل دراکمن در جلسه استراتژیک سونی، از او خواسته شد تا جزئیاتی در مورد یک چشم انداز شخصی یا پروژه رویایی که می خواهد تحقق یابد به اشتراک بگذارد؛ او گفت:

من خوش شانس بودم که روی چندین پروژه رویایی کار کردم و در حال حاضر در مورد یک پروژه جدید هیجان زده هستم که شاید هیجان انگیزترین پروژه باشد.

موفقیت سریال باعث مورد توجه قرار گرفتن گیمینگ شده است و تجربیات غنی و درگیرکننده‌ای که بازی‌ها ارائه می‌کند را به تصویر می‌کشد. این دیده شدن گیمینگ، نه تنها من را برای پروژه فعلی‌مان، بلکه برای پتانسیل گسترده‌تر بازی‌ها برای جذب مخاطبان جهانی هیجان‌زده می‌کند.


من مشتاقم ببینم این بازی جدید چگونه طنین انداز می شود، به خصوص پس از موفقیت The Last of Us، چون که می تواند تصورات اصلی دنیای گیمینگ را تغییر دهد.

استودیو ناتی داگ هنوز بازی بعدی خود را معرفی نکرده است نکرده است و دارکمن در مصاحبه های اخیر پیرامون هویت بازی اطلاعاتی به اشتراک گذاشت

سال گذشته، او پیشنهاد کرد که نمایش بازی بعدی استودیو را بیشتر از گذشته به انتشار نزدیک‌تر کند تا با «مسائل تعادل بین کار و زندگی» مبارزه کند تا اینکه زودتر اعلام کند روی چه چیزی کار می‌کند.

دراکمن که قبلاً به تقاضای شدید طرفداران برای The Last of Us Part 3 اذعان کرده بود، اخیراً تأیید کرد که کانسپت آرتی برای سومین بازی در ذهن دارد و فکر می‌کند که یک داستان دیگری برای روایت وجود دارد.

Neil Druckmann says new Naughty Dog title ‘could redefine mainstream perceptions of gaming’ | VGC
 
آخرین ویرایش:
View attachment 338496
نیل جواب خودش به اخرین سوال رو داده که اینه. این سونی جدیدا خیلی عجیب شده. جعل حرف نکرده بود که کرد
اصلا با سیاست های فعلی سونی نمی خوند، سونی اینقدر نگران کرانچ و ... هست که بازی هاشو دیگه دم ریلیز معرفی می کنه چه برسه اینکه بخواد بازی که اصلا معرفی نشده رو اینجوری هایپ کنه
عجیبه
 
سونی بخاطر اون کنفرانس "فراتر از مرزها" از شهرت دراکمن خرج کرد،
درسته با بزرگنمایی اما به خاطر سهام لازم میشه این اقدامات، اصلا کل اون کنفرانس مصرف برای استاک داشته.
اما عجیب تر اینه که دراکمن راست راست جلو سونی در میاد که دروغ گفتن!
اینطور گردن کلفتی کردن، اون تئوری که جایگاه دراکمن در سونی بالاتر از یک مدیر استدیوست و میتونه ceo جابهجا کنه رو تقویت میکنه
 
نیل جواب خودش به اخرین سوال رو داده که اینه. این سونی جدیدا خیلی عجیب شده. جعل حرف نکرده بود که کرد
اصلا سونی جعل حرف هم نمیکرد، دقیقا چطور میشه ویدیو گیم رو از نو تعریف کرد!؟ یعنی اصلا شکل دیگه ای از ویدیو گیم وجود نداره دوستان :D

دقیقا Naughty Dog با Tlou چیکار کرد که ترکوند!؟ هیچی صرفا یه داستان معمولی رو به بهترین شکل پیاد کردن. (که خودش شاهکار حساب میشه) یعنی خود تلو هم "مفهوم جدید از ویدیوگیم" نبود :D

آخرین بار بنده خدا Kojima از این حرفها اونم برای تبلیغ Death Stranding که IP جدید بود میکرد که آخرش هم نتیجه اش رو دیدیم.

ناتی داگ میتونه برای آیپی جدیدش سنگ تموم بذاره ولی هیچ وقت قرار نیست بازی بعدیشون "یه مفهوم جدید باشه" حتی قرار نیست مثل Tlou سر زبونها بیوفته.
 
من کاملا باهات هم عقیدم ولی میخوام بگم دنیای بازی به همون نسبت که به یه بازی با انتخابهای وحشتناک که تکرارپذیری بازی رو چندبرابر زیاد کرده نیاز داره به تولیدات سوپر خطی که اون بهترین مسیر روایی از نظر کارگردان/نویسنده بازیه هم نیاز داره.

در مورد Tlou دقیقا همونطور که گفتی سازنده میخواست یه نقطه بزاره و تموم کنه.
مثل سرگرمیهای دیگه کتاب ، فیلم و... که ماها مسیری که برامون از قبل تعیین شده رو تجربه میکنیم و حق انتخاب نداریم.
خیلی وقتها اون پایانی رو که تجربه میکنیم دوست نداریم ولی این اون پایان مورد نظر سازنده یا نویسندست.
شاید اگه روزی دراکمن بیاد در مورد ایدش در مورد این مسیر و پایان بندی صحبت کنه به جواب خیلی از سوالهامون بهتر برسیم و درکش برامون راحت تر بشه.

اما به شخصه من همیشه تو این موارد سعی میکنم احترام بزارم.
غر میزنم ، حرص میخورم ولی در آخر میگم این ساخته اونه و انتخابش این بوده.
من چی نوشتم ؟ :D
تصور کن رفتی رستوان مورد علاقه ات و طعم / مزه غذا رو دوست نداری , چه واکنشی نشون میدی ؟
اشپز دعوت می کنی و در مورد مشکلات اش و علت اصلی خوب نبودن غذایی امروز صحبت می کنی ؟ :D نه
طرف اشپز ,حقوق می گیره و وظیفه اش راضی نگه داشتن مشتریه :-??مشتری هم با اشپز ارتباطی عاطفی نداره و صرفا بر اساس طعم و مزه غذا قضاوتش می کنه
استودیو ها / بازیساز ها همین :-??گیمر ها همین الان هم صدها هزار دلار / حتی میلیون دلار حقوق بازیساز ها تامین می کنن / تو شبکه های اجتماعی رایگان حمایت اشون می کنن :-??دیگه وظیفه ای ندارن که با این دوستان ارتباط عاطفی برقرار کنن :D
عزیزم چی چیزی تو ذهن ات داشتی و چرا موفق نشدی :D اشکال نداره هر کاری دلت می خواد انجام بده ما درک ات می کنیم :))

اتفاقا به خاطر همین بالدرز گیت و یکی دوتا بازی دیگه که تو ذهنم بود گفتم تقریبا :D

ولی بازم میگم بازی ای که داستانش قراره تو چند تا نسخه روایت بشه چطور باید به پلیر حق انتخاب سرنوشت ساز بده؟ حتی ویژوال ناول ها هم یه روت اصلی دارن که مدنظر سازندس حالا شما هر ژانگولری بخوای تو کار میزنی ولی تهش ادامه ای درکار باشه روایت خود سازنده ارجحه.

یه بازی مثل بالدرز گیت روایت و دنیاسازیش زمین تا آسمون با لست تفاوت داره که همین این انعطاف رو بهشون داده که حق انتخابای بیشمار تو بازی بذارن.
دنیای لست آف اس رو کاراکترا با رفتارهاشون دارن برامون روایت میکنن ولی بالدرز گیت یه دنیای پویا و زنده داره که کاراکترا صرفا یه وسیله برای تجربه اون دنیا هستن نه روایت گرش.

احساسم میکنم بازی بعدیشون از اون فرم روایت خطی خارج بشه و دیگه امید به خدا همه از نتیجه راضی باشیم :D
کی دنیای لست محدود کرده ؟ گیمر ها ؟ دنیای لست امکان گسترش نداشت ؟
کی دنیای dungeon and dragons به وجود اورده ؟ ادم فضایی ها ؟ چند نویسنده معمولی این دنیا رو خلق و گسترش دادن

بالدرز گیت یه دنیای پویا و زنده داره که کاراکترا صرفا یه وسیله برای تجربه اون دنیا هستن نه روایت گرش ؟؟ :-??
همین الان Baldur's Gate 3 دانلود کن :D
داستان Baldur's Gate 3 با چند تا از بهترین شخصیت های تاریخ گیم روایت می شه ( همه شخصیت ها هم به سرعت به محبوبیت فوق العاده ای رسیدن ) هر شخصیت هم به تنهایی یه داستانی فرعی فوق العاده داره
اما Larian Studios نمی ترسه که ای وای گیمر ممکن شخصیت فوق العاده ای که با چند سال برای خلق اش زحمت کشیدیم از بین ببره / دوست نداشته باشه ( بیشتر بازیساز ها این مشکل دارن )
Larian Studios به شخصیت پردازی خودش ایمان داشت ( شخصیت پردازی در حدی خارق العاده است که هر شخصیت حتی بدون اجبار پلیر هم به حق اش می رسه ) همین ایمان و شجاعت محبوبیت / ارزش تکرار بازی چند برابر کرد
 
دراکمن تو توییت جدیدی که زده عملاً گفته سونی حرف تو دهنش گذاشته و این که بازی بعدی ناتی داگ قراره باور به صنعت گیمینگ‌ رو از نو تعریف کنه رو نگفته.
نیل غلط کرده گفته همچین حرفی نزده، ما به احترامش هایپ میشیم.
هر کسی هم هایپ نشه از ما نیست.
 
تحول در ادراک در ابعاد فنی گرافیک و صدا معنی نمیده، چون به یک لیمیتی رسیدن که تغییرات نامحسوسه و اگر بعد از چند سال تغییر رو مقایسه کنی تازه تحول بچشم میاد نه دفعتا
حتی مثل hb 2 با اینکه یک گپ بی سابقه با بازیهای قبل خودش انداخته بازم نمیشه گفت تحول در ادراک.
اما در زمینه کنترلر میشه انتظار تحول داشت چون امکانش هست سخت افزاری مثل vr دفعتا به بازار بیاد که درک رو تغییر بده
خود vr رو میشه تحول در نظر گرفت اما شعاع حرکت انقدر نسبت به دسته بیشتره که زود خسته میکنه
بشه چیپ مثل نورالینک بیاد با امواج مغری بشه بازی رو کنترل کرد همون یکذره فشار کنترلر هم نباشه اصل تحول در ادراک
 
این بندگان خدا تو ناتی‌داگ دیگه حرفم نمیتونن بزنن چون اینجوری تحریف میشه و یه مشت کلیک بیت از توشون در میاد. بشینید بازیتونو بسازید، طبق معمول همیشه بذارید بازیتون جای شما حرف بزنه و افتخارات رو کسب کنه، هر کی هم اومد مصاحبه یه لگد بزنید درب باسنش و به کارتون ادامه بدید. دیگه باید متوجه شده باشن که فضای مجازی چه سرطانی شده و چطور میتونه تو افکار عمومی تاثیر بذاره پس نباید بهانه‌ای دستشون داد.
 
تحول در ادراک در ابعاد فنی گرافیک و صدا معنی نمیده، چون به یک لیمیتی رسیدن که تغییرات نامحسوسه و اگر بعد از چند سال تغییر رو مقایسه کنی تازه تحول بچشم میاد نه دفعتا
حتی مثل hb 2 با اینکه یک گپ بی سابقه با بازیهای قبل خودش انداخته بازم نمیشه گفت تحول در ادراک.
اما در زمینه کنترلر میشه انتظار تحول داشت چون امکانش هست سخت افزاری مثل vr دفعتا به بازار بیاد که درک رو تغییر بده
خود vr رو میشه تحول در نظر گرفت اما شعاع حرکت انقدر نسبت به دسته بیشتره که زود خسته میکنه
بشه چیپ مثل نورالینک بیاد با امواج مغری بشه بازی رو کنترل کرد همون یکذره فشار کنترلر هم نباشه اصل تحول در ادراک
آینده صنعت گیم AI هست تنها چیزی که میتونه تحول شگفت انگیزی ایجاد کنه همین هوش مصنوعی هست
گرافیک اکثر بازی های AAA نهایت تا میانه نسل بعد به حالت فوتو ریلستیک میرسه
اینجاس که هوش مصنوعی وارد میشه من اصلا سوپرایز نمیشم اگه gta vi قابلیت صحبت با npc هارو از طریق هوش مصنوعی رو به بازی بیاره
تصور کن شما بتونی با npc های بازی در مورد هر موضوعی صحبت کنی و واکنش بگیری پشم نمیمونه

یا مثالا بازی بعدی nd با کمک هوش مصنوعی به بازیکن امکان اینو بدن خودش داستانو روایت کنه پیش ببره
فقط نقطه آغاز رو بهت بدن و این تویی که میتونی از بی‌نهایت مسیر داستانو روایت کنی اینجوری تجربه هر بازیکنی منحصر به فرد میشه :دی
 
  • Like
Reactions: SHAYAN1999
اصلا سونی جعل حرف هم نمیکرد، دقیقا چطور میشه ویدیو گیم رو از نو تعریف کرد!؟ یعنی اصلا شکل دیگه ای از ویدیو گیم وجود نداره دوستان :D
تو این جوابی که خودش منتشر کرده داره می‌گه اتفاقی داره برای صنعت گیم می‌افته که خیلی خوبه. اونم اینه که مردم از طریق مثل فیلم یا سریال چیزایی رو از بازی‌ها می‌بینن که دیدشون رو نسبت به مدیوم گیم عوض می‌کنه. مثلا سریال فالوت یا همین سریال TLoU احتمالا باعث شده خیلی از افراد غیر گیمر متوجه بشن صنعت بازی لزوما به اون تعریفی که تو ذهنشون از مدیوم بازی داشتن ختم نمی‌شه. یعنی صرفا بچه بازی نیست. این می‌شه "بازتعریف" شدن مدیوم گیم تو ذهن اون افراد.
در آخرم می‌گه با توجه به موفقیت سریال TLoU چشم‌های بیشتری از افراد غیرگیمر روی پروژه بعدی ما قراره باشه، و برای همین هم هیجان دارم واکنش مردم رو نسبت بهش ببینم، چون می‌تونه دیدگاه عمومی رو نسبت به مدیوم گیم تغییر بده.

در کل چیز بدی نگفته. ادعای خاصی هم نکرده. بالاخره این یه واقعیته که سریال TLoU خیلی دیده شد و نظر خیلی‌ از افراد غیر گیمر رو نسبت به ویدیوگیم تغییر داد. نمونه‌ش اون اندرو شولزِ احمق و خرفت که یادمه بخاطر این سریال رفته بود کنسول و بازی‌ش رو خریده بود. حرف‌هاش ربطی به حرف‌های کوجیما هم نداره. کوجیما می‌گه من دارم فلان کار جدید رو می‌کنم و صنعت بازی رو فلان می‌کنم. این داره می‌گه اتفاق جدیدی داره برای مدیوم گیم می‌افته، اونم جدی گرفته شدن این مدیوم از نظر عمومه، و بازی بعدی ما هم - بخاطر موفقیت سریال تلو - می‌تونه تو این قضیه موثر باشه.

در کل به نظر من نیل باید سکوت کنه. الان تو موقعیتی قرار داره که بگه آسمون روزها آبی رنگه هم، یه عده شروع می‌کنن به حمله کردن. البته اینجا که گند سونی بوده گویا ولی خب در ادامه امیدوارم سر عقل بیاد و تو سکوت بازی‌ش رو بسازه.
 
کی دنیای لست محدود کرده ؟ گیمر ها ؟ دنیای لست امکان گسترش نداشت ؟
کی دنیای dungeon and dragons به وجود اورده ؟ ادم فضایی ها ؟ چند نویسنده معمولی این دنیا رو خلق و گسترش دادن

بالدرز گیت یه دنیای پویا و زنده داره که کاراکترا صرفا یه وسیله برای تجربه اون دنیا هستن نه روایت گرش ؟؟ :-??
همین الان Baldur's Gate 3 دانلود کن :D
داستان Baldur's Gate 3 با چند تا از بهترین شخصیت های تاریخ گیم روایت می شه ( همه شخصیت ها هم به سرعت به محبوبیت فوق العاده ای رسیدن ) هر شخصیت هم به تنهایی یه داستانی فرعی فوق العاده داره
اما Larian Studios نمی ترسه که ای وای گیمر ممکن شخصیت فوق العاده ای که با چند سال برای خلق اش زحمت کشیدیم از بین ببره / دوست نداشته باشه ( بیشتر بازیساز ها این مشکل دارن )
Larian Studios به شخصیت پردازی خودش ایمان داشت ( شخصیت پردازی در حدی خارق العاده است که هر شخصیت حتی بدون اجبار پلیر هم به حق اش می رسه ) همین ایمان و شجاعت محبوبیت / ارزش تکرار بازی چند برابر کرد
ببین کوروش جان من تقریبا چند تا از پستات درمورد لست رو خوندم و فکر میکنم تقریبا میفهمم که با چی لست مشکل داری ایشالا که درست بگم :D

تو اکثریت بازیا ما به جای اینکه با کاراکتر طرف باشیم با تیپ سروکار داریم، یعنی تو از قبل، هدف برات توجیه شده، اون شخصیت حالا با یه بک گراندی که وجود داره ازش قابل فهم شده برات، توئم بازیو شروع میکنی تو اون مسیر حرکت میکنی اگرم قرار باشه اتفاق خارج از مسیری رخ بده چون لایه های شخصیتی کم هستن سازنده میتونه سریع توجیهت کنه و توئم بپذیری.
ولی تو لست 2 ما با کاراکتر طرفیم که حسادت و نفرت و ترس و کینه و اخلال روانی و هوش و هیجان و همه چی تو ساخت و رشد اون کاراکتر دخیل بوده که تهش میرسه به انتخاب هایی که میکنه. مشکلت هم احتمالا با لست 2 اینه که میگی دراکمن کاراکترای اینجوری خلق کرده و چون وقتی با کاراکتر سرورکار داریم دیگه 2+2 مساوی 4 نمیشه، انتخاب هایی که میکنن رو بیشتر انتخاب های دراکمن میدونی تا خودت واسه همین میگی اگه قراره کنترل یه شخصیتی دستم باشه چرا پس تو انتخاب هاش نباید دخیل باشیم وقتی عواقب تصمیماتش رو من باید تحمل کنم.

حالا اگه منظورمو درست رسونده باشم و توئم منظورت همین باشه حق داری :D واقعا این بحث میشه سلیقه. یه بخشی اینو قبول کردن که میخوان روایت یه دنیای آخرازمانی و روابط و انتخاب های کاراکترایی که دراکمن خلق کرده رو از دیدگاه خودش تجربه کنن ولی یه بخش دیگه ای یه جور تحمیل میدونن این داستانو که هر دو طرف میتونن حق داشته باشن.

درمورد بالدرز گیتم فکر کنم منظورمو درست نتونستم برسونم، منظورم اینه که لست آف آسی که مد نظر دراکمنه یعنی همین خیانت ها همین تصمیمات شاید اشتباه همین روابط پر از پستی بلندی آدم ها به همدیگه، یعنی اگه پلیر خودش بخواد اینارو تغییر بده دیگه اصلا لست آف آس نیست این. کل فلسفه دنیایی که میخوان بهت نشون بدن از بین میره. ولی بالدرز گیت این شکلی نیست. یونیورس دانجنز اند دراگونز رو که بر مبنای روابط کاراکترای بالدرز گیت 3 که خلق نکردن :D واسه همین دست اونا خیلی بازتره تو همه چیز.
 
اینجاس که هوش مصنوعی وارد میشه من اصلا سوپرایز نمیشم اگه gta vi قابلیت صحبت با npc هارو از طریق هوش مصنوعی رو به بازی بیاره
تصور کن شما بتونی با npc های بازی در مورد هر موضوعی صحبت کنی و واکنش بگیری پشم نمیمونه
Ai برای npc که مادش هست برا skyrim و چنتا بازی دیگه، اما گاردی که نسبت بهش دارن بحث ویس اکتینگ ai که هنوز توانایی بیان بی نقص با احساسات و لحن، لحجه و تاکید های مختلف رو نداره
اما خود متن و محتوی که بسته به کارکتر و محیط تولید بشه امکانش هست.
یا مثالا بازی بعدی nd با کمک هوش مصنوعی به بازیکن امکان اینو بدن خودش داستانو روایت کنه پیش ببره
فقط نقطه آغاز رو بهت بدن و این تویی که میتونی از بی‌نهایت مسیر داستانو روایت کنی اینجوری تجربه هر بازیکنی منحصر به فرد میشه
این حتی میتونه فراتر از روایت بره، مثل الان که با توصیف کلید واژه، عکس و ویدیو تولید میشه، مرحله و ستینگ جنریت بشه.
همین الان ai هست گیم دوبعدی پلتفرمر با ستینگ و تمی که بدی جنریت میکنه
اما اینکه ادعا شد برای بازی بعدیشون به هیچ وجه ممکن نیست و خیلی زوده
=====
کلیک بیت برای همه کس و همه چیز هست و مخصوص ناتی نیست
اتفاقی که اینجا افتاده کلیک بیت سایت یا گزارشکر برای جذب مخاطب گرفتن نیست، خود سونی آستین بالا زده و حرفهای دراک رو برای جذب سرمایه گذار ها تحریف کرده.
البته که شایسته بود دراکمن موضوع رو داخل خانواده مطرح و حل میکرد و به پابلیک علنی نمیکشوند
 
تو این جوابی که خودش منتشر کرده داره می‌گه اتفاقی داره برای صنعت گیم می‌افته که خیلی خوبه. اونم اینه که مردم از طریق مثل فیلم یا سریال چیزایی رو از بازی‌ها می‌بینن که دیدشون رو نسبت به مدیوم گیم عوض می‌کنه. مثلا سریال فالوت یا همین سریال TLoU احتمالا باعث شده خیلی از افراد غیر گیمر متوجه بشن صنعت بازی لزوما به اون تعریفی که تو ذهنشون از مدیوم بازی داشتن ختم نمی‌شه. یعنی صرفا بچه بازی نیست. این می‌شه "بازتعریف" شدن مدیوم گیم تو ذهن اون افراد.
در آخرم می‌گه با توجه به موفقیت سریال TLoU چشم‌های بیشتری از افراد غیرگیمر روی پروژه بعدی ما قراره باشه، و برای همین هم هیجان دارم واکنش مردم رو نسبت بهش ببینم، چون می‌تونه دیدگاه عمومی رو نسبت به مدیوم گیم تغییر بده.

در کل چیز بدی نگفته. ادعای خاصی هم نکرده. بالاخره این یه واقعیته که سریال TLoU خیلی دیده شد و نظر خیلی‌ از افراد غیر گیمر رو نسبت به ویدیوگیم تغییر داد. نمونه‌ش اون اندرو شولزِ احمق و خرفت که یادمه بخاطر این سریال رفته بود کنسول و بازی‌ش رو خریده بود. حرف‌هاش ربطی به حرف‌های کوجیما هم نداره. کوجیما می‌گه من دارم فلان کار جدید رو می‌کنم و صنعت بازی رو فلان می‌کنم. این داره می‌گه اتفاق جدیدی داره برای مدیوم گیم می‌افته، اونم جدی گرفته شدن این مدیوم از نظر عمومه، و بازی بعدی ما هم - بخاطر موفقیت سریال تلو - می‌تونه تو این قضیه موثر باشه.

در کل به نظر من نیل باید سکوت کنه. الان تو موقعیتی قرار داره که بگه آسمون روزها آبی رنگه هم، یه عده شروع می‌کنن به حمله کردن. البته اینجا که گند سونی بوده گویا ولی خب در ادامه امیدوارم سر عقل بیاد و تو سکوت بازی‌ش رو بسازه.
حرف های Druckman که مشکلی نداره، اتفاقا موافقم، یعنی همون حرفایی هستش که چندین سال میزنیم. خودش هم اشاره کرده "داستان، شخصیت پردازی، روایت" بازیها باعث جلب توجه بقیه افراد به این مدیوم میشه! (خیلی نظرشون اینه که گیمپلی صنعت بازی رو متمایز میکنه که خب کاری باهاشون نداریم، نظرشونه:D)

مشکل، طرفدار هاییکه که از یه استودیو یا شخص بت ساختن. :D مثلا فکر میکنن ایده جدید دادن برای شخص دراکمن مثل آب خوردنه و فقط سونی باید سرمایه و نیرو در اختیارش بذاره! عملا هیچ نوع ایده ای ما نداریم که تا الان کشف یا امتحان نشده باشه! اتفاقا اگه واقعا یه بازیساز شناخته شده بیاد بگه ما قرار فلان سبک خلق کنیم یا صنعت بازی به بعد و قبل تقسیم بشه، دقیقا میشه با کوجیما مقایسه کرد! چون اولین نفری که بازیساز شناخته شده ای هم بود ایشون بود که همچین ادعایی کرد برای هایپ، و همه تا آخرین لحظه فکر میکردن بازی اصلی مغز بشکنی هست :D

درکل من همیشه گفتم، چیز مغز بشکن همین Tlou هست که در عین سادگی بیای از "نوع روایت" و "خلق شخصیت" شاهکار بسازی. یعنی شما وقتی میبینی چند نفری یا منتقد که قبلا مخاطب صنعت بازی نبودن ولی الان میان درباره ی صنعت بازی حرف میزنن دقیقا بخاطر داستان و شخصیت پردازی این بازیهاست اون هم توی 10 سال گذشته فقط RDR2 و The Last of Us 2013 بودن که در این حد جریان ساز بودن.

بازی بعدی ND میتونه تجربه بی نقصی باشه (برای گیمر ها بهترین تجربه نسل 9) ولی در حد Tlou جریان ساز؟؟؟ فکر نکنم!
 
Ai برای npc که مادش هست برا skyrim و چنتا بازی دیگه، اما گاردی که نسبت بهش دارن بحث ویس اکتینگ ai که هنوز توانایی بیان بی نقص با احساسات و لحن و تاکید های مختلف رو نداره
اما خود متن و محتوی که بسته به کارکتر و محیط تولید بشه امکانش هست.

این حتی میتونه فراتر از روایت بره، مثل الان که با توصیف کلید واژه، عکس و ویدیو تولید میشه، مرحله و ستینگ جنریت بشه.
همین الان ai هست گیم دوبعدی پلتفرمر با ستینگ و تمی که بدی جنریت میکنه
اما اینکه ادعا شد برای بازی بعدیشون به هیچ وجه ممکن نیست و خیلی زوده
=====
کلیک بیت برای همه کس و همه چیز هست و مخصوص ناتی نیست
اتفاقی که اینجا افتاده کلیک بیت سایت یا گزارشکر برای جذب مخاطب گرفتن نیست، خود سونی آستین بالا زده و حرفهای دراک رو برای جذب سرمایه گذار ها تحریف کرده.
البته که شایسته بود دراکمن موضوع رو داخل خانواده مطرح و حل میکرد و به پابلیک علنی نمیکشون
اون ai که در دسترس ما "عوام" :دی هست که چیز خاصی نیست
قطعا راکستار یا ناتی بخوان از ai استفاده کنن با منابع و تجربه ایی که دارن نتیجه اش در مقایسه با کاری که ۱ برنامه نویس که در اوقات فراغتش ی ماد ساخته خیلی متفاوت خواهد بود
خلاصه که من حس میکنم ۲/۳ سال آینده برای صنعت گیم سال‌های شگفت انگیزیه
 
یه چیز تاسف برانگیزی تو این صحبت های اصلاح شده دراکمن هست
اینکه تغییر نگرش به ویدیو گیم رو (اینکه بچه بازیه و ... ) یک سریال در یک مدیوم دیگه انجام داده نه خود یک بازی ویدیویی...
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or