خبر رسمی نیل دارکمن: بازی بعدی Naughty Dog میتواند ادراک ما در گیمینگ را دوباره تعریف کند

Jill-Valentine

By hiding you show your true nature coward
Loyal Member
GOQrpLIWwAAC2H3.jpeg
طی مصاحبه انجام شده با نیل دراکمن در جلسه استراتژیک سونی، از او خواسته شد تا جزئیاتی در مورد یک چشم انداز شخصی یا پروژه رویایی که می خواهد تحقق یابد به اشتراک بگذارد؛ او گفت:

من خوش شانس بودم که روی چندین پروژه رویایی کار کردم و در حال حاضر در مورد یک پروژه جدید هیجان زده هستم که شاید هیجان انگیزترین پروژه باشد.

موفقیت سریال باعث مورد توجه قرار گرفتن گیمینگ شده است و تجربیات غنی و درگیرکننده‌ای که بازی‌ها ارائه می‌کند را به تصویر می‌کشد. این دیده شدن گیمینگ، نه تنها من را برای پروژه فعلی‌مان، بلکه برای پتانسیل گسترده‌تر بازی‌ها برای جذب مخاطبان جهانی هیجان‌زده می‌کند.


من مشتاقم ببینم این بازی جدید چگونه طنین انداز می شود، به خصوص پس از موفقیت The Last of Us، چون که می تواند تصورات اصلی دنیای گیمینگ را تغییر دهد.

استودیو ناتی داگ هنوز بازی بعدی خود را معرفی نکرده است نکرده است و دارکمن در مصاحبه های اخیر پیرامون هویت بازی اطلاعاتی به اشتراک گذاشت

سال گذشته، او پیشنهاد کرد که نمایش بازی بعدی استودیو را بیشتر از گذشته به انتشار نزدیک‌تر کند تا با «مسائل تعادل بین کار و زندگی» مبارزه کند تا اینکه زودتر اعلام کند روی چه چیزی کار می‌کند.

دراکمن که قبلاً به تقاضای شدید طرفداران برای The Last of Us Part 3 اذعان کرده بود، اخیراً تأیید کرد که کانسپت آرتی برای سومین بازی در ذهن دارد و فکر می‌کند که یک داستان دیگری برای روایت وجود دارد.

Neil Druckmann says new Naughty Dog title ‘could redefine mainstream perceptions of gaming’ | VGC
 
آخرین ویرایش:
یه سری از دوستان خوشحال شدن ولی بنظرم صحبتاش حداقل واسه ما گیمرای قدیمی چندان هیجان‌انگیز نیست!

برداشتی که شخصا از صحبتاش میکنم اینه که نقش گیم‌پلی قراره تو بازی بعدیشون کمرنگ‌تر باشه. بیشتر به خاطر این میگم که به موفقیت سریال و گسترش مخاطبان اشاره کرده و در مورد نزدیکتر شدن فاصله بین گیمرها و غیرگیمرها و لذت بردن همه گروه‌های سنی از بازیا صحبت می‌کنه.
اون تعریف دوباره از بازیا رو هم مستقیما در مورد Mainsteram گفته...یعنی میخواد نظر مخاطبانی که لزوما بازی نمی‌کنن و غیرگیمر هستن رو نسبت به بازیا تغییر بده. در مورد این میشه تفسیرهای مختلفی انجام داد ولی شخصا حس می‌کنم بازی بعدیشون قراره یه چیزی بین سریال و بازی باشه یا اینکه یه بازی تعاملی باشه که قشر بزرگتری از مخاطبا میتونن بدون مانعی مثل یادگرفتن کنترل بازیها تجربه‌اش کنن. خلاصه به نظرم خبر خوبی واسه ما گیمرا نیست چون اصلا اسمی از گیمرا نیاورده و تمرکز صحبتاش برای افراد غیرگیمر بوده.

به هر حال امیدوارم اشتباه کنم.
حتی 1 درصد هم امکان نداره گیمپلی کمرنگ باشه ... اگه بهتر از قبل نباشه بدتر نیست قطعا.
 
غیر متعارف فکر کنم منظورش احتمالا شخصیت اصلی مذکر سیاه پوست با گرایش جنسی خاص باشه:Dمن که دیگه تحمل دیدن این روابط رو تو بازی ها ندارم!!:-qامیدوارم از این حاشیه ها بکشن بیرون.
این دوتا نکته رو که گفتی اتفاقا از نظر اونا چیز متعارفیه و برا شما نا متعارفه.مطمعن باش منظورش اون چیزی نیست که شما فکر کردی
 
  • Like
Reactions: mohsen2019
یه سری از دوستان خوشحال شدن ولی بنظرم صحبتاش حداقل واسه ما گیمرای قدیمی چندان هیجان‌انگیز نیست!

برداشتی که شخصا از صحبتاش میکنم اینه که نقش گیم‌پلی قراره تو بازی بعدیشون کمرنگ‌تر باشه. بیشتر به خاطر این میگم که به موفقیت سریال و گسترش مخاطبان اشاره کرده و در مورد نزدیکتر شدن فاصله بین گیمرها و غیرگیمرها و لذت بردن همه گروه‌های سنی از بازیا صحبت می‌کنه.
اون تعریف دوباره از بازیا رو هم مستقیما در مورد Mainsteram گفته...یعنی میخواد نظر مخاطبانی که لزوما بازی نمی‌کنن و غیرگیمر هستن رو نسبت به بازیا تغییر بده. در مورد این میشه تفسیرهای مختلفی انجام داد ولی شخصا حس می‌کنم بازی بعدیشون قراره یه چیزی بین سریال و بازی باشه یا اینکه یه بازی تعاملی باشه که قشر بزرگتری از مخاطبا میتونن بدون مانعی مثل یادگرفتن کنترل بازیها تجربه‌اش کنن. خلاصه به نظرم خبر خوبی واسه ما گیمرا نیست چون اصلا اسمی از گیمرا نیاورده و تمرکز صحبتاش برای افراد غیرگیمر بوده.

به هر حال امیدوارم اشتباه کنم.
بازی دیوید کیج استایل که سگ نمیخره این گفته فروش بیشتر خدا کنه طرف آنلاین بازی این دلقک بازیا نرفته باشن چون فروش و افزایش مخاطب فقط از همین طریق ولا هیچ بازی که حالت فیلم داشته باشه به فروش ۵ میلیونی هم نمیرسه چه برسه جامعه عظیم تری هدف بگیره
 
بازی دیوید کیج استایل که سگ نمیخره این گفته فروش بیشتر خدا کنه طرف آنلاین بازی این دلقک بازیا نرفته باشن چون فروش و افزایش مخاطب فقط از همین طریق ولا هیچ بازی که حالت فیلم داشته باشه به فروش ۵ میلیونی هم نمیرسه چه برسه جامعه عظیم تری هدف بگیره
ناتی داگ تنها استودیوی سونیه که از این ماجرای گس فرار کرده و حداقل تا دو نسل از بحث مولتی و گس مصونه. تو مصاحبه هم نیل 5 6 بار حداقل کلمه استوری تلینگ رو تکرار میکنه و کاملا مستقیم هم تایید کردن که بازی سینگل پلیره. حتی تفکر اینی که بگیم اینا دارن بازی مولتی میسازن مثل صاف بودن زمینه.
 
علی با توجه به چیزایی که تا الان شنیدیم خیلی بعید میدونم برن سراغ بازی تعاملی. یکی از کارگردان های ناتی یکی دوسال قبل رفت پیش میازاکی رو راجب فلسفه گیم دیزاین باهم حرف زدن که از تجربه میازاکی بهره مند بشن داخل بازی بعدی که اصا میازاکی گفته بود باید به مخاطب اطمینان کرد و ازین حرفا بعد یهو بیان بازی تعاملی بسازن مثل دیوید کیج؟
امیدوارم همینطور که میگی باشه ولی آخه حرفایی که خود نیل میزنه با این قضیه همخونی نداره.
حالا شاید یه راه جادویی پیدا کردن که میتونن هم گیم‌پلی با مکانیک‌های جذاب و پیچیده و گیمرپسند داشته باشن و هم بتونن افرادی که مثلا سریال می‌بینن و تا حالا کنترلر دستشون نگرفتن رو همزمان جذب کنن. واقعا همچین چیزی می‌تونه فوق‌العاده خفن باشه و باعث بشه بازیشون فروش وحشتناکی رو هم تجربه کنه و کلی مخاطب جدید رو بیاره سمت گیمینگ. ولی واقع‌گرایانه بخوام نگاه کنم، بنظرم بعیده. مگه اینکه یه راهی پیدا کرده باشن که بدون نیاز به انجام بازی، بشه از داستانی که روایت میشه لذت برد ولی اون دیگه گیمینگ به شمار نمیاد.

نمیشه صرفا یه بازی بسازی که مثل بازیای فرام‌سافتور روی مخاطب گیمرش حساب باز می‌کنه و بدون راهنمایی بی‌مورد ازش می‌خواد که مثلا یه سیستم دقیق و چالش‌برانگیز رو باهاش کلنجار بره و یاد بگیره ولی بعدش همون بازی رو بدی به یکی دیگه که گیمر نیست و بتونه ازش لذت ببره. این قرار نیست نظر اون شخص رو در مورد گیمینگ تغییر بده...این دقیقا با حرفایی که نیل امروز زده تضاد داره.
خلاصه که من نگران شدم! :D زودتر معرفی‌اش کنن ببینیم با چی طرفیم.
حتی 1 درصد هم امکان نداره گیمپلی کمرنگ باشه ... اگه بهتر از قبل نباشه بدتر نیست قطعا.
خب از کجا میدونی؟ اونم با این قاطعیت :D
صرفا داریم حدس و گمان میزنیم و صحبتای نیل رو تحلیل میکنیم...هیچ چیزی قطعی نیست ولی حداقل از این صحبتایی که الان انجام داده نمیشه چیزی که گفتی رو برداشت کرد.
 
  • Like
Reactions: m.a.t and Max Blood
نمیشه صرفا یه بازی بسازی که مثل بازیای فرام‌سافتور روی مخاطب گیمرش حساب باز می‌کنه و بدون راهنمایی بی‌مورد ازش می‌خواد که مثلا یه سیستم دقیق و چالش‌برانگیز رو باهاش کلنجار بره و یاد بگیره ولی بعدش همون بازی رو بدی به یکی دیگه که گیمر نیست و بتونه ازش لذت ببره. این قرار نیست نظر اون شخص رو در مورد گیمینگ تغییر بده...این دقیقا با حرفایی که نیل امروز زده تضاد داره.
خلاصه که من نگران شدم! :D زودتر معرفی‌اش کنن ببینیم با چی طرفیم.
من برداشتم از حرفش این نبود که «قراره افراد غیر گیمر از بازی جدید ما لذت ببرن».

تا جایی که من متوجه شدم داره راجع به دیدگاه مردم نسبت به مدیوم گیم صحبت می‌کنه. دیدگاه مردم نسبت به گیمینگ به صورت کلی چیه؟ اینکه گیمینگ بچه بازیه و جدی نیست. کاری که ناتی داگ ۲۰۱۳ کرد به نظر من یه جورایی در همین راستا بود. شما برید تو یوتوب ری‌اکشن افراد غیرگیمر و حتی مسن رو نسبت به TLoU ببینید. افرادی که بازی نمی‌کردن با دیدن قسمت‌هایی از داستان این بازی تحت تاثیرش قرار گرفتن. به مرور خیلی از بازی‌های AAA سعی کردن خط و مسیر این بازی رو ادامه بدن. من از سریال TLoU خیلی راضی نبودم اما حتی اون سریال هم انگار سعی کرده همچین کاری رو بکنه. اینکه ملت سریال رو می‌بینن و احتمالا با خودشون می‌گن چنین چیزی از یه بازی دراومده و احتمالا دنیای بازی‌ها صرفا بچه بازی نیست.

به صورت کلی چیزی که گفته از نظر من اصلا چیز جدیدی برای این استودیو نیست. از ۲۰۱۳ شروع شده و با نسخه دوم TLoU به اوج خودش رسیده. نکته مهم راجع به پارت دو اینه که از ابتدا قرار بود با الهام گیری از بلادبورن (یکی از گیم‌پلی محورترین بازی‌های تاریخ)‌ ساخته بشه، و با وجود اینکه بازی داستان محوری هست، اولا یکی از بهترین گیم‌پلی‌های سبک خودش رو داره، و دوما اصلا خارج از مدیوم گیمینگ رسالت خودش رو نمی‌تونه انجام بده. برای همین من متوجه نمی‌شم اینا می‌خوان تو سریال چجوری پارت دو رو بازسازی کنن؟ پارت ۲ وقتی به هدف خودش می‌رسه که مخاطب رو مجبور کنه کسی که ازش متنفره رو کنترل کنه؛ تجربه‌ای که فقط تو مدیوم گیم شدنیه. و این الهام گیری از بلادبورن، اون صحبت‌های دراکمن راجع به الدن رینگ، این وابسته بودن آخرین ساخته‌شون به مدیوم گیم، به نظرم یعنی اینا نسبت به گذشته خودشون بیشتر به مدیوم گیم تکیه کردن. کاری که می‌خوان بکنن انگار ادامه همون کاری هست که ۲۰۱۳ شروع کردن، و اون از نظر من گفتن داستانی هست که مردم غیرگیمر انتظار ندارن تو مدیوم گیم روایت بشه، و وقتی متوجه بشن که شده، نگرش‌شون نسبت به مدیم گیم تغییر کنه. در نهایت قرار نیست این تغییر نگرش باعث بشه بخوان گیمر بشن، اما دیدگاه تغییر کرده، و انگار همین هدف‌شونه.

اینم بگم که من کلا ترجیح می‌دم راجع به ساخته‌شون حرف نزنن. بسازید، نشون بدید، منتشر کنید، و بذارید بازی کار خودش رو بکنه.
 
آخرین ویرایش:
من برداشتم از حرفش این نبود که «قراره افراد غیر گیمر از بازی جدید ما لذت ببرن».

تا جایی که من متوجه شدم داره راجع به دیدگاه مردم نسبت به مدیوم گیم صحبت می‌کنه. دیدگاه مردم نسبت به گیمینگ به صورت کلی چیه؟ اینکه گیمینگ بچه بازیه و جدی نیست. کاری که ناتی داگ ۲۰۱۳ کرد به نظر من یه جورایی در همین راستا بود. شما برید تو یوتوب ری‌اکشن افراد غیرگیمر و حتی مسن رو نسبت به TLoU ببینید. افرادی که بازی نمی‌کردن با دیدن قسمت‌هایی از داستان این بازی تحت تاثیرش قرار گرفتن. به مرور خیلی از بازی‌های AAA سعی کردن خط و مسیر این بازی رو ادامه بدن. من از سریال TLoU خیلی راضی نبودم اما حتی اون سریال هم انگار سعی کرده همچین کاری رو بکنه. اینکه ملت سریال رو می‌بینن و احتمالا با خودشون می‌گن چنین چیزی از یه بازی دراومده و احتمالا دنیای بازی‌ها صرفا بچه بازی نیست.

به صورت کلی چیزی که گفته از نظر من اصلا چیز جدیدی برای این استودیو نیست. از ۲۰۱۳ شروع شده و با نسخه دوم TLoU به اوج خودش رسیده. نکته مهم راجع به پارت دو اینه که از ابتدا قرار بود با الهام گیری از بلادبورن (یکی از گیم‌پلی محورترین بازی‌های تاریخ)‌ ساخته بشه، و با وجود اینکه بازی داستان محوری هست، اولا یکی از بهترین گیم‌پلی‌های سبک خودش رو داره، و دوما اصلا خارج از مدیوم گیمینگ رسالت خودش رو نمی‌تونه انجام بده. برای همین من متوجه نمی‌شم اینا می‌خوان تو سریال چجوری پارت دو رو بازسازی کنن؟ پارت ۲ وقتی به هدف خودش می‌رسه که مخاطب رو مجبور کنه کسی که ازش متنفره رو کنترل کنه؛ تجربه‌ای که فقط تو مدیوم گیم شدنیه. و این الهام گیری از بلادبورن، اون صحبت‌های دراکمن راجع به الدن رینگ، این وابسته بودن آخرین ساخته‌شون به مدیوم گیم، به نظرم یعنی اینا نسبت به گذشته خودشون بیشتر به مدیوم گیم تکیه کردن. کاری که می‌خوان بکنن انگار ادامه همون کاری هست که ۲۰۱۳ شروع کردن، و اون از نظر من گفتن داستانی هست که مردم غیرگیمر انتظار ندارن تو مدیوم گیم روایت بشه، و وقتی متوجه بشن که شده، نگرش‌شون نسبت به مدیم گیم تغییر کنه. در نهایت قرار نیست این تغییر نگرش باعث بشه بخوان گیمر بشن، اما دیدگاه تغییر کرده، و انگار همین هدف‌شونه.

اینم بگم که من کلا ترجیح می‌دم راجع به ساخته‌شون حرف نزنن. بسازید، نشون بدید، منتشر کنید، و بذارید بازی کار خودش رو بکنه.
کدوم استفاده از مدیوم گیم ؟
ابر شاهکار های مثل ویچر 2 و 3 / Dragon Age: Origins / mass effect 2 و.. داستان های روایت می کنن که در مدیومی به غیر از گیم ممکن نیست
نه بازی که گیمر هیچ نقشی در شروع داستان نداره
گیمر هیچ نقشی در روند داستان نداره
گیمر هیج نقشی در پایان بازی نداره

بله فقط در مدیوم گیم که یه بازی ( Baldur's Gate 3 ) به پلیر اجازه میده شخصیت های که هزاران خط دیالوگ و ساعت ها کات سین دارن بکشه / شروع و روند و پایان داستان اصلی و فرعی / سرنوشت شخصیت ها و دنیا بازی تعیین کنه

این ها ارتباطی به بازی که کوچک ترین حق انتخابی به پلیر میده نداره :D داستان و روایت tlou نسخه ویدیو گیمی روندی که در 20 سال اخیر در صنعت tv/ سریال محبوب شده ( داستان های که عملا شخصیت مثبت ندارن / حق و باطلی وجود نداره و همه شخصیت ها برای رسیدن به منافع شخصی خودشون تلاش می کنن ) این سبک داستان در اوایل / اواسط دهه 2010 با GOT به اوج محبوبیت رسید
کنترل ابی ( برای بسیاری از پلیر ها ) دقیقا شبیه تماشای داستان و صحنه های جافری تو GOT بود :D با این تفاوت که فن بیس GOT حداقل پایانی که دوست داشتن شخصیت جافری داشته باشه رو دیدن :D
ای کاش دراکمن کوچیک ترین استفاده ای از مدیوم گیم می کرد و یه انتخاب به پلیر ها میداد 8-> فقط یه انتخاب در مورد سرنوشت شخصیت ابی که مشخص می کرد روایت پارت 2 موفق بوده یا شکست خورده
 
کدوم استفاده از مدیوم گیم ؟
ابر شاهکار های مثل ویچر 2 و 3 / Dragon Age: Origins / mass effect 2 و.. داستان های روایت می کنن که در مدیومی به غیر از گیم ممکن نیست
نه بازی که گیمر هیچ نقشی در شروع داستان نداره
گیمر هیچ نقشی در روند داستان نداره
گیمر هیج نقشی در پایان بازی نداره

بله فقط در مدیوم گیم که یه بازی ( Baldur's Gate 3 ) به پلیر اجازه میده شخصیت های که هزاران خط دیالوگ و ساعت ها کات سین دارن بکشه / شروع و روند و پایان داستان اصلی و فرعی / سرنوشت شخصیت ها و دنیا بازی تعیین کنه

این ها ارتباطی به بازی که کوچک ترین حق انتخابی به پلیر میده نداره :D داستان و روایت tlou نسخه ویدیو گیمی روندی که در 20 سال اخیر در صنعت tv/ سریال محبوب شده ( داستان های که عملا شخصیت مثبت ندارن / حق و باطلی وجود نداره و همه شخصیت ها برای رسیدن به منافع شخصی خودشون تلاش می کنن ) این سبک داستان در اوایل / اواسط دهه 2010 با GOT به اوج محبوبیت رسید
کنترل ابی ( برای بسیاری از پلیر ها ) دقیقا شبیه تماشای داستان و صحنه های جافری تو GOT بود :D با این تفاوت که فن بیس GOT حداقل پایانی که دوست داشتن شخصیت جافری داشته باشه رو دیدن :D
ای کاش دراکمن کوچیک ترین استفاده ای از مدیوم گیم می کرد و یه انتخاب به پلیر ها میداد 8-> فقط یه انتخاب در مورد سرنوشت شخصیت ابی که مشخص می کرد روایت پارت 2 موفق بوده یا شکست خورده
این حرف مثل اینه بگیم ای کاش راکستار حق انتخاب به پلیر میداد آرتور زنده بمونه یا نه خوب 100 درصد مردم میذاشتن زنده بمونه ولی یادم میاد میگفتی رد دد 2 ابر شاهکار قرن !!!!!چطور بازی با چنین ایراد واضحی تو روایت داستانیش شاهکاره !ن این تقریبا 99 درصد بازیا !
 
عجب جو سمی هست اینجا:D طرف امده میگه بازی بعدیمون مغزتون رو میترکونه، باعث میشه دیدتون نسبت به ویدو گیم عوض بشه، بعد اینجا نتیجه میگیرن گفته بازی بعدیمون اصلا بازی نیست، تعاملیه، غیر گیمرها لذت میبرن، پر گی و سیاه پوسته، آشغاله، داریم زباله میسازیم، اصلا از ویدئو گیم هیچی حالیمون نیست، مدیوم گیم رو نمیفهمیم و... بیخیال دیگه!

بازی بعدی ND استاندارد ویدئو گیم رو جا به جا میکنه. هم از نظر گیم پلی که یه چیز کامبت محور خیلی خفنه، هم از نظر گرافیک که هایپر ریلستیکه. از نظر داستان گویی هم ظاهرا دیگه مثل لست و آنچارتد و اینا نیست، رفتن سمت مدل روایی الدن رینگ و اینا. کلا تا میتونید هایپ باشید. شک کنندگان به ND رو هم از یاد نمیبریم و بعدا کاری مکنیم دچار سقوط سخت بشید.
 
موفقیت سریال باعث مورد توجه قرار گرفتن گیمینگ شده است و تجربیات غنی و درگیرکننده‌ای که بازی‌ها ارائه می‌کند را به تصویر می‌کشد.
بیشتر سریالهای خفن تمام دوران رو دیدم. بی تعارف بگم اگر یک گیمر نبودم سریال The Last of Us موجب میشد اصلا سمت این صنعت نرم. سطح نویسندگی و کارگردانیش آماتور هم محسوب نمیشه در برابر آثار برتر تلویزیونی و به نیمه نرسیده ولش کردم! یه لحظه فرض کنید کسی بخواد دنیای انیمه ها رو با لایو اکشنش به تصویر بکشه و توجه مردم رو با این راه بهش جلب کنه! یا بیای به انیمه بین ها پیشنهاد کنی انیمه ها رو به زبان انگلیسی تماشا کنید. همونجا حکم ارتداد خودت رو صادر کردی و نامت در دفرچه مرگ نوشته میشه:D
مرد حسابی تمرکزت رو بزار تو حوزه ای که توش تخصص داری. اگر این فیلم و سریالها نبود اکنون تاریخ انتشار عنوان بعدی ناتی داگ هم مشخص شده بود.
 
اینکه نزدیک به شوکیس همچین مصاحبه ای بیرون میاد نگران کنندست. چون اگر در تدارک چیزی برای نمایش بودند با یه مصاحبه نامفهوم، سورپرایز رو خراب نمیکرد و میزاشت تصویر حرفشو بزنه.
 
اینکه نزدیک به شوکیس همچین مصاحبه ای بیرون میاد نگران کنندست. چون اگر در تدارک چیزی برای نمایش بودند با یه مصاحبه نامفهوم، سورپرایز رو خراب نمیکرد و میزاشت تصویر حرفشو بزنه.
والا حقیقتش من دیگه از وجود شوکیس مطمئن نیستم. به نظرم خیلی امید نداشته باشین چون باید تا الان معرفی میشد.
 
این حرف مثل اینه بگیم ای کاش راکستار حق انتخاب به پلیر میداد آرتور زنده بمونه یا نه خوب 100 درصد مردم میذاشتن زنده بمونه ولی یادم میاد میگفتی رد دد 2 ابر شاهکار قرن !!!!!چطور بازی با چنین ایراد واضحی تو روایت داستانیش شاهکاره !ن این تقریبا 99 درصد بازیا !
پایان داستان RDR2 و شخصیت هاش 8 از قبل از عرضه و در نسخه اول مشخص شده بود / پایان بندی RDR 2 یکی از بهترین لحظات تاریخ گیم و یادم نمیاد کسی اعتراضی نسبت به پایان بازی داشته باشه :-??
هر چند داستان اصلی خطی روایت می شه اما روایت بسیاری از داستان های فرعی و بیماری ارتور فقط در مدیوم گیم ممکن
اصلا بحث سر داستان و روایت داستان نبود :-??من هیچ مشکلی با داستان های خطی ندارم ( بیشتر بهترین بازی های که بازی کردم داستان خطی داشتن ) بحث سر این بود که داستان TLOU پارت 2 با استفاده از امکانات انحصاری مدیوم گیم ( گیمری توانایی تغییر داستان داره ) روایت شده یا یه داستان کاملا خطیه :-??
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or