نقد و بررسی: دیدگاه شخصی یا بررسی فنی و علمی؟

نقد و بررسی از دیدگاه شما چیست؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    79

Safety & Peace

ارباب مطلق سوزوران
کاربر سایت
Sep 4, 2011
13,185
نام
تونی آلمِیدا
راجع به بحث های اخیر و با هماهنگی که با @Frobary شد، خواستیم راجع به موضوع نقد و امتیاز صحبت کنیم و ببینیم اهالی بازیسنتر چه دیدگاهی در این زمینه دارن.

این روزها مقوله بررسی و امتیاز دهی به بازی ها و فیلم ها بسیار پر رنگ شده و افراد زیادی قبل از خرید یه محصول سعی میکنن نظرات دیگران رو راجع به اون محصول بخونن تا بتونن راجع به اون محصول اطلاعات مختلفی رو دریافت کنن تا خرید خوب و مناسبی داشته باشن. این مقوله باعث شده تا افراد بتونن تجاربشونو با همدیگه در میون بذارن و در نهایت بهترین انتخاب ممکن رو انجام بدن.

اما دیده شده که گاهی به جای یه موشکافی علمی، نظر شخصی جای یه نقد و بررسی سازنده رو میگیره و این موضوع باعث شده نه تنها منتقد یه بازی رو بر اساس استانداردهای خودش نقد کنه (به طور مثال دیده شده برخی از منتقدها از یه سبک متنفر هستن و بازی های اون سبک رو نقد میکنن)، که بیشتر افرادی که برای خرید اون بازی به نقد اون شخص رجوع میکنن، دچار گمراهی یا دوگانگی بشن. یا زیاد دیده شده که نقدهای بازی ها و فیلم ها جهت گیری خاصی رو دنبال میکنن تا یه اون رو بسیار بالاتر یا پایین تر از اون چیزی که هست، نشون بدن.

حالا فرض کنید شما در مقام منتقد برای بررسی یه بازی/فیلم انتخاب شدید و قراره بررسی شما برای افراد زیادی نشون داده بشه که اونا رو در خریدن/دیدن یا نخریدن/ندیدن اون بازی/فیلم راهنمایی کنه. آیا معتقدید که نقد، بازتاب نظر شخصی و تجربه شخصی شماست یا اینکه باید نقاط مثبت یا منفی اون بازی/فیلم رو کاملا و بدون هیچ گونه جبهه گیری و جریان های فکری/تبلیغاتی و ...، بیان کنید؟ حتی اگر بررسی شما بازتاب سنگینی (چه خوب یا چه بد) به دنبال داشته باشه و توی فضای مجازی سر و صدای زیادی بکنه؟
 

sajjad++

کاربر سایت
May 9, 2014
1,861
نام
Sajjad
این کار بین ناشرای بزرگ کاملا چیز عادی ای شده. یه نگاهی به Press Kit لست آف آس 2 هم بندازیم
جدا برای منی که TLOU 2 در حد 9 بود برام، اگر منتقد بودم و این کیت رو میدادن بهم وجدانم اجازه نمیداد کمتر از 10 بدم:D
 

Silent fans

Stay lostdata
کاربر سایت
Jan 6, 2013
486
نام
Sera
هر جا که پای انسان وسط باشه.امیدی بهش نیست.در واقع انسان یک در هم آمیختگی مجهول و نظامی از هم گسیختست.پشت این ظاهر زیبا و فریبنده،یک رسوایی عظیم و قدرتمند خوابیده.که غیر قابل شکسته.چون پدیده آورنده خود انسان بوده و چیزی که به عنوان حقیقت مطلق وجود داره اینکه هیچ چیز اشتباه نیست و همه چی درسته.نظم و نظام عجیبی پشت این ناهمگونی ها جا خوش کرده که وظیفه ش جمع کردن و منحرف کردن ایده های معترضانه ست.
همه چی در ظاهر آروم و رویاییه،اما در باطن روابط خشن و بی رحمه.
اصول ها طراحی شدن تا کنترل کنند.کنترل کنند تا اونایی که باید موفق بشند شکست بخورند.در واقع قانون ایجاد شده، تا صرفاً وجود داشته باشه. تا یاد آوری کنه هر کس به سزای کارش می‌رسه،اما عدالتی وجود نداره.
هیچ چیز پاکی در جهان بطور مطلق از راه های درست به دست نیومده.
و همه چی دارای نقصه.
 

EAST2WEST

کاربر سایت
Jul 31, 2009
1,569
نام
Danial
قبل از شروع صحبت چند نکته مهم را لازم دونستم که یادآور بشم :

1- نقد ، صرفاً یک نظر subjective هست نه objective ، پس اگر منتقدی از یک بازی لذت نبرد و دلایل خودش را منطقی بیان کرد مشکلی نیست مگر در نقدش خلاف واقعیت صحبت کنه

2- منتقد همیشه کمی جهت گیری داره و به قول معروف biased هست ، ولی از اون مهمتر این هست که در نقدش صادق باشه ، نه تحت تاثیر hype باشه نه اینکه بخواهد بخاطر دسترسی سریع ( early access or preview) در نقدش ارفاق کنه

3- هیچ بازی 10/10 نیست و این سیستم نمره دهی کاملاً قدیمی و فرسوده هست چون هیچ بازی perfect نیست حتی زمانی که شما شاهد یک عنوان انقلابی مثل Half-Life هستید که یک ژانر را به کل دگرگون میکنه

4- User Review ها تا زمانی که محتوا داشته باشن و چهارچوب نقد را رعایت کنند ارزش خواندن و بررسی دارن

5- نقد بازی نباید تنها بر یک مشخصه گیم تکیه داشته باشه و باید تمامی element ها را مورد بررسی قرار بده

6- امتیاز پایین هیچ وقت به معنای این نیست که شما نمی تونید از بازی لذت ببرید
 
  • Like
Reactions: ( Layken )

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر