نظر سنجي بهترين گرافيك كنسولي سال 2011

بهترين گرافيك كنسولي سال 2011

  • RAGE

    رای‌ها: 59 13.1%
  • Crysis 2

    رای‌ها: 41 9.1%
  • Uncharted 3 : Drake's Decption

    رای‌ها: 192 42.8%
  • Gears Of War 3

    رای‌ها: 85 18.9%
  • Forza Motorsport 4

    رای‌ها: 20 4.5%
  • The Witcher 2

    رای‌ها: 2 0.4%
  • The Elder Scroll 5 : Skyrim

    رای‌ها: 4 0.9%
  • Battlefield 3

    رای‌ها: 46 10.2%

  • مجموع رای دهنده‌ها
    449
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

kayne

کاربر سایت
Jan 13, 2009
3,098
نام
مصطفی
چی دکن باز کردین این داشت اون داشت میکنید ؟؟:d
بابا میگم تو این تکنیک تمام اجسام بازتاب دارن !! فقط مربوط به منابع نور نمی شه !! این تکنیک رو اپیک تو اپدیت جدیدش معرفی کرد :
33535849462293516458.jpg
54704028837424007541.jpg
جالب اینجاست که این تکنیکها تو Crysis 2 هم استفاده نشده حتی تو نسخه pc...... !!! که crytek با پچ محتوی ویژگی های Dx11 این تکنیک ها رو بر روی انجینش بهینه کرده اونم بر روی به روزترین و قوی ترین سیستم های امروزی :
41672462435540067574.jpg
88054894659158237089.jpg

تو گیرزم استفاده شده ها :d
 
  • Like
Reactions: LiviNG D3AD

Panther_X

کاربر سایت
May 31, 2011
1,204
از نظر استفاده از تکنیک های مختلف و مدرن گیرز واقعا داره محشر پیش میره و از این نظر خیلی بالااااااااااااست .
 

racon_leon

کاربر سایت
Jun 20, 2007
1,058
البته حسين آقا يه نكته رو توجه داشته باشيد كه جي تي 5 رو يه استوديوي كوچيك در عرض 6 سال ساخت ولي فورتزا 3 رو چندين استديو در طي 2 سال ساختن
اگه اطلاعاتم درست باشه
 

Panther_X

کاربر سایت
May 31, 2011
1,204
البته حسين آقا يه نكته رو توجه داشته باشيد كه جي تي 5 رو يه استوديوي كوچيك در عرض 6 سال ساخت ولي فورتزا 3 رو چندين استديو در طي 2 سال ساختن
اگه اطلاعاتم درست باشه
چند استدیو؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟تا اونجایی ما میدونیم یه turn10 بوده:d
 

jimrako1

کاربر سایت
Apr 13, 2011
662
نام
مهرداد
یه زمانی هم اکثریت اعتقاد داشتن گالیله کفر میگه و باید اعدام بشه.اینم مثل همونه
usa جان چرا این مثالها رو میزنی اینها کجاشون شبیه هم هست ؟ گالیله حرفی رو میزد که حقیقت داشت و مردم نادان اون دوره فقط به خاطره عقاید قبلشون راه رو بر منطق و فکر می بستن و بدون فکر کردن میگفتن این حرفها کفره و هر کی این حرفها رو بگه باید مجازات بشه اون هم بدون حتی کمی فکر در مورد اون مطلب !
یعنی چی یعنی ما هم که به u3 رای دادیم آدمهای نادانی هستیم که از بربریت هیچی کم نداریم و از روی بچگی و نادانی رای دادیم به قول یکی از دوستان که میگفت کسانی که رای دادن یک مشت بچه(از نظر فکر) هستند که فقط میخوان بگن اسباب بازی ما بهتره اصلا این حرفها نیست حالا هر کی این رو بگه میگم نمیفهمه ولی usa جان شما کمی با این حرفتون به من و خیلیهای دیگه کم لطفی کردید خسته نباشید !
 

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,026
نام
آریا
چند استدیو؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟تا اونجایی ما میدونیم یه turn10 بوده:d
چند استودیو که نمیشه گفت ! :D ولی کارمندای PD حدود 110 نفر هستن و T10 حدود 300 نفر . و T10 یه کار خوبی که میکنه اینه که پیست ها و ماشین هاش رو بین شرکت های طراح تقسیم میکنه. مثلآ یه شرکت به نام Glass Egg هست که به تنهایی 180 تا از ماشین های Forza 3 و دو تا از پیست های بازی رو طراحی کرده.
کلآ T10 بهترین کار ممکن رو میکنه و نشون میده که فرق این نسل رو با نسل های قبل فهمیده ! منم اگه بودم همین کار رو میکردم چون با تکنولوژی های نسل جدید طراحی هر ماشین و پیست خیلی خیلی طول میکشه و وقتی تعداد طراح ها زیاد بشه , مسلمآ زمان ساخت کم میشه و این هم به نفع شرکت هست هم به نفع طرفدارای بازی که نیاز ندارن 5 سال برای هر نسخه صبر کنن ! :D
 
  • Like
Reactions: u.s.a

Mr.Ok

کاربر سایت
Nov 9, 2008
2,066
نام
معین
بنده هنوز نظرم به آنچارتد نزدیک تره ... بعد از اون rage عالی بوده
 

racon_leon

کاربر سایت
Jun 20, 2007
1,058
چند استودیو که نمیشه گفت ! :D ولی کارمندای PD حدود 110 نفر هستن و T10 حدود 300 نفر . و T10 یه کار خوبی که میکنه اینه که پیست ها و ماشین هاش رو بین شرکت های طراح تقسیم میکنه. مثلآ یه شرکت به نام Glass Egg هست که به تنهایی 180 تا از ماشین های Forza 3 و دو تا از پیست های بازی رو طراحی کرده.
کلآ T10 بهترین کار ممکن رو میکنه و نشون میده که فرق این نسل رو با نسل های قبل فهمیده ! منم اگه بودم همین کار رو میکردم چون با تکنولوژی های نسل جدید طراحی هر ماشین و پیست خیلی خیلی طول میکشه و وقتی تعداد طراح ها زیاد بشه , مسلمآ زمان ساخت کم میشه و این هم به نفع شرکت هست هم به نفع طرفدارای بازی که نیاز ندارن 5 سال برای هر نسخه صبر کنن ! :D

خدا رو شكر كه شما اينو ميدونستي و گفتي آريا جان وگر نه الان پستم رفته بود توي امضاي 360 فن ها
 
  • Like
Reactions: u.s.a

Fenris Wolf

کاربر سایت
Jan 9, 2009
8,739
نام
شروین
بنده هنوز نظرم به آنچارتد نزدیک تره ... بعد از اون rage عالی بوده
اشتباه نکن منم خیلی از آنچارتد خوشم اومد بخصوص تکنیک های گرافیکیش روانیت میکنه!!
ولی شما یه دمو از ساخت مراحل گیرز 3 رو ببین راجع به نورپردازی و شب و روز و موشن بلور های مختلفشه!
اونجا من دهنم پاره شد!!!
گیرز از 2 به 3 پیشرفتش حقیقت مثل پیشرفت گرافیک بازیها از ps2 به ps3 ـیه!!!
از شماره 1ـشم که...:D
 

Panther_X

کاربر سایت
May 31, 2011
1,204
بنده هنوز نظرم به آنچارتد نزدیک تره ... بعد از اون rage عالی بوده
تو این شکی نیست که انچارتد واقعا عالیه بخصوصو از نظر افکت ها ولی در حدی نیست که بخوایم بگیم بعد از اون Rage!!!!!!!!بهتره بگی قبل از اون Rage.از نظر به کار بردن تکنیک های جدید در گرافیک از نظر من هیچ کدوم از بازیهای لیست به پای گیرز نمیرسن
 

SΛDrA-HhH

Gold User
May 5, 2011
14,896
نام
شیخ صدرا
تو این شکی نیست که انچارتد واقعا عالیه بخصوصو از نظر افکت ها ولی در حدی نیست که بخوایم بگیم بعد از اون Rage!!!!!!!!بهتره بگی قبل از اون Rage.از نظر به کار بردن تکنیک های جدید در گرافیک از نظر من هیچ کدوم از بازیهای لیست به پای گیرز نمیرسن

دو بار حرف خودتو نقض کردی....
 

Tommy Fisher

Shit happens
کاربر سایت
Apr 5, 2009
5,954
نام
رضـا
تو این شکی نیست که انچارتد واقعا عالیه بخصوصو از نظر افکت ها ولی در حدی نیست که بخوایم بگیم بعد از اون Rage!!!!!!!!بهتره بگی قبل از اون Rage.از نظر به کار بردن تکنیک های جدید در گرافیک از نظر من هیچ کدوم از بازیهای لیست به پای گیرز نمیرسن
شما بزار بازی های لیست عرضه بشند, عملکردشون رو ببینیم و سایت های معتبر مثل Digital Foundry مورد تحلیل/بررسی قرار بدند بعد اینجور نتیجه گیری کنید ...
 

Panther_X

کاربر سایت
May 31, 2011
1,204
شما بزار بازی های لیست عرضه بشند, عملکردشون رو ببینیم و سایت های معتبر مثل Digital Foundry مورد تحلیل/بررسی قرار بدند بعد اینجور نتیجه گیری کنید ...
خب دوست عزیز اگه اینجوری باشه که کلا تاپیک باید تخته شه فعلا باید راجب نمایش ها و عملکرد بازیها تا به الان صحبت کنیم بحث داغ داغ قبل از عرضست بعد از عرضه خیلی ها به دلیل کم اوردن کنار میکشن:d
 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
این عکسها رو اصلا و ابدا جدی نگیر.چون امکان نداره تو بازی همچین نورپردازی رو ببینیم.سر فورتزا 3 هم یادم نمیره کلی عکس اومد که همه کف کرده بودن.ولی بعدش دیدیم زمین تا آسمون تفاوت دارن،و همینطور دیدیم وضعیت کاکپیتها چجوری هست.متاسفانه دوستان هم بیخیال نمیشن و به گذاشتن عکسهای فتومد ادامه میدن.


نور پردازی بازی همینی هست که میبینید ! نمای داخل ماشین هم همینی هست که دارین میبینین ( مطمعناً! ) و تنها چیزی که ممکنه نباشه تو بازی اینه که موقع ریس ماشینها از نمای خارج از نوع با کیفیتش باشن ! وضعیت کاکپیتهای Forza 3 هم تماماً همینی هست که برای Forza 4 گفتم ! اولین بار هم نیست که این تکنیک استفاده میشه تو NFS:Shift بوده توی AC هم حتی هست ! اگر دقت کنید میبینید NPC ها از نمای دور کم جزئیات هستن و وقتی از یه حدی نزدیک تر میشید مدلسازیشون عوض میشه !! مثل مدلسازی تماشاگر های خود Forza 3 !! این یه چیز عادی هست

می خوای بگی پایین GT ـه بالایی FORZA ؟ این عکس ها جفتش برای forza 4 نیست ؟! چون عکس های GT ـی که من دارم خیلی با این پایینی متفاوته !
----------

خب من که از گرافیک تعجب نکردم که اینو گفتی ! :D تازه اون عکس بالایی یک دهم کیفیت اون عکس چند صفحه قبل رو که گذاشتم نداره :D بحث من سر اینه که الان این دو تا عکس از یه بازی نیست ؟! چون GT مثل اون پایینی نبود !

نخیر !! مگه چند تا بازی Top Gear رو دارن که حالا بخوایم شک کنیم عکس پایینیه برای GT5 هست یا نیست !!

chuji @
بله دوست عزیز پایینی ماله GT5 ـه متاسفانه , اگه قبول نداری اینو حتما ببین :

http://www.youtube.com/watch?v=9469de5FPxchttp://www.youtube.com/watch?v=Jtzgte9M1DY

--------------------------

یه نکته ی جالبم اینه که بعد از عرضه ی فورتزا4 ضعف های گرافیکه GT5 خیلی بیشتر به چشم میاد , به عنوانه مثال همین کلیپه بالایی فکر کنم گویای همه چیزه...تفاوت به طرز وحشتناکی فاحشه ! اونم پیسته Top Gear که این همه Polyphony هایپ داشت روش وای به حاله بقیه ی پیست ها به خصوص پیستایی که نمونه ی واقعی نداره و خوده Turn10 طراحیشون می کنه ! {نمایشه E3 }

دقیقاً ! :D

خب من برعکس شما بازی کردم زیادم بازی کردم :D ولی فرقش با عکس هاش زمین تا زیر زمینه :D بویژه کاکپیتش ! فورتزا 4 به خاطر یکسال فاصله با GT قطعاً یه سری ویژگی های جدید توش داره ولی هیچی به مدلینگ GT نمیرسه از عکس ها به طور وحشتناکی معلومه ! به آواتار و امضا هم کاری ندارم بحث بحثه ! اینکه می خوای بقبولونی GT رفلکس نداره یا چمیدونم نورش بده و ... چیزی خلاف عکس هاست ! (دیگه بازی رو نمیتونم بیارم تو فروم) مگه اینکه من توی خواب رفتم از توی بازی عکس گرفتم و اون عکس از بازی نیست ! نمیشه همینجوری حمله کنی بگی فلان چیز احمقانس ! خیلی منطقی بگو اینو نداره تا روشن بشه ! منم نگفتم GT خداس ! میگم اختلاف اونقدر یهم نیست ! حال یه عده اومدن میگن فاجعس جوه نه چیزه دیگه !
kayne @
یعنی زحمت نگاه کردن به عکسی که گذاشتم رو هم به خودت ندادی :|
-----------
عکس هایی که از فورتزا 4 هم موجوده مگه چیزی غیر از photo mode ـه ؟ پس بهونه گیری نکنید ! نکته ی دیگه اینه که مدلینگ توی photo mode با داخل بازی هیچ فرقی نمیکنه ولی بعضی چیزا مثل رفلکس و aa و نور یا چیزای دیگه متفاوته که اگه اینا از photo mode بازی GT 5 ـه اون عکس ها هم از photo mode بازی Forza 4 ـه پس بحثی نیست . ولی مساله اینه یه عده نمی خوایین قبول کنین و یه جوری حق به جانب حرف میزنین انگار photo mode بازی GT5 داره با داخل بازی FM4 مقایسه میشه !!!!
-------------
LOL ! اولین عکس برای GRID هست :D دومی هم LOL ! چون محیط بارونی و با نور خیلی کمه :D حالا آخری یه چیزی ! اونم شاید مربوط به رنگ ماشین باشه ! بالاخره رنگ Glass و Metallic و ... فرق میکنه در ضمن چه جوری از روی یه عکس از روی تلویزیون می خوای رفلکس ببینی ؟!شماها میرین یه مشت عکس ماشین با رنگ مات گلچین میکنید میگین بیایید رفلکس نداره ! در ضمن در مورد پرمیوم بودن اینی که گذاشتی مطمئن نیستم ! بیا اینو ببین !(عکسو خودم گرفتم سمت چپ ماشین رو ببین کل پل رو توش میبینی ! حالا عکس لحظه به لحظه از هر چی خواستی بگو خودم فردا از توی بازی میگیرم میزارم توی پروفایلت)

نور پردازی Forza 3 و GT5 دو تا موتور رندر داره ! یکی برای محیط و یکی دیگه برای آبجکت و بخاطر همین هم نور پردازی جفتشون Feak هست !! ضمناً نور پردازی Forza 3 تو نمای کاپوت رو یک بار دیگه ببینید و رفلکس آینه مانند محیط روی کاپوت رو ( با رزلوشن عالی و با کیفیت ) بعد برید یه ماشین با کاپوت بلند تو GT5 انتخاب کنید SLS مثلاً و برین تو یه پیست ببینید به جای این انعکاسهای با کیفیت که توی عکسها گذاشتین چی میبینید روی ماشین ؟

در عوض رفلکس های Forza 3 تو بازی همینی هست که میبینید ! البته نکات دیگه ای هم هست که در ادامه همین پست میگیم !! رو قسمت آریا !

مدلسازی های 400 هزار پلیگونی GT5 شاید در حالت In-Race بهتر باشن و مدلهای با جزئیات تری به حساب بیان ، ولی در حالت Photo mode به هیچ وجه با مدلهای 1 میلیون پلیگونی Forza 4 قابل مقایسه نیستن !! بعلاوه اینکه احتمالش هست کیفیت مدلهای Forza 4 باز هم بیشتر شده باشه ( که قطعاً میشه ) و از نظر جزئیات محیط و نور پردازی و سایه زنی و ... به هیچ وجه به پای Forza 4 نمیرسه ! بهت قول میدم !

آقا میون کلوم ـتون ! :D این چیزی که میگین محیط و اشیا و ... روی ماشین منعکس میشه , هم توی GT5 بوده هم Forza 3 . توی GT5 که مطمئنم داخل بازی هم بود ولی Forza 3 رو حداقل توی Photomode یادمه بود ! داخل بازی هم احتمالآ بوده.
وسایل مورد نیاز برای عکس گرفتن بدون رفتن به Photomode هم ندارم ولی یه عکسی از قدیم توی کامپیوترم هست که برای داخل بازیه (Photomode نیست) و به چراغ ماشین که دقت کنین انعکاس محیط مشخصه. (فکر کنم برای Prologue هم باشه این عکس)

00123485612323443348.jpg

اولاً همین عکس رو ببین انعکاسش Feak هست !! اگر واقعی بود باید بازتاب ماشینی که روبرو هست و عکس رو از نمای خود این ماشینه گرفتی ببینیم روی بدنه BMW یا روی چراغش !! ولی اینطوری نیست !

دوماً GT5 وسط بازی همیچن نور پردازی نداره و همه چیز بازتابهای با رزلوشن پایین هست که از دور قشنگه و از نزدیک حرفی برای گفتن نداره !! اما Forza 3 بازتابهاش همونی هست و بوده که وسط مسابقه میدیدیم ! الان هم سیستم IBL که معرفی کردن در حین گیم پلی هم فعال هست و حتی انعکاس بازتاب نور برف روی کوهها رو هم میتونید روی ماشین ببینین ( در حین گیم پلی !! ) یعنی به نور حساسه کاملاً و نور چمن و ... هم میافته روی ماشین به صورت واقعی !

مصطفی این چیزی که میگی حتی تو فورتزا 3 هم بود.:dمن 3 سال هست که دارم فورتزا 3 رو بازی میکنم.کوچکترین نکاتش هم دستمه.حالا اگر کسی جرات داره بیاد بگه نداشت:d

ببین نذار من خودم رو معرفی کنم !! فقط 3 بار Forza 3 رو خریدیم !! اندازه بازی ارجینالش پول خرج کردم واسش !! :|

نور پردازی Forza 3 و خیلی از بازیهای این نسل Feak هستن !! مثلاً الان فکر میکنی نور پردازی این بازی کاملاً پویا هست ؟ خب اشتباه میکنی !! یسری قسمتها بازتاب میشن ولی خیلی از قسمتها رو زیر سیبیلی رد میکنن ! برو تو بخش photo mode همین بازی و یه ماشین غیر از ماشین خودت رو بررسی کن ! ببین چه بازتاب هایی روش هست ! اصلاً ربطی به محیطی که توش هستی ندارن ! در واقع بازتاب یه عکس رندر شده یا یه محیط از قبل رندر شده رو ضبط کردن و انداختن روی بدنه ماشین و شما هر کاری هم که بکنی و تو هر زاویه ای هم که بری بازتابهای بی ربط میبینی !! معلومه خیلی وقت نذاشتی رو Forza 3 !! :| مطمعن هم باش یا GT5 هم همینجوری هست و اگر هم اینجوری نباشه از رزلوشن کم برای نشون دادن بازتابها روی سایر ماشینهاش استفاده کرده که اون هم فقط برای فواصل دور خوب هست !!

سمت راستی برای بخش Autovista هست که کیفیت ماشین ها به طرز فجیعی بالاست ! :D اگه اشتباه نکنم همه ماشین های بازی هم توی این بخش حضور ندارن (شایدم دارن) سمت چپی هم که برای همون پیست E3ـش هست. ولی همون طور که گفتم انعکاس محیط توی GT5 , Forza 3 هم بوده ! (کاری به اسم و تکنیک و ... ندارم) فقط اینجا کیفیتش بالاتر رفته.

همه ماشینها تو این بخش هستن و همشون بیش از 1 میلیون پلیگون دارن !! جزئیات داخل موتور و در و صندوق و ... رو که جمع بزنیم با بهینه سازی های داخل ماشینها راحت 1 میلیون پلی گون رو رد میکنه ! برین یه ماشین از GT5 رو ببینید موتورش چه شکلی مدلسازی شده بعد Forza 4 رو ببینید که کف میکنید !! مثل اینکه قراره مدلهای داخل بازی هم 400 تا 500 هزار تا پلیگون داشته باشن ! مطمعن نیستم !

چند استودیو که نمیشه گفت ! :D ولی کارمندای PD حدود 110 نفر هستن و T10 حدود 300 نفر . و T10 یه کار خوبی که میکنه اینه که پیست ها و ماشین هاش رو بین شرکت های طراح تقسیم میکنه. مثلآ یه شرکت به نام Glass Egg هست که به تنهایی 180 تا از ماشین های Forza 3 و دو تا از پیست های بازی رو طراحی کرده.
کلآ T10 بهترین کار ممکن رو میکنه و نشون میده که فرق این نسل رو با نسل های قبل فهمیده ! منم اگه بودم همین کار رو میکردم چون با تکنولوژی های نسل جدید طراحی هر ماشین و پیست خیلی خیلی طول میکشه و وقتی تعداد طراح ها زیاد بشه , مسلمآ زمان ساخت کم میشه و این هم به نفع شرکت هست هم به نفع طرفدارای بازی که نیاز ندارن 5 سال برای هر نسخه صبر کنن ! :D

خب اینکه نشد حرف یه استیدو کوچیک و گوگولی مگولی تو 6 سال ( حالا 5 تا ! دیگه تخفیف نمیدم !! :D ) رفته با کلی هایپ یه بازی ساخته پس حق داره این همه مشکل داشته باشه و یه استدیو دیگه هم چون 300 تا کارمند داره پس بده و ... کم کاری کرده PD و حتی خود سونی ! این همه خرج بازیهایی کردن که کل سریشون اندازه یکی از شماره های GT فروش نرفته بعد برای خود GT پول خرج نکردن ؟ اصلاً سونی عقلش کمه که پول خرج نکنه برای بهترین بازیش ؟ خود PD بفکر نبوده !! قبول نکنید هم خیالی نیست ها ! ولی خب حساب 2 2 تا 4 تاست !! ;)
 
  • Like
Reactions: aliatlas
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر