نظر سنجي بهترين گرافيك كنسولي سال 2011

  • Thread starter Thread starter Soheil
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

بهترين گرافيك كنسولي سال 2011

  • RAGE

    رای‌ها: 59 13.1%
  • Crysis 2

    رای‌ها: 41 9.1%
  • Uncharted 3 : Drake's Decption

    رای‌ها: 192 42.8%
  • Gears Of War 3

    رای‌ها: 85 18.9%
  • Forza Motorsport 4

    رای‌ها: 20 4.5%
  • The Witcher 2

    رای‌ها: 2 0.4%
  • The Elder Scroll 5 : Skyrim

    رای‌ها: 4 0.9%
  • Battlefield 3

    رای‌ها: 46 10.2%

  • مجموع رای دهنده‌ها
    449
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.
اولاً همین عکس رو ببین انعکاسش Feak هست !! اگر واقعی بود باید بازتاب ماشینی که روبرو هست و عکس رو از نمای خود این ماشینه گرفتی ببینیم روی بدنه BMW یا روی چراغش !! ولی اینطوری نیست !

دوماً GT5 وسط بازی همیچن نور پردازی نداره و همه چیز بازتابهای با رزلوشن پایین هست که از دور قشنگه و از نزدیک حرفی برای گفتن نداره !! اما Forza 3 بازتابهاش همونی هست و بوده که وسط مسابقه میدیدیم ! الان هم سیستم IBL که معرفی کردن در حین گیم پلی هم فعال هست و حتی انعکاس بازتاب نور برف روی کوهها رو هم میتونید روی ماشین ببینین ( در حین گیم پلی !! ) یعنی به نور حساسه کاملاً و نور چمن و ... هم میافته روی ماشین به صورت واقعی !
یعنی از چه نظر fake هست ؟! بازتاب ماشین ها روی هم نمی افته چه ربطی به fake بودن این داره ؟! :دی
گفتم متآسفانه وسیله ای دم دستم نیست که بتونم از وسط بازی عکس بگیرم و ابزارش رو ندارم ولی این عکس رو از قبل داشتم و گذاشتم که داره نشون میده وسط بازی هم تصویر محیط توی چراغ ماشین منعکس میشه.

همه ماشینها تو این بخش هستن و همشون بیش از 1 میلیون پلیگون دارن !! جزئیات داخل موتور و در و صندوق و ... رو که جمع بزنیم با بهینه سازی های داخل ماشینها راحت 1 میلیون پلی گون رو رد میکنه ! برین یه ماشین از GT5 رو ببینید موتورش چه شکلی مدلسازی شده بعد Forza 4 رو ببینید که کف میکنید !! مثل اینکه قراره مدلهای داخل بازی هم 400 تا 500 هزار تا پلیگون داشته باشن ! مطمعن نیستم !
خدا رو شکر ! :دی گفتم مطمئن نیستم و فقط همون زمان E3 اکثر فروم ها (چه توی سایت خود Forza چه جاهای دیگه) بحث سر این بود که چه ماشین هایی توی این بخش هستن. توی جاهای رسمی ندیدم چیزی گفته باشن فقط این رو از سایت guardian دیدم :
Not every single car in the game will be available for Autovista. Turn 10 says the cars that have been selected are those for which the best virtual tours could be provided.

در مورد گرافیک اون بخش هم مگه من غیر از این گفتم ؟!!! جایی نبوده که رفته باشم و از گرافیک بخش Autovista فقط تعریف نکرده باشم !

خب اینکه نشد حرف یه استیدو کوچیک و گوگولی مگولی تو 6 سال ( حالا 5 تا ! دیگه تخفیف نمیدم !! :biggrin1: ) رفته با کلی هایپ یه بازی ساخته پس حق داره این همه مشکل داشته باشه و یه استدیو دیگه هم چون 300 تا کارمند داره پس بده و ... کم کاری کرده PD و حتی خود سونی ! این همه خرج بازیهایی کردن که کل سریشون اندازه یکی از شماره های GT فروش نرفته بعد برای خود GT پول خرج نکردن ؟ اصلاً سونی عقلش کمه که پول خرج نکنه برای بهترین بازیش ؟ خود PD بفکر نبوده !! قبول نکنید هم خیالی نیست ها ! ولی خب حساب 2 2 تا 4 تاست !! ;)
الآن این حرف من چه ربطی به حساب و این جور چیزا داره ؟! :دی دیگه از روز روشنه که PD برنامه ریزیش مشکل داشته و برای همین نتونسته از این 5 سال یا 120 سال استفاده بهینه بکنه. شرکتی که در عرض 3 سال فقط 140 تا ماشین پریمیوم طراحی کرده (80 تا توی Prologue بوده) و تعداد پیست های کاملآ جدیدش هم خیلی کم بوده , مشخصه که مشکل داشته ! ربطی هم به پول خرج کردن نداره ! سونی اتفاقآ خیلی هم پول خرج کرده و مسابقات واقعی (با ماشین واقعی توی پیست های واقعی) برای بازی ترتیب داده. نصف مشکلاتش هم به نظرم به ژاپنی بودنش برمیگرده که یه سری اخلاق های مخصوص به خودشون دارن و خیلی هاشون هم خودشون رو با این نسل وفق ندادن. حالا نمیدونم چرا بهت برخورده ؟! :دی اگه از T10 بد بگیم , برمیخوره ! از PD بد بگیم , بازم برمیخوره ! :دی کلآ بی خیالش بشیم بهتره !
کلآ این حالتی که از 2 سال پیش سر چند تا بحث پیش اومده یه کاری باهات کرده که اگه من بگم Forza 4 نهایت کمال یه بازی ریسینگ هست و از این بهتر نمیشه ساخت هم با چشم توطئه بهش نگاه میکنی و میخوای از توش ایراد دربیاری. درست شدن این حالت هم دست من نیست و دیگه کاری نمیتونم بکنم !
 
  • Like
Reactions: hosein_fisher
یعنی از چه نظر fake هست ؟! بازتاب ماشین ها روی هم نمی افته چه ربطی به fake بودن این داره ؟! :دی

یعنی اینکه یه چیزی از قبل تعریف شده هست و به صورت real time اون چیزی که واقعا تو محیط هست روش بازتاب نمیخوره .
 
یعنی اینکه یه چیزی از قبل تعریف شده هست و به صورت real time اون چیزی که واقعا تو محیط هست روش بازتاب نمیخوره .

دقیقا یعنی تو بازی های racing به همون دلیلی که محسن گفت ، نورپردازی و انعکاس شامل 2 مرحله میشه یکی محیط اطراف ،یکی آبجکت های اصلی که اینجا منظور همون ماشین ها هست ....
فیک ـه ولی چون با هم تطبیق داده شده بنظر میاد اون ها هم انعکاس طبیعی دارن ....

ولی تو Image Based Lighting انعکاس ها کاملا طبیعی و بر اساس تمام آبجکت های محیطی هست .
 
یعنی اینکه یه چیزی از قبل تعریف شده هشت و به صورت real time اون چیزی که واقعا تو محیط هست روش بازتاب نمیخوره .
یعنی مثلآ توی این عکس که انعکاس پل سمت چپ روی بدنه ماشین افتاده , چطوری از قبل تعریف شده ؟! :دی برنامه نویسی بازی یه جوری هست که تا به این نقطه میرسه عکس پل روی بدنه لود میشه و وقتی از محیط خارج میشیم هم یه دفعه می پَره ؟! :دی یا مثلآ از زیر تبلیغات که رد میشیم و روی شیشه ماشین منعکس میشه , باز همین طوریه ؟!
(کاملآ جدی میگم چون جور دیگه ای به ذهنم نمیرسه :دی)
 
یعنی از چه نظر fake هست ؟! بازتاب ماشین ها روی هم نمی افته چه ربطی به fake بودن این داره ؟! :دی
گفتم متآسفانه وسیله ای دم دستم نیست که بتونم از وسط بازی عکس بگیرم و ابزارش رو ندارم ولی این عکس رو از قبل داشتم و گذاشتم که داره نشون میده وسط بازی هم تصویر محیط توی چراغ ماشین منعکس میشه.

خدا رو شکر ! :دی گفتم مطمئن نیستم و فقط همون زمان E3 اکثر فروم ها (چه توی سایت خود Forza چه جاهای دیگه) بحث سر این بود که چه ماشین هایی توی این بخش هستن. توی جاهای رسمی ندیدم چیزی گفته باشن فقط این رو از سایت guardian دیدم :
Not every single car in the game will be available for Autovista. Turn 10 says the cars that have been selected are those for which the best virtual tours could be provided.

در مورد گرافیک اون بخش هم مگه من غیر از این گفتم ؟!!! جایی نبوده که رفته باشم و از گرافیک بخش Autovista فقط تعریف نکرده باشم !

الآن این حرف من چه ربطی به حساب و این جور چیزا داره ؟! :دی دیگه از روز روشنه که PD برنامه ریزیش مشکل داشته و برای همین نتونسته از این 5 سال یا 120 سال استفاده بهینه بکنه. شرکتی که در عرض 3 سال فقط 140 تا ماشین پریمیوم طراحی کرده (80 تا توی Prologue بوده) و تعداد پیست های کاملآ جدیدش هم خیلی کم بوده , مشخصه که مشکل داشته ! ربطی هم به پول خرج کردن نداره ! سونی اتفاقآ خیلی هم پول خرج کرده و مسابقات واقعی (با ماشین واقعی توی پیست های واقعی) برای بازی ترتیب داده. نصف مشکلاتش هم به نظرم به ژاپنی بودنش برمیگرده که یه سری اخلاق های مخصوص به خودشون دارن و خیلی هاشون هم خودشون رو با این نسل وفق ندادن. حالا نمیدونم چرا بهت برخورده ؟! :دی اگه از T10 بد بگیم , برمیخوره ! از PD بد بگیم , بازم برمیخوره ! :دی کلآ بی خیالش بشیم بهتره !
کلآ این حالتی که از 2 سال پیش سر چند تا بحث پیش اومده یه کاری باهات کرده که اگه من بگم Forza 4 نهایت کمال یه بازی ریسینگ هست و از این بهتر نمیشه ساخت هم با چشم توطئه بهش نگاه میکنی و میخوای از توش ایراد دربیاری. درست شدن این حالت هم دست من نیست و دیگه کاری نمیتونم بکنم !


گفتم که !! 2 تا موتور برای پردازش نور دارن بازیها !! تصویری که روی ماشین اون عکس میبینی ( بازتاب ) چیزی هست که موتور مخصوص روی ماشین داره پردازش میکنه ! اگر این موتور real time بود باید عکس ماشین روبرویی روی چرافش میافتاد !! نه چمنها !! Feak یعنی این ! به ظاهر همه چیز درسته ولی در عمل کارشون یجور حقه هست تو Forza 3 هم این حقه رو میتونی به عینه ببینی ! تو GT5 ولی خیلی دقت نکردم !

تو ویدئوی 24 دقیقه ای ISR و Gamespot میتونی ببینی که Dan به مدلسازی ها اشاره میکنه و میگه این ماشینها همشون در یه سطحن و بیش از 1 میلیون پولیگون دارن ! البته شاید من لیسنینگم ضعیف باشه ولی همچین چیزی رو یادم هست از فیلمی که دیدم !

روی پستم با اون شخصی بود که گفت :

البته حسين آقا يه نكته رو توجه داشته باشيد كه جي تي 5 رو يه استوديوي كوچيك در عرض 6 سال ساخت ولي فورتزا 3 رو چندين استديو در طي 2 سال ساختن

البته خودت هم قبلاً گفته بودی شبیه همین رو ! ;) من میگم پول خرج گرفتن کارکن جدید و گسترش دادن استدیو نکرده نه خرج مسابقات و ... اونها که تبلیغاتی هستن دردی از کیفیت نهایی بازی دوا نمیکنن !! این حالت جمله بندی هم خب من چی بگم ؟ هیچ ربطی به اون بحث ها نداره ! وقتی میخونم یاد این میافتم که یکی میگه تیم اونها از ما قوی تر بود برد و تعدادشون زیادتر بود کتک خوردیم و ... :d

نه من به چشم توطئه نگاه نمیکنم !! اتفاقاً الان خیلی با ذهن باز و ... دارم بحث میکنم ! خیلی هم منتظرم تا Forza 4 بیاد و ببینم چیزهایی که 2009 در مورد نسخه بعدی Forza پیش بینی کرده بودم درست در میاد یا نه ! تاپیک طراحی های Forza 3 رو زدی ، 1-2 تا مصاحبه در موردش رو ترجمه کردی ولی 10 برابر اونها هم از GT5 جلوی Forza 3 دفاع کردی !! و از GT5 تعریف کردی و تیکه ریز و درشت به Forza انداختی ! شایدم بیشتر حتی از GT PSP هم با اینکه کسی چیزی نگفته بود خواستی دفاع کنی و ... خب فن GT هستی دیگه ! الان بگم فن Forza هستی ؟ :دی خب مسبوق به سابقه ای آریا ! مورد داری !! :d

فن PS3 هم هستی تازه !! :دی

:shrewd:

یعنی مثلآ توی این عکس که انعکاس پل سمت چپ روی بدنه ماشین افتاده , چطوری از قبل تعریف شده ؟! :دی برنامه نویسی بازی یه جوری هست که تا به این نقطه میرسه عکس پل روی بدنه لود میشه و وقتی از محیط خارج میشیم هم یه دفعه می پَره ؟! :دی یا مثلآ از زیر تبلیغات که رد میشیم و روی شیشه ماشین منعکس میشه , باز همین طوریه ؟!
(کاملآ جدی میگم چون جور دیگه ای به ذهنم نمیرسه :دی)

وسط بازی هم همینجوریه ؟ انصافاً ؟ :دی یه تست بکن بگو ! در ضمن یکسری از اشیاء با موتور Global رندر میشه تصاویرشون روی ماشین ( خودم اسم گذاشتم رسمی نیست اسم Global ) یکی دیگه با موتور رندر خود Object !! :دی و الا خود Forza 3 هم در و دیوار و پلهاش روی ماشین رندر میشن !! ولی نور پردازی و انعکاس Feak هم داره در کنارش !! :d
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: .:Soheil:.
گفتم که !! 2 تا موتور برای پردازش نور دارن بازیها !! تصویری که روی ماشین اون عکس میبینی ( بازتاب ) چیزی هست که موتور مخصوص روی ماشین داره پردازش میکنه ! اگر این موتور real time بود باید عکس ماشین روبرویی روی چرافش میافتاد !! نه چمنها !! Feak یعنی این ! به ظاهر همه چیز درسته ولی در عمل کارشون یجور حقه هست تو Forza 3 هم این حقه رو میتونی به عینه ببینی ! تو GT5 ولی خیلی دقت نکردم !

تو ویدئوی 24 دقیقه ای ISR و Gamespot میتونی ببینی که Dan به مدلسازی ها اشاره میکنه و میگه این ماشینها همشون در یه سطحن و بیش از 1 میلیون پولیگون دارن ! البته شاید من لیسنینگم ضعیف باشه ولی همچین چیزی رو یادم هست از فیلمی که دیدم !
مرسی از توضیحات !

وسط بازی هم همینجوریه ؟ انصافاً ؟ :biggrin1: یه تست بکن بگو ! در ضمن یکسری از اشیاء با موتور Global رندر میشه تصاویرشون روی ماشین ( خودم اسم گذاشتم رسمی نیست اسم Global ) یکی دیگه با موتور رندر خود Object !! :biggrin1: و الا خود Forza 3 هم در و دیوار و پلهاش روی ماشین رندر میشن !! ولی نور پردازی و انعکاس Feak هم داره در کنارش !! :d
خب خودت داری میگی Forza هم داره ! دیگه بازی های نسل قبل مثل Forza 1 , GT4 هم وقتی از زیر یه تبلیغ (مثلآ توی پیست Suzuka) رد میشدی تبلیغه روی ماشین منعکس میشد فقط کیفیتش پایین تر از این نسل بود ! :دی اون پل رو هم باید امتحان کنم ببینم ! :دی

نه من به چشم توطئه نگاه نمیکنم !! اتفاقاً الان خیلی با ذهن باز و ... دارم بحث میکنم ! خیلی هم منتظرم تا Forza 4 بیاد و ببینم چیزهایی که 2009 در مورد نسخه بعدی Forza پیش بینی کرده بودم درست در میاد یا نه ! تاپیک طراحی های Forza 3 رو زدی ، 1-2 تا مصاحبه در موردش رو ترجمه کردی ولی 10 برابر اونها هم از GT5 جلوی Forza 3 دفاع کردی !! و از GT5 تعریف کردی و تیکه ریز و درشت به Forza انداختی ! شایدم بیشتر حتی از GT PSP هم با اینکه کسی چیزی نگفته بود خواستی دفاع کنی و ... خب فن GT هستی دیگه ! الان بگم فن Forza هستی ؟ :biggrin1: خب مسبوق به سابقه ای آریا ! مورد داری !! :d
اون که تابلوئه فن GT هستم ! نیاز به توضیح هم نداره و چیزی نیست که بخوام زیرش بزنم ! همون طور که تو فن Forza هستی و یکی دیگه فن Shift و ... ! وقتی هم بحث بین این دو تا باشه بیشتر سمت بازی ای رو میگیرم که فن ـش هستم ! هرچند توی همون بحث ها هم اگه یادت باشه جاهایی که منطق زیر سوال میرفت , الکی طرف GT رو نمیگرفتم مثل محیط های بازی که توی همون بحث ها گفتم توی Forza بهتره.
در ضمن اینکه فن GT هستم باعث نمیشه فقط ازش تعریف کرده باشم. مطمئنم هیچ کسی توی این سایت به اندازه من ناله نکرده از GT5 (به جز اونایی که زمان اومدن نقدها مسخره میکردن) توی تاپیکش که بری خیلی از این ناله ها و انتقادهام رو میبینی. به جز اون یه تاپیک که فقط برای همین کار و مشخص شدن ایرادات بازی زدم ! کاری که با هیچ بازی دیگه ای نکردم !
کلآ میگم این طرز تفکر که من با Forza دشمنی دارم رو بذار کنار ! وقتی یکی از یه بازی خوشش بیاد , دلیل نمیشه از رقیب اون بازی بدش بیاد. الآن هم کاری به نظر مردم ندارم ! خیلی از بچه های همین سایت میدونن Forza 4 جزو 3 بازی ای هست که امسال بیشتر از همه منتظرشم و برام فرقی نمیکنه بقیه فکر کنن دشمن این سری هستم یا هرچیز دیگه ! :دی مثلآ فکر کنن توی لیست 100 بازی 2011 برای جاسوس بازی و عملیات مخوف به Forza 4 اون امتیاز رو دادم یا توی تاپیکش خبرها و عکس هاش رو برای کارهای غیر شرعی میذارم !
 
یعنی مثلآ توی این عکس که انعکاس پل سمت چپ روی بدنه ماشین افتاده , چطوری از قبل تعریف شده ؟! :دی برنامه نویسی بازی یه جوری هست که تا به این نقطه میرسه عکس پل روی بدنه لود میشه و وقتی از محیط خارج میشیم هم یه دفعه می پَره ؟! :دی یا مثلآ از زیر تبلیغات که رد میشیم و روی شیشه ماشین منعکس میشه , باز همین طوریه ؟!
(کاملآ جدی میگم چون جور دیگه ای به ذهنم نمیرسه :دی)

آریا ببین از پیش رندر شده با فیک فرق میکنه :d
از پیش رندر شده نیست چون داره هم زمان رندر میشه ! نکته مهم این هست که انعکاس های panorama واقعی نیست فقط با هم تطتبیق داده شدن ....
 
نور پردازی بازی همینی هست که میبینید ! نمای داخل ماشین هم همینی هست که دارین میبینین ( مطمعناً! ) و تنها چیزی که ممکنه نباشه تو بازی اینه که موقع ریس ماشینها از نمای خارج از نوع با کیفیتش باشن ! وضعیت کاکپیتهای Forza 3 هم تماماً همینی هست که برای Forza 4 گفتم ! اولین بار هم نیست که این تکنیک استفاده میشه تو NFS:Shift بوده توی AC هم حتی هست ! اگر دقت کنید میبینید NPC ها از نمای دور کم جزئیات هستن و وقتی از یه حدی نزدیک تر میشید مدلسازیشون عوض میشه !! مثل مدلسازی تماشاگر های خود Forza 3 !! این یه چیز عادی هست
گرافیک بازی تو gt5 هم همینی هست که میبینی:))=))
5z0Ex.jpg
ببین نذار من خودم رو معرفی کنم !! فقط 3 بار Forza 3 رو خریدیم !! اندازه بازی ارجینالش پول خرج کردم واسش !! :|

نور پردازی Forza 3 و خیلی از بازیهای این نسل Feak هستن !! مثلاً الان فکر میکنی نور پردازی این بازی کاملاً پویا هست ؟ خب اشتباه میکنی !! یسری قسمتها بازتاب میشن ولی خیلی از قسمتها رو زیر سیبیلی رد میکنن ! برو تو بخش photo mode همین بازی و یه ماشین غیر از ماشین خودت رو بررسی کن ! ببین چه بازتاب هایی روش هست ! اصلاً ربطی به محیطی که توش هستی ندارن ! در واقع بازتاب یه عکس رندر شده یا یه محیط از قبل رندر شده رو ضبط کردن و انداختن روی بدنه ماشین و شما هر کاری هم که بکنی و تو هر زاویه ای هم که بری بازتابهای بی ربط میبینی !! معلومه خیلی وقت نذاشتی رو Forza 3 !! :| مطمعن هم باش یا GT5 هم همینجوری هست و اگر هم اینجوری نباشه از رزلوشن کم برای نشون دادن بازتابها روی سایر ماشینهاش استفاده کرده که اون هم فقط برای فواصل دور خوب هست !!
خب معرفی کن؟سپاستین لوب نیستی؟کاملا مشخصه که خواستی مچ بگیری.ولی اشتباه گرفتی.چون من خودم اینکارم.من گفتم این مورد رو داره،حالا فیک یا واقعیش رو دیگه کاری ندارم.تو هم فکر کن من براش وقت نذاشتم.من مسئول توهمات یه عده نیستم.فقط بار آخری باشه که چیزی که به من مربوط نیست به من نسبت میدی.
 
گرافیک بازی تو gt5 هم همینی هست که میبینی:))=))
5z0Ex.jpg

خب معرفی کن؟سپاستین لوب نیستی؟کاملا مشخصه که خواستی مچ بگیری.ولی اشتباه گرفتی.چون من خودم اینکارم.من گفتم این مورد رو داره،حالا فیک یا واقعیش رو دیگه کاری ندارم.تو هم فکر کن من براش وقت نذاشتم.من مسئول توهمات یه عده نیستم.فقط بار آخری باشه که چیزی که به من مربوط نیست به من نسبت میدی.

من mosen هستم !! این اسم کاربریمه !! در حال حاظر سربازم ! لیسانس فیزیک ، فوق رو میریم ژئو فیزیک ، ولف رو 5-6 سالگی بازی میکردم ! از 1384 بازیباز حرفه ای شدم و از سال 1387 به صورت رسمی وارد فروم های بازی شدم ! پله های ترقی رو با سرعت و پشت سر هم طی کردم ( قسمت پله ها رو خیلی دوست دارم ) و الان رسیدم اینجایی که الان هستم !! بزرگترین نقدهای Halo:Reach و GT5 و Forza 3 رو روی نت نوشتم و مقایسه Forza 3 و Dirt 2 را با این پیش زمینه نوشتم که این دو تا بازی روزی سبکشون با هم تلاقی میکنه و الان شاید روی Forza 4 این اتفاق بیافته ! یه کتابچه ترجمه کردم که چاپ نشده ، برای محک زدن خودم هم یه متن طولانی رو 2-3 ماه پیش در مورد Forza , T10 ترجمه کردم ! مقاله های تألیفی هم دارم در سایت ها کمی از تکنیک های گرافیکی سر در میارم و بعضی ها ازم در موردشون میپرسن ، خیلی از پیش بینی هام در مورد بازیها و مسائل مربوط بهشون درست بوده و یکی از اونها مقالات و نکاتی هست که در مورد Forza 4 نوشتم و میتونی پیداشون کنی ! از 3ds max کمی سر در میارم ! 7-6 سال پیش یه طرح ایده ای برای موتورهای درون سوز بنزینی داشتم و 3-4 هفته پیش فهمیدم مشابه همین ایده رو یه گروه دارن برای یه موتور دیزل مخصوص ارتش آمریکا طراحی میکنن که خوشبختانه با طرح من فرق داره و ... بازم بگم یا دیگه کافیه ؟ :-/

مچ شما رو هم نخواهم گرفت !! حرف غلط زدی پاش وایستا ! این ادا اطوارا چیه دیگه مد شده ؟ تا یکی یه چیزی میگه براش قاطی میکنن ؟ :| تکنیک Forza 3 بکل با Forza 4 فرق داره و اگر نداشت Dan Greenawalt این همه در موردش حرف نمیزد ! شما نیازی به نسبت دادن نداری حسین جان !
 
با تشکر از محسن عزیز به دلیل اطلاعات جامع و کاملش در مورد FM3 و 4 و همچنین تکنیک های به کا رفته در اونها و همچنین بیوگرافی که از خودش داد :d
 
  • Like
Reactions: LiviNG D3AD
من mosen هستم !! این اسم کاربریمه !! در حال حاظر سربازم ! لیسانس فیزیک ، فوق رو میریم ژئو فیزیک ، ولف رو 5-6 سالگی بازی میکردم ! از 1384 بازیباز حرفه ای شدم و از سال 1387 به صورت رسمی وارد فروم های بازی شدم ! پله های ترقی رو با سرعت و پشت سر هم طی کردم ( قسمت پله ها رو خیلی دوست دارم ) و الان رسیدم اینجایی که الان هستم !! بزرگترین نقدهای Halo:Reach و GT5 و Forza 3 رو روی نت نوشتم و مقایسه Forza 3 و Dirt 2 را با این پیش زمینه نوشتم که این دو تا بازی روزی سبکشون با هم تلاقی میکنه و الان شاید روی Forza 4 این اتفاق بیافته ! یه کتابچه ترجمه کردم که چاپ نشده ، برای محک زدن خودم هم یه متن طولانی رو 2-3 ماه پیش در مورد Forza , T10 ترجمه کردم ! مقاله های تألیفی هم دارم در سایت ها کمی از تکنیک های گرافیکی سر در میارم و بعضی ها ازم در موردشون میپرسن ، خیلی از پیش بینی هام در مورد بازیها و مسائل مربوط بهشون درست بوده و یکی از اونها مقالات و نکاتی هست که در مورد Forza 4 نوشتم و میتونی پیداشون کنی ! از 3ds max کمی سر در میارم ! 7-6 سال پیش یه طرح ایده ای برای موتورهای درون سوز بنزینی داشتم و 3-4 هفته پیش فهمیدم مشابه همین ایده رو یه گروه دارن برای یه موتور دیزل مخصوص ارتش آمریکا طراحی میکنن که خوشبختانه با طرح من فرق داره و ... بازم بگم یا دیگه کافیه ؟ :-/

مچ شما رو هم نخواهم گرفت !! حرف غلط زدی پاش وایستا ! این ادا اطوارا چیه دیگه مد شده ؟ تا یکی یه چیزی میگه براش قاطی میکنن ؟ :| تکنیک Forza 3 بکل با Forza 4 فرق داره و اگر نداشت Dan Greenawalt این همه در موردش حرف نمیزد ! شما نیازی به نسبت دادن نداری حسین جان !
اون اسپویلر به من چه ربطی داشت؟حالا بزار من معرفیت کنم.شما همون فن متعصبی هستی که حتی قبول نداشتی کاکپیتهای gt5 قابل مقایسه با کاکپیتهای فورتزا 3 نیست و باهم برابر میدونستی.

حرف غلط نزدم.گفتم انعکاس رو بدنه داشت.میخوای بگی نداشت؟؟؟؟من حرفی از اینکه فیک یا واقعی هست یا نه هم نزدم.
 
  • Like
Reactions: .:Pouria:.
در مورد بحث انعکاس و اینا تو COD 4 هم دوربین اسنایپر همینجوری بود فک کنم
تو هر لوکیشنی یه عکس لود میشد روش:d
 
یعنی الان یه انعکاس تصویر روی یه زمین صیغلی انقدر چیز خارق العاده ای شده ! یواش یواش همینجوری پیش بره خود HD بودن کیفیت بازیها هم چیز جدید حساب میشه !
(توی عکس دومی خود حاج آقا هم انعکاسش روی زمینه , اون یکی بدبخت هم روحه توقع انعکاس نداشته باشین ) نکنه اینم Photo Mode داره ؟ :دی


هیچوقت بازیای Full 3d با دوربین آزادو که نورپردازی و .... با چرخش دوربین ریل تایم تغییر میکنه با یه بازی Fixed camera که نور پردازی و محیطش precalculate هست مقایسه نکن.
شما راحت باش ! گاو یه بازی دو بعدی و آرکیده :دی
این یه حالت آینه مانند ( رفلکشن ) معمولی هست !! روی خیلی از بازیهای قدیمی تر از این هم هست !!

IBL نوعی از GI هست که تو Forza 4 بکار رفته و من با دیدن چندتا گیم پلی به خوبی تأثیرش تو بازی رو دیدم !! محیط ریل تایم رو ماشینها تأثیر میذاره !! حتی اگر زاویه شما طوری باشه که برفها نور رو بازتاب کنن روی ماشین ها اثرش میافته !!
اینی که گفتم کجاش به fm4 اشاره کرده بودم ؟! اصلاً روی صحبتم با شما نبود ! (خیلی حساس شدیا ! به مقدسات توهین نکردم :دی ) بحث من چیز دیگه ای بود ! الان اون تاثیر نور شمشیر رو با اون عکس گاو 2 یکی کردی ؟! الان تو همون منبعت هم اشاره کرده به بازیایی که از اون ibl استفاده کردن ! این افکت اگه اون نباشه از لحاظ بصری و چیزی که دیده میشه چیزی کم نداره ! یعنی الان تفاوت انعکاس تو حالت اول با دومی که شمشیر نور داره معلوم نیست ! عجب ! اینا از هر تکنیکی که استفاده کرده باشن اونم توی 2010 شاخ بودن و کیفیتش کاملاً محسوسه ! تصاویر گویای همه چیز هست !
یعنی رسماً ثابت شدس که هر شرکتی که بیاد هر هفته یه خبر بده آاااااااااای نفس کش ما فلان چیز رو به موتور اضافه کردیم همه چیز ok ـه ولی یکی که بی سر و صدا کارش رو میکنه محکوم به انواع و اقسام حرف هاست !
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: u.s.a
یعنی الان یه انعکاس تصویر روی یه زمین صیغلی انقدر چیز خارق العاده ای شده ! یواش یواش همینجوری پیش بره خود HD بودن کیفیت بازیها هم چیز جدید حساب میشه !
(توی عکس دومی خود حاج آقا هم انعکاسش روی زمینه , اون یکی بدبخت هم روحه توقع انعکاس نداشته باشین ) نکنه اینم Photo Mode داره ؟ :دی


هیچوقت بازیای Full 3d با دوربین آزادو که نورپردازی و .... با چرخش دوربین ریل تایم تغییر میکنه با یه بازی Fixed camera که نور پردازی و محیطش precalculate هست مقایسه نکن.

شما راحت باش ! گاو یه بازی دو بعدی و آرکیده
دیگه هر جور راحتی!
 
آخرین ویرایش:
یعنی الان یه انعکاس تصویر روی یه زمین صیغلی انقدر چیز خارق العاده ای شده ! یواش یواش همینجوری پیش بره خود HD بودن کیفیت بازیها هم چیز جدید حساب میشه !
(توی عکس دومی خود حاج آقا هم انعکاسش روی زمینه , اون یکی بدبخت هم روحه توقع انعکاس نداشته باشین )


نه والا این افکتی که نشون دادی یه چیز عادی هست !! انقدر عادی و قدیمی و سبک :

932295_20070312_screen014.jpg


این یه حالت آینه مانند ( رفلکشن ) معمولی هست !! روی خیلی از بازیهای قدیمی تر از این هم هست !!

IBL نوعی از GI هست که تو Forza 4 بکار رفته و من با دیدن چندتا گیم پلی به خوبی تأثیرش تو بازی رو دیدم !! محیط ریل تایم رو ماشینها تأثیر میذاره !! حتی اگر زاویه شما طوری باشه که برفها نور رو بازتاب کنن روی ماشین ها اثرش میافته !!

اون که من میگم اینه !! شما هر عکسی رو بذاری آبجکتها کاملاً خودشون رو تو مخیط فیت میکنن !! اینجوری :

0hifl6xgt723yigtl1pz.jpg


PDF تو این لینک رو دانلود کن بخون !

http://en.wikipedia.org/wiki/Image-based_lighting
 
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or