نشست بزرگ خبری مایکروسافت | 21 May

  • Thread starter Thread starter ke$ha
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

ارزیابی شما از نشست


  • مجموع رای دهنده‌ها
    446
  • نظرسنجی بسته شده است .
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

ke$ha

کاربر سایت


در جریان نشست 21 می, مایکروسافت رسما از کنسول جدید خود موسوم به XBOX ONE پرده برداری کرد.


xbox-one.jpg




آپدیت:

طبق گزارش‌های رسید کنسول بازی جدید مایکروسافت، Xbox One بدون کینکت کار نخواهد کرد.

به گزارش بازیسنتر، به نقل از IGN - به گفته هاروی ایگل، مدیر بازاریابی اکس‌باکس انگلستان کنسول بدون اتصال کینکت قادر به فعالیت نیست.

به گفته وی: "کینکت می‌بایست همیشه به Xbox One متصل باشد."

در پاسخ به این سوال که آیا Xbox One جوابگوی کسانی که در مکان‌هایی به غیر از اتاق نشیمن، نظیر اتاق خواب می‌خواهند بازی کنند خواهد بود گفت: "بله، قطعن. ما تقریبا از اتاق نشیمن به عنوان الگو استفاده می‌کنیم - این جاییست که ما تصور می‌کنیم که بهترین تصویر (تلویزیون) در منزل قرار دارد. اما اگر مایل به بازی کردن در سایر اتاق‌های منزل باشید، Xbox One توانایی ارایه کیفیت و تجربه‌ای یکسان به شما خواهد بود."

با این‌حال کسانی که تجربه استفاده از کینکت را دارند می‌دانند که با این فناوری، کینکت قادر به پشتیبانی از این نخواهد بود. با این ترتیب سنسور کینکت جدید می‌بایست تغییرات چشمگیری کرده باشد تا بتوان در سایر اتاق‌ها از آن استفاده کرد.

لازم به ذکر است که کینکت به صورت باندل شده همراه Xbox One عرضه خواهد شد.

منبع



آپدیت:


برخلاف سیاستی که سونی با Playstation Store، نینتندو با eShop و Valve با Steam در پیش گرفته‌اند، مایکروسافت اجازه خود ناشری به سازندگان مستقل روی Xbox One نمی‌دهد. برای انتشار بازی آن‌ها باید با خود Microsoft یا یک ناشر third-party قرارداد انتشار امضا کنند، درست مثل حالت فعلی در Xbox 360 و Xbox Live Arcade.

زمانی که Shacknews سوال کرد که که آیا سازنده‌ها هنوز هم به یک ناشر برای انتشار محتوا روی Xbox Live نیاز دارند، Matt Booty مدیر ارشد Redmond Game گفت "تا این لحظه، بله. ما قصد داریم با روش‌هایی که داریم با سازنده‌ها تعامل کنیم"

او اضافه کرد: "من انتظار دارم که در این نسل جدید به بررسی مدل‌های اقتصادی جدید و روش‌های تازه انتشار محتوا ادامه دهیم. اما Microsoft Studios برای انتشار محتوای دیجیتال روی Xbox با طیف وسیعی از شرکای تجاری کار می‌کند."

تصمیم Microsoft که مورد انتقاد قرار گرفته، یک چالش اضافه برای سازندگان مستقلی به وجود ‌می‌آورد که می‌خواهند بازی خود را روی Xbox One منتشر کنند.

Mike Bithell سازنده‌ی Thomas Was Alone در Twitter نوشت: "به نظر میاد که شما #پروژه 2 را روی Xbox One ـتان نخواهید دید" و Two Tribes سازنده‌ی Toki Tori 2 در Twitter گفت: "نبود خود ناشری روی Xbox One احتمالا به معنی نبود بازی‌های Two Tribes (روی Xbox1) است. این شانس خوبی برای Mircosoft بود تا مشکلات XBLA را رفع کند"

بازی شناخته‌ شده‌ی Stranger's Wrath HD ساخت استودیو Just Add Water یکی از عناوینی بود که به خاطر قوانین سخت گیرانه Mircosoft نتوانست به Xbox 360 راه یابد.

در طرف دیگر Sony در ماه‌های اخیر حمایتی ویژه از بازی های مستقل داشته. دو هفته پیش بخش بازی‌های مستقل در PlayStation Store راه اندازی شد و قبل از آن سونی انتشار چندین بازی مستقل چشمگیر را برای PlayStation حتمی کرده از جمله Luftrausers و Hotline Miami و Thomas Was Alone که در بالا ذکر شد. یوروگیمر ماه قبل در مقاله‌ای علاقه‌ی تازه کشف شده‌ی این شرکت ژاپنی به بازی های مستقل رو بررسی کرده.

Eurogamer



آپدیت:


طبق اطلاعیه EA عنوان FIFA 14 بر روی XBOX ONE و PS4 از Ignite Engine جدید استفاده خواهد کرد اما نکته قابل توجه عدم برخورداری نسخه PC از این انجین است.
شاید این خبر برای علاقه مندان FIFA روی PC خبری ناامید کننده باشد اما با توجه به این که در سالهای اخیر نیز این عنوان روی PC از یک سری قابلیتهای کمتری نسبت به کنسولها برخوردار بود چندان دور از انتظار نبود.هر چند در چند نسخه مانند FIFA 12 نیز همه چیز برابر بود.در جریان کنفرانس دیروز مایکروسافت نماینده EA یعنی Andrew Wilson گفت Ignite Engine باعث پیشرفت زیاد FIFA و دیگر عناوین ورزشی EA دربسیاری از زمینه ها خواهد شد,مثلا درجه هوشیاری در حد انسان برای تیمها یا انیمیشنهایی با گستردگی ده برابر.
به هرحال چیزی که مشخص است نسخه PC و کنسولهای حال حاضر از این قابلیتها بی بهره هستند.عنوان FIFA 14 ماه پیش برای PS3 و XBox 360 و PC و حالا نیز برای XBOX ONE و PS4 معرفی شد,فعلا خبری از نسخه WiiU نیست.

منبع



آپدیت:




دیشب به وقت تهران بلاخره کنسول شرکت بزرک ماکروسافت یعنی Xbox One به همگان معرفی شد. بعد از نشان دادن برخی از عناوین این دستگاه، چیزی که بیشتر از همه ذهن گیمرها را به خود مشغول کرده بود شایعاتی بود مبنی بر همیشه آنلاین بودن کنسول که جوابی پیرامون این مسئله در کنفرانس دیروز داده نشد.

در همین راستا سایت معتبر Kotaku در مصاحبه‌ای که با اقای Phil Harrison معاون رئیس کمپانی داشت وی اذعان کرد نیازی به اتصال دائم و همیگشی کنسول نیست ولی باید در روز حتما یک بار به اینترنت متصل شوید. وی در ادامه اذعان کرد دستگاهای بسیار زیادی در زندگی ما وجود دارند که تابع وصل شدن به اینترنت می‌باشند و کنسول Xbox One هم یکی از آن‌ها می‌باشد. وی در ادامه می‌گوید متصل شدن به ما، به شما قابلیت‌های Xlive را ارائه می‌دهد؛ متصل بودن به ما به شما این امکان را می‌دهد که از نوآوری‌ها موجود با خبر شوید و آن‌ها را دانلود کنید و این به آن معنی نیست که شما باید همیشه انلاین باشید."


اقای هریسون در جواب به این سوال که چه موقع باید به اینترنت متصل شد اذعان کرد:

برای انجام بازی‌ها تک نفره نیازی به اتصال به Xbox Live ندارید ولی برای دسترسی به فیلم، بخش دانلود، بلو-ری و دیگر سرگرمی‌ها باید به اینترنت متصل باشید.

در اخر سخنگوی سایت Kotaku از وی می‌پرسد، اگر من بخواهم بازی single player را انجام بدهم باید هفتگی به اینترنت متصل باشم یا باید به صورت روزانه باشد؟

هریسون پاسخ می‌دهد، 24 ساعته است نه هفتگی.

Kotaku: یعنی من روزانه یک بار باید به اینترنت وصل شوم درست است؟

هریسون: بله درست است.


آقای هریسون اینبار وقتی با سایت Polygon صحبت کرد اذعان کرد این مسئله (اتصال یک روز کنسول) یک بحث بالقوه به شمار میاد و شرکت ماکروسافت هیچ گونه تاییدی برروی این اطلاعات ندارد. در کل هنوز این مسئله در ابهاlم قرار داره.

خبر تکذیب نشده، آقای Harrison به دو خبرگذاری kotaku و Polygon حرف ها جدا گونه ای زده و حرفی از این که این مسئله وجود خواهد داشت یا نه نزده به سایت Polygon در مصاحبش اذعان کرده شرکت ماکروسافت در حال حاضر هیچ گونه مهر تاییدی بر روی این مسئله نخواهد زد، در کل ماکرو اعلام کرده چیزی رو امروز تایید نخواهد کرد.


Source



آپدیت:



سخنگوی مایکروسافت Larry Hryb به طور رسمی تایید کرد که کنسول XBOX ONE از قابلیت 3D و همچنین رزولیشن 4K پشتیبانی میکند.
رزولیشن 4K که به ULTRA HD نیز معروف است چهار برابر رزولیشنهای فعلی Full HD یا 1920*1080 است یعنی چیزی در حدود 3840*2160 که البته این تفاوت در تلویزیونهای با کیفیت نسل بعد مشخص می شود.هرچند این تلوزیون ها در حال حاضر نیز در بازار موجود است اما با توجه به قیمت بسیار بالای آنها کمتر کسی حاضر به خرید آنها می شود و رزولیشن 4K راه طولانی تا راهی شدن به خانه ی اکثریت مردم دارد.
کنسول نسل بعد سونی PS4 نیز گفته شده از این رزوولیشن تنها در خروجی ویدیو ها پشتیبانی میکند و خبری از آن در بازیها نخواهد بود.در مورد XBOX ONE این مورد به طور کامل روشن نشده اما به نظر می آید تفاوت چندانی با PS4 نخواهد داشت.

منبع


آپدیت:

Remedy will return to Alan Wake when the time is right



در ویدئویی که چند لحظه پیش از طرف Remedy منتشر شد Sam Lake خالق بازی Alan Wake صحبتی با طرفداران این بازی داشت.

بخشی از صحبت ها:

"احتمالا تا الان در مورد بازی جدید Remedy چیزهایی دیدید یا شنیدید بازی که در معرفی xbox رونمایی شد.
بله ما الان داریم روی یک بازی دیگر کار میکنیم و این نشون میده بازی بزرگ بعدی Remedy بازی Alan Wake 2 نخواهد بود"

"ما بعد از پایان بازی اول تلاش زیادی برای ساخت قسمت دوم کردیم اما این گونه بازیها تعهدات گسترده ای می خواهد و برای
این که به وقوع بپیوندند باید چیزهایی زیادی سر جای خود باشند.از منظر خلاقیت خیلی عالی می شد اگر ما فقط می توانستیم
یک سری متود عالی طراحی کنیم و نگران جزییات کوچکی مانند هزینه نباشیم اما همه می دانیم که این گونه نمی شود
عمل کرد.هنگامی که Alan Wake عرضه شد در شروع کار موفقیت چشم گیری نداشت اما رفته رفته بسیار بهتر شد و توانست
از مرز سه میلیون نسخه بگذرد.با همه اینها وقتی شماره اول عرضه شد ما به شدت روی نسخه دوم تمرکز کردیم اما فایده ای
نداشت زیرا زمان مناسبی برای آن نبود."

"Wake بسیار برای من و باقی افراد تیم عزیز است.ما از همان ابتدا می دانستیم وقتی وی در کابوس تیره و سیاهش بیدار می شود
خارج شدن از آنجا کاری دشوار و طولانی است و نیاز به تلاش فراوان دارد و من حدس می زنم جایی که ما اکنون هستیم مکانیست
که تخیل به واقعیت تبدیل می شود.ما به شدت علاقه داریم روی ادامه داستان کار کنیم,علاقه داریم تا چیزی جدید برای
Alan Wake خلق کنیم اما همه ی اینها در زمانی که مناسب باشد"

با تشکر از مجتبی silent assassin

ویدئو:


HD---SD

Polygon---VG247

آپدیت:



خبرها پیرامون Xbox One یکی پس از دیگری در حال آمدن است. در جدیدرین خبر رسیده، اقای Marc Whitten اذعان کرد کنسول Xbox One متاسفانه هیچ سازگاری با دیسک‌های کنسول‌ Xbox 360 و یا Xbox Live Arcade و همچنین Gamerscore شما در این دستگاه ندارد.

واین به آن منظور است که Xbox One بازی‌های 360 را اجرا نخواهد کرد در کل هر چه شما در 360 انجام، دانلود و یا انتقال داده‌اید دیگر در X one کارایی نخواهد داشت. شایان ذکر است این چیزی نیست که خود ماکروسافت از قصد دست به انجامش زده باشد، این امر به این دلیل است که ساختار معماری دو کنسول 360 و One کاملا متفاوت هستند، همانطور که می‌دانید دو کنسول PS4 و Xbox One هر رو بر اساس پردازنده‌های x86 ساخته شده‌اند ولی بازی‌هایی که برای 360 طراحی شده‌اند بر مبنای پردازنده Xenon که معماری آن نیز PowerPC است درست شده‌اند که همین امر اجازه این کار را نمی‌دهد.

البته در آخر نیز شایان ذکر است درست است که PlayStation 4 نیز قادر به آوردن عناوین PS3 نیست ولی مسئولین سونی اذعان کرده‌اند در برخی بازی‌ها این امکان وجود خواهد داشت.

shacknews


آپدیت:

Xbox One & PS4 a generation ahead of high-end PCs, says EA exec


لینک کامل مراسم

HD | 2.24 GB

High res | 1.33 GB
 
آخرین ویرایش:
Jabeye Majhul این عکس فیکی که گذاشتی فک کنم برای سال 61 هجری قمریه !:d یه پست بالاتر جناب فریدون فرمودن که تا اطلاع ثانوی عکس نذارید تو تاپیک :d
 
البته حسين جان اين قضيه 7670 فكر كنم مال شايعاتي بود كه مربوط ميشد به دو سال قبل...
الان طبق اعلام رسمي سوني (توي مراسم 20 feb )قدرت شتاب دهنده گرافيك ps4 مابين 7850 و 7870 هست نه 7670......

میدونم . فقط در جواب اون دوستمون این توضیح رو دادم . شما درست میگید :d
 
اگه 8gig ddr4 استفاده كنه ديگه ما راضيم >:d< تو همه چيز برتري با ddr4 هست
 
من فقط میخوام ببینم کنترلرش چه شکلیه
چو به نظرم کنترلر 360 فوقالعادس
حالا یا خرابش میکنن یا باید دید چیییییییییییییییییییی میشه
 
قرار بود DDR4 برای نسل پردازنده های Haswell اینتل باشه........ امیدوارم میکرو اشباه PS4 نکنه بی خیال کلا AMD بشه ....
 
قرار بود DDR4 برای نسل پردازنده های Haswell اینتل باشه........ امیدوارم میکرو اشباه PS4 نکنه بی خیال کلا AMD بشه ....
مگه قراره کلا تراشه های DRR4 را اینتل تولید کنه که برای اینتل هم باشه ؟! مایکروسافت این نسل با AMD همکاری کرد و نتیجش هم مثبت بود الان هم از اول تا اخر فقط شایعات AMD برای نسل بعد در راه بوده خیلی کم شده که شایعه بشه با اینتل همکاری کرده ! اگه AMD هم نباشه من بیشترین احتمال را به IBM میدم یعنی اگه با اینتل بخواد همکاری کنه از لحاظ خبری سوپرایز غافل گیر کننده ای حساب میشه !
 
مگه قراره کلا تراشه های DRR4 را اینتل تولید کنه که برای اینتل هم باشه ؟! مایکروسافت این نسل با AMD همکاری کرد و نتیجش هم مثبت بود الان هم از اول تا اخر فقط شایعات AMD برای نسل بعد در راه بوده خیلی کم شده که شایعه بشه با اینتل همکاری کرده ! اگه AMD هم نباشه من بیشترین احتمال را به IBM میدم یعنی اگه با اینتل بخواد همکاری کنه از لحاظ خبری سوپرایز غافل گیر کننده ای حساب میشه !

AMD بهترین گزینه هست ولی چون رفته سمت سونی امکان دره ماکرو رررربطه رو قطع کنه و بره سمت IBM و یک کنسول افسانه ای خلق کنه..
 
قرار بود DDR4 برای نسل پردازنده های Haswell اینتل باشه........ امیدوارم میکرو اشباه PS4 نکنه بی خیال کلا AMD بشه ....

شایعه هایی هست که AMD Kaveri APU هم که درونش IGP سری HD8000 جاسازی شده ممکنه از DDR4 استفاده کنه که البته زیادم عجیب نیست چون پارسال خبرهایی بود که مایکرون چیپ و سامسونگ و چندتای دیگه دارن روی DDR4 کار میکنن تو نمایشگاه CES 2013 کمپانی Crucial مموری ماژولهای DDR4 رو نمایش داده ...

crucial_micron_ddr4.jpg


با توجه به روابط خوب سامسونگ و مایکروسافت میشه احتمال داد که Xbox بعدی از DDR4 استفاده کنه.

مگه قراره کلا تراشه های DRR4 را اینتل تولید کنه که برای اینتل هم باشه ؟! مایکروسافت این نسل با AMD همکاری کرد و نتیجش هم مثبت بود الان هم از اول تا اخر فقط شایعات AMD برای نسل بعد در راه بوده خیلی کم شده که شایعه بشه با اینتل همکاری کرده ! اگه AMD هم نباشه من بیشترین احتمال را به IBM میدم یعنی اگه با اینتل بخواد همکاری کنه از لحاظ خبری سوپرایز غافل گیر کننده ای حساب میشه !

AMD بهترین گزینه هست ولی چون رفته سمت سونی امکان دره ماکرو رررربطه رو قطع کنه و بره سمت IBM و یک کنسول افسانه ای خلق کنه..

شایعه هایی که جدیدا هم دارن قوت میگیرن وجود داره که Xbox بعدی رو مایکروسافت با همکاری AMD و IBM داره با هم میسازه!!
یه سری شایعه هایی وجود داره که اگه واقعیت داشته باشه واقعا Xbox 3 رو تبدیل به یه کنسول افسانه ای میکنه! که من خودم بعید میدونم واقعیت داشته باشه چون واقعا یه چیز مافوق تصور میشه یعنی آواتار که هیچی فکر کنم نسل بعد جلوه های ویژه هالیوود رو هم ریل تایم رندر کنه!
این شایعه میگه که نسل بعد Xbox دو یا سه تا SOC داره !! SOC مخفف System On Chip هست یعنی از سه تا چیپ ساخته شده که هر کدومشون CPU/GPU/Ram و ... مستقل برای خودشون دارن به عبارتی سه تا کامپیوتر همزمان با هم درون یک سیستم جاسازی شدن دوتا از SOC ها اسمشون ونوس هست و یکیشون مارس.
SOC Mars که بهش System SOC هم میگن از یه GPU سری 8000 ساخت AMD و یک CPU دو یا چهار هسته ای ساخته شده البته اطلاعات کاملی در دست نیست ولی ممکنه مارس فقط یک APU باشه و SOC به حساب نیاد.
SOC های Venus که بهش Application SOC هم میگن هر کدوم از یک CPU چهار هسته ای و یک GPU سری 8000 ساخته شدن که 1.5GB GDDR5 رم درون هر SOC برای اونها جاسازی شده .
Venus SOC ها مجموعا 3GB GDDR5 به علاوه 2 عدد GPU و 8 هسته دارن.
علاوه بر اینها Xbox بعدی به یک VTE مجهز هست که مخفف Vector Throughput Engine هست که این چیپ رو IBM میسازه و کارش اختصاصا Ray tracing هست! اسنادی در گوگل موجود هست که نشون میده Eric Oliver Mejdrich (برای اطلاعات بیشتر روی اسمش کلیک کنید) که قبلا در IBM کار میکرده و در حال حاضر یکی از معمارهای سخت افزاری Xbox هست به همراه چندتا دیگه از مهندسای مایکروسافت این اختراع رو ثبت کردن! لینک اسناد:

Patent US20110285710 - Parallelized Ray Tracing - Google Patents

Patent US8139060 - Ray tracing image processing system - Google Patents

VTE مستقیما با دو SOC Venus در ارتباط هست و از اونجا به 4 یا 5 گیگابایت DDR4 / HBM که مموری اصلی سیستم هست دسترسی دارن و 32MB ESRAM/EDRAM هم نقش یک کچه فوق سریع رو بین SOC ها بازی میکنن در ضمن SOC ها توسط سیستمی به اسم blitter به هم متصل شدن که پهنای باندی برابر با 550 GB/s داره!

میگن همکاری بین SOC های ونوس و VTE قدرتی رو به Xbox بعدی میده که بتونه VRayScatter یا چیزی شبیه به اون رو ریل تایم رندر کنه برای درک بهتره موضوع کلمه VRayScatter رو تو Youtube یا گوگل سرچ کنید و نتیجه کارشو ببینید!

http://www.youtube.com/watch?v=wrsR1TGMUpo
 
آخرین ویرایش:
این اطلاعات اخیر خیلی فضاییه ! نه به اون اطلاعات اولی که همه رو نا امید کرد نه به این اطلاعات فوق تصور ! کلا به نظرم اطلاعات اولیه مقولانه تر به نظر برسند و این اطلاعات اخیر یه ایده بودند که شاید هیچ وقت اجرایی نباشند با توجه به هزینه ای که در بر داشته باشه... چون که مایکروسافت با توجه به سیاست هاش نسل بعد به بخش های غیر گیم بیش از پیش می پردازه و همچنین از تجربه Wii در نسل پیش استفاده می کنه که همیشه کنسول ضعیف بازنده نیست (حداقل تو دو نسل اخیر) ... و همــــــــچنین کِنکت ... ! امیدوارم این اطلاعات جدید صحت داشته باشند .
 
به نظرم اینقدر توقع خودتون رو زیاد نکنید چون بعد معرفی میخوره تو ذوقتون ..
این سیستم بالا ماله سوپر کامپیوتر های IBM هست نه کنسول!!!
 
میگن همکاری بین SOC های ونوس و VTE قدرتی رو به Xbox بعدی میده که بتونه VRayScatter یا چیزی شبیه به اون رو ریل تایم رندر کنه برای درک بهتره موضوع کلمه VRayScatter رو تو Youtube یا گوگل سرچ کنید و نتیجه کارشو ببینید!

http://www.youtube.com/watch?v=wrsR1TGMUp
الان اگه شایعه درست باشه اونوقت xbox بعدی میتونه شبیه این ویدئو رو رندر کنه؟:|
 
شایعه هایی هست که AMD Kaveri APU هم که درونش IGP سری HD8000 جاسازی شده ممکنه از DDR4 استفاده کنه که البته زیادم عجیب نیست چون پارسال خبرهایی بود که مایکرون چیپ و سامسونگ و چندتای دیگه دارن روی DDR4 کار میکنن تو نمایشگاه CES 2013 کمپانی Crucial مموری ماژولهای DDR4 رو نمایش داده ...

crucial_micron_ddr4.jpg


با توجه به روابط خوب سامسونگ و مایکروسافت میشه احتمال داد که Xbox بعدی از DDR4 استفاده کنه.





شایعه هایی که جدیدا هم دارن قوت میگیرن وجود داره که Xbox بعدی رو مایکروسافت با همکاری AMD و IBM داره با هم میسازه!!
یه سری شایعه هایی وجود داره که اگه واقعیت داشته باشه واقعا Xbox 3 رو تبدیل به یه کنسول افسانه ای میکنه! که من خودم بعید میدونم واقعیت داشته باشه چون واقعا یه چیز مافوق تصور میشه یعنی آواتار که هیچی فکر کنم نسل بعد جلوه های ویژه هالیوود رو هم ریل تایم رندر کنه!
این شایعه میگه که نسل بعد Xbox دو یا سه تا SOC داره !! SOC مخفف System On Chip هست یعنی از سه تا چیپ ساخته شده که هر کدومشون CPU/GPU/Ram و ... مستقل برای خودشون دارن به عبارتی سه تا کامپیوتر همزمان با هم درون یک سیستم جاسازی شدن دوتا از SOC ها اسمشون ونوس هست و یکیشون مارس.
SOC Mars که بهش System SOC هم میگن از یه GPU سری 8000 ساخت AMD و یک CPU دو یا چهار هسته ای ساخته شده البته اطلاعات کاملی در دست نیست ولی ممکنه مارس فقط یک APU باشه و SOC به حساب نیاد.
SOC های Venus که بهش Application SOC هم میگن هر کدوم از یک CPU چهار هسته ای و یک GPU سری 8000 ساخته شدن که 1.5GB GDDR5 رم درون هر SOC برای اونها جاسازی شده .
Venus SOC ها مجموعا 3GB GDDR5 به علاوه 2 عدد GPU و 8 هسته دارن.
علاوه بر اینها Xbox بعدی به یک VTE مجهز هست که مخفف Vector Throughput Engine هست که این چیپ رو IBM میسازه و کارش اختصاصا Ray tracing هست! اسنادی در گوگل موجود هست که نشون میده Eric Oliver Mejdrich (برای اطلاعات بیشتر روی اسمش کلیک کنید) که قبلا در IBM کار میکرده و در حال حاضر یکی از معمارهای سخت افزاری Xbox هست به همراه چندتا دیگه از مهندسای مایکروسافت این اختراع رو ثبت کردن! لینک اسناد:

Patent US20110285710 - Parallelized Ray Tracing - Google Patents

Patent US8139060 - Ray tracing image processing system - Google Patents

VTE مستقیما با دو SOC Venus در ارتباط هست و از اونجا به 4 یا 5 گیگابایت DDR4 / HBM که مموری اصلی سیستم هست دسترسی دارن و 32MB ESRAM/EDRAM هم نقش یک کچه فوق سریع رو بین SOC ها بازی میکنن در ضمن SOC ها توسط سیستمی به اسم blitter به هم متصل شدن که پهنای باندی برابر با 550 GB/s داره!

میگن همکاری بین SOC های ونوس و VTE قدرتی رو به Xbox بعدی میده که بتونه VRayScatter یا چیزی شبیه به اون رو ریل تایم رندر کنه برای درک بهتره موضوع کلمه VRayScatter رو تو Youtube یا گوگل سرچ کنید و نتیجه کارشو ببینید!

VRayScatter V.2 demo HD - YouTube

هرچقدر که بخوایم خوش بینانه به سخت افزار نگاه کنیم باید به همون اندازه بدبینانه به قیمت دستگاه نگاه کنیم! پس بهتره انتظاراتمون رو بیش از حد بالا نبریم.
در مورد 2تا SoC بودن بعیده که بخواد همچین چیزی باشه مگه اینکه Dual GPU باشه (یا چیپ های مخصوص برای عملیات خاص برای کمک به GPU)
بدون شک کنسول مایکروسافت خیلی قدرتمند خواهد بود و قابلیت های گرافیکی بالایی هم خواهد داشت با توجه به سرمایه گذاری عظیمی که انجام داده.
این دموی VRayScatter هم محال که تو نسل بعد همچین چیزی ببینیم! 10 تا سوپر کامپیوتر رو بقل هم بزاریم شاید بتونه 1 فریمشو تو 1 دقیقه رندر کنه بصورت Real-Time
 
من مطمئنم xbox 720 از همه این چیزایی که شایعه شده بهتره آخرین شایعه ها میگه :

42533_original.jpg


دو تا soc داره برای هر کدوم 128 مگ ای دی رم گذاشته و 1.5 گیگ gddr5 چون 3 سال پیش مایکروسافت طراحی soc و vte رو رسمی ثبت کرده عقل میگه مایکرو سخت افزار ساز که نیست نرم افزار سازه دلیلی نداشته به غیر xbox 720 واسه چیز دیگه این کارو کرده باشه.
 
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or