نشست بزرگ خبری مایکروسافت | 21 May

  • Thread starter Thread starter ke$ha
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

ارزیابی شما از نشست


  • مجموع رای دهنده‌ها
    446
  • نظرسنجی بسته شده است .
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

ke$ha

کاربر سایت


در جریان نشست 21 می, مایکروسافت رسما از کنسول جدید خود موسوم به XBOX ONE پرده برداری کرد.


xbox-one.jpg




آپدیت:

طبق گزارش‌های رسید کنسول بازی جدید مایکروسافت، Xbox One بدون کینکت کار نخواهد کرد.

به گزارش بازیسنتر، به نقل از IGN - به گفته هاروی ایگل، مدیر بازاریابی اکس‌باکس انگلستان کنسول بدون اتصال کینکت قادر به فعالیت نیست.

به گفته وی: "کینکت می‌بایست همیشه به Xbox One متصل باشد."

در پاسخ به این سوال که آیا Xbox One جوابگوی کسانی که در مکان‌هایی به غیر از اتاق نشیمن، نظیر اتاق خواب می‌خواهند بازی کنند خواهد بود گفت: "بله، قطعن. ما تقریبا از اتاق نشیمن به عنوان الگو استفاده می‌کنیم - این جاییست که ما تصور می‌کنیم که بهترین تصویر (تلویزیون) در منزل قرار دارد. اما اگر مایل به بازی کردن در سایر اتاق‌های منزل باشید، Xbox One توانایی ارایه کیفیت و تجربه‌ای یکسان به شما خواهد بود."

با این‌حال کسانی که تجربه استفاده از کینکت را دارند می‌دانند که با این فناوری، کینکت قادر به پشتیبانی از این نخواهد بود. با این ترتیب سنسور کینکت جدید می‌بایست تغییرات چشمگیری کرده باشد تا بتوان در سایر اتاق‌ها از آن استفاده کرد.

لازم به ذکر است که کینکت به صورت باندل شده همراه Xbox One عرضه خواهد شد.

منبع



آپدیت:


برخلاف سیاستی که سونی با Playstation Store، نینتندو با eShop و Valve با Steam در پیش گرفته‌اند، مایکروسافت اجازه خود ناشری به سازندگان مستقل روی Xbox One نمی‌دهد. برای انتشار بازی آن‌ها باید با خود Microsoft یا یک ناشر third-party قرارداد انتشار امضا کنند، درست مثل حالت فعلی در Xbox 360 و Xbox Live Arcade.

زمانی که Shacknews سوال کرد که که آیا سازنده‌ها هنوز هم به یک ناشر برای انتشار محتوا روی Xbox Live نیاز دارند، Matt Booty مدیر ارشد Redmond Game گفت "تا این لحظه، بله. ما قصد داریم با روش‌هایی که داریم با سازنده‌ها تعامل کنیم"

او اضافه کرد: "من انتظار دارم که در این نسل جدید به بررسی مدل‌های اقتصادی جدید و روش‌های تازه انتشار محتوا ادامه دهیم. اما Microsoft Studios برای انتشار محتوای دیجیتال روی Xbox با طیف وسیعی از شرکای تجاری کار می‌کند."

تصمیم Microsoft که مورد انتقاد قرار گرفته، یک چالش اضافه برای سازندگان مستقلی به وجود ‌می‌آورد که می‌خواهند بازی خود را روی Xbox One منتشر کنند.

Mike Bithell سازنده‌ی Thomas Was Alone در Twitter نوشت: "به نظر میاد که شما #پروژه 2 را روی Xbox One ـتان نخواهید دید" و Two Tribes سازنده‌ی Toki Tori 2 در Twitter گفت: "نبود خود ناشری روی Xbox One احتمالا به معنی نبود بازی‌های Two Tribes (روی Xbox1) است. این شانس خوبی برای Mircosoft بود تا مشکلات XBLA را رفع کند"

بازی شناخته‌ شده‌ی Stranger's Wrath HD ساخت استودیو Just Add Water یکی از عناوینی بود که به خاطر قوانین سخت گیرانه Mircosoft نتوانست به Xbox 360 راه یابد.

در طرف دیگر Sony در ماه‌های اخیر حمایتی ویژه از بازی های مستقل داشته. دو هفته پیش بخش بازی‌های مستقل در PlayStation Store راه اندازی شد و قبل از آن سونی انتشار چندین بازی مستقل چشمگیر را برای PlayStation حتمی کرده از جمله Luftrausers و Hotline Miami و Thomas Was Alone که در بالا ذکر شد. یوروگیمر ماه قبل در مقاله‌ای علاقه‌ی تازه کشف شده‌ی این شرکت ژاپنی به بازی های مستقل رو بررسی کرده.

Eurogamer



آپدیت:


طبق اطلاعیه EA عنوان FIFA 14 بر روی XBOX ONE و PS4 از Ignite Engine جدید استفاده خواهد کرد اما نکته قابل توجه عدم برخورداری نسخه PC از این انجین است.
شاید این خبر برای علاقه مندان FIFA روی PC خبری ناامید کننده باشد اما با توجه به این که در سالهای اخیر نیز این عنوان روی PC از یک سری قابلیتهای کمتری نسبت به کنسولها برخوردار بود چندان دور از انتظار نبود.هر چند در چند نسخه مانند FIFA 12 نیز همه چیز برابر بود.در جریان کنفرانس دیروز مایکروسافت نماینده EA یعنی Andrew Wilson گفت Ignite Engine باعث پیشرفت زیاد FIFA و دیگر عناوین ورزشی EA دربسیاری از زمینه ها خواهد شد,مثلا درجه هوشیاری در حد انسان برای تیمها یا انیمیشنهایی با گستردگی ده برابر.
به هرحال چیزی که مشخص است نسخه PC و کنسولهای حال حاضر از این قابلیتها بی بهره هستند.عنوان FIFA 14 ماه پیش برای PS3 و XBox 360 و PC و حالا نیز برای XBOX ONE و PS4 معرفی شد,فعلا خبری از نسخه WiiU نیست.

منبع



آپدیت:




دیشب به وقت تهران بلاخره کنسول شرکت بزرک ماکروسافت یعنی Xbox One به همگان معرفی شد. بعد از نشان دادن برخی از عناوین این دستگاه، چیزی که بیشتر از همه ذهن گیمرها را به خود مشغول کرده بود شایعاتی بود مبنی بر همیشه آنلاین بودن کنسول که جوابی پیرامون این مسئله در کنفرانس دیروز داده نشد.

در همین راستا سایت معتبر Kotaku در مصاحبه‌ای که با اقای Phil Harrison معاون رئیس کمپانی داشت وی اذعان کرد نیازی به اتصال دائم و همیگشی کنسول نیست ولی باید در روز حتما یک بار به اینترنت متصل شوید. وی در ادامه اذعان کرد دستگاهای بسیار زیادی در زندگی ما وجود دارند که تابع وصل شدن به اینترنت می‌باشند و کنسول Xbox One هم یکی از آن‌ها می‌باشد. وی در ادامه می‌گوید متصل شدن به ما، به شما قابلیت‌های Xlive را ارائه می‌دهد؛ متصل بودن به ما به شما این امکان را می‌دهد که از نوآوری‌ها موجود با خبر شوید و آن‌ها را دانلود کنید و این به آن معنی نیست که شما باید همیشه انلاین باشید."


اقای هریسون در جواب به این سوال که چه موقع باید به اینترنت متصل شد اذعان کرد:

برای انجام بازی‌ها تک نفره نیازی به اتصال به Xbox Live ندارید ولی برای دسترسی به فیلم، بخش دانلود، بلو-ری و دیگر سرگرمی‌ها باید به اینترنت متصل باشید.

در اخر سخنگوی سایت Kotaku از وی می‌پرسد، اگر من بخواهم بازی single player را انجام بدهم باید هفتگی به اینترنت متصل باشم یا باید به صورت روزانه باشد؟

هریسون پاسخ می‌دهد، 24 ساعته است نه هفتگی.

Kotaku: یعنی من روزانه یک بار باید به اینترنت وصل شوم درست است؟

هریسون: بله درست است.


آقای هریسون اینبار وقتی با سایت Polygon صحبت کرد اذعان کرد این مسئله (اتصال یک روز کنسول) یک بحث بالقوه به شمار میاد و شرکت ماکروسافت هیچ گونه تاییدی برروی این اطلاعات ندارد. در کل هنوز این مسئله در ابهاlم قرار داره.

خبر تکذیب نشده، آقای Harrison به دو خبرگذاری kotaku و Polygon حرف ها جدا گونه ای زده و حرفی از این که این مسئله وجود خواهد داشت یا نه نزده به سایت Polygon در مصاحبش اذعان کرده شرکت ماکروسافت در حال حاضر هیچ گونه مهر تاییدی بر روی این مسئله نخواهد زد، در کل ماکرو اعلام کرده چیزی رو امروز تایید نخواهد کرد.


Source



آپدیت:



سخنگوی مایکروسافت Larry Hryb به طور رسمی تایید کرد که کنسول XBOX ONE از قابلیت 3D و همچنین رزولیشن 4K پشتیبانی میکند.
رزولیشن 4K که به ULTRA HD نیز معروف است چهار برابر رزولیشنهای فعلی Full HD یا 1920*1080 است یعنی چیزی در حدود 3840*2160 که البته این تفاوت در تلویزیونهای با کیفیت نسل بعد مشخص می شود.هرچند این تلوزیون ها در حال حاضر نیز در بازار موجود است اما با توجه به قیمت بسیار بالای آنها کمتر کسی حاضر به خرید آنها می شود و رزولیشن 4K راه طولانی تا راهی شدن به خانه ی اکثریت مردم دارد.
کنسول نسل بعد سونی PS4 نیز گفته شده از این رزوولیشن تنها در خروجی ویدیو ها پشتیبانی میکند و خبری از آن در بازیها نخواهد بود.در مورد XBOX ONE این مورد به طور کامل روشن نشده اما به نظر می آید تفاوت چندانی با PS4 نخواهد داشت.

منبع


آپدیت:

Remedy will return to Alan Wake when the time is right



در ویدئویی که چند لحظه پیش از طرف Remedy منتشر شد Sam Lake خالق بازی Alan Wake صحبتی با طرفداران این بازی داشت.

بخشی از صحبت ها:

"احتمالا تا الان در مورد بازی جدید Remedy چیزهایی دیدید یا شنیدید بازی که در معرفی xbox رونمایی شد.
بله ما الان داریم روی یک بازی دیگر کار میکنیم و این نشون میده بازی بزرگ بعدی Remedy بازی Alan Wake 2 نخواهد بود"

"ما بعد از پایان بازی اول تلاش زیادی برای ساخت قسمت دوم کردیم اما این گونه بازیها تعهدات گسترده ای می خواهد و برای
این که به وقوع بپیوندند باید چیزهایی زیادی سر جای خود باشند.از منظر خلاقیت خیلی عالی می شد اگر ما فقط می توانستیم
یک سری متود عالی طراحی کنیم و نگران جزییات کوچکی مانند هزینه نباشیم اما همه می دانیم که این گونه نمی شود
عمل کرد.هنگامی که Alan Wake عرضه شد در شروع کار موفقیت چشم گیری نداشت اما رفته رفته بسیار بهتر شد و توانست
از مرز سه میلیون نسخه بگذرد.با همه اینها وقتی شماره اول عرضه شد ما به شدت روی نسخه دوم تمرکز کردیم اما فایده ای
نداشت زیرا زمان مناسبی برای آن نبود."

"Wake بسیار برای من و باقی افراد تیم عزیز است.ما از همان ابتدا می دانستیم وقتی وی در کابوس تیره و سیاهش بیدار می شود
خارج شدن از آنجا کاری دشوار و طولانی است و نیاز به تلاش فراوان دارد و من حدس می زنم جایی که ما اکنون هستیم مکانیست
که تخیل به واقعیت تبدیل می شود.ما به شدت علاقه داریم روی ادامه داستان کار کنیم,علاقه داریم تا چیزی جدید برای
Alan Wake خلق کنیم اما همه ی اینها در زمانی که مناسب باشد"

با تشکر از مجتبی silent assassin

ویدئو:


HD---SD

Polygon---VG247

آپدیت:



خبرها پیرامون Xbox One یکی پس از دیگری در حال آمدن است. در جدیدرین خبر رسیده، اقای Marc Whitten اذعان کرد کنسول Xbox One متاسفانه هیچ سازگاری با دیسک‌های کنسول‌ Xbox 360 و یا Xbox Live Arcade و همچنین Gamerscore شما در این دستگاه ندارد.

واین به آن منظور است که Xbox One بازی‌های 360 را اجرا نخواهد کرد در کل هر چه شما در 360 انجام، دانلود و یا انتقال داده‌اید دیگر در X one کارایی نخواهد داشت. شایان ذکر است این چیزی نیست که خود ماکروسافت از قصد دست به انجامش زده باشد، این امر به این دلیل است که ساختار معماری دو کنسول 360 و One کاملا متفاوت هستند، همانطور که می‌دانید دو کنسول PS4 و Xbox One هر رو بر اساس پردازنده‌های x86 ساخته شده‌اند ولی بازی‌هایی که برای 360 طراحی شده‌اند بر مبنای پردازنده Xenon که معماری آن نیز PowerPC است درست شده‌اند که همین امر اجازه این کار را نمی‌دهد.

البته در آخر نیز شایان ذکر است درست است که PlayStation 4 نیز قادر به آوردن عناوین PS3 نیست ولی مسئولین سونی اذعان کرده‌اند در برخی بازی‌ها این امکان وجود خواهد داشت.

shacknews


آپدیت:

Xbox One & PS4 a generation ahead of high-end PCs, says EA exec


لینک کامل مراسم

HD | 2.24 GB

High res | 1.33 GB
 
آخرین ویرایش:
الان با این اعداد ترانزیستور حداقل میشه حدس زد با قدرتمندترین CPU ها رقابت میکنه ...
شاید میخوان سوپرایز E3 باشه ... در ضمن مگه زمان X360 و PS3 که سونی حرف از ابر کامپیوتر و این چرت و پرتا میزد مایکروسافت ترسید و چیزی در مورد خست افزارش نگفت ؟؟؟
تازه خیلی با شهامت مشخصات کنسولش رو ستایش میکرد ... مایکروسافت دو نسل ثابت کرده که سخت افزار قدرتمند براش مهمه ...

همین دیگه میگفت و می ستود نه اینکه نگه داره توی تاریکی واسه خودش...
میدونی که با ترانزیستور سخت افزار رو معرفی نمیکنن میان مثه ادم میگن اینه نه اینکه بگن اینهمه ترانزیستور داره
در ضمن E3 is all about games همون طور که خودشون گفتن و اون 15 تا انحصاری و ایناس
 
اينطور كه معلومه تنها SOC فقط حدود 5 بيليون ترانزيستور داره كه وحشتناك هست.(چون soc هست شامل همه اجزاي cpu-gpu - i/o - audio processing .... ميشه ) اما شامل ram ها و باقي Ic ها نميشه ٩٩٪ .

تعداد ترانزيستور در تراشه ها نشون دهنده عظمت و پيچيدگي تراشه ها است كه GPU ها براي طراحيشون مقدار بسيار بيشتري ترانزيستور به كار ميره تا CPU ها .

ركورد دار بيشترين تعداد ترانزيستوري كه براي طراحي يك تراشه به كار رفته GK110 هست كه در كارت هاي GTX TITAN و GTX780 به كار رفته. وعدد 7.1 billion ترانزيستور هست

بعد از اون تراشه Tahiti موجود در HD7970 و HD7950 با 4.3 بيليون ترانزيستور

تراشه GK104 موجود در GTX680 هم حدود 3.5 بيليون ترانزيستور داره.

XboX One با 5 ميليارد ترانزيستور براي طراحيش واقعا فك مرا انداخت :d - فقط خدا كنه اين قضيه fab 40nm و 12cu core Gpu اش دروغ باشه باقيش هرچه رسد نيكوست

اين همه ترانزيستور احتمالا مايكرو تعداد بسيار زيادي embedded FFU بسيار عظيم توي Soc گذاشته مثلا براي وظايف خاص مثل ray tracing و ... به كار رفتن - همچين عدواتي باعث بشدت پيچيده شدن و گرون قيمت تر شدن تراشه ميشه چون معمولا complex FFU ها باعث پايين اومدن Yield و بالارفتن هزينه توليد ميشن.

( ffu = fixed function unite )
 
آخرین ویرایش:
دقیقا کنسول رو به 4 تا مربع تقسیم کردن که تو یکی درایور بلوری رو گذاشتن تو یکی هارد و توی یکی هم Cpu&GPU و سیستم پردازشی به همرا فنش و اون یکیم باقی قطعات همینجوری ریختن تو دستگاه..

طرز تهیه آش هست یا XBOX ONE ؟
 
واقعا مایکروسافت نشون داد چقدر کثیف و پول پرسته...حالا مطمئنا تو e3 حالگیری های بهتری هم میکنه! اخه یعنی چی بازی دسته دوم رو بدی یه نفر دیگه باید پول بدی؟بابا طرف میخواد مالشو اتیش بزنه دوس داره مفتی بده به یکی دیگه تو چیکاره ای این وسط؟!:|
 
خوب اگه يه روز وقت نكردى چى ؟
خیلی معادلش سخت هست؟!!
یک ماه دیگه که خواستی بازی کنی اول یه بار کنکت میشی بعد authorize میشی برای بازی و...
من نمیدونم دقیقا الان شما چه فکری کردید؟مثلا بمبی هست که هر 24 ساعت باید یه باری تایمرش رو ریست کنی با نت در غیر این صورت منفجر میشه و دستگاه بی دستگاه؟
 
نمایش inFAMOUS جدید می ارزید به کل هیکل رونمایی ایکس باکس وان.
شوما تصور کن نَوتی داگ تو ای تری یه چی نشونت میده که مادر بگرخد.
در کل رونمایی زرد رنگی بود.
 
یعنی من عاشق پیچوندن gpu شون شدم تعداد ترانزیستور جاش دادن یعنی یه عمر شرکت های بزرگ سخت افزاری از واحد استاندارد FLOPS برای بررسی عملکرد سخت افزارشون استفاده می کنن بعد مایکروسافت با دادن ترانزیستور یه میدل فینگر به تمام این استاندارد ها داد
تازه ملت می تونن علاوه بر این 5 بیلیون با استفاده از تکنولوژی موشک در KINECT هم حال کنن فکر کنم از تکنولوژِی موشک زلزال ساخت خودمون استفاده کردن

یعنی منم عاشق اون عقل پیچیده شما هستم که با خودش نمیگه مایکرو چی رو میخواد بپیچونه در هر حال اول اخرش که سخت افزارش مشخص میشه.
و البته معمای جدید هم اینه که یعنی سونی با نشون ندادن خود کنسول چی رو میخواست بپیچونه!:-/

ادم یاد اوایل نسل قبل که کنسول Ps3 مشخصات کاملش معلوم شد و همه فکر میکردن که دیگه 360 نابود شد! اما در خود نسل این سونی بود که جلوی مایکرو زانو زد. الان مثه همون موقعه ها قبل اومدن کنسول خوش باشید که وقتی هر دوشون لانچ شدن اونوقت یه عده دیگه ریخت به شما میخندن.:))
 
آخرین ویرایش:
اينطور كه معلومه تنها SOC فقط حدود 5 بيليون ترانزيستور داره كه وحشتناك هست.(چون soc هست شامل همه اجزاي cpu-gpu - i/o - audio processing .... ميشه ) اما شامل ram ها و باقي Ic ها نميشه ٩٩٪ .

تعداد ترانزيستور در تراشه ها نشون دهنده عظمت و پيچيدگي تراشه ها است كه GPU ها براي طراحي ايشون مقدار بسيار بيشتري ترانزيستور به كار ميره تا CPU ها .

ركورد دار بيشترين تعداد ترانزيستوري كه براي طراحي يك تراشه به كار رفته GK110 هست كه در كارت هاي GTX TITAN و GTX780 به كار رفته. وعدد 7.1 billion ترانزيستور هست

بعد از اون تراشه Tahiti موجود در HD7970 و HD7950 با 4.3 بيليون ترانزيستور

تراشه GK104 موجود در GTX680 هم حدود 3.5 بيليون ترانزيستور داره.

XboX One با 5 ميليارد ترانزيستور براي طراحيش واقعا فك مرا انداخت :d - فقط خدا كنه اين قضيه fab 40nm و 12cu core Gpu اش دروغ باشه باقيش هرچه رسد نيكوست

5 میلیارد ترانزیستور داخل یک apu حتی اگه با fab 28 نانو هم ساخته بشه اگر کولر درست و حسابی نداشته باشه مواد مذاب تولید میکنه!
اندازه 7970 رو در نظر بگیر با کولرش!

دمای چیپ بره بالای 80 درجه سانتیگراد مطمئن باش بالهای bga عمر زیادی نمیکنه!

این اومده فکر کنم کلی گفته با move انجینها و شتاب دهندهای دیگه و حافظهای پرسرعتش چون اونا حرارت زیادی تولید نمیکنن.
 
اون سونی فنهای عزیز که الان جشن گرفتن و فکر میکنن xbox one از ps4 ضعیفتره یه ذره هم جا برای وقتی که (البته احتمالا) watch dogs و assassins creed و ... روی xbox one بهتر اجرا شد بزارن چون این نسل دیگه بهونه معماری سخت و از این جنگولک بازیا نمیشه درآورد.

طبق حرف خودت این نسل خبری از معماری پیچیده ای که سازندگان از PS3 می گرفتند دیگه نیست و کاملا یک برنامه نویسی رون رو میشه برای بازی ها براش ساخت (طبق نظرات سازندگان بازی در این چند ماه گذشته) پس شما عزیزان xbox oneـی باید نگران باشید که PS4 تمام مشکلات رو برطرف کرده و بازییی نیست که براش بد بخواد بیاد... عزیز :d
 
ادم یاد اوایل نسل قبل که کنسول Ps3 مشخصات کاملش معلوم شد و همه فکر میکردن که دیگه 360 نابود شد! اما در خود نسل این سونی بود که جلوی مایکرو زانو زد. الان مثه همون موقعه ها قبل اومدن کنسول خوش باشید که وقتی هر دوشون لانچ شدن اونوقت یه عده دیگه ریخت به شما میخندن.:))
دقیقا PS3 با ‌Uncharted 3 یا ‌TLOU جلو ایکسباکس زانو زد؟؟ :|


Sent from my GT-I9500 using Tapatalk 2
 
سیستم کنسول یکم شبیه IOS هست.یعنی اون محدودیت ها و ایناش چرا اونجا هیچکس ایراد نمیگیره؟:دی
حالا من نمیدونم تا اطلاعات بیشتری نیاد نمیشه حرفی زد.ولی این رو هم میدونم تمام این محدودیت ها نرم افزاری هست و اگر یک زمانی همه اینها اجرا بشه و نارضایتی پیش بیاد مایکروسافت همش رو با یک آپدیت نرم افزاری میتونه برداره.
پیشنهاد میکنم زیاد روی این مسایل تمرکز نکنید.الان چیزی که مهمه لانچ تایتل ها و قدرت سخت افزاری کنسول هست.البته دوستان دبیرستانی نخبه ما در این سایت نسخه همه اینها رو پیچیدن و فرستادن اتاق عمل.ایراد گرفتن از شکل ساده کنسول تا چیدمان قطعات داخل کنسول! نمیدونم انتظار داشتن که مثلا یک عده دورف داخل کنسول جا بدن و کارهای داخل کنسول انجام بدن! اخه این چه حرفیه اون همه مهندس تو اون کمپانی نشستن بعد یه عده میان میگن چرا اینجوری چیده شده چرا فنش بزرگه!!:))
چی بگم والا.
 
5 میلیارد ترانزیستور داخل یک apu حتی اگه با fab 28 نانو هم ساخته بشه اگر کولر درست و حسابی نداشته باشه مواد مذاب تولید میکنه!
اندازه 7970 رو در نظر بگیر با کولرش!

دمای چیپ بره بالای 80 درجه سانتیگراد مطمئن باش بالهای bga عمر زیادی نمیکنه!

این اومده فکر کنم کلی گفته با move انجینها و شتاب دهندهای دیگه و حافظهای پرسرعتش چون اونا حرارت زیادی تولید نمیکنن.

يادت باشه GK110 با 7.1 ميليارد ترانزيستور و البته فركانس وحشتناك براي GPU اه 1.1ghz با مصرف زير250w مثل بنز هر موجودي رو سر راه خودش از بين برده .

اينارو فراموش كن kinght corner با fab 22nm طوري كه brightsight گفته بود بين 600mm2 تا 700mm2 نزديك به 10 بيليون ترانزيستور داره كه اينا همرو دود ميكنه به لحاظ عظمت تراشه.

توي نود 28nm خيلي راحت ميشه حتي به عدد 8 بيليون هم رسيد 7.1 بيليون براي فقط GPU كه ممكن بود.

اين كه soc هست و بلاك هاي پر مصرف و feed back دار مثل command processor عظيم و front end و back end به تعداد GK110 نداره پس خيلي راحت 5 بيليون رو ميتونه هضم كنه.

نكته ديگه فركانس هاي بسيار پايين GPU هست كه همون 800mhz تاييد شده براي كنسول هست كه به نسبت 7770 ghz ed خيلي عدد قليلي ايه.

Die size تراشه توي نود 28nm بايد حدود 420mm2 باشه اما اگه مزخرفات شايعات مثل 40nm اي بودن راست باشه با transistor density بالا حدود 700mm2 ميشه كه اونجوري با عقل سليم جور در نمياد
 
5 میلیارد ترانزیستور داخل یک apu حتی اگه با fab 28 نانو هم ساخته بشه اگر کولر درست و حسابی نداشته باشه مواد مذاب تولید میکنه!
اندازه 7970 رو در نظر بگیر با کولرش!

دمای چیپ بره بالای 80 درجه سانتیگراد مطمئن باش بالهای bga عمر زیادی نمیکنه!

این اومده فکر کنم کلی گفته با move انجینها و شتاب دهندهای دیگه و حافظهای پرسرعتش چون اونا حرارت زیادی تولید نمیکنن.

منم با وجود اینکه خیلی کم از برد و الکترونیک اینا سر درمیارم دیشب همین حرفا رو زدم.
قضیه وقتی بدتر می شه که $M پول پرسته و احتمالا میاد از قطعات با کیفیت ساخت پایین استفاده می کنه و...
 
یعنی منم عاشق اون عقل پیچیده شما هستم که با خودش نمیگه مایکرو چی رو میخواد بپیچونه در هر حال اول اخرش که سخت افزارش مشخص میشه.
و البته معمای جدید هم اینه که یعنی سونی با نشون ندادن خود کنسول چی رو میخواست بپیچونه!:-/

ادم یاد اوایل نسل قبل که کنسول Ps3 مشخصات کاملش معلوم شد و همه فکر میکردن که دیگه 360 نابود شد! اما در خود نسل این سونی بود که جلوی مایکرو زانو زد. الان مثه همون موقعه ها قبل اومدن کنسول خوش باشید که وقتی هر دوشون لانچ شدن اونوقت یه عده دیگه ریخت به شما میخندن.:))
اشتباه کردم نمی خواست بپیچونه ولی انقدر هیجانزده تکنولوژی موشک تو kinect بودن یادشون رفت بنویسن
ایناهم اتفاقه می افته برای wiiu هم افتاد تا زمان عرضه هم یادشون نبود مشخصات رو اعلام کنن
 
اينطور كه معلومه تنها SOC فقط حدود 5 بيليون ترانزيستور داره كه وحشتناك هست.(چون soc هست شامل همه اجزاي cpu-gpu - i/o - audio processing .... ميشه ) اما شامل ram ها و باقي Ic ها نميشه ٩٩٪ .

تعداد ترانزيستور در تراشه ها نشون دهنده عظمت و پيچيدگي تراشه ها است كه GPU ها براي طراحيشون مقدار بسيار بيشتري ترانزيستور به كار ميره تا CPU ها .

ركورد دار بيشترين تعداد ترانزيستوري كه براي طراحي يك تراشه به كار رفته GK110 هست كه در كارت هاي GTX TITAN و GTX780 به كار رفته. وعدد 7.1 billion ترانزيستور هست

بعد از اون تراشه Tahiti موجود در HD7970 و HD7950 با 4.3 بيليون ترانزيستور

تراشه GK104 موجود در GTX680 هم حدود 3.5 بيليون ترانزيستور داره.

XboX One با 5 ميليارد ترانزيستور براي طراحيش واقعا فك مرا انداخت :d - فقط خدا كنه اين قضيه fab 40nm و 12cu core Gpu اش دروغ باشه باقيش هرچه رسد نيكوست

اين همه ترانزيستور احتمالا مايكرو تعداد بسيار زيادي embedded FFU بسيار عظيم توي Soc گذاشته تا مثلا براي وظايف خاص مثل ray tracing و ... به كار رفتن - همچين عدواتي باعث بشدت پيچيده شدن و گرون قيمت تر شدن تراشه ميشه چون معمولا complex FFU ها باعث پايين اومدن Yield و بالارفتن هزينه توليد ميشن.

( ffu = fixed function unite )
کل دستگاه 5 میلیار ترنزیستر داره نه فقط SOC. غیر از سیلیکون های موو انجین و صدا این کنسول یک ARM trust zone هم داره که به احتمال زیاد یک هسته هم اونجا داریم. و نکته دیگه اینه 32 مگ esram اگه از نوع 6t eSRAM و نه 1T SRAM باشه حدود 1.6 میلیارد خودش به تنهایی میگیره.با توجه به اینکه یک 7790 معمولی به تنهایی 1.8 میلیارد ترنزیستورداره و جگوار هم 500 میلیون نرنزیستور می برن کل 5 میلیار برای دستگاه عجیب نیست . در مورد GPU هم ماکروسافت 768 operations per clock رو اعلام کرد که خوب میدونی که این یعنی 12 CU در ضمن 40 نانومتر اشتباه سایت وایرد بوده 28 نانو تائید شدست.
 
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or