مولینیو : ماکروسافت فکر میکرد ماینکرفت آشغال بود

  • Thread starter Thread starter PD
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

PD

کاربر سایت
minecraft_sheep_awwww.jpg

در مصاحبه سایت GamesRadar با آقای پیتر مولینیو رئیس استدیو 22Cans که چند هفته قبل از اعلام خرید استدیو Mojang توسط ماکروسافت انجام شد ، صحبت های جالبی صورت گرفت. ایشان بیان کردند از همان روز های اول طرفدار بازی بودند ، در حالی که ماکروسافت زیاد تحت تأثیر بازی قرار نگرفته بود و فکر میکرد ماینکرفت آشغال است.

« می دانید که ماینکرفت کرکتری نداشت ، داستانی در کار نبود ، آموزشی وجود نداشت و گرافیک آن هم شبیه بازی های دهه هشتاد نشان میداد. آنها کاملأ در فهم بازی اشتباه میکردند و تمام اینها برای مشتریان مهم نبود. زیباترین صحنه هایی که من در یک بازی دیدم در ماینکرفت بود ، زیرا واقعأ شما احساس میکنید در بازی دنیای بی پایانی وجود دارد.»

جالب است بدانید بعد از انجام این خرید دو و نیم میلیارد دلاری توسط ماکروسافت ، آقای فیل اسپنسر رئیس Xbox بیان کردند ، سه سال پیش وقتی با Mojang کار را روی نسخه Xbox360 ماینکرفت شروع کردند ، نمی دانستند که کمپانی آنها به چه سمت و سویی خواهد رفت. اما سال بعد وقتی بازی را عرضه کردند تبدیل به پرفروش ترین بازی آنلاین تمام دوران روی Xbox360 شد و در تمام این سال ها هم در صدر استفاده بوده است.

Microsoft thought Minecraft 'was rubbish', Molyneux says - CVG
 
Last edited by a moderator:
هیچوقت به بازی ای که بیش از 54 میلیون نسخه فروخته نمیگن "ازون بازیهایی که هرکسی خوشش نمیاد" :دی دقیقا برعکس، از اون بازیهاییه که تعداد خیلی کمی خوششون نمیاد.
البته ارزون بودن بازی هم خیلی تاثیر گذار بوده در این آمار فروش بالا!:d
 
هیچوقت به بازی ای که بیش از 54 میلیون نسخه فروخته نمیگن "ازون بازیهایی که هرکسی خوشش نمیاد" :دی دقیقا برعکس، از اون بازیهاییه که تعداد خیلی کمی خوششون نمیاد.
این حرفت میدونی مثل چی میمونه ؟! مثل اینکه مثلا من بگم بازی انگری بردز هم چون بیشتر انسان های روی این کره خاکی، داخل هر کشوری، با هر سنّی، هر روز داخل اتوبوس، مترو، خیابون، کوچه و بازار، با تبلت، ایفون، اسمارت فون ها، هزار دیوایس دیگه، اون رو تجربه ـش کردن، پس ارزشش مثلا از یه بازی AAA که یه استودیوی معروف و شناخته شده اون رو ساخته، کمتره، چرا ؟! چون تعداد کمتری از افراد جهان (خدا میدونه چندنفر از این 54 میلیون گیم رو به صورت حرفه ای دنبال میکنن..) اون رو تجربه کردن و نهایتا پس ارزش کمتری داره ! همیشه ملاک تعداد فروش بازی و تعداد مخاطبینی که داره نیست، برای مثال خود بچه ها هم اشاره کردن که Alan Wake اون طور که باید و شاید فروش نکرد و لایق این نمرات و فروش نبود، ولی خُب آیا ما باید بگیم که آلن ویک یه بازی بدردنخوره ؟!
در بهترین حالت (در بهترین حالت..) قضیه هم که شما به این تصمیم گیری مایکرو نگاه کنید، میبینید که هیچ سودی برای من و شمای گیمر نداره، فقط یه تصمیم گیری رو سران مایکرو انجام دادن که نهایتا میتونه سوددهی و درآمد بیشتری رو حالا در هر قسمتی میخواد این عنوان رو عرضه کنه، تزریق کنه ! حتما میگید چرا ؟! خُب مشخصه دیگه، ماینکرفت عنوانی بود که بدون مایکرو، سونی اصلا هر ناشری که میخواد باشه، میتونست راه خودش و موفقیت های خودش رو طی کنه ! اصلا نیازی به خرید این استودیو توسط مایکرو نبودش، این فقط یه هدف رو برای مایکرو داره = سوددهی بیشتر، خواستم بگم که یه وقت فکر نکنید که به فکر شمای گیمر بوده..
هر گیمری دوران گیمری حرفه ای ـش طبیعتا از زمان ظهور تکنولوژی های نو و گرافیک های 3D بوده، چیزی که ایده ها و ساختار ماینکرفت با این قضیه مغایرت داره ! حالا اگر من گیمر از این عنوان خوشم نمیاد، دلیل نمیشه که زود چند تا از فن بوی های عزیز که عاشق ماینکرفت هستن و کارشون فقط دفاع از آرمان ها و تصمیمات مایکرو هستش، در اینجا ری اکشن نشون بدن و از تصمیم گیری های مایکرو دفاع کنن !
اون پُستی هم که اون روز دادم، فقط از این بابت بود که به نظر من، میشد با این هزینه، کار های جالب تر و بهتری برای گیمرها انجام داد، همین !
 
این حرفت میدونی مثل چی میمونه ؟! مثل اینکه مثلا من بگم بازی انگری بردز هم چون بیشتر انسان های روی این کره خاکی، داخل هر کشوری، با هر سنّی، هر روز داخل اتوبوس، مترو، خیابون، کوچه و بازار، با تبلت، ایفون، اسمارت فون ها، هزار دیوایس دیگه، اون رو تجربه ـش کردن، پس ارزشش مثلا از یه بازی AAA که یه استودیوی معروف و شناخته شده اون رو ساخته، کمتره، چرا ؟! چون تعداد کمتری از افراد جهان (خدا میدونه چندنفر از این 54 میلیون گیم رو به صورت حرفه ای دنبال میکنن..) اون رو تجربه کردن و نهایتا پس ارزش کمتری داره ! همیشه ملاک تعداد فروش بازی و تعداد مخاطبینی که داره نیست، برای مثال خود بچه ها هم اشاره کردن که Alan Wake اون طور که باید و شاید فروش نکرد و لایق این نمرات و فروش نبود، ولی خُب آیا ما باید بگیم که آلن ویک یه بازی بدردنخوره ؟!
در بهترین حالت (در بهترین حالت..) قضیه هم که شما به این تصمیم گیری مایکرو نگاه کنید، میبینید که هیچ سودی برای من و شمای گیمر نداره، فقط یه تصمیم گیری رو سران مایکرو انجام دادن که نهایتا میتونه سوددهی و درآمد بیشتری رو حالا در هر قسمتی میخواد این عنوان رو عرضه کنه، تزریق کنه ! حتما میگید چرا ؟! خُب مشخصه دیگه، ماینکرفت عنوانی بود که بدون مایکرو، سونی اصلا هر ناشری که میخواد باشه، میتونست راه خودش و موفقیت های خودش رو طی کنه ! اصلا نیازی به خرید این استودیو توسط مایکرو نبودش، این فقط یه هدف رو برای مایکرو داره = سوددهی بیشتر، خواستم بگم که یه وقت فکر نکنید که به فکر شمای گیمر بوده..
هر گیمری دوران گیمری حرفه ای ـش طبیعتا از زمان ظهور تکنولوژی های نو و گرافیک های 3D بوده، چیزی که ایده ها و ساختار ماینکرفت با این قضیه مغایرت داره ! حالا اگر من گیمر از این عنوان خوشم نمیاد، دلیل نمیشه که زود چند تا از فن بوی های عزیز که عاشق ماینکرفت هستن و کارشون فقط دفاع از آرمان ها و تصمیمات مایکرو هستش، در اینجا ری اکشن نشون بدن و از تصمیم گیری های مایکرو دفاع کنن !
اون پُستی هم که اون روز دادم، فقط از این بابت بود که به نظر من، میشد با این هزینه، کار های جالب تر و بهتری برای گیمرها انجام داد، همین !
آقا لطفا بکش بیرون از این ماکرو، لطفا...
 
هر گیمری دوران گیمری حرفه ای ـش طبیعتا از زمان ظهور تکنولوژی های نو و گرافیک های 3D بوده، چیزی که ایده ها و ساختار ماینکرفت با این قضیه مغایرت داره !
آقا این گرافیک 3D رو برای ما میشکافی؟ الان ماینکرفت چی حساب میشه؟
 
این حرفت میدونی مثل چی میمونه ؟! مثل اینکه مثلا من بگم بازی انگری بردز هم چون بیشتر انسان های روی این کره خاکی، داخل هر کشوری، با هر سنّی، هر روز داخل اتوبوس، مترو، خیابون، کوچه و بازار، با تبلت، ایفون، اسمارت فون ها، هزار دیوایس دیگه، اون رو تجربه ـش کردن، پس ارزشش مثلا از یه بازی AAA که یه استودیوی معروف و شناخته شده اون رو ساخته، کمتره، چرا ؟! چون تعداد کمتری از افراد جهان (خدا میدونه چندنفر از این 54 میلیون گیم رو به صورت حرفه ای دنبال میکنن..) اون رو تجربه کردن و نهایتا پس ارزش کمتری داره ! همیشه ملاک تعداد فروش بازی و تعداد مخاطبینی که داره نیست، برای مثال خود بچه ها هم اشاره کردن که Alan Wake اون طور که باید و شاید فروش نکرد و لایق این نمرات و فروش نبود، ولی خُب آیا ما باید بگیم که آلن ویک یه بازی بدردنخوره ؟!
در بهترین حالت (در بهترین حالت..) قضیه هم که شما به این تصمیم گیری مایکرو نگاه کنید، میبینید که هیچ سودی برای من و شمای گیمر نداره، فقط یه تصمیم گیری رو سران مایکرو انجام دادن که نهایتا میتونه سوددهی و درآمد بیشتری رو حالا در هر قسمتی میخواد این عنوان رو عرضه کنه، تزریق کنه ! حتما میگید چرا ؟! خُب مشخصه دیگه، ماینکرفت عنوانی بود که بدون مایکرو، سونی اصلا هر ناشری که میخواد باشه، میتونست راه خودش و موفقیت های خودش رو طی کنه ! اصلا نیازی به خرید این استودیو توسط مایکرو نبودش، این فقط یه هدف رو برای مایکرو داره = سوددهی بیشتر، خواستم بگم که یه وقت فکر نکنید که به فکر شمای گیمر بوده..
هر گیمری دوران گیمری حرفه ای ـش طبیعتا از زمان ظهور تکنولوژی های نو و گرافیک های 3D بوده، چیزی که ایده ها و ساختار ماینکرفت با این قضیه مغایرت داره ! حالا اگر من گیمر از این عنوان خوشم نمیاد، دلیل نمیشه که زود چند تا از فن بوی های عزیز که عاشق ماینکرفت هستن و کارشون فقط دفاع از آرمان ها و تصمیمات مایکرو هستش، در اینجا ری اکشن نشون بدن و از تصمیم گیری های مایکرو دفاع کنن !
اون پُستی هم که اون روز دادم، فقط از این بابت بود که به نظر من، میشد با این هزینه، کار های جالب تر و بهتری برای گیمرها انجام داد، همین !

حسین جان ارزش شما و نوشته هات بیشتر از اونی هست که بخوای توی چنین تاپیکهایی بیای و برای یه عده بخواهی منطقی و با دلیل صحبت کنی. میبینی که چه واکنشهایی نشون میدن
 
من موندم چرا بعضی ها فکر می کنند ماینکرفت با تکنولوژی دوران سگا ساخته شده:|
دنیای به اون بزگری با سید بی پایان و آیتم های نزدیک به بینهایت و ....
همین ماینکرفت رو خواستن بیارن رو موبایل مجبور شدن از سر و تهش اونقدر بزنند که بلکه بازی رو موبایل اجرا بشه که داد طرفداراش رو دراورد
 
سوددهی بیشتر، خواستم بگم که یه وقت فکر نکنید که به فکر شمای گیمر بوده..
آره دیگه Mojang که استودیو نیست بازی بسازه برای ملت:dبعد تازه مایکروسافت یه شرکت جهانخوار و امپریالیستیه برای همین به فکره پوله! مثل سونی نیست که به فکر گیمر باشه
 
این حرفت میدونی مثل چی میمونه ؟! مثل اینکه مثلا من بگم بازی انگری بردز هم چون بیشتر انسان های روی این کره خاکی، داخل هر کشوری، با هر سنّی، هر روز داخل اتوبوس، مترو، خیابون، کوچه و بازار، با تبلت، ایفون، اسمارت فون ها، هزار دیوایس دیگه، اون رو تجربه ـش کردن، پس ارزشش مثلا از یه بازی AAA که یه استودیوی معروف و شناخته شده اون رو ساخته، کمتره، چرا ؟! چون تعداد کمتری از افراد جهان (خدا میدونه چندنفر از این 54 میلیون گیم رو به صورت حرفه ای دنبال میکنن..) اون رو تجربه کردن و نهایتا پس ارزش کمتری داره ! همیشه ملاک تعداد فروش بازی و تعداد مخاطبینی که داره نیست، برای مثال خود بچه ها هم اشاره کردن که Alan Wake اون طور که باید و شاید فروش نکرد و لایق این نمرات و فروش نبود، ولی خُب آیا ما باید بگیم که آلن ویک یه بازی بدردنخوره ؟!
در بهترین حالت (در بهترین حالت..) قضیه هم که شما به این تصمیم گیری مایکرو نگاه کنید، میبینید که هیچ سودی برای من و شمای گیمر نداره، فقط یه تصمیم گیری رو سران مایکرو انجام دادن که نهایتا میتونه سوددهی و درآمد بیشتری رو حالا در هر قسمتی میخواد این عنوان رو عرضه کنه، تزریق کنه ! حتما میگید چرا ؟! خُب مشخصه دیگه، ماینکرفت عنوانی بود که بدون مایکرو، سونی اصلا هر ناشری که میخواد باشه، میتونست راه خودش و موفقیت های خودش رو طی کنه ! اصلا نیازی به خرید این استودیو توسط مایکرو نبودش، این فقط یه هدف رو برای مایکرو داره = سوددهی بیشتر، خواستم بگم که یه وقت فکر نکنید که به فکر شمای گیمر بوده..
هر گیمری دوران گیمری حرفه ای ـش طبیعتا از زمان ظهور تکنولوژی های نو و گرافیک های 3D بوده، چیزی که ایده ها و ساختار ماینکرفت با این قضیه مغایرت داره ! حالا اگر من گیمر از این عنوان خوشم نمیاد، دلیل نمیشه که زود چند تا از فن بوی های عزیز که عاشق ماینکرفت هستن و کارشون فقط دفاع از آرمان ها و تصمیمات مایکرو هستش، در اینجا ری اکشن نشون بدن و از تصمیم گیری های مایکرو دفاع کنن !
اون پُستی هم که اون روز دادم، فقط از این بابت بود که به نظر من، میشد با این هزینه، کار های جالب تر و بهتری برای گیمرها انجام داد، همین !
حاجی نظرت محترمه ولی من خیلی خوشحالم شما سمت یا شغلی تو مایکروسافت نداری :دی
 
این حرفت میدونی مثل چی میمونه ؟! مثل اینکه مثلا من بگم بازی انگری بردز هم چون بیشتر انسان های روی این کره خاکی، داخل هر کشوری، با هر سنّی، هر روز داخل اتوبوس، مترو، خیابون، کوچه و بازار، با تبلت، ایفون، اسمارت فون ها، هزار دیوایس دیگه، اون رو تجربه ـش کردن، پس ارزشش مثلا از یه بازی AAA که یه استودیوی معروف و شناخته شده اون رو ساخته، کمتره، چرا ؟! چون تعداد کمتری از افراد جهان (خدا میدونه چندنفر از این 54 میلیون گیم رو به صورت حرفه ای دنبال میکنن..) اون رو تجربه کردن و نهایتا پس ارزش کمتری داره ! همیشه ملاک تعداد فروش بازی و تعداد مخاطبینی که داره نیست، برای مثال خود بچه ها هم اشاره کردن که Alan Wake اون طور که باید و شاید فروش نکرد و لایق این نمرات و فروش نبود، ولی خُب آیا ما باید بگیم که آلن ویک یه بازی بدردنخوره ؟!
در بهترین حالت (در بهترین حالت..) قضیه هم که شما به این تصمیم گیری مایکرو نگاه کنید، میبینید که هیچ سودی برای من و شمای گیمر نداره، فقط یه تصمیم گیری رو سران مایکرو انجام دادن که نهایتا میتونه سوددهی و درآمد بیشتری رو حالا در هر قسمتی میخواد این عنوان رو عرضه کنه، تزریق کنه ! حتما میگید چرا ؟! خُب مشخصه دیگه، ماینکرفت عنوانی بود که بدون مایکرو، سونی اصلا هر ناشری که میخواد باشه، میتونست راه خودش و موفقیت های خودش رو طی کنه ! اصلا نیازی به خرید این استودیو توسط مایکرو نبودش، این فقط یه هدف رو برای مایکرو داره = سوددهی بیشتر، خواستم بگم که یه وقت فکر نکنید که به فکر شمای گیمر بوده..
هر گیمری دوران گیمری حرفه ای ـش طبیعتا از زمان ظهور تکنولوژی های نو و گرافیک های 3D بوده، چیزی که ایده ها و ساختار ماینکرفت با این قضیه مغایرت داره ! حالا اگر من گیمر از این عنوان خوشم نمیاد، دلیل نمیشه که زود چند تا از فن بوی های عزیز که عاشق ماینکرفت هستن و کارشون فقط دفاع از آرمان ها و تصمیمات مایکرو هستش، در اینجا ری اکشن نشون بدن و از تصمیم گیری های مایکرو دفاع کنن !
اون پُستی هم که اون روز دادم، فقط از این بابت بود که به نظر من، میشد با این هزینه، کار های جالب تر و بهتری برای گیمرها انجام داد، همین !
اولا تکبیر
خواستم بگم که یه وقت فکر نکنید که به فکر شمای گیمر بوده..
اصلا مگه میشه ما همچین فکری کنیم مشخصه که استکبار جهانی کوچکترین فکری واسه گیمرا نمیکنه و فقط شرکت حامی مظلومان به فکر گیمراست
هر گیمری دوران گیمری حرفه ای ـش طبیعتا از زمان ظهور تکنولوژی های نو و گرافیک های 3D بوده، چیزی که ایده ها و ساختار ماینکرفت با این قضیه مغایرت داره ! حالا اگر من گیمر از این عنوان خوشم نمیاد، دلیل نمیشه که زود چند تا از فن بوی های عزیز که عاشق ماینکرفت هستن و کارشون فقط دفاع از آرمان ها و تصمیمات مایکرو هستش، در اینجا ری اکشن نشون بدن و از تصمیم گیری های مایکرو دفاع کنن !
خیلی معذرت میخواما اما با این حرفت نشون دادی اصلا از گیم سر در نمیاری چون تقریبا نود درصد بازیای ارکید و شاهکارو زیر سوال بردی بازیایی که منتقدایی که خیلی بیشتر از منو تو حالیشونه هر سال دارن بهشون جایزه میدنو کلی تحویلشون میگیرن همون journey که خودتو واسش میکشی تو این دسته قرار میگیره
اون پُستی هم که اون روز دادم، فقط از این بابت بود که به نظر من، میشد با این هزینه، کار های جالب تر و بهتری برای گیمرها انجام داد، همین !
مطمئنا با اون هزینه هیچ کار بهتری از خرید استدیوی سازنده ی موفقترین بازی آنلاین تاریخ نمیشد انجام داد
پ ن: کلا با یه لبخند ساده باید از کنار پستات گذشت...
 
آخرین ویرایش:
البته ارزون بودن بازی هم خیلی تاثیر گذار بوده در این آمار فروش بالا!:d
اتفاقا بازیهای 60 دلاری معمولا بیشتر از بازیهای دیجیتالی و ارزون میفروشن.
این حرفت میدونی مثل چی میمونه ؟! مثل اینکه مثلا من بگم بازی انگری بردز هم چون بیشتر انسان های روی این کره خاکی، داخل هر کشوری، با هر سنّی، هر روز داخل اتوبوس، مترو، خیابون، کوچه و بازار، با تبلت، ایفون، اسمارت فون ها، هزار دیوایس دیگه، اون رو تجربه ـش کردن، پس ارزشش مثلا از یه بازی AAA که یه استودیوی معروف و شناخته شده اون رو ساخته، کمتره، چرا ؟! چون تعداد کمتری از افراد جهان (خدا میدونه چندنفر از این 54 میلیون گیم رو به صورت حرفه ای دنبال میکنن..) اون رو تجربه کردن و نهایتا پس ارزش کمتری داره ! همیشه ملاک تعداد فروش بازی و تعداد مخاطبینی که داره نیست، برای مثال خود بچه ها هم اشاره کردن که Alan Wake اون طور که باید و شاید فروش نکرد و لایق این نمرات و فروش نبود، ولی خُب آیا ما باید بگیم که آلن ویک یه بازی بدردنخوره ؟!
در بهترین حالت (در بهترین حالت..) قضیه هم که شما به این تصمیم گیری مایکرو نگاه کنید، میبینید که هیچ سودی برای من و شمای گیمر نداره، فقط یه تصمیم گیری رو سران مایکرو انجام دادن که نهایتا میتونه سوددهی و درآمد بیشتری رو حالا در هر قسمتی میخواد این عنوان رو عرضه کنه، تزریق کنه ! حتما میگید چرا ؟! خُب مشخصه دیگه، ماینکرفت عنوانی بود که بدون مایکرو، سونی اصلا هر ناشری که میخواد باشه، میتونست راه خودش و موفقیت های خودش رو طی کنه ! اصلا نیازی به خرید این استودیو توسط مایکرو نبودش، این فقط یه هدف رو برای مایکرو داره = سوددهی بیشتر، خواستم بگم که یه وقت فکر نکنید که به فکر شمای گیمر بوده..
هر گیمری دوران گیمری حرفه ای ـش طبیعتا از زمان ظهور تکنولوژی های نو و گرافیک های 3D بوده، چیزی که ایده ها و ساختار ماینکرفت با این قضیه مغایرت داره ! حالا اگر من گیمر از این عنوان خوشم نمیاد، دلیل نمیشه که زود چند تا از فن بوی های عزیز که عاشق ماینکرفت هستن و کارشون فقط دفاع از آرمان ها و تصمیمات مایکرو هستش، در اینجا ری اکشن نشون بدن و از تصمیم گیری های مایکرو دفاع کنن !
اون پُستی هم که اون روز دادم، فقط از این بابت بود که به نظر من، میشد با این هزینه، کار های جالب تر و بهتری برای گیمرها انجام داد، همین !
شرمنده ولی هیچکدوم از این 390 کلمه ای که نوشتید ربطی به پست من نداشت:دی یکی گفت ماینکرفت رو هر کسی خوشش نمیاد، منم گفتم بازی ای که همچین فروش تاریخی و عظیمی میکنه دقیقا برعکس، یه بازی عامه پسنده. اصلا رابطه یه رابطه مستقیمه. بازی پر فروش = عامه پسند. بازی کم فروش = خاص پسند.
 
اتفاقا بازیهای 60 دلاری معمولا بیشتر از بازیهای دیجیتالی و ارزون میفروشن.

شرمنده ولی هیچکدوم از این 390 کلمه ای که نوشتید ربطی به پست من نداشت:دی یکی گفت ماینکرفت رو هر کسی خوشش نمیاد، منم گفتم بازی ای که همچین فروش تاریخی و عظیمی میکنه دقیقا برعکس، یه بازی عامه پسنده. اصلا رابطه یه رابطه مستقیمه. بازی پر فروش = عامه پسند. بازی کم فروش = خاص پسند.
اولین پستی که توسط اولین کاربر در همین تاپیک داده شده، دقیقا منظورش مشخصه کیه ! اینیم که گفته هرکسی خوشش نمیاد، حقیقته ! :biggrin1: نمیدونم برای چی فکر میکنید چون این بازی تونسته به چنین رقم های نجومی دست پیدا کنه، اینطور که شما میگید هست، اصلا نمی تونم قبول کنم ! دیگه نمیدونم چطوری (!) توضیح بدم، چیزی که باید میگفتم رو گفتم !
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or