مقایسه گرافیکی Killzone 3 و RAGE

برتری گرافیکی از آن کیــــست..؟

  • Killzone 3

    رای‌ها: 159 65.4%
  • Rage

    رای‌ها: 84 34.6%

  • مجموع رای دهنده‌ها
    243
خوب اگه این تکنیک به طرز معجره اسائی بازی رو به 60 فریم میرسونه چرا کارمک اعلام کرده که doom4 رو کنسول ها 30 فریم خواهد بود .اخه من تا الان چیزی که خونده بودم راجع به این تکنیک این بود که با این تکنیک میشه تقریبا بینهایت تکستچر بکار برد واین باعث ازادی و راحتی بسیار زیاد ارتیست ها خواد بود واز یک طرفی هم من تو B3D خونده بودم که دلیل اصلی 60 فریم شدن rage نور پردازی و سایه پردازی کاملا استاتیک هست و به خاطر همین نور پردازی و سایه پردازی پویا ست که کارمک گفته doom 4 رو کنسول ها 30 فریم خواهد بود
 
اصا میدونین Mega textures چیه که میاین میگین تکنیکهای بکار رفته تو KZ3 بیشتره برا همین 60 فریم نشده ؟
Rage بخاطر قبلیت Mega Textures موتورش 60 فریمه .
Mega Textures چن صد تا Texture رو به عنوان یه Texture پردازش میکنه که باعث سهولت پردازش اون توسط دستگاه ها میشه .
Id has presented a more advanced technique that builds upon the MegaTexture idea and virtualizes both the geometry and the textures to obtain unique geometry down to the equivalent of the texel: the Sparse Voxel Octree (SVO). Potentially id Tech 6 could utilize this technique
http://en.wikipedia.org/wiki/MegaTexture
اما بزارین اینطوری بگم که بخاطر Mega textures اون حجم تکسچری رو که میخوان رو Rage پیاده کنن 60 فریم بهشون میده . شبهه ای موند ؟! یعنی اگه با موتور دیگه ای بود دور و ور 30 فریم میگرفتن . اون 60 فریم بخاطر موتور قدرتمندشه . البته تکنیک هایی هم توش بکار رفته اما برگ برنده id و جان کارمک همین Megatextures هست .
چون حجم تکسچرهایی که به این وسیله رندر میشن اونقد زیاد نیستن . یعنی زیادن اما با این فشرده سازی رو کنسول راحت تر پردازش میشن . اما تو Doom 4 همه قدرت این موتورو میبینیم که حجم تکسچرهاش راحت چن برابر Rage ـه . قانع نشدین ؟!
این شد توجیه؟ بدون منبع؟!
بالاخره شما از یه جایی اون اطلاعاتی که میگید رو خواندید دیگه! همونو بزارید ما هم سوادمون بره بالا!
 
خوب اگه این تکنیک به طرز معجره اسائی بازی رو به 60 فریم میرسونه چرا کارمک اعلام کرده که doom4 رو کنسول ها 30 فریم خواهد بود .اخه من تا الان چیزی که خونده بودم راجع به این تکنیک این بود که با این تکنیک میشه تقریبا بینهایت تکستچر بکار برد واین باعث ازادی و راحتی بسیار زیاد ارتیست ها خواد بود واز یک طرفی هم من تو B3D خونده بودم که دلیل اصلی 60 فریم شدن rage نور پردازی و سایه پردازی کاملا استاتیک هست و به خاطر همین نور پردازی و سایه پردازی پویا ست که کارمک گفته doom 4 رو کنسول ها 30 فریم خواهد بود

چون حجم تکسچرهایی که به این وسیله رندر میشن اونقد زیاد نیستن . یعنی زیادن اما با این فشرده سازی رو کنسول راحت تر پردازش میشن . اما تو Doom 4 همه قدرت این موتورو میبینیم که حجم تکسچرهاش راحت چن برابر Rage ـه . قانع نشدین ؟!



@game.fun :

http://en.wikipedia.org/wiki/Id_tech_5
 
  • Like
Reactions: game.fun
اینطور که من متوجه شدم، texture رو جایی ذخیره میکنه وقتی وارد قسمتی از محیط میشید اون texture های مورد نیاز اون قسمت جایگزین قسمت های قبلی میشن که لازم نیستند، برای همین تونسته به 60 فریم برسه! یه جورایی در حالیکه تو محیط اینور اونور میریم texture ها از یه طرف حذف و از طرف دیگه وارد میشن! یه جریانی از texture؟! درسته؟!
 
اینطور که من متوجه شدم، texture رو جایی ذخیره میکنه وقتی وارد قسمتی از محیط میشید اون texture های مورد نیاز اون قسمت جایگزین قسمت های قبلی میشن که لازم نیستند، برای همین تونسته به 60 فریم برسه! یه جورایی در حالیکه تو محیط اینور اونور میریم texture ها از یه طرف حذف و از طرف دیگه وارد میشن! یه جریانی از texture؟! درسته؟!

دقیقا . نگا کنین . این عملیات پردازش تکسچر ها رو بسیار روون تر میکنه . یعنی حجم بسیاری از تکسچرها نیاز ندارن هی رندر شن . تکسچرهای در حال رندر شدن خیلی کمتر میشن .همین الان با همین حساب سرانگشتی حساب کنین وقتی Rage با این گرافیک 60 فریمه خوب Doom 4 چی میشه ! سوال اون دوستمون یه جور استفهام انکاری بود . آیا واقعا شما فک کردین جان کارمک هوس یه بازی کرده بوده با بر و بچ id نشستن Rage رو درست کردن ؟! صد درصد غلطه . همونطور که قبلن گفتم الان هم میگم هدف عرضه شدن Rage به رخ کشیدن قدرت موتورشه . همون کاری که Crysis 2 میکنه . اینکار رو میکنن که مثه UE3 بتونن Engine ـشون رو ثابت کنن و بین سازنده ها جا بندازن . این تیکه از صحبت دوستمون رو الان خوندم جاش انداخته بودم .
از یک طرفی هم من تو B3D خونده بودم که دلیل اصلی 60 فریم شدن rage نور پردازی و سایه پردازی کاملا استاتیک هست و به خاطر همین نور پردازی و سایه پردازی پویا ست که کارمک گفته doom 4 رو کنسول ها 30 فریم خواهد بود
پس اونوقت جانکارمک اصلا کار خاصی نکرده ؟! و به قول beyon3d همین سایه ها و نورپردازی باعث شده بازی 60 فریم بشه و این همه سلایت هم بیخودی جوگیر شدند که بازی چطور تونسته 60 فریم اجرا بشه ؟!
هرچند تا جایی که تو سایتها دیدیم از همین نورپردازی rage تعریفهای زیادی شده .
doom4 هم به خاطر به خاطر بعضی افکتهای سنگین بازی هست که 30 فریم میشه حتی قراره قدرت اصلی موتور را نشون بده ک خود کارمک گفته بازی doom4 روی pc بسیار بهتر از نسخه کنسولی خواهد بود .
 
  • Like
Reactions: Bayonetta
یعنی Rage چرخه شب و روز نداره ؟ یک چیزی تو مایه های AC1 منظورته ؟
به صورت real time نه نداره:-s
اصلا یکی از اشکالاتی که به rage میگیرن همینه به دلیل نور پردازی استاتیک بازی ارتیست مجبوره تمام نور و سایه هارو رو تکستچر ها bake کنه که خوش باعث میشه مقدار زیادی رم و شیدر مصرف بشه و خیلی ها به کارمک تو b3d ایراد میگرفتن اگه 30 فریم رو انتخاب میکرد ولی تمام نور وسایه رو baked نمیکرد و مقدار زیادی رم وshader instructions ری روکه صرف عملیات bake کردن شده رو به افکت ها اضافه می کرد بهتر بود.تا حالا فکر کردی که چرا rage در ضمینه افکت هائی مثل motion blur dept of field, AA ضعیفتر از خیلی از انجین های دیگست و یا اینکه چرا تو تمام عکس که از waste land یا کرکتر ها میبینیم کمبود polygone حس میشه ؟دلیلش کمبود شیدر عزیزم.
البته من خودم خوشحالم که ID گیم پلی رو اول قرار داده و 60 فریم رو نشونه گرفته ولی خیلی ها هم نظر مخالف من رو دارن
 
آخرین ویرایش:
به صورت real time نه نداره:-s
اصلا یکی از اشکالاتی که به rage میگیرن همینه به دلیل نور پردازی استاتیک بازی ارتیست مجبوره تمام نور و سایه هارو رو تکستچر ها bake کنه که خوش باعث میشه مقدار زیادی رم و شیدر مصرف بشه و خیلی ها به کارمک تو b3d ایراد میگرفتن اگه 30 فریم رو انتخاب میکرد ولی تمام نور وسایه رو baked نمیکرد و مقدار زیادی رم وshader instructions ری روکه صرف عملیات bake کردن شده رو به افکت ها اضافه می کرد بهتر بود.تا حالا فکر کردی که چرا rage در ضمینه افکت هائی مثل motion blur dept of field, AA ضعیفتر از خیلی از انجین های دیگست و یا اینکه چرا تو تمام عکس که از waste land یا کرکتر ها میبینیم کمبود polygone حس میشه ؟دلیلش کمبود شیدر عزیزم.
البته من خودم خوشحالم که ID گیم پلی رو اول قرار داده و 60 فریم رو نشونه گرفته ولی خیلی ها هم نظر مخالف من رو دارن

اولا یه چیزی را شفاف سازی کنم قرار نیست هرکی تو beyond3d یا neogaf نظر میده یعنی علامه دهره اونجا هم ادم خوشحال زیاد داریم همین الان خیلی ها میتونن اونجا نظرات متفاوت بدن .
در ضمن برای بازی ای که 1 سال برای عرضه شدنش ( اگه از نمایش e3 حساب کنیم ) مونده و همچنین برای تکمیل شدنش نظر دادن در موردش بنظرم کاری بس اشتباهه همین بازی killzone3 تو 2 ماه اخرش پیشرفت چشمگیری تو ویدئو هایی که نشون دادند کرد .
dept of field را شوخی کردی ؟ از کجا این حرف را میزنی که این بازی عمق میدان کمه ؟ حداقل تصاویر به شدت خلافش را داره میگه ! motion blur را هم وقت کردم نشون میدم تو چه مواقعی به کار بردن هرچند این تکنیک را من فرار از جزئیات گرافیکی میدونم !
aa گفتی اولا بازی تا اونجا که دیدم حداقل با 2xaa اجرا میشه و با اکثر بازیهای امروزی هیچ فرقی نداره .

polygone را هم جالب گفتی تو نمایش e3 بود که چندتا از سایت از جمله games radar که تو ذهنم هست چنین حرفی را گفت :
Rage can’t be described with words like “polygons” and “textures;” it demands descriptors like “striking,” “radiant,” and “zestful.”

میدونم الان احتمال داره بری چندتا عکس از شخصیتها بیاری که سرشون با چندتا ضلع تشکیل شده ولی باید بگم بازی هنوز در حاله ساخته و همینطور یاداور بشم بازی rage مثل خیلی از بازی ها نیست که یک دونه افتابه با چند تا گلدون تو محیط قرار بده که کل polygons ها را روی اون پیاده کنه و با نگاه کردنش بگیم به به چه مثلثاتی ! و همینطور که خیلی سایت ها گفتند جزئیات و ابجکت های محیط بسیار فراوانه . به همین خاطر پیاده کردن polygons روی تک تک اونها کاری نشدنیست هرچند rage بینظیر عمل کرده.
مثلا همین یدونه عکسی که gamesradar گذاشته و جالبه یه عکس تعجب هم که دهنشون باز مونده هم کنارش کشیده :دی
rage_stream--article_image.jpg


این یدونه عکس از افکتهای انفجار که حداقل ماله 2 ساله پیشه !
57158.jpg


این تصاویر هم تازه ماله 2 روز پیشه در اومدند .

حالا نمیدونم کاربرای اینجا چقدر در مورد Virtual Texturing و Mega Textures اطلاع دارن؟ لازم باشه یکم توضیح میدم که این تکنیک چقدر میتونه دست بازی ساز را ازاد بزاره !
کلا با نظراتی که بعضی میدند با نظرات سایتها دقیقا برعکسه ! و همه چیز را زیر سوال میبرند و واقعا هم نمیدونم دنبال چی هستید ؟
 
آخرین ویرایش:
بازی فقط کیلزون ، گرافیک فقط کیلزون ، داستان فقط کیلزون با شما دوستان هستم که اینجایین

سریع برین خونه هاتون /:)

حکوت نظامی از نوع کیلزون b-(
 
dept of field را شوخی کردی ؟ از کجا این حرف را میزنی که این بازی عمق میدان کمه ؟
عمق میدانش کمه چیه دیگه ؟ مثل اینکه اصلا نمیدونی افکت dept of field یا dynamic dept of field چیه ؟ تا الان که من هر ویدیو ای از بازی دیدم بازی این افکت رو نداشته
motion blurرا هم وقت کردم نشون میدم تو چه مواقعی به کار بردن هرچند این تکنیک را من فرار از جزئیات گرافیکی میدونم !؟
فرار از جزئیات رو شوخی میکنی نه :( می دونی که اگه من الان از یک ماشین در حال حرکت عکس بگیرم تو عکس motion blur خواهیم دید؟ پس من اسم فرار واقعیت رو میزارم با اجازت photo realism
در ضمن برای من یک عکس بیار از بازی که توش per object motion blur و یا per pixel motion blur باشه .camera motion blur رو الان دیگه تو بازی گذاشتن هنر نیست عزیزم.البته بی خودی نگرد تا الان که این 2 تا افکت رو تو بازی نذاشتن
aa گفتی اولا بازی تا اونجا که دیدم حداقل با 2xaa اجرا میشه و با اکثر بازیهای امروزی هیچ فرقی نداره .
در مورد AA شاید من اشتباه میکنم ولی اگر واقعان بتونن 2xmsaa رو تو 720p و 60 فریم پیاده کنن که ایولله داره کارشون
میدونم الان احتمال داره بری چندتا عکس از شخصیتها بیاری که سرشون با چندتا ضلع تشکیل شده
دست پیش رو میگیری پس نیوفتی b-) خوبه خودتم میدونی که میتونم کلی عکس بیارم که کمبود polygone توش مشهوده
، در ضمن شرمندتم اگه تو خیلی راحت میتونی اعتبار اعضای با اطلاع B3D زیر سئوال ببری وحرفشون رو زیر سئوال ببری و خوشحال خطابشون کنی به منم حق بده که حرف یک سری سایت رو در مورد مسائل تکنیکی وحی منزل فرض نکنم
در ضمن یادم رفت که بگم بازی HDR هم نداره
همچنین اون عکس هائی که گذاشتی رو خودت ور دار مقایسشون کن با عکس هاcry engine 3 و اخرین UDK که برایUE3 عرضه شده و ببین که چقدر از لاظ نور پردازی و سایر افکت ها عقبه

در اخر حالا که بحث به اینجا رسید باید بگم یک ذره ناامید کننده هستش که ادم ببینه ID و جان کارمک که یک زمانی با انجین هاشون دنیای گیم رو تکون می دادن و همیشه انجین هاشون بهترین از لحاظ تکنولوژِی و بیشترین سهم بازار و داشتن به وضعیتی رسیدن از لحاظ market share زیر سایه شرکتی همچون EPIC قرار گرفتن و از لحاظ تکنولوژی هم زیر سایه crytek
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Robin Hood
عمق میدانش کمه چیه دیگه ؟ مثل اینکه اصلا نمیدونی افکت dept of field یا dynamic dept of field چیه ؟ تا الان که من هر ویدیو ای از بازی دیدم بازی این افکت رو نداشته ?
شما که سوادت بیشتره یکم توضیح بده ببینم که یعنی چی ؟ من پشت سرش را حتما میام ! یاداور بشم همین تکنیک میتونه هم تو محیط باز و هم روی اشیاء هم صدق کنه که ما بتونیم عمق یک اشیا را با اشیا دیگه تشخیص بدم به همین خاطره که عمق میدان را مثال زدم .
حالا شما چطور تو RAGE ندیدی من خبر ندارم !
3819592_orig.jpg

depth-of-field-pro-3-2.jpg
فرار از جزئیات رو شوخی میکنی نه :( می دونی که اگه من الان از یک ماشین در حال حرکت عکس بگیرم تو عکس motion blur خواهیم دید؟ پس من اسم فرار واقعیت رو میزارم با اجازت photo realism
در ضمن برای من یک عکس بیار از بازی که توش per object motion blur و یا per pixel motion blur باشه .camera motion blur رو الان دیگه تو بازی گذاشتن هنر نیست عزیزم.البته بی خودی نگرد تا الان که این 2 تا افکت رو تو بازی نذاشتن

نه اصلا شوخی نمیکنم . امروزه motion blur به شدت تو بازی ها به صورت اغراق امیز و غیر واقعی استفاده میشه ! نگوکه نیست . هرچند بر زیبایی بازی اضافه میکنه
مثلا من همین الان دستم را اینو و اونور میکنم چنین motion blur رو دستام نمیبینم که تو بازی به این شدت اغراق شده ! همون اسلحه منظورمه. بعد من واقعا میخوام بدونم اگه تو قسمت ریسینگ motion blur به کار بره که روال تکراری از اول تا اخر مثل هم تکرار کنه کار بازی ساز سخت میشه ؟ یا بدون motion blur که مجبور باشه مناظرش با تمام جزیئات را نشون بده ؟
مثلا همین کرایسیس 2 که تو دمو بازی میکردم (با اینکه من از تکسچرهاش شکایت ندارم چون برای بازی OPEN WORLD به نظرم خوبه ) ولی با همین motion blur حرفه ای تونسته ضعف تکسچر را پوشش بده یعنی زیاد این ضعف جلوه نده .

در مورد AA شاید من اشتباه میکنم ولی اگر واقعان بتونن 2xmsaa رو تو 720p و 60 فریم پیاده کنن که ایولله داره کارشون
بله ایولله داره یعنی شما منتظر همین AA بودی دیگه ؟
خب شما چطور این همه مطمئن حرف میزنید وقتی از چیزی خبر ندارید کافیه به همین تریلر ها نگاه کنید کجا اصلا AA استفاده نشده ؟
مثلا حرف یکی از اعضایbeyond3d که ظاهرا خیلی قبولشون داری ؟
well if the game's 720p/2*AA with triple buffering & 60FPS....then that's mighty impressive of id.

دست پیش رو میگیری پس نیوفتی b-) خوبه خودتم میدونی که میتونم کلی عکس بیارم که کمبود polygone توش مشهوده
تصاویر اواخر بر عکسش را نشون میده هرچند بالا برات توضیح دادم که بازی ساز polygone ها را تو چه چیز ها میتونه پیاده کنه یا نکنه مونده به محیطش و طراحی محیط که چطور باشه و چه مقدار polygone تومحیط پیاده کنه ! هرچند اگر شما به سایتها اعتماد نداری مثل GAMERADAR که چی در این مورد گفته ؟ حتما واقعا یه چیزهایی هست !
شما هرچقدر برای من تصاویر بزاری همون قدر برات تصاویر میزارم که عکسش را نشون بده هر بازی هم خواستی برات نشون میدم که چطور به صورت زیرکانه از استفاده کردن polygone فرار کردند منظورم طراحی محیط و شکل هندسی که به اشیاء و ساختمان ها دادند که مجبور نباشن polygone زیاد استفاده کنند ! و بجاش از خلوتی که براشون ایجاد شده روی کارکتر ها و چندتا چیز پیاده کردند .

، در ضمن شرمندتم اگه تو خیلی راحت میتونی اعتبار اعضای با اطلاع B3D زیر سئوال ببری وحرفشون رو زیر سئوال ببری و خوشحال خطابشون کنی به منم حق بده که حرف یک سری سایت رو در مورد مسائل تکنیکی وحی منزل فرض نکنم
هر دو فروم معتبر هستند وکسی اعتبارشون را زیر سوال نبرد و افراد معتبری هم پست میدن ولی نه همه چون دقیقا همونجا میتونم برعکس همون گفته پیدا کنم که چطور به به چه چه کزدند و کلی تعریف . الان اگه من یا هرکسی برم اونجا پست بدم یعنی راست گفتم ؟ هرکی اونجا ازاده نظرش را بگه منتها باید بگردی سابقه کاربرای اونجا را کی واقعا چی گفته .
در ضمن یادم رفت که بگم بازی HDR هم نداره
همچنین اون عکس هائی که گذاشتی رو خودت ور دار مقایسشون کن با عکس هاcry engine 3 و اخرین UDK که برایUE3 عرضه شده و ببین که چقدر از لاظ نور پردازی و سایر افکت ها عقبه
در اخر حالا که بحث به اینجا رسید باید بگم یک ذره ناامید کننده هستش که ادم ببینه ID و جان کارمک که یک زمانی با انجین هاشون دنیای گیم رو تکون می دادن و همیشه انجین هاشون بهترین از لحاظ تکنولوژِی و بیشترین سهم بازار و داشتن به وضعیتی رسیدن از لحاظ market share زیر سایه شرکتی همچون EPIC قرار گرفتن و از لحاظ تکنولوژی هم زیر سایه crytek
والا دقیقا همین عکسها بودند که سایت ها با تیتر بزرگ زدند jaw-dropp شدند ! حالا من چی را مقایسه کنم ؟!
این بین تو هستی که دقیقا بر عکس بینش من و همه سایتهاست ! وقتی 100 تا سایت میاد میگه گرافیک بازی jaw-dropping هست و میگن موتور بازی revolutionary است ! شما برای من شفاف سازی کن این حرفها برای چیه یا چشم منو تمام سایتها مشکل داره یا ......
در ضمن اون چیزهایی که برام گفتی این موتور تو بعضی چیزها کم داره ! نخیر عزیزم شما مثل اینکه معنی 60 فریم و OPENWORLD بودن را نمیدونی ؟!
عزیزم اگه EPIC با موتور UE3 و کرایتک با cry engine 3 بتونن یه محیط OPEN WORLD را در 60 فریم قفل شده روی کنسول پیاده کنند حتما ما را هم خبر کن ! و بیایم در مورد جان کارمک و تکنولوژیهاش صحبت کنیم !
و در نهایت میخوام بدونم چرا این همه سایت در اشتباهند ؟!
 
آخرین ویرایش:
مثلا همین کرایسیس 2 که تو دمو بازی میکردم (با اینکه من از تکسچرهاش شکایت ندارم چون برای بازی OPEN WORLD به نظرم خوبه ) ولی با همین motion blur حرفه ای تونسته ضعف تکسچر را پوشش بده یعنی زیاد این ضعف جلوه نده .
!
اخه عزیز من crysis 2 رو 360 (البته بتاش رو میگم) فقط per object motion blur داره ؟ اون چه ربطی به تار شدن تکستچر ها داره
هر دو فروم معتبر هستند وکسی اعتبارشون را زیر سوال نبرد و افراد معتبری هم پست میدن ولی نه همه چون دقیقا همونجا میتونم برعکس همون گفته پیدا کنم که چطور به به چه چه کزدند و کلی تعریف . الان اگه من یا هرکسی برم اونجا پست بدم یعنی راست گفتم ؟ هرکی اونجا ازاده نظرش را بگه منتها باید بگردی سابقه کاربرای اونجا را کی واقعا چی گفته .
بنده هم از سال 2004 دارم b3d رو دنبال میکنم می دونم که کی چیکاره هستش اونجا کی واقعا حالیشه و کی غمپظ در میکنه از خودش ممنون:">
در ضمن اون چیزهایی که برام گفتی این موتور تو بعضی چیزها کم داره ! نخیر عزیزم شما مثل اینکه معنی 60 فریم و OPENWORLD بودن را نمیدونی ؟
خوب پس بالاخره میبینم قبول کردی که 60 فریم شدن بازی باعث شده حجم افکت ها و شیدر ها در مقابل بعضی از انجین های دیگه کمتره نه مرسی
کرایتک با cry engine 3 بتونن یه محیط OPEN WORLD را در 60 فریم قفل شده روی کنسول پیاده کنند حتما ما را هم خبر کن ! و بیایم در مورد جان کارمک و تکنولوژیهاش صحبت کنیم !
شما هم بنده رو خبر کن هر وقت افکت های زیر رو تو rage دیدی .تمام این افکت ها توی beta crysis روی 360 هستش
Real-time Dynamic Global Illumination
Dynamic Soft Shadows
Screen Space Ambient Occlusion
Real Time Soft Particle System
High Dynamic Range (HDR) Lighting
Motion Blur & Depth of Field
Dynamic Volumetric Light Beams & Light Shaft Effects
 
لااقل یه تاپیک بزنید Crysis 2 vs Rage بعد در مورد این دو بازی بحث کنید!
بیچاره کیلزون، همه فقط بلدن به این گیر بدن و واسش تاپیک بزنن! :d
 
اخه عزیز من crysis 2 رو 360 (البته بتاش رو میگم) فقط per object motion blur داره ؟ اون چه ربطی به تار شدن تکستچر ها داره
عزیزم گفتم motion blur ! شما وقتی در حال حرکتی کنار های دوربین بازی به قشنگی بلور میزنه که شما اون ضعف تکسچر را احساس نمیکنی .
http://up.iranblog.com/images/7kj6c31d4i4ofd11s0h.jpg
بنده هم از سال 2004 دارم b3d رو دنبال میکنم می دونم که کی چیکاره هستش اونجا کی واقعا حالیشه و کی غمپظ در میکنه از خودش ممنون:">
یعنی الان اونایی که ضد و نقیص میگفتن معتبر بودند و اونایی که مخالف پشمک :d
خوب پس بالاخره میبینم قبول کردی که 60 فریم شدن بازی باعث شده حجم افکت ها و شیدر ها در مقابل بعضی از انجین های دیگه کمتره نه مرسی
چرا قبول نکنم ؟ ولی نه در اون حدی که شما فکر میکنید! مسئله مهم اینه که هیچ موتوری قابلیت اینو نداره روی کنسول بتونه همین افکتهای rage را تو 60 فریم تحویل بده چون همین الانش از لحاظ بصری و تکنیکی یکی از بهترین هاست و وقتی 60 فریم را جلوش میذاریم قضیه بدتر هم میشه !
شما همچین میگی rage به خاطر نبودن این افکت باعث شده 60 فریم بشه ادم خیال میکنه الان اگه اپیک یا کرایتک بیان این افکتها را بردارن میتونن همین محیط را با 60 فریم تحویل کنسول بدن ؟! بازم دارم تاکید میکنم rage با هر عکسی که میاد پیشرفت درش مشهوده .
همین 3 عکس زیر را یه توجهی بکن مخصوصا نورپردازی تو این اواخر پیشرفت فوق العاده داشته و Depth of Field کاملا مشخصه :
phpJLPiGSIMG_0005-W800.jpg

phpxfKHblIMG_0006-W800.jpg

phpvKH6WCIMG_0002-W800.jpg
این تصاویر مربوط به نمایش خود QuakeCon 2010 هستند که سایت kotaku به صورت زنده از روی پرده نسخه 360 برداشته و این حرف را گفت :
Rage is the best-looking FPS I've seen
This is the most detailed ruined modern city I've seen in a game.Wow !
the visuals do look fantastic on all three PC included, of course
اینم مجله POM گفته :
Rage Is “The Best Looking PS3 Shooter
شما هم بنده رو خبر کن هر وقت افکت های زیر رو تو rage دیدی .تمام این افکت ها توی beta crysis روی 360 هستش
Real-time Dynamic Global Illumination
Dynamic Soft Shadows
Screen Space Ambient Occlusion
Real Time Soft Particle System
High Dynamic Range (HDR) Lighting
Motion Blur & Depth of Field
Dynamic Volumetric Light Beams & Light Shaft Effects
عزیزم هست هست . شما لطف بفرما کل ویدئو های بازی را نگاه کن از زمان معرفی به سوالات میرسی قرار نیست بازی تو یک تریلر یک محیط کل تکنیک ها را برات نمایش یا حداقل من بتونم اینجا به صورت تصویری اینا را برات نشون بدم ! بعد شما بعضی از خواسته هاتون بیجاست مثلا شما انتظار نداشته باش بعد از انفجار اتمی شاخ و برگ درختان یا هرچیزی دیگه با وزش باد برات رقص و نور و سایه بزنه ! مونده شما تو کدوم محدوده مد نظرت باشه ؟
من مجبور نیستم چیزی را برات ثابت کنم شما برای من ثابت کن که اگر این چیزها که نیست و خیلی هم زوم داری میکنی روش کلمه best-looking را سایت ها برای چی استفاده میکنن ؟!
 
آخرین ویرایش:
عزیزم گفتم motion blur ! شما وقتی در حال حرکتی کنار های دوربین بازی به قشنگی بلور میزنه که شما اون ضعف تکسچر را احساس نمیکنی .
http://up.iranblog.com/images/7kj6c31d4i4ofd11s0h.jpg
تو این عکس فقط camera motion blur هستش همین اصلا در حالت عادی کاری به تکستچر ها نداره

روی سرباز هم per object هستش که باز هم کاری به تکستچر ها نداره
عزیزم هست هست . شما لطف بفرما کل ویدئو های بازی را نگاه کن از زمان معرفی به سوالات میرسی قرار نیست بازی تو یک تریلر یک محیط کل تکنیک ها را برات نمایش یا حداقل من بتونم اینجا به صورت تصویری اینا را برات نشون بدم ! بعد شما بعضی از خواسته هاتون بیجاست مثلا شما انتظار نداشته باش اش بعد از انفجار اتمی شاخ و برگ درختان یا هرچیزی دیگه با وزش باد برات رقص و نور و سایه بزنه !
من مجبور نیستم چیزی را برات ثابت کنم شما برای من ثابت کن که اگر این چیزها که نیست و خیلی هم زوم داری میکنی روش کلمه best-looking را سایت ها برای چی استفاده میکنن ؟!
هاها به جان خودم به جان خودت اصلا به جان جان کارمک
بابا این بازی تمام سیستم نورپردازیش و 90 درصد سیستم سایه پردازیش pre baked هستش و این یعنی اینکه
Real-time Dynamic Global Illumination
Dynamic Volumetric Light Beams & Light Shaft Effects
Screen Space Ambient Occlusion
ندارد و نخواهد داشت HDR هم نداره
تا الان هم per object motion blur و نه per pixel motion blur تو بازی دیده شده

در اخر من نمیگم که انجین بده اخه:> من میگم بعد از 6 سال من انتظارم از جان کارمک این نبود که از مواضع خودش (unified lighting system) که تو ID TECH 4 عرضه کرد کوتاه بیاد وبره به سمت pre calculated lighting and shadowing .من انتظار داشتم جای 4A ,GSG, crytek این ID بود که
به سمت real time GI بره و روش کار کنه
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or