عمق میدانش کمه چیه دیگه ؟ مثل اینکه اصلا نمیدونی افکت dept of field یا dynamic dept of field چیه ؟ تا الان که من هر ویدیو ای از بازی دیدم بازی این افکت رو نداشته ?
شما که سوادت بیشتره یکم توضیح بده ببینم که یعنی چی ؟ من پشت سرش را حتما میام ! یاداور بشم همین تکنیک میتونه هم تو محیط باز و هم روی اشیاء هم صدق کنه که ما بتونیم عمق یک اشیا را با اشیا دیگه تشخیص بدم به همین خاطره که عمق میدان را مثال زدم .
حالا شما چطور تو RAGE ندیدی من خبر ندارم !
فرار از جزئیات رو شوخی میکنی نه
می دونی که اگه من الان از یک ماشین در حال حرکت عکس بگیرم تو عکس motion blur خواهیم دید؟ پس من اسم فرار واقعیت رو میزارم با اجازت photo realism
در ضمن برای من یک عکس بیار از بازی که توش per object motion blur و یا per pixel motion blur باشه .camera motion blur رو الان دیگه تو بازی گذاشتن هنر نیست عزیزم.البته بی خودی نگرد تا الان که این 2 تا افکت رو تو بازی نذاشتن
نه اصلا شوخی نمیکنم . امروزه motion blur به شدت تو بازی ها به صورت اغراق امیز و غیر واقعی استفاده میشه ! نگوکه نیست . هرچند بر زیبایی بازی اضافه میکنه
مثلا من همین الان دستم را اینو و اونور میکنم چنین motion blur رو دستام نمیبینم که تو بازی به این شدت اغراق شده ! همون اسلحه منظورمه. بعد من واقعا میخوام بدونم اگه تو قسمت ریسینگ motion blur به کار بره که روال تکراری از اول تا اخر مثل هم تکرار کنه کار بازی ساز سخت میشه ؟ یا بدون motion blur که مجبور باشه مناظرش با تمام جزیئات را نشون بده ؟
مثلا همین کرایسیس 2 که تو دمو بازی میکردم (با اینکه من از تکسچرهاش شکایت ندارم چون برای بازی OPEN WORLD به نظرم خوبه ) ولی با همین motion blur حرفه ای تونسته ضعف تکسچر را پوشش بده یعنی زیاد این ضعف جلوه نده .
در مورد AA شاید من اشتباه میکنم ولی اگر واقعان بتونن 2xmsaa رو تو 720p و 60 فریم پیاده کنن که ایولله داره کارشون
بله ایولله داره یعنی شما منتظر همین AA بودی دیگه ؟
خب شما چطور این همه مطمئن حرف میزنید وقتی از چیزی خبر ندارید کافیه به همین تریلر ها نگاه کنید کجا اصلا AA استفاده نشده ؟
مثلا حرف یکی از اعضایbeyond3d که ظاهرا خیلی قبولشون داری ؟
well if the game's 720p/
2*AA with triple buffering & 60FPS....then that's mighty impressive of id.
دست پیش رو میگیری پس نیوفتی b-) خوبه خودتم میدونی که میتونم کلی عکس بیارم که کمبود polygone توش مشهوده
تصاویر اواخر بر عکسش را نشون میده هرچند بالا برات توضیح دادم که بازی ساز polygone ها را تو چه چیز ها میتونه پیاده کنه یا نکنه مونده به محیطش و طراحی محیط که چطور باشه و چه مقدار polygone تومحیط پیاده کنه ! هرچند اگر شما به سایتها اعتماد نداری مثل GAMERADAR که چی در این مورد گفته ؟ حتما واقعا یه چیزهایی هست !
شما هرچقدر برای من تصاویر بزاری همون قدر برات تصاویر میزارم که عکسش را نشون بده هر بازی هم خواستی برات نشون میدم که چطور به صورت زیرکانه از استفاده کردن polygone فرار کردند منظورم طراحی محیط و شکل هندسی که به اشیاء و ساختمان ها دادند که مجبور نباشن polygone زیاد استفاده کنند ! و بجاش از خلوتی که براشون ایجاد شده روی کارکتر ها و چندتا چیز پیاده کردند .
، در ضمن شرمندتم اگه تو خیلی راحت میتونی اعتبار اعضای با اطلاع B3D زیر سئوال ببری وحرفشون رو زیر سئوال ببری و خوشحال خطابشون کنی به منم حق بده که حرف یک سری سایت رو در مورد مسائل تکنیکی وحی منزل فرض نکنم
هر دو فروم معتبر هستند وکسی اعتبارشون را زیر سوال نبرد و افراد معتبری هم پست میدن ولی نه همه چون دقیقا همونجا میتونم برعکس همون گفته پیدا کنم که چطور به به چه چه کزدند و کلی تعریف . الان اگه من یا هرکسی برم اونجا پست بدم یعنی راست گفتم ؟ هرکی اونجا ازاده نظرش را بگه منتها باید بگردی سابقه کاربرای اونجا را کی واقعا چی گفته .
در ضمن یادم رفت که بگم بازی HDR هم نداره
همچنین اون عکس هائی که گذاشتی رو خودت ور دار مقایسشون کن با عکس هاcry engine 3 و اخرین UDK که برایUE3 عرضه شده و ببین که چقدر از لاظ نور پردازی و سایر افکت ها عقبه
در اخر حالا که بحث به اینجا رسید باید بگم یک ذره ناامید کننده هستش که ادم ببینه ID و جان کارمک که یک زمانی با انجین هاشون دنیای گیم رو تکون می دادن و همیشه انجین هاشون بهترین از لحاظ تکنولوژِی و بیشترین سهم بازار و داشتن به وضعیتی رسیدن از لحاظ market share زیر سایه شرکتی همچون EPIC قرار گرفتن و از لحاظ تکنولوژی هم زیر سایه crytek
والا دقیقا همین عکسها بودند که سایت ها با تیتر بزرگ زدند jaw-dropp شدند ! حالا من چی را مقایسه کنم ؟!
این بین تو هستی که دقیقا بر عکس بینش من و همه سایتهاست ! وقتی 100 تا سایت میاد میگه گرافیک بازی jaw-dropping هست و میگن موتور بازی revolutionary است ! شما برای من شفاف سازی کن این حرفها برای چیه یا چشم منو تمام سایتها مشکل داره یا ......
در ضمن اون چیزهایی که برام گفتی این موتور تو بعضی چیزها کم داره ! نخیر عزیزم شما مثل اینکه معنی 60 فریم و OPENWORLD بودن را نمیدونی ؟!
عزیزم اگه EPIC با موتور UE3 و کرایتک با cry engine 3 بتونن یه محیط OPEN WORLD را در 60 فریم قفل شده روی
کنسول پیاده کنند حتما ما را هم خبر کن ! و بیایم در مورد جان کارمک و تکنولوژیهاش صحبت کنیم !
و در نهایت میخوام بدونم چرا این همه سایت در اشتباهند ؟!