مقایسه گرافیکی Killzone 3 و RAGE

برتری گرافیکی از آن کیــــست..؟

  • Killzone 3

    رای‌ها: 159 65.4%
  • Rage

    رای‌ها: 84 34.6%

  • مجموع رای دهنده‌ها
    243
از طرفی rage فک کنم برای 2012 در نظر گرفته شده در حالیکه با بازی ای داره مقایسه میشه که کمتر از یه ماه دیگه تو کنسولامون در حال اجراس !

RAGE برای هر سه پلتفورم September 2011 عرضه خواهد شد.
 
بازم دارم درشت میکنم :
RAGE features intense first-person shooter action, breakneck vehicle combat, an expansive world to explore and jaw-dropping graphics powered by id’s revolutionary id Tech™ 5 technology. Set in the not-too-distant future after an asteroid impacts Earth, you emerge into a vast wasteland to discover humanity working to rebuild itself against such forces as bandit gangs, mutants, and more. From the pioneers of first-person shooter gameplay, RAGE promises an experience like no other.
الان شما اونجا کلمه گرافیک را نمیبینی ؟ یا مثلا میگه موتور انقلابی ؟!
کور نیستم داداش می بینم! ولی شما تو پست قبلیت "RAGE promises an experience like no other" رو بُلد کرده بودی و با استناد به این می گفتی بهتر از بقیه هستش!
مسئله اینه که شما سعی میکنی گرافیک rage را بی اهمیت جلوه بدی و بگی چیزی نیست در مقابل kz3 را تا جا داره میبرید بالا ابرها ! همین rage بود که تو e3 تو بین اونهمه بازی بهترین گرافیک در اومد
مثل اینکه شما متوجه نمیشید حرف من رو!
من نمیگم گرافیک Rage یا Crysis کمه!
فقط حرفم اینه که گرافیک KZ3 بیشتر (نه با اختلاف خیلی زیاد!) به علاوه من عظمت محیط و او درگیریها و افکتها (مثل جزئیات مربوط به انفجار!) که تو KZ3 دیدم تو اون بازیها ندیدم! (Rage محیطش بزرگتر هست ولی عمرا صحنه هاش مثل کیلزون پر از جزئیات نمیشه!)
اول اینکه شما که خودت خبر نداری از جزئیات پس چجوری نظر میدی؟؟؟ از کجا فهمیدی که از بعضی از چیزا تو rage چشم پوشی شده؟!بعد میای میگی اون تکنیکای نمیدونم چی چی(!!) که تو rage نیست و تو kz3 هست باعث شده فریمش تا 30 پایین بیاد.عجب!
تخصص ندارم عقل که دارم، چشمم دارم! از لحاظ بصری صحنه هایی که من تو KZ3 میبینم نفس گیرتره!
در ضمن این اختلافات تا حدی برمیگرده به برنامه نویسی! ولی دیگه اونم حدی داره! شما خودت دو تا انفجار رو بررسی کن ببین کدوم جزئیاتش بیشتره! (تیکه هایی بعد از انفجار تو KZ3 پخش میشه تو Rage هست؟، اگه آره عکس بده ما هم ببنیم!)
دوم اینکه اشتباهت همینجاست اگه با زدن بعضی مسائل میتونستی به همین راحتی 60 فریم به دست بیاری الان اینهمه از گرافیک rage تعریف و تمجید نمیشد .
جواب سوال شما خیر هستش، به هیچ عنوان راحت نیست! ولی اونی که اینکارس می دونه از چی و کجا بزنه که کمتر به چشم بیاد! (اگه لازمه یه سر به تصویرهایی که گذاشته بودم بزن!)
اگه بخوام جمع جور تر بگم rage همین الانش از لحاظ بصری و تکنیکی یکی از بهترین هاست ولی وقتی 60 فریم را کنارش میذاریم با اون محیط باز و بزرگش نتیجه خیلی به نفعش تموم میشه که بیشتر سایتها هم دقیقا به همین مسئله زوم کردند .
این که یکی از بهترین هاست رو قبول دارم ولی اینکه بهترین هست! خیر!
 
  • Like
Reactions: Mahdi.M
کور نیستم داداش می بینم! ولی شما تو پست قبلیت "RAGE promises an experience like no other" رو بُلد کرده بودی و با استناد به این می گفتی بهتر از بقیه هستش!
وقتی یه دو خط بالاترش میاد میگه jaw-dropping graphics بعد اون از کلمه revolutionary استفاده میکنه بعد هم یه کم میره پایینتر و جمله RAGE promises an experience like no other رو به کار میبره ، معلومه که منظور اصلیش از این حرف گرافیکه نه گیمپلی. چرا موضوع رو میپیچی هی؟!

مثل اینکه شما متوجه نمیشید حرف من رو!
من نمیگم گرافیک Rage یا Crysis کمه!
فقط حرفم اینه که گرافیک KZ3 بیشتر (نه با اختلاف خیلی زیاد!) به علاوه من عظمت محیط و او درگیریها و افکتها (مثل جزئیات مربوط به انفجار!) که تو KZ3 دیدم تو اون بازیها ندیدم! (Rage محیطش بزرگتر هست ولی عمرا صحنه هاش مثل کیلزون پر از جزئیات نمیشه!)
منم هم همینجا هستم که بگم به این سادگیهایی که میگی نیست دلایلم رو هم گفتم از جمله مسائل تکنیکی بازی..(گرافیکی به اون عظمت در 60 فریم بر ثانیه).اگه قرار بود rage یا حتی crysis2 هم یه بازی open world نبودن و مثل Kz3 تماما اسکریپت بودن ، با توجه به ظرفیتهای فعلیشون به مراتب قدرتمندتر میشدن که من هم همینجا دارم به همین نکته اشاره میکنم که rage در این شرایطه که من مدعیم که میتونه بهتر باشه.

تخصص ندارم عقل که دارم، چشمم دارم! از لحاظ بصری صحنه هایی که من تو KZ3 میبینم نفس گیرتره!
در ضمن این اختلافات تا حدی برمیگرده به برنامه نویسی! ولی دیگه اونم حدی داره! شما خودت دو تا انفجار رو بررسی کن ببین کدوم جزئیاتش بیشتره! (تیکه هایی بعد از انفجار تو KZ3 پخش میشه تو Rage هست؟، اگه آره عکس بده ما هم ببنیم!)
جواب سوال شما خیر هستش، به هیچ عنوان راحت نیست! ولی اونی که اینکارس می دونه از چی و کجا بزنه که کمتر به چشم بیاد! (اگه لازمه یه سر به تصویرهایی که گذاشته بودم بزن!)
این که یکی از بهترین هاست رو قبول دارم ولی اینکه بهترین هست! خیر!
چه جالب! الان مسئله از بحث تخصصی به داشتن چشم و عقل برای تشخیص بیشتر بودن تکنیکها توی kz3 نسبت به rage تغییر پیدا کرد!! خب مجبور نیستی وقتی چیزی نداری بیخود نقل قول کنی، یه حرفی بزنی که حرف قبلیت رو نقض کنی! خودت گفتی این مسئله تخصصیه و ما نمیتونیم بررسی کنیم ولی حالا از طریق چشم و عقلت فهمیدی تکنیکهای به کار رفته تو kz3 بیشتره! واقعا من لذت میبرم از این منطقت شاد کردی ما رو....اگه به اینه که اره منم میگم rage بهتره، استنادم هم مربوط میشه به همین سایتهایی که از e3 تا حالا دارن تعریفهای انچنانی ازش میکنن به اضافه نظر خودم!درضمن این نکته رو هم درنظر بگیر که میزان عکسها و دموهای rage حتی یک دهم kz3 هم نیست و با توجه به این محدودیت خیلی از سایتا و دیگران از جمله من شگفت زده شدیم. تا عرضه بازی 8 ماه مونده و اون زمانی که اطلاعات کافی ازش بیرون اومد اونوقته که تازه شما میتونی یه مقایسه منصفانه درباره انفجارها داشته باشی.هرچند همینطور که گفتم اگه به چشمه که دیگه بحث از حالت منطقی به شخصی تغییر پیدا میکنه...
 
چه جالب! الان مسئله از بحث تخصصی به داشتن چشم و عقل برای تشخیص بیشتر بودن تکنیکها توی kz3 نسبت به rage تغییر پیدا کرد!! خب مجبور نیستی وقتی چیزی نداری بیخود نقل قول کنی، یه حرفی بزنی که حرف قبلیت رو نقض کنی! خودت گفتی این مسئله تخصصیه و ما نمیتونیم بررسی کنیم ولی حالا از طریق چشم و عقلت فهمیدی تکنیکهای به کار رفته تو kz3 بیشتره!
وقتی میگم تخصصی و ما نمیوتنیم بحث کنیم یعنی اینکه تخصصی نمیتونیم بحث کنیم! یعنی اینکه با اون چیزی که میبینیم بحث کنیم!
حالا این به نظرت شما ضد و نقیضه؟!
منم با چیزی که میبینم بحث میکنم! تصویر هم برای اثبات حرفم گذاشتم!
هرچند همینطور که گفتم اگه به چشمه که دیگه بحث از حالت منطقی به شخصی تغییر پیدا میکنه...
یعنی بحث نمیتونه هم منطقی باشه هم توأم با نظر شخصی؟
اگه به نظرت نظر شخصی باعث میشه بحث منطقی نباشه که:
اخر سر اینو بگم اینجا همه دارن نظرات خودشون را میگن و چیزی را به صورت fact تحویل نمیدیم .
خانه از پایبست ویران است!
در ضمن ضد و نقیض حرف زدن یعنی این!
rage یا حتی crysis2 هم یه بازی open world نبودن
Crysis 2 کی open-world شده؟ میشه منبع بدی؟!
وقتی یه دو خط بالاترش میاد میگه jaw-dropping graphics بعد اون از کلمه revolutionary استفاده میکنه بعد هم یه کم میره پایینتر و جمله RAGE promises an experience like no other رو به کار میبره ، معلومه که منظور اصلیش از این حرف گرافیکه نه گیمپلی. چرا موضوع رو میپیچی هی؟!
دیگه وقتی حرف از تجربه ناب میاره یه قسمتیش میشه گرافیک نه همش!
حالا تو هی خودتو بزن به کوچه علی چپ!
 
آخرین ویرایش:
وقتی میگم تخصصی و ما نمیوتنیم بحث کنیم یعنی اینکه تخصصی نمیتونیم بحث کنیم! یعنی اینکه با اون چیزی که میبینیم بحث کنیم!
حالا این به نظرت شما ضد و نقیضه؟!
منم با چیزی که میبینم بحث میکنم! تصویر هم برای اثبات حرفم گذاشتم!
یعنی بحث نمیتونه هم منطقی باشه هم توأم با نظر شخصی؟
اگه به نظرت نظر شخصی باعث میشه بحث منطقی نباشه که:
خانه از پایبست ویران است!
در ضمن ضد و نقیض حرف زدن یعنی این!
اهان پس با همین چشما فهمیدی که تعداد تکنیکهای به کار رفته توی kz3 بیشتر از rage هست؟!
این دو حالت داره یا داری سفسطه میکنی یا اینکه چشمای شما بخش تکنیکی گرافیک بازیها رو پردازش میکنه و میبینه که خب ما اونجور چشم نداریم!
درضمن گفتم وقتی که شما میایی اینطوری با چشمت میگی که اره این تکنیکش بیشتر از اونه که خب قطعا این با عقل جور در نمیاد پس لابد باید نظر شخصی باشه که خدایی ناکرده ادم به منطق شما شک نکنه دیگه!
 
اهان پس با همین چشما فهمیدی که تعداد تکنیکهای به کار رفته توی kz3 بیشتر از rage هست؟!
این دو حالت داره یا داری سفسطه میکنی یا اینکه چشمای شما بخش تکنیکی گرافیک بازیها رو پردازش میکنه و میبینه که خب ما اونجور چشم نداریم!
درضمن گفتم وقتی که شما میایی اینطوری با چشمت میگی که اره این تکنیکش بیشتر از اونه که خب قطعا این با عقل جور در نمیاد پس لابد باید نظر شخصی باشه که خدایی ناکرده ادم به منطق شما شک نکنه دیگه!
من گفتم با چشمام تکنیک های بیشتری دیدم؟! :-o
من میگم جزئیات و افکت های بیشتر! نکنه واسه دیدن جزئیات و افکت ها هم تخصص لازمه؟! :-o
بیخودی حرف تو دهن من نزار! اگه گفتم با چشمام تکنیک های بیشتری دیدم نقل قولش کن!
حرفهای من اینه:
تخصص ندارم عقل که دارم، چشمم دارم! از لحاظ بصری صحنه هایی که من تو KZ3 میبینم نفس گیرتره!
در ضمن این اختلافات تا حدی برمیگرده به برنامه نویسی! ولی دیگه اونم حدی داره! شما خودت دو تا انفجار رو بررسی کن ببین کدوم جزئیاتش بیشتره! (تیکه هایی بعد از انفجار تو KZ3 پخش میشه تو Rage هست؟، اگه آره عکس بده ما هم ببنیم!)
اینا که دیگه همش مربوط به حس بیناییه!
 
من گفتم با چشمام تکنیک های بیشتری دیدم؟! :-o
من میگم جزئیات و افکت های بیشتر! نکنه واسه دیدن جزئیات و افکت ها هم تخصص لازمه؟! :-o
بیخودی حرف تو دهن من نزار! اگه گفتم با چشمام تکنیک های بیشتری دیدم نقل قولش کن!
حرفهای من اینه:

اینا که دیگه همش مربوط به حس بیناییه!
وقتی از جزئیات و افکت حرف میزنی یعنی بحث مربوط به بخش تکنیکی قضیه میشه.
اما
این اولین پستت راجع به بخش بیشتر بودن تکنیکها:
اگر که بحث بر تکنیک مطمئن باش سازندگان KZ3 هم تکنیک های دیگه ای مثل MLAA و خیلی های دیگه که من و شما اصلا خبر نداریم (چون تخصصیه! البته اگر شما خبر داری لطف کن همه تکنیکاشو بشمار تا ما هم بدونیم! برای هر دو بازی رو میگم!) رو به کار بردن که بازی روی 30 فریم هست و در عوض سازندگان Rage از یه سری تکنیک های دیگه چشم پوشی کردن! مطمئنا سازندگان KZ3 سوادشون می رسید که از یه سری تکنیکا بزنن و فریم بالاتر بگیرن!
بهتره که بحث رو هم تکنیکی نکنی چون عموما گیمر جماعت متخصص نیست! با توجه به چیزی که میبینه نظر میده که نتیجه همین نظر سنجی هم گویای همه چیز میتونه باشه!
---------
بعد من در پاسخ به شما گفتم که اینکه کدوم تکنیکهای به کار رفته درش بیشتر یا کمتره مربوط میشه به مسائل تخصصی که با توجه به حرف خودت بهتره توش دخالت نکنیم!
بعد شما اینو گفتی:
تخصص ندارم عقل که دارم، چشمم دارم! از لحاظ بصری صحنه هایی که من تو KZ3 میبینم نفس گیرتره!
در ضمن این اختلافات تا حدی برمیگرده به برنامه نویسی! ولی دیگه اونم حدی داره!
شما خودت دو تا انفجار رو بررسی کن ببین کدوم جزئیاتش بیشتره! (تیکه هایی بعد از انفجار تو KZ3 پخش میشه تو Rage هست؟، اگه آره عکس بده ما هم ببنیم!)
جواب سوال شما خیر هستش، به هیچ عنوان راحت نیست! ولی اونی که اینکارس می دونه از چی و کجا بزنه که کمتر به چشم بیاد! (اگه لازمه یه سر به تصویرهایی که گذاشته بودم بزن!)
این که یکی از بهترین هاست رو قبول دارم ولی اینکه بهترین هست! خیر!
---------
اینا رو در جواب من گفتی دیگه درسته؟در جواب به من و البته در دفاع از حرف اولت راجع به بیتشر بودن تکنیکهای بکار رفته تو kz3 !
بعد من گفتم که با توجه به حرفهای اولت، یعنی داری از طریق چشم، تعداد بیشتر تکنیکها رو تشخیص میدی!
بعد شما اومدی گفتی:
وقتی میگم تخصصی و ما نمیوتنیم بحث کنیم یعنی اینکه تخصصی نمیتونیم بحث کنیم! یعنی اینکه با اون چیزی که میبینیم بحث کنیم!
حالا این به نظرت شما ضد و نقیضه؟!
منم با چیزی که میبینم بحث میکنم! تصویر هم برای اثبات حرفم گذاشتم!
یعنی بحث نمیتونه هم منطقی باشه هم توأم با نظر شخصی؟
---------
دقیقا اینجا پستهای قبلیت رو که نقل قول کردم نقض کردی!
اگه از من بپرسن سفسطه رو تعریف کن، جمله شما رو به عنوان یه نمونه بارز بهشون نشون میدم!
 
وقتی از جزئیات و افکت حرف میزنی یعنی بحث مربوط به بخش تکنیکی قضیه میشه.
جزئیات و افکت چیزیه که بصریه! در عین حال تکنیک هم هست ولی تکنیکی که میشه وجودش رو دید! مثل AA یا تغییر Shader تو بازیها یا تغییر Texture و ...
این اولین پستت راجع به بخش بیشتر بودن تکنیکها
من فقط MLAA رو مثال زدم که از بازیGOW به اینور داره به کار گرفته میشه و اینکه MLAA یه چیزی مثل همون AA هست که با چشم هم مشهوده!
بقیه رو هم که گفتم خبر ندارم!
ولی دلیل اینکه گفتم سازندگان Rage از یه سری چیزها صرفنظر کردن (اولا طرز بیان این جمله خودش نشون میده که تخصصی حرف نمیزنم!) اینه که خودم نرم افزار می خونم و میدونم که با برنامه نویسی خوب هم نمیشه به این حد از فریم همراه گرافیکی مثل KZ3 روی کنسول محدود که میزان محدودیتش معلومه رسید! درضمن خود شما هم تایید می کنی که به خاطر open-world بودن از گرافیکش تا حدودی زدن و اگر اینطور نبود گرافیکش بهتر میشد! اینارو که دیگه خودت گفته بودی!
گه قرار بود rage یا حتی crysis2 هم یه بازی open world نبودن و مثل Kz3 تماما اسکریپت بودن ، با توجه به ظرفیتهای فعلیشون به مراتب قدرتمندتر میشدن که من هم همینجا دارم به همین نکته اشاره میکنم که rage در این شرایطه که من مدعیم که میتونه بهتر باشه.
گرافیک بهتر یعنی تکنیکهای بیشتر و وقتی میگی از گرافیکش زدن یعنی از یه سری تکنیک ها زدن! دروغه؟!
بعد من در پاسخ به شما گفتم که اینکه کدوم تکنیکهای به کار رفته درش بیشتر یا کمتره مربوط میشه به مسائل تخصصی که با توجه به حرف خودت بهتره توش دخالت نکنیم!
بعد شما اینو گفتی:
وقتی میگم اینکه یه سری تکنیک ها رو نداره نه این دقیقا همون تکنیک هایی که تو Rage نیست این داره! اینم فهمش سخته! برات مثالم زدم گفتم از لحاظ بصری بهتره! وقتی از لحاظ بصری بهتره باید افکت و جزئیات بیشتری داشته باشه! دیگه افکت و جزئیات که تکنیک حساب میشه تو منطقت ایشاالله!
اینا رو در جواب من گفتی دیگه درسته؟در جواب به من و البته در دفاع از حرف اولت راجع به بیتشر بودن تکنیکهای بکار رفته تو kz3 !
بازم میگم که اگه بالا نفهمیدی اینجا بفهمی!
منظور من از تکنیک همون جزئیات و افکت هستش!
جزئیات و افکت جزء تکنیک های گرافیکی حساب نمیشه؟! جزء گیمپلی یا موسیقی؟! یا داستان؟!
اگه از من بپرسن سفسطه رو تعریف کن، جمله شما رو به عنوان یه نمونه بارز بهشون نشون میدم!
شما متوجه نمیشی یا خودتو میزنی به کوچه علی چپ به من ربطی ندراه!
شما شاید تعریفات با بقیه فرق داره! شاید سفسطه رو اینطوری تعریف میکنی! به من چه دیگه تعریفت فرق داره!
شما یه لطفی کن این دوتا جمله تو بشکاف ببینیم ضد و نقیض هستن یا نه بعد در مورد سقسطه چینی من نظر بده!
هرچند همینطور که گفتم اگه به چشمه که دیگه بحث از حالت منطقی به شخصی تغییر پیدا میکنه...
اخر سر اینو بگم اینجا همه دارن نظرات خودشون را میگن و چیزی را به صورت fact تحویل نمیدیم .
همون قسمت قرمز یعنی از نظر شما بحث منطقی، شخصی نیست بعد پایین میگی نظراتمون شخصیه!
چی شد پس؟!
خانه از پایبست ویران است؟!
------------------------------------------------
مطلب دیگه اینکه همین سایت ها هم با دیدین همین عکس و تریلر نظر دادن و فک و آروارشون خورده کف زمین و هیچ رقمه جمع و جورم نیمیشه!
پس اگه با چشم نمیشه تفاوت گرافیک رو تشخیص داد نظر همین سایت ها و ایضا پشت بندش نظر شما قاطی باقالیاست!
حداقل برای KZ3 دستشون به بازی رسیده و بازی کردن که گفتن:
یه سری مطلب از نقد Gamespot برای KZ3 رو میزام:
تو قسمت the good که خوبی های بازی رو میگه یکیش Astonishing visuals هست
و اما تو خود نقد:
and one of the most beautiful-looking games to grace consoles yet
و
Once again, outstanding visuals impress and amaze. Gritty urban environments make a return and are as stunning as you would expect from the series
و
Details like barbed wire, tangled vines, and piles of sandbags fill the screen, and the glow of the sun softens the look of industrial complexes coated with snow. This is an amazing partnership of art and technology, in which luminescent lighting, rusted metal pipes, and fluttering tarps are among the many astounding subtleties
Gamespot
-------------------------------------
از videogamer:
Killzone 3 is almost certainly the best-looking video game you've ever seen
و
in terms of technical accomplishment, it's the very definition of spectacular
و
I have to admit that the juggernaut impact of the game's graphics do go surprisingly far in making amends for its other shortcomings
و در آخر
While the graphics may well be the most impressive we've ever seen, the impact of their detail eventually wears off
در مورد قسمت سبز یه توضیح بدم که منظورش هدر رفتن ارزش این جرئیات به خاطر مشکلاتی مثل داستان بد هستش! (گفتم که بد برداشت نشه!)
videogamer
این عکس ها رو هم نگاه کنید!
اشاره هم بکنم که تصاویر Rage مربوط به نسخه PC هست و اینکه 3 نسخه مثل هم باشه جز وعده و عیدهایی هست که راست و دروغش تا نیاد معلوم نمیشه! ولی ایضا اینو داشته باشید که عملا console vs pc شده اینجا نه console vs console!
KZ3%20%289%29.jpg

eqbqb4kvrrgiio9keri9.jpg



i65165_sspreviewScreenShot2009111015281.jpg.jpg

rl5ttem7pkyhca32hyiq.jpg


حالا باید دید که آیا واقعا Rage میتونه این گرافیک رو روی کنسول با 60 فریم تحویل بده!
Rage واضحه تو تصاویر روی PC داره از AA بهره می گیره!

صا میدونین Mega textures چیه که میاین میگین تکنیکهای بکار رفته تو KZ3 بیشتره برا همین 60 فریم نشده ؟
Rage بخاطر قبلیت Mega Textures موتورش 60 فریمه .
Mega Textures چن صد تا Texture رو به عنوان یه Texture پردازش میکنه که باعث سهولت پردازش اون توسط دستگاه ها میشه .
در جواب شما:
Id has presented a more advanced technique that builds upon the MegaTexture idea and virtualizes both the geometry and the textures to obtain unique geometry down to the equivalent of the texel: the Sparse Voxel Octree (SVO). Potentially id Tech 6 could utilize this technique.
منبع
بهتره قبل از اینکه طرفداری کورکورانه بکنین از دو طرف اطلاعات کسب کنین بعد بکوبین تو سر هم .
ایضا!

ویرایش: من دیگه پستی در جواب نمیدم چون به نظرم بحث با کسی که چشماشو بسته بی فایدس! حالا شما هر جور دوست داری آزادی برداشت کنی!
فقط امیدوارم بالاخره منظورم از جزئیات و افکت و تکنیک رو فهمیده باشی! که اگرم نفهمیدی یا مشکل از خودته یا اینکه نمیخوای بفهمی!
منتظر نقدهای گرافیک Rage هستم! نقدهای KZ3 که واضحه!
 
آخرین ویرایش:
game.fun
برادر قبل از این که انتحاری بزنین به افراد اول برین قابلیت ها و ویژگی های id tech 5 رو بخونین .
اگر که بحث بر تکنیک مطمئن باش سازندگان KZ3 هم تکنیک های دیگه ای مثل MLAA و خیلی های دیگه که من و شما اصلا خبر نداریم (چون تخصصیه! البته اگر شما خبر داری لطف کن همه تکنیکاشو بشمار تا ما هم بدونیم! برای هر دو بازی رو میگم!) رو به کار بردن که بازی روی 30 فریم هست و در عوض سازندگان Rage از یه سری تکنیک های دیگه چشم پوشی کردن! مطمئنا سازندگان KZ3 سوادشون می رسید که از یه سری تکنیکا بزنن و فریم بالاتر بگیرن!
اصا میدونین Mega textures چیه که میاین میگین تکنیکهای بکار رفته تو KZ3 بیشتره برا همین 60 فریم نشده ؟
Rage بخاطر قبلیت Mega Textures موتورش 60 فریمه .
Mega Textures چن صد تا Texture رو به عنوان یه Texture پردازش میکنه که باعث سهولت پردازش اون توسط دستگاه ها میشه .


===

بهتره قبل از اینکه طرفداری کورکورانه بکنین از دو طرف اطلاعات کسب کنین بعد بکوبین تو سر هم .
 
  • Like
Reactions: .:Soheil:.
جزئیات و افکت چیزیه که بصریه! در عین حال تکنیک هم هست ولی تکنیکی که میشه وجودش رو دید! مثل AA یا تغییر Shader تو بازیها یا تغییر Texture و ...
من فقط MLAA رو مثال زدم که از بازیGOW به اینور داره به کار گرفته میشه و اینکه MLAA یه چیزی مثل همون AA هست که با چشم هم مشهوده!
بقیه رو هم که گفتم خبر ندارم!
ولی دلیل اینکه گفتم سازندگان Rage از یه سری چیزها صرفنظر کردن (اولا طرز بیان این جمله خودش نشون میده که تخصصی حرف نمیزنم!) اینه که خودم نرم افزار می خونم و میدونم که با برنامه نویسی خوب هم نمیشه به این حد از فریم همراه گرافیکی مثل KZ3 روی کنسول محدود که میزان محدودیتش معلومه رسید! درضمن خود شما هم تایید می کنی که به خاطر open-world بودن از گرافیکش تا حدودی زدن و اگر اینطور نبود گرافیکش بهتر میشد! اینارو که دیگه خودت گفته بودی!
گرافیک بهتر یعنی تکنیکهای بیشتر و وقتی میگی از گرافیکش زدن یعنی از یه سری تکنیک ها زدن! دروغه؟!
وقتی میگم اینکه یه سری تکنیک ها رو نداره نه این دقیقا همون تکنیک هایی که تو Rage نیست این داره! اینم فهمش سخته! برات مثالم زدم گفتم از لحاظ بصری بهتره! وقتی از لحاظ بصری بهتره باید افکت و جزئیات بیشتری داشته باشه! دیگه افکت و جزئیات که تکنیک حساب میشه تو منطقت ایشاالله!
بازم میگم که اگه بالا نفهمیدی اینجا بفهمی!
منظور من از تکنیک همون جزئیات و افکت هستش!
جزئیات و افکت جزء تکنیک های گرافیکی حساب نمیشه؟! جزء گیمپلی یا موسیقی؟! یا داستان؟!
شما متوجه نمیشی یا خودتو میزنی به کوچه علی چپ به من ربطی ندراه!
شما شاید تعریفات با بقیه فرق داره! شاید سفسطه رو اینطوری تعریف میکنی! به من چه دیگه تعریفت فرق داره!
شما یه لطفی کن این دوتا جمله تو بشکاف ببینیم ضد و نقیض هستن یا نه بعد در مورد سقسطه چینی من نظر بده!
همون قسمت قرمز یعنی از نظر شما بحث منطقی، شخصی نیست بعد پایین میگی نظراتمون شخصیه!
چی شد پس؟!
خانه از پایبست ویران است؟!
------------------------------------------------
اوپس!حالا رسید به سطح سوادی در حد جان کارمک و نقض تکنولوژی Id tech 5 و ... بعدش دیگه به چی میخوای گیر بدی؟!
میدونی یادمه اولین ماریو ای که رو کنسول نینتندو بازی کرده بودم، یه مرحله داشت که اگه راهها رو اشتباه میرفتی، تا بینهایت مجبور بودی دور خودت بچرخی.الان هم ظاهرا شما داری دور حرفات میچرخی، سر منو هم باهاش میچرخونی! این حرفای شما اونقدر سطحی هست که نیازی به جواب دادن نداره چون اگه بخوام بازم جواب بدم، بازم با چنین منطقی همچون همین پستت رو به رو میشم و احتمالا به همون چرخه endlessای گفتم دچار میشی.
من حرفام رو نسبت به نوع منطقی که به کار میبری توی پست قبلیم گفتم هنوز هم روی حرفم هستم.این حرفهایی هم که داری میزنی در ادامه حرفهای گذشتت هست و همچنان سعی میکنی قضایا رو بپیچونی و عملا چیزی برای بحث کردن توش باقی نذاشتی.
حالا اگه همچنان میخوای بیخود حرفای دیگت رو بپیچونی و همچنان سعی در اثبات منطق اشتباهت بکنی که خب دیگه به من ربطی نداره من حرفی رو که لازم بود زدم..
هر وقت چیزی بود که ارزش بحث کردن داشت من برمیگردم.
 
اوپس!حالا رسید به سطح سوادی در حد جان کارمک و نقض تکنولوژی Id tech 5 و ... بعدش دیگه به چی میخوای گیر بدی؟!
میدونی یادمه اولین ماریو ای که رو کنسول نینتندو بازی کرده بودم، یه مرحله داشت که اگه راهها رو اشتباه میرفتی، تا بینهایت مجبور بودی دور خودت بچرخی.الان هم ظاهرا شما داری دور حرفات میچرخی، سر منو هم باهاش میچرخونی! این حرفای شما اونقدر سطحی هست که نیازی به جواب دادن نداره چون اگه بخوام بازم جواب بدم، بازم با چنین منطقی همچون همین پستت رو به رو میشم و احتمالا به همون چرخه endlessای گفتم دچار میشی.
من حرفام رو نسبت به نوع منطقی که به کار میبری توی پست قبلیم گفتم هنوز هم روی حرفم هستم.این حرفهایی هم که داری میزنی در ادامه حرفهای گذشتت هست و همچنان سعی میکنی قضایا رو بپیچونی و عملا چیزی برای بحث کردن توش باقی نذاشتی.
حالا اگه همچنان میخوای بیخود حرفای دیگت رو بپیچونی و همچنان سعی در اثبات منطق اشتباهت بکنی که خب دیگه به من ربطی نداره من حرفی رو که لازم بود زدم..
هر وقت چیزی بود که ارزش بحث کردن داشت من برمیگردم.
نمیخواستم پست بدم ولی این افاضه فضلت نمیذاشت!
ما که نه از منطق شما چیزی دیدم؟! نه جوابی در مورد ضد و نقیض بودن حرفات که اشاره کرده بودم بهش!
مثل اینکه شما چیزی دیگه پیدا نکردی چون اینقدر مثالهای من واضح بود که هر بچه 10 ساله ای هم میفهمه! حالا فقط برمی گردی میگی من دارم میپیچم! =))
1- شما تونستی بگرد اون حرفهای ضد و نقیضت رو اول درست کن!
2- بعدش برو نقدهایی که گذاشتم رو رد کن اگه منطقی پیدا کردی!
3- بعد بگو چرا سایت محبوبت وقتی عکس و تریلر میبینه فکش میخوره زمین حق داره ولی ما ببنیم چیزیمون نمی شه مشکل از ما هستش!
4- بعدش با اون علم بیکرانت یه مقایسه به اون عکسایی که تا حالا گذاشتم بزن ببینیم رو چه طول موجی از منطق و سطح اطلاعات باید بچرخیم تا Rage رو بالاتر ببینیم! =))
یکمم سطح پایین مثل من جواب بده که همه بفهمن علامه دهر! :) یه چیزی تو مایه های اینا:
جزئیات و افکت چیزیه که بصریه! در عین حال تکنیک هم هست ولی تکنیکی که میشه وجودش رو دید! مثل AA یا تغییر Shader تو بازیها یا تغییر Texture و ...
جزئیات و افکت جزء تکنیک های گرافیکی حساب نمیشه؟! جزء گیمپلی یا موسیقی؟! یا داستان؟!
فعلا که شما با گفتن اینکه: جوابتو دادم، چیزی نداری نگو، دور خودت می چرخی، داری از جواب دادن به سوالاته واضحی که پرسیدم در میری!

 
آخرین ویرایش:
ببخشید میشه لینکی چیزی بمن بدید که راجع به این موضوع نوشته باشه اخه دفعه اول هستش که شنیدم Mega Textures دلیل 60 فریم شدن بازی هستش

والا چیزی که در مورد Rage کمه لینک و خبره :دی اما بزارین اینطوری بگم که بخاطر Mega textures اون حجم تکسچری رو که میخوان رو Rage پیاده کنن 60 فریم بهشون میده . شبهه ای موند ؟! یعنی اگه با موتور دیگه ای بود دور و ور 30 فریم میگرفتن . اون 60 فریم بخاطر موتور قدرتمندشه . البته تکنیک هایی هم توش بکار رفته اما برگ برنده id و جان کارمک همین Megatextures هست .

تا حد اطلاعات بنده :
Mega Textureاجازه می ده تا سازندگان مثلا یه محیطی رو که بعد از رندر بافت هاش 70 GB حجم داره ، به طور مثال با حجم 1 GB بتونن توسط موتور بازی رندرش کنن ! یعنی تکنولوژی مربوط به کم حجم بودن بافت های بسیار با کیفیت هست.

دقیقا . تو پیش نمایش امیرحسین (loyal) از Rage هم اینو اولش گفته که میتونن حجم وسیعی از تکسچر ها رو فشرده کنن با این حرکت .
 
آخرین ویرایش:
تا حد اطلاعات بنده :
Mega Textureاجازه می ده تا سازندگان مثلا یه محیطی رو که بعد از رندر بافت هاش 70 GB حجم داره ، به طور مثال با حجم 1 GB بتونن توسط موتور بازی رندرش کنن ! یعنی تکنولوژی مربوط به کم حجم بودن بافت های بسیار با کیفیت هست.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or