کور نیستم داداش می بینم! ولی شما تو پست قبلیت "RAGE promises an experience like no other" رو بُلد کرده بودی و با استناد به این می گفتی بهتر از بقیه هستش!بازم دارم درشت میکنم :
RAGE features intense first-person shooter action, breakneck vehicle combat, an expansive world to explore and jaw-dropping graphics powered by id’s revolutionary id Tech™ 5 technology. Set in the not-too-distant future after an asteroid impacts Earth, you emerge into a vast wasteland to discover humanity working to rebuild itself against such forces as bandit gangs, mutants, and more. From the pioneers of first-person shooter gameplay, RAGE promises an experience like no other.
الان شما اونجا کلمه گرافیک را نمیبینی ؟ یا مثلا میگه موتور انقلابی ؟!
مثل اینکه شما متوجه نمیشید حرف من رو!مسئله اینه که شما سعی میکنی گرافیک rage را بی اهمیت جلوه بدی و بگی چیزی نیست در مقابل kz3 را تا جا داره میبرید بالا ابرها ! همین rage بود که تو e3 تو بین اونهمه بازی بهترین گرافیک در اومد
تخصص ندارم عقل که دارم، چشمم دارم! از لحاظ بصری صحنه هایی که من تو KZ3 میبینم نفس گیرتره!اول اینکه شما که خودت خبر نداری از جزئیات پس چجوری نظر میدی؟؟؟ از کجا فهمیدی که از بعضی از چیزا تو rage چشم پوشی شده؟!بعد میای میگی اون تکنیکای نمیدونم چی چی(!!) که تو rage نیست و تو kz3 هست باعث شده فریمش تا 30 پایین بیاد.عجب!
جواب سوال شما خیر هستش، به هیچ عنوان راحت نیست! ولی اونی که اینکارس می دونه از چی و کجا بزنه که کمتر به چشم بیاد! (اگه لازمه یه سر به تصویرهایی که گذاشته بودم بزن!)دوم اینکه اشتباهت همینجاست اگه با زدن بعضی مسائل میتونستی به همین راحتی 60 فریم به دست بیاری الان اینهمه از گرافیک rage تعریف و تمجید نمیشد .
این که یکی از بهترین هاست رو قبول دارم ولی اینکه بهترین هست! خیر!اگه بخوام جمع جور تر بگم rage همین الانش از لحاظ بصری و تکنیکی یکی از بهترین هاست ولی وقتی 60 فریم را کنارش میذاریم با اون محیط باز و بزرگش نتیجه خیلی به نفعش تموم میشه که بیشتر سایتها هم دقیقا به همین مسئله زوم کردند .
شرمنده نمی دونستم ! آخه قبلا همه می گفتن واسه 2012 ـه :d خب چه بهتر آخر سال همه چی معلوم میشه :dRAGE برای هر سه پلتفورم September 2011 عرضه خواهد شد.
وقتی یه دو خط بالاترش میاد میگه jaw-dropping graphics بعد اون از کلمه revolutionary استفاده میکنه بعد هم یه کم میره پایینتر و جمله RAGE promises an experience like no other رو به کار میبره ، معلومه که منظور اصلیش از این حرف گرافیکه نه گیمپلی. چرا موضوع رو میپیچی هی؟!کور نیستم داداش می بینم! ولی شما تو پست قبلیت "RAGE promises an experience like no other" رو بُلد کرده بودی و با استناد به این می گفتی بهتر از بقیه هستش!
منم هم همینجا هستم که بگم به این سادگیهایی که میگی نیست دلایلم رو هم گفتم از جمله مسائل تکنیکی بازی..(گرافیکی به اون عظمت در 60 فریم بر ثانیه).اگه قرار بود rage یا حتی crysis2 هم یه بازی open world نبودن و مثل Kz3 تماما اسکریپت بودن ، با توجه به ظرفیتهای فعلیشون به مراتب قدرتمندتر میشدن که من هم همینجا دارم به همین نکته اشاره میکنم که rage در این شرایطه که من مدعیم که میتونه بهتر باشه.مثل اینکه شما متوجه نمیشید حرف من رو!
من نمیگم گرافیک Rage یا Crysis کمه!
فقط حرفم اینه که گرافیک KZ3 بیشتر (نه با اختلاف خیلی زیاد!) به علاوه من عظمت محیط و او درگیریها و افکتها (مثل جزئیات مربوط به انفجار!) که تو KZ3 دیدم تو اون بازیها ندیدم! (Rage محیطش بزرگتر هست ولی عمرا صحنه هاش مثل کیلزون پر از جزئیات نمیشه!)
چه جالب! الان مسئله از بحث تخصصی به داشتن چشم و عقل برای تشخیص بیشتر بودن تکنیکها توی kz3 نسبت به rage تغییر پیدا کرد!! خب مجبور نیستی وقتی چیزی نداری بیخود نقل قول کنی، یه حرفی بزنی که حرف قبلیت رو نقض کنی! خودت گفتی این مسئله تخصصیه و ما نمیتونیم بررسی کنیم ولی حالا از طریق چشم و عقلت فهمیدی تکنیکهای به کار رفته تو kz3 بیشتره! واقعا من لذت میبرم از این منطقت شاد کردی ما رو....اگه به اینه که اره منم میگم rage بهتره، استنادم هم مربوط میشه به همین سایتهایی که از e3 تا حالا دارن تعریفهای انچنانی ازش میکنن به اضافه نظر خودم!درضمن این نکته رو هم درنظر بگیر که میزان عکسها و دموهای rage حتی یک دهم kz3 هم نیست و با توجه به این محدودیت خیلی از سایتا و دیگران از جمله من شگفت زده شدیم. تا عرضه بازی 8 ماه مونده و اون زمانی که اطلاعات کافی ازش بیرون اومد اونوقته که تازه شما میتونی یه مقایسه منصفانه درباره انفجارها داشته باشی.هرچند همینطور که گفتم اگه به چشمه که دیگه بحث از حالت منطقی به شخصی تغییر پیدا میکنه...تخصص ندارم عقل که دارم، چشمم دارم! از لحاظ بصری صحنه هایی که من تو KZ3 میبینم نفس گیرتره!
در ضمن این اختلافات تا حدی برمیگرده به برنامه نویسی! ولی دیگه اونم حدی داره! شما خودت دو تا انفجار رو بررسی کن ببین کدوم جزئیاتش بیشتره! (تیکه هایی بعد از انفجار تو KZ3 پخش میشه تو Rage هست؟، اگه آره عکس بده ما هم ببنیم!)
جواب سوال شما خیر هستش، به هیچ عنوان راحت نیست! ولی اونی که اینکارس می دونه از چی و کجا بزنه که کمتر به چشم بیاد! (اگه لازمه یه سر به تصویرهایی که گذاشته بودم بزن!)
این که یکی از بهترین هاست رو قبول دارم ولی اینکه بهترین هست! خیر!
وقتی میگم تخصصی و ما نمیوتنیم بحث کنیم یعنی اینکه تخصصی نمیتونیم بحث کنیم! یعنی اینکه با اون چیزی که میبینیم بحث کنیم!چه جالب! الان مسئله از بحث تخصصی به داشتن چشم و عقل برای تشخیص بیشتر بودن تکنیکها توی kz3 نسبت به rage تغییر پیدا کرد!! خب مجبور نیستی وقتی چیزی نداری بیخود نقل قول کنی، یه حرفی بزنی که حرف قبلیت رو نقض کنی! خودت گفتی این مسئله تخصصیه و ما نمیتونیم بررسی کنیم ولی حالا از طریق چشم و عقلت فهمیدی تکنیکهای به کار رفته تو kz3 بیشتره!
یعنی بحث نمیتونه هم منطقی باشه هم توأم با نظر شخصی؟هرچند همینطور که گفتم اگه به چشمه که دیگه بحث از حالت منطقی به شخصی تغییر پیدا میکنه...
خانه از پایبست ویران است!اخر سر اینو بگم اینجا همه دارن نظرات خودشون را میگن و چیزی را به صورت fact تحویل نمیدیم .
Crysis 2 کی open-world شده؟ میشه منبع بدی؟!rage یا حتی crysis2 هم یه بازی open world نبودن
دیگه وقتی حرف از تجربه ناب میاره یه قسمتیش میشه گرافیک نه همش!وقتی یه دو خط بالاترش میاد میگه jaw-dropping graphics بعد اون از کلمه revolutionary استفاده میکنه بعد هم یه کم میره پایینتر و جمله RAGE promises an experience like no other رو به کار میبره ، معلومه که منظور اصلیش از این حرف گرافیکه نه گیمپلی. چرا موضوع رو میپیچی هی؟!
اهان پس با همین چشما فهمیدی که تعداد تکنیکهای به کار رفته توی kz3 بیشتر از rage هست؟!وقتی میگم تخصصی و ما نمیوتنیم بحث کنیم یعنی اینکه تخصصی نمیتونیم بحث کنیم! یعنی اینکه با اون چیزی که میبینیم بحث کنیم!
حالا این به نظرت شما ضد و نقیضه؟!
منم با چیزی که میبینم بحث میکنم! تصویر هم برای اثبات حرفم گذاشتم!
یعنی بحث نمیتونه هم منطقی باشه هم توأم با نظر شخصی؟
اگه به نظرت نظر شخصی باعث میشه بحث منطقی نباشه که:
خانه از پایبست ویران است!
در ضمن ضد و نقیض حرف زدن یعنی این!
من گفتم با چشمام تکنیک های بیشتری دیدم؟! :-oاهان پس با همین چشما فهمیدی که تعداد تکنیکهای به کار رفته توی kz3 بیشتر از rage هست؟!
این دو حالت داره یا داری سفسطه میکنی یا اینکه چشمای شما بخش تکنیکی گرافیک بازیها رو پردازش میکنه و میبینه که خب ما اونجور چشم نداریم!
درضمن گفتم وقتی که شما میایی اینطوری با چشمت میگی که اره این تکنیکش بیشتر از اونه که خب قطعا این با عقل جور در نمیاد پس لابد باید نظر شخصی باشه که خدایی ناکرده ادم به منطق شما شک نکنه دیگه!
اینا که دیگه همش مربوط به حس بیناییه!تخصص ندارم عقل که دارم، چشمم دارم! از لحاظ بصری صحنه هایی که من تو KZ3 میبینم نفس گیرتره!
در ضمن این اختلافات تا حدی برمیگرده به برنامه نویسی! ولی دیگه اونم حدی داره! شما خودت دو تا انفجار رو بررسی کن ببین کدوم جزئیاتش بیشتره! (تیکه هایی بعد از انفجار تو KZ3 پخش میشه تو Rage هست؟، اگه آره عکس بده ما هم ببنیم!)
وقتی از جزئیات و افکت حرف میزنی یعنی بحث مربوط به بخش تکنیکی قضیه میشه.من گفتم با چشمام تکنیک های بیشتری دیدم؟! :-o
من میگم جزئیات و افکت های بیشتر! نکنه واسه دیدن جزئیات و افکت ها هم تخصص لازمه؟! :-o
بیخودی حرف تو دهن من نزار! اگه گفتم با چشمام تکنیک های بیشتری دیدم نقل قولش کن!
حرفهای من اینه:
اینا که دیگه همش مربوط به حس بیناییه!
---------اگر که بحث بر تکنیک مطمئن باش سازندگان KZ3 هم تکنیک های دیگه ای مثل MLAA و خیلی های دیگه که من و شما اصلا خبر نداریم (چون تخصصیه! البته اگر شما خبر داری لطف کن همه تکنیکاشو بشمار تا ما هم بدونیم! برای هر دو بازی رو میگم!) رو به کار بردن که بازی روی 30 فریم هست و در عوض سازندگان Rage از یه سری تکنیک های دیگه چشم پوشی کردن! مطمئنا سازندگان KZ3 سوادشون می رسید که از یه سری تکنیکا بزنن و فریم بالاتر بگیرن!
بهتره که بحث رو هم تکنیکی نکنی چون عموما گیمر جماعت متخصص نیست! با توجه به چیزی که میبینه نظر میده که نتیجه همین نظر سنجی هم گویای همه چیز میتونه باشه!
---------تخصص ندارم عقل که دارم، چشمم دارم! از لحاظ بصری صحنه هایی که من تو KZ3 میبینم نفس گیرتره!
در ضمن این اختلافات تا حدی برمیگرده به برنامه نویسی! ولی دیگه اونم حدی داره! شما خودت دو تا انفجار رو بررسی کن ببین کدوم جزئیاتش بیشتره! (تیکه هایی بعد از انفجار تو KZ3 پخش میشه تو Rage هست؟، اگه آره عکس بده ما هم ببنیم!)
جواب سوال شما خیر هستش، به هیچ عنوان راحت نیست! ولی اونی که اینکارس می دونه از چی و کجا بزنه که کمتر به چشم بیاد! (اگه لازمه یه سر به تصویرهایی که گذاشته بودم بزن!)
این که یکی از بهترین هاست رو قبول دارم ولی اینکه بهترین هست! خیر!
---------وقتی میگم تخصصی و ما نمیوتنیم بحث کنیم یعنی اینکه تخصصی نمیتونیم بحث کنیم! یعنی اینکه با اون چیزی که میبینیم بحث کنیم!
حالا این به نظرت شما ضد و نقیضه؟!
منم با چیزی که میبینم بحث میکنم! تصویر هم برای اثبات حرفم گذاشتم!
یعنی بحث نمیتونه هم منطقی باشه هم توأم با نظر شخصی؟
جزئیات و افکت چیزیه که بصریه! در عین حال تکنیک هم هست ولی تکنیکی که میشه وجودش رو دید! مثل AA یا تغییر Shader تو بازیها یا تغییر Texture و ...وقتی از جزئیات و افکت حرف میزنی یعنی بحث مربوط به بخش تکنیکی قضیه میشه.
من فقط MLAA رو مثال زدم که از بازیGOW به اینور داره به کار گرفته میشه و اینکه MLAA یه چیزی مثل همون AA هست که با چشم هم مشهوده!این اولین پستت راجع به بخش بیشتر بودن تکنیکها
گرافیک بهتر یعنی تکنیکهای بیشتر و وقتی میگی از گرافیکش زدن یعنی از یه سری تکنیک ها زدن! دروغه؟!گه قرار بود rage یا حتی crysis2 هم یه بازی open world نبودن و مثل Kz3 تماما اسکریپت بودن ، با توجه به ظرفیتهای فعلیشون به مراتب قدرتمندتر میشدن که من هم همینجا دارم به همین نکته اشاره میکنم که rage در این شرایطه که من مدعیم که میتونه بهتر باشه.
وقتی میگم اینکه یه سری تکنیک ها رو نداره نه این دقیقا همون تکنیک هایی که تو Rage نیست این داره! اینم فهمش سخته! برات مثالم زدم گفتم از لحاظ بصری بهتره! وقتی از لحاظ بصری بهتره باید افکت و جزئیات بیشتری داشته باشه! دیگه افکت و جزئیات که تکنیک حساب میشه تو منطقت ایشاالله!بعد من در پاسخ به شما گفتم که اینکه کدوم تکنیکهای به کار رفته درش بیشتر یا کمتره مربوط میشه به مسائل تخصصی که با توجه به حرف خودت بهتره توش دخالت نکنیم!
بعد شما اینو گفتی:
بازم میگم که اگه بالا نفهمیدی اینجا بفهمی!اینا رو در جواب من گفتی دیگه درسته؟در جواب به من و البته در دفاع از حرف اولت راجع به بیتشر بودن تکنیکهای بکار رفته تو kz3 !
شما متوجه نمیشی یا خودتو میزنی به کوچه علی چپ به من ربطی ندراه!اگه از من بپرسن سفسطه رو تعریف کن، جمله شما رو به عنوان یه نمونه بارز بهشون نشون میدم!
هرچند همینطور که گفتم اگه به چشمه که دیگه بحث از حالت منطقی به شخصی تغییر پیدا میکنه...
همون قسمت قرمز یعنی از نظر شما بحث منطقی، شخصی نیست بعد پایین میگی نظراتمون شخصیه!اخر سر اینو بگم اینجا همه دارن نظرات خودشون را میگن و چیزی را به صورت fact تحویل نمیدیم .
این عکس ها رو هم نگاه کنید!یه سری مطلب از نقد Gamespot برای KZ3 رو میزام:
تو قسمت the good که خوبی های بازی رو میگه یکیش Astonishing visuals هست
و اما تو خود نقد:
and one of the most beautiful-looking games to grace consoles yet
و
Once again, outstanding visuals impress and amaze. Gritty urban environments make a return and are as stunning as you would expect from the series
و
Details like barbed wire, tangled vines, and piles of sandbags fill the screen, and the glow of the sun softens the look of industrial complexes coated with snow. This is an amazing partnership of art and technology, in which luminescent lighting, rusted metal pipes, and fluttering tarps are among the many astounding subtleties
Gamespot
-------------------------------------
از videogamer:
Killzone 3 is almost certainly the best-looking video game you've ever seen
و
in terms of technical accomplishment, it's the very definition of spectacular
و
I have to admit that the juggernaut impact of the game's graphics do go surprisingly far in making amends for its other shortcomings
و در آخر
While the graphics may well be the most impressive we've ever seen, the impact of their detail eventually wears off
در مورد قسمت سبز یه توضیح بدم که منظورش هدر رفتن ارزش این جرئیات به خاطر مشکلاتی مثل داستان بد هستش! (گفتم که بد برداشت نشه!)
videogamer
در جواب شما:صا میدونین Mega textures چیه که میاین میگین تکنیکهای بکار رفته تو KZ3 بیشتره برا همین 60 فریم نشده ؟
Rage بخاطر قبلیت Mega Textures موتورش 60 فریمه .
Mega Textures چن صد تا Texture رو به عنوان یه Texture پردازش میکنه که باعث سهولت پردازش اون توسط دستگاه ها میشه .
ایضا!بهتره قبل از اینکه طرفداری کورکورانه بکنین از دو طرف اطلاعات کسب کنین بعد بکوبین تو سر هم .
برادر قبل از این که انتحاری بزنین به افراد اول برین قابلیت ها و ویژگی های id tech 5 رو بخونین .game.fun
اصا میدونین Mega textures چیه که میاین میگین تکنیکهای بکار رفته تو KZ3 بیشتره برا همین 60 فریم نشده ؟اگر که بحث بر تکنیک مطمئن باش سازندگان KZ3 هم تکنیک های دیگه ای مثل MLAA و خیلی های دیگه که من و شما اصلا خبر نداریم (چون تخصصیه! البته اگر شما خبر داری لطف کن همه تکنیکاشو بشمار تا ما هم بدونیم! برای هر دو بازی رو میگم!) رو به کار بردن که بازی روی 30 فریم هست و در عوض سازندگان Rage از یه سری تکنیک های دیگه چشم پوشی کردن! مطمئنا سازندگان KZ3 سوادشون می رسید که از یه سری تکنیکا بزنن و فریم بالاتر بگیرن!
اوپس!حالا رسید به سطح سوادی در حد جان کارمک و نقض تکنولوژی Id tech 5 و ... بعدش دیگه به چی میخوای گیر بدی؟!جزئیات و افکت چیزیه که بصریه! در عین حال تکنیک هم هست ولی تکنیکی که میشه وجودش رو دید! مثل AA یا تغییر Shader تو بازیها یا تغییر Texture و ...
من فقط MLAA رو مثال زدم که از بازیGOW به اینور داره به کار گرفته میشه و اینکه MLAA یه چیزی مثل همون AA هست که با چشم هم مشهوده!
بقیه رو هم که گفتم خبر ندارم!
ولی دلیل اینکه گفتم سازندگان Rage از یه سری چیزها صرفنظر کردن (اولا طرز بیان این جمله خودش نشون میده که تخصصی حرف نمیزنم!) اینه که خودم نرم افزار می خونم و میدونم که با برنامه نویسی خوب هم نمیشه به این حد از فریم همراه گرافیکی مثل KZ3 روی کنسول محدود که میزان محدودیتش معلومه رسید! درضمن خود شما هم تایید می کنی که به خاطر open-world بودن از گرافیکش تا حدودی زدن و اگر اینطور نبود گرافیکش بهتر میشد! اینارو که دیگه خودت گفته بودی!
گرافیک بهتر یعنی تکنیکهای بیشتر و وقتی میگی از گرافیکش زدن یعنی از یه سری تکنیک ها زدن! دروغه؟!
وقتی میگم اینکه یه سری تکنیک ها رو نداره نه این دقیقا همون تکنیک هایی که تو Rage نیست این داره! اینم فهمش سخته! برات مثالم زدم گفتم از لحاظ بصری بهتره! وقتی از لحاظ بصری بهتره باید افکت و جزئیات بیشتری داشته باشه! دیگه افکت و جزئیات که تکنیک حساب میشه تو منطقت ایشاالله!
بازم میگم که اگه بالا نفهمیدی اینجا بفهمی!
منظور من از تکنیک همون جزئیات و افکت هستش!
جزئیات و افکت جزء تکنیک های گرافیکی حساب نمیشه؟! جزء گیمپلی یا موسیقی؟! یا داستان؟!
شما متوجه نمیشی یا خودتو میزنی به کوچه علی چپ به من ربطی ندراه!
شما شاید تعریفات با بقیه فرق داره! شاید سفسطه رو اینطوری تعریف میکنی! به من چه دیگه تعریفت فرق داره!
شما یه لطفی کن این دوتا جمله تو بشکاف ببینیم ضد و نقیض هستن یا نه بعد در مورد سقسطه چینی من نظر بده!
همون قسمت قرمز یعنی از نظر شما بحث منطقی، شخصی نیست بعد پایین میگی نظراتمون شخصیه!
چی شد پس؟!
خانه از پایبست ویران است؟!
------------------------------------------------
نمیخواستم پست بدم ولی این افاضه فضلت نمیذاشت!اوپس!حالا رسید به سطح سوادی در حد جان کارمک و نقض تکنولوژی Id tech 5 و ... بعدش دیگه به چی میخوای گیر بدی؟!
میدونی یادمه اولین ماریو ای که رو کنسول نینتندو بازی کرده بودم، یه مرحله داشت که اگه راهها رو اشتباه میرفتی، تا بینهایت مجبور بودی دور خودت بچرخی.الان هم ظاهرا شما داری دور حرفات میچرخی، سر منو هم باهاش میچرخونی! این حرفای شما اونقدر سطحی هست که نیازی به جواب دادن نداره چون اگه بخوام بازم جواب بدم، بازم با چنین منطقی همچون همین پستت رو به رو میشم و احتمالا به همون چرخه endlessای گفتم دچار میشی.
من حرفام رو نسبت به نوع منطقی که به کار میبری توی پست قبلیم گفتم هنوز هم روی حرفم هستم.این حرفهایی هم که داری میزنی در ادامه حرفهای گذشتت هست و همچنان سعی میکنی قضایا رو بپیچونی و عملا چیزی برای بحث کردن توش باقی نذاشتی.
حالا اگه همچنان میخوای بیخود حرفای دیگت رو بپیچونی و همچنان سعی در اثبات منطق اشتباهت بکنی که خب دیگه به من ربطی نداره من حرفی رو که لازم بود زدم..
هر وقت چیزی بود که ارزش بحث کردن داشت من برمیگردم.
جزئیات و افکت چیزیه که بصریه! در عین حال تکنیک هم هست ولی تکنیکی که میشه وجودش رو دید! مثل AA یا تغییر Shader تو بازیها یا تغییر Texture و ...
فعلا که شما با گفتن اینکه: جوابتو دادم، چیزی نداری نگو، دور خودت می چرخی، داری از جواب دادن به سوالاته واضحی که پرسیدم در میری!جزئیات و افکت جزء تکنیک های گرافیکی حساب نمیشه؟! جزء گیمپلی یا موسیقی؟! یا داستان؟!
ببخشید میشه لینکی چیزی بمن بدید که راجع به این موضوع نوشته باشه اخه دفعه اول هستش که شنیدم Mega Textures دلیل 60 فریم شدن بازی هستشRage بخاطر قبلیت Mega Textures موتورش 60 فریمه .
.
ببخشید میشه لینکی چیزی بمن بدید که راجع به این موضوع نوشته باشه اخه دفعه اول هستش که شنیدم Mega Textures دلیل 60 فریم شدن بازی هستش
تا حد اطلاعات بنده :
Mega Textureاجازه می ده تا سازندگان مثلا یه محیطی رو که بعد از رندر بافت هاش 70 GB حجم داره ، به طور مثال با حجم 1 GB بتونن توسط موتور بازی رندرش کنن ! یعنی تکنولوژی مربوط به کم حجم بودن بافت های بسیار با کیفیت هست.