reza_cowboy
کاربر سایت
مهمترین ملاک سخت افزار به نظر من راحت بودن بازیساز برای ساخت بازی هستش که بلد باشه چطور باید باهاش کار کنه!!!
خوب پس اگه شمای صد درصد واقعی کنسول هست پس مشخصات دقیقش هم همینه!!
شما من و خودت رو نبین که اطلاعاتون در زمینه سخت افزار کاملا سطحیه!!...یه مهندس خبره AMD یا SONY یا NVIDIA که یه عمر کارش سر وکله زدن با همین چیپستهاست فقط با یه نگاه سطحی بورد کنسول(حتی از روی عکس) تا ناکجا آبادش:d رو میخونه و میفهمه که دقیقا توش خبره!!
در مورد رم هم والا من هنوز بحثم سر پهنای باند بسیار پایین کنسول هست که به نظر شخص من تقریبا غیر قابل جبرانه!!
البته من شخصا حدس میزنم یا مایکرو خبر نداشته که سونی داره چی میسازه(که واقعا غیر ممکنه)یا اینکه اومده تا حد زیادی در تولید کنسولش صرفه جویی کنه که در نتیحه از اون ظرف بوم افتاده!!
چون این کنسولش از هر جهت که نگاه میکنی یه درصد قابل ملاحظه ای نسبت به PS4 ضعیف تره!!!
اصلا گیرم دستگاه دست سایتها باشه ! مگه کشکه همینطوری بخوای معماری و طراحیه یه کنسول را فهمید ؟! و بفهمی تو gpu و cpu چه خبره ؟ اینها یه پیش خلاصه است که از طرف مایکروسافت داده شده نه کامل که سایتها هم بر طبق اون نظر میدند .اگه دستگاهو داده باشن دست اين سايتا كه مشصات همين و تمام:dولي اگه مثه بعضي سايتا بر اساس شايعه هاي غالب نظر داده باشن ميشه در مورد معرفي سخت افزار دقيقتر اميدوار بود(كه البته من فكر كنم ظاهر و باطن سخت افزار همين هست كه تا حالا شنيديم)
What's obvious at this point is that the concept of cloud computing looks uncertain and unlikely, and Microsoft needs to prove its claims with actual software
Microsoft readily acknowledges this. Matt Booty said, "One example of that might be lighting. Let's say you're looking at a forest scene and you need to calculate the light coming through the trees, or you're going through a battlefield and have very dense volumetric fog that's hugging the terrain. Those things often involve some complicated up-front calculations when you enter that world, but they don't necessarily have to be updated every frame. Those are perfect candidates for the console to offload that to the cloud - the cloud can do the heavy lifting, because you've got the ability to throw multiple devices at the problem in the cloud."
Another known possibility for cloud computing is AI, not for direct interactions such as determining if an NPC should duck or shoot, but for background AI in living worlds like Grand Theft Auto and Elder Scrolls. The complexity of these games has always been limited to the console's resources, and AI has often been very limited to simple behaviour routines. Cloud computing could run world simulation and just update the player's local world over time, allowing the world to live and respond to player actions. Such complex game worlds could be a significant advance, but they are also constrained to a limited set of game types. Games like Xbox 360's flagships Gears of War and Forza Motorsport have little need for smart NPC AI of this kind.
Various less efficient but non-destructive compression techniques can be used such as zip and Lempel-Ziv (LZ), and it's of note that Microsoft has included four dedicated 'Memory Move Engines' on its main processor, two of which have LZ abilities. One has LZ decode and the other LZ encode, meaning Microsoft has such interest in compressing data that it has dedicated silicon to the job instead of leaving it to the CPU. The raw specs of 200MB/s data decoding is certainly enough to handle any amount of data traffic coming from the internet at broadband speeds, but the inclusion of these engines sadly doesn't point conclusively to an intention in streaming compressed assets from the cloud.
اگه دستگاه رو واقعا داده باشن به سایتها که دیگه کار اساسی تمومه شک نکن، اونها همینجوری بهش نگاه نمیکنند و نمیگند داخل CPU__ش فلانه!....ظرف سه سوت اوراقش میکنند و دل ورده_ش رو میریزن بیرون و تا ننه قمرش رو هم درمیارن :dبابا هر چی باشه تکنولوژِی حالای بشره ،از فضا که نیومده!،ضمن اینکه شرکت و کپمانی فضول :dهم توی این موارد کم نیست،مهمترینش همین nvidia که داره جونش در میره بفهمه توی این کنسولها چه خبره!...فکر میکنی برای از قبیل چنین کمپانیهایی آنالیز کردن این کنسولها چقدر(چند ساعت یا دقیقه!!!!) وقت میبره؟؟!!...اصلا گیرم دستگاه دست سایتها باشه ! مگه کشکه همینطوری بخوای معماری و طراحیه یه کنسول را فهمید ؟! و بفهمی تو gpu و cpu چه خبره ؟ اینها یه پیش خلاصه است که از طرف مایکروسافت داده شده نه کامل که سایتها هم بر طبق اون نظر میدند .
هنوز حتی نمیدونن پهنای باند واقعیه esram در چه حده که خود df هم گفته نا مشخصه .
AMD provided a custom silicon solution to Microsoft for the Xbox One, a game console and entertainment device
میبینی خبر ندارند که چه خبره یه چیزه سفارشی شده و تغییر یافته هست . و به علاوه 3 میلیارد دلار را هم بزارش کنارش ! باید یه چیزه خفنی باشه که اینهمه هزینه کرده وگرنه مثل پسته قبلم گفتم مایکروسافت دستش کج نبوده ! یا اونقدر احمق نبوده خیلی راحت میتونست حتی نصف این مبلغ را بده برای خود amd تا یه چیز بهترین بسازه !
اینم نوشته این بنده خدا :
اگه دستگاه رو واقعا داده باشن به سایتها که دیگه کار اساسی تمومه شک نکن، اونها همینجوری بهش نگاه نمیکنند و نمیگند داخل CPU__ش فلانه!....ظرف سه سوت اوراقش میکنند و دل ورده_ش رو میریزن بیرون و تا ننه قمرش رو هم درمیارن :dبابا هر چی باشه تکنولوژِی حالای بشره ،از فضا که نیومده!،ضمن اینکه شرکت و کپمانی فضول :dهم توی این موارد کم نیست،مهمترینش همین nvidia که داره جونش در میره بفهمه توی این کنسولها چه خبره!...فکر میکنی برای از قبیل چنین کمپانیهایی آنالیز کردن این کنسولها چقدر(چند ساعت یا دقیقه!!!!) وقت میبره؟؟!!...
ضمن اینکه حتی اگه اینها هم نگن که توی کنسول چی هست الان نصف مهندسین کمپانیهای بازیسازی که دارن برای همین کنسولها بازی میسازند میدونند که که این کنسولها دارای چه مشخصات سخت افزاری دقیقی هستند...میدونید که اگه بشه زبون نرم افزای یه سخت افزار خاص رو فهمید با یه آزمایش ساده میشه فهمید که دقیقا توی اون سخت افزار چی میگذره، یه چیزی شبیه همین کارهایی که نرم افزارهای آنالیز سخت افزار PC میکنند!!
ولی خوب به نظر من به جای اینکه بیخود سر این مسائل بحث کنیم بهتره یه 15 روز تا E3 صبر کنیم اونجا خود سونی و مایکروسافت سنگین و رنگین:d میگن توی کنسولهاشون چه خبره...یعنی مجبورن که بگن چون از اونجا به بعد دیگه این خریدارن هستند که باید تصمیم بگیرند چه کنسولی رو بخرن،و اونجاست که هر کمپانی سعی میکنه تموم محسنات کنسول خودش رو اعلام کنه تا افراد بیشتری به خرید کنسولش جذب بشن!!
دیجیتال فاوندری رو هم شما به تمسخر گرفتید . گفته بصورت تئوری 33% قویتر از X1 هست. GPU ضعفتر داره مقدار رمی که برای گیم اختصاص داده 5 گیگ DDR3 هست ولی ps4 از 7 گیگ GDDR5 استفاده میکنه فقط برای گیم.75% دوست عزیز
ممنون...دستگاه به سایتی برای تحلیل داده نشده این عکس ها همه مربوط به گزارش Wired از پشت صحنه که همش تحت کنترل خود مایکرو بوده یعنی از این طریق اطلاعاتی را که می خواسته بگه منتقل کرده و کاملا عکس سونی عمل کرده.(که اتفاقا عکس ها و فیلم های جالبی هست) حالا از روی عکس/مشخصات چند درصد می شه گفت نمی دونم! هر سایتی که خوندم چندین احتمال برای هر دو کنسول دادن. (اگر لازم به تست نبود از روی مشخصات یا عکس مدار هر کارت گرافیکی به اون نمره می دادن راحت!)
بهترین نظر را بازی ساز ها می تونند بگن.(مثلا توی e3 2005 سازنده متال گیر گفت ps3 عالیه ولی موقع ساخت بازی نظر 180 درجه چرخید (چون متال گیر باز نیستم اسم و اینا نمی دونم))
منظور نوید نسبت توانه که تقریبا با حرف شما یکی میشه.....دیجیتال فاوندری رو هم شما به تمسخر گرفتید . گفته بصورت تئوری 33% قویتر از X1 هست. GPU ضعفتر داره مقدار رمی که برای گیم اختصاص داده 5 گیگ DDR3 هست ولی ps4 از 7 گیگ GDDR5 استفاده میکنه فقط برای گیم.
اینم یه اسکرین شات از لانچ تایتل:
اون 2 گیگ رم بیشتر وقتی خودش رو در انحصاری ها و اوسط نسل بعد نشون میدن.
هنوزم که هنوز اطلاعات کامل از Gpu کنسول ps3 نیست ! حالا بماند این بحث ما .......... عزیزم اگه بر حرف شما که همینطوری بتونی دل و روده کنسول را بیاری وسط و بدونی چی به چیه دیگه رقابت و سرمایه گذاری واسه چی بود ؟! خیلی راحت یه شرکت gpu میزد اون یکی برمیداشت و قشنگ به قول شما دل رودش را میاورد پایین و کپیش برابر اصلش را میزد !اگه دستگاه رو واقعا داده باشن به سایتها که دیگه کار اساسی تمومه شک نکن، اونها همینجوری بهش نگاه نمیکنند و نمیگند داخل CPU__ش فلانه!....ظرف سه سوت اوراقش میکنند و دل ورده_ش رو میریزن بیرون و تا ننه قمرش رو هم درمیارن :dبابا هر چی باشه تکنولوژِی حالای بشره ،از فضا که نیومده!،ضمن اینکه شرکت و کپمانی فضول :dهم توی این موارد کم نیست،مهمترینش همین nvidia که داره جونش در میره بفهمه توی این کنسولها چه خبره!...فکر میکنی برای از قبیل چنین کمپانیهایی آنالیز کردن این کنسولها چقدر(چند ساعت یا دقیقه!!!!) وقت میبره؟؟!!...
ضمن اینکه حتی اگه اینها هم نگن که توی کنسول چی هست الان نصف مهندسین کمپانیهای بازیسازی که دارن برای همین کنسولها بازی میسازند میدونند که که این کنسولها دارای چه مشخصات سخت افزاری دقیقی هستند...میدونید که اگه بشه زبون نرم افزای یه سخت افزار خاص رو فهمید با یه آزمایش ساده میشه فهمید که دقیقا توی اون سخت افزار چی میگذره، یه چیزی شبیه همین کارهایی که نرم افزارهای آنالیز سخت افزار PC میکنند!!
ولی خوب به نظر من به جای اینکه بیخود سر این مسائل بحث کنیم بهتره یه 15 روز تا E3 صبر کنیم اونجا خود سونی و مایکروسافت سنگین و رنگین:d میگن توی کنسولهاشون چه خبره...یعنی مجبورن که بگن چون از اونجا به بعد دیگه این خریدارن هستند که باید تصمیم بگیرند چه کنسولی رو بخرن،و اونجاست که هر کمپانی سعی میکنه تموم محسنات کنسول خودش رو اعلام کنه تا افراد بیشتری به خرید کنسولش جذب بشن!!
همین نسل قبل جفتشون به IBM سفارش داده بودن که سونی بیشتر هزینه کرد و ضعیفتر(در عمل)تحویل گرفتمن حالا با هرچی که میگن و نمگین کاری ندارم فقط با این کار دارم که 3 میلیارد دلار خودش گویای همه چی هست فقط به شرطی میتونه gpu تو ps4 قوی باشه که معادل مایکروسافت خرج کرده باشه ؟! چیپ هر دو کنسول ps4 و x1 را هم amd ساخته پس خیلی خنده دار هست که یکی بیشتر خرج کرده باشه و ضعیفترش را تحویل گرفته باشه !
نه شما منظور من رو بد متوجه شدی تست قدرت و شناسایی دقیق یه قطعه یه چیزه تکنولوژی تولید اون یه چیز دیگه!هنوزم که هنوز اطلاعات کامل از Gpu کنسول ps3 نیست ! حالا بماند این بحث ما .......... عزیزم اگه بر حرف شما که همینطوری بتونی دل و روده کنسول را بیاری وسط و بدونی چی به چیه دیگه رقابت و سرمایه گذاری واسه چی بود ؟! خیلی راحت یه شرکت gpu میزد اون یکی برمیداشت و قشنگ به قول شما دل رودش را میاورد پایین و کپیش برابر اصلش را میزد !
این پسته شما فنبازی از کدوم مدل هست ؟! مدل جدیده ؟! مایکروسافت و سونی هر دو داده بودن IBM براشون CPU بسازه و همه هم قبول دارند که CPU داخل PS3 قویتر بود فقط پیچیده تر بود چیزی که تو 360 بهتر بود GPU بود و در کل بازیسازی اسون تر . سونی پاش را گذاشته بود تو یک طراحی و معماری کاملا متفاوت هرچی تا حالا ساخته شده بود و به علت پیچیدگی و ناشنایی بازیسازها با چنین سخت افزاری به مشکل برخورد .همین نسل قبل جفتشون به IBM سفارش داده بودن که سونی بیشتر هزینه کرد و ضعیفتر(در عمل)تحویل گرفت