مقایسه تحلیلی قدرت PS4 با قدرت PC های روز

HosseinBrusli

کاربر سایت
Jun 19, 2010
3,265
نام
حسین
به نام خدا

سلام به دوستان بازی سنتر


این مقاله با توجه به اطلاعات منتشر شده از PS4 و چند سایت معروف نگارش شده . ممکنه اطلاعات سخت افزاری PS4 در اینده غلط باشه و شایدم درست .

چند وقت پیش و در مراسم سونی 2013 ، این شرکت بالاخره به شایعات پاسخ داد و رسما از کنسول نسل بعدی خودش پرده برداشت . اما تمامی اطلاعات اصلی این کنسول همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد و نمیتوان با قطعیت در باره قدرت سخت افزاری آن حرفی زد . وظیفه ساخت سخت افزار PS4 این بار برعهده شرکت معظم AMD بود و این شرکت موفق به ساخت پردازنده ای 8 هسته ای شده که از دستوراتی با معماری x86 یا (32 بیت ) و x64 (گسترش داده شده همان Intel Architecture 32 یا IA-32) پشتیبانی میکند و به همین دلیل است که میتوان معماری آن را با معماری به کار رفته در PC ها مقایسه کرد .


حافظه :

این کنسول از 8GB حافظه GDDR5 استفاده میکند و احتمالا این حافظه به صورت مشترک توسط پردازنده مرکزی و گرافیکی مورد استفاده قرار میگیرد . GDDR مخفف Graphics Dual Data Rate و به این معناست که 8GB حافظه موجود مخصوص کارت گرافیک است . یکی از دلایل استفاده از این حافظه های حجیم برای پخش ویدئو های با کیفیت بالاست و مهمترین دلیل این افزایش حجم میتوانید پشتیبانی بهتر از تکنولوژی پخش و رمز گشایی ویدئو های 4K باشد . از نظر فنی 8 GB حافظه GDDR5 به عنوان بافر برای کارت گرافیک خیلی زیاد است و کارت گرافیک باید بسیار قدرتمند باشد تا بتواند چنین حجم عظیمی از بافر را مدیریت کند . طبق اعلام سونی پهنای باند این حافظه 176 گیگابایت در ثانیه است. سونی به صورتی مبهم در مورد حافظه PS4 صحبت کرده و اصلا مشخص نکرده است که 8GB حافظه موجود مربوطبه پردازنده گرافیکی است یا خیر .

Memory Clock ، Memory Speed با DDR Speed فرق دارند ، زبرا DDR مخفف Double Data Rate هست و این نوع از حافظه ها در هر دو لبه سیکل کلاک ، قابلیت Read/Write دارند . سونی چیزی در رابطه با FSB حافظه های GDDR5 نگفته ، اما طبق شایعات کلاک حافظه PS4 باید بیش از 3500 باشد و نکته حائز اهمیتاین است که اکثر حافظه های GDDR5 به صورت ماژول های 512MB موجود اند و از نظر تکنولوژی به حد بالایی نرسیده اند . با این حال و با توجه به این موضوع میشود گفت که چون سونی چیزی در رابطه با حافظه های خود نگفته ، این احتمال وجود دارد که سونی به تکنولوژی جدیدی برای استفاده از ماژول های 4GB دست یافته . در غیر این صورت باید شاهد قرار گیری گیری 16 ماژول 512 در کنار یکدیگر باشیم که معایبش بیشتر از سودش است ! البته شرکت Hynix Semiconductor که یکی از تولید کنندگان تراشه های حافظه است توانسته حافظه های GDDR5 با مازول های 1GB را تولید کند . اکثر تراشه های حافظه های GDDR5 از تکنولوژی های مفیدی همچون ECC و قابلیت Jitter Control استفاده میکنند . این قابلیت ها باعث ایجاد سرعت بسیار بالا درکنار LATENCY ( تاخیر ) کمتر میشود و مشکل باگ و شایعات مربوط به زمان تاخیر بالای GDDR5 در مقابل GDDR3 نیز با این تکنولوژیها قابل حل است .


توضیح مختصری در رابطه با انواع حافظه :

RAM حافظه با دسترسی تصادفی (Random Access Memory) است که جهت ذخیره سازی اطلاعات با هر نوع ترتیبی (بصورت تصادفی) استفاده می شود. این حافظه ها نوعی از مدارهای مجتمع بدین معنا که هر قسمتی از اطلاعات ذخیره شده در این نوع حافظه ها در هر زمان و بدون درنگ در دسترس است .

DRAM
Dynamic Random Access Memory نوعی از RAM است که هر بیت از اطلاعات را در یک خازن با مدار مجتمع ذخیره می کند. DRAM ها نوعی از حافظه RAM هستند که بلافاصله پس از قطع شدن انرژی الکتریسیته کل اطلاعات موجود در آنها پاک می شود و برای هر بیت آن یک ترانزیستور موجود است .

SRAM
Static Random Access Memory نوعی از حافظه نیمه هادی است که برخلاف DRAM ها اطلاعات ذخیره شده در آنها با قطع برق از بین نمی رود هر بیت از اطلاعات در 4 یا 6 ترانزیستور ذخیره می شود و برای هر بیت آن 4 تا 6 ترانزیستور موجود است .

SDRAM
Single Data Rate یا SDRAM نوعی از حافظه DRAM است که قادر است یک دستور و یا یک کلمه از اطلاعات را در هر سیکل منتقل کند. و معمولا فرکانس SDRAMها 100 یا 133 هرتز است. SDRAM ها در Busهای (مسیرهای انتقال اطلاعات) مختلف وجود دارند ولی معمولا با باس 4,8 و یا 16 بیتی ساخته می شوند.

ES-RAM
جدیدترین تکنولوژی حافظه های رم میباشد که هنوز اطلاعاتی راجع به چگونگی کارکرد آن ، فرکانسها ، مسیرهای انتقال ، میزان ترانزیستور و ... مشخص نیست . خبر این تراشه ها برای اولین از طرف مایکروسافت و برای X720 منتشر شد . مطمئنا این حافظه پرسرعت ، به عنوان پل بین حافظه های DDR3 و APU این کنسول ، میتواند رقیبی جدی برای GDDR5 های PS4 باشد . ESRAM هنوز تولید نشده اند اما قدرتمند ترین حافظه جهان با چگالی بالا و با عملکرد عالی SRAM است که هدف از تولید آنها پایین آوردن هزینه و مصرف برق بسیار پایین است . از مهمترین ویژگی های نسل بعدی حافظه ها حضور 72Mb DDR ESRAM در نسل بعدی ریز پردازنده هاست که زمان تاخیر بسیار پایین ، مصرف برق بسیار پایین ، چگالی بالا ، عملکرد بسیار بالا از فواید آن است .

پردازده مرکزی :

کنسول PS4 شامل یک پردازنده 8 هسته با معماری Jaguar و تکنولوژی ساخت ( لیتوگرافی ) 28 نانومتزی است و درواقع یک APU حاوی پردازنده گرافیکی و پردازنده مرکزی بر روی یک DIE است و پردازنده گرافیکی نیز بر روی چیپست حافظه مجتمع شده است و کنترلر حافظه نیز در کنار آن قرار دارند. این پردازنده در سه ماه دوم سال 2013 قرار است به بازار PC عرضه شود . استفاده از این معماری و چنین پردازنده ای برای ساخت بازی هم بسیار آسان تر و با بودجه کمتر است و مشکلات مدیریت SPE ها در PS3 را ندارد . معماری Jaguar طبق آخرین اطلاعات تنها قادر به پشتیبانی از 4 هسته فیزیکی به علاوه حافظه L2 Cache است . با علم به این موضوع میتوان نتیجه گرفت که PS4 احتمالا از 2 پردازنده در کنار یکدیگر استفاده میکند . طبق اعلام سونی سرعت هسته‌ها 1.8 گیگاهرتزمی‌باشد و از 2 مگابایت حافظه‌ی کش سطح 2 برای هر یک از هسته‌ها به صورت مشترک استفاده شده است . مهمترین دلیل پایین بودن فرکانس آن معماری Jaguar میباشد که اساسا برای نت بوک ها و لپ تاپ های کم مصرف طراحی و ساخته شده است . اما این موضوع به معنای قدرت پردازشی ایین این کنسول نیست و این فرکانس فقط به دلیل کاهش صرفه جویی در میزان مصرف برق استفاده شده .

PS4-Specs.png

مشخصات اعلام شده PS4 از طرف سونی

طبق معماری های شرکت AMD ، معماری Jaguar نسل بهینه معماری BOBCAT است و بنابر ادعای AMD میزان قدرت پردازشی آن نسبت به معماری BOBCAT در هر سیکل کلاک حدود 15 درصد بیشتر خواهد بود. پردازنده Jaguar از SSE 4.1 و 4.2، AES، CLMUL، MOVB، AVE6، F16C و BMI1 پشتیبانی می‌کنند. 8 هسته‌ی 1.8 گیگاهرتزی کنسول سونی نوعی APU است و در مقابل APU های قدرتمند PC مثل سری ترینیتی (Trinity) شاید ضعیف تر باشد و شاید هم رده این سری باشد . از طرفی شاید این مبنا برای مقایسه صحیح نباشد ، زیرا نوع معماری کنسول ها متفاوت است و کنسولها انحصارا برای پردازش دستورات موازی ساخته شده اند ، حال آنکه این قضیه در PC برعکس هست و PC ها انحصارا بر مبنای پردازشهای چند رشته ای ساخته شده اند .

ps4-2.jpg

مقایسه معماری پردازنده BOBCAT و Jaguar نسخه PC

نکته : دلیل مقایسه بالا به دلیل شباهت سخت افزار PS4 به معماری های فوق انجام شده .


پردازنده گرافیکی :

کنسول PS4 از پردازنده نسل بعدی AMD با معماری GCN 2.0 استفاده می‌‌کند. قدرت پردازشی این پردازند در محاسبات اعداد اعشاری 32 بیتی در حدود 1.84 ترافلاپس است ومیزان پهنای باند موجود ، در صورت استفاده از فرکانس موثر 5.5 گیگاهرتز به 176 گیگابیت در ثانیه میرسد . PS4 دارای 18 CUs یا ( compute unite ) میباشد که در کل توان 1152 جریان پردازشی را به این دستگاه میدهد که بیشتر از Radeon HD 7850 با 16 CUs و 1024 جریان پردازشی است . کنسول PS3 از پردازنده گرافیکی با معماری G70 کمپانی NVIDIA استفاده میشد که مشابه معماری پردازنده گرافیکی 7800 GTX بود. پس میتوان نتیجه گرفت که قدرت پردازش گرافیکی PS4 در مقایسه با PS3 بسیار بسیار بالاتر خواهد بود.

این بدین معناست که GPU کنسول PS4 معادل ( منظور از معادل ، نزدیکترین معادل پردازنده گرافیکی دسکتاپ هست و به معنای یکی بودن نیست ) HD 8770 است که در نهایت PS4 با مشخصات و حافظه 5.5 GHz و پهنای باند 176 GB/s قابل مقایسه با HD 7850′s با 153.6 GB/s پهنای باند است . با توجه به تصویر زیر مشاهده می‌کنید که توان پردازشی HD 7850 و HD 8850 به ترتیب 1.76 و 2.99 ترافلاپس می‌باشد و پردازنده گرافیکی پلی‌استیشن 4، تنها کمی بیشتر از HD 7850 قدرت دارد.

ps4-4.jpg


این مقدار قدرت پردازشی PS4 نشان دهنده این موضوع است که این کنسول قادر به اجرا و پردازش بازیهای انحصاری با کیفیت 1080P و به صورت 60 FPS ( فریم ) خواهد بود . همچنین تراشه GCN موجود در پردازنده گرفیکی PS4 قابلیت پشتیبانی کامل از DX11.1 را دارد بدین وسیله اجازه رندرینگ textures روزولوشن بسیار بالا ، تکنیک Tessellation ، DOF و دیگر طراح های گرافیکی فشرده همچون رعد و برق را دارد .

ps4-5.jpg

پردازنده‌ی گرافیکی پلی‌استیشن 4 در مقایسه با کارت گرافیک‌های فعلی

طبق این بررسی نه چندان درست سخت افزار PS4 در زمان عرضه در مقابل سخت افزار PC ها نباید چندان هائز اهمیت باشد و اینطور میشود برداشت کرد که میشود با یک PC معادل قیمت PS4 از قدرت به مراتب بیشتری بهره برد . قطعا قدرت پردازنده PS4 به مراتب از کارت 7850 است . بیاید مقایسه ای ساده انجام دهیم تا ببینیم نوع معماری چه قدر در قدرت یک کنسول تاثیر گذار است : این مقایسه با توجه به بنچمارک های سایت معروف tomshardware صورت گرفته :


05_AMD_Radeon_HD_8790M.jpg


در عکس بالا کارت گرافیک 8790M را مشاهده میکنید . ( M در پردازنده ها مخفف موبایل و مربوط به سری پردازندهای کم مصرف نت بوک هم میشود ) . این پردازنده با دارا بودن 384 Stream Processors توانسته در تست 3dmark11 به امتیاز 2234 برسد و بدون شک پردازنده گرافیکی کنسول با دارا بودن 3 برابر این مقدار Stream Processors و 200 مگاهرتز فرکانس بیشتر هسته و همچنین 275 مگاهرتز فرکانس مموری بیشتر قادر به کسب بیش از 7000 امتیاز در 3dmark 11 است ! حال اینکه این معماری ، نوع بهبود یافته معماری GCN 2.0 است و به گفته AMD بهترین معماری ساخته شده تاکنون است ! حتی اگر این معماری تحول چندانی نداشته باشد باز هم پردازنده PS4 بسیار قدرتمند تر از کارت گرافیک 7850 خواهد بود . حالا فرض رابر این بگذاریم که قدرت پردازنده گرافیکی PS3 چیزی معادل کارت 8600GT است (کمتر از 8600 ) پس میتواند رقمی حدود 1700 امتیاز را در 3dmark vantage کسب کند و اگر قدرت پردازده گرافیکی PS4 را اندکی بهتر از 7850 فرض کنیم ، قادر به کسب حدودا امتیاز 2400 در 3dmark vantage خواهد شد که حاصل آن قدرتی حداقل 10 برابر PS3 است و شاهد قدرتی بی نظیر در پردازش بازی های PS4 خواهیم بود و فقط گوشه ای از آن را در نشست سونی 2013 و فقط با استفاده از 2GB حافظه PS4 دیدیم .

نمونه ای از قدرت پردازشی چهره ها در موتورهای نسل بعد
sss_demo.jpg


Beyond-Two-Souls-Release-Date-Soon.jpg


f9545_dvil.jpg


به عنوان مثال عکس بالا . این عکس مربوط به مقایسه تکنیکی موتور UE 4 بر روی PS4 و PC است . این که این تریلر تکنیکی توسط EPIC و بر روی PS4 به صورت REAL TIME اجرا شده بود یا از قبل رندر شده بود بحثی جدا دارد . اما بر فزض اینکه این تریلر REAL بوده ، میتوان نتیجه ضعیف بودن آن بر روی PS4 را اعلام کرد . البته این موضوع در حالی است که در آينده با بهينه سازي نرخ 4way type none void 64 operand issue براي CU core هاي GCN 2.0 میتوان کارایی قدرت پردازنده PS4 را نسبت به تریلر فوق 4 تا 5 برابر بهینه تر و بهتر کرد که در نتیجه با چیزی فراتر از تریلر CG عکس بالا که بر روی PC اجرا شد ، برای کنسول PS4 هستیم . نکته بسیار مهم تری که باید به آن توجه کرد پخش تریلر kill zone shadow fall بود . با توجه به اینکه این بازی عنوان launch title براي PS4 هست ، نتیجه میگیریم development kit های PS4 حداقل 1 سال قبل از معرفی PS4 به guerilla رسیده وباتوجه به شوک سونی در مراسم نشست 2013 و معرفی 8GB حافظه ، میتوان نتیجه گرفت با بازیهایی 5 تا 10 برابر قدرتمند تر از kill zone shadow fall در آینده طرف هستیم . توجه به این نکته مهم است که طبق گفته های guerilla برای ساخت بازی جدید kill zone shadow fall فقط از 2GB حافظه PS4 استفاده شده . 2GB ای که در development kit های اولیه در دسترس بوده ودر development kit های زمان لانچ کنسول به 8GB افزایش یافته .


در انتها باید به این نکته اشاره کرد که سیستمی متشکل از قطعات زیر با پلی‌استیشن 4 مقایسه شده است :


  • پردازنده: FX 6300 ای‌ام‌دی به قیمت 130 دلار
  • کارت گرافیک: GTX 660 به قیمت 230 دلار
  • حافظه: 8 گیگابایت Crucial Ballistix Tactical LP به قیمت 53 دلار
  • مادربورد: گیگابایت GA-970A-DS3 به قیمت 80 دلار
  • هارددیسک: سیگیت 500 گیگابایتی به قیمت 53 دلار
  • باقی تجهیزات سیستم: 50 دلار

اما قطعا در 3 سال اول عرضه PS4 و کنسول مایکروسافت ، بازیها اینگونه نخواهند بود و حتی باوجود سخت افزار ناشناخته کنسولهای جدید برای بازیساز ها ، بازیهایی به مراتب بهتر از PC را در کنسولها شاهد خواهیم بود و حال فکر کنید اگر 5 تا 6 سال از عمر کنسولهای بعدی بگذرد با چه چیز هایی میتوان مواجه شد که حتی قابلیت به چالش کشیدن PC ها را داشته باشند . اینکه گرافیک PC بسیار پرقدرت و به روز تر است شکی درش نیست . منتها معماری قطعات کنسول ها انحصارا برای پردازش گیم طراحی شده است و این مورد خود قابلیت های نهفته کسنولها را بیشتر آشکار میکند .



قابلیت های جدید کنسول PS4:



  • قابلیت Stream کردن بازی ها از روی شبکه اینترت و Stream کردن بازی های کنسول های قدیمی PS3 و PS2 و PS1
  • قابلیت Stream کردن بازی های PS4 بر روی کنسول PS VITA
  • قابلیت بازی کردن در موقع دانلود
  • تست کردن بازی ها قبل خرید بازی
  • قابلیت ضبط کردن محیط بازی و آپلود همزمان در موقع بازی
  • قابلیت دانلود بازی در موقع خاموش بودن کنسول ( از پردازنده Back Ground استفاده میکند )
  • محیط شبیه به PS VITA - PS VITA OS
  • PS4 از دوربین های دوقولو با رزولوشن 1280x720 سه بعدی با لنز f/2.0 , و قابلیت فوکاس استفاده میکند. این دوربین ها دارای زاویه دید 85 درجه و قابلیت فوکاس 30 سانتیمتری میباشند.
  • نرم افزار جدید برای دستگاه های اندرویدی و iOS برای تبدیل به مانیتورینگ مشخصات بازی و....
  • DualShock 4 از سنسورهای تشخیص حرکت Three-axis gyroscope , Accelerometer استفاده میکند. برای جذابیت بیشتر بازی این جوی استیک دارای Vibrator , ماکروفون و اسپیکر داخلی و خروجی هدفون میباشد. باتری استفاده شده در DualShock 4 دارای ظرفیت 1000 mAh میباشد و با یکبار شارژ میتوانید ساعت ها با آن به بازی بپردازید.
  • درایو نوری Blue-Ray با سرعت 6x , درایو نوری DVD 8x , پورت های پرسرعت USB 3.0 , پورت Ethernet شبکه , WiFi 802.11 a/b/g/n و Bluetooth نسخه 2.1 و پورت خروجی HDMI و Analog TV-Out اشاره کرد.
  • جوی استیک های کنسول PS4 که DualShock 4 نام دارند بسیار با نسل قبلی خود متفاوت میباشد. بر روی این جوی استیک های جدید یک عدد تاچ پد لمسی وجود دارد که نام آن TrackPad میباشد همچنان بر روی این جوی استیک ها از LED سه رنگ استفاده شده که میتواند موقعیت باتری موقعیت وضعیت سلامتی در بازی ها ..... را نمایش دهد.
  • احتمال استفاده از هارد 500GB
  • استفاده از بلوتوث !

مقالات مرتبط :

برداشت مطلب ، تنها با ذکرمنبع مجاز است . پس با شخصیت و با فرهنگ باشید .


منبع : بازی سنتر
نویسنده : HOSSEIN

تاپیک های مرتبط:
اطلاعات کامل کنسول پلی استیشن 4

سوال های متداول در مورد پلی استیشن 4


راهنمای خرید PS4
 
  • Like
Reactions: saeed1134

ortegoli

کاربر سایت
Oct 31, 2008
5,396
نام
مهدی یوسفی اصیل
داداش حسین دستت درد نکنه واقعا خوب بود
بحث رم کنسول رو واقعا سونی مبهم گفت معلوم نیست که این مقدار رم چقدر برای سیستم عامل و چقدر برای بازی هست
حتی ذکر هم نکرد که مشترک هست یا نه که امیدوارم مشترک نباشه
در کل منتظر کنسول سونی در E3 هستیم
 

malek911

کاربر سایت
Aug 22, 2007
5,857
نام
malek
نمیدونم چرا این اعداد ارقام منو راضی نمیکنه ,مثلا همین شتاب دهنده گرافیکی که 1.84 بود باید میکردنش 1.84 پتا فلاپ:d
 

.:Joel:.

کاربر سایت
Jul 17, 2012
603
نام
دانيال
بشنوُ باور نکن :d
Comparison of Nvidia graphics processing units - Wikipedia, the free encyclopedia
جدول مشخصات سري gtx 5xx هست:d
بريد و خودتون مشاهده بفرماييد.;):d

اينم بخشي از مقاله سايت معتبر df كه مربوط به رم ps4 ميشه ...df خيلي غافلگير شده ورم به كار رفته در ps4 رو با رم به كار رفته در titan گران قيمت ترين كارت گرافيك گيمينگ جهان كه 1000$ دلار قيمت داره مقاسه ميكنه .....درps4 رم 8gig از نوع gddr5 هست و در titan به ميزان 6gb رم gddr5 به كار رفته.
From an engineering perspective, it's a remarkable achievement. Sony itself doesn't fabricate memory, it buys from major suppliers who advertise the parts available months (sometimes years) ahead of delivery, so we have a decent idea of what options the platform holders have on the table in creating their next-gen systems. The GDDR5 memory modules - the same used in PC graphics cards - are only available in certain configurations, with the densest option available offering 512MB per module. The startling reality is that unless Sony has somehow got access to a larger chip that isn't yet in mass production and that nobody knows about, it has crammed 16 memory modules onto its PS4 motherboard. To illustrate the extent of the achievement, Nvidia's $1000 graphics card - the GeForce Titan - offers "just" 6GB of onboard GDDR5.

http://www.eurogamer.net/articles/df-hardware-spec-analysis-playstation-4
 
آخرین ویرایش:

Fenris Wolf

کاربر سایت
Jan 9, 2009
8,739
نام
شروین
باز هم حسین بی( مثل نیکو بلیک که nb شناخته میشد:D) شاهکار کرد!داداش دمت گرم کارت عالیه.تا یه جاییشو خوندم.ادامه شم میخونم.

Sent from my ST18i using Tapatalk 2
 

king ps3

کاربر سایت
Jun 8, 2009
1,367
نام
プレイステーション
به دل نمیگیرم :d ابن شباهتی که شما میگی اولا بسیار کمه .
دوما خوب منابع یکی بوده.
سوما امکان نداره منابع یکی باشه ؟!

یوروگیمر مثلا میاد یه مقاله راجع به ps4 میزنه ، یکی از کاربرا اومده اون رو ترجمه کرده ( تو بخش اخبار هست ) و چند تا سایت دیگه از جمله همین زومیت هم بخش هایی از اون مقاله رو نوشتن !!! یعنی همه از روی همدیگه کپی کردن !!! بارها این مساله توضیح داده شده ولی بازم میان میگن کپیه !!! اگه یه کم بیشتر دقت کنی میبینی فقط برخی جاهای مقاله که از یک منبع بوده تقریبا شبیه هم هست ! اما بقیه اش .... !!!

وقتی منبع نوشته کارت 8750 !! من بنویسم 9550 !!!!!!!!!!!!! خوب نمیشه که !!!

حق با شماست عزیز.اخه من چند روز پیش این مقاله رو تو سایت زومیت خوندم چون یکم شبیه هم بودن فکر کردم گلاب به روت کپیه.البته خود زومیت هم از چند تا سایت دیگه ترجمه کرده بود(pcper-pcgamer-wccftech).ولی دمت گرم در کل زحمت کشیدی.معلومه برا مقاله ات وقت گذاشتی.
 
آخرین ویرایش:

Argada

کاربر سایت
Jan 25, 2013
708
نام
محمد رضا
بحث فنی زیبا و کاملی بود...
فقط اون قدرت پردازشی تراشه گرافیکی PS4 رو از چه منبعی اوردید...خود سونی گفته!؟ اخه من ندیده بودم...
اگه پهنای باند 170 گیگ باشه که فوق العاده خواهد بود....
 

mohammadl021

کاربر سایت
May 26, 2011
2,760
نام
محمد امین
سلام خوبی داش حسین:d

نوکرتیم>:d<

اقا این عکسی که از [h=3]Beyond: Two Souls[/h]گذاشتی مگه این بازی برا ps3 نیست پس چرا اینجا گذاشتی؟؟؟؟؟

مقاله هم خوب بود دمت گرم:x

این اواتار قبلیت بذار با اون نوار بقلش :d
 

Gotham Knight

کاربر سایت
Nov 28, 2012
1,082
اگه قدرت PS4 همین قدر باشه با این پیشرفت سریع PC ها احتمالا 5 سالم دووم نمیاره...
ولی دمت گرم با این قحطی اطلاعات مقالت خیلی خوب بود;)
 

hellboy2010

کاربر سایت
Nov 27, 2010
69
اگه قدرت PS4 همین قدر باشه با این پیشرفت سریع PC ها احتمالا 5 سالم دووم نمیاره...
ولی دمت گرم با این قحطی اطلاعات مقالت خیلی خوب بود;)[/QUOT
البته منبع بازیسنتر نبوده من اینو هفته پیش اولین بار تو سایت دیگه خوندم . بهتر است دوستان منبع رو درست بنویسن.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر