مقايسه کنسول ها از لحاظ گرافیکی

وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.
سلام من قبل ازين که نزرم رو بگم ازر خاهی میکنم چن اتلاتم کمه و ممکنه اشتباه کنم
من فکر میکنم همون قدر که بزيساز و قدرت خود کنسول مهمه موتور بازی همّهمه مسلن تو همين يکی دو روزه خبر ساختgow2
رو شنيد و متمعنن این رو هم شنيديد که يکی از سازنده هايه بازی گفته { الان اسمش يدم نيست} شماريه دويه این بازی با يکش قابله مقايسه نيستو دليل اسليشمue4 هست يکی که اتلاتش کامل تره لتفن بياد و در این مرد توزيه بده;)
 
سلام من قبل ازين که نزرم رو بگم ازر خاهی میکنم چن اتلاتم کمه و ممکنه اشتباه کنم
من فکر میکنم همون قدر که بزيساز و قدرت خود کنسول مهمه موتور بازی همّهمه مسلن تو همين يکی دو روزه خبر ساختgow2
رو شنيد و متمعنن این رو هم شنيديد که يکی از سازنده هايه بازی گفته { الان اسمش يدم نيست} شماريه دويه این بازی با يکش قابله مقايسه نيستو دليل اسليشمue4 هست يکی که اتلاتش کامل تره لتفن بياد و در این مرد توزيه بده;)

از قصد اينطوري تايپ كردي املائتو ؟ :laughing:
 
چرا مسلن امدن بايد این کار رو کرده باشم معلمه فارسيه باهوش بدم من که قلته خاسی نمیبينم:confused::-"

جان من دوران دبستان چند بار املا صفر گرفتی ؟ :laughing: الان تو نیم خط 3 تا غلط تابلو داری :laughing:
 
فکر کنم اینقدر بد توضیح دادم که فکر کردید دارم چرت و پرت میگم. خب سعی میکنم یکم بهتر توضیح بدم ولی در ابتدا بگم این پست در مورد افت فریم در بازی ها هست و ربطی به قدرت سخت افزاری کنسولها ندارد ولی لازمه ادامه بحث قدرت سخت افزاری کنسولها است.
خب در ابتدا باید مشخص کنم که رندر یعنی چی؟؟؟
رندر به عملی میگویند که در طی آن برنامه های مربوطه یا به تنهایی و یا به همراه کارت گرافیک و سخت افزار با توجه به مدل ارایه شده و تکسچر موجود به ساخت بعد سوم جسم میپردازند.

حالا کمی به عملکرد های موتور های بازی و نوع ساخت بازی بپردازیم:
در یک موتور گرافیکی می توان اشیاء را با عمل رندرینگ و یا بدون آن به نمایش گزاشت. به عنوان مثال یک تکسچر خود دارای دو بعد هست و بدون نیاز به عمل رندرینگ در بازی میتواند استفاده شود. اگر بخواهم رندرینگ را کمی بیشتر برای شما توضیح دهم باید یک مکعب را در نظر داشته باشید. اگر بگوییم که هر مکعب 6 وجه دارد میتوان گفت بدون عمل رندرینگ شما تنها شاهد 1 وجه آن هستید و پس از عملیات رندرینگ شما شاهد 5 وجه دیگر هم میشوید. از سمتی رندرینگ نیاز مند سخت افزار قوی و پیچیده است در بازی های (مخصوصا بازی های کنسول) سعی میشود از کمترین رندرینگ استفاده شود و بیشتر از تکسچر ها به صورت رندر نشده استفاده میشود. بعضی از موتور های گرافیکی در بخش رندرینگ بسیار ضعیف عمل میکنند. به عنوام مثال می توان برای این موضوع به موتور گرافیکی Source اشاره کرد که در این بازی چیزی در حدود 90 در صد محیط و اشیاء بدون رندرینگ استفاده میشود که این خود بار بسیار کمی را به سخت افزار تحمیل میکند و باعث شده است که بازی بدون افت فریم در ضعیف ترین سیستم ها اجرا شود. در نقطه مقابل می توان به موتور گرافیکی CryEngine اشاره کرد که به گفته سازندگانشان در بازی Crysis همه چیز رندر میشود.!! که خود دلیلی آشمار برای سنگین بودن این بازی است. از سمت دیگر در همه موتور ها شما می توانید از هر دو حالت استفاده کنید.

در عین حال نمیتوان در همه بازی ها رندر را کم کرد به عنوان مثال در بازی Crysis به علت محیط باز و داستان بازی نمی توان از موتور Source استفاده کرد.

تا اینجا اصلا موضوع به کنسولها ربط خواصی نداشت ولی من در گفته های خودم اشاره کردم که در کنسولها بازی ها با حداقل رندرینگ مورد استفاده قرار میگیرند. همین تنها علتی است که بازی های کنسول با اینکه تقریبا زیبا به نظر میرسند باعث افت فریم نمیشوند. در سوی دیگر به بازی های کاملا رندر شده اشاره کردم که اگر همچین بازی هایی برای کنسولها ارایه شود کنسولها اصلا نمیتوانند این حجم بار را تحمل کنند و افت فریمی را به نمایش خواهند گذاشت که در حد یک فاجعه است. حتی اگر بازی سازان کمی از حد قدرت این کنسولها فراتر روند شما شاهد افت فریم هستید به عنوام مثال همین بازی me که افت فرم را برای شما به طور کاملا آشکار به نمایش گذاشت.
امید وارم از این به بعد علت وجود افت فریم را ضعف سازندگان ندانی و علت آن را در بیشتر مواقع ضعف کنسول در نظر داشته باشی.
علت اینکه کلمه بیشتر مواقع را پر رنگ کردم این بود که در این مورد بازی هایی هم وجود دارند که مشکل از ضعف سازندگان آنها است. به عنوان مثال بازی Half Life2 که افت فریم موجود در این بازی در XB360 ناشی از اولین تجربه کار با موتور Source بر روی آن کنسول بود.
امید وارم منظور من رو اینبار بهتر فهمیده باشی چرا که در پست قبلی سعی داشتم بدون وارد شدن به این موضوعات منظور خودم را بیان کنم که گویا نشد.
 
آخرین ویرایش:
فکر کنم اینقدر بد توضیح دادم که فکر کردید دارم چرت و پرت میگم. خب سعی میکنم یکم بهتر توضیح بدم ولی در ابتدا بگم این پست در مورد افت فریم در بازی ها هست و ربطی به قدرت سخت افزاری کنسولها ندارد ولی لازمه ادامه بحث قدرت سخت افزاری کنسولها است.
خب در ابتدا باید مشخص کنم که رندر یعنی چی؟؟؟
رندر به عملی میگویند که در طی آن برنامه های مربوطه یا به تنهایی و یا به همراه کارت گرافیک و سخت افزار با توجه به مدل ارایه شده و تکسچر موجود به ساخت بعد سوم جسم میپردازند.

حالا کمی به عملکرد های موتور های بازی و نوع ساخت بازی بپردازیم:
در یک موتور گرافیکی می توان اشیاء را با عمل رندرینگ و یا بدون آن به نمایش گزاشت. به عنوان مثال یک تکسچر خود دارای دو بعد هست و بدون نیاز به عمل رندرینگ در بازی میتواند استفاده شود. اگر بخواهم رندرینگ را کمی بیشتر برای شما توضیح دهم باید یک مکعب را در نظر داشته باشید. اگر بگوییم که هر مکعب 6 وجه دارد میتوان گفت بدون عمل رندرینگ شما تنها شاهد 1 وجه آن هستید و پس از عملیات رندرینگ شما شاهد 5 وجه دیگر هم میشوید. از سمتی رندرینگ نیاز مند سخت افزار قوی و پیچیده است در بازی های (مخصوصا بازی های کنسول) سعی میشود از کمترین رندرینگ استفاده شود و بیشتر از تکسچر ها به صورت رندر نشده استفاده میشود. بعضی از موتور های گرافیکی در بخش رندرینگ بسیار ضعیف عمل میکنند. به عنوام مثال می توان برای این موضوع به موتور گرافیکی Source اشاره کرد که در این بازی چیزی در حدود 90 در صد محیط و اشیاء بدون رندرینگ استفاده میشود که این خود بار بسیار کمی را به سخت افزار تحمیل میکند و باعث شده است که بازی بدون افت فریم در ضعیف ترین سیستم ها اجرا شود. در نقطه مقابل می توان به موتور گرافیکی CryEngine اشاره کرد که به گفته سازندگانشان در بازی Crysis همه چیز رندر میشود.!! که خود دلیلی آشمار برای سنگین بودن این بازی است. از سمت دیگر در همه موتور ها شما می توانید از هر دو حالت استفاده کنید.

در عین حال نمیتوان در همه بازی ها رندر را کم کرد به عنوان مثال در بازی Crysis به علت محیط باز و داستان بازی نمی توان از موتور Source استفاده کرد.

تا اینجا اصلا موضوع به کنسولها ربط خواصی نداشت ولی من در گفته های خودم اشاره کردم که در کنسولها بازی ها با حداقل رندرینگ مورد استفاده قرار میگیرند. همین تنها علتی است که بازی های کنسول با اینکه تقریبا زیبا به نظر میرسند باعث افت فریم نمیشوند. در سوی دیگر به بازی های کاملا رندر شده اشاره کردم که اگر همچین بازی هایی برای کنسولها ارایه شود کنسولها اصلا نمیتوانند این حجم بار را تحمل کنند و افت فریمی را به نمایش خواهند گذاشت که در حد یک فاجعه است. حتی اگر بازی سازان کمی از حد قدرت این کنسولها فراتر روند شما شاهد افت فریم هستید به عنوام مثال همین بازی me که افت فرم را برای شما به طور کاملا آشکار به نمایش گذاشت.
امید وارم از این به بعد علت وجود افت فریم را ضعف سازندگان ندانی و علت آن را در بیشتر مواقع ضعف کنسول در نظر داشته باشی.
علت اینکه کلمه بیشتر مواقع را پر رنگ کردم این بود که در این مورد بازی هایی هم وجود دارند که مشکل از ضعف سازندگان آنها است. به عنوان مثال بازی Half Life2 که افت فریم موجود در این بازی در XB360 ناشی از اولین تجربه کار با موتور Source بر روی آن کنسول بود.
امید وارم منظور من رو اینبار بهتر فهمیده باشی چرا که در پست قبلی سعی داشتم بدون وارد شدن به این موضوعات منظور خودم را بیان کنم که گویا نشد.
ببين جناب شما حتما فن بوي دو آتيشه PC هستي و به خاطر همينه كه كوركورانه و از روي ساده لوحي اين حرفها رو زدي و هيچ كس جوابت رو نميده .....چون از حرفات معلومه كه هيچ اطلاعاتي نداري........
بازي Crysis هم همچين گرافيك خيلي بالايي نداره و گرافيكش اصلا به شاهكارهاي گرافيكي مثل Lair و Gears of War عمرا نميرسه....
دليل اينكه سازنده هاي اين بازي گفتند كه اجراي اين بازي روي كنسول ها زياد مطلوب نيست به خاطر ضعف سازنده هاش بوده نه ضعف كنسول ها (البته منظورم PS3 و xbox360 هست)
اين رو ديگه هر گيمر آماتوري ميدونه.......:laughing:
در كل برو يه كم اطلاعاتت رو بيشتر كن و بعد بيا نظر بده......
 
.
بازي Crysis هم همچين گرافيك خيلي بالايي نداره و گرافيكش اصلا به شاهكارهاي گرافيكي مثل Lair و Gears of War عمرا نميرسه....
دليل اينكه سازنده هاي اين بازي گفتند كه اجراي اين بازي روي كنسول ها زياد مطلوب نيست به خاطر ضعف سازنده هاش بوده نه ضعف كنسول ها (البته منظورم PS3 و xbox360 هست)

شاهکار Lair :laughing: یعنی واقا اخر جوکی
 
Crysis هم همچين گرافيك خيلي بالايي نداره و گرافيكش اصلا به شاهكارهاي گرافيكي مثل Lair و Gears of War
اين حرفت خيلي خنده داره !:laughing: بازي كه بخواد رو دست Crysis بزنه تو نسل پيدا نميشه و نخواهد شد بايد منتظر نسل بعدي بموني تا شايد يه همچين گرافيكي رو ببيني

نميدونستم Lair شاهكاره !:laughing: بد ترين بازي PS3 همين Lair ـه با اون گيم پلي شاهكارش :sick:
دليل اينكه سازنده هاي اين بازي گفتند كه اجراي اين بازي روي كنسول ها زياد مطلوب نيست به خاطر ضعف سازنده هاش بوده نه ضعف كنسول ها
بله بله شما كامــــــــلا درست ميفرماييد!:laughing: اصلا سازنده ها بازي بلد نيستن بسازند
اون PS3 شما نصف قدرت يه PC-High End رو هم نداره ميتوني تحقيق كني
 
میبینم که این بحثها همچنان به قدرت خودش پابرجاست:laughing: می گم یادتون نره اگه همدیگرو بزنید دستگاههاتون روحیه می گیرن قویتر میشن :biggrin1:.

جداَ کی تموم میشه این بحثا کی می خواین از بازیاتون لذت ببرید ؟/:)
 
اين حرفت خيلي خنده داره !:laughing: بازي كه بخواد رو دست Crysis بزنه تو نسل پيدا نميشه و نخواهد شد بايد منتظر نسل بعدي بموني تا شايد يه همچين گرافيكي رو ببيني

نميدونستم Lair شاهكاره !:laughing: بد ترين بازي PS3 همين Lair ـه با اون گيم پلي شاهكارش :sick:

بله بله شما كامــــــــلا درست ميفرماييد!:laughing: اصلا سازنده ها بازي بلد نيستن بسازند
اون PS3 شما نصف قدرت يه PC-High End رو هم نداره ميتوني تحقيق كني
جناب مثل اين كه اصلا شما نميدونيد كه PS3 از Cell استفاده ميكنه و اين يعني يك CPU هشت هسته اي كه با قدرت يك سوپر كامپيوتر برابري ميكنه و PC هاي 10 ميليون توماني هم همچين قدرتي ندارن
شما قبل از اينكه بياي يه حرفي بزني اول روش فكر كن تا اينجوري ضايع نشي;)
 
جناب مثل اين كه اصلا شما نميدونيد كه PS3 از Cell استفاده ميكنه و اين يعني يك CPU هشت هسته اي كه با قدرت يك سوپر كامپيوتر برابري ميكنه و PC هاي 10 ميليون توماني هم همچين قدرتي ندارن
شما قبل از اينكه بياي يه حرفي بزني اول روش فكر كن تا اينجوري ضايع نشي;)
اينجوري شما بيشتر ضايع ميشي نه من
100 تا هسته هم داشته باشه هيچ فايده اي نداره ، Performance ـي كه يك PC High-End ميتونه بده قابل قياس با كنسول هاي بازي مثل 360 و PS3 نيست !
كنسول ها از نظر گرافيكي هم اصلا قابل مقايسه با PC نيستند ، PC هيچ محدوديتي رو براي بازيساز بوجود نمياره اما اين كنسول ها هستند كه حد و مرز دارند شما 480 مگابايت حافظه داخلي PS3 رو ميتوني با 8GB رم PC مقايسه كني ؟
مثلا بازيساز در كنسول بيشتر از 4X AA نميتونه داشته باشه چون اصلا اين كنسول ها بيشتر از اين قدرت ندارن
 
اينجوري شما بيشتر ضايع ميشي نه من
100 تا هسته هم داشته باشه هيچ فايده اي نداره ، Performance ـي كه يك PC High-End ميتونه بده قابل قياس با كنسول هاي بازي مثل 360 و PS3 نيست !
كنسول ها از نظر گرافيكي هم اصلا قابل مقايسه با PC نيستند ، PC هيچ محدوديتي رو براي بازيساز بوجود نمياره اما اين كنسول ها هستند كه حد و مرز دارند شما 480 مگابايت حافظه داخلي PS3 رو ميتوني با 8GB رم PC مقايسه كني ؟
مثلا بازيساز در كنسول بيشتر از 4X AA نميتونه داشته باشه چون اصلا اين كنسول ها بيشتر از اين قدرت ندارن

شما خودت اذیت نکن این موضوع برای بعضی ها هضمش سخته فکر کرده با سل میشه موشکم هوا کرد:laughing:
 
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or