مقايسه کنسول ها از لحاظ گرافیکی

وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.
البته من کاملا متوجه شدم یا شایدم شما متوجه پست من نشدی و نمیدونمم چرا توی فروم ملت عادت کردن برای اینکه بحث نکنن میگن شما برو بخون یا متوجه نشدیو از این حرف ها.........................

عزیز سخت افزار 360 قوی هست منتهی بازیسازه که باید بتونه ازش استفاده کنه .....این مسئله خیلی تابلو هستش ببین الان شما به قدرت سخت افزار پی اس 3 که شک نداری؟؟؟؟؟؟؟؟ ولی پس چرا الان نمیتونی یه بازی به درد بخور واسش پیدا کنی ؟؟؟؟؟ مگه شما نمیگی سخت افزار قوی دست بازیساز رو باز میزاره خوب این بازیسازها با این همه دست باز چرا اینطوری میکنن هر چی بازی مشترک واسه 2 تا کنسول میاد هم حتی برای 360 بهتره . چرا ؟؟؟؟ چون بازیساز با سخت افزار پی اس 3 اشنا نیست یا به قول بعضیا مچ نیستن ( البته میدونم از این کلمه مچ بدت میاد :biggrin1: ) خلاصه حرف اخر اینه که اگه مس افکت مثلا سال دیگه میومد مسلما هم گرافیک بازی خیلی بهتر بود و هم اینکه این افت فریم هم دیده نمیشد تو بازی دلیلش هم اینه که توی این یه سال هم با سخت افزار بیشتر اشنا میشدن و هم وقت بیشتری میزاشتن واسه کار ......... در ضمن یعنی واقعا دیگه ما توی چهره پردازی و این صحبت ها گرافیکی از این بیشتر نمیبینیم ؟؟؟ یعنی تا سال 2012 که فرض کنیم پایان این نسل هست دیگه از این بهتر نیست . این حرف منطقی نیست عزیز .
نمی شه انگار پست نزد.:)

ببین دوست عزیز 360 سخت افزارش قوی هست ولی بعضی ها فکر کردن الان این 360 یا ps3 ته سخت افزار هستن و قدرت رو دست اینا نیست. همین الان قوی ترین کارت گرافیک ها و cpu های PC که اصلا سخت افزار 360 جلوی اونا هیچی نیست تو اجرای Crysis موندن اونوقت مثلا شما انتظاری داری همچین گرافیکی رو توی 360 ببینی؟ در مورد ps3 هم نه خیر من فکر نمی کنم که ps3 ته قدرت باشه چون ps3 یک cpu واقعا ابر قدرتمند داره ولی cpu برای بازی سازی کافی نیست! اون چیزی که باید گرافیک بازی رو پردازش کنه GPU و خط لوله های پردازش شیدر هستن که در این دو کنسول تقریبا از قدرت یکسانی برخورداند. در ضمن مشکل ps3 پیچیدگی کار باهاشه و این هیچ ربطی به صحبتی که من کردم نداره.
اون مچ نبودن بازی با سخت افزار رو هم من بدم نمیاد و خیلی از بازی ها مخصوصا بازی های ps3 همچین مشکلی رو دارند ولی موضوع اینکه یسری هر مشکلی در گرافیک پیش میاد رو ربط می دن به مچ نبودن بازی با سخت افزار.
برای این می گم پست من رو متوجه نشدی چرا که من همونجا نوشته بودم که منظور من این نبود که الان mass effect ته گرافیک هست و دیگه از این بالاتر نداریم (من حتی بازی Rage رو هم که واقعا گرافیک خیلی بالایی داره و برای کنسول ها میاد رو مثال زدم) ولی امکان نداره تو این نسل شما بتونی بازی ای پیدا کنی که در همه زمینه ها گرافیک عالی داشته باشه. گرافیک رو در بازی های مختلف از قسمت های کم اهمیت تر می زنن و به قسمت های پر اهمیت تر اضافه می کنن برای همین بازی ها از نظر گرافیک با هم تفاوت دارن. خوبه مثال هم زدم!! یه شرکت تو یه زمینه خیلی عالی کار می کنه و باعث می شه گرافیک بازی خیلی به چشم بیاد ولی یه شرکت دیگه این کارو نمی تونه بکنه. بله مشکل بازی ساز هم هست و فقط مشکل سخت افزار نیست ولی سخت افزار قوی و بهینه کار را برای بازی ساز راحتتر می کنه تا اینطوری نشه که به فرض بازی یکسال فقط به خاطر مشکل در افت فریم و گرافیک بازی عقب بیوفته!
واقعا من هر چی در جواب شما می خوام بدم می بیینم که در صفحه قبل نوشتم ولی به دلیل اینکه شما مطالعه نکردی درست باید دوباره بنویسم. ببینم اگه مشکل بازی ساز هست فقط پس چرا مثلا ps2 دیگه گرافیک بالا نداره؟ الان همه دیگه بلدن با سخت افزار ps2 بهترین بازی ها رو بسازن.
mass effect سال بعد هم میومد همین بود چون عکس های سال پیش این بازی به جز تفاوت در AA هیچ فرقی خاصی با الان ندارن. البته mass effect بازیش وسعت خیلی زیادی داره محیط که در کمتر بازی ای همچین حالتی پیش میاد.

یه سوال و آخرین سوال البته ازت می کنم چرا هیچ کدوم از بازی های 360 در رزولوشن 1080p یا با 4XAA اجرا نمی شن؟ لابد سازنده بلد نیست اینارو تو بازی پیاده سازی کنه؟

پ.ن: من بازی ساز نیستم ولی حداقلش به دلیل رشتم با نحوه بازی سازی و اینکه از چه چیز هایی استفاده می شه و یا چگونه ساخته و نوشته می شه و کلا چجوری نرم افزار با سخت افزار هماهنگ می شه و کار می کنه آشنایی دارم.

میگن این مدیر ارشد ها جز توهین کردن چیز دیگه ای بلد نیستن همینه ( البته نه همشون ) ............ عزیز من از اول اومدم با شما منطقی صحبت کردم ولی شما هی با نمیفهمیو و اطلاعاتت همینه و.............. یه جوری توهین میکنی و نمیدونم چرا اینطوری میکنی . خوب اگه من اشتباه میکنم منو از اشتباه در بیار یه چیزی یاد بگیریم اگرم شما اشتباه میکنی بگو اشتباه کردی نمیدونم دلیل این توهین ها که واسه کسی هیچ کاری نداره چیه؟؟؟
من قصد هیچ توهینی به شما نداشتم ولی از بیان یسری مطاالب تکراری در اینجا خسته شدم. در هر صورت اگر کلمه ای توهین آمیز به نظر اومده عذر خواهی می کنم.
 
مگه virtual tennis 3 نیست؟
هیچ وقت 400 تا بازی رو ول نمی کنن بیان از روی 2 تا دونه بازی در مورد یه چیزی قضاوت کنن. تعداد بازی های 360 که واقعا 1080p باشن به 5 عدد هم نمی رسه! که تازه هیچ کدوم هم بازی های خیلی با گرافیک مثال زدنی نیستن. مثلا virtua tennis یا NBA Street مثلا خیلی در زمینه گرافیک نام آور هستن و یا محیط پویایی دارن که بخواد پردازش های سنگین داشته باشن؟
 
مگه virtual tennis 3 نیست؟

شما از لحاظ گرافيكي و محيطي بازي virtual tennis 3 را با بازي هاي fps يا rpg يكي ميدوني ؟!
مطمئنا virtual tennis 3 فشار خيلي كمتري نسبت به بازي هاي مثل masseffect به سخت افزار وارد ميكنه دلايلش هم كاملا مشخصه تعداد هوش مصنوعي بيشتر اتفاقات محيطي يا محيط هاي بزرگتر انفجارها و نورپردازي هاي گوناگون و ...................
به همين خاطر در بازي هايي مثل virtual tennis 3 خيلي راحتر ميشه رزوليشن بيشتر و 4xaa به كار برد .
 
مگه virtual tennis 3 نیست؟
عجب مثالي زدي ! :laughing: VT3 عجب محيط هاي وسيعو ، جنگل و كوه و دشت صحرا داره !:biggrin1: آخره گرافيكه اصلا ! Mass Effect بايد بياد جلوش بوق بزنه !
ميگم 360 عجب قدرتي داره ها !! :)

پ.ن : شوخي كردم ناراحت نشي يه وقت .;)
 
نمی شه انگار پست نزد.:)

ببین دوست عزیز 360 سخت افزارش قوی هست ولی بعضی ها فکر کردن الان این 360 یا ps3 ته سخت افزار هستن و قدرت رو دست اینا نیست. همین الان قوی ترین کارت گرافیک ها و cpu های PC که اصلا سخت افزار 360 جلوی اونا هیچی نیست تو اجرای Crysis موندن اونوقت مثلا شما انتظاری داری همچین گرافیکی رو توی 360 ببینی؟ در مورد ps3 هم نه خیر من فکر نمی کنم که ps3 ته قدرت باشه چون ps3 یک cpu واقعا ابر قدرتمند داره ولی cpu برای بازی سازی کافی نیست! اون چیزی که باید گرافیک بازی رو پردازش کنه GPU و خط لوله های پردازش شیدر هستن که در این دو کنسول تقریبا از قدرت یکسانی برخورداند. در ضمن مشکل ps3 پیچیدگی کار باهاشه و این هیچ ربطی به صحبتی که من کردم نداره.
اون مچ نبودن بازی با سخت افزار رو هم من بدم نمیاد و خیلی از بازی ها مخصوصا بازی های ps3 همچین مشکلی رو دارند ولی موضوع اینکه یسری هر مشکلی در گرافیک پیش میاد رو ربط می دن به مچ نبودن بازی با سخت افزار.
برای این می گم پست من رو متوجه نشدی چرا که من همونجا نوشته بودم که منظور من این نبود که الان mass effect ته گرافیک هست و دیگه از این بالاتر نداریم (من حتی بازی Rage رو هم که واقعا گرافیک خیلی بالایی داره و برای کنسول ها میاد رو مثال زدم) ولی امکان نداره تو این نسل شما بتونی بازی ای پیدا کنی که در همه زمینه ها گرافیک عالی داشته باشه. گرافیک رو در بازی های مختلف از قسمت های کم اهمیت تر می زنن و به قسمت های پر اهمیت تر اضافه می کنن برای همین بازی ها از نظر گرافیک با هم تفاوت دارن. خوبه مثال هم زدم!! یه شرکت تو یه زمینه خیلی عالی کار می کنه و باعث می شه گرافیک بازی خیلی به چشم بیاد ولی یه شرکت دیگه این کارو نمی تونه بکنه. بله مشکل بازی ساز هم هست و فقط مشکل سخت افزار نیست ولی سخت افزار قوی و بهینه کار را برای بازی ساز راحتتر می کنه تا اینطوری نشه که به فرض بازی یکسال فقط به خاطر مشکل در افت فریم و گرافیک بازی عقب بیوفته!
واقعا من هر چی در جواب شما می خوام بدم می بیینم که در صفحه قبل نوشتم ولی به دلیل اینکه شما مطالعه نکردی درست باید دوباره بنویسم. ببینم اگه مشکل بازی ساز هست فقط پس چرا مثلا ps2 دیگه گرافیک بالا نداره؟ الان همه دیگه بلدن با سخت افزار ps2 بهترین بازی ها رو بسازن.
mass effect سال بعد هم میومد همین بود چون عکس های سال پیش این بازی به جز تفاوت در AA هیچ فرقی خاصی با الان ندارن. البته mass effect بازیش وسعت خیلی زیادی داره محیط که در کمتر بازی ای همچین حالتی پیش میاد.

یه سوال و آخرین سوال البته ازت می کنم چرا هیچ کدوم از بازی های 360 در رزولوشن 1080p یا با 4XAA اجرا نمی شن؟ لابد سازنده بلد نیست اینارو تو بازی پیاده سازی کنه؟

پ.ن: من بازی ساز نیستم ولی حداقلش به دلیل رشتم با نحوه بازی سازی و اینکه از چه چیز هایی استفاده می شه و یا چگونه ساخته و نوشته می شه و کلا چجوری نرم افزار با سخت افزار هماهنگ می شه و کار می کنه آشنایی دارم.

من قصد هیچ توهینی به شما نداشتم ولی از بیان یسری مطاالب تکراری در اینجا خسته شدم. در هر صورت اگر کلمه ای توهین آمیز به نظر اومده عذر خواهی می کنم.
پست بزنی خوشحال میشیم :biggrin1:

ببینید من هم نگفتم 360 و پی اس 3 تهه سخت افزاره و................... ولی میگم در حدی هست که بشه یه بازی مثل مس افکت باهاش ساخت بدون هیچ افت فریمی . نظر من این هست و تنها نقطه مهم بحث من هم همینه که گفتم افت فریمی که توی بازی وجود داره به خاطر ناتوانی 360 نیست بلکه به خاطر نا توانی بازیساز هاست .

در مورد گرافیک هم شما گفتی : این چهره افراد به قول خودت دیگه تهشه . دقیقا این عین جملتون بود خوب من با این موضوع مخالفم و دلیلم اینه که ما الان تازه 2008 هستیم ( داریم میشیم ) حالا تا 4 یا 5 سال دیگه 100 درصد اینجور چیزا هم پیشرفت میکنه . در مورد اینکه هیچ بازی نمیتونه بیاد که گرافیکش هیچ مشکلی نداشته باشه باید بگم چرا نمیشه؟؟؟؟؟ پس کریسیس چیه ؟؟؟؟ حالا از pc بیایم بیرون همین کیلزون 2 اگه روی همین بازی کار بشه چرا نباید یه بازی بدون نقص توی گرافیک بشه . من میگم توی اینده نه چندان دور مثلا 2010 شاهد اینجور بازیها با اینجور گرافیک ها هستیم .

در مورد پی اس 2 هم باید بگم دیگه فکر میکنم ته زورش همون اویل 4 بود و دیگه قدرتش نمیکشید . یه دلیل دیگشم میشه گفت که پی اس 2 رو خدا بیامرزتش و حالا که به قول شما همه دیگه بلد شدن چه طوری باهاش بهترین بازیو بسازن دیگه کسی به این کنسول مرده اهمیت نمیده .

در مورد 360 هم که درسته که 1080 اجرا نمیشه ولی ربطی نداره که bioware نتونه یه بازی بدون افت فریم بسازه ;)

پ.ن : شما که رشتتو گفتی :biggrin1: اسمتم به ما بگو عزیز ؟ من سورنا هستم
موفق باشی .
 
ببين دوست عزيز شما مثل اينكه اشتباه متوجه شديدن منظور من يا اشكان اون چيزي نيست كه شما فكر ميكنين مثلا بگم كه ديگه نميشه بازي هاي بهتر از اين بياد .
در واقع هنوز مونده تا از قدرت نهايي كنسولها استفاده كنند .

البته يه چيزي را بگم كه ممكنه بعضي ها با من كاملا موافق باشن . خيلي ها اينجا فكر ميكنن مثلا وقتي ميگن از قدرت نهايي كنسولها استفاده نشده منظور از قدرت سخت افزاري . بايد بگم نخير اينطور نيست يعني تا حدود كمي ميتونه درست باشه ولي درستش اينه كه منظور از قدرت نهايي به نرم افزار يا خود بازي بر ميگرده . الان توضيح ميدم كه چطور .

همين مثلا ممكنه بازي gears of war از 90 يا 100 درصد قدرت xbox360 استفاده كنه يا مثلا يه بازي حتي ضعيفتر از اون به فرض half life episode 2 از 90 يا 95 درصد قدرت كنسول استفاده كنه !
وقتي شما در اينده ميبيني كه مثلا gears of war 2 اومد و گرافيكش به مراتب بهتر از نسخه ي 1 اون شد اين دليل نميشه كه از قدرت بيشتر كنسول استفاده كرده بلكه بيشترين دليلش اينه كه بازي را بسيار بهينه تر درست كردند مثلا خيلي از تغييرات در موتور يا برنامه نويسي انجام بدن كه بهينه تر اجرا بشه يا مثلا فشرده سازي جزئيات بازي تا حافظه زياد پر نشه .
وقتي بازيسازها يه سخت افزار واحدي دارند مثل كنسول فقط روي اون سخت افزار انرژي خودشون را صرف ميكنند تا بازي را و موتور بازي را به صورت بهينه ترين روي سخت افزار اجراش كنند .

ولي pc اونطور نيست ازادي عمل زيادي سخت افزارهاش متفاوته بازيسازها نميتونند روي فقط يه سخت افزار متمركز بشند .

الان pc ها به مراتب قويتر از كنسولها هستند مثلا يكي از مهمترين هاش داري حافظه بيشتر از كنسولها هستند كه همين باعث ميشه بازيساز راحتتر بتونه خواسته هاش رو روي pc پياده كنه ولي وقتي در كنسول با مشكل حافظه بر ميخوره مجبور به تغييرات در موتور و انواع اقسام فشرده سازي ها و تغيرات در تكسچرها و ...............

يا برات يه مثال خوب كه ربطي به بازي سازي نداره ميزنم البته مثال زياد صحيح نيست و خودم ميدونم ;)
اگه به تلويزيون ها نگاه كني يك شركت سازنده تلويزيون رزوليشن بيشتر خيلي راحتر ميتونه در اندازه هاي بيشتر قرار بده تا اندازه كمتر . مثلا شما وقتي يه يه تلويزيون 32 اينچ داريد تعداد پيكسل ها كمتر هست مثلا 720p ولي ميبيني كه در 42 اينچ يا بالاتر تا 1080p بالا ميره. ولي هستند تلويزيون 32 اينچ كه از 1080p استفاده كنند ولي هم ساختنشون سختر هست و هم قيمت به نسبت در مقايسه بالاتري هم دارند .
وقتي شركت سازنده در اندازه هاي كمتر ميتونه رزوليشن بيشتري به كار ببره و به اين تكنولوژي دست پيدا ميكنه همين تكنولوژي را ميتونه در اندازه هاي بزرگتر هم به كار ببره و بازم رزوليشن بالاتر بره نميدونم گرفتي چي ميگم يا نه ;)

الان در بازي سازي هم همينطور وقتي بازي سازها در يه حافظه كمتر كنسولها ميتوند چنين جزئيات گرافيكي را به كار ببرن چون علمش را پيدا كردند فردا كه ميرند روي pc هم اين بازي را بسازن همون تجربه هايي كه از كنسول بدست اوردند را روي pc پياده ميكنند و حالا فرقش اينه كه حافظه بيشتري هم در اختيار دارند كه ميتونه دست بازي سازها را بازتر كنه و باز كيفيت بازي را بالا ببرن .
ولي خوب بعضي وقت تا يه حد ميشه جزئيات بازي را پيشرفت داد و ميبيني كه حافظه بيشتر هم فرقي نكرد يعني در واقع نه اينكه بگم حافظه بيشتر نميتونه فرقي بزاره منظورم اينه كه تا اين حد تونشتند گرافيك بازي يا هر چيز ديگه را پيشرفت بدن, بازم نميدونم گرفتي چي گفتم يا نه :biggrin1:
من کل بحثم سر اینه که افت فریم مس افکت به خاطر نا توانی بازیساز هست نه 360 حالا نمیدونم نظر شما چیه ؟؟؟؟؟؟؟

پ.ن : اسمتم بگی ممنون میشم چون تازه عضو این سایت شدم و کسیرو نمیشناسم من سورنا هستم
 
ببینم اینجا چه خبره؟؟ چقدر شلوغ کردید. :laughing: مدیر انجمن درست میگه دیگه. شما اصلا یک نگاهی به سخت افزار کنسولها بنداز!! پردازنده گرافیک هر دو از پردازندهای نسل قبل هستند به عنوان مثال gpu کنسول ماکروسافت معادل 7800 هستش. به رمشون که جای اشاره کردن هم نیست و همون طور که اطلاع دارید شرکت crytek گفته بود که مهمترین دلیل ساخته نشدن بازی برای کنسولها رم اونها هستش.میشه گفت تنها قدرت کنسولها cpu قدرتمند اونهاست که اگر این cpu نبود باید gpu جمع میکرد میرفت چون داره با قدرت cpu تعدادی از معادلاتش را انجام میده. از سمت دیگه شما فکر کردید کنسولها چه قدرتی دارند:
سرعت هسته: 550mhz
سرعت حافظه: 700mhz
Sahder Pipeline: 24
قدرت تمامی pIpeline ها: 135

اطلاعات گرافیکی xenos)gpu گرافیکی xb360)
gpu r500 اگر اشتباه نکنم
سرعت هسته: 500mhz
سرعت حافظه: 700mhz
Sahder Pipeline: 48
قدرت تمامی pIpeline ها: 96
از سمت دیگه تکسچر فیل ریت xb360 2480 و ps3 معادل 1320 هست. همه اینها در برابر یک 8800 یا حتی 8600 حرفی برای گفتن ندارند. موضوع دیگه اینه که شما فکر کردید بازی ها بر روی کنسولها چه زحمتی میکشند که اینطوری اجرا میشوند. نه خیر علت اجرای بازی ها روی کنسول به نحوه ساخت اونه برمیگرده. توجه کن چرا کرایسیس برای کنسولها منتشر نشد؟؟ جزئی نگاه نمیکنیم و کلی میگم چون مپ های بزرگ و بازی داشت. یک بازی دیگه با گستردگی مپ های این بازی را نام ببرید!! از سمت دیگه کرایسیس با محیطی کاملا رندر پزیر وارد دنیای بازی ها شد و اما 90 بازی منتشر شده برای کنسولها اصلا رندر پزیر نیستند. اگر فرصت بود دقیقا این موضوع را بررسی میکنم ولی میخواهم بگم اگر دیدید که کنسولها چهار تا بازی زیبا دارند دلیل قدرتمند بودن اونها نمیشه بلکه باید بیشتر با نحوه ساخت اون بازی اشنا بشی تا بفهمی این موضوع از کجا آب میخوره.
از مدیر انجمن Lich King معذرت میخواهم اگر از موضوع خارج شدم یا به موضوعاتی اشاره کردم که قبلا گفته شده بود.
ممنون
 
شما از لحاظ گرافيكي و محيطي بازي virtual tennis 3 را با بازي هاي fps يا rpg يكي ميدوني ؟!
مطمئنا virtual tennis 3 فشار خيلي كمتري نسبت به بازي هاي مثل masseffect به سخت افزار وارد ميكنه دلايلش هم كاملا مشخصه تعداد هوش مصنوعي بيشتر اتفاقات محيطي يا محيط هاي بزرگتر انفجارها و نورپردازي هاي گوناگون و ...................
به همين خاطر در بازي هايي مثل virtual tennis 3 خيلي راحتر ميشه رزوليشن بيشتر و 4xaa به كار برد .

چرا با دقت پست منو نمیخونی ؟میشه بگی من چی گفتم من کی virtual tennis 3 با masseffect مقایسه کردم؟من فقط جواب سوال ایشون گفتم
هیچ وقت 400 تا بازی رو ول نمی کنن بیان از روی 2 تا دونه بازی در مورد یه چیزی قضاوت کنن. تعداد بازی های 360 که واقعا 1080p باشن به 5 عدد هم نمی رسه! که تازه هیچ کدوم هم بازی های خیلی با گرافیک مثال زدنی نیستن. مثلا virtua tennis یا NBA Street مثلا خیلی در زمینه گرافیک نام آور هستن و یا محیط پویایی دارن که بخواد پردازش های سنگین داشته باشن؟
این چیزی که شما دارید میگید فرق میکنه با این که میگید :یه سوال و آخرین سوال البته ازت می کنم چرا هیچ کدوم از بازی های 360 در رزولوشن 1080p یا با 4XAA اجرا نمی شن؟حالا حتما virtua tennis باید خیلی محیط پویایی داشته باشه تا قبول کرد در رزولوشن 1080p یا با 4XAA اجرا میشه شما باید میگفتی چرا تا حالا هیچ بازی که در زمینه گرافیک نام آور هستن و یا محیط پویایی دارن روی 360 در رزولوشن 1080p یا با 4XAA اجرا نمی شن؟;)
 
ببینم اینجا چه خبره؟؟ چقدر شلوغ کردید. :laughing: مدیر انجمن درست میگه دیگه. شما اصلا یک نگاهی به سخت افزار کنسولها بنداز!! پردازنده گرافیک هر دو از پردازندهای نسل قبل هستند به عنوان مثال gpu کنسول ماکروسافت معادل 7800 هستش. به رمشون که جای اشاره کردن هم نیست و همون طور که اطلاع دارید شرکت crytek گفته بود که مهمترین دلیل ساخته نشدن بازی برای کنسولها رم اونها هستش.میشه گفت تنها قدرت کنسولها cpu قدرتمند اونهاست که اگر این cpu نبود باید gpu جمع میکرد میرفت چون داره با قدرت cpu تعدادی از معادلاتش را انجام میده. از سمت دیگه شما فکر کردید کنسولها چه قدرتی دارند:
سرعت هسته: 550mhz
سرعت حافظه: 700mhz
Sahder Pipeline: 24
قدرت تمامی pIpeline ها: 135

اطلاعات گرافیکی xenos)gpu گرافیکی xb360)
gpu r500 اگر اشتباه نکنم
سرعت هسته: 500mhz
سرعت حافظه: 700mhz
Sahder Pipeline: 48
قدرت تمامی pIpeline ها: 96
از سمت دیگه تکسچر فیل ریت xb360 2480 و ps3 معادل 1320 هست. همه اینها در برابر یک 8800 یا حتی 8600 حرفی برای گفتن ندارند. موضوع دیگه اینه که شما فکر کردید بازی ها بر روی کنسولها چه زحمتی میکشند که اینطوری اجرا میشوند. نه خیر علت اجرای بازی ها روی کنسول به نحوه ساخت اونه برمیگرده. توجه کن چرا کرایسیس برای کنسولها منتشر نشد؟؟ جزئی نگاه نمیکنیم و کلی میگم چون مپ های بزرگ و بازی داشت. یک بازی دیگه با گستردگی مپ های این بازی را نام ببرید!! از سمت دیگه کرایسیس با محیطی کاملا رندر پزیر وارد دنیای بازی ها شد و اما 90 بازی منتشر شده برای کنسولها اصلا رندر پزیر نیستند. اگر فرصت بود دقیقا این موضوع را بررسی میکنم ولی میخواهم بگم اگر دیدید که کنسولها چهار تا بازی زیبا دارند دلیل قدرتمند بودن اونها نمیشه بلکه باید بیشتر با نحوه ساخت اون بازی اشنا بشی تا بفهمی این موضوع از کجا آب میخوره.
از مدیر انجمن Lich King معذرت میخواهم اگر از موضوع خارج شدم یا به موضوعاتی اشاره کردم که قبلا گفته شده بود.
ممنون
اولا ایشون مدیر کل سایت هست نه مدیر انجمن .......................

دوما بحث ما سر 2 تا موضوع هست :

1. افت فریم توی بازی به خاطر چیه ؟؟ ناتوانی بازیساز یا کنسول ؟ ( من میگم بازیساز )

2. دیگه گرافیکی خیلی بهتر از این توی چهره پردازی شخصیت ها میبینیم یا نه ؟؟؟؟؟؟؟ (من میگم میبینیم)

که جواب این 2 سوال رو هم هم من و هم اشکان جان توی پست های قبلی دادیم ونظرمون هم دقیقا عکس همدیگست . اگر در این زمینه نظری دارید بفرمایید :-"
 
از مدیر کل معذرت میخواهم.!! من فقط قرمز بودن نام کاربری ایشون رو دیدم.
1. بله شما میگی از بازی سازهاست. من به شما گفتم کنسولها قدرت خواصی ندارند و این موضوع کاملا مربوط به کنسول هستش ولی ممکنه شما بیایید و بگید که بازی های مختلفی هم بودند که گرافیک عالی به شما نمایش دادند و افت فریم خاصی نداشتند که این موضوع بحث دیگری را پیش میکشه. ولی جواب این سوال فقط یک جمله بود که گفتم و باید بحث بشه تا جزئی تر بهش پرداخته بشه. مثلا بعد از یک سال عرضه xb360 شما توقع دارید بازی سازها با اون مشکل داشته باشند. امکان این موضوع خیلی کم هستش. موضوع دیگه سرعت باور نکردنی تغییر نسل بازی ها است (نسل بازی ها نه کنسولها) اگر از اول این سال (2007) به بازار و بازی هایی که عرضه شدند بکنید خواهید دید که بازی های عرضه شده در ابتدا امسال قابل مقایسه با الان نیست. باز اگر من به نکته های تکراری اشاره کردم یا اشتباهی کردم ببخشید
2. در حال حاضر شما با چهره پردازی قدرتمندی روبرو هستید ولی نباید توقع داشته باشید تغییرات خاصی را شاهد باشید کافی است که برای مشاهده قدرت حرکات چهره به بازی Half Life 2 مراجعه کنی. اونم نسخه اصلی که سال 2004 منتشر شده و یا به ادامه اول که در سال 2006 عرضه شده نگاهی بکنی تا ببینی چقدر حرکات چهره واقعی است. البته لازم به ذکر است این بازی بهترین بازی از لحاظ حرکات چهره و انتقال حس بازی از طریق آنهاست. شما دیگر بیش تر از این چه انتظاری دارید؟؟ از سمت دیگر اگر منظورتان کیفیت تکسچر هایی است که میبینید بهترین نمونه این موضوع بازی me است که جای صحبتی باقی نمیزاره و تماما از روی صورت واقعی فرد برداشت شده اونم با کمترین تصرف. از سمت دیگه امکان نداره که یک چیزی همین طوری بمونه باید باید توجه داشت که بالاخره پیش رفت دیگری هم در این بخش به وجود میاد ولی نه آنقدر چشمگیر که به عنوان یک انقلاب و یا ... شناخته بشه.
 
از مدیر کل معذرت میخواهم.!! من فقط قرمز بودن نام کاربری ایشون رو دیدم.
1. بله شما میگی از بازی سازهاست. من به شما گفتم کنسولها قدرت خواصی ندارند و این موضوع کاملا مربوط به کنسول هستش ولی ممکنه شما بیایید و بگید که بازی های مختلفی هم بودند که گرافیک عالی به شما نمایش دادند و افت فریم خاصی نداشتند که این موضوع بحث دیگری را پیش میکشه. ولی جواب این سوال فقط یک جمله بود که گفتم و باید بحث بشه تا جزئی تر بهش پرداخته بشه. مثلا بعد از یک سال عرضه xb360 شما توقع دارید بازی سازها با اون مشکل داشته باشند. امکان این موضوع خیلی کم هستش. موضوع دیگه سرعت باور نکردنی تغییر نسل بازی ها است (نسل بازی ها نه کنسولها) اگر از اول این سال (2007) به بازار و بازی هایی که عرضه شدند بکنید خواهید دید که بازی های عرضه شده در ابتدا امسال قابل مقایسه با الان نیست. باز اگر من به نکته های تکراری اشاره کردم یا اشتباهی کردم ببخشید
2. در حال حاضر شما با چهره پردازی قدرتمندی روبرو هستید ولی نباید توقع داشته باشید تغییرات خاصی را شاهد باشید کافی است که برای مشاهده قدرت حرکات چهره به بازی Half Life 2 مراجعه کنی. اونم نسخه اصلی که سال 2004 منتشر شده و یا به ادامه اول که در سال 2006 عرضه شده نگاهی بکنی تا ببینی چقدر حرکات چهره واقعی است. البته لازم به ذکر است این بازی بهترین بازی از لحاظ حرکات چهره و انتقال حس بازی از طریق آنهاست. شما دیگر بیش تر از این چه انتظاری دارید؟؟ از سمت دیگر اگر منظورتان کیفیت تکسچر هایی است که میبینید بهترین نمونه این موضوع بازی me است که جای صحبتی باقی نمیزاره و تماما از روی صورت واقعی فرد برداشت شده اونم با کمترین تصرف. از سمت دیگه امکان نداره که یک چیزی همین طوری بمونه باید باید توجه داشت که بالاخره پیش رفت دیگری هم در این بخش به وجود میاد ولی نه آنقدر چشمگیر که به عنوان یک انقلاب و یا ... شناخته بشه.
1. شما جواب خودتون رو خودتون دادید دیگه .....;) من از شما سوال میکنم چطوری میشه بازیهایی بیاد که هم گرافیک عالی داشتن و در ضمن افت فریم هم نداشتند ؟؟؟؟؟؟؟ مطمئن باشید در اینده هم بازیهایی مثل اویل 5 خواهند اومد که علاوه بر گرافیک عالی تر ( چهره پردازی ) افت فریم هم ندارند . چیزی که مشخصه اینه که افت فریم توی یک بازی از ناتوانی بازیساز هست نه کنسولی که 5 سال مونده تا عمرش تموم بشه اونوقت همین ابتدا اینجوری جواب نده .............این غیر منطقی هستش. بعدشم کی گفته 1 سال برای شناخت کنسول کافیه؟؟؟؟؟؟؟؟ اگه کافی بود که پس الان باید با پی اس 3 دیگه بهترین بازیهارو میساختن ;) پس چرا اینطوری نشده؟؟؟؟ شاید بگین سیستم پی اس 3 پیچیده هستش ولی 360 هم سیستمش مثل کف دست نمیمونه :biggrin1: که در عرض 1 سال کل قدرتشو کشف کنن .

2. چرا نباید انتظار تغییرات خاصی رو نداشته باشم ؟؟؟؟؟؟؟؟ یعنی دیگه تموم شد دیگه انتهای چهره پردازی و گرافیک توی این نسل همین بود ؟؟؟؟؟؟؟
در مورد انقلاب هم باید بهتون بگم اتفاقا منتظرش باشید ...... شما اگه از قدرت سل توی پی اس 3 اطلاعاتی داری که هیچ اگر نداری میتونم براتون کاملا توضیح بدم تا متوجه بشید با چه ابر رایانه ای روبرو هستید :eek: شما فرض کن تا سال 2010 یا 2011 بتونن از 70 درصد قدرت سل توی بازیها استفاده کنن اونوقت شما شاهد بازیهایی با همون گرافیک کیلزون 2005 میشید . پس میشه منتظر انقلاب بود .........

موفق باشی .
 
آقا من نه PS3 دارم نه XboX . داشتم بحث هاي اين تاپيك رو ميخوندم خندم گرفت! آخه هركي PS3 داره ميگه گرافيك PS3 از Xbox 360 بهتره! هركيم Xbox 360 داره ميگه گرافيك XboX 360 از PS3 بهتره! ولي من كه بي طرفم ميگم يه چيز واضحيه! اصلا PS3 يه سر و گردن از Xbox 360 بالاتره از همه لحاظ! گرافيك - Blue Ray و... ولي من ميخوام Wii بگيرم :cheesygri
 
1. شما جواب خودتون رو خودتون دادید دیگه .....;) من از شما سوال میکنم چطوری میشه بازیهایی بیاد که هم گرافیک عالی داشتن و در ضمن افت فریم هم نداشتند ؟؟؟؟؟؟؟ مطمئن باشید در اینده هم بازیهایی مثل اویل 5 خواهند اومد که علاوه بر گرافیک عالی تر ( چهره پردازی ) افت فریم هم ندارند . چیزی که مشخصه اینه که افت فریم توی یک بازی از ناتوانی بازیساز هست نه کنسولی که 5 سال مونده تا عمرش تموم بشه اونوقت همین ابتدا اینجوری جواب نده .............این غیر منطقی هستش. بعدشم کی گفته 1 سال برای شناخت کنسول کافیه؟؟؟؟؟؟؟؟ اگه کافی بود که پس الان باید با پی اس 3 دیگه بهترین بازیهارو میساختن ;) پس چرا اینطوری نشده؟؟؟؟ شاید بگین سیستم پی اس 3 پیچیده هستش ولی 360 هم سیستمش مثل کف دست نمیمونه :biggrin1: که در عرض 1 سال کل قدرتشو کشف کنن .

2. چرا نباید انتظار تغییرات خاصی رو نداشته باشم ؟؟؟؟؟؟؟؟ یعنی دیگه تموم شد دیگه انتهای چهره پردازی و گرافیک توی این نسل همین بود ؟؟؟؟؟؟؟
در مورد انقلاب هم باید بهتون بگم اتفاقا منتظرش باشید ...... شما اگه از قدرت سل توی پی اس 3 اطلاعاتی داری که هیچ اگر نداری میتونم براتون کاملا توضیح بدم تا متوجه بشید با چه ابر رایانه ای روبرو هستید :eek: شما فرض کن تا سال 2010 یا 2011 بتونن از 70 درصد قدرت سل توی بازیها استفاده کنن اونوقت شما شاهد بازیهایی با همون گرافیک کیلزون 2005 میشید . پس میشه منتظر انقلاب بود .........

موفق باشی .

خوشحالم بحث ادامه پیدا میکنه.!! :laughing:
اینجا من نیازی دارم تا دلایل افت فریم که 2 تا دسته اصلی داره رو بگم:
1. موتور گرافیکی بازی
2. ساخت بازی یا بهتر بگم محیط بازی

هر دوی این موارد در بعضی مواقع باعث افت فریم می شودن ولی بیا دقیقتر ببینیم که چرا موتور گرافیکی باعث افت فریم میشه.
بازی Half Life را در نظر بگیر. این بازی از موتور گرافیکی Source استفاده میکند. خب شما شاهد کمی افت فریم در مکان های مختلف هستید ولی باید بگم این موتور خیلی موتور ضعیفی است و علت این افت فریم خود موتور گرافیکی است که با کنسولها هنوز کاملا سازگار نبود.
علت دوم محیط بازی بود که مصلا دوباره به بازی Half Life میپردازیم و البته در نسخه pc. تا حالا از خودتون سوال کردید که چرا این بازی با گرافیک 5200 (انویدیا) یا 9250 ردیون بدون هیچ افت فریمی اجرا میشود؟؟ بدون افت فریم؟؟ گرافیک بازی هم که عالی است. پس چرا این بازی اینقدر سبک هست؟؟ چرا بازی Crysis چندین برابر این بازی سنگین است؟؟ ایا نسبت گرافیک بالا و سیستم مورد نیاز اینجا درست رعایت شده؟؟ مطمینا" خیر. این موضوع به دومورد دیگه برمیگردد:
1. محیط بازی
2. موتور گرافیکی
شد مثل همون های بالایی :cheesygri
خب اینجا علت ها معمولا یکی هستند مگر بازی ها چند قسمت دارند. به هر حال محیط بازی خود وابسته به داستان و گیم پلی است که باعث انتخاب صحیح موتور گرافیکی میشود پس تمام موضوعات به موتور بازی برمیگردد. پس فقط به همین موضوع میپردازیم.
خب بیایید ببینیم که چرا موتور ضعیفی مثل Souce می تواند بازی زیبایی همچون hl بسازد و از سیستم به این کمی استفاده کن؟؟ آیا برنامه نویس های حرفه ای دارد؟؟ آیا یک ابر موتور نوشته؟؟ یا یاد گرفته از قدرت سخت افزار استفاده کند؟؟ نظر شما چیه؟؟

این بحث بگذریم چون جواب سولها نیاز به توضیح داره میزارم جواب ها را برای بعد.
در مورد گرافیک بله. ولی چهره پردازی دیگر جایی برای پیشرفت نداره. یعنی به صورت یک انقلاب جایی برای پیشرفت نداره.
ولی سل!! من خودم اطلاعات دارم و اگر لازم ببینم میتونم تمامی مشخصاتش رو هم بنویسم.!! ولی سل اینقدر ها هم خوب هست؟؟ صد در صد مشکلاتی هم داره.!! بیا یکی از مشکلاتی که تا حالا خیلی این سیستم رو اذیت کرده را بگم. این مشکل این است که این cpu فقط میتواند دو ترید را در هر زمان انجام دهد. این موضوع در کامپیوتر (با cpu های جدید) 8 ترید و در xb360 6 ترید است. این مشکل خیلی برنامه نویس ها را اذیت کرده و یکی از علل مشکلات پیش آمده در بخش های مختلف است.
ببخشید که املا بعضی کلمات مشکل داره. دیگه حال درست کردنشون رو نداشتم. زیادم هستند!!!:cheesygri
موفق باشید
 
با این تصاویری که مقایسه می کنن مثل Assassins Creed

من فکر می کنم نورپردازی زیاد و وجود سفیدی زیاد توی بازی باعث شده بازی جذاب به نظر نیاد

البته این نظر من هست و ممکنه اشتباه باشه ولی خوب ...
 
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or