شایعه مقاله IGN: اتفاقات بزرگ دنیای بازی در سال 2019

وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

Ehsan

Loyal Member
Nov 23, 2005
1,323
نام
احسان
سال 2018 برای دنیای بازی های رایانه ای سال بزرگی بود و عناوین زیادی در این سال عرضه شدند. اما این تجارت بزرگ برای خود پایانی نمی بیند و هر ساله شایعات زیادی درباره نرم افزار و سخت افزار های مختلفی که در آینده عرضه خواهند شد وجود دارد. اقای جردن سیرانی از نویسندگان سایت IGN مقاله ای درباره 10 شایعه بزرگ بازی های رایانه ای در سال 2019 که ممکن است به واقعیت تبدیل شوند نوشته که به ترجمه و بررسی آن می پردازیم.


price.jpg


شایعه اول: کنسول های نسل بعد سونی و مایکروسافت

سال 2018 اولین سالی بود که شایعاتی درباره برنامه های سونی و مایکروسافت برای عرضه کنسول های نسل بعد مطرح گردید و هردو کمپانی درباره وجود کنسول های جدید خود و تاریخ های عرضه احتمالی صحبت هایی کردند.

ابتدا مایکروسافت در کنفرانس E3 2018 به Xbox یا (Xbox های) جدید اشاره کرد در حالی که فیل اسپنسر گفت: "ما بطور جدی روی معماری کنسول Xbox بعدی کار می کنیم تا تعهد خود را نسبت به عرضه بهترین کنسول بازی به انجام برسانیم" مدتی بعد نیز گزارشی منتشر گردید که درباره نقشه های مایکروسافت برای کنسول بعدی خود توضیحاتی ارائه می کرد و در آن گزارش اشاره شده بود که اسم رمز Xbox بعدی Scarlett است و برای عرضه در سال 2020 در نظر گرفته شده است.
بر اساس این گزارش مایکروسافت در سال 2020 قصد عرضه 2 کنسول را دارد که یکی از آنها مانند کنسول های نسل قبل با سخت افزار قوی تری است و دیگری ارزان تر است و تمرکز اصلی را به استریم بازی ها خواهد گذاشت.

شایعاتی درباره کنسول نسل بعدی سونی نیز وجود دارد، رئیس کمپانی سونی آقای یوشیدا گفت که زمان مالی مناسب برای عرضه کنسول های نسل بعد فرا رسیده ولی هیچ اشاره ای به جزئیات عرضه کنسول PS5 یا زمان عرضه آن نکرد. هرچند گزاشر هایی وجود دارد که تاکید می کند کنسول بدی سونی تغییر اساسی بزرگی با PS4 نخواهد داشت و از همان سبک معماری استفاده خواهد کرد.

بر اساس 3 شایعه و اینکه با گذشتن از ماه نوامبر دقیقا 6 سال است که از عرضه PS4 و Xbox1 می گذرد بعید نیست که در سال 2019 اولین نگاه به کنسول های نسل بعد این دو کمپانی را داشته باشیم.


Nintendo-Switch-2-concept-Curved-Labs-3-680x450.jpg

شایعه دوم: نینتندو روی کنسول Switch بهینه شده کار می کند

قبل از شروع نسل جدیدکنسول ها ممکن است نینتندو ورژن جدیدی از کنسول قابل حمل-خانگی هیبرید خود عرضه کند

بر اساس گزارش مجله وال استریت صحبت هایی درباره کنسول جدید switch با تغییراتی مثل یک LCD بهتر مطرح شده است که بر اساس این گزارش در نیمه دوم سال 2019 عرضه خواهد شد.



th

شایعه سوم: مایکروسافت یک Xbox one بدون درایو نوری را مد نظر دارد

به نسل فعلی برگردیم، بر اساس گزارش هایی مایکروسافت عرضه یک کنسول Xbox One بدون درایو نوری را در سال 2019 مد نظر دارد.
بر اساس گزارش های منتظر شده برداشتن درایو نوری می توند به مایکروسافت کمک کند تا کنسول Xbox One را با قیمت 200 دلار یا کمتر عرضه کند. بر اساس این گزارش صاحبان فعلی دیسک های بازی نیز می توانند با یک برنامه تبدیل دیسک به بازی دیجیتال از بازی هایی که قبلا خریداری کردند با دریافت یک کد دانلود دیجیتالی استفاده کنند.



Harry-Potter-RPG-AAA-Game-750x460.jpg


شایعه چهارم: بازی Harry Potter RPG در دست توسعه است

در ماه اکتبر یک ویدیو منتسب به بازی HP RPG در اینترنت پخش شد. ویدیو توسط یکی از کاربران ردیت منتشر شده بود که در آن یک جهان جادوگری RPG به نمایش کشیده شده بود و ساخت کاراکتر بازی، انتخاب مدرسه هاگوارتز و ورد های جادویی آشنایی در آن نمایش داده می شد.

در حالی که هنوز خبری در این رابطه تایید نشده اما شایعه ای وجود دارد که کمپانی برادران وارنر (که صاحب کمپانی Avalanche نیز هست) توسعه این بازی را در دستور کار خود دارد.

شرکت نرم افزاری Avalanche ساخت بازی هایی مانند Disney Infinity را نیز قبلا توسعه داده است.


rocksteady-superman-game-info-leaked.jpg

شایعه پنجم: بازی جدید شرکت Rocksteady

هیچ شکی وجود ندارد که بعد از عرضه Batman:Arkham Trilogy در سال 2015 بازی توسط این کمپانی در حال توسعه است. درحالی که شایعات زیادی وجود دارد که مدت زیادی است راک استدی روی بازی سوپر من جدیدی کار میکند. ولی بعد از ماه نوامبر که شرکت اعلام کرد "بازی بعدی ما سوپر من نیست" تمام این شایعات پایان یافت. و بار دیگر ما بدون هیچ سرنخی درباره بازی بعدی این گمپانی ماندیم!

در هر صورت امسال بعد از 4 سال احتمال اینکه بازی بعدی AAA این کمپانی معرفی و عرضه شود زیاد است.(البه اگر عرضه Batman: Arkham VR در نظر گرفته نشود).


diablo4.jpg


شایعه ششم: بلیزارد در حال کار بر روی Diablo IV با اسم رمز Feris است

بر اساس گزارش هایی بلیزارد از سال 2016 در حال کار بر روی عنوانی با نام Feris است. پیش از این شایعاتی وجود داشت که بازی بعدی سری دیابلو زودتر از سال 2020 عرضه نخواهد شد اما گزارش جدید به عنوانی با المان های MMO کم و محیط تاریک بازی اشاره دارد که شبیه سری دیبالو است.
همچنین بعد از عرضه بازی Diablo:immortal که فقط برای تلفن های هوشمند معرفی گردید و با واکنش منفی هواداران رو به رو شد همگی منتظر یک بازی برجسته دیگر از این سری محبوب هستند.


th

شایعه هفتم: بازی جدید از سری Bioshock در حال ساخت است

اوایل سال گذشته در گزارشی آینده سری بازی Bioshock مطرح گردید و اینکه بازی بعدی این سری در یک پروژه سری با کد رمز Parkside در حال ساخت است.

2k Games که کمپانی صاحب شرکت بازی سازی Take-two است پیش از این اعلام کرده بود که "سری Bioshock قطعا یک عنوان دائمی است" همچنین میدانیم که از سال 2013 و عرضه بازی Bioshock: infinite عنوان جدیدی از این سری محبوب در نسل حاضر معرفی نشده است. هرچند گفته می شود که توسعه Parkside که در مراحل ابتدایی خود قرار دارد. اما در سال 2019 معرفی خواهد شد.



th


شایعه هشتم: بازی Borderland 3 معرفی خواهد شد

طرفداران این سری بی صبرانه منتظر معرفی عنوان بعدی هستند. در حالی که در سال 2016 وجود این بازی تایید شده بود کمپانی GearBpx تاکنون عنوان یا جزئیاتی درباره سری بعدی این عنوان مطرح نکرده است.

در GDC 2017 مدیر عامل GearBox یک دموی تکنیکی اولیه از عنوان بعدی این سری را که با استفاده از موتور Unreal Engine 4 ساخته شده بود را نمایش داد. البته همان موقع هم ایشان گفتند که این یک دموی تکنیکی ساده بود و یک بازی نیست. 6 ماه بعد مدیر عامل اعلام کرد که 90% تیم بازی سازی Gearbox در حال توسعه عنوانی هستند که همه ما دوست داریم روی آن کار شود. که به تصور خیلی ها منظور همان بازی Borderland 3 است.


th

شایعه نهم: مایکروسافت بازی fable را احیا خواهد کرد

هفته های اول سال 2018 شایعه ای مطرح شد که یک Fable جدید توسط کمپانی PlayGround ساده سری Forza Horizon در حال توسعه است. بر اساس گزارش های آن موقع یک بازی کاراکتر محور RPG در حال ساخت بود.

در سال 2017 کمپانی PlayGround آگهی استخدامی برای یک بازی سری RPG-OpenWorld داده بود و در نهایت کسانی را انتخاب کرد که در مراحل توسعه GTA V, MGS V , SW:B2 و HellBlade دخلی بوده اند.



Valve-VR-HMD-Speculation-21.jpg


شایعه دهم: کمپانی Valve در حال ساخت عینک واقعیت(VR) مجازی اختصاصی خود است

این شایعات با انتظار عکسی از مدل اولیه احتمالی عینک مجازی کمپانی Valve در سال پیش شروع شد.

جالب توجه تر از خود عینک مجازی این شایعه است که کمپانی ولو با توسعه این عینک همزمان عرضه یک بازی Half-Life جدید مبتنی بر عینک های واقعیت مجازی را در دستور کار خود دارد. بازی مطرح شده برای این عینک مجازی که اولین بار در سال 2016 شایعات آن مطرح گردید احتمالا دنباله ای بر سری Half Life است که آخرین بازی آن در سال 2007 عرضه گشته است.


ویدیو های مرتبط:

ویدیو منتسب به Harry Potter RPG
ویدیو دموی تکنیکی BL3 با UE4


منبع اصلی خبر
 
آخرین ویرایش:

ADU_Tank

کاربر سایت
May 26, 2011
1,269
نام
Ali
نمیدونم چرا ولی اصلا حس نیاز به یه کنسول نسل بعدی رو ندارم:D
گرافیک و تکنیک هر دو در سطح خوبی هستند. وقتی میشه بازی هایی مثل RDR 2 و GOW رو تو همین نسل هم با این کیفیت تجربه کرد دیگه چه نیازی به نسل بعد هست؟!
 

Timeless One

Gemina Martia Victrix
Loyal Member
Apr 18, 2007
4,855
نام
امیرعلی
نمیدونم چرا ولی اصلا حس نیاز به یه کنسول نسل بعدی رو ندارم:D
گرافیک و تکنیک هر دو در سطح خوبی هستند. وقتی میشه بازی هایی مثل RDR 2 و GOW رو تو همین نسل هم با این کیفیت تجربه کرد دیگه چه نیازی به نسل بعد هست؟!
AI
Physics
World simulations

چیزایی هستن که در حد چند برابر پیشرفت میکنن. و خیلی هم تو روند بازی ها و تحولشون نقش دارن
 

ADU_Tank

کاربر سایت
May 26, 2011
1,269
نام
Ali
AI
Physics
World simulations

چیزایی هستن که در حد چند برابر پیشرفت میکنن. و خیلی هم تو روند بازی ها و تحولشون نقش دارن
آره ولی فقط شما ببینید تو لیست بهترین بازی های امسال چنتاشون گرافیک خارق العاده داشتن و از پیشرفته ترین سیستم ها استفاده کردن؟!
Return of the Obra Dinn
GRIS
Celeste
Hollow Knight
Into the Breach
What Remains of Edith Finch
Dead Cells
و...
درسته بازی های خیلی عالی ای هم در زمینه گرافیک و بحث تکنیکی داشتیم که کم نظیر بودند اصلا حرفی در اون مورد نیست، اما همه چیز که تو پردازنده خلاصه نمیشه.. از اون سمت هم بازی های داشتیم که با گرافیک به روز محتوای کم ارزش و کهنه تحویل مخاطب دادند..
 

Ehsan

Loyal Member
Nov 23, 2005
1,323
نام
احسان
نمیدونم چرا ولی اصلا حس نیاز به یه کنسول نسل بعدی رو ندارم:D
گرافیک و تکنیک هر دو در سطح خوبی هستند. وقتی میشه بازی هایی مثل RDR 2 و GOW رو تو همین نسل هم با این کیفیت تجربه کرد دیگه چه نیازی به نسل بعد هست؟!

AI
Physics
World simulations

چیزایی هستن که در حد چند برابر پیشرفت میکنن. و خیلی هم تو روند بازی ها و تحولشون نقش دارن

مسائل خیلی زیادی برای شروع نسل جدیدی از کنسول ها دخیل هستند و فقط به بحث های مربوط به گرافیک بصری خلاصه نمیشند.

بحث اصلی مثل هر مسئله دیگری در دنیا بحث اقتصادی هست. چرخه ای از تامین کنندگان قطعات شامل کمپانی های بازی سازی، شرکت های بزرگ طراح سخت افزاری و خط تولید های سخت افزاری مختلفی از ذغال زیر شوک دسته های بازی تا پردازنده ها چند نانو متری در ساخت یک کنسول بازی درگیر میشن که سود خیلی زیادی را بر هر کمپانی و مجموعه آنها بصورت جداگانه دارد. بعد از گذشت چند سال بازار یک نسل کنسول به اشباع نزدیک میشه و اون فروش سال های ابتدایی را ندارد برای همین شروع نسل جدیدی لازم است. همونطور که مدیر عامل سونی در صحبت هاش گفته از منظر اقتصادی عرضه کنسول جدیدی باید مد نظر قرار بگیرد.

اما از بحث های اقتصادی که بگذریم به دوره ای نزدیک شدیم که از منظر تکنیکی هم به کنسول های نسل بعدی نیاز هست.(گرچه اغلب این تبلیغات با هزینه های بالا هست که این نیاز را در مشتری ایجاد می کند)
بحث اول بالاتر رفتن ابعاد پیکسلی تصویر و فورش بالای تلویزیون های با کیفیت UHD یا 4K در سطح دنیا هستش که کیفیت بصری را خیلی بالا برده و با توجه به تحقیقات و بررسی های انجام شده حداقل قدرت پردازش گرافیکی برای بازی کردن با این رزولیشن بصورت طبیعی و فریم بالای 40 داشتن نیاز به قدرت پردازشی حداقل 8 ترافلاپس هست. جدای از اینکه هیچ کدوم از کنسول های نسل حاضر این قدرت را ندارن از نظر CPU و RAM هم در سطح پایین تری برای این پردازش ها قرار دارند که البته بحث طولانی دارد و مقالات زیادی دربارش منتشر شده اما در مجموع با کنسول های فعلی و حتی میان نسلی بازی 4K 60FPF براحتی مقدور نیست(البته استثناهایی وجود داره اما هزینه و حوصله زیاد سازنده را طلب میکند. مثل بازی RDR2 در کنسول Xb1X )

بحث دوم توجه ویژه به فناوری های مربوط به واقعیت مجازی و واقعیت افزوده هست که با توجه به نیاز این فناوری ها به فریم بالاتر برای پردازش اگر بخوایم گرافیک قابل قبولی جلوی چشم هامون ببینیم به سخت افزار های خیلی قوی تری نیاز داریم. هنوز نسل بعدی شروع نشده شایعات زیادی درباره نسل دوم عینک واقعیت مجازی سونی (PSVR2) مطرح هست و کمپانی های مختلفی یا عینک واقعیت مجازی خودشون را عرضه کردند یا در حال توسعه اون هستند.

بحث سوم مربوط به ویژگی های جدیدی هست که سخت افزار های جدید می تونند به کنسول ها اضافه کنند. از استریم بهتر ویژگی های بی سیم جدید گرفته تا دسته های بازی پیشرفته و کاربردی تر، کما اینکه بحث های تامین دیجیتالی نرم در نسل های آینده احتمالا از این نسل
پر رنگ تر خواهد شد.

البته همانطور که گفتم نمیشه این مسئله را در چند تیتر خلاصه کرد و زوایای مختلف اقتصادی،نرم افزاری و سخت افزاری باید مورد بررسی قرار بگیرند.

پ.ن: بنده دارم روی مقاله ای کار میکنم تحت عنوان" کنسول های نسل بعد PS5 و XB2 چقدر باید قوی باشند!؟" که بعد از اتمام در این سایت نیز منتشر میکنم و اونجا توضیحات کاملی درباره سخت افزار کنسول های نسل بعد و مقایسه با میزان پیشرفتی که در نسل های پیشین داشتیم میتونید مطالعه بهتری داشته باشید.
 
آخرین ویرایش:

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,029
نام
مازیار
از لحاظ فنی هم نیاز به نسل جدید کاملا حس میشه و این نسل به آخر خط رسیده، به شخصه دوست دارم هورایزن رو در ابعاد 3 برابر بزرگتر در همه زمینه ها ببینم، ربات ها، npc ها، محیط، جونورا، اکوسیستمی که سعی داشتن ولی نتونستن به اون شکل پیادش کنن،
 

ADU_Tank

کاربر سایت
May 26, 2011
1,269
نام
Ali
مسائل خیلی زیادی برای شروع نسل جدیدی از کنسول ها دخیل هستند
درسته مباحث شما و این ها پیشرفت حساب میشن. اما این ها رو با یه طراحی میان نسلی، همون طور که خودتون هم اشاره کردید، میشه بهش رسید.
PSVR جدید و رزولوشن بالاتر برای من مشتری اون قدر قانع کننده نیست که بخوام 400 دلار هزینه کنم تا کنسول جدید رو بخرم. همون طوری که راغب نشدم همین نسل Pro بخرم.
از PS1 به PS2 و از PS2 به PS3 و تا نسل حاضر پیشرفت واقعا چشمگیر بود و واقعا یه احساس کمبود و جای خالی برای کنسولی قوی تر انتهای هر نسل احساس میشد. الان چنین نیازی من مخاطب پیدا نکردم که برای تهیه کنسول نسل بعد برم تو صف!
اتفاقا نظر بنده برخلاف دوستانی که میگن خیلی سریع پیشرفت کردیم، عرض میکنم که اتفاقا برعکس! سرعت پیشرفت ما خیلی کم بوده تو سال های اخیر. برای مثال سطح تکنولوژی رو در سال 1999 با 2009 مقایسه کنید. گوشی های لمسی و بی سیم شدن همه چیز و... اصلا قابل قیاس نیست. حالا از سال 2009 تا 2019 رو ببینید. نمیگم پیشرفت نداشتیم که این ادعای پوچیه. اما سطح پیشرفت و روند به قدری کند بوده که بازار تقاضا نسل فعلی کنسول رو طالبه و نسل بعدی چیز "انقلابی" ای برای عرضه، به احتمال قوی، نخواهد داشت.
 

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
نمیدونم چرا ولی اصلا حس نیاز به یه کنسول نسل بعدی رو ندارم:D
گرافیک و تکنیک هر دو در سطح خوبی هستند. وقتی میشه بازی هایی مثل RDR 2 و GOW رو تو همین نسل هم با این کیفیت تجربه کرد دیگه چه نیازی به نسل بعد هست؟!

جوری که فن PS4 موقع GOW روشن میشد یکی از دلایل اصلی هجرت به نسل بعدیه :D حالا چهارتا NPC هم تو محیط بازی اضافه میشد که دیگه هیچی
یا مثلا لودینگ اول FH4 رسما ادم رو پیر میکنه که خب با SSD نسل بعد دیگه همچین مشکلی نیست
یا نمیدونم واقعا دیگه کی میتونه یک بازی جهان باز اول شخص رو روی کنسول به صورت سی فریم تحمل کنه؟ (سایبرپانک)
و خیلی مسائل دیگه
+ چیزایی که دوستمون امیرعلی گفت

اتفاقا یکجورایی عجیب حس رفتن به نسل بعد وجود داره
 

Only Xbox

کاربر سایت
Jun 12, 2018
474
حالا نسل بعد که ناچارا میاد تا سال دیگه
ولی بردارن یه طراحی جدید نوین روی شکل ظاهری کنسول ها بدن باز برندارن یا مستطیل بسازن یا از نسل های قبلشون الهام بگیرن
یه چیز جدید رو کنن مثلا مثل اون طرح x که نسل قبل شایعه شده بود xbox 720 هست یعنی کلا شکل کنسوب یک ضربدر بود
بکشن بیرون از این طراحی های کهنه خداییش
 
  • Like
Reactions: gamer1998y

Only Xbox

کاربر سایت
Jun 12, 2018
474
جوری که فن PS4 موقع GOW روشن میشد یکی از دلایل اصلی هجرت به نسل بعدیه :D حالا چهارتا NPC هم تو محیط بازی اضافه میشد که دیگه هیچی
یا مثلا لودینگ اول FH4 رسما ادم رو پیر میکنه که خب با SSD نسل بعد دیگه همچین مشکلی نیست
یا نمیدونم واقعا دیگه کی میتونه یک بازی جهان باز اول شخص رو روی کنسول به صورت سی فریم تحمل کنه؟ (سایبرپانک)
و خیلی مسائل دیگه
+ چیزایی که دوستمون امیرعلی گفت

اتفاقا یکجورایی عجیب حس رفتن به نسل بعد وجود داره
موافقم
حالا باز کاش 30 فریم ثابت بدن
کار به جایی رسیده که توی بعضی بازی ها فریم میاد رو 15:))
اصلا دیگه نمیکشن
 

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,148
نام
∂αнмα
جوری که فن PS4 موقع GOW روشن میشد یکی از دلایل اصلی هجرت به نسل بعدیه :D حالا چهارتا NPC هم تو محیط بازی اضافه میشد که دیگه هیچی
یا مثلا لودینگ اول FH4 رسما ادم رو پیر میکنه که خب با SSD نسل بعد دیگه همچین مشکلی نیست
یا نمیدونم واقعا دیگه کی میتونه یک بازی جهان باز اول شخص رو روی کنسول به صورت سی فریم تحمل کنه؟ (سایبرپانک)
و خیلی مسائل دیگه
+ چیزایی که دوستمون امیرعلی گفت

اتفاقا یکجورایی عجیب حس رفتن به نسل بعد وجود داره
SSD نسل بعدی جزو محالات هستش (حجم انبوه) خیلی هنر کنن بتونن هارد هیبریدی بزارن وگرنه SSD عمرا با این هزینه های کنسولا جور در بیاد قشنگ باید اندازه قیمت خود کنسول ضرر بدن که اصلا منطقی نیست !
 

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
SSD نسل بعدی جزو محالات هستش (حجم انبوه) خیلی هنر کنن بتونن هارد هیبریدی بزارن وگرنه SSD عمرا با این هزینه های کنسولا جور در بیاد قشنگ باید اندازه قیمت خود کنسول ضرر بدن که اصلا منطقی نیست !

برد سمز یکی از اینسایدرهای معتبر مایکروسافت تلویحا تایید کرده SSD برای نسل بعدی مایکروسافت (حالا اینکه در چه حجمی باشه رو نمیدونم)

+ یکسری چیزای دیگه مثل بکوارد و ...
 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
یکی از مهمترین اتفاقات امسال میتونه عرضه xCloud باشه و باید منتظر موند و دید از نظر کیفی و قیمتگذاری چطور عمل میکنن. :D برنامه مایکروسافت برای کلاد گیمینگ و کلاد استریمینگ خیلی جاه طلبانه هست.

پ.ن: بنده دارم روی مقاله ای کار میکنم تحت عنوان" کنسول های نسل بعد PS5 و XB2 چقدر باید قوی باشند!؟" که بعد از اتمام در این سایت نیز منتشر میکنم و اونجا توضیحات کاملی درباره سخت افزار کنسول های نسل بعد و مقایسه با میزان پیشرفتی که در نسل های پیشین داشتیم میتونید مطالعه بهتری داشته باشید.

موضوع مورد علاقه من :D

AMD به تازگی گرافیک VEGA VII رو با لیتوگرافی 7nm و 60 CU و کلاک 1.8Ghz معرفی کرده که در عمل 13.8TF قدرت داره و 16 گیگ رم و 1 ترابایت بر ثانیه پهنای باند داره. اگر بشه 64 CU و با همین کلاک بتونن خروجی بگیرن ازش میشه حدود 14.8TF. با این وضعیت من به نظرم یکم بعیده روی کنسول‌های نسل بعد بتونن خیلی به این اعداد و ارقام نزدیک بشن. میشه انتظار داشت که مثلا 11TF خروجی بگیرن (با 64CU و 1.4 گیگاهرتز) که اون هم باز با در نظر گرفتن اینکه یه APU هست خیلی دور از ذهن نیست.

CPU هم میتونه حتی با وجود 4 هسته‌ای و 8 ترد بودن خیلی قوی‌تر از نسل قبل بشه ولی بتونن برن سمت 8 هسته و 16 ترد دیگه یک جهش فوق‌العاده کردن. برای رم هم بعید میدونم بیشتر از 16 گیگ خیلی ضروری باشه.

مهمتر از همه اینها ری تریسینگ هست. اگر بتونن این رو بذارن تو کنسول‌ها میتونیم یه جهش واقعی رو شاهد باشیم. شاید تا 2 سال دیگه AMD هم حرفهایی برای زدن داشته باشه یا اینکه سونی و مایکروسافت راه حل‌های خودشون رو ارائه بدن برای این قسمت.

=========

یه اینسایدر توی Resetera گفته که کنسول لاکهارت (مدل ضعیف‌تر ایکس باکس نسل بعد) ممکنه هست با GPUـه 8TFـی و یه CPU نسل 2 رایزن عرضه بشه که خب از نظر گرافیکی 30% قویتر از وان ایکس میشه و از نظر CPU میتونه به مراتب قوی‌تر باشه. اگر فرض بگیریم که PS5 همون 11TF باشه با قیمت 400-450 دلار و لاکهارت هم 8TF باشه و 300 دلار اون موقع PS5 حدود 37 درصد از مدل ضعیفتر اسکارلت قوی‌تر و 80 درصد (کمتر از 2 برابر) از وان ایکس قوی‌تر میشه. هر دو تا کنسول PS5 و لاکهارت هم این امکان رو دارن که امسال عرضه بشن. :-?

در مورد بازیهای ایکس باکس هم گویا مایکروسافت داره با بازیسازها مذاکره میکنه که بازیهاشون رو با FC یا فوروارد کامپتیبیلتی بسازن، یعنی طوری که خانواده Xbox One هم بتونن بازیهای نسل بعد رو تا چند سالی ساپورت کنن. این رو هم باید منتظر موند و دید که چی میشه تهش ولی برای من جالبه همچین اتفاقی.
 

Only Xbox

کاربر سایت
Jun 12, 2018
474
یکی از مهمترین اتفاقات امسال میتونه عرضه xCloud باشه و باید منتظر موند و دید از نظر کیفی و قیمتگذاری چطور عمل میکنن. :D برنامه مایکروسافت برای کلاد گیمینگ و کلاد استریمینگ خیلی جاه طلبانه هست.



موضوع مورد علاقه من :D

AMD به تازگی گرافیک VEGA VII رو با لیتوگرافی 7nm و 60 CU و کلاک 1.8Ghz معرفی کرده که در عمل 13.8TF قدرت داره و 16 گیگ رم و 1 ترابایت بر ثانیه پهنای باند داره. اگر بشه 64 CU و با همین کلاک بتونن خروجی بگیرن ازش میشه حدود 14.8TF. با این وضعیت من به نظرم یکم بعیده روی کنسول‌های نسل بعد بتونن خیلی به این اعداد و ارقام نزدیک بشن. میشه انتظار داشت که مثلا 11TF خروجی بگیرن (با 64CU و 1.4 گیگاهرتز) که اون هم باز با در نظر گرفتن اینکه یه APU هست خیلی دور از ذهن نیست.

CPU هم میتونه حتی با وجود 4 هسته‌ای و 8 ترد بودن خیلی قوی‌تر از نسل قبل بشه ولی بتونن برن سمت 8 هسته و 16 ترد دیگه یک جهش فوق‌العاده کردن. برای رم هم بعید میدونم بیشتر از 16 گیگ خیلی ضروری باشه.

مهمتر از همه اینها ری تریسینگ هست. اگر بتونن این رو بذارن تو کنسول‌ها میتونیم یه جهش واقعی رو شاهد باشیم. شاید تا 2 سال دیگه AMD هم حرفهایی برای زدن داشته باشه یا اینکه سونی و مایکروسافت راه حل‌های خودشون رو ارائه بدن برای این قسمت.

=========

یه اینسایدر توی Resetera گفته که کنسول لاکهارت (مدل ضعیف‌تر ایکس باکس نسل بعد) ممکنه هست با GPUـه 8TFـی و یه CPU نسل 2 رایزن عرضه بشه که خب از نظر گرافیکی 30% قویتر از وان ایکس میشه و از نظر CPU میتونه به مراتب قوی‌تر باشه. اگر فرض بگیریم که PS5 همون 11TF باشه با قیمت 400-450 دلار و لاکهارت هم 8TF باشه و 300 دلار اون موقع PS5 حدود 37 درصد از مدل ضعیفتر اسکارلت قوی‌تر و 80 درصد (کمتر از 2 برابر) از وان ایکس قوی‌تر میشه. هر دو تا کنسول PS5 و لاکهارت هم این امکان رو دارن که امسال عرضه بشن. :-?

در مورد بازیهای ایکس باکس هم گویا مایکروسافت داره با بازیسازها مذاکره میکنه که بازیهاشون رو با FC یا فوروارد کامپتیبیلتی بسازن، یعنی طوری که خانواده Xbox One هم بتونن بازیهای نسل بعد رو تا چند سالی ساپورت کنن. این رو هم باید منتظر موند و دید که چی میشه تهش ولی برای من جالبه همچین اتفاقی.
اصل کاری مدل قوی تره اسکارلت هست(همونی که به کیت توسعه دهندش اناکوندا میگفت)
باید دید اون چقدر قدرت داره و میتونه بزنه رو دست 13 ترافلاپس یا نه شده حتی با قیمت بیش از 500 دلار
 
  • Like
Reactions: LiviNG D3AD

esm nadaram

کاربر سایت
Jan 24, 2010
2,676
نام
حسین
یکی از مهمترین اتفاقات امسال میتونه عرضه xCloud باشه و باید منتظر موند و دید از نظر کیفی و قیمتگذاری چطور عمل میکنن. :D برنامه مایکروسافت برای کلاد گیمینگ و کلاد استریمینگ خیلی جاه طلبانه هست.



موضوع مورد علاقه من :D

AMD به تازگی گرافیک VEGA VII رو با لیتوگرافی 7nm و 60 CU و کلاک 1.8Ghz معرفی کرده که در عمل 13.8TF قدرت داره و 16 گیگ رم و 1 ترابایت بر ثانیه پهنای باند داره. اگر بشه 64 CU و با همین کلاک بتونن خروجی بگیرن ازش میشه حدود 14.8TF. با این وضعیت من به نظرم یکم بعیده روی کنسول‌های نسل بعد بتونن خیلی به این اعداد و ارقام نزدیک بشن. میشه انتظار داشت که مثلا 11TF خروجی بگیرن (با 64CU و 1.4 گیگاهرتز) که اون هم باز با در نظر گرفتن اینکه یه APU هست خیلی دور از ذهن نیست.

CPU هم میتونه حتی با وجود 4 هسته‌ای و 8 ترد بودن خیلی قوی‌تر از نسل قبل بشه ولی بتونن برن سمت 8 هسته و 16 ترد دیگه یک جهش فوق‌العاده کردن. برای رم هم بعید میدونم بیشتر از 16 گیگ خیلی ضروری باشه.

مهمتر از همه اینها ری تریسینگ هست. اگر بتونن این رو بذارن تو کنسول‌ها میتونیم یه جهش واقعی رو شاهد باشیم. شاید تا 2 سال دیگه AMD هم حرفهایی برای زدن داشته باشه یا اینکه سونی و مایکروسافت راه حل‌های خودشون رو ارائه بدن برای این قسمت.

=========

یه اینسایدر توی Resetera گفته که کنسول لاکهارت (مدل ضعیف‌تر ایکس باکس نسل بعد) ممکنه هست با GPUـه 8TFـی و یه CPU نسل 2 رایزن عرضه بشه که خب از نظر گرافیکی 30% قویتر از وان ایکس میشه و از نظر CPU میتونه به مراتب قوی‌تر باشه. اگر فرض بگیریم که PS5 همون 11TF باشه با قیمت 400-450 دلار و لاکهارت هم 8TF باشه و 300 دلار اون موقع PS5 حدود 37 درصد از مدل ضعیفتر اسکارلت قوی‌تر و 80 درصد (کمتر از 2 برابر) از وان ایکس قوی‌تر میشه. هر دو تا کنسول PS5 و لاکهارت هم این امکان رو دارن که امسال عرضه بشن. :-?

در مورد بازیهای ایکس باکس هم گویا مایکروسافت داره با بازیسازها مذاکره میکنه که بازیهاشون رو با FC یا فوروارد کامپتیبیلتی بسازن، یعنی طوری که خانواده Xbox One هم بتونن بازیهای نسل بعد رو تا چند سالی ساپورت کنن. این رو هم باید منتظر موند و دید که چی میشه تهش ولی برای من جالبه همچین اتفاقی.
با تمامه احترام

ولي به نظر من مضخرف ترين اتفاقي كه واسه نسل بعد بيافته ميتونه همين كراس جن شدن باشه.
يعني يه كنسول ١٢ ترافلاپسي بايد فداي يه كنسوا زير ٢ ترافلاپس بشه :|
( حالا اگه به فيفا يا prs ختم بشه مورد نداره)
اونموقع جهش گرافيكي خيره كننده داريم ؟!!

خير

ار طرف ديگه مايكروسافت حماقت ميكنه چنين كاريو انجام بده ،چرااا؟!! :D

چونكه احتمال خيلي زياد سوني با showcase گرافيكي خودش يعني هورايزن وارد ميشه و تمامه توجه ها رو معطوف خودش ميكنه و يه هايپ خفني ايجاد ميكنه .

ادامه يه ip خوشنام با قدرت نسل بعد.

ولي مايكرو نبايد تحت هيچ شرايطي همون اول critical hit بشه بايد با ايپي خفن و دهن پركن و نسل بعدي كنفرانس نسل بعد خودش رو استارت بزنه تا همون اول از تب تاب نيفته
 
  • Like
Reactions: g4mer and M0RSHED
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر