شایعه مقاله IGN: اتفاقات بزرگ دنیای بازی در سال 2019

وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

Ehsan

Loyal Member
Nov 23, 2005
1,323
نام
احسان
سال 2018 برای دنیای بازی های رایانه ای سال بزرگی بود و عناوین زیادی در این سال عرضه شدند. اما این تجارت بزرگ برای خود پایانی نمی بیند و هر ساله شایعات زیادی درباره نرم افزار و سخت افزار های مختلفی که در آینده عرضه خواهند شد وجود دارد. اقای جردن سیرانی از نویسندگان سایت IGN مقاله ای درباره 10 شایعه بزرگ بازی های رایانه ای در سال 2019 که ممکن است به واقعیت تبدیل شوند نوشته که به ترجمه و بررسی آن می پردازیم.


price.jpg


شایعه اول: کنسول های نسل بعد سونی و مایکروسافت

سال 2018 اولین سالی بود که شایعاتی درباره برنامه های سونی و مایکروسافت برای عرضه کنسول های نسل بعد مطرح گردید و هردو کمپانی درباره وجود کنسول های جدید خود و تاریخ های عرضه احتمالی صحبت هایی کردند.

ابتدا مایکروسافت در کنفرانس E3 2018 به Xbox یا (Xbox های) جدید اشاره کرد در حالی که فیل اسپنسر گفت: "ما بطور جدی روی معماری کنسول Xbox بعدی کار می کنیم تا تعهد خود را نسبت به عرضه بهترین کنسول بازی به انجام برسانیم" مدتی بعد نیز گزارشی منتشر گردید که درباره نقشه های مایکروسافت برای کنسول بعدی خود توضیحاتی ارائه می کرد و در آن گزارش اشاره شده بود که اسم رمز Xbox بعدی Scarlett است و برای عرضه در سال 2020 در نظر گرفته شده است.
بر اساس این گزارش مایکروسافت در سال 2020 قصد عرضه 2 کنسول را دارد که یکی از آنها مانند کنسول های نسل قبل با سخت افزار قوی تری است و دیگری ارزان تر است و تمرکز اصلی را به استریم بازی ها خواهد گذاشت.

شایعاتی درباره کنسول نسل بعدی سونی نیز وجود دارد، رئیس کمپانی سونی آقای یوشیدا گفت که زمان مالی مناسب برای عرضه کنسول های نسل بعد فرا رسیده ولی هیچ اشاره ای به جزئیات عرضه کنسول PS5 یا زمان عرضه آن نکرد. هرچند گزاشر هایی وجود دارد که تاکید می کند کنسول بدی سونی تغییر اساسی بزرگی با PS4 نخواهد داشت و از همان سبک معماری استفاده خواهد کرد.

بر اساس 3 شایعه و اینکه با گذشتن از ماه نوامبر دقیقا 6 سال است که از عرضه PS4 و Xbox1 می گذرد بعید نیست که در سال 2019 اولین نگاه به کنسول های نسل بعد این دو کمپانی را داشته باشیم.


Nintendo-Switch-2-concept-Curved-Labs-3-680x450.jpg

شایعه دوم: نینتندو روی کنسول Switch بهینه شده کار می کند

قبل از شروع نسل جدیدکنسول ها ممکن است نینتندو ورژن جدیدی از کنسول قابل حمل-خانگی هیبرید خود عرضه کند

بر اساس گزارش مجله وال استریت صحبت هایی درباره کنسول جدید switch با تغییراتی مثل یک LCD بهتر مطرح شده است که بر اساس این گزارش در نیمه دوم سال 2019 عرضه خواهد شد.



th

شایعه سوم: مایکروسافت یک Xbox one بدون درایو نوری را مد نظر دارد

به نسل فعلی برگردیم، بر اساس گزارش هایی مایکروسافت عرضه یک کنسول Xbox One بدون درایو نوری را در سال 2019 مد نظر دارد.
بر اساس گزارش های منتظر شده برداشتن درایو نوری می توند به مایکروسافت کمک کند تا کنسول Xbox One را با قیمت 200 دلار یا کمتر عرضه کند. بر اساس این گزارش صاحبان فعلی دیسک های بازی نیز می توانند با یک برنامه تبدیل دیسک به بازی دیجیتال از بازی هایی که قبلا خریداری کردند با دریافت یک کد دانلود دیجیتالی استفاده کنند.



Harry-Potter-RPG-AAA-Game-750x460.jpg


شایعه چهارم: بازی Harry Potter RPG در دست توسعه است

در ماه اکتبر یک ویدیو منتسب به بازی HP RPG در اینترنت پخش شد. ویدیو توسط یکی از کاربران ردیت منتشر شده بود که در آن یک جهان جادوگری RPG به نمایش کشیده شده بود و ساخت کاراکتر بازی، انتخاب مدرسه هاگوارتز و ورد های جادویی آشنایی در آن نمایش داده می شد.

در حالی که هنوز خبری در این رابطه تایید نشده اما شایعه ای وجود دارد که کمپانی برادران وارنر (که صاحب کمپانی Avalanche نیز هست) توسعه این بازی را در دستور کار خود دارد.

شرکت نرم افزاری Avalanche ساخت بازی هایی مانند Disney Infinity را نیز قبلا توسعه داده است.


rocksteady-superman-game-info-leaked.jpg

شایعه پنجم: بازی جدید شرکت Rocksteady

هیچ شکی وجود ندارد که بعد از عرضه Batman:Arkham Trilogy در سال 2015 بازی توسط این کمپانی در حال توسعه است. درحالی که شایعات زیادی وجود دارد که مدت زیادی است راک استدی روی بازی سوپر من جدیدی کار میکند. ولی بعد از ماه نوامبر که شرکت اعلام کرد "بازی بعدی ما سوپر من نیست" تمام این شایعات پایان یافت. و بار دیگر ما بدون هیچ سرنخی درباره بازی بعدی این گمپانی ماندیم!

در هر صورت امسال بعد از 4 سال احتمال اینکه بازی بعدی AAA این کمپانی معرفی و عرضه شود زیاد است.(البه اگر عرضه Batman: Arkham VR در نظر گرفته نشود).


diablo4.jpg


شایعه ششم: بلیزارد در حال کار بر روی Diablo IV با اسم رمز Feris است

بر اساس گزارش هایی بلیزارد از سال 2016 در حال کار بر روی عنوانی با نام Feris است. پیش از این شایعاتی وجود داشت که بازی بعدی سری دیابلو زودتر از سال 2020 عرضه نخواهد شد اما گزارش جدید به عنوانی با المان های MMO کم و محیط تاریک بازی اشاره دارد که شبیه سری دیبالو است.
همچنین بعد از عرضه بازی Diablo:immortal که فقط برای تلفن های هوشمند معرفی گردید و با واکنش منفی هواداران رو به رو شد همگی منتظر یک بازی برجسته دیگر از این سری محبوب هستند.


th

شایعه هفتم: بازی جدید از سری Bioshock در حال ساخت است

اوایل سال گذشته در گزارشی آینده سری بازی Bioshock مطرح گردید و اینکه بازی بعدی این سری در یک پروژه سری با کد رمز Parkside در حال ساخت است.

2k Games که کمپانی صاحب شرکت بازی سازی Take-two است پیش از این اعلام کرده بود که "سری Bioshock قطعا یک عنوان دائمی است" همچنین میدانیم که از سال 2013 و عرضه بازی Bioshock: infinite عنوان جدیدی از این سری محبوب در نسل حاضر معرفی نشده است. هرچند گفته می شود که توسعه Parkside که در مراحل ابتدایی خود قرار دارد. اما در سال 2019 معرفی خواهد شد.



th


شایعه هشتم: بازی Borderland 3 معرفی خواهد شد

طرفداران این سری بی صبرانه منتظر معرفی عنوان بعدی هستند. در حالی که در سال 2016 وجود این بازی تایید شده بود کمپانی GearBpx تاکنون عنوان یا جزئیاتی درباره سری بعدی این عنوان مطرح نکرده است.

در GDC 2017 مدیر عامل GearBox یک دموی تکنیکی اولیه از عنوان بعدی این سری را که با استفاده از موتور Unreal Engine 4 ساخته شده بود را نمایش داد. البته همان موقع هم ایشان گفتند که این یک دموی تکنیکی ساده بود و یک بازی نیست. 6 ماه بعد مدیر عامل اعلام کرد که 90% تیم بازی سازی Gearbox در حال توسعه عنوانی هستند که همه ما دوست داریم روی آن کار شود. که به تصور خیلی ها منظور همان بازی Borderland 3 است.


th

شایعه نهم: مایکروسافت بازی fable را احیا خواهد کرد

هفته های اول سال 2018 شایعه ای مطرح شد که یک Fable جدید توسط کمپانی PlayGround ساده سری Forza Horizon در حال توسعه است. بر اساس گزارش های آن موقع یک بازی کاراکتر محور RPG در حال ساخت بود.

در سال 2017 کمپانی PlayGround آگهی استخدامی برای یک بازی سری RPG-OpenWorld داده بود و در نهایت کسانی را انتخاب کرد که در مراحل توسعه GTA V, MGS V , SW:B2 و HellBlade دخلی بوده اند.



Valve-VR-HMD-Speculation-21.jpg


شایعه دهم: کمپانی Valve در حال ساخت عینک واقعیت(VR) مجازی اختصاصی خود است

این شایعات با انتظار عکسی از مدل اولیه احتمالی عینک مجازی کمپانی Valve در سال پیش شروع شد.

جالب توجه تر از خود عینک مجازی این شایعه است که کمپانی ولو با توسعه این عینک همزمان عرضه یک بازی Half-Life جدید مبتنی بر عینک های واقعیت مجازی را در دستور کار خود دارد. بازی مطرح شده برای این عینک مجازی که اولین بار در سال 2016 شایعات آن مطرح گردید احتمالا دنباله ای بر سری Half Life است که آخرین بازی آن در سال 2007 عرضه گشته است.


ویدیو های مرتبط:

ویدیو منتسب به Harry Potter RPG
ویدیو دموی تکنیکی BL3 با UE4


منبع اصلی خبر
 
آخرین ویرایش:

Only Xbox

کاربر سایت
Jun 12, 2018
474
خودت خواهشا جوک نگو داداچ دیگه نزار کار بکه مقایسه تصویری بکشه:D من هنوز اون تصاویر چندسال پیش یادمه که برتری ps3 نشون میداد من دارم میگم این نسل بخاطر پیچیده بودن ps3 بکوارد نداشتیم بهانه چیه:D اون قضیه که سازنده ها باهاش مشکل داشتن عین حقیقته خودت میتونی بری ببینی بعدشم xbox اصلی میدونی کی امد؟ دو سه سال بعد ps2 تازه با دروغای بیل گیتس که میگفت بازیاش در حد toy story2 هستن:D حالا مگه چقدر فرق داشتن که بخوایم سرش بحث الکی کنیم من تو همون پست قبلی گفتم انحصاری برام مهمه یعنی کنسول بعدی مایکرو هم انحصاری مورد نظر من داشته باشه میخرمش هرچند که میدونم نداره(سلیقه خودم میگم):D واگرنه میرفتم یه pc میگرفتم خودم خلاص میکردم
عزیز جان توی بازی های مولتی پلتفرم برتری با x360 بود دیگه اینو همه قبول دارن حالا شما رفتی خودت مقایسه کردی قرار نیست تاریخ تحریف بشه ویدوئو های مقایسه هم توی یوتیوب موجوده نمیگم همه بازی ها ولی بیش از 80 درصد از بازی های نسل قبل روی x360 بهتر از ps3 اجرا میشدن چرا به زور میخوای یه چیزی رو برعکس جلوه بدی؟
*حالا مگه چقدر فرق داشتن که بخوایم سرش بحث الکی کنیم*
چقدر فرق داشتن!!! اصلا ps2 قابل مقایسه با اکس باکس اورجینال نبود یه سر برو یوتیوب مقایسه blackرو روی 2 کنسول ببین بعد به اون جمله ای که نوشتی خندت میگیره
 
  • Like
Reactions: LiviNG D3AD

esm nadaram

کاربر سایت
Jan 24, 2010
2,676
نام
حسین
مایکروسافت کاری رو میکنه که به صلاح خودش و کامیونیتیش هست و بقیه هم کاری رو میکنن که به صلاح خودشون هست
اتفاقا مايكرو كارنامش خيلي داخل اين زمينه احترام به كاميونيتي درخشانه.
 

jhoobin

کاربر سایت
Jul 21, 2016
3,527
نام
ژوبین
عزیز جان توی بازی های مولتی پلتفرم برتری با x360 بود دیگه اینو همه قبول دارن حالا شما رفتی خودت مقایسه کردی قرار نیست تاریخ تحریف بشه ویدوئو های مقایسه هم توی یوتیوب موجوده نمیگم همه بازی ها ولی بیش از 80 درصد از بازی های نسل قبل روی x360 بهتر از ps3 اجرا میشدن چرا به زور میخوای یه چیزی رو برعکس جلوه بدی؟
*حالا مگه چقدر فرق داشتن که بخوایم سرش بحث الکی کنیم*
چقدر فرق داشتن!!! اصلا ps2 قابل مقایسه با اکس باکس اورجینال نبود یه سر برو یوتیوب مقایسه blackرو روی 2 کنسول ببین بعد به اون جمله ای که نوشتی خندت میگیره
ps2 نگفتم اون که خیلی فرق داشت ps3.360 گفتم برعکس نمیخوام جلوه بدم من که گفتم اصن قدرت گرافیک به ..زمه دوباره بگم؟ چرا ادامه میدی:D اصلا برام مهم نیست کدوم بهتر بود تازه اگر هم مقایسه کنیم ps3 تو یه چی بهتر بود 360 تو یچی دیگه مثلا gta4 تو ps3 روشن تر بود توی 360 فریم بهتر بود خب چه اهمیتی داره؟
 

jhoobin

کاربر سایت
Jul 21, 2016
3,527
نام
ژوبین
مایکروسافت کاری رو میکنه که به صلاح خودش و کامیونیتیش هست و بقیه هم کاری رو میکنن که به صلاح خودشون هست
دوست عزیز با نهایت احترام میخوام بگم داری شوخی میکنی دیگه نه؟ قبول دارم که مایکرو این نسل سرویسای خفنی داده به ملت اما میشه بگی کامیونینی xbox بیشتر از سرویسایی مثل بکوارد چی میخواستن و میخوان؟ خواستن که مایکرو به halo گند نزنه خواستن که شیره gears نکشه خواستن که به rare اهمیت بیشتری بده.... ولی مایکرو این نسل چیکار کرد؟ همشون نابود کرد الانم که فیل اسپنسر بنده خدا امده جمع کنه اما یه کمی دیره و این به ضرر xbox فن ها و منی که 360 بخاطر گیرز خریده بود هست من که به عنوان یه سونی فن به توانایی اسپنسر ایمان دارم ولی با نشون ندادن بازی های جدید تو کنفرانس x کار خراب کرد یعنی اگه e3 یه چیز درست حسابی نشون نده دیگه خیلی ناامید میشم:-??
 
Last edited by a moderator:
  • Like
Reactions: Arima Kishou

g4mer

XBOX 20/20
کاربر سایت
Nov 18, 2017
2,310
نام
سعید ربانی
خودت خواهشا جوک نگو داداچ دیگه نزار کار بکه مقایسه تصویری بکشه:D من هنوز اون تصاویر چندسال پیش یادمه که برتری ps3 نشون میداد من دارم میگم این نسل بخاطر پیچیده بودن ps3 بکوارد نداشتیم بهانه چیه:D اون قضیه که سازنده ها باهاش مشکل داشتن عین حقیقته خودت میتونی بری ببینی بعدشم xbox اصلی میدونی کی امد؟ دو سه سال بعد ps2 تازه با دروغای بیل گیتس که میگفت بازیاش در حد toy story2 هستن:D حالا مگه چقدر فرق داشتن که بخوایم سرش بحث الکی کنیم من تو همون پست قبلی گفتم انحصاری برام مهمه یعنی کنسول بعدی مایکرو هم انحصاری مورد نظر من داشته باشه میخرمش هرچند که میدونم نداره(سلیقه خودم میگم):D واگرنه میرفتم یه pc میگرفتم خودم خلاص میکردم
از این بحث ها و کل کل ههی کورکورانه هیچی نسیب کسی نمیشه دوست عزیز
اگه واقعا حرف خودتونو قبول داری ی نگاه به ویدیو مقایسه red dead gta iv و madden 2008 بکن یادمه مدن رو x360 60fps بود و ps3 30 بگذریم از محیط و جزییات خیلی خلوت تر رد دد و نورپردازی افتضاح ps3به لطف تکنولوژی اختصاصی سونی و انودیا با rsx که 2012 به بعد تازه رمزگشایی شد:D
---------------------------------------------------------------
و اما بحث جالب قدرت gpu نسل بعد
خدایش چطوری حساب میکنید وقتی کنسول نسل بعدی هم قرار نیست بین 400 تا 500 دلار بیشتر بفروش برسه از طرفیم کف انتظارتون 10 teraflop؟؟؟:D
از نظر من 10 ترا با با هارد هیبرید ssd مثلا 32 یا 64 گیگ میتونه کامل نسل بعدی ظاهر بشه
یادمه تو نسل 7 cod یا آلن ویک native با رزولوشن 640p یا کمتر و بیشتر اجرا میشدن ک با upscale به 1080 میرسیدن و با شروع نسل جدید تبدیل شد به 900p و 1080 ک الان تقریبا همگی 1080 اجرا میشن
اما برای نسل بعدی که قرار باش 4k 60fps اجرا کنه بنظر با عملکرد OneX 6ترا فلاپی وقتی 4k native ارایه میده پس 10 ترا فلاپ کاملا راضی کنندس البته در کنار آپگرد رم و و هارد ssd کم حجم ک ممکنه مابین هارد و رم قرار بگیره که delay رو به حدالقل برسونه و خروجی خیلی بهتری بده
دقیقا یادمه رونمایی سونی 400 دلاری و ماکروسافت 500 دلاری و البته مارکتینگ ضفعیفتر روانی ماکرو کنسول به این نازنینیو به چ روزی انداخت ک البته با اون اوضاع مالی سونی و بحرانی ک به لطف فروش بخش ps جبران شد وگرنه احتمالا الان ps زیر گروه سرگرمی های سامسونگ یا هر جهان خوار دیگه ای بود:D
درکل بشخصه خیلی رو جهش سخت افزاری انتظار بالای ندارم مگه به لطف پروژه های استریمی مثل xcloud که از حالا نسل دهم به عقیده بنده کلید خوردن و آینده فوق العاده درخشانی داره و جهش تازه با این کنسولای نامحدود معنی میشه:x
 

Only Xbox

کاربر سایت
Jun 12, 2018
474
از این بحث ها و کل کل ههی کورکورانه هیچی نسیب کسی نمیشه دوست عزیز
اگه واقعا حرف خودتونو قبول داری ی نگاه به ویدیو مقایسه red dead gta iv و madden 2008 بکن یادمه مدن رو x360 60fps بود و ps3 30 بگذریم از محیط و جزییات خیلی خلوت تر رد دد و نورپردازی افتضاح ps3به لطف تکنولوژی اختصاصی سونی و انودیا با rsx که 2012 به بعد تازه رمزگشایی شد:D
---------------------------------------------------------------
و اما بحث جالب قدرت gpu نسل بعد
خدایش چطوری حساب میکنید وقتی کنسول نسل بعدی هم قرار نیست بین 400 تا 500 دلار بیشتر بفروش برسه از طرفیم کف انتظارتون 10 teraflop؟؟؟:D
از نظر من 10 ترا با با هارد هیبرید ssd مثلا 32 یا 64 گیگ میتونه کامل نسل بعدی ظاهر بشه
یادمه تو نسل 7 cod یا آلن ویک native با رزولوشن 640p یا کمتر و بیشتر اجرا میشدن ک با upscale به 1080 میرسیدن و با شروع نسل جدید تبدیل شد به 900p و 1080 ک الان تقریبا همگی 1080 اجرا میشن
اما برای نسل بعدی که قرار باش 4k 60fps اجرا کنه بنظر با عملکرد OneX 6ترا فلاپی وقتی 4k native ارایه میده پس 10 ترا فلاپ کاملا راضی کنندس البته در کنار آپگرد رم و و هارد ssd کم حجم ک ممکنه مابین هارد و رم قرار بگیره که delay رو به حدالقل برسونه و خروجی خیلی بهتری بده
دقیقا یادمه رونمایی سونی 400 دلاری و ماکروسافت 500 دلاری و البته مارکتینگ ضفعیفتر روانی ماکرو کنسول به این نازنینیو به چ روزی انداخت ک البته با اون اوضاع مالی سونی و بحرانی ک به لطف فروش بخش ps جبران شد وگرنه احتمالا الان ps زیر گروه سرگرمی های سامسونگ یا هر جهان خوار دیگه ای بود:D
درکل بشخصه خیلی رو جهش سخت افزاری انتظار بالای ندارم مگه به لطف پروژه های استریمی مثل xcloud که از حالا نسل دهم به عقیده بنده کلید خوردن و آینده فوق العاده درخشانی داره و جهش تازه با این کنسولای نامحدود معنی میشه:x
اخه نسل بعد که فقط به 4k و 60 فریم خلاصه نمیشه
مایکرو باید یه چیز جدید رو کنه الان همه از Ray Tracing و تاثیری که روی بازی ها داره میذاره دارن صحبت میکنن جهش یک نسل نیاز به یک ایده جدید هم داره خب چی بهتر از Ray Tracing
ولی این قابلیت اصلا روی 10 ترافلاپس پیاده نمیشه این مقدار GPU اصلا به درد این تکنولوژی نمیخوره
اگر فقط به یک 4K و 60 بخوان بسنده کنن که اره همون 8 ترا هم جوابه ولی انتظارت رو ببر بالا اونم مایکروسافتی که کنسول میان نسلش بدجور گرد وخاک کرد :-bd
 
  • Like
Reactions: wii baz

g4mer

XBOX 20/20
کاربر سایت
Nov 18, 2017
2,310
نام
سعید ربانی
اخه نسل بعد که فقط به 4k و 60 فریم خلاصه نمیشه
مایکرو باید یه چیز جدید رو کنه الان همه از Ray Tracing و تاثیری که روی بازی ها داره میذاره دارن صحبت میکنن جهش یک نسل نیاز به یک ایده جدید هم داره خب چی بهتر از Ray Tracing
ولی این قابلیت اصلا روی 10 ترافلاپس پیاده نمیشه این مقدار GPU اصلا به درد این تکنولوژی نمیخوره
اگر فقط به یک 4K و 60 بخوان بسنده کنن که اره همون 8 ترا هم جوابه ولی انتظارت رو ببر بالا اونم مایکروسافتی که کنسول میان نسلش بدجور گرد وخاک کرد :-bd
ماکروسافته ناسا که نیست برادر:D:D

مگه به لحاظ نو آوری و تکنولوژی جدید تو نسل قبل بجز قدرت گرافیکی بالا که اتفاق کمی هم نیست جهش دیگه ایم داشت؟؟؟
انتظاراتتو بیار پایین تر تا تو ذوقت نخورده
فراموش نکنیم که ماکروسافت بود که سرویس نتورک رو بخوبی با dlc و مولتی فوق العاده جا انداخت(درسته قبلشم وجود داشت اما نه به شکل و قدرت xlive که اگه بود سونی 2006 تازه دست بکار نمیشد برای بوجود آوردن ps network
اینارو گفتم که به این برسیم که تو نسل جدید یه کنسول متوسط به بالا مثلا 10 ترافلاپ قدرت میده بیرون چهار سال بعدم کنسول استریم میاد که با قدرت خیلی خیلی بالاتر استریم میشه
بنظرم بعیده با استارت نسل جدید کنسول استریم رو معرفی کنه چون هنوزم خیلی از کشورا مشکل زیرساخت نت و پهنای باند دارن
 
  • Like
Reactions: Only Xbox

Only Xbox

کاربر سایت
Jun 12, 2018
474
ماکروسافته ناسا که نیست برادر:D:D

مگه به لحاظ نو آوری و تکنولوژی جدید تو نسل قبل بجز قدرت گرافیکی بالا که اتفاق کمی هم نیست جهش دیگه ایم داشت؟؟؟
انتظاراتتو بیار پایین تر تا تو ذوقت نخورده
فراموش نکنیم که ماکروسافت بود که سرویس نتورک رو بخوبی با dlc و مولتی فوق العاده جا انداخت(درسته قبلشم وجود داشت اما نه به شکل و قدرت xlive که اگه بود سونی 2006 تازه دست بکار نمیشد برای بوجود آوردن ps network
اینارو گفتم که به این برسیم که تو نسل جدید یه کنسول متوسط به بالا مثلا 10 ترافلاپ قدرت میده بیرون چهار سال بعدم کنسول استریم میاد که با قدرت خیلی خیلی بالاتر استریم میشه
بنظرم بعیده با استارت نسل جدید کنسول استریم رو معرفی کنه چون هنوزم خیلی از کشورا مشکل زیرساخت نت و پهنای باند دارن
همون دیگه خودت به XBOX LIVE که واقعا یک جهش نسلی بود و مولتی رو به صورت گسترده اورد رو کنسول اشاره کردی
هارد درایو اکس باکس اورجینال قابلیت نصب بازی داشت اینم یکی دیگه از نواوری ها
اتصال موس و کیبورد به صورت گسترده که الان اتفاق افتاده در صورتی که PS4 فقط از یک نوع مخصوص استفاده میکنه ولی الان روی وان به صورت گسترده اتفاق افتاد
اگر فقط به رزولوشن خلاصه بشه نسل بعد که وان اکس توی 2017 استاندارد 4K واقعی رو اورد رو کنسول
10ترا بدرد RAY TRACING نمیخوره مایکروسافت برای موفقیت نیاز به یک چیز انقلابی داره نه فقط یه 4K و 60 فریم
 

jhoobin

کاربر سایت
Jul 21, 2016
3,527
نام
ژوبین
از این بحث ها و کل کل ههی کورکورانه هیچی نسیب کسی نمیشه دوست عزیز
اگه واقعا حرف خودتونو قبول داری ی نگاه به ویدیو مقایسه red dead gta iv و madden 2008 بکن یادمه مدن رو x360 60fps بود و ps3 30 بگذریم از محیط و جزییات خیلی خلوت تر رد دد و نورپردازی افتضاح ps3به لطف تکنولوژی اختصاصی سونی و انودیا با rsx که 2012 به بعد تازه رمزگشایی شد:D
---------------------------------------------------------------
و اما بحث جالب قدرت gpu نسل بعد
خدایش چطوری حساب میکنید وقتی کنسول نسل بعدی هم قرار نیست بین 400 تا 500 دلار بیشتر بفروش برسه از طرفیم کف انتظارتون 10 teraflop؟؟؟:D
از نظر من 10 ترا با با هارد هیبرید ssd مثلا 32 یا 64 گیگ میتونه کامل نسل بعدی ظاهر بشه
یادمه تو نسل 7 cod یا آلن ویک native با رزولوشن 640p یا کمتر و بیشتر اجرا میشدن ک با upscale به 1080 میرسیدن و با شروع نسل جدید تبدیل شد به 900p و 1080 ک الان تقریبا همگی 1080 اجرا میشن
اما برای نسل بعدی که قرار باش 4k 60fps اجرا کنه بنظر با عملکرد OneX 6ترا فلاپی وقتی 4k native ارایه میده پس 10 ترا فلاپ کاملا راضی کنندس البته در کنار آپگرد رم و و هارد ssd کم حجم ک ممکنه مابین هارد و رم قرار بگیره که delay رو به حدالقل برسونه و خروجی خیلی بهتری بده
دقیقا یادمه رونمایی سونی 400 دلاری و ماکروسافت 500 دلاری و البته مارکتینگ ضفعیفتر روانی ماکرو کنسول به این نازنینیو به چ روزی انداخت ک البته با اون اوضاع مالی سونی و بحرانی ک به لطف فروش بخش ps جبران شد وگرنه احتمالا الان ps زیر گروه سرگرمی های سامسونگ یا هر جهان خوار دیگه ای بود:D
درکل بشخصه خیلی رو جهش سخت افزاری انتظار بالای ندارم مگه به لطف پروژه های استریمی مثل xcloud که از حالا نسل دهم به عقیده بنده کلید خوردن و آینده فوق العاده درخشانی داره و جهش تازه با این کنسولای نامحدود معنی میشه:x
منم تو پست قبلی درباره بهتر بودن gta گفتم ولی چه اهمیتی داره یکی تو یه چی بهتر بود یکی تو یچی دیگه موفق باشید
 
  • Like
Reactions: g4mer

wii baz

کاربر سایت
Dec 20, 2015
732
همون دیگه خودت به XBOX LIVE که واقعا یک جهش نسلی بود و مولتی رو به صورت گسترده اورد رو کنسول اشاره کردی
هارد درایو اکس باکس اورجینال قابلیت نصب بازی داشت اینم یکی دیگه از نواوری ها
اتصال موس و کیبورد به صورت گسترده که الان اتفاق افتاده در صورتی که PS4 فقط از یک نوع مخصوص استفاده میکنه ولی الان روی وان به صورت گسترده اتفاق افتاد
اگر فقط به رزولوشن خلاصه بشه نسل بعد که وان اکس توی 2017 استاندارد 4K واقعی رو اورد رو کنسول
10ترا بدرد RAY TRACING نمیخوره مایکروسافت برای موفقیت نیاز به یک چیز انقلابی داره نه فقط یه 4K و 60 فریم

این Ray Tracing خیلی چیز جالبی نیست که میخوای نسل بعد ببینیش و درسته انعکاس نور بهتر میکنه ولی به چشم نمیاد و خیلی ها حتی باید بهشون بگی با فعال کردن این قابلیت دقیقا چه اتفاقی افتاده و خودشون متوجه نمیشن!:Wacko:

در نتیجه مطمئن باش نسل بعد سراغ این قابلیت نمیرن چون اصلا بهینه نشده این قابلیت و فوق العاده هم قدرت سخت افزار میگیره واسه هیچی!:Hurted1:

به نظرم بازی سازها از قدرت بیشتر برای جزئیات بالاتر و افکت های بیشتر و AA استفاده کنن بازی های چشم نواز تری میبینیم تا اینکه برن از Ray Tracing استفاده کنن:Victory:
 
  • Like
Reactions: Only Xbox

Only Xbox

کاربر سایت
Jun 12, 2018
474
ا
این Ray Tracing خیلی چیز جالبی نیست که میخوای نسل بعد ببینیش و درسته انعکاس نور بهتر میکنه ولی به چشم نمیاد و خیلی ها حتی باید بهشون بگی با فعال کردن این قابلیت دقیقا چه اتفاقی افتاده و خودشون متوجه نمیشن!:Wacko:

در نتیجه مطمئن باش نسل بعد سراغ این قابلیت نمیرن چون اصلا بهینه نشده این قابلیت و فوق العاده هم قدرت سخت افزار میگیره واسه هیچی!:Hurted1:

به نظرم بازی سازها از قدرت بیشتر برای جزئیات بالاتر و افکت های بیشتر و AA استفاده کنن بازی های چشم نواز تری میبینیم تا اینکه برن از Ray Tracing استفاده کنن:Victory:
اره چون نو پا هست هنوز بهینه نیست ولی بازم تا امدن کنسول های بعدی زمان زیاد مونده میشه امیدوار بود :-bd
 
  • Like
Reactions: wii baz

g4mer

XBOX 20/20
کاربر سایت
Nov 18, 2017
2,310
نام
سعید ربانی
این Ray Tracing خیلی چیز جالبی نیست که میخوای نسل بعد ببینیش و درسته انعکاس نور بهتر میکنه ولی به چشم نمیاد و خیلی ها حتی باید بهشون بگی با فعال کردن این قابلیت دقیقا چه اتفاقی افتاده و خودشون متوجه نمیشن!:Wacko:

در نتیجه مطمئن باش نسل بعد سراغ این قابلیت نمیرن چون اصلا بهینه نشده این قابلیت و فوق العاده هم قدرت سخت افزار میگیره واسه هیچی!:Hurted1:

به نظرم بازی سازها از قدرت بیشتر برای جزئیات بالاتر و افکت های بیشتر و AA استفاده کنن بازی های چشم نواز تری میبینیم تا اینکه برن از Ray Tracing استفاده کنن:Victory:
کی تا حالا همچین افکت محاسبی فوق سنگین که نورپردازی رو زیر و رو میکنه میشه هیچی:|
نزن این حرفو برادر
اگه هیچیه چرا 15 ترا فراپ قدرت یوز میکنه؟:D
اما خیلی چشم گیر نیست نسبت به مقدار قدرتی که نیاز داره برای عملی شدنش
بنظرم تو نسل بعد منطقی و عملی بنظر نمیرسه ک بخایم بهش حتی فکر بکنیم
با نسل بعد همه ویژگی های بازی ها رشد میکنه (انتظاری که 2013 از کنسولای نسل جدید داشتیم خیلیامون:D)
اما بنظرم بزرگترین اتفاق نسل جدید میتونه ورود جدی و باکیفیت تر تکنولوژی vr و ar باش که اگه بیس کنسوالای نسل جدید بصورت یکپارچه به بازار با وجود ar /vr عرضه بشه تجربه فوق العاده ای از نسل جدید میشه داشت ک البته با هزینه اضافی هم رو برو میشیم مثل کنسول 600 دلاری که همین بزرگترین دلیل واس اینکه اصلا امیدوار به همچین اتفاق میمون و مبارکی نباشیم:D
 

wii baz

کاربر سایت
Dec 20, 2015
732
کی تا حالا همچین افکت محاسبی فوق سنگین که نورپردازی رو زیر و رو میکنه میشه هیچی:|
نزن این حرفو برادر
اگه هیچیه چرا 15 ترا فراپ قدرت یوز میکنه؟:D
اما خیلی چشم گیر نیست نسبت به مقدار قدرتی که نیاز داره برای عملی شدنش
بنظرم تو نسل بعد منطقی و عملی بنظر نمیرسه ک بخایم بهش حتی فکر بکنیم
با نسل بعد همه ویژگی های بازی ها رشد میکنه (انتظاری که 2013 از کنسولای نسل جدید داشتیم خیلیامون:D)
اما بنظرم بزرگترین اتفاق نسل جدید میتونه ورود جدی و باکیفیت تر تکنولوژی vr و ar باش که اگه بیس کنسوالای نسل جدید بصورت یکپارچه به بازار با وجود ar /vr عرضه بشه تجربه فوق العاده ای از نسل جدید میشه داشت ک البته با هزینه اضافی هم رو برو میشیم مثل کنسول 600 دلاری که همین بزرگترین دلیل واس اینکه اصلا امیدوار به همچین اتفاق میمون و مبارکی نباشیم:D

نور پردازی رو دقیقا کجا زیر و رو میکنه؟:-??

ویدئو های بتلفیلد ببین که وقتی این قابلیت فعال میشه فقط انعکاس نور روی آب و رنگ بدنه ماشین بهتر میشه و اینارم به کسی نگی اصلا متوجه نمیشه:|

حالا شما میخوای به جای لذت بردن از بازی بری انعکاس نور روی آب با دقت ببینی خب این قابلیت مهمیه:D

اگه دقت کنی متوجه میشی که همیشه تنظیمات گرافیکی روی کنسول ها جوری انجام میشه که تکنیک هایی که آنچنان تفاوتی ایجاد نمیکنن و فشار زیادی به سخت افزار میارن غیر فعال باشه تا گرافیک کلی چشم نواز باشه:-bd


شما خودت حاضری بازی رو به جای 4K و 60 فریم روی 1080 و زیر 60 فریم بازی کنی به خاطر این افکت؟:-?
البته این بارزترین چیزی بود که پیدا کردم و همه جا شما نمیتونی اینقدر تفاوت ببینی[-x

battlefield_v_raytracing_nvidia_1538509458832.jpg
 

Only Xbox

کاربر سایت
Jun 12, 2018
474
نور پردازی رو دقیقا کجا زیر و رو میکنه؟:-??

ویدئو های بتلفیلد ببین که وقتی این قابلیت فعال میشه فقط انعکاس نور روی آب و رنگ بدنه ماشین بهتر میشه و اینارم به کسی نگی اصلا متوجه نمیشه:|

حالا شما میخوای به جای لذت بردن از بازی بری انعکاس نور روی آب با دقت ببینی خب این قابلیت مهمیه:D

اگه دقت کنی متوجه میشی که همیشه تنظیمات گرافیکی روی کنسول ها جوری انجام میشه که تکنیک هایی که آنچنان تفاوتی ایجاد نمیکنن و فشار زیادی به سخت افزار میارن غیر فعال باشه تا گرافیک کلی چشم نواز باشه:-bd


شما خودت حاضری بازی رو به جای 4K و 60 فریم روی 1080 و زیر 60 فریم بازی کنی به خاطر این افکت؟:-?
البته این بارزترین چیزی بود که پیدا کردم و همه جا شما نمیتونی اینقدر تفاوت ببینی[-x

View attachment 99909
ولی خداییش دقت که میکنی خیلی تفاوت دارن
به نظرم باز توی محیط های وسیع موقع غروب افتاب خیلی نمایان تر بشه مثلا توی رد دد این ray tracing رو فعال کنی خیلی مشتی میشه
دیگه دنیا سره همین دقت هاست وگرنه ممکنه طرف حتی فرق 1800p و 2160p رو هم تشخیص نده
یا فرق 720p و 1080p
ولی گیمرها فرق میکنن ریز ترین نکات هم از چشم گیمرها پوشیده نیست :D
 
  • Like
Reactions: wii baz
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر