شایعه مشخصات نهایی Xbox 720 در Xbox World.

RattleSnake

کاربر سایت
Dec 24, 2009
5,481
نام
مهدی
65607681469723726373.jpg




مجله Xbox World در یکی از شماره های خود در 8 صفحه اطلاعات مفیدی را در مورد کنسول نسل بعد مایکروسافت XBox 720 با نام رمز Durango

.گفته های این مجله به حقیقت نزدیک و قابل اطمینان است CVG می گوید:
قبلا نیز این مجله اطلاعاتی منتشر کرده بود که مایکروسافت آنان را بعدها تایید کرد.

Dan Dawkins سردبیر این مجله به CVG می گوید:
Xbox World در مدت 12 ماه این اطلاعات را دریافت کرده است. تغییرات چشمگیری و اخبار اصلی را می توان در شماره قبل از برگزاری E3 و ماه ژوئن شاهد خواهیم بود.
این کنسول در ماه مارس برای سازندگان ارسال خواهد شد. اطلاعات اولیه سخت افزاری این کنسول در 28 فوریه 2012 در کنفرانسی در لندن به سازندگان بازی داده شده است.
مدیر فنی Crytek بعد از نمایش در توییتر خود اعلام کرد : نمایش بهره برداری از Durango را در لندن داشتیم. آن بسیار عظیم و صحبت درباره اش جالب است. جلسات دیگری در سانفرانسیکو برای توسعه دهنگان آمریکایی برای نمایش کنسول برگزار شده



"کنسول نسل بعد مایکروسافت با نام Xbox شناخته خواهد شد و نام رمز این کنسول برای سازندگان Durango اعلام گردیده است کنسول نسل بعد مایکروسافت دارای CPU quad-core به همراه 16 threads
4 هسته logica و مقدار حافظه 8 گیگ خواهد بود در صحبت های این مجله گفته شده است که GPU این کنسول از سری 7000 شرکت AMD هست.



Xbox-720-Mockup-635x422.jpg

Xbox 720 دارای Blu-rays خواهد بود، آن هم برای افزایش میزان ذخیره سازی می شود تلویزیون مشاهده کرد و یا برنامه های تلویزیون را حتی ضبط کرد برای کمک به عرضه بهتر کنسول به همراه آن Kinect 2.0 هم قرار می گیرد با قابلیت دقت بیشتر و همین طور قدرت لب خوانی. به علاوه خروجی و وردی جدید برای TV

این کنسول دارای 4 پوررت USB 3.0 ، دکمه های حساس به لمس و یک هارد درایو خواهد بود.دارای اسلات ها اضافی HDD و HDMI به همراه AV
بازی های این کنسول در دیسک هایی با حجم 8.9GB عرضه می شوند. گفته اند یکی از مزایای این کنسول قابلیت رندر شگفت انگیز آن است




درباره
Kinect 2.0 : این دستگاه قادر خواهد بود 4 بازیکن را همزمان ساپرورت کند یعنی خواندن حرکات همزمان وحتی کوچک ترین حرکت انگشت دست را هم از قلم نمی انداز. با توجه به ارتقا قدرت دوربین و پردازنده این کنسول پاسخ دهی خوب در اتاق های بزرگ این کنترلر قادر است اطلاعات شما و چهره دوستانتان را با دقت بخواند.






 
آخرین ویرایش:

LBJ4Ever

FedExpress
کاربر سایت
Apr 11, 2011
6,289
نام
Afshin
حالا اینجا خیلی جای مناسبی واسه بحث نیست، ولی وقتی بازی بهتر از AW روی 720P اجرا میشه (اونم نه فقط 1 بازی، بلکه چند تا بازی) دیگه نمیشه گفت مشکل از سخت افزاره. درسته، Remedy هم مرض نداشت رو 560P بسازه ولی خب دیگه نتونستن بازی رو به شکل کامل واسه سخت افزار بهینه کنن. دقیقا حرف شما درسته، AW از نظر افکت و نورپردازی خیلی عالی بود ولی خب Remedy با توجه به اینکه یه تیم نسبتا کوچک هست نتوانست بازی رو تو تمام بخش ها به کیفیت عالی برسونه.

پ.ن: من خودم فن خفن AW هستم و بازی که خیلی ها میگن تکراری هست رو دقیقا 4 بار تموم کردم، پس یه وقت سوتفاهم پیش نیاد :D

حرف منم همینه دیگه . وگرنه هر بازی ای که روی کنسول ساخته بشه ، بازم میشه گفت صد در صد بهینه نبوده (جریان PS3 و دیوید و برو بچ :d)
ولی این واضحه که اگه سخت افزار قوی تر در اختیارش بود ، همون تیم بازیسازی میتونست بازی رو 720p اجرا کنه :d
در کل اختلاف نظری نمی بینم محمد جان :d


پ ن : دوستان شرمنده بابت آف تاپیک :d
 

HosseinBrusli

کاربر سایت
Jun 19, 2010
3,265
نام
حسین
الن ویک روی PC هم اومده ، با یه کارت رده ی متوسط PC هم به مراتب از نسخه ی کنسولی بهتر اجرا میشه.
نسخه ی کنسولی که بخاطر ضعف سخت افزار حتی با رزولوشون 720p هم اجرا نمی شد !
یه چیزی بگید که بگنجه ! درسته که کنسول ها معماریشون متفاوته و بهینه تر از واحد گرافیکیشون استفاده می کنن ولی این که بگید 5 برابر از PC های به روز قوی تر هستن خیلی خنده داره !

اون چیزی که شما میگی بنا به دلایلی انتفاق افتاد ! که خارج از حوصله توضیح دادنه ! رزولوشن فقط یه اندازه و ابعاد برای پخش تصویره هست و ملاک و شاخصه تعیین کیفیت بازی نیست !
ضمننا من اصلا نگفتم کنسولهای حال حاضر 5 برابر قویتر هستن ! منظورم کنسولهای نسل جدیددر برابر PC های جدید بود !

اینکه AW رو رزولوشن 560P (خاک تو سر Remedy :D) اجرا میشد به خاطر ضعف سخت افزار نبود چون بازیهای به مراتب بهتر از AW (از نظر گرافیکی) روی 720P اجرا میشن بدون ذره ای افت فریم :D البته حرف اون دوستمون که کلا اشتباهه ولی این حرف شما هم خیلی جالب نبود :D

دقیقا ! نمونه اش هم فورزا 4 ! حرفم رو هم بد توضیح دادم یا شایدم بد متوجه شدید !:d
ببین اجرای بازهای پرقدرت و انحصاری کنسولی رو PC های امروزی ممکنه ! ولی نه با هر PC ! نیاز به یه سیستم حداقل 1 تا 1/500/00 تومانی هست ( با دلار 1200 تومانی ) . دیگه خودت ببین چه سیستمی میشه جمع کرد ! پس کنسولهای حال حاضر ضعیف نیتسن ! تکنیک ها و ترفند هایی که روی کنسولهای استفاده میشه واقعا رو PC اون طوری که باید اجرا نمیشن ! واقعا فکر میکنید مثلا بازی فورزا 4 رو میشه دقیقا با همون کیفیت رو PC اجرا کرد ؟ ج بله ؟ اما سیستم چی ؟!!! فکر نمیکنم حرفم اشتباه بوده باشه .

والا من نمیدونم چطوری از تعداد ترانزیستور فهمیدی دستورات پیچیدگی و حجم بیشتری دارن:d

ویرایش:
گرفتم چی گفتی ok:d



دوست گرامی gpu کنسول از نظر معماری تفاوتی با pc نداره منتها تغییراتی درش اضافه میکنن که بتونن بیشتر ازش بهره برداری کنن و همچنین امکان داره یه کمک پردازنده جانبی هم براش بزارن مثل xbox360 که اومدن از edram در کنار gpu کنسول استفاده کردن برای اینکه بار رو کمتر کنن روی gpu.

اگه اینطور که شما میگی باشه هیچکس تا دو سه سال بعد از رلیز بازیهای مولتی که برای pc هم میاد نمیتونه رو pc اجراشون کنه چون کنسول 5 برابر قویتره در زمان لانچش از pc high پس کاربرای pc باید بشینن سماق بمکن .

محمد به پیر به پیغمبر ! من اصلا به کارت گرافیک کاری ندارم ! نمیدونم چطور این همه CPU که نوشتم تو همه رو GPU دیدی ! چه اسراری داری اخه حرف های منوبه GPU ربط بدی !
 

LBJ4Ever

FedExpress
کاربر سایت
Apr 11, 2011
6,289
نام
Afshin
اون چیزی که شما میگی بنا به دلایلی انتفاق افتاد ! که خارج از حوصله توضیح دادنه ! رزولوشن فقط یه اندازه و ابعاد برای پخش تصویره هست و ملاک و شاخصه تعیین کیفیت بازی نیست !
ضمننا من اصلا نگفتم کنسولهای حال حاضر 5 برابر قویتر هستن ! منظورم کنسولهای نسل جدیددر برابر PC های جدید بود !

دقیقا ! نمونه اش هم فورزا 4 ! حرفم رو هم بد توضیح دادم یا شایدم بد متوجه شدید !:d
ببین اجرای بازهای پرقدرت و انحصاری کنسولی رو PC های امروزی ممکنه ! ولی نه با هر PC ! نیاز به یه سیستم حداقل 1 تا 1/500/00 تومانی هست ( با دلار 1200 تومانی ) . دیگه خودت ببین چه سیستمی میشه جمع کرد ! پس کنسولهای حال حاضر ضعیف نیتسن ! تکنیک ها و ترفند هایی که روی کنسولهای استفاده میشه واقعا رو PC اون طوری که باید اجرا نمیشن ! واقعا فکر میکنید مثلا بازی فورزا 4 رو میشه دقیقا با همون کیفیت رو PC اجرا کرد ؟ ج بله ؟ اما سیستم چی ؟!!! فکر نمیکنم حرفم اشتباه بوده باشه .

بزرگترین فشار محاسباتی وارد بر GPU وقتی خواهد بود که بازی در رزولوشن بالاتر اجرا بشه و دقیقا هم ملاک و شاخصه ی تعیین کیفیت گرافیکی بازی هست.شما یه بازی رو با رزولوشون 1080p و 720p مقایسه کنید متوجه منظورم میشید.
اگه بهترین بازیهای انحصاری کنسول رو هم الان با یه PC ـه میان رده (یه کارتی مثه 560 ) بخوای اجرا کنی ، با همون تنظیمات گرافیکی کنسولی ، بدون AA و رزولوشن 720p و همون کیفیت تکسچرها ، شک نکن به راحتی بازی رو با 100 فریم میتونی اجرا کنی .
تنبلی سازنده ها و عدم بهینه بودن خیلی از بازیها واسه PC (که اینم دلایل خاص خودش رو داره) هم باعث میشه که کمتر از توان PCها استفاده بشه.

لپ کلام ---> این که بگیم توی 2-3 سال اول ورود کنسول های نسل جدید ، کنسول ها از نظر Price/Performance بسیار به صرفه تر از PCهای High End هستن کاملا درسته (بازیهای انحصاری بیشتر ، میل و رغبت بیشتر سازنده ها برای بهینه کردن بازیها برای کنسول ، عدم تمایل سازنده ها برای استفاده ی تمام و کمال از قدرت سخت افزار PCها و ...) ولی این که بگیم قدرتشون 5 برابر بیشتر از PCـی های High Endـه کاملا اشتباهه.
 

8030

کاربر سایت
Dec 10, 2010
2,445
نام
mohammad
اون چیزی که شما میگی بنا به دلایلی انتفاق افتاد ! که خارج از حوصله توضیح دادنه ! رزولوشن فقط یه اندازه و ابعاد برای پخش تصویره هست و ملاک و شاخصه تعیین کیفیت بازی نیست !
ضمننا من اصلا نگفتم کنسولهای حال حاضر 5 برابر قویتر هستن ! منظورم کنسولهای نسل جدیددر برابر PC های جدید بود !



دقیقا ! نمونه اش هم فورزا 4 ! حرفم رو هم بد توضیح دادم یا شایدم بد متوجه شدید !:d
ببین اجرای بازهای پرقدرت و انحصاری کنسولی رو PC های امروزی ممکنه ! ولی نه با هر PC ! نیاز به یه سیستم حداقل 1 تا 1/500/00 تومانی هست ( با دلار 1200 تومانی ) . دیگه خودت ببین چه سیستمی میشه جمع کرد ! پس کنسولهای حال حاضر ضعیف نیتسن ! تکنیک ها و ترفند هایی که روی کنسولهای استفاده میشه واقعا رو PC اون طوری که باید اجرا نمیشن ! واقعا فکر میکنید مثلا بازی فورزا 4 رو میشه دقیقا با همون کیفیت رو PC اجرا کرد ؟ ج بله ؟ اما سیستم چی ؟!!! فکر نمیکنم حرفم اشتباه بوده باشه .



محمد به پیر به پیغمبر ! من اصلا به کارت گرافیک کاری ندارم ! نمیدونم چطور این همه CPU که نوشتم تو همه رو GPU دیدی ! چه اسراری داری اخه حرف های منوبه GPU ربط بدی !

برادر عزیز منظورت اگر اینه که cpu میاد به gpu کمک میکنه که با هم پردازش نهایی رو انجام بدن درسته ولی خدایی اصلا رو چه حسابی میگی 5 برابر قویتر از pc نیرومند الان؟
اصلا دلیل یا مدرکی برای این حرفت داری؟
قشنگ توضیح بده الان کجای این کنسول به نظر شما قدرتش اینقدر وحشتناکه که میشه گفت 5 برابر pc نیرومند الان قدرت داره؟
 

r.t.1.n

کاربر سایت
Dec 4, 2008
2,937
نام
آرتین
حرف منم همینه دیگه . وگرنه هر بازی ای که روی کنسول ساخته بشه ، بازم میشه گفت صد در صد بهینه نبوده (جریان PS3 و دیوید و برو بچ :d)
ولی این واضحه که اگه سخت افزار قوی تر در اختیارش بود ، همون تیم بازیسازی میتونست بازی رو 720p اجرا کنه :d
در کل اختلاف نظری نمی بینم محمد جان :d


پ ن : دوستان شرمنده بابت آف تاپیک :d

ورِژن بعدی که دانلودی بود رو 720p اجرا میشد!!!
 

HosseinBrusli

کاربر سایت
Jun 19, 2010
3,265
نام
حسین
بزرگترین فشار محاسباتی وارد بر GPU وقتی خواهد بود که بازی در رزولوشن بالاتر اجرا بشه و دقیقا هم ملاک و شاخصه ی تعیین کیفیت گرافیکی بازی هست.شما یه بازی رو با رزولوشون 1080p و 720p مقایسه کنید متوجه منظورم میشید.
اگه بهترین بازیهای انحصاری کنسول رو هم الان با یه PC ـه میان رده (یه کارتی مثه 560 ) بخوای اجرا کنی ، با همون تنظیمات گرافیکی کنسولی ، بدون AA و رزولوشن 720p و همون کیفیت تکسچرها ، شک نکن به راحتی بازی رو با 100 فریم میتونی اجرا کنی .
تنبلی سازنده ها و عدم بهینه بودن خیلی از بازیها واسه PC (که اینم دلایل خاص خودش رو داره) هم باعث میشه که کمتر از توان PCها استفاده بشه.
.

اصلا رزولوشن بالاتر تو پردازش بازی برخلاف چیزی که شما فکر میکنی تاثر نداره ! همونطوری که گفتم رزولوشن فقط یه اندازه هست برای اینکه تو مانیتوری با ابعاد استاندارد بخش بشه ! چیزی که مهمه اون فعل و انفعالات پشت پرده هست که تو فیلم بهش میگن کدک و تو بازی بهش میگن موتور پردازش یا رندر تصویر ! تو بازی سازی برای ساخت یه بازی با کیفیت بالا میان اون بازی رو با تصاویر 720 رندر میکنن و بعد با ابعاد 180 پخشش میکنن ! ( احتمالا حتما کلمه 1080 واقعی روشنیدی ) . بازیهایی که الانهستن اصلا 180 نیستین ! همه استاندارد DVD هستن ! یعنی 450 در 720 ! که نهایت استاندارد DVD میشه ( البته بازی چون DATA هست ) موضوع کمی متفاوته و موضوع اصلیش میشه رندر بازی با موتور رندرکننده که معمولا همشون رو 450 یا 720 رندر میشن و با رزولوشن های بالاتر به نمایش در میان !

حوصله وارد شدنبه بحث جزئیات فریم و ... رو ندارم . این کلیت مطلبه .

برادر عزیز منظورت اگر اینه که cpu میاد به gpu کمک میکنه که با هم پردازش نهایی رو انجام بدن درسته ولی خدایی اصلا رو چه حسابی میگی 5 برابر قویتر از pc نیرومند الان؟
اصلا دلیل یا مدرکی برای این حرفت داری؟
قشنگ توضیح بده الان کجای این کنسول به نظر شما قدرتش اینقدر وحشتناکه که میشه گفت 5 برابر pc نیرومند الان قدرت داره؟


من نمیدونم ارتباط بین GPU و CPU کنسولها به چه صورتیه ! تو مثال هایی که زدم CPU رو به عنوان یه واحد پردازش مستقل در نظر گرفتم .
مثلا دوستان میگن این پردازنده طبق شایعات از معماری GCN استفادهمیکنه که من دقیقانمیدونم چی هست و مبنای کارش RISC یا VLIW ! هر چند اولی در مقابل دومی یه سری کمبود داره ! اما خوب دومی جدیدتر و بهتره اما کاملتر نیست !

اما اینکه میگم قویتره به خاطر نوع معماریش و دستورالعمل های قابل پردازشش هست . حتی اگر فرض کنیم فرکانسش با معماری VLIW یا حتی EPIC یا هر چیز دیگه ای در همین حدودا !!!! 1.6 گیگاهرتز باشه میتونیم مطمئن باشیم با چیزی طرفیم که خیلی پرقدرته . چون تو این معماری ها حداقل پایپ لاین ها باید بیش از 20 سطح داشته باشن و با توجه به اینکه این پردازنده ها مخصوص گیم هستن شاید حتی تعدادسطح پایپ لاین به 30 سطح هم برسه که یعنی یه چیز فوق العاده پر قدرت . مثلا اگر 30 سطه داشته باشه چیزی در حد 12 دستور موازی رو میتونه برای پردازش ارسال کنه که قدرتی فوق العاده زیاد داره . یعنی حداقل 3 تا 5 برابر قویترین PC حال حاضر تو پردازش بازی و محاسبات موازی .
 

LBJ4Ever

FedExpress
کاربر سایت
Apr 11, 2011
6,289
نام
Afshin
ورِژن بعدی که دانلودی بود رو 720p اجرا میشد!!!

می دونم :d
گرچه یه سری از افکت های نوری AW رو توی AN حذف کرده بودن ;)

اصلا رزولوشن بالاتر تو پردازش بازی برخلاف چیزی که شما فکر میکنی تاثر نداره ! همونطوری که گفتم رزولوشن فقط یه اندازه هست برای اینکه تو مانیتوری با ابعاد استاندارد بخش بشه ! چیزی که مهمه اون فعل و انفعالات پشت پرده هست که تو فیلم بهش میگن کدک و تو بازی بهش میگن موتور پردازش یا رندر تصویر ! تو بازی سازی برای ساخت یه بازی با کیفیت بالا میان اون بازی رو با تصاویر 720 رندر میکنن و بعد با ابعاد 180 پخشش میکنن ! ( احتمالا حتما کلمه 1080 واقعی روشنیدی ) . بازیهایی که الانهستن اصلا 180 نیستین ! همه استاندارد DVD هستن ! یعنی 450 در 720 ! که نهایت استاندارد DVD میشه ( البته بازی چون DATA هست ) موضوع کمی متفاوته و موضوع اصلیش میشه رندر بازی با موتور رندرکننده که معمولا همشون رو 450 یا 720 رندر میشن و با رزولوشن های بالاتر به نمایش در میان !

متاسفانه شما یه اشتباهی میکنی ، روی اشتباهت هم پا فشاری میکنی . موفق باشی عزیز جان >:d<
 

Gartall

کاربر سایت
Nov 30, 2006
7,804
نام
فرخ
حالا اینجا خیلی جای مناسبی واسه بحث نیست، ولی وقتی بازی بهتر از AW روی 720P اجرا میشه (اونم نه فقط 1 بازی، بلکه چند تا بازی) دیگه نمیشه گفت مشکل از سخت افزاره. درسته، Remedy هم مرض نداشت رو 560P بسازه ولی خب دیگه نتونستن بازی رو به شکل کامل واسه سخت افزار بهینه کنن. دقیقا حرف شما درسته، AW از نظر افکت و نورپردازی خیلی عالی بود ولی خب Remedy با توجه به اینکه یه تیم نسبتا کوچک هست نتوانست بازی رو تو تمام بخش ها به کیفیت عالی برسونه.

پ.ن: من خودم فن خفن AW هستم و بازی که خیلی ها میگن تکراری هست رو دقیقا 4 بار تموم کردم، پس یه وقت سوتفاهم پیش نیاد :D

عزیزم اینطوری هم نیست دیگه ! :D درسته نصف رزولیشن داشت ولی در عوض دوبرابر MSAA داشت ! اینم باید قبول کرد تا همین الانش هم محیط شبه AW سنگین ترین افکتهای نسل حاضر را داره یعنی همین الانش هم که 1 ماه پیش یه دور دیگه رفتمش :D تو بعضی از مراحل و محیط ها حجم نورپردازی داینامیک با سایه های داینامیک با وجود مه حجمی و حجم افکتهای موشن بلور و...... یعنی رسما به صورت روانی وار خیلی سنگینه .

اینم اضافه کنم تو تریلر TGS که نمایش داست بازی با رزولیشن 720 اجرا میشده بنابه گفته DF ولی با 2XMSAA ! پس این نشون میده که رمدی بازی را تو 720 تونسته اجرا کنه ولی با AA کمتر و شاید بعدا این حجم افکتهای بعضی مراحل و AA بیشتر باعث شده انتخابشون رزولیشن کمتر باشه !
 

8030

کاربر سایت
Dec 10, 2010
2,445
نام
mohammad
من نمیدونم ارتباط بین GPU و CPU کنسولها به چه صورتیه ! تو مثال هایی که زدم CPU رو به عنوان یه واحد پردازش مستقل در نظر گرفتم .
مثلا دوستان میگن این پردازنده طبق شایعات از معماری GCN استفادهمیکنه که من دقیقانمیدونم چی هست و مبنای کارش RISC یا VLIW ! هر چند اولی در مقابل دومی یه سری کمبود داره ! اما خوب دومی جدیدتر و بهتره اما کاملتر نیست !

اما اینکه میگم قویتره به خاطر نوع معماریش و دستورالعمل های قابل پردازشش هست . حتی اگر فرض کنیم فرکانسش با معماری VLIW یا حتی EPIC یا هر چیز دیگه ای در همین حدودا !!!! 1.6 گیگاهرتز باشه میتونیم مطمئن باشیم با چیزی طرفیم که خیلی پرقدرته . چون تو این معماری ها حداقل پایپ لاین ها باید بیش از 20 سطح داشته باشن و با توجه به اینکه این پردازنده ها مخصوص گیم هستن شاید حتی تعدادسطح پایپ لاین به 30 سطح هم برسه که یعنی یه چیز فوق العاده پر قدرت . مثلا اگر 30 سطه داشته باشه چیزی در حد 12 دستور موازی رو میتونه برای پردازش ارسال کنه که قدرتی فوق العاده زیاد داره . یعنی حداقل 3 تا 5 برابر قویترین PC حال حاضر تو پردازش بازی و محاسبات موازی .

GCN دوست عزیز مربوط میشه به GPU
VLIW هم مربوط میشه به GPU.

اون فرکانس 1.6 گیگاهرتز هیچ ربطی به GPU نداره چون فرکانس کاری CPU هست و الان CPU ایکس باکس 360 فرکانس کاریش 3.2 گیگاهرتز هست و الان این کلاک 1.6 گیگاهرتزی هم تقریبا نصف کلاک همین پردازنده تقریبا مشابهش روی PC هست چون روی PC الان داره 4 گیگاهرتز کار میکنه.

کلاک GPU کنسول 800 مگاهرتز هست.

این جریان PIPLINE ها رو من نمیدونم از کجا اوردی؟کسی از دوستان متوجه شد راجب PIPLINE هایی که ایشون گفت یه توضیح بده ممنون میشم.
 

HosseinBrusli

کاربر سایت
Jun 19, 2010
3,265
نام
حسین
GCN دوست عزیز مربوط میشه به GPU
VLIW هم مربوط میشه به GPU.

اون فرکانس 1.6 گیگاهرتز هیچ ربطی به GPU نداره چون فرکانس کاری CPU هست و الان CPU ایکس باکس 360 فرکانس کاریش 3.2 گیگاهرتز هست و الان این کلاک 1.6 گیگاهرتزی هم تقریبا نصف کلاک همین پردازنده تقریبا مشابهش روی PC هست چون روی PC الان داره 4 گیگاهرتز کار میکنه.

کلاک GPU کنسول 800 مگاهرتز هست.

این جریان PIPLINE ها رو من نمیدونم از کجا اوردی؟کسی از دوستان متوجه شد راجب PIPLINE هایی که ایشون گفت یه توضیح بده ممنون میشم.


همونطور که گفتم دقیقا نمیدونم این معماری ها مختص گرافیک هست یا مختص پردازنده ! به هر حال صحبت من فقط در رابطه با CPU هست .

اما پایپ لاین توضیحش به صورت ساده میشه :

دستور العمل هایی که تو هر پالس یه CPU میتونه انجام بده میشه پایپ لاین . یه تکنیکهبرای همپوشانی اجرای چند دستورالعمل به منظور کاهش اجرای مجموعه ایاز دستور العمل ها .

نمیدونم منظورت روش کارشه یا ... چی نفهمیدی ؟! معمولا پردازنده هایی با معماری RISC از این دستور العملها استفاده میکنن . در واقعبه جای اینکه پردازنده بیاد اینا رو پردازش کنه ، عمی پردازشبه عهده کامپایلره که سرعت پردازش چندین برایر بیشتر میشه . این یه نوع معماری جدیده که ARM هم دارهازشون استفاده میکنه و حالا AMD هم از همین معماری به صورت 64 بیتی داره تو پردازنده و ساخت کنسول جدیداستفاده میکنه . خوب فکر کنم متوجه شده باشی با CPU هایق قدرتمندی مواجه ایم .


من اصلا با GPU کارندارم . چون تو حیطه کار من نیست . هر چند از نظر پردازش شاید خیلی قویتر از CPU باشه . شایدم هم نباشه . کلا اطلاعات کمی در باره GPU دارم .
 

8030

کاربر سایت
Dec 10, 2010
2,445
نام
mohammad
همونطور که گفتم دقیقا نمیدونم این معماری ها مختص گرافیک هست یا مختص پردازنده ! به هر حال صحبت من فقط در رابطه با CPU هست .

اما پایپ لاین توضیحش به صورت ساده میشه :

دستور العمل هایی که تو هر پالس یه CPU میتونه انجام بده میشه پایپ لاین . یه تکنیکهبرای همپوشانی اجرای چند دستورالعمل به منظور کاهش اجرای مجموعه ایاز دستور العمل ها .

نمیدونم منظورت روش کارشه یا ... چی نفهمیدی ؟! معمولا پردازنده هایی با معماری RISC از این دستور العملها استفاده میکنن . در واقعبه جای اینکه پردازنده بیاد اینا رو پردازش کنه ، عمی پردازشبه عهده کامپایلره که سرعت پردازش چندین برایر بیشتر میشه . این یه نوع معماری جدیده که ARM هم دارهازشون استفاده میکنه و حالا AMD هم از همین معماری به صورت 64 بیتی داره تو پردازنده و ساخت کنسول جدیداستفاده میکنه . خوب فکر کنم متوجه شده باشی با CPU هایق قدرتمندی مواجه ایم .


من اصلا با GPU کارندارم . چون تو حیطه کار من نیست . هر چند از نظر پردازش شاید خیلی قویتر از CPU باشه . شایدم هم نباشه . کلا اطلاعات کمی در باره GPU دارم .

دستور العمل هایی که تو هر پالس یه CPU میتونه انجام بده میشه پایپ لاین

Instructions per second - Wikipedia, the free encyclopedia

دوست گرامی واحد این چیزی که میگی IPS هست.
PIPLINE چیز دیگست.

معماری CPU نسل جدید گفته شده X86 هست و این CPU ها RISC حساب نمیشن .

حالا AMD هم از همین معماری به صورت 64 بیتی داره تو پردازنده و ساخت کنسول جدیداستفاده میکنه
میدونی برای چی 64 بیتی استفاده میکنه و سیستم بر پایه X64 هست؟

درباره معماری جدید CPU شرکت AMD که قراره داخل کنسولها استفاده بشه چی میدونی؟
چیزی تا حالا گفتن؟ به غیر اینکه گفتن 8 هسته ایی و احتمالا از سری بولدوزر هست با کد نام جگوار:
bulldozer,L-9-310509-3.jpg



fx-8150-zambezi-bulldozer,L-A-310510-13.jpg


A Shared Front-End And Dual Integer Cores : AMD Bulldozer Review: FX-8150 Gets Tested
تازه اونی که قراره داخل کنسول استفاده کش L3 کلا گویا حذف شده چون خبری ازش نبود و گفته بود فقط دو تا کش L2 که در جمع میشه 4 مگابایت استفاده شده در صورتیکه مال PC دارای 4 تا کش L2 هست که هر کدوم 2 مگابایت هستن که در مجموع میشن 8 مگ کش L2 بعلاوه یه کش L3 هست که اونم 8 مگابایت هست.

بعدش این پردازنده کمترین کلاکش 3.1 گیگاهرتز بوده که مال مدل FX8120 هست
حالا مال کنسول قراره 1.6 گیگاهرتز باشه که اخیرا ماکروسافت خبر اومده بود گذاشته بودن روی 1.9 گیگاهرتز.

حالا تغییرات خاصی هم اعمال کنن روی این CPU و DECODER ها رو افزایش بدن تاخیر حافظه کش رو بیارن پایین و چند تا کار دیگه

این چطوری از نظر شما 5 برابر مال PC قدرت داره؟
 

Bek

کاربر سایت
Jun 4, 2010
371
اصلا رزولوشن بالاتر تو پردازش بازی برخلاف چیزی که شما فکر میکنی تاثر نداره ! همونطوری که گفتم رزولوشن فقط یه اندازه هست برای اینکه تو مانیتوری با ابعاد استاندارد بخش بشه !

یکی از وحشتناک ترین چیزهایی که تاحالا شنیده بودم.:| یعنی واقعا رزولوشن فقط یه اندازه هست برای اینکه تو مانیتوری با ابعاد استاندارد بخش بشه!!!!!!!!:|

دوست عزیز با این حساب میشه جواب این سوال رو بدید؟
لطفا تشریح کنید که چه طوریه که الان یک عدد لپ تاپ با مانیتور 17 اینچ یه کانفینگ داره که مانیتورش این رزولوشن رو ساپورت میکنه: (1366 در 768) یا همون 720P و یه کانفینگ دیگه داره که: Full HD (1920x1080) یا همون 1080P رو ساپورت میکنه. اینم لینکش: ASUS - - ASUS G75VW
حالا آیا ما باید نتیجه بگیریم که ابعاد مانیتور در حالت دوم از 17 اینچ به 30-40 اینچ افزایش پیدا کرده؟! زیرا طبق سخنان شمارزولوشن فقط یه اندازه هست برای اینکه تو مانیتوری با ابعاد استاندارد بخش بشه. پس به طبع کانفینگ دوم حتما دارای مانیتور بزرگتری هستند که رزولوشن Full HD (1920x1080) را اجرا میکنند.>:d
 

HosseinBrusli

کاربر سایت
Jun 19, 2010
3,265
نام
حسین
یکی از وحشتناک ترین چیزهایی که تاحالا شنیده بودم.:| یعنی واقعا رزولوشن فقط یه اندازه هست برای اینکه تو مانیتوری با ابعاد استاندارد بخش بشه!!!!!!!!:|

دوست عزیز با این حساب میشه جواب این سوال رو بدید؟
لطفا تشریح کنید که چه طوریه که الان یک عدد لپ تاپ با مانیتور 17 اینچ یه کانفینگ داره که مانیتورش این رزولوشن رو ساپورت میکنه: (1366 در 768) یا همون 720P و یه کانفینگ دیگه داره که: Full HD (1920x1080) یا همون 1080P رو ساپورت میکنه. اینم لینکش: ASUS - - ASUS G75VW
حالا آیا ما باید نتیجه بگیریم که ابعاد مانیتور در حالت دوم از 17 اینچ به 30-40 اینچ افزایش پیدا کرده؟! زیرا طبق سخنان شمارزولوشن فقط یه اندازه هست برای اینکه تو مانیتوری با ابعاد استاندارد بخش بشه. پس به طبع کانفینگ دوم حتما دارای مانیتور بزرگتری هستند که رزولوشن Full HD (1920x1080) را اجرا میکنند.>:d


شما برو علم واطلاعات ویدئویی خودت روبالا ببر که چیزای وحشتناک نشنوی . یه چیزی هست به اسم ویکی پیدا ! شاید اگر توش درست سرچ کنی به یه نتیجه ای برسی ! 720


یا 1018 یه استاندارد برای تعریف تصاویره ! حرف هایی که من زدم چه ربطی به ابعاد صفحه مانیتور داره ؟!!!!!! که به هم ربطش میدی ؟ یه چی هست به اسم نرخ وضوح تصویر HD که نهایتا 1280 هست و یه چیز هست به اسم FULL HD که 1080X1920 هست . یه مانیتور با ابعاد صفحه (1366 در 768) میتونه HD با استاندراد 720X1280 رو پشتیبانی کنه چون این ابعاد ، در محدوده رنج استاندارد تصاویر HD هست .


Instructions per second - Wikipedia, the free encyclopedia

دوست گرامی واحد این چیزی که میگی IPS هست.
PIPLINE چیز دیگست.
معماری CPU نسل جدید گفته شده X86 هست و این CPU ها RISC حساب نمیشن .

میدونی برای چی 64 بیتی استفاده میکنه و سیستم بر پایه X64 هست؟

درباره معماری جدید CPU شرکت AMD که قراره داخل کنسولها استفاده بشه چی میدونی؟
چیزی تا حالا گفتن؟ به غیر اینکه گفتن 8 هسته ایی و احتمالا از سری بولدوزر هست با کد نام جگوار:

این چطوری از نظر شما 5 برابر مال PC قدرت داره؟

IPS میزان زمانیه که CPU میتونه هردستور رو تو واحد زمان پردازش کنه واصلا ربطی به پایپ لاین نداره . بهترین تعارف پایپ لاین رومیتونی تو لینک زیر بخونی :

Instruction pipeline - Wikipedia, the free encyclopedia

حرف من هم اصلا کش ال 1 و ... فرانت اند و بک اند که مختص GPU است ، نیست .


پایپ لاین اگه دقت کنی از4 مرحله تشکیل شده :



  1. Fetch
  2. Decode
  3. Execute
  4. Write-back



375px-Pipeline%2C_4_stage.svg.png


300px-5_Stage_Pipeline.svg.png


تعداد سطح ها پایپ لاین ( 5سطح ) که در ( 7 ثانیه ) در حال پردازش هستند .




مثلا تو عکس بالا 4 مرحله پایپ لاین رو میتونی ببینی . جعبه های رنگی دستور العمل های کاملا مستقل هستن و همه دستورها به صورت موازی در حالپردازش هستند . این دستور ها 8 سطح دارن . حالا اگه CPU های جدید 30 سطح داشته باشن ، یعنی دستورات موازی بسیار بیشتری رو میتونن با تکنیک VLIW و با معماری RISC انجام بدن . مثلا تو معماری بالا برای پایپ لاین ها تمام دستورات حالت همپوشانی دارن . مثلا وقتی دستور اول وارد مرحله دوم ( Decode ) شد ، مرحله اول دستور بعدی یعنی مرحله ( Fetch ) میتونه اجرا بشه . چون این قسمت بیکاره . این اتفاقیه که تو معماری نسل جدید کنسولها افتاده و طول پایپ لاین ها بیشتر شده که فواید خیلی زیادی داره . یعنی نوعی معماری پردازشی جدید که بسیار قدرتمند تر از روش پردازش PC هست . خوب حالا معماری RISC مبنای کارش چیه ؟

مبنای کار این معماری پردازش دستورات خارج از CPU و بر پایه کامپایلر هست . این یعنی اینکه سرعتی بسیار فراتر از قدرتمند ترین CPU حال حاضر PC اینتل که بر پایه معماری CISC هست داره . معماریCISC اینتل درواقع دستورات رو به صورت سخت افزاری پردازش میکنه . چیزی که تو معماری RISC به صورت نرم افزاریه .

خوب برگردیم سر بحث بالا . اگر فرض کنیم یه پردازنده 1.6 گیگاهرتزی 64 بیت RISC مثلا 30 سطح داشته باشه . حداقل باید بین 12 تا 15 ردازش موازی هم بتونه انجام بده ( البته دقیق نیست ، شاید بیشتر ) که این یعنی قدرت بسیار زیاد این پردازنده ها در مقابل پردازنده های PC که قادر به چنین کاری نیستند . مثلا یکی دیگه ازدلایلی که سونی و مایکروسافت به سمتاین نوع معماری رفتن ، نیاز به راندمان بالا برای پردازش تصاویر ویدئویی با رزولشن بالاتر ، فیلم های HD ، بازیهای سنگین تر و ... هست . نکته مثبت دیگه این معماری تا جایی که میدونم اینه که تمام دستورات وعملیات اعضاری داخل پایپ لاینها انجام میشه که باعث میشه سرعت پردازش محاسبات به شدت زیاد بشه .


تو معماریRISC پایپ لاین ها به صورت زیر ، یا همپوشانی اجرا میشن : توضیح پاراگراف اول :



400px-Fivestagespipeline.png




اما PC بدین صورت نیست و هر دستور باید بعد از اتمام دستوربعدی اجرا بشه وهمزمان نمیتونه اجرا بشه تو معماری CISC اینتل .

مطالعه بیشتر :


http://en.wikipedia.org/wiki/Classic_RISC_pipeline

http://en.wikipedia.org/wiki/Pipeline_%28computing%29
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر