مشخصات نهایی نینتندو wii u {تیم نینجا:wii u نیرومند است.}

8030

کاربر سایت
Dec 10, 2010
2,445
نام
mohammad
شاید همه فکر میکردن cpu کنسول wii u از معماری powerpc7 شرکت ibm استفاده میکند این امر بیشتر بخاطر این بود که خود شرکت ibm قبل از اولین معرفی کنسول بطور ضمنی تایید کرده بود که کنسول جدید نینتندو از این معماری استفاده میکند و همچنین گفته شده بود cpu کنسول 3 هسته ایی هست اما امروز کاتالوگ سخت افزار کنسول پخش شد البته نه به طور رسمی .

معماری cpu این کنسول هیچ شباهتی به کنسولهای ساخته شده تا الان ندارد و همچنین هیچ شباهتی به معماری x86 کامپیوترها ندارد.

معماری بکار رفته باز هم متعلق به شرکت ibm هست.نام این معماری
z/Architecture

هست.برای اطلاعات بیشتر در مورد این معماری میتونید به صفحه ویکی پدیا مربوطه مراجعه کنید:z/Architecture - Wikipedia, the free encyclopedia

کاتالوگ کامل به زبان ژاپنی هست و برای دیدنش میتونید به اینجا برید:
アセンブリ

مشخصات cpu:
دارای 6 هسته است با 12 تا thread
بر پایه معماری z
فرکانس کاری 920 مگاهرتز که فرکانس بسیار پایینی هست ولی چون معماری cpu فرق میکنه با کنسولهای دیگه و همینطور pc نمیشه در موردش اظهار نظری کرد.

دارای حافظه نهان یا cache مرحله اول 512 کیلوبایت.
مرحله دوم 2 مگابایت .
و مرحله سوم که جدا به صورت edramدر نظر گرفته شده 12 مگابایت هست.
پردازش پایه 64 بیت هست.
از یک واحد پردازنده ARM هم استفاده شده با فرکانس 262 مگاهرتز.
باقیه موارد در مورد cpu به زبان ژاپنی هست و نمیتونم ترجمش کنم ولی موارد دیگه هم هستن .

مشخصات gpu یا واحد پردازش گرافیک کنسول:
فرکانس کاری 710 مگاهرتز
دارای 512 مگابایت حافظه جدا برای بافر فریم نوع GDDR5 با فرکانس کاری 1 گیگاهرتز.

دارای 500 پردازنده جریانی.

دارای یک پردازنده جدا یا {EDRAM}{نتونستم درست بفهمم!}برای کمک به پردازش گرافیک که دارای 500 یا 512 پردازنده هست و پهنای باند 153.6GB رو فراهم میکنه.همچنین فراهم کردن 29.44 میلیارد پیکسل در ثانیه برای بالا بردن کیفیت تصویر خروجی.
پشتیبانی از FXAA
دارای 1.4 گیگابایت رم برای سیستم

پشتیبانی از واسطهای OPEN GL COLLADA OPENRL UNIVERSAL 3D X3D

アセンブリ


همچنین تیم نینجا هم که سازنده NINJA GAIDEN3 هستن صحبتهایی در مورد قدرت کنسول کردند که در .nintendolife گذاشته شده:
Wii U Has "Plenty Of Power" According To Team Ninja - Wii U News @ Nintendo Life
 
آخرین ویرایش:

HosseinBrusli

کاربر سایت
Jun 19, 2010
3,265
نام
حسین
تا اون جایی ک من اطلاع دارم تکنولوژی AMD MLAA بار پردازشی خیلی کمتری نسبت به AA معمولی به GPU وارد میکنم(حدودا یک سوم) حتی تکنولوژی FXAA انویدیا هم نتونسته ب این سطح کارایی برسه, ولی خوب یه برگ برنده بنام فیزیکس داره که دیگه با این پردازنده های خدا تا هسته ای عملا برگ برنده بزرگی ب حساب نمیاد!

---------- نوشته در 02:22 PM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 02:16 PM ارسال شده بود ----------


الیته اینجا توضیح دقیق نداده مشخصات پردازنده Wii U چیه فقط در مورد معماری پردازنده جدید IBM ی خورده توضیح داده ک گفته میتونه 4 تا 8 هسته ای باشه و هر هسته میتونه تا 4 نخ رو پردازش کنه(جواب دندون شکن به اینتل) که خیلی فوق العادست, که فکر میکنم مدل 8 هسته ایش تا 32مگ میتونه حافظه کش سطح سوم داشته باشه! (بازم اگه اطلاعاتم اشتباه بود دوستان تصحیح کنن)


کجای متن گفته که هر هسته میتونه 4 پردازش رو انجام بده ؟

The IBM Wii U CPU is made at 45nm and is based on the POWER7 architecture, which supports from 4 to 8 cores and 2-4 MB of L3 cache, although there are versions of the CPU with as much as 32 MB of cache. Nintendo has been rumored to use a scaled down CPU with just 3 cores @ 3 GHz, in order to keep power consumption low.

گفته cpu بر اساس معماری power 7 ساخته شده که تکنولوژیش 45 نانومتره و از 4 تا 8 هسته و 2 تا 4 گیگ با کش l3 رو داراست ، اما ورژن خاصی از این cpu با 32 مگ کش ساخته شده ! ( ادامه جمله ) >> ( طبق شایعات ) این cpu تو فرکانس 3 GHz و با 3 هسته به بازار عرضه میشه که دلیلش هم پایین نگه داشتن دمای cpu و و مصرف برق و انرژی کمتره .


جایی از این صحبت نکرده :

گفته میتونه 4 تا 8 هسته ای باشه و هر هسته میتونه تا 4 نخ رو پردازش کنه


حتی تو جملات اول هم چنین چیزی نگفته ! هر هسته اگه اشتباه نکنم فقط 2 تا پردازش موازی همزمان میتونه انجام بده . ه بیشتر .
 

8030

کاربر سایت
Dec 10, 2010
2,445
نام
mohammad
8030 . پ خ رو باز کن


بالاخره مانفهمیدیم که کدوم منبع درست میگه !



پس این اطلاعات اشتباست !؟ بالاخره 6 هسته هست یا 3 هسته ؟!

Wii U CPU specs

The Wii U CPU uses most of the features from the POWER7 architecture, the rumored and leaked specs so far indicate:​


  • [*=left]4 CPU Cores and 2 MB shared L3 cache
    [*=left]3 GHz clock speed
    [*=left]Multi-threading: 4 threads per core, 16 threads in total
    [*=left]45 nm process
    [*=left]Advanced power savings features and design
    [*=left]256 KB L2 cache per core
در ادامه :

The IBM Wii U CPU is made at 45nm and is based on the POWER7 architecture, which supports from 4 to 8 cores and 2-4 MB of L3 cache, although there are versions of the CPU with as much as 32 MB of cache. Nintendo has been rumored to use a scaled down CPU with just 3 cores @ 3 GHz, in order to keep power consumption low.




RAM


  • [*=left]2GB Total; Games and System Software have 1GB each.[SUP][76][/SUP]



البته تا جایی که من فهمیدم سرعت cpu با توجه به dev kit کنسول متفاوته ! یعنی اینکه dev kit نهایت سرعت 0.3 ghz رو برای سازند به وجود میاره و غیر از dev kit کنسول شاید تا 4 ghz رو هم بتونه بزنه !!! البته چیزی که مشخصه رم 2 GB هست که واقعیه !



مشخصات کلی : که اگر دقت کنید هنوز در مورد GPU و CPU چیزی گفته نشده .



  • [*=left]aunch: Fall or November 2012
    [*=left]Included items: Wii U Console, Wii U tablet controller, controller stylus pen, HDMI cable, component, S-video and composite cables, Wii U sensor bar, USB charger cable for controller
    [*=left]Disc: Nintendo-designed high capacity, 25GB disc
    [*=left]Video support: 1080p, 1080i, 720p, 480p, and 480i.
    [*=left]Audio support: six (6) channel audio support via HDMI
    [*=left]Memory storage: internal Flash memory + SD card expansion slots + USB memory support
    [*=left]Internal flash memory storage: 8 GB (rumored)
    [*=left]Backwards compatibility: compatible with Wii game discs. Via Wii U Virtual Console downloads: GameCube, N64, NEs, SNES, and others.
    [*=left]Ports: 4X USB ports (2 front + 2 rear), HDMI 1.4 output, Video-out, Sensor-bar port.
    [*=left]Online connectivity: WiFi 802.11 b/g/n only
    [*=left]Launch price: $299 (rumored)
    [*=left]Estimated launch game lineup: 15-20 first and third party games.




مهمترین منبع در واقع ویکی پدیاست . همه سایت های خبرهای سخت افزاری WIIU رو از اونجا میگیرن . فعلا اونجا به روز نشده . پس میشه گفت اکثر این اعداد و ارقام شایه هست .

این اطلاعات که گذاشتین مال یک سال پیشه که کمی اصلاح شده جدیدا اونم قسمتی که مال حافظه سیستم هست.
قرار بوده از power pc استفاده کنن اون cpu سه هسته ایی اونوقت دیگه زیاد قدرت پردازش مرکزی با ایکس باکس360 که نباید زیاد فرقی میکرد که باعث سر و صدای زیاد بازیسازها بشه.

بخاطر نااشنا بودن برنامه نویسها و کلاک پایین این نوع پردازنده تا حالا خبرهای زیادی اومده که cpu کنسول ضعف داره و گرنه اگر همون ppc7 بود با سه هسته حتی اگر با فرکانس 3 گیگاهرتز هم کار میکرد نباید اینطوری اعتراضی میشد.

پ خ فقط برای دوستان هست.

به طور قطع معماری پردازنده این کنسول معماری z نیست
به احتمال خیلی زیاد معماری پردازنده این کنسول بر مبنای ppc هست
اگر ppc بود این همه سر و صدا و انتقاد از ضعف cpu کنسول نمیشد.
 

KRATUS

کاربر سایت
Aug 17, 2008
360
نام
Ashkan
بچه ها فکر نمیکنید تکنولوژی 45نانومتر واسه این تکنولوژی پیشرفته ی خورده قدیمی باشه؟ با این تعداد هسته و قدرت پردازشی بالا 100% مشکل بوجود میاره! (خاطرات سزی اول X360 رو زنده نکنه؟!):-/
 

Spider-Mαn

کاربر سایت
Sep 4, 2012
4,004
بچه ها فکر نمیکنید تکنولوژی 45نانومتر واسه این تکنولوژی پیشرفته ی خورده قدیمی باشه؟ با این تعداد هسته و قدرت پردازشی بالا 100% مشکل بوجود میاره! (خاطرات سزی اول X360 رو زنده نکنه؟!):-/
نه نینتندو کنسول هاش مشکل خاصی ندارن حداقل از لحاظ سخت افزاری
 

vivanred

کاربر سایت
Oct 26, 2008
7,163
نام
Alireza
بله ولی نینتندو کنسول هاش بهینه شدن برو بخر اگر داغ کرد بیار همون قیمت نوش رو می خرم ازت:d

عزیز چرا یک چیزی میگی آخه کدام کنسول نینتندو قدرت زیادی داشته که بخواد مشکل گرمایشی داشته باشه یا حتی بهینه باشه برای اون wii اون فنی که روش بود زیادش هم بود از سرش اما اینم همون wii هستش ؟ الان همین کنسول با این جسته و اون فن خنده دارش اگه واقعا همین سخت افزار باشه و ... عمرا بتونه کنسول رو خنک شاید بتونه دما رو با طراحی بدنه و ... کم کنن اما در صورتی که اون فن به کوچکترین پت پتی بیفته از رده خارجه کنسول .

wii-u-hardware-7.jpg
wii-u-hardware-5.jpg
 
آخرین ویرایش:

king xbox

کاربر سایت
Nov 13, 2012
38
عزیز چرا یک چیزی میگی آخه کدام کنسول نینتندو قدرت زیادی داشته که بخواد مشکل گرمایشی داشته باشه یا حتی بهینه باشه برای اون wii اون فنی که روش بود زیادش هم بود از سرش اما اینم همون wii هستش ؟ الان همین کنسول با این جسته و اون فن خنده دارش اگه واقعا همین سخت افزار باشه و ... عمرا بتونه کنسول رو خنک شاید بتونه دما رو با طراحی بدنه و ... کم کنن اما در صورتی که اون فن به کوچکترین پت پتی بیفته از رده خارجه کنسول .
gamecube خداوکیلی زمان خودش خیلی قوی بود.
 

KRATUS

کاربر سایت
Aug 17, 2008
360
نام
Ashkan
بله ولی نینتندو کنسول هاش بهینه شدن برو بخر اگر داغ کرد بیار همون قیمت نوش رو می خرم ازت:d
داداش گلم ما داریم در مورد وی یو صحبت میکنیم نه wii و ds. الان اینایی ک شما گفت ربط به بحث ما نداشت. همون طور ک داش علی هم گفت سخت افزار و قدرت پردازشی Wii انقدر قدرتمند نبوده ک بخواد مشکل گرمایشی ایجاد کنه.
من بحثم اینه که احساس میکنم معماری ساخت 45nm برای پردازنده ای به این قدرت قدیمیه مگه اینکه نینتندو در زمینه کولینگش سنگ تموم بذازه
 

vivanred

کاربر سایت
Oct 26, 2008
7,163
نام
Alireza
gamecube خداوکیلی زمان خودش خیلی قوی بود.

بد برداشت میکنی دقت کن ما الان یک CPU معمولی که تولید میکنیم نزدیک 50-60 برابر اون CPU قدیمی انژی گرمایشی تولید میکنه به خاطر اینکه تعاد واحد های پردازشی زیاد شده اما به همون نسبط سیستم خنک کنندگی CPU تغییری نکرده دقت میکنی یعنی همون بوده که قدیم بوده حالا یا با طراحی و تعداد دور و سینک های بهتر و.... جلو این گرمایش گرفته میشه تا حدودی اما همچی به اون فن که داره کار میکنه ربط داره حالا این کنسول قرار هستش با این قدرت که قوی تر از PS3 هستش و .... گرمایش بیشتری هم تولید میکنه با توجه به اینکه کنسول خیلی جمع و جور هستش با اون فن کوچیک خنک بشه درسته در صورتی که 45 نانومتری باشه گرمایش کمتری تولید میکنه اما بازم گرمایش وجود داره نتنها فقط از طریق خود CPU این گرمایش تولید میشه بلکه خود درایو دستگاه گرمایش تولید میکنه همین سیستم برد دستگاه گرمایش تولید میکنه وقتی در یک پک بسته باشه به صورت شدید حالا شما اون عکس WII U رو ببین با این مقایسه کن از همون دریمکست .

dreamcast-1-717773.jpg



با 360 SLIM هم مقایسش کن اون WII U روببین اینجا :

DVDtop.jpg
 
آخرین ویرایش:

mr-game&watch

کاربر سایت
Apr 26, 2012
1,395
سلام در مورد استفاده از FixedFunction حرفي زده شده؟

پ.ن: اين سه صفحه رو كه خوندم ديدم هيت كامنت خيلي كم بود، خيلي خوشحال شدم، مرسي انشاا... زمان معرفي و عرضه 4 , 8 ما هم شريك شادي دوستان باشيم.:x
 
آخرین ویرایش:

amirsaman2

کاربر سایت
Feb 17, 2008
639
نام
سامان
بله درسته 1 گیگ خودش برای بازی توی کنسول ها خیلی خوبه اون 1 گیگ اضافه هم گذاشتن که بتونید بدون تاخیر عمل کنه دستگاه ولی در کل باز هم 4 برابر 360 رم دارده

1 گیگ خیلی خوبه ؟!!!!!!
جدا از چه مسیر و تحقیقاتی به این نتیجه رسیدی ؟
تو نسل بعد حجم Texture ها بسیار بیشتر از حالا در نظر گرفته میشه . تازه این ساده ترین چیزیکه میشه در موردش اطمینان داشت
پسر خوب الان رو کامپیوتر من 16 Gig رم با باس 1800 نصبه :))

1 گیگ خوبه ؟!!!!!!
 

8030

کاربر سایت
Dec 10, 2010
2,445
نام
mohammad
بد برداشت میکنی دقت کن ما الان یک CPU معمولی که تولید میکنیم نزدیک 50-60 برابر اون CPU قدیمی انژی گرمایشی تولید میکنه به خاطر اینکه تعاد واحد های پردازشی زیاد شده اما به همون نسبط سیستم خنک کنندگی CPU تغییری نکرده دقت میکنی یعنی همون بوده که قدیم بوده حالا یا با طراحی و تعداد دور و سینک های بهتر و.... جلو این گرمایش گرفته میشه تا حدودی اما همچی به اون فن که داره کار میکنه ربط داره حالا این کنسول قرار هستش با این قدرت که قوی تر از PS3 هستش و .... گرمایش بیشتری هم تولید میکنه با توجه به اینکه کنسول خیلی جمع و جور هستش با اون فن کوچیک خنک بشه درسته در صورتی که 45 نانومتری باشه گرمایش کمتری تولید میکنه اما بازم گرمایش وجود داره نتنها فقط از طریق خود CPU این گرمایش تولید میشه بلکه خود درایو دستگاه گرمایش تولید میکنه همین سیستم برد دستگاه گرمایش تولید میکنه وقتی در یک پک بسته باشه به صورت شدید حالا شما اون عکس WII U رو ببین با این مقایسه کن از همون دریمکست .

dreamcast-1-717773.jpg



با 360 SLIM هم مقایسش کن اون WII U روببین اینجا :

DVDtop.jpg

البته یه بحث میمونه اینجا اونم کلاک خیلی پایین cpu هست که در نتیجه جریان کمتر و حرارت کمتری تولید میکنه.احتمالا نینتندو بخاطر همین مسئله گرمایی کلاک cpu رو زیر 1 گیگاهرتز در نظر گرفته .
چون کلاک cpu هایی که از معماری z استفاده میکردن در این چند سال اخیر 3 گیگاهرتز به بالا بوده .

سلام در مورد استفاده از FixedFunction حرفي زده شده؟
نه ولی معماری cpu رو یه تحقیقی راجبش کن یه چیزایی دستگیرت میشه توابع ثابت نیست و میشه بخاطر حافظه های نهان سریع و مقدار بالا برای عملیات مورد نظر برنامه ریزی بشن.

1 گیگ خیلی خوبه ؟!!!!!!
جدا از چه مسیر و تحقیقاتی به این نتیجه رسیدی ؟
تو نسل بعد حجم Texture ها بسیار بیشتر از حالا در نظر گرفته میشه . تازه این ساده ترین چیزیکه میشه در موردش اطمینان داشت
پسر خوب الان رو کامپیوتر من 16 Gig با باس 1800 نصبه
yahoo_21.gif


1 گیگ خوبه ؟!!!!!!

حساب کنسول جداست :d

ps3 هم همش 256 مگابایت سیستمش رم داره :d یه 256 هم به gpu وصله.خدایی فکر میکنی gow3 و انچارتد3 روی pc چقدر رم میخواستن؟:d
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر