اقا اشكان پاراگراف 4 يه چيزايي نوشته.
من رفتم فروم كرايسس هم ديدم.حرف شما هم درسته ولي پس wgf2 كه فقط مختص ويستا و دي ايكس 10 پس چي؟
من پاراگراف 4 را خوندم. فکر نکنم چیزی درباره این موضوع که 360 Dx10 را ساپرت می کنه توش باشه. در اونجا فقط 360 را مثال زده و گفته که از تکنولوژی unfied shader که در بالا در موردش کمی توضیح داده استفاده می کنه.
البته تو 1-2 سایت دیگر هم دیدم که در مشخصات 360 نوشته بودند DX10 و DX9 را ساپرت می کنه البته سایتاش انقدر در پیت و ناشناس بودن که اصلا معلوم نیست اینا رو از کجا آورده بودن و من همینطوری تو گوگل لینکاشو پیدا کرده بودم.
Xenos واقعا کارت جالبی است و ویژگی های خیلی بهتری نسبت به RSX داره. این کارت به خاطر استفاده از WGF2 و UNIFIED SHADER ما بین DX9 و DX10 قرار داره. و قطعا از تمامی کارت های DX9 بهتر عمل می کنه و می تونه خودشو به کارت های DX10 نزدیک کنه ولی این کارت با توجه به اطلاعات امروز هیچ کدام از ویژگی های اصلی کارت های DX10 را نداره.
(یهو دیدن فردا مایکروسافت اومد اعلام کرد که این کارت DX10 رو کامل ساپرت می کنه و ما برای مخفی نگه داشتن این موضوع از دست رقبا اونو اعلام نکردیم که البته دور از انتظار هم زیاد نیست چون DX مال خود مایکروسافته!)
این لینک مطلب خوبی در این رابطه داره که از طرف خود ATI گفته شده:
http://www.bit-tech.net/news/2005/05/25/ati_xbox_360_london
این لینک هم جالبه که در اون از مسئول خود MS در رابطه با shader و کلا گرافیک 360 سوال های شده که در بین آنها صحبت های خوبی وجود داره ولی در هیچ کجای آن گفته نشده که 360 DirectX10 را ساپرت می کنه و در آخر هم Donahue گفته:
It's difficult to say if only because the consoles, as you mentioned before, Xbox 360 and PS3, are fundamentally DX9 parts
http://www.extremetech.com/article2/0,1697,1982038,00.asp
(این لینک صفحه آخره توصیه می کنم صفحات قبلی رو هم بخونید!)