مشاوره در امر خرید و ارتقاء قطعات

Annunaki ™

کاربر سایت
Jan 14, 2014
3,730
نام
رضا.آ
در مورد 10700 یا 10700f دوستان دارن و با ایر کولر های معمولی دماشون تو بازی! بالای 70 هم میره جالبه مادربرد b460 هست..از اون طرف هم سری k غیر از یکی 2 تا ایر کولر فقط با واترهای 360 و شاید 240 بشه رام کرد
اگر 10700 یا 10700f میگیرید حتما ایر کولر دارای 6 هیت پایپ(لوله) بگیرید

البته این تنها راه نیست
من خودم برای 6700k و مادربرد ایسوس ای که گرفتم تنها کاری که ازم بر اومد برای کاهش دما ، تغییر ولتاژ vcore از 1.47 به 1.29 بود !
اون موقع ی h100i نو داشتم .

قبلا خونده بودم که بعضی از cpu ها به صورت رندوم تو هر نسل از پردازنده های اینتل از لحاظ کیفیت ساخت هدسینک واقعا فاجعه هستن و همین باعث افزایش دما میشه
البته این رو هم بگم که بعضی از part number ها ( همون کد درج شده روی جعبه و خود cpu ) دارای مقادیر متغیری vcore هستن و این کاملا رندومه !
یعنی از دو تا پردازنده از ی نسل مثلا دوتا 10900 یکیش با vcore 1.60 کار میکنه اون یکی با 1.40 !!!!
تو سری مادربردهای جدید با چیپ ست های z390 و به بالا داخل بایوس مقداری به عنوان adaptive vcore تعبیه شده که میگن با تغییرش میشه این مشکل رو تا حدودی برطرف کرد .

اینم اضافه کنم تو بحث کولینگ
عمر متوسط ی کولینگ مثل واترکولینگ های 240 یا 360 نهایت 5 ساله و بعد با اتمام و تبخیر کولانت داخلش یا باید کولانت تعویض بشه و یا خود کولینگ
چیزی که خودم تجربه کردم کولینگ corsair h100i بود که بعد از 5 سال برای تعویض مایع کولانت به گارانتی تخت جمشید دادم و جنازه شو تحویل گرفتم .
بنابراین ترجیح میدم به جای حرارت بالا یا ولتاژ رو پایین بیارم یا کلا برم سمت ایر کولر هایی با 5 یا 6 پایه انتقال گرما که قیمتشون در حال حاضر تا 4 میلیون هم رسیده .
 
  • Like
Reactions: saeed_sg

Annunaki ™

کاربر سایت
Jan 14, 2014
3,730
نام
رضا.آ
vray از قدیم سی پی یو محور بوده، من خودم چند سال vray گذاشتم کنار نمیدونم الان GPU Rendering ـش در چه حد قوی شده، یک سوال تو ردیت 3dsmax کردم میگن هنوز یک سری امکانات سی پی یوش رو نداره اما چیزای مهمی نیست و یکی دیگه هم که دوتا 3090 داشت میگه صحنه ای رو که 2-3 ساعت روی 3950x ـش طول میکشه رندر بشه تو یک ربع با گرافیک رندر میشه (که خب دوتا 3090 خیلی هندیه دیگه هرکسی اینقد سرمایه نداره :D) یک چیز دیگه ای هم که هست واسه جی پی یو مموریش مهم هست که 3070 ـو اینا مموریشون کمه و میگن مموری پایین توی صحنه های بزرگ یا Archviz به مشکل میخوره از اونور کارتای AMD وی رم بالاتری دارن تو این رنج که باز کارتاش بدرد کارای سه بعدی نمیخوره.
همون سی پی یو فک میکنم منطقی تر باشه واسه معماری، با همین سیستمی که اینجا گذاشتی هم قطعا نتیجه خیلی خوبی میگیری، گفتی بودی تا 60 بودجه، میتونی 5900x ـم بزاری که همون حدود میشه فک میکنم.

به عنوان کسی که بیشتر از 15 سال عمر گرانبهاش رو تو 3d سپری کرده میگم
الان v-ray با استفاده از هسته های کودا خیلی بهتر از نسخه های قدیمی ترش از gpu استفاده میکنه !
اما نه برای رندر و خروجی اصلی !!!! فقط برای رندر داخل view port !!! این دو تا خیلی با هم متفاوته ! البته میشه برای رندر اصلی هم ازش استفاده کرد و ی جوری خروجی گرفت اما بشین تا رندر کنه
مشکل بعد اصطهلاک کارت و میزان دمای اون موقع رندر هست که با توجه به سایز و رزولوشن خروجی و میزان ابجکتها و تنظیمات رندر میتونه طولانی بشه و دمای کارت رو به بالای 80 برسونه و این کارکرد مداوم برای ساعتها در طولانی مدت ممکنه به کارت صدمه بزنه . خودم این رو تست کردم .

ی مورد دیگه اینکه نرم افزاری مثل 3dmax چه با v-ray یا بدون اون و موتور دیفالت رندر خودش هرچقدر آبجکت تو محیط اضافه بشه همه رو داخل RAM سیستم قرار میده نه کارت گرافیک !
بنابراین هرچقدر که پروژه گسترده تر باشه و تعداد آبجکتها بیشتر طبیعتا مقدار استفاده از رم سیستم هم بالاتر میره . تنها راه برون رفت از این مشکلات فقط تهیه کارتهای QUADRO FX NVIDIA ست که UTILIZE شدن برای رندر
کارتهای گیمینگ به هیچ عنوان بدرد کار با مکس و بحث رندرینگ نمیخوره هرچند تا قسمتی کمک میکنه .
 

Farshidstar2012

کارشناس سخت افزار PC و شبکه
کاربر فعال
Jul 4, 2008
12,761
نام
فرشید
سلام
کارت گرافیک 2060 حدود قیمت 14 میلیون گیر میاد.
به نظرتون بگیرم یا ارزون تر هم میشه؟

میتونم رو مادربورد H310 ببندمش؟

نمیشه پیش بینی کرد که از این هم ارزونتر میشه یا نه و اگر هم بشه احتمالا مدت زیادی، مثلا تا پایان سال طول خواهد کشید. به نظرم اگر با این قیمت در دسترس بود بخرید.
روی مادربردتون هم قابل نصب هست. فقط پاور 600 وات معتبر براش داشته باشید.


سبک ترین سیستمی که میشه بست برای کار اداری صرفا حسابداری و مرورگر چی میشه بست؟ بدون گرافیک.

قیمتمدلنام قطعه
سه میلیون و ۴۰۰ هزار تومانIntel Core i3 10100 BOXCPU
سه میلیون و ۴۵۰ هزار تومانASUS PRIME H410M-KMotherBoard
دو میلیون و ۹۰۰ هزار تومانGSkill AEGIS 2*8GB DDR4 3000-16GBRAM
--VGA
۹۴۰ هزار تومانWD Blue 1TB 7200Rpm 64MBHDD
۹۵۰ هزار تومانWD Green 240GBSSD
۴۴۰ هزار تومانASUS 24X SATAODD
دو میلیون و ۲۵۰ هزار تومانGREEN GP480A-EUDPower
دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومانGREEN Z1Case
 

LBJ4Ever

FedExpress
کاربر سایت
Apr 11, 2011
6,289
نام
Afshin
سلام دوستان. من مانیتور رو تستش کردم. خداروشکر مشکلی نداشت و همون چیزی بود که فکر می‌کردم. اولاً که اون بحث 144 هرتز نبودن توی ویندوز رو نمی‎‌دونم طرف از کجاش در اورده بود.


اینم دو تا عکس از جلو و عقب پنل:



چند تا نکته بگم. اول اینکه چند ساعت زمان بُرد تا به رزولوشن پایینتر عادت کردم. ولی خیلی زود عادی شد و احساس پایین بودنِ رزولوشن زیاد اذیتم نکرد. البته ممکنه بعضی‌‎ها حساس‌تر باشن.

مورد بعدی اینکه این مانیتور Freesync Premium هست، یعنی قابلت LFC داره و وقتی فریم خارج از محدوده فری سینک باشه، با تولید چند باره فریم اونو با رفرش ریت مانیتور سِت می‌کنه که خب نبودش خیلی بده و باعث می‌شه خارج از محدوده فری سینک خروجی خیلی بدی بده.

یه نکته دیگه اینه که وقتی فریم شما زیر 60 میاد، به جای این که رفرش ریت دقیقاً با فریم یکی بشه، دقیقاً دو برابر اون می‌شه. مثلاً اگرم فریم شما به 50 برسه، رفرش ریت روی 100 هرتز تنظیم می‌شه. اونجوری که من دستگیرم شد علتش اینه که اگه رفرش ریت تو رنج 40-120 مُدام بالا پایین شه ممکنه فلیکر ایجاد شه و این که تنظیمات Overdrive باید بسته به فریم تغییر کنه. 99% مانیتورای فری سینک به صورت اتوماتیک تنظیمات Overdriveـشون تغییر نمی‌کنه (برای Gsync تغییر می‌کنه که خیلی هم بدردبخور هست این نکته)، اینطور مانیتور همیشه تو هرتزِ بالای 60 کار می‌کنه و می‌تونید با یه تنظیم ثابت Overdrive خروجی خوبی بگیرید. به نظر من بهترین تنظیم Fast هست که برای رنج 60 تا 144 هرتز خروجی خوبی می‌ده. اگر هم قصد دارید همواره 120-144 هرتز بازی کنید، گزینه Fastest خروجی بهتری می‌ده.

همراه مانیتور یه کابل HDMI بود و یه کابل USB. کابل USB یک طرفش تایپ A هست و طرف دیگش تایپ B. کاربرد این کابل اینه که شما یه طرفش رو به مانیتور وصل می‌کنید و طرف دیگش به کامپیوتر. بعد نرم افزار MSI OSD Gaming رو دانلود می‌کنید و می‌‎تونید تنظیمات مانیتور رو نرم‌افزاری انجام بدید.

پشت مانیتور یه جوی استیک هست که برای تنظیمات می‌تونید ازون هم استفاده کنید و استفاده ازش خیلی راحته.

بلافاصه بعد از بالا اومدن سیستم و رفتن به کنترل پنل Nvidia ، پنل رو به عنوان یه مانیتور Gsync Compatible شناخت و بعد از فعال کردن Gsync توی کنترل پنل همه چی به خوبی پیش رفت.

از نظر متریال ساخت به نظرم خوبه، مشخصه مانیتور High End نیست، ولی اصلاً هم چیپ نیست.

بعد از فری سینک بهترین نکته مانیتور برای من کیفیت رنگ‌ها بود که فوق‌العاده راضی کننده بود. مانیتور قبلی من Samsung s27a850t بود که چون یه مانیتور مخصوص ادیت بود از نظر رنگ عالی بود، می‌تونم بگم 99% خروجی رنگش در حد مانیتور قبلیم هست که خیلی راضی بودم ازش.

از نظر کنتراست در حد یه پنل IPS خوبه، ولی خوب به OLED یا VA نمی‌رسه. به شخصه برای من طیف رنگ مهمتر از کنتراست هست ولی خب سلیقه ها متفاوته.

مشکل IPS Glow رو خدا رو شکر خیلی خیلی کم داره. در حدی که بعد از کار کردن اصلاً بهش فکر نمی‌کنید.

نکته بعدی که الان متوجه شدم اینه که فیلمای FHD روی این مانیتور بهتر از مانیتور قبلیم به نظر میان که 1440p بود. که البته با توجه به این که آپ اسکیل کردن از 1080 به 1440 پیچیده هست، طبیعیه.

موقع بازی کردن به نظرم توی اکثر بازیهای جدید که TAA وجود داره، احتیاج به Sharpening دارید. خود مانیتور هم این تنظیم رو داره می‌تونید میزان شارپ بودنِ تصویر رو توی OSD تغییر بدید.

مورد آخر تست کردن بازی‌ها. شاید بگم بهترین آپگریدی که توی دوران کار کردنم با کامپیوتر داشتم خرید همین مانیتور بوده. تمام بازی‌هایی که بخاطر فعال بودن VSync دچار استاتر بودن بدون مشکلی اجرا شدن. بالای 20 تا بازی رو تست کردم و به جز یکی دو مورد که استاتر مربوط به خود انجینِ بازی بود خیلی بدون مشکل اجرا شدن. تقریبا تا 50 فریم متوجه افت فریم نمی‌شید که خیلی خیلی خوبه. از طرفی اینپوت لَگِ مربوط به Vsync رو ندارید. مورد بعدی اینه که اکثر بازی‌ها با فعال شدن Vsync افت پرفرمنس دارن که این مورد هم اینجا وجود نداره.
خیلی راحت بازی AC Unity رو روی 75 فریم قفل کردم و همه تنظیمات رو (حتی MSAA 4X) بُردم تا آخر و بازی با 60-75 فریم اجرا می‌شد. شما تقریباً متوجه تغییر فریم نمی‌شید. فوق‌العاده بود.

در آخر بگم که حتماً و حتماً وقتی می‌‌خواید Gsync به بهترین شکر عمل کنه، از تنظیمات کارت گرافیک Vsync رو به طور عمومی فعال کنید. چون مانیتورهای VRR فقط وقتی توی محدوده VRR هستن عمل می‌کنن و فعال کردنِ Vsync باعث می‌شه اگه مثلاً فریمتون از 144 رد کَرد مشکل Tearing بوجود نیاد. از طرفی با نرم افزار RTSS یا هر نرم افزاری که خودتون می‌‌دونید فریم رو به 139-138 قفل کنید (برای 144 هرتز) که اگر لحظه ای فریم لیمیتر عمل نکرد و فریم یکی دو تا بالاتر رفت هنوز تو محدوده FreeSync باشید.
 
آخرین ویرایش:

Uchiha Itachi

کاربر سایت
Feb 15, 2012
320
سلام دوستان
یه پایه خنک کننده لپتاپ میخواستم بگیرم! برای یه لپتاپ با صفحه 14 اینچی ( فکر کنم نت بوک میشه ). چه مدلایی خوب هستن؟ یه سرچی زدم، مدلای زیادی هستن و من هم هیچ اطلاعی ندارم که برای خرید باید چه نکاتی رو چک کنم! ممنون میشم که راهنمایی بکنید!
پیشاپیش ممنون.
 

Annunaki ™

کاربر سایت
Jan 14, 2014
3,730
نام
رضا.آ
سلام دوستان. من مانیتور رو تستش کردم. خداروشکر مشکلی نداشت و همون چیزی بود که فکر می‌کردم. اولاً که اون بحث 144 هرتز نبودن توی ویندوز رو نمی‎‌دونم طرف از کجاش در اورده بود.


اینم دو تا عکس از جلو و عقب پنل:



چند تا نکته بگم. اول اینکه چند ساعت زمان بُرد تا به رزولوشن پایینتر عادت کردم. ولی خیلی زود عادی شد و احساس پایین بودنِ رزولوشن زیاد اذیتم نکرد. البته ممکنه بعضی‌‎ها حساس‌تر باشن.

مورد بعدی اینکه این مانیتور Freesync Premium هست، یعنی قابلت LFC داره و وقتی فریم خارج از محدوده فری سینک باشه، با تولید چند باره فریم اونو با رفرش ریت مانیتور سِت می‌کنه که خب نبودش خیلی بده و باعث می‌شه خارج از محدوده فری سینک خروجی خیلی بدی بده.

یه نکته دیگه اینه که وقتی فریم شما زیر 60 میاد، به جای این که رفرش ریت دقیقاً با فریم یکی بشه، دقیقاً دو برابر اون می‌شه. مثلاً اگرم فریم شما به 50 برسه، رفرش ریت روی 100 هرتز تنظیم می‌شه. اونجوری که من دستگیرم شد علتش اینه که اگه رفرش ریت تو رنج 40-120 مُدام بالا پایین شه ممکنه فلیکر ایجاد شه و این که تنظیمات Overdrive باید بسته به فریم تغییر کنه. 99% مانیتورای فری سینک به صورت اتوماتیک تنظیمات Overdriveـشون تغییر نمی‌کنه (برای Gsync تغییر می‌کنه که خیلی هم بدردبخور هست این نکته)، اینطور مانیتور همیشه تو هرتزِ بالای 60 کار می‌کنه و می‌تونید با یه تنظیم ثابت Overdrive خروجی خوبی بگیرید. به نظر من بهترین تنظیم Fast هست که برای رنج 60 تا 144 هرتز خروجی خوبی می‌ده. اگر هم قصد دارید همواره 120-144 هرتز بازی کنید، گزینه Fastest خروجی بهتری می‌ده.

همراه مانیتور یه کابل HDMI بود و یه کابل USB. کابل USB یک طرفش تایپ A هست و طرف دیگش تایپ B. کاربرد این کابل اینه که شما یه طرفش رو به مانیتور وصل می‌کنید و طرف دیگش به کامپیوتر. بعد نرم افزار MSI OSD Gaming رو دانلود می‌کنید و می‌‎تونید تنظیمات مانیتور رو نرم‌افزاری انجام بدید.

پشت مانیتور یه جوی استیک هست که برای تنظیمات می‌تونید ازون هم استفاده کنید و استفاده ازش خیلی راحته.

بلافاصه بعد از بالا اومدن سیستم و رفتن به کنترل پنل Nvidia ، پنل رو به عنوان یه مانیتور Gsync Compatible شناخت و بعد از فعال کردن Gsync توی کنترل پنل همه چی به خوبی پیش رفت.

از نظر متریال ساخت به نظرم خوبه، مشخصه مانیتور High End نیست، ولی اصلاً هم چیپ نیست.

بعد از فری سینک بهترین نکته مانیتور برای من کیفیت رنگ‌ها بود که فوق‌العاده راضی کننده بود. مانیتور قبلی من Samsung s27a850t بود که چون یه مانیتور مخصوص ادیت بود از نظر رنگ عالی بود، می‌تونم بگم 99% خروجی رنگش در حد مانیتور قبلیم هست که خیلی راضی بودم ازش.

از نظر کنتراست در حد یه پنل IPS خوبه، ولی خوب به OLED یا VA نمی‌رسه. به شخصه برای من طیف رنگ مهمتر از کنتراست هست ولی خب سلیقه ها متفاوته.

مشکل IPS Glow رو خدا رو شکر خیلی خیلی کم داره. در حدی که بعد از کار کردن اصلاً بهش فکر نمی‌کنید.

نکته بعدی که الان متوجه شدم اینه که فیلمای FHD روی این مانیتور بهتر از مانیتور قبلیم به نظر میان که 1440p بود. که البته با توجه به این که آپ اسکیل کردن از 1080 به 1440 پیچیده هست، طبیعیه.

موقع بازی کردن به نظرم توی اکثر بازیهای جدید که TAA وجود داره، احتیاج به Sharpening دارید. خود مانیتور هم این تنظیم رو داره می‌تونید میزان شارپ بودنِ تصویر رو توی OSD تغییر بدید.

مورد آخر تست کردن بازی‌ها. شاید بگم بهترین آپگریدی که توی دوران کار کردنم با کامپیوتر داشتم خرید همین مانیتور بوده. تمام بازی‌هایی که بخاطر فعال بودن VSync دچار استاتر بودن بدون مشکلی اجرا شدن. بالای 20 تا بازی رو تست کردم و به جز یکی دو مورد که استاتر مربوط به خود انجینِ بازی بود خیلی بدون مشکل اجرا شدن. تقریبا تا 50 فریم متوجه افت فریم نمی‌شید که خیلی خیلی خوبه. از طرفی اینپوت لَگِ مربوط به Vsync رو ندارید. مورد بعدی اینه که اکثر بازی‌ها با فعال شدن Vsync افت پرفرمنس دارن که این مورد هم اینجا وجود نداره.
خیلی راحت بازی AC Unity رو روی 75 فریم قفل کردم و همه تنظیمات رو (حتی MSAA 4X) بُردم تا آخر و بازی با 60-75 فریم اجرا می‌شد. شما تقریباً متوجه تغییر فریم نمی‌شید. فوق‌العاده بود.

در آخر بگم که حتماً و حتماً وقتی می‌‌خواید Gsync به بهترین شکر عمل کنه، از تنظیمات کارت گرافیک Vsync رو به طور عمومی فعال کنید. چون مانیتورهای VRR فقط وقتی توی محدوده VRR هستن عمل می‌کنن و فعال کردنِ Vsync باعث می‌شه اگه مثلاً فریمتون از 144 رد کَرد مشکل Tearing بوجود نیاد. از طرفی با نرم افزار RTSS یا هر نرم افزاری که خودتون می‌‌دونید فریم رو به 139-138 قفل کنید (برای 144 هرتز) که اگر لحظه ای فریم لیمیتر عمل نکرد و فریم یکی دو تا بالاتر رفت هنوز تو محدوده FreeSync باشید.

ی مدل دیگه هم هست MSI Optix G27CQ4
که فقط از رزولوشن 1440p پشتیبانی میکنه
اما نه HDR داره نه پورت DVI نه VGA نه DisplayPort نه پورت USB نه Microphone In 3.5mm نه Digital Optical Audio Out نه Analog Audio Out RCA رسما هیچی نداره !!!!
و 2 م گرونتر از این مدلی هست که شما گرفتی .

به نظر همینو بگیرم یا مدل CQ4 رو !!!
خودت اگه بودی کدوم رو انتخاب میکردی ؟
چون بعد از این مدل دیگه سایز میره روی 32 اینچ !

شیرازی واااار :))
حس نگاه کردن به جای جایِ صفحه رو ندارم روی 27 چه برسه به 32 :-s:|
 
آخرین ویرایش:

Annunaki ™

کاربر سایت
Jan 14, 2014
3,730
نام
رضا.آ
سلام

برای این لپتاب میشه SSD اضافه کرد؟ اگه آره چه چیزی پیشنهاد می‌کنید؟
صد البته که میشه .
بعضی از مدلها جای اضافه برای SSD در نظر گرفتن ولی در اکثر مواقع باید قید CD-ROM رو بزنید و درش بیارید و به جاش SSD رو قرار بدید .
 
  • Like
Reactions: Madridista

.:AC MilaN:.

کاربر سایت
Sep 12, 2009
2,535
نام
ایلیا
سلام
این سیستم رو یکی از دوستانم روی کاغذ جمع کرده میخواستم بدونم قطعاتش مشکلی نداره و با هم مچ هستن ؟

مادربرد : Asus Prime B550M-A Wifi

سی پی یو : AMD Ryzen 5 3600xt

گرافیک : Asus Dual RTX2060 O6G

رم : Corsair Vengeance LPX 8Gb*2 3200

خنک کننده : Thermaltake Water 3.0 120 ARGB

هارد : WD Blue 2T

اس اس دی : Samsung 980 Pro NVMe M2 250GB

پاور : Corsair RM650 Plus Gold

کیس : Thermaltake H200 TG
 
آخرین ویرایش:

Farshidstar2012

کارشناس سخت افزار PC و شبکه
کاربر فعال
Jul 4, 2008
12,761
نام
فرشید
سلام دوستان
یه پایه خنک کننده لپتاپ میخواستم بگیرم! برای یه لپتاپ با صفحه 14 اینچی ( فکر کنم نت بوک میشه ). چه مدلایی خوب هستن؟ یه سرچی زدم، مدلای زیادی هستن و من هم هیچ اطلاعی ندارم که برای خرید باید چه نکاتی رو چک کنم! ممنون میشم که راهنمایی بکنید!
پیشاپیش ممنون.

مدل که زیاده و چیزی نیست که بشه اینجا برای همه توصیه کرد، اما بسته به ابعادش میتونید از برند Deepcool انتخاب کنید.
نکاتش اینه که کیفیت ساخت بالا و دوام مناسب داشته باشه، وگرنه معیار مشخص دیگه ای نمیشه براش ذکر کرد.



مانیتور تو رنج 5-6 تومن برای گیمینگ چی پیشنهاد میکنید؟

مدل گیمینگ نمیشه با این بودجه خرید، اما SAMSUNG LF24T350FH توصیه میشه. مدلهای برند داخلی رو هم خریداری نکنید.



سلام قویترین پردازنده برای گیم تا ده میلیون از نظر شما چیه؟ سوکت و پلتفرم مهم نیست برام

اگر مادربردش رو داشته باشید، Core i7 -10700K



سلام
این سیستم رو یکی از دوستانم روی کاغذ جمع کرده میخواستم بدونم قطعاتش مشکلی نداره و با هم مچ هستن ؟

مادربرد : Asus Prime B550M-A Wifi

سی پی یو : AMD Ryzen 5 3600xt

گرافیک : Asus Dual RTX2060 O6G

رم : Corsair Vengeance LPX 8Gb*2 3200

خنک کننده : Thermaltake Water 3.0 120 ARGB

هارد : WD Blue 2T

اس اس دی : Samsung 980 Pro NVMe M2 250GB

پاور : Corsair RM650 Plus Gold

کیس : Thermaltake H200 TG

اصل قضیه بودجه هست که نگفتید جمعش چقدر باید باشه.
پردازنده رو بهتره 5600X در نظر بگیرید. یا کلا اینتل و Core i5 11400F.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر