مبین نت ... WIMAX

دوستان من مودم رو دارم ولی فردا میان نصب می کنند.
وقتی نصب کردند بهتون می گم خوبه با نه.
در ضمن من مودم OutDoor دارم.
کسی میتونه راهنمایی کنه چجوری می تونم خودم نصبش کنم؟؟؟:x
 
پنجشنبه رفتم 110 هزار تومان بابته مودم دادم باز گفتن زنگ میزنیم )x
اگه امروز ازشون خبری نشه پا می شم می رم شرکت تو سایتشون گفتن 4 روز طول می کشه الان 20 روز طول کشیده
کسی میتونه راهنمایی کنه چجوری می تونم خودم نصبش کنم؟؟؟
اگه پسورد رو داشته باشید فکر نکنم نصبش کاری داشته باشه
یه چیزه دیگه شما اون فاکتور مبین نت رو پرداخت کردید ؟ یا بهتون گفتن بعد از نصب ؟
 
آخرین ویرایش:
اگه پسورد رو داشته باشید فکر نکنم نصبش کاری داشته باشه
یه چیزه دیگه شما اون فاکتور مبین نت رو پرداخت کردید ؟ یا بهتون گفتن بعد از نصب ؟[/QUOTE]
من پارتی دارم هنوز چیزی پرداخت نکردم :d حتی برای مودم OutDoor که 200 تومنه پرداخت نکردم!! :biggrin1: یه ایدی و پسورد هم روشه :d حالا گفته امروز ساعت 6 عصر نصبش می کنه.
بعد از نصب بهتون میگم خوبه یا نه ;)
 
نه حاجی کجاش گرونه؟ خیلیم مناسبه قیمتاش!
بخصوص طرح B2 که خوراک دانلوده! تقریبا ناحدوده!

8ca62abe8e36470fbee2.png
 
تعرفه ها خیلی مناسبــه، اما با هزینه ی اولیه و مودم و ... زیاد میشه.
+ اینکه اگر منطقه ی مورد نظر تحت پوششِ داخلی ( Indoor ) نباشه مجبور به خریدِ مودمِ Outdoor میشین که خرجش سر به فلک میذاره!
 
نه حاجی کجاش گرونه؟ خیلیم مناسبه قیمتاش!
بخصوص طرح B2 که خوراک دانلوده! تقریبا ناحدوده!

8ca62abe8e36470fbee2.png
404-Not Found
منظورم چهل تومان پول درماه برای یک اینترنت 512 هست وقتی که به احتمال زیاد از اول مهر مخابرات میخواد به خانگی 512 بده. (21 تومان در ماه و من میتونم با مودمم با یک چیپست چیزچیزک باهش با مینت به اینترنت کانکت شم و نیازی به یک مودم مخصوص با نون اضافه ندارم.)
 
ببین دوست عزیز وایمکس برای افرادی به درد میخوره که کارمندی چیزی هستن و یا به تناسب شغلشون مجبورن در اماکن مختلف به اینترنت پر سرعت دسترسی داشته باشن!
شما که فقط در منزل استفاده میکنید بهترین گزینه همون Adsl هست و حق با شماست!
مخابرات هم به چند شهر فقط اینترنت میده و اکثر کشور از این نعمت بی بهره هستند!
 
اپراتور KT کره جنوبی مشاور مبین نت شد

وایمکس نیوز - محمد تقی خاکی در گفت و گو با خبرگزاری مهر در تشریح آخرین وضعیت شبکه اینترنت پرسرعت بی سیم مبین نت گفت: شبکه وایمکس مبین نت با حداقل پوشش شهرها و مراکز استان‌های کشور راه‌اندازی شد و طبق برنامه از مهر ماه جاری وارد فاز دوم پوشش دهی و تکمیل ظرفیت خواهد شد.
وی با بیان اینکه پوشش وایمکس مبین نت در تمامی مراکز استان‌ها و شهرهای بزرگ هم اکنون بیش از 80 درصد است، گفت: در فاز بعدی توسعه شبکه پوشش شهرهای تابعه و مراکز استانداری و افزایش ظرفیت را در دستور کار داریم.
خاکی با اشاره به همکاری مبین نت با اپراتور خارجی KT و استفاده از تجربیات این شرکت مخابراتی برای افزایش کیفیت شبکه وایمکس افزود: KT مهمترین اپراتور مخابراتی کره جنوبی است و حدود 400 هزار مشترک وایمکس در این کشور دارد.
وی بیان کرد: در کره جنوبی به دلیل زیرساخت‌های باند وسیع، اکثر کاربران از طریق فیبرنوری به اینترنت باند پهن متصل هستند و به همین دلیل باند پهن وایرلس (بدون سیم) در این کشور آنچنان مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

هوواوی، ZTE و سامسونگ وندورهای شبکه وایمکس
مدیرعامل وایمکس مبین نت با تاکید بر اینکه اپراتور KT سهام مبین نت را خریداری نکرده است اما قرار است به عنوان اپراتور مسئولیت فروش سرویس، پشتیبانی و توسعه شبکه را به مدت دو سال برعهده گیرد، گفت: وندورهای شبکه مبین نت بخش طراحی، نصب و راه‌اندازی سرویس را به عهده دارند و اپراتور KT بر تحویل کار وندورها و نگهداری کل شبکه در طول دو سال نظارت خواهد کرد.
وی از سه شرکت هوواوی، ZTE چین و سامسونگ کره به عنوان وندورهای شبکه اینترنت پرسرعت بی سیم مبین نت نام برد، افزود: طراحی این شبکه به عهده این سه شرکت است اما KT به عنوان اپراتور بر کار این سه شرکت نظارت خواهد داشت.

امکان سرویس دهی به بیش از 100 هزار مشترک
خاکی با تاکید بر اینکه ظرفیت شبکه وایمکس مبین نت در فاز نخست برای سرویس دهی به 100 هزار مشترک در سراسر کشور پیش بینی شده است، گفت: حداکثر تا پایان مهرماه این مرحله به اتمام می‌رسد و توسعه فازهای بعدی این پروژه برای مراکز فرمانداری‌های استان‌ها و رسیدن به پوشش IN DOOR آغاز می‌شود.
وی بیان کرد: تاکنون حدود 200 ایستگاه BTS از سوی مبین نت به بهره برداری رسیده و استقبال از اینترنت پرسرعت بیسیم در سراسر کشور مطلوب بوده است.
به گفته مدیرعامل مبین نت، وایمکس در نقاطی از کشور که امکان دسترسی به اینترنت پرسرعت از طریق دیگر شبکه‌های کابلی موجود نیست با استقبال گسترده‌ای روبرو خواهد شد.
وی به جایگاه فعلی اینترنت در میان همه اقشار کشور اشاره کرد و گفت: به تعداد مشتاقان برقراری ارتباط با باند وسیع روز به روز افزوده می شود.

تعرفه گذاری براساس نیاز مشترکان در دستور کار مبین نت
مدیرعامل مبین نت در مورد تعرفه فعلی سرویس وایمکس این اپراتور، گفت: تعرفه ارایه شده از سوی مبین نت از سقف در نظر گرفته شده از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به مراتب پایین‌تر است اما در نظر داریم به تناسب استفاده متقاضیان بسته‌های خدماتی متفاوتی ارایه کنیم تا مشترکان مجبور نباشند هزینه زیادی برای استفاده از این سرویس پرداخت کنند.
وی افزود: متناسب با تقاضای مشتریان بسترهای خدماتی متفاوتی ارایه خواهیم کرد که به زودی اعلام می‌شود.
خاکی گفت: درصدد رفع نواقص و ارتقای کیفیت مرکز خدمات و تماس مشتریان هستیم که در این جهت تعداد اپراتورهای پاسخگوی این مرکز در حال افزایش است.
 
بانک‌ها بهترین مشتریان اپراتورهای وایمکس خواهند بود

وایمکس نیوز - محمود هراتیان نژادی در گفت و گو با خبرنگار ما با تاکید بر اینکه شبکه بانک‌ها به یک شبکه پرسرعت و پایدار اطلاعات نیاز دارند، گفت: این شبکه داده‌ای باید کمترین قطعی و پارازیت را داشته باشد تا اطلاعات و تراکنش‌های مالی به لحظه جابجا شود.
وی افزود: شبکه‌ای که سیستم بانکی نیاز دارد باید یک شبکه پایدار قابل اعتماد با پهنای باند قابل قبول و قابل دسترسی در نقاط مختلف کشور باشد.
هراتیان نژادی با بیان اینکه اگر یک اپراتور بتواند به هر طریقی از جمله فناوری وایمکس این شبکه را ایجاد کند بسیار ارزشمند و قابل قبول خواهد بود، ادامه داد: در زمان حاضر این نوع شبکه‌ها از طریق شرکت مخابرات تامین می‌شود، به این معنی که شرکت مخابرات به عنوان یک اپراتور این نیاز را تامین می کند؛ اما اگر اپراتورهای دیگری مثل اپراتورهای وایمکس یا اپراتورهای موبایل که سیستم‌هایی نظیر وایمکس را در اختیار دارند بتوانند شبکه‌های خصوصی مجازی (***) ایجاد کنند و داده‌های بانکی را با امنیت لازم منتقل کنند، امکان رشد و بهره‌برداری بسیار بالایی برای این دسته از اپراتورها فراهم خواهد شد.
وی گفت: وایمکس به تنهایی می‌تواند نیاز بانک‌ها را در این موارد برطرف کند به شرط آنکه اپراتورهای وایمکس با مکانیزم‌ها و سخت افزارها و نرم افزارهایی که پیاده‌سازی می‌کنند بتوانند ظرفیت‌های لازم و ویژگی‌های مناسب برای شبکه‌های بانکی ایجاد کنند.
وی که پیش از این عضو هیات مدیره شرکت پست بانک بود در مورد خدمات دهی شرکت مخابرات به شبکه بانکی کشور گفت: به صورت مشخص پست بانک در نزدیک به هشت هزار تا 9 هزار دفتر خدمات ارتباطی شهری و روستایی دارای شبکه است که امنیت این شبکه قابل قبول است اما پایداری و پهنای باند مورد نیاز در تمامی نقاط آن یکسان نیست و در برخی مناطق دور افتاده پهنای باند مورد نیاز تامین نشده است.
هراتیان نژادی تاکید کرد که باید در این شرایط رقابت وجود داشته باشد و اپراتورهای دیگر هم وارد سرویس دهی به شبکه بانکی شوند که این رقابت به نوبه خود کیفیت و امنیت را بالا می برد.
 
عرضه غیرقانونی خدمات WiMAX لایزر و فن‌آوا هنوز ادامه دارد

خبرگزاری فارس - حسن رضوانی در گفت‌وگو با فارس با اعلام اینکه شرکت‌های لایزر و فن‌آوا هنوز برای قطع سرویس‌ وایمکس خود اقدام نکرده‌اند، گفت: براین اساس سازمان تنظیم حکم توقف کار آنها را صادر کرده است.
وی ادامه داد: در حال حاضر این حکم به آنها اعلام شده و چنانچه شرکت‌های مذکور برای قطع سرویس خود اقدام نکنند، برای پلمپ دستگاه‌ها، قطع مسیرهای رادیویی و لغو مجوزها اقدام می‌شود.
معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی همچنین در خصوص مشترکان این شرکت‌ها نیز خاطر نشان کرد: قبلاً طی اطلاعیه‌ای به همه و از جمله مشترکان این شرکت‌ها اعلام شده که با توجه به ممنوعیت ارائه سرویس از سوی این شرکت‌ها، سرویس خود را از شرکت‌هایی دیگری تامین کنند.
به گزارش فارس، اواسط مرداد ماه معاونت نظارت و اعمال مقررات سازمان مقررات اعلام کرد: از آنجا که شرکت‌های لایزر و داده‌پردازی فن‌آوا علیرغم پیگیری‌های متعدد سازمان، هیچ اقدامی نسبت به تامین نیازمندی‌های لازم برای ادامه سرویس وایمکس نداشته‌اند، مجاز به ارائه خدمات ارتباطات بی‌سیم مبتنی بر فنآوری Wimax نیستند و بنابراین موظفند نسبت به توقف آنی واگذاری جدید سرویس مذکور
 
اگر تایید کنند، سرویس وایمکس می‌دهیم
وایمکس نیوز - شهرام ستایشی در گفت و گو با خبرنگار ما در خصوص وضعیت فعلی شبکه وایمکس اسپادان به عنوان اپراتور منطقه‌ای وایمکس، گفت: قرار بود سیستم وایمکس ظرف مدت 9 ماه از زمان دریافت پروانه راه‌اندازی شود که این اتفاق افتاد و شبکه آماده شد، اما عملیاتی کردن و ارایه سرویس آن مستلزم مهیا شدن موارد دیگری نیز است.
وی در مورد وجود دو اپراتور ایرانسل و مبین نت در اصفهان و رقابت اسپادان با این دو اپراتور نیز گفت: هنوز رقابتی در زمینه ارایه سرویس در این استان صورت نگرفته است اما بازار رقابتی می‌تواند تلاش اپراتورها را برای در اختیار گرفتن سهم بیشتری از بازار مضاعف کند.
ستایشی افزود: مسلما اپراتوری در این عرصه موفق‌تر خواهد بود که بتواند سرویس‌های مورد نیاز مشترکان خود را بر بستر پهنای باند و پوشش مناسب ارایه دهد.
مدیرعامل اپراتور مشارکتی مخابرات سیار اصفهان "اسپادان" در مورد بازار تقاضای سرویس اینترنت پرسرعت بی سیم در این استان، گفت: تقاضا برای دریافت سرویس وایمکس با دو نگاه صورت می‌گیرد، نگاه اول مربوط به کاربران باند پهن است که می‌خواهند تجربه جدیدی از استفاده فناوری‌های پرسرعت وایرلس (بی سیم) داشته باشند و نگاه دوم مربوط به کاربرانی است که به دلیل سیستم مخابراتی تلفن ثابت خود که بعضا از نوع pcm بوده و به همین دلیل امکان دریافت باند پهن را تاکنون نداشته‌اند، این کاربران برای داشتن اینترنت پرسرعت به وایمکس اکتفا خواهند کرد و به نظر می‌رسد وایمکس در این دو مورد بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
ستایشی با تاکید بر اینکه قیمت مودم وایمکس تا حدودی گران‌تر از سرویس‌ ADSL است، بیان کرد: گنجاندن وایمکس در سبد خانوار به دلیل این مساله ممکن است زمان‌بر باشد اما جذابیت‌های این سرویس روز به روز آشکارتر خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه ارتقای سیستم‌های بدون سیم با بستر باند پهن روز به روز بیشتر می‌شود، گفت: خدمات ارزش افزوده در این بستر بسیار چشم‌گیر است و این امر تمایل کاربران را به سمت این سیستم سوق خواهد داد.
مدیرعامل اپراتور اسپادان گفت: به نظر می‌رسد پس از اتمام دوره محافظت اپراتور سوم که قرار است سیم‌کارت‌های نسل سوم با قابلیت باند پهن را عرضه کند سازمان تنظیم مقررات مجوز وایمکس سیار (موبیلیتی) را برای اپراتورهای وایمکس صادر کند و با وجودی که اپراتورهای وایمکس از زمان آغاز به کار فناوری موبیلیتی را روی سیستم خود فعال کرده‌اند بازار رقابتی مناسبی برای ارایه سرویس‌های باند پهن سیار ایجاد می‌شود
 
وایمکس و ADSL هر کدام مشتری خاص خود را دارند

وایمکس نیوز - مهران اندیشه‌فر، مدیرعامل شرکت داتک در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما، با بیان اینکه فناوری وایمکس و ADSL دو فناوری متفاوت هستند، گفت: در سرویس ADSL اینترنت بر روی تلفن ثابت داده می‌شود که از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه‌تر است، اما در فناوری وایمکس در کنار ارایه پهنای باند بیشتر وابستگی به تلفن ثابت برای ارایه سرویس برداشته می‌شود و کاربران می‌توانند در محدوده جغرافیایی وسیع‌تری از سرویس اینترنت خود استفاده کنند.
وی با اشاره به اینکه در ارایه سرویس کاربران به دو دسته خانگی و تجاری تقسیم‌ می‌شوند، گفت: بر همین اساس استفاده از اینترنت و نیاز کاربران به وایمکس متفاوت است، به عنوان مثال اگر کسی در خانه باشد و برای کارهای شخصی خود بخواهد از اینترنت استفاده کند طبیعی است که بهترین کار استفاده از همان ADSL است ولی برای کسانی که کار شرکتی داشته و یا تجارت می‌کنند استفاده از سرویس وایمکس با توجه به امکاناتی که در اختیار کاربر می‌گذارد منطقی‌تر به نظر می‌رسد.
اندیشه فر بیان کرد: خدمات الکترونیکی به شدت در حال رشد و توسعه است و لازمه توسعه آنها نیز ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز با استفاده از فناوری‌هایی جدیدی همچون وایمکس است.
وی ادامه داد: استفاده از یک فناوری برای ارایه خدمات اینترنت موثر نیست چرا که اگر این طور بود ما در همان فناوری دایل‌آپ باقی می‌ماندیم.
مدیرعامل شرکت داتک گفت: باید به این نکته توجه داشت که روز به روز فناوری‌ها توسعه یافته و باید فرهنگ‌سازی مناسب نیز در این زمینه انجام شود به نحوی که کاربران با امکاناتی که فناوری‌های جدید در اختیارشان می‌گذارد آشنا شوند و این بهترین روش برای جذب آنها است. وی در پاسخ به این سوال که آیا ورود اپراتورهای وایمکس تهدیدی برای سایر ارایه دهندگان سرویس اینترنت به شمار می‌رود، گفت: سرویس وایمکس و ADSL هر کدام کاربران خاص خود را دارد و برای نیازهای متفاوت تعریف شده‌اند و در سرویس وایمکس ارایه سرویس اینترنت پرسرعت یکی از خدماتی است که توسط اپراتورها ارایه می‌شود.
اندیشه فر گفت: امروزه فناوری‌های ارایه شده به سمت افزایش هر چه بیشتر پهنای باند و سهولت در بهره‌برداری برای مشترکان می‌روند که یکی از جدید ترین فناوری‌های ارایه شده که امروزه طرفداران بسیاری در سطح دنیا دارد سرویس وایمکس است که کارایی بالا و سهولت در بهره برداری از مزایای ویژه این فناوری به شمار می‌رود.
وی افزود: در فناوری وایمکس مودم‌هایی که به مشتریان ارایه می‌شود به دو صورت INDOOR یا OUTDOOR است و بسته به نوع آنها شرایط نصب و نگهداری آنها نیز تغییر می کند اما از لحاظ نوع بهره‌برداری فرقی با هم ندارند که از مزیت‌های مهم این سرویس می توان به مواردی مانند « نبود نیاز به تجهیزات پیچیده برای نصب، کم حجم و حمل آسان، نصب بسیار ساده و راحت (بدون نیاز به نصب درایور)، بدون نیاز به دید مستقیم به BTS، دسترسی به پهنای باند بیشتر، ناحیه تحت پوشش بالاتر، Noise پذیری کمتر، تاخیر انتشار کمتر، امنیت بالاتر، Mobility با سرعت بیشتر » اشاره کرد.
وی استفاده از Modulation بالاتر و استفاده از AMC برای switch کردن بین انواع Modulationها، استفاده از Smart Antenna که باعث افزایش کیفیت و سرویس می‌شود و استفاده از HARQ به عنوان فناوری جدید برای تصحیح خطا را از دیگر مزیت‌ها وایمکس عنوان کرد.
اندیشه فر در ادامه با بیان اینکه وایمکس در مقایسه با ADSL نصب آسان‌تر و سریع‌تری دارد، گفت: بر خلاف ADSL که محدودیتی از نظر تعداد Port مراکز دارد در وایمکس محدودیتی وجود ندارد و در برخی از مراکز ADSL به دلیل وجود خطوط تلفن به صورت PCM امکان ارایه سرویس ADSL وجود ندارد، که در این مناطق می توان از سرویس وایمکس استفاده کرد.
وی افزود:در سرویس وایمکس امکان انتقال Modem کاربر به نقاط مختلف وجود دارد به عنوان مثال می‌توان از یک Modem در منزل و محل کار استفاده کرد.
وی همچنین با اشاره به اینکه سرویس وایمکس دارای Mobility است و کاربر می‌تواند در حال حرکت از آن استفاده کند گفت: در مکان‌هایی که امکان کابل کشی و نصب تجهیزات ADSL وجود ندارد می توان از سرویس وایمکس استفاده کرد و ارایه سرویس به کاربران وایمکس در کمتر از 1 ساعت انجام می شود.
 
وایمکس و ADSL هر کدام مشتری خاص خود را دارند

وایمکس نیوز - مهران اندیشه‌فر، مدیرعامل شرکت داتک در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما، با بیان اینکه فناوری وایمکس و ADSL دو فناوری متفاوت هستند، گفت: در سرویس ADSL اینترنت بر روی تلفن ثابت داده می‌شود که از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه‌تر است، اما در فناوری وایمکس در کنار ارایه پهنای باند بیشتر وابستگی به تلفن ثابت برای ارایه سرویس برداشته می‌شود و کاربران می‌توانند در محدوده جغرافیایی وسیع‌تری از سرویس اینترنت خود استفاده کنند.
وی با اشاره به اینکه در ارایه سرویس کاربران به دو دسته خانگی و تجاری تقسیم‌ می‌شوند، گفت: بر همین اساس استفاده از اینترنت و نیاز کاربران به وایمکس متفاوت است، به عنوان مثال اگر کسی در خانه باشد و برای کارهای شخصی خود بخواهد از اینترنت استفاده کند طبیعی است که بهترین کار استفاده از همان ADSL است ولی برای کسانی که کار شرکتی داشته و یا تجارت می‌کنند استفاده از سرویس وایمکس با توجه به امکاناتی که در اختیار کاربر می‌گذارد منطقی‌تر به نظر می‌رسد.
اندیشه فر بیان کرد: خدمات الکترونیکی به شدت در حال رشد و توسعه است و لازمه توسعه آنها نیز ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز با استفاده از فناوری‌هایی جدیدی همچون وایمکس است.
وی ادامه داد: استفاده از یک فناوری برای ارایه خدمات اینترنت موثر نیست چرا که اگر این طور بود ما در همان فناوری دایل‌آپ باقی می‌ماندیم.
مدیرعامل شرکت داتک گفت: باید به این نکته توجه داشت که روز به روز فناوری‌ها توسعه یافته و باید فرهنگ‌سازی مناسب نیز در این زمینه انجام شود به نحوی که کاربران با امکاناتی که فناوری‌های جدید در اختیارشان می‌گذارد آشنا شوند و این بهترین روش برای جذب آنها است. وی در پاسخ به این سوال که آیا ورود اپراتورهای وایمکس تهدیدی برای سایر ارایه دهندگان سرویس اینترنت به شمار می‌رود، گفت: سرویس وایمکس و ADSL هر کدام کاربران خاص خود را دارد و برای نیازهای متفاوت تعریف شده‌اند و در سرویس وایمکس ارایه سرویس اینترنت پرسرعت یکی از خدماتی است که توسط اپراتورها ارایه می‌شود.
اندیشه فر گفت: امروزه فناوری‌های ارایه شده به سمت افزایش هر چه بیشتر پهنای باند و سهولت در بهره‌برداری برای مشترکان می‌روند که یکی از جدید ترین فناوری‌های ارایه شده که امروزه طرفداران بسیاری در سطح دنیا دارد سرویس وایمکس است که کارایی بالا و سهولت در بهره برداری از مزایای ویژه این فناوری به شمار می‌رود.
وی افزود: در فناوری وایمکس مودم‌هایی که به مشتریان ارایه می‌شود به دو صورت INDOOR یا OUTDOOR است و بسته به نوع آنها شرایط نصب و نگهداری آنها نیز تغییر می کند اما از لحاظ نوع بهره‌برداری فرقی با هم ندارند که از مزیت‌های مهم این سرویس می توان به مواردی مانند « نبود نیاز به تجهیزات پیچیده برای نصب، کم حجم و حمل آسان، نصب بسیار ساده و راحت (بدون نیاز به نصب درایور)، بدون نیاز به دید مستقیم به BTS، دسترسی به پهنای باند بیشتر، ناحیه تحت پوشش بالاتر، Noise پذیری کمتر، تاخیر انتشار کمتر، امنیت بالاتر، Mobility با سرعت بیشتر » اشاره کرد.
وی استفاده از Modulation بالاتر و استفاده از AMC برای switch کردن بین انواع Modulationها، استفاده از Smart Antenna که باعث افزایش کیفیت و سرویس می‌شود و استفاده از HARQ به عنوان فناوری جدید برای تصحیح خطا را از دیگر مزیت‌ها وایمکس عنوان کرد.
اندیشه فر در ادامه با بیان اینکه وایمکس در مقایسه با ADSL نصب آسان‌تر و سریع‌تری دارد، گفت: بر خلاف ADSL که محدودیتی از نظر تعداد Port مراکز دارد در وایمکس محدودیتی وجود ندارد و در برخی از مراکز ADSL به دلیل وجود خطوط تلفن به صورت PCM امکان ارایه سرویس ADSL وجود ندارد، که در این مناطق می توان از سرویس وایمکس استفاده کرد.
وی افزود:در سرویس وایمکس امکان انتقال Modem کاربر به نقاط مختلف وجود دارد به عنوان مثال می‌توان از یک Modem در منزل و محل کار استفاده کرد.
وی همچنین با اشاره به اینکه سرویس وایمکس دارای Mobility است و کاربر می‌تواند در حال حرکت از آن استفاده کند گفت: در مکان‌هایی که امکان کابل کشی و نصب تجهیزات ADSL وجود ندارد می توان از سرویس وایمکس استفاده کرد و ارایه سرویس به کاربران وایمکس در کمتر از 1 ساعت انجام می شود.
یعنی الان خریدن 512 25 گیگ بهتره یا از مخابرات 512 بگیرم؟
باسه مخابراط سرعت دانلود چنده؟
 
عنی الان خریدن 512 25 گیگ بهتره یا از مخابرات 512 بگیرم؟
باسه مخابراط سرعت دانلود چنده؟
متاسفانه اصلا مشخص نیست!
سرعت دانلود شهر به شهر و منطقه به منظقه و مخابرات به مخابرات متفاوت هست!
یکی ازش خیلی راضیه! یکی میگه صد رحمت به دیال آپ!
تنها راه تست کردن هست!
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or