خبر رسمی مایکروسافت شرکت اکتیویژن را به مبلغ ۶۸ میلیارد دلار خرید | آپدیت : اکتیویژن بیلیزارد به صورت رسمی به خانواده Xbox ملحق شد

  • Thread starter Thread starter Z-fan
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
1642512253475.png
به گزارش منابع داخلی وال استریت ژورنال، گویا مایکروسافت توانسته به عقد قرارداد برای خرید اکتیویژن نزدیک شود.
اطلاعات بیشتری فعلا در دسترس نیست و علی رغم منبع معتبر، هنوز نمی توان صحت کامل این قرارداد را تایید کرد

به گفته Dina Bass خبرنگار وبگاه بلومبرگ، ارزش این قرارداد قریب به هفتاد میلیارد دلار تخمین زده شده

ادیت: رسمی شد. مایکروسافت، شرکت اکتیویژن بیلزارد +کینگ رو به زیر مجموعه های خودش اضافه کرد

1642512789894.png

اطلاعات تکمیلی

طبق گفته فیل اسپنسر، از زمان عقد رسمی قرارداد، مدیران اکتیویژن مستقیم گزارشات شون رو به فیل اسپنسر باید ارائه بدن
و این جور که مشخصه حداقل تا زمان عقد رسمی قرارداد، بابی کاتیک کماکان رییس اکتیویژن بلیزارد باقی خواهد ماند

به گفته بابی کاتیک، تاریخ عقد رسمی این قرارداد تو سال مالی 2023 (از جولای 2022 تا ژوئن 2023) تخمین زده میشه
تا اون زمان، اکتیویژن کماکان به فعالیت مستقل خودش زیر نظر بابی کاتیک ادامه میده

آپدیت [20 بهمن]: طبق بیانیه مایکروسافت، کمپانی نه تنها به قراردادهای قبلی پیرامون عرضه فرنچایز Call of Duty روی کنسول های پلی استیشن وفادار میمونه، بلکه بعد از اتمام این قراردادها به عرضه عناوین COD و دیگر بازی های محبوب اکتیویژن روی پلی استیشن ادامه داده و علاقمنده که این رویه رو برای کنسول های نینتندو هم پیش بگیره

بالاخره نبردهای حقوقی مایکروسافت با آمریکا و FTC به انتهای خود رسید

بعد از یک سال و هفت ماه از اعلان خبر ادغام بخش گیمینگ مایکروسافت، ایکس باکس، با مجموعه اکتیویژن بلیزارد و گرفتن تاییدیه های متعدد از کشورهای مختلف و علی رغم مخالفت بریتانیا
نهایتا بعد از یک نبرد حقوقی طولانی با کمیسیون تجارت آمریکا (FTC) بر سر قانونی بودن و عادلانه بودن این ادغام، در تاریخ 11 جولای 2023، با رای مثبت قاضی دادگاه به نفع مایکروسافت، بالاخره این قرارداد یک قدم دیگر به عملی شدن نزدیک تر شد.
حال تنها مانع بین مایکروسافت و این قرارداد، مخالفت CMA و بریتانیا است که گویا قرار است دوباره به مرحله مذاکره کشیده شود.

در نهایت در تاریخ اکتبر 2023 اکتیویژن بلیزارد به ایکس باکس ملحق شد

بعد از یک سال و ده ماه از اعلان خبر ادغام بخش گیمینگ مایکروسافت، ایکس باکس با مجموعه اکتیویژن بلیزارد تنها مانعی که بر سر راه هر دو کمپانی بود، تاییدیه CMA بریتانیا بود.
این امر نیز بعد از تعهد مایکروسافت در زمینه بخش کلاود و انعقاد قرارداد و دادن حق امتیاز به یوبیسافت برای انتشار بازی های کلاود در اروپا، در نهایت مایکروسافت موفق شد تاییدیه بریتانیا را نیز از آن خود کند
و بالاخره با دادن تریلری از طرفی مایکروسافت خبر ملحق شدن اکتیویژن به مایکروسافت به صورت رسمی تایید شد.



 
آخرین ویرایش:
آقا یه خبر جالب

گویا دیروز اپل درخواست تجدید نظر علیه تصمیم cma درباره مرورگر موبایل و سرویس های کلاود گیمینگ رو برنده شده
دادگاه تجدید نظر رقابت (CAT) حکم داده که CMA “در قانون اشتباه کرده”
این مورد اول که نشون میده رای cma آنچنان هم که فکر میکردیم غیر قابل تغییر نیست

مورد دومش هم اینکه احتمالا cma میخواد اعتراض کنه اما گفته میشه که اپل در نهایت برنده میشه و اینکه تحقیقات و راه حل های احتمالی ممکنه مدت زمان زیادی طول بکشه
از اون طرف مایکروسافت اعلام کرده که یکی از اهدافش در خرید ABK ایجاد یک پلتفرم جدید توزیع بازی های موبایلی هست که هم به نفع مصرف کننده باشه هم توسعه دهنده که این یکی از موارد بحث بین cma و اپل هست

حالا یه عده از تحلیل گرا میگن که خرید ABK توسط مایکروسافت میتونه به cma تو این موضوع کمک کنه و به یه مزیت واسه مشتری و رقابت تبدیل بشه

خلاصه خیلی پیچ تو پیچ شده بازار این روزای فناوری :D
 
آقا یه خبر جالب

گویا دیروز اپل درخواست تجدید نظر علیه تصمیم cma درباره مرورگر موبایل و سرویس های کلاود گیمینگ رو برنده شده
دادگاه تجدید نظر رقابت (CAT) حکم داده که CMA “در قانون اشتباه کرده”
این مورد اول که نشون میده رای cma آنچنان هم که فکر میکردیم غیر قابل تغییر نیست

مورد دومش هم اینکه احتمالا cma میخواد اعتراض کنه اما گفته میشه که اپل در نهایت برنده میشه و اینکه تحقیقات و راه حل های احتمالی ممکنه مدت زمان زیادی طول بکشه
از اون طرف مایکروسافت اعلام کرده که یکی از اهدافش در خرید ABK ایجاد یک پلتفرم جدید توزیع بازی های موبایلی هست که هم به نفع مصرف کننده باشه هم توسعه دهنده که این یکی از موارد بحث بین cma و اپل هست

حالا یه عده از تحلیل گرا میگن که خرید ABK توسط مایکروسافت میتونه به cma تو این موضوع کمک کنه و به یه مزیت واسه مشتری و رقابت تبدیل بشه

خلاصه خیلی پیچ تو پیچ شده بازار این روزای فناوری :D
Cma قبلا تو چندین پرونده تو cat حکمش نقض شده,مثل meta و giphy .کی گفته رای cma توسط cat تا حالا شکسته نشده.
 
11 نفر از از اعضای کنگره آمریکا نامه ای امضا کردند با موضوع نگرانی از "تاکتیک های ضد رقابتی" که سونی در ژاپن برای پیشی گرفتن از مایکروسافت (اصلی ترین رقیبش) در بازار استفاده می کند.

یکی از این نامه‌ها که توسط Gina Reymond امضا شده در آن ذکر شده که به دلیل این قوانین بازار شرکت های خارجی در این کشور مثل مایکروسافت نسبت یه شرکت های ژاپنی بسیار نامتعادل است و تبعیض آمیز می باشند چرا که مایکروسافت از شروع کسب و کار خود در سال 2002 در ژاپن تا حالا فقط 2 درصد از بازار در دستانش بوده و سونی تمام تلاش خود را می کند که با انحصاری کردن بازی های Third Party و پول دادن به کمپانی های دیگر، موجب ضربه به کسب و کار Microsoft شده و این تاکتیک ها عملاً قوانین ضد انحصاری طلبی کشور ژاپن را نقض می کنند.

در نامه دوم گفته شده که ژاپن باید موانعی را که موجب انحصار طلبی و تبعیض علیه محصولات آمریکایی می شوند را از میان بردارد که ساعاتی بعد که درخواست انجام شد ژاپن نیز اعلام کرد با معامله ای که میان Activision Blizzard با Microsoft صورت گرفته مشکلی ندارد در حالی که Sony از اول مخالف این معامله بوده!
 
11 نفر از از اعضای کنگره آمریکا نامه ای امضا کردند با موضوع نگرانی از "تاکتیک های ضد رقابتی" که سونی در ژاپن برای پیشی گرفتن از مایکروسافت (اصلی ترین رقیبش) در بازار استفاده می کند.

یکی از این نامه‌ها که توسط Gina Reymond امضا شده در آن ذکر شده که به دلیل این قوانین بازار شرکت های خارجی در این کشور مثل مایکروسافت نسبت یه شرکت های ژاپنی بسیار نامتعادل است و تبعیض آمیز می باشند چرا که مایکروسافت از شروع کسب و کار خود در سال 2002 در ژاپن تا حالا فقط 2 درصد از بازار در دستانش بوده و سونی تمام تلاش خود را می کند که با انحصاری کردن بازی های Third Party و پول دادن به کمپانی های دیگر، موجب ضربه به کسب و کار Microsoft شده و این تاکتیک ها عملاً قوانین ضد انحصاری طلبی کشور ژاپن را نقض می کنند.

در نامه دوم گفته شده که ژاپن باید موانعی را که موجب انحصار طلبی و تبعیض علیه محصولات آمریکایی می شوند را از میان بردارد که ساعاتی بعد که درخواست انجام شد ژاپن نیز اعلام کرد با معامله ای که میان Activision Blizzard با Microsoft صورت گرفته مشکلی ندارد در حالی که Sony از اول مخالف این معامله بوده!
نه تنها ژاپن که باید تمام پرونده ها رو هم از ۲۰۱۹ رو کنند که معلوم بشه تا الان به چند تا ناشر پول دادن که یا بازی ها روی گیم پس نیان و یا روی SX به خوبی PS5 اجرا نشن
 
کاری به حرف ها ندارم ولی،
سونی همونی که بعد سلطه PS2، رو PS3 قیمت ۶۰۰ دلاری گذاشت(18سال پیش... تو بازه ریلیز نسل فعلی که تو کرونا و معضل کمبود قطعه و ماین بود قیمت کنسول ها 600دلار نشد) و نه تنها سعی نمیکرد با کنسول رقیب رقابت کنه بلکه پیسی رو هم از رده خارج کرد
اواخر نسل ۷ و اوایل نسل ۸ پیسی گیمر ها یادشونه قطعا، کابوسی بود. از یک طرف ریلیز نشدن GTAV و قفل DRM که EA رو کرده بود از یک طرفی بهینه سازی ضعیف و ریلیز نشدن بازیهای کنسولی رو PC
به لطف مایکروسافت نه تنها خود مایکروسافت، بلکه سونی هم داره تلاش می‌کنه که بازیهاش رو PC ریلیز بشن

با اینکه خودم پلی استیشن بیشتر دوست دارم، ولی بخاطره این لطف مایکروسافت به کامیونیتی PC امیدوارم این خرید تائید بشه
وگرنه سونی همون سونی که هیچ سرویسی مشابه گیم پس رو نمیکرد، بازیهاش رو PC ریلیز نمیکرد و اگه می‌تونست کنسولش 600 دلار ریلیز میکرد
پس ببینید دوستان، انحصارگر اصلی سونیه وگرنه تحت تاثیر مایکروسافت سونی هم یک سرویس برای PS دارها ایجاد کرد که از گیمپس بهتر نباشه ضعیف تر نیست و بازیهاش برای PC هم ریلیز می‌کنه و سود بیشتری با کمترین خرج میگیره
 
سونی همونی که بعد سلطه PS2، رو PS3 قیمت ۶۰۰ دلاری گذاشت
تازه فکر کن اون موقع هر کنسول برا سونی ۸۰۰ دلار در می‌آمد و سونی با ۲۰۰ دلار ضرر رو هر کنسول به قیمت ۶۰۰ دلار می‌فروخت که اونم با تشکر از طراح نابغه گرامی و پردازنده پر قدرت و گران CELL.

این لطف مایکروسافت به کامیونیتی PC امیدوارم این خرید تائید بشه
مایکروسافت ویندوز رو داره
تو شرایطی که اپل داره با رقابت سهم مک ها رو از پی سی ها بیشتر میکنه مایکروسافت باید دلیل بده به کاربران برای رو ویندوز موندن
بازار گیمینگ رو ویندوز هست تقریبا با اینکه شما میتونی رو لینوکس چیزی حدود ۷۰ درصد گیما منتظر شده رو پلی بدی ولی بهترین تجربت رو ویندوزه
پس مایکروسافت هم عاشق چشم و ابرو ها پی سی گیمرها نیست که بهشون لطف می‌کنه منافعی داره هرچند این موضوع که تو پورت پی سی بازی هایش وسواس به خرج میده برعکس سونی فوق العاده است و تعهد بالاش نشون میده
وگرنه سونی همون سونی که هیچ سرویسی مشابه گیم پس رو نمیکرد
سونی از خرید تک تک هفتاد دلار من و تو رو کنسولش پول در میاره
سرویس یعنی بخش عظیمی از پول از دست بره و حتی جای اینکه یه بازی تردپارتی بیاد تو از فذوختنش سهمی داشته باشی برعکس اینجا باید پول بدی یه بازی تردپارتی بیاد سرویس و این پول هم ارزون نیست
معلومه سونی هیچوقت وارد اون عرصه نمیشد همین پلاس جدید هم با تمام راهکار های که فکر شده سرش تا سونی اون پول فروش اصلی رو از دست نده طراحی شده.
صرفا حرفا که زدم سر این بود که سونی رو شیطان ندونیم و بدونیم یه سری عدم رفتارها دلیل داره
همون‌طور که مایکروسافت رو نباید شیطون بدونیم مگه اینکه کل صنعت گیم رو فقط سونی و پلی استیشن فرض کنیم و بقیه رو زامبی های که واستادن تا فقط پول مارو بمکن و به اصلاح به اعتلای صنعت گیم کمک نکنن همتون فهمیدید منظورم تفکرات چه افرادی هستند اسم نمیارم
 
کاری به حرف ها ندارم ولی،
سونی همونی که بعد سلطه PS2، رو PS3 قیمت ۶۰۰ دلاری گذاشت(18سال پیش... تو بازه ریلیز نسل فعلی که تو کرونا و معضل کمبود قطعه و ماین بود قیمت کنسول ها 600دلار نشد) و نه تنها سعی نمیکرد با کنسول رقیب رقابت کنه بلکه پیسی رو هم از رده خارج کرد
اواخر نسل ۷ و اوایل نسل ۸ پیسی گیمر ها یادشونه قطعا، کابوسی بود. از یک طرف ریلیز نشدن GTAV و قفل DRM که EA رو کرده بود از یک طرفی بهینه سازی ضعیف و ریلیز نشدن بازیهای کنسولی رو PC
به لطف مایکروسافت نه تنها خود مایکروسافت، بلکه سونی هم داره تلاش می‌کنه که بازیهاش رو PC ریلیز بشن

با اینکه خودم پلی استیشن بیشتر دوست دارم، ولی بخاطره این لطف مایکروسافت به کامیونیتی PC امیدوارم این خرید تائید بشه
وگرنه سونی همون سونی که هیچ سرویسی مشابه گیم پس رو نمیکرد، بازیهاش رو PC ریلیز نمیکرد و اگه می‌تونست کنسولش 600 دلار ریلیز میکرد
پس ببینید دوستان، انحصارگر اصلی سونیه وگرنه تحت تاثیر مایکروسافت سونی هم یک سرویس برای PS دارها ایجاد کرد که از گیمپس بهتر نباشه ضعیف تر نیست و بازیهاش برای PC هم ریلیز می‌کنه و سود بیشتری با کمترین خرج میگیره
خیلی با حرفت موافقم. من به عنوان کسی که سالهاست پلتفرم اصلیم پلی استیشن هست و بعضی وقتها گذری هم به اکس باکس میزنم. من بیشترین لذت رو زمانی که از پلی استیشن بردم که در اوج رقابت با مایکروسافت بود . Uncharted, GOW , MGS4 , KZ2, و‌…
البته یه چیز بگم که اون PS3 کنسول ۸۰۰ دلاری یک PS2 هم داخلش بود بعد زد بکوارد رو حذف کرد کاهش قیمت داد! من هنوز دارمش عجب هیولایی بود هنوز دلم نیومده بفروشمش.
 
افول PC گیمینگ تو نسل هفت ربطی به سونی نداشت و بیشترش بر میگشت به رشد کنسولا و راحتی استفاده ازشون . تو نسل هفت دقیقا جفت کمپانی اومدن بازیای پریمیوم رو به راحت ترین شکل ممکن رو یـ باکس عملی کردن در صورتی که PC گیمینگ هنوز تو پیچ خم دهه 90 مونده بود و ماکرو هم هیچکاری واسه جون گرفتنش نکرد این استیم بود که اومد به PC گیمینگ جون داد و از بی صاحبی درش اورد . استیم و گسترش اینترنت دوتا عامل مهم تو برگشت PC گیمینگ بودن
من یـ مثال دیگه میارم که اینجا سونی تا حدودی مقصره اونم جایی نیست جز کور کردن پتانسیل یـ سری عناوین ژاپنی رو PC که با چپ و راست انحصاری کردنشون نگذاشت رو این پلتفرم جون بگیرن گل سر سبدشون رو میشه به Atlus اشاره کرد بخشای ژاپنی اسکوار و سگا هم کم این مدلی بلا سرشون نیومد . الان شما رفتار یکی مثل کپکام رو ببینید که یـ زمانی بدترین پورتای PC رو میداد ولی الان تبدیل شده به پلتفرم شماره یکش بعد اسکوار رو نگاه کنید که هنوز جزو معدود ناشرایی که پورتاش آدم رو یاد پورتای نسل هفت میندازه !!! سری فاینال فانتزی خیلی راحت میتونست PC پلتفرم اصلیش بشه ولی با انحصاری های گاه و بیگاه سونی نذاشت این اتفاق بیوفته .
 
آخرین ویرایش:
افول PC گیمینگ تو نسل هفت ربطی به سونی نداشت و بیشترش بر میگشت به رشد کنسولا و راحتی استفاده ازشون . تو نسل هفت دقیقا جفت کمپانی اومدن بازیای پریمیوم رو به راحت ترین شکل ممکن رو یـ باکس عملی کردن در صورتی که PC گیمینگ هنوز تو پیچ خم دهه 90 مونده بود و ماکرو هم هیچکاری واسه جون گرفتنش نکرد این استیم بود که اومد به PC گیمینگ جون داد و از بی صاحبی درش اورد . استیم و گسترش اینترنت دوتا عامل مهم تو برگشت PC گیمینگ بودن
من یـ مثال دیگه میارم که اینجا سونی تا حدودی مقصره اونم جایی نیست جز کور کردن پتانسیل یـ سری عناوین ژاپنی رو PC که با چپ و راست انحصاری کردنشون نگذاشت رو این پلتفرم جون بگیرن گل سر سبدشون رو میشه به Atlus اشاره کرد بخشای ژاپنی اسکوار و سگا هم کم این مدلی بلا سرشون نیومد . الان شما رفتار یکی مثل کپکام رو ببینید که یـ زمانی بدترین پورتای PC رو میداد ولی الان تبدیل شده به پلتفرم شماره یکش بعد اسکوار رو نگاه کنید که هنوز جزو معدود ناشرایی که پورتاش آدم رو یاد پورتای نسل هفت میندازه !!! سری فاینل فانتزی خیلی راحت میتونست مثل PC پلتفرم اصلیش بشه ولی با انحصاری های گاه و بیگاه سونی نذاشت این اتفاق بیوفته .
زیاد موافق نیستم
قبل نسل 6 که اکثریت با سگاو... با گیم اشنا شدن جدی شدن گیمرها با PC دوران نسل 6 بود، PS2 تو تصورات هم‌چنان یک کنسول entertaining در حد کنسول های سابق بود و PC یک پلتفرم جدی و Superior برای گیمینگ و تکنولوژی بود
و با ورود به نسل هفت( همون دورانی که طبق استدلال شما استیم وزنه ای نبود و اینترنت گسترده نبود(جالبه تاریخ تأسیس همین انجمن و شلوغ ترین دوران این انجمن برای همون سالهاست که معتقدید اینترنت گسترش نداشت) هم همچنان پلتفرم بهتر PC بود، Gears Of War/Fable/Halo و... که سوپرآیپی های مایکروسافت نسخه های اولیه همشون تو اوایل دوران نسل 7 برای PC ریلیز میشد که استیم و اینترنت گسترده ای نبود و هنوز گیم انحصاری برای خیلی هامون تعریف نشده بود، ولی چیشد که مایکروسافت هم عناوین انحصاری که نسخه های اولیه اش تو همون نسل برای PC ریلیز کرده بود دیگه ریلیز نکرد؟ طبق الگو چه کسی پیش رفت؟ PS
مطمئن باش همین الان مایکروسافت و سونی بازی رو PC ریلیز نکنن برمیگردیم به همون دوران نسل ۷ و اوایل ۸، استیم فن بیس خودش داره و معتقدم این کامبکی که ویندوز تو دنیای گیم زد استارتش با مایکروسافت با پشتیبانی قوی استیم که انواع تخفیفات و امکانات دیگه برای بازیسازان مستقل و... فراهم کرد
قطعا یادته که آغاز جون گرفتن PC با منتشر شدن Ryse و Quantum Break رو پیسی بود و کم کم استودیو های دیگه دیدن وزنه ای مثل مایکروسافت بازیهای مهم انحصاریش رو PC ریلیز می‌کنه اونها هم ریلیز کردن تا همین نسل که سونی هم تصمیم مشابه گرفت
 
بحثی که هست اینکه وجود رقیب، برای خود کامیونیتی PS هم سود داشته
اگه اون حرکت مایکروسافت تو E3 2013 نبود قطعا دسترسی به بازیهای PS4 مخصوصا برای ما ایرانی‌ها اینقدر راحت نمیشد
اگه Xbox One X نبود، سونی PS4 Pro ریلیز نمیکرد و بازیهای مثل RDR2 رو PS4 فت با لودینگ های 3 دقیقه و با صدای فن در حد صدای هلیکوپتر بود
اگه پشتیبانی از نسل قبل مایکروسافت نبود، فشار رو سونی برای قراردادن ویژگی مشابه برای PS5 نبود
اگه گیمپس نبود، سرویس جدید PS که جدیدا تازه ترین انحصاری های سونی هم بهش اضافه شده نبود
اگه دسته Xbox نبود، سونی همچین شاهکاری برای PS5 درست نمیکرد
اگه سیاست قیمت گذاری مایکروسافت و Xbox Series S نبود قیمت PS5 بالاتر بود

ما، بعنوان یک مصرف کننده که پول میدیم تا بازی کنیم باید دنبال این باشیم که بهترین محصول دریافت کنیم، اینکه دلت بسوزه با آوردن سرویس سود سونی کم میشه و.. اشتباهه. آیا این سونی/مایکروسافت اکه شما پول نداشته باشید مفتی کنسول میده بازی کنید؟خیر

کمپانی های مثل سونی ده ها کارشناس خبره اقتصادی مالی دارن که میزان هزینه،سود و ضرر کوچکترین حرکتشون تا سالها بعد تحلیل کنه
پس وقتی سونی میاد سرویسی ارائه می‌کنه قطعا حاشیه امنیت سودش حفظ میشه و حتی بدون اونهم فن بیس چندبرابری PS بقدر کافی سونی ساپورت می‌کنه ولی چه چیزی باعث میشه سونی چنین سرویسی درست کنه؟ رقابت
وگرنه سونی مثل نینتندو بازیهاش بعد ده سال همچنان به قیمت ریلیز دیت میداد نه که بعد سه ماه تخفیف بده و بعد یکسال زیر ده دلار بتونی از PS Store بخری
 
زیاد موافق نیستم
قبل نسل 6 که اکثریت با سگاو... با گیم اشنا شدن جدی شدن گیمرها با PC دوران نسل 6 بود، PS2 تو تصورات هم‌چنان یک کنسول entertaining در حد کنسول های سابق بود و PC یک پلتفرم جدی و Superior برای گیمینگ و تکنولوژی بود
و با ورود به نسل هفت( همون دورانی که طبق استدلال شما استیم وزنه ای نبود و اینترنت گسترده نبود(جالبه تاریخ تأسیس همین انجمن و شلوغ ترین دوران این انجمن برای همون سالهاست که معتقدید اینترنت گسترش نداشت) هم همچنان پلتفرم بهتر PC بود، Gears Of War/Fable/Halo و... که سوپرآیپی های مایکروسافت نسخه های اولیه همشون تو اوایل دوران نسل 7 برای PC ریلیز میشد که استیم و اینترنت گسترده ای نبود و هنوز گیم انحصاری برای خیلی هامون تعریف نشده بود، ولی چیشد که مایکروسافت هم عناوین انحصاری که نسخه های اولیه اش تو همون نسل برای PC ریلیز کرده بود دیگه ریلیز نکرد؟ طبق الگو چه کسی پیش رفت؟ PS
مطمئن باش همین الان مایکروسافت و سونی بازی رو PC ریلیز نکنن برمیگردیم به همون دوران نسل ۷ و اوایل ۸، استیم فن بیس خودش داره و معتقدم این کامبکی که ویندوز تو دنیای گیم زد استارتش با مایکروسافت با پشتیبانی قوی استیم که انواع تخفیفات و امکانات دیگه برای بازیسازان مستقل و... فراهم کرد
قطعا یادته که آغاز جون گرفتن PC با منتشر شدن Ryse و Quantum Break رو پیسی بود و کم کم استودیو های دیگه دیدن وزنه ای مثل مایکروسافت بازیهای مهم انحصاریش رو PC ریلیز می‌کنه اونها هم ریلیز کردن تا همین نسل که سونی هم تصمیم مشابه گرفت
تا قبل نسل هفت بازار PC گیمینگ با کنسولا کاملا جدا بود و زیاد اور لب نداشتن ولی این قضیه با ورود کنسولا نسل هفت تغییر کرد . حالا وقتی این اتفاق افتاد PC گیمینگ Store Front درست حسابی داشت که از پایرسی جلو گیری کنه ؟ شبکه لایو داشت تا واسه کانکت شدن راحت به یـ سیستم یک پارچه مثل Xbox Live دسترسی داشته باشه ؟ پایرسی PC گیمنیگ رو داغون کرده بود لانچ Crisis رو باید یادتون باشه که چقدر این قضیه بولد شد تا جایی تصمیم گرفتن بیخیال انحصار بازی واسه PC بشن و بیان رو کنسولا :

Crytek's Piracy Crysis - IGN

1680556852547.png


حالا ماکروسافت اون زمانا چی واسه PC گیمینگ طراحی کرد ؟ سرطانی به Game fo Windows Live فک نکنم کسی خاطره خوبی از اون سرطان داشته باشه !!! ماکرو اگه واسش بازار PC سود داشت قطعا ولش نمیکرد Xbox تو اوج خودش بود و اصلا نیازی به PC گیمینگ نداشت خلاصه این قضیه هیچ ربطی به الگو برداری از سونی نداشته و نداره بلکه همونجوری که گفتم اون موقع مثل خیلی از ناشرای دیگه ترجیه داد سرمایش رو جای دیگه ای خرج کنه . استارت شکوفایی PC گیمینگ هم از سال 2009 با انتشار MW2 رو استیم کلید خورد و از همون موقع بود که استیم شروع کرد به رشد کردن . با اومدن نسل هشتم و رشد اینترنت و بازار دیجیتالی دیگه به همه ثابت شده بود PC گیمینگ پتانسل بالایی داره ماکرو به خاطر ضعف IB تو نسل هشت این فرصت رو زود تر از سونی دید و دوباره وارد PC گیمینگ شد .
 
زیاد موافق نیستم
قبل نسل 6 که اکثریت با سگاو... با گیم اشنا شدن جدی شدن گیمرها با PC دوران نسل 6 بود، PS2 تو تصورات هم‌چنان یک کنسول entertaining در حد کنسول های سابق بود و PC یک پلتفرم جدی و Superior برای گیمینگ و تکنولوژی بود
و با ورود به نسل هفت( همون دورانی که طبق استدلال شما استیم وزنه ای نبود و اینترنت گسترده نبود(جالبه تاریخ تأسیس همین انجمن و شلوغ ترین دوران این انجمن برای همون سالهاست که معتقدید اینترنت گسترش نداشت) هم همچنان پلتفرم بهتر PC بود، Gears Of War/Fable/Halo و... که سوپرآیپی های مایکروسافت نسخه های اولیه همشون تو اوایل دوران نسل 7 برای PC ریلیز میشد که استیم و اینترنت گسترده ای نبود و هنوز گیم انحصاری برای خیلی هامون تعریف نشده بود، ولی چیشد که مایکروسافت هم عناوین انحصاری که نسخه های اولیه اش تو همون نسل برای PC ریلیز کرده بود دیگه ریلیز نکرد؟ طبق الگو چه کسی پیش رفت؟ PS
مطمئن باش همین الان مایکروسافت و سونی بازی رو PC ریلیز نکنن برمیگردیم به همون دوران نسل ۷ و اوایل ۸، استیم فن بیس خودش داره و معتقدم این کامبکی که ویندوز تو دنیای گیم زد استارتش با مایکروسافت با پشتیبانی قوی استیم که انواع تخفیفات و امکانات دیگه برای بازیسازان مستقل و... فراهم کرد
قطعا یادته که آغاز جون گرفتن PC با منتشر شدن Ryse و Quantum Break رو پیسی بود و کم کم استودیو های دیگه دیدن وزنه ای مثل مایکروسافت بازیهای مهم انحصاریش رو PC ریلیز می‌کنه اونها هم ریلیز کردن تا همین نسل که سونی هم تصمیم مشابه گرفت
اون عرضه این 3 عنوانی که گفتید در نسل 7 توسط مایکروسافت بیشتر برای کشاندن گیمر پیسی به نصب ویندوز ویستا بود.چون هیچکس حاظر نبود ایکس پی رها کنه بیاد ویستا با اون مشکلاتش نصب کنه یادمه هر 3 عنوان هم بر روی ویندوز ویستا در حالتی عادی قابل اجرا بودن .این استیم بود که باعث رشد پیسی گیمینگ شد
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or