مایکروسافت در صدد تعطیل کردن استدیوهای Arkane Austin و Tango Gameworks و دو استدیوی دیگر است

  • Thread starter Thread starter Z-fan
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
1715088641675.png

به گزارش جیسون شرایر و به نقل از بلومبرگ مایکروسافت در صدد تعطیل کردن استدیوهای Arkane Austin و Tango Gameworks و دو استدیوی دیگر است
علت این امر از طرف مت بوتی طی ایمیلی "الویت دهی در عرضه عناوین و منابع" عنوان شده

استدیوهای تعطیل شده عبارتند از:
Arkane Austin (Redfall)
-Tango Gameworks (The Evil Witihin, Ghostwire Tokyo)
-Alpha Dog Studios
-Roundhouse Studios

منبع:
 
مایکروسافت دیگه مسیرش داره مشخص میشه. اینا چون طعم فروش CoD و امثالهم رو چشیدن و حسابی بهشون چسبیده، دیگه کم کم همه سیاستهاشون در همون جهت میشه. این یعنی دور ریختن استودیوهای کوچیکتر و از بین بردن خلاقیت. اصلا هم مسیرشون در جهت بازیهای بلاکباستری نیستش خیالتون راحت. قرار شیردوشی راه بندازن!
همون یه چوسه Legacy باقی مونده از برند اکس باکس هم نابود میشه با این وضع.
 
بله های فای راش فوق‌العاده بود ولی بعدش چی ؟ چقدر فروخت ؟
حالا ببخشید که بقیه بازی های مایکروسافت مثل نقل و نبات میفروشن !
البته اخیرا به لطف PS5 یکم بازی هاشون داره میفروشه وگرنه خود کاربرهای ایکس باکس که به لطف گیمپس (یا همون نجات دهنده صنعت گیم) دیگه بازی نمیخرن
 
ما رو بگو که منتظر Hi-Fi Rush 2 یا یه پروژه اون مدلی دیگه از Tango بودیم. :| واقعاً جزو جالب‌ترین بازی‌های این نسل بود و حیف شد که همچین بلایی سر استودیوی سازنده‌ش اومد. امیدوارم حداقل کارگردان و عوامل اصلی پروژه بتونن توی یه استودیوی دیگه روی این جور بازی‌ها کار کنن.
-----------
حالا یه زمانی هست که ناشر/مالک خیلی هم سرمایه نجومی نداره و با اینکه تعطیل کردن زیرمجموعه‌هاش باعث ناراحتی می‌شه و آدم لعنت می‌فرسته بهشون، ولی شاید از نظر اقتصادی بشه توجیه کرد. ولی شرکتی که ۷۰ میلیارد دلار می‌ده برای خرید یه ناشر (به اضافه ۸،۹ میلیارد دیگه برای بقیه خریدهای سال‌های اخیر)، کاش حداقل سازنده یکی از بهترین بازی‌هاش رو منهدم نمی‌کرد. اون هم استودیویی که بعید می‌دونم (البته مدرکی ندارم!) هزینه‌هاش در حد استودیوهای عظیم بوده باشه و بهش می‌خورد جمع و جورتر از غول‌هایی باشه که همین‌طور باید پول ریخت توی شکم‌شون برای تولید بازی.
احتمالاً حضرت هم به زودی یه بیانیه‌ای می‌ده و ویدیویی چیزی ازش پخش می‌شه که با غم و غصه در مورد دلایل این ماجرا صحبت می‌کنه. دوستان هم می‌گن بله، ایشون به عنوان مدیر برتر قرن هرچی بگه حق داره و الآن هم توی تصویر پشت سرش یه مجسمه بوقلمون هست که نشون می‌ده استودیوی بعدی که می‌خوان بخرن چیه و این خریدها نشون‌دهنده استراتژی‌های حیرت‌انگیز اسپنسر هست که تعداد زیرمجموعه‌ها رو با هنر مدیریتش(!) چند برابر کرده و...
 
فقط اینجاش که برای لینک رایگان PSN! روی PC داشتن تمام تاپیک ها و سوشال مدیا رو در می نوردیدن! و اونو جنایت علیه بشریت می خوندن! حالا استودیو از نظر خودشون تاپی که برای جوایز پایان سال همه جا عَلَمش کردن، الان براشون یک استودیو در حد فاویان فنریــه و از درجه اعتبار ساقط شدست LOL. بی طرف هایی هم که پایه ثابت اون تاپیک ها بودن الان در غیبت کبری به سر می برن و عجیبه با این همه دغدغه مندی سکوت اختیار کردن :D
 
حالا آرکین رو منتقدهای نفهم باعث شدن از شاهکاری مثل پری بره ردفال بسازه که خروجیش هم بشه اون و در نهایت تعطیل بشه. البته انتظار میرفت یه فرصت دیگه بهشون بدن...
ولی تعطیل شدن تانگو هیچ جوره قابل درک نیست:|
با این که خیلی وقته از این مایکروسافت قطع امید کردیم ولی باز هم شگفت زده مون میکنه
 
الان Dishonered و Prey و Deathloop هم مال همین آرکین استین بود که بسته شد یا مال یه آرکین دیگه بودن؟
prey برای آستین بود .
Dishonered 1 با مشارکت آرکین لیون ساخته بودن . نسخه دوم رو آرکین لیون ساخت.
-----------------------------
 
حالا ببخشید که بقیه بازی های مایکروسافت مثل نقل و نبات میفروشن !
البته اخیرا به لطف PS5 یکم بازی هاشون داره میفروشه وگرنه خود کاربرهای ایکس باکس که به لطف گیمپس (یا همون نجات دهنده صنعت گیم) دیگه بازی نمیخرن
وقتی یه محصول در یک بازار کوچک عرضه بشه خب طبیعتاً فروش کم خواهد بود چه بسا که سرویس اشتراکی اجاره برای این کار هم موجود هست.

وقتی یکی از رقابت عقب هست یا بهتر بگم در حال مرگ باشه به هر ریسمانی چنگ میندازه.

گیم پس محصول رقابت بود اما عرضه همزمان بازی ها بر روی پی سی نیاز کاربران برای تهیه کنسول رو تا حدی برطرف میکرد چه بسا که مایکروسافت بازی بلاک باستری به جز سگانه هیلو، گیرز و فورتزا نداشت.

اسپنسر نجات دهند اکس باکس برای مایکروسافت بود نه طرفداران. جیسون رونالد در مصاحبه به سال ۲۰۱۹ میگه هدف اسپنسر از وقتی که اومد در دسترس قرار گیری بیشتر محصولات ما بود.
 
ما رو بگو که منتظر Hi-Fi Rush 2 یا یه پروژه اون مدلی دیگه از Tango بودیم. :| واقعاً جزو جالب‌ترین بازی‌های این نسل بود و حیف شد که همچین بلایی سر استودیوی سازنده‌ش اومد. امیدوارم حداقل کارگردان و عوامل اصلی پروژه بتونن توی یه استودیوی دیگه روی این جور بازی‌ها کار کنن.
-----------
حالا یه زمانی هست که ناشر/مالک خیلی هم سرمایه نجومی نداره و با اینکه تعطیل کردن زیرمجموعه‌هاش باعث ناراحتی می‌شه و آدم لعنت می‌فرسته بهشون، ولی شاید از نظر اقتصادی بشه توجیه کرد. ولی شرکتی که ۷۰ میلیارد دلار می‌ده برای خرید یه ناشر (به اضافه ۸،۹ میلیارد دیگه برای بقیه خریدهای سال‌های اخیر)، کاش حداقل سازنده یکی از بهترین بازی‌هاش رو منهدم نمی‌کرد. اون هم استودیویی که بعید می‌دونم (البته مدرکی ندارم!) هزینه‌هاش در حد استودیوهای عظیم بوده باشه و بهش می‌خورد جمع و جورتر از غول‌هایی باشه که همین‌طور باید پول ریخت توی شکم‌شون برای تولید بازی.
احتمالاً حضرت هم به زودی یه بیانیه‌ای می‌ده و ویدیویی چیزی ازش پخش می‌شه که با غم و غصه در مورد دلایل این ماجرا صحبت می‌کنه. دوستان هم می‌گن بله، ایشون به عنوان مدیر برتر قرن هرچی بگه حق داره و الآن هم توی تصویر پشت سرش یه مجسمه بوقلمون هست که نشون می‌ده استودیوی بعدی که می‌خوان بخرن چیه و این خریدها نشون‌دهنده استراتژی‌های حیرت‌انگیز اسپنسر هست که تعداد زیرمجموعه‌ها رو با هنر مدیریتش(!) چند برابر کرده و...
دایناسور شما باز اومدی دمیج کنترل کنی؟ :D :))
سایدت رو مشخص کن آقا.
الان Dishonered و Prey و Deathloop هم مال همین آرکین استین بود که بسته شد یا مال یه آرکین دیگه بودن؟
Dishonered که مشترک با لیون بود ولی متاسفانه Prey یکی از بهترین بازیهای نسل قبل کار اینها بود :( =((

این یکی رو مایکرو و اسپنسر به هیچ وجه نمیتونه از زیرش در بره چون با اجباری که تو منتشر کردن ردفال کرد استودیو رو به این روز رسوند.
عملا زدن ترکوندنشون این همه استعداد رو.

در مورد Tango این خبر رو کی میخواد به بهزاد بده؟:D
 
من واقعا پشمام از کارهای مایکروسافت ریخته! بعد نود بوقی یه بازی داد بیرون که همه دوستش داشتیم، تو فصل جوایز هم کلی تحویل گرفته شد، رو PS5 هم دادن و اتفاقا اونجا هم کلی فروخت و استقبال کردن ازش. بعد کلا زد سازنده اش رو بست!

بعد جالب تر اینه که همین اسپسنر دو سه هفته پیش امد گفت من درک نمیکنم داشتن یه استدیو خیلی سود ده و پول ساز چه مزیتی داره که همه دنبالش هستن! و مستقیما میگفت این ولع زیاد برای درآمد بیشتر عامل از بین رفتن خلاقیت و مرگ استدیوهای کوچک و غیر مین استریم هست. بعد همین استاد چند هفته بعد زد تنگو رو بست! آرکین آستن هم اگه پروژه شکست خورده سنگین داره نتیجه مستقیم سیاست های احمقانه زنی مکس بود که میخواست همشون به سمت پروژه های سرویس محور برن! و به همین راحتی تیمی که هاروی اسمیت توش بود رو کله کردن!

به هر حال این خروجی ان میلیاد هزینه و عدم فروش کنسول و رشد گیم پسه. قطعا هم استدیوهای بیشتری تعطیل میشن، هم بازی های با حاشیه ریسک پایین رو میترکونن، هم تعدیل های نیرو شدت بیشتری میگیره. به همه اینا مالتی پلتفرم شدن کامل و بدون تعارف رو هم اضافه کنید تا بازگشت سرمایه متعادل بشه.

پ.ن: یاد اون دوستمون هم گرامی که با ضرب تعداد مشترکین گیم پس تو هزینه اشتراک ماهانه نتیجه گرفت گیم پس ماهی چند میلیارد دلار سود دهی داره.
 
مهدی جان این چه ربطی به گیم پس داشت؟8-|:-/
همچنان بازی های ایندی برای گیم پس هم عرضه میشن!
این دیگه رسما ماهیگیری بود از آب گل آلود
بازم میگم برای من hi fi rush یکی از بهترین بازی های این نسل هستش
ماهی‌گیری نیست، واقعیته. مگه من گفتم دیگه ایندی روی گیم‌پس عرضه نمی‌شه؟
من تا جایی که خاطرم هست، از گیم‌پس به عنوان یار و یاور بازی‌های ایندی و استودیوهاشون یاد می‌شد. خب وقتی می‌بینم بازی ایندی خودشون - که کلی هم طرفدار داشته و خیلی‌ها به عنوان بهترین بازی منتشر شده توسط مایکروسافت تو یک دهه اخیر ازش یاد می‌کنن - نتونسته بعد از موفقیتش زیر چتر و مرحمت گیم‌پس قرار بگیره، باید چه دیدگاهی به ماجرا داشته باشم؟ غیر از اینه که گیم‌پس حتی نتونست ناجی سازنده‌های فرست‌پارتی خود مایکروسافت باشه؟ غیر از اینه که نتونست به شعاری که داده عمل کنه؟ اینکه بازی ایندی خوب رو گیم‌پس عرضه بشه مهم نیست. اینکه در قبال عرضه شدن رو گیم‌پس بتونه سازنده‌ش رو زنده نگه داره مهمه. این یکی از وعده های گیم‌پس بود و خب نتونست بهش عمل کنه. این کجاش ماهی‌‌گیریه؟
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or