مایکروسافت در صدد تعطیل کردن استدیوهای Arkane Austin و Tango Gameworks و دو استدیوی دیگر است

  • Thread starter Thread starter Z-fan
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
1715088641675.png

به گزارش جیسون شرایر و به نقل از بلومبرگ مایکروسافت در صدد تعطیل کردن استدیوهای Arkane Austin و Tango Gameworks و دو استدیوی دیگر است
علت این امر از طرف مت بوتی طی ایمیلی "الویت دهی در عرضه عناوین و منابع" عنوان شده

استدیوهای تعطیل شده عبارتند از:
Arkane Austin (Redfall)
-Tango Gameworks (The Evil Witihin, Ghostwire Tokyo)
-Alpha Dog Studios
-Roundhouse Studios

منبع:
 
حالا جالبیش اینه که ردفال موقع ریلیز یه نسخه گرونتر هم داشت برای یه DLC در آینده که تابحال ریلیز نشده و با بسته شدن استودیو قاعدتا دیگه چیزی ساخته نمیشه براش. یعنی هرکی اون موقع پول بیشتر داده تا ناموس رفته تو پاچش!! همین قد زبالس این مایکروسافت.
 
در چند سال گذشته تو اون سگدونی مایکروسافت کلا دو سه تا گیم خوب ساخته شده بود که یکیش همین های-فای راش بوده! اونوقت به همین راحتری ریدن سر در استودیوش. الحق که مایکروسافت آفت صنعت گیمه. ببینم طرفداراش ایندفعه چجوری براش ماله میکشن!
تو ماه گذشته بیش از 140 هزار نفر از تسلا تعدیل شدند برای صنعت مشکلی رخ نداد. نه تنها خودرو سازی بلکه تمامی صنعت ها تعدیل دارند و متوقف هم نمیشه. شما پول میگیری که کار کنی نه ماندگار باشی‌. کاپیتالیسم.

سونی یا ناشران بزرگ دیگه با ایندی ساختن کسب درآمد نمی‌کنند. بله های فای راش فوق‌العاده بود ولی بعدش چی ؟ چقدر فروخت ؟ استودیو با استعداد ولی فایده سرمایه‌گذاری کنی که های فای راش ۲ اندکی بیشتر بفروشی.

صنعت یعنی کاربران خواستار بازی های بلاک باستری هستند. اینم هزینه اش که پرداخت شد.
 
تو ماه گذشته بیش از 140 هزار نفر از تسلا تعدیل شدند برای صنعت مشکلی رخ نداد. نه تنها خودرو سازی بلکه تمامی صنعت ها تعدیل دارند و متوقف هم نمیشه. شما پول میگیری که کار کنی نه ماندگار باشی‌. کاپیتالیسم.

سونی یا ناشران بزرگ دیگه با ایندی ساختن کسب درآمد نمی‌کنند. بله های فای راش فوق‌العاده بود ولی بعدش چی ؟ چقدر فروخت ؟ استودیو با استعداد ولی فایده سرمایه‌گذاری کنی که های فای راش ۲ اندکی بیشتر بفروشی.

صنعت یعنی کاربران خواستار بازی های بلاک باستری هستند. اینم هزینه اش که پرداخت شد.
خب اینم از اولین ماله کشی:))
 
تو ماه گذشته بیش از 140 هزار نفر از تسلا تعدیل شدند برای صنعت مشکلی رخ نداد. نه تنها خودرو سازی بلکه تمامی صنعت ها تعدیل دارند و متوقف هم نمیشه. شما پول میگیری که کار کنی نه ماندگار باشی‌. کاپیتالیسم.

سونی یا ناشران بزرگ دیگه با ایندی ساختن کسب درآمد نمی‌کنند. بله های فای راش فوق‌العاده بود ولی بعدش چی ؟ چقدر فروخت ؟ استودیو با استعداد ولی فایده سرمایه‌گذاری کنی که های فای راش ۲ اندکی بیشتر بفروشی.

صنعت یعنی کاربران خواستار بازی های بلاک باستری هستند. اینم هزینه اش که پرداخت شد.
واکنش مدیرعامل Moon Studios، سازنده عنوان Ori، به خبر تعطیلی استودیوهای Bethesda:

طی این چند سال از من بار‌ها پرسیده شد که چرا اجازه ندادیم استودیومان توسط ناشران بزرگ خریداری شود...
جوابش رو امروز دیدیم.
من دهه ۹۰ را تجربه کردم که بسیاری از استودیوهای کوچکی که توسط EA خریداری شدند به چه روزی افتادند.
 
CEO شرکت Moon Studios، سازنده سری Ori:

درجواب آنهایی که سال ها میپرسیدن چرا اجازه ندادیم Moon Studios توسط ناشر بزرگ (مایکروسافت) خریده شود؛ من دهه 90 را دیدم که چه بلایی سر استودیو های کوچیکی آمد که توسط ناشر های بزرگ خریده شدن!

IMG_7851.jpeg
 
بنده ر*دم به هرچی ناشر بزرگه مخصوصا مایکروسافت که فقط کارشون تر زدن به استودیو ها هست و فقط پول واسشون مهمه.
حالا میفهمم چرا وقتی بازار خرید ناشرا داغ بود، سونی جوگیر نشد و خرکی استودیو و ناشر نخرید.
تنگو استودیوی خیلی خوبی بود و تنها استودیو ژاپنی مایکروسافت بود!
بعد اسپنسر میگفت ما استودیو ژاپنی میخوایم.
پدسگ تو یدونه داشتی اونم تعطیل کردی. استودیو بیشتر برای چته؟
فعلا برو ریدمانت توی استودیو های فعلیت مثل اینیشیتیو رو جمع کن.
 
از وقتی بیانیه داد کارکتر مونث رو زشت طراحی کنید فهمیدم فقط اینا به عنوان آفت اومدن جلو.گمشه از صنعت بیرون دیگه....اون hellblade هم که سال ها بلد کردن آخرش معلومه همون گیم قبلیه.یه بازی نسل فعلی هنوز نتونسته بسازه.
 
آخرین ویرایش:
تانگو گیم وورکز با هر استانداردی استودیوی خوبی بود و بازی‌های خوبی می‌ساخت. بازیهاش حداقل شرف داشتن‌ به گس های مزخرف پرفروش الان. متاسفانه تکلیف مایکروسافت مشخصه و اینا دیگه دنبال بازی خوب نیستن و صرفا فقط یه مشت مزخرف پرفروش بزرگ مثل کالاف میخوان که همه جا عرضه کنند و سود به جیب بزنن. میترسم تا سال دیگه استودیوهای خوبی مثل اید سافتور هم ببنده و از کل اون بتسدا فقط 4 تا ip و یه استارفیلد 2 باقی بمونه.
استودیو خوبی بود امیرجان منم اصلا خوشحال نشدم از تعطیلی این استودیو و امید داشتم دنباله های فای راش یا یک بازی تازه ازشون ببینیم
با بستن آلفا داگ و ادغام roundhouse مشکلی ندارم ولی tango و austin رو نمیتونم هضم کنم
لااقل tango با hi fi rush نشون داد که واقعا آینده خوبی میتونست داشته باشه
گیم‌پس قرار بود خونه امن بازی‌های ایندی باشه. باعث بشه بازی‌های کوچیک شانس دیده شدن داشته باشن. یک اکوسیستم هوشمندانه برای موفقیت بازی‌های متفاوت و بها دادن به سازنده‌هاشون. احسنت.
مهدی جان این چه ربطی به گیم پس داشت؟8-|:-/
همچنان بازی های ایندی برای گیم پس هم عرضه میشن!
این دیگه رسما ماهیگیری بود از آب گل آلود
بازم میگم برای من hi fi rush یکی از بهترین بازی های این نسل هستش
واقعا اون ارکین مگه چیش بد بود تا قبل ریلیز ردفال؟ پری بد بود؟
شخص اسپنسر با فشار روی ساخت بازی و ریلیز اون بازی که مشخص بود نتیجش چی میشه فاجعه ردفال رو درست کرد حالا هم بستشون.
ردفال رو خود بتسدا به آستین فشار آورد که بسازه. بزرگترین ایراد مایکرو این بود که چرا لغوش نکرد. به هرحال ساخت بازی ربطی به ایده مایکروسافت و ایکس باکس نداشت ولی ایرادش این بود که باید لغوش میکرد و اون آشغال اصلا عرضه نمیشد ولی عمدش اشتباه خود بتسدا بود
 
واکنش مدیرعامل Moon Studios، سازنده عنوان Ori، به خبر تعطیلی استودیوهای Bethesda:

طی این چند سال از من بار‌ها پرسیده شد که چرا اجازه ندادیم استودیومان توسط ناشران بزرگ خریداری شود...
جوابش رو امروز دیدیم.
من دهه ۹۰ را تجربه کردم که بسیاری از استودیوهای کوچکی که توسط EA خریداری شدند به چه روزی افتادند.
اتفاقاً خوب کاری می‌کنند. اگر استودیو توان مالی خودشو داره نباید زیر مجموعه ناشر بزرگ بشه.

ناشر بزرگ فقط پول رو میبینه و براش کیفیت کار مهم نیست.
 
وقتی گنده بر میداری ناشر ها رو با کلی استودیو زیر مجموعه و آی پی میخری ولی فقط دنبال سود از گس و بازی های موبایلی و مجموعه های دنباله دار بدون نوآوری هستی ولی روت نمیشه یه جور دیگه بیانش کنی، تهش این میشه که استودیو ها رو برای سود بیشتر مجبوری تعطیل کنی و یک عالمی رو با خودت دشمن :)
 
خب اینم از اولین ماله کشی:))
من کسی نیستم که نقاب بزنم بگم: ولی لعنت بر مایکروسافت. چرا این کار رو کردی سرطان و آفت صنعت گیم.

همانطور که من ۲ بار در ایران تعدیل شدم و برای کسی مهم نبود و مطمئن برای توسعه دهندگان ویدیو گیم هم مهم نیست، حقیقتا برام مهم نیست که تعدیل شدند. تعدیل شدند که شدند. بله قرار نیست ادامه های فای راش رو ببینیم ولی چه میشه کرد ؟

تو تلگرام همیشه میگم اگر نگران استدیو های سینگل پلیر ساز خود هستید باید بازی رو ۳ بار بخرید. چون فروش نداشته باشند یا تعدیل میشن یا تغییر سیاست.
 
  • Like
Reactions: pouria.sh

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or