مایکروسافت در صدد تعطیل کردن استدیوهای Arkane Austin و Tango Gameworks و دو استدیوی دیگر است

  • Thread starter Thread starter Z-fan
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
1715088641675.png

به گزارش جیسون شرایر و به نقل از بلومبرگ مایکروسافت در صدد تعطیل کردن استدیوهای Arkane Austin و Tango Gameworks و دو استدیوی دیگر است
علت این امر از طرف مت بوتی طی ایمیلی "الویت دهی در عرضه عناوین و منابع" عنوان شده

استدیوهای تعطیل شده عبارتند از:
Arkane Austin (Redfall)
-Tango Gameworks (The Evil Witihin, Ghostwire Tokyo)
-Alpha Dog Studios
-Roundhouse Studios

منبع:
 
من نگفتم حتما میشه گفتم میتونه بشه. میدونی مشکل کجاست؟ ماکروسافت باید به خرید چند تا استودیو بسنده میکرده اون ۷۰ میلیارد رو خرج همینا میکرد ولی بی خیال نشد و شروع کرد پول پاشی الان هم اون فیدبک رو نگرفتن و مدیرهای بالا دستی دیگه تحمل ندارن

من تو آخرین پستم تو اون تاپیک خرید اکتی... گفتم، مشکل مایکروسافت از نظر من یه چیزه، میخواد با تکیه بر پول و قدرت مالی بیکرانش، موفقیت و محبوبیت رو بخره، نه اینکه بدست بیاره و این شدنی نیست.

اگه Xbox پول و قدرت مایکروسافت رو نداشت، تا الان N باره تعطیل شده بود! اینا هرجا کم آوردن خواستن صرفا خرج کنن تا کار در بیاد. مدل بیزنسیشون هم حتا مبتنی بر همین پوله، نه ساختن چیزی که مخاطب داره! جیم رایان یبار تو یکی از مصاحبه هاش گفت ما اصلا توان ساختن چیزی مثل گیم پس رو داریم و Xbox میکنه چون پول داره. این پول زیاد هم باعث شده همیشه مدیریت درست بره تو حاشیه. چون میدونن هر جا کم بیارن به قول خودشون پول خرج میکنن تا سونی رو پرت کنن از رقابت بیرون! و خوب این ایده هیچ وقت جواب نمیده و نتیجه اش شد اینکه خودشون باید Xbox رو چال کنن بره.

شما تو این همه سالی که مایکروسافت فعالیت داره تا الان دیدی یه IP اورجینال محبوب بسازه؟ یعنی خودش تولید کنه، نه اینکه بقیه بسازن و این بره صاحابشون رو بخره! چی دارن واقعا؟ یه شخصیت ماندگار سراغ دارید که استدیوهای مایکروسافت ساخته باشن؟ همیشه رفتن سازنده رو خریدن و به مجموعه اضافه کردن که نتیجه یا افول اون IP بوده، یا کلا تخته شدن سازنده یا فرارشون! چون بازی ساختن رو بلد نیستن. چون نیاز بازار نمیدونن چیه. فن هاشون رو هم حتا نمیشناسن. چرا دوران X360 دیگه تکرار نشد؟ چون واقعا نمیدونن چرا ما اون کنسول رو دوست داشتیم و صرفا توهم برشون داشت واقعا یه قطبی از بازارن و خروجی این توهم X1 بود. بعد ساختن XSX و XSS که فروش نمیره. گیم پسی که رشد نداره.

مایکروسافت تکیه اش بر پوله، همین الان به نظر من بیزنسی به قضیه نگاه کنیم دارن کار درستی میکنن! اول چندتا ناشر خفن رو خریدن و حالا صاحب کلی IP پول سازن، در یک تصمیم سخت و به شدت غم انگیز اما از نظر تجاری درست هرچی استدیو کوچک که درآمد نداره رو میبندن تا کاهش بدن هزینه هارو، بعد مالتی پلتفرم میشن و با عرضه رو همه پلتفرم های موجود به سودهای هنگفت میرسن. مایکروسافت گیمینگ قطعا خیلی قدرتمند میشه و به وضوح معلومه برای چه هدف بزرگی خیز برداشتن. ولی من نوعی دوستشون نخواهم داشت، هیچ وقت، چون این درباری تصاحبه، نه درباری خلق. من گیمر کسی رو میتونم دوست داشته باشم که برام بازی میسازه، برام IP جدید خلق میکنه، شخصیت های دوست داشتنی که باهاشون زندگی میکنم... من با کسی که برای خودش پولسازی میکنه هیچ ارتباطی نمیگیرم.
 
به شخصه فکر نمیکنم فردا روزی سونی بیاد استودیویی مثل media molecule رو ببنده، احدی تو بازیسنتر پیدا بشه که بیاد از این کار سونی حمایت کنه.به طور مثال به صورت رندوم ماهی نیست که تو تاپیکها سر بسته شدن Evolution سونی رو ملت فحش کش نکنن.عزیزانِ فدایی اسپنسر قبلا میگفتن سود و زیان شرکت برامون مهم نیست و مهم فقط جیب خودم و تعداد بازیهای کیلوییِ بیشتر هستش ولی الان شدن حامی جیب سهام داران ماکروسافت.
این اتفاقات اخیر به خوبی نشون میده که کی طرفدارِ بازیه و کی طرفدار کمپانی بیلیون دلاری.یکم با خودتون روراست باشید
 
چقدر اوضاع خرابه که طرف علاوه بر ریمیک ریمسترها رفته DLCهارو هم بازی جدا حساب کرده! :D این لیست خود ترولیه بیشتر.
آره داداش خیلی اوضاع سونی خرابه... لعنت به پلی استیشن که تو سال 2022 میاد فوربیدن وست + جی تی 7 + گاد رنگناروک رو عرضه میکنه... چشم بادومی های کثافت پول پرست B-(
 
چقدر اوضاع خرابه که طرف علاوه بر ریمیک ریمسترها رفته DLCهارو هم بازی جدا حساب کرده! :D این لیست خود ترولیه بیشتر.
اولا همین dlc گاد او وار رگناروک با ۱۰ ساعت گیمپلی فوق العاده و رایگان و متای ۸۸ قطعا تجربه بهتریه از هلبلید۲ با ۷ ساعت گیمپلی و ۵۰ دلار قیمت و معلوم نیست چه نمره ای‌.
ضمنا ریسمتر و ریمیک نسل هشتم پلی استیشن هم بود.
اصلا مطمئنی لیست رو دیدی؟
نسل هشتم:
تلو۱ ریمستر، انچارتد کالکشن، شادو او کلوسوس ریمیک ، گاد او وار کالکشن و حتی رچت اند کلنک اینا همه ریمستر و ریمیک بودن.‌
لیست ۴ سال اول PS4 در برابر ۴ سال اول PS5 کنار هم بگذاری خودش گویای همه چیزه. نکنه انتظار داری بگم knack و order و داریوکلاب با متای زیر ۷۰ بازی شاهکار بودن؟

کدوم نسل پلی استیشن تو دو سه سال اول این همه AAA داده؟فقط تو شروع نسل نهم سکوئل های جدید از GT از GOW از رچت اند کلنک از هورایزن و از اسپایدرمن داده. IP های جدید مثل ریترنال و استلاربلید و رونین داده ، لایو سرویس موفق مثل هلدایورز ۲ داده‌.
ترول هم ترولهای قدیمیت
 
اون IP هایی که از Rare انتظار زنده شدنشون میره، هویت این استدیوه هستن. یعنی Banjo و بعد Conker. هر گیمر قدیمی عاشق این بازی هاست، بخصوص فن های پلتفرمر. DNA ـه Rare ساخت بازی های فان این مدلیه و من نوعی دوست دارم Rare بیاد این بازی هارو زنده کنه و روشون وقت بزاره، چون هم مایکروسافت در این زمینه به شدت ضعف داره، چه بسا کلا تو ویدئو گیم بازی مشابه دیگه یافت نمیشه، چون Conker میتونه R&C ـه مایکروسافت باشه، چون همه Rare رو بخاطر این بازی ها میشناسیم و دوست داریم، و چون بسیار محبوب و پر طرفداران.

اما سمت دیگه ما Perfect Dark رو داریم. یه شوتر اول شخص که مایکروسافت درش به وفور اشباعه، و زنده کردنش با وجود این همه IP مشابه اساسا دردی رو دوا نمیکنه، چه بسا اختلاف نظرها در خصوص اول شخص یا سوم شخص بودنش هم به همین علت میتونه باشه، چون بخوان یه چیز کلسیک بسازن، دیگه هیچ مشتری نداره. اون ویژگی های مالتی پلیری هم که قدیم داشت، برای زمان خودش خوب بود و الان هیچی نیست واقعا. و بعد استدیو سازنده اش کیه؟ Initiative که مایکروسافت پروژه خودشون رو کنسل کرد و در عوض گذاشتشون سر این بازی، و باعث شد همه از استدیو برن، باقی مونده هم به هیچ عنوان توان ساختش رو نداره، پس برای همین رفتن سراغ Crystal Dynamics و ریبوت شدن های چند باره و اینکه هنوز یه شات ازش ندیدیم هم به وضوح نشون میده چقدر تصمیم درست و منطقی بوده!
شما سلیقه های شخصیت رو داری ملاک قرار میدی برای اینکه بگی کدوم ip باید ریبوت میشد و کدوم نمیشد. برای اثباتش هم کمافی سابق هر حرفی رو به عنوان فکت بیان میکنید.
مایکروسافت شوتر زیاد داره. خب چه ربطی داره؟ سونی هم اکشن سوم شخص زیاد داره))
سوال من این بود که این دوگانگی از کجا میاد. مایکروسافت زمانی که داره تلاش میکنه یکی از محبوب ترین ip هاش رو زنده کنه، میشه کار عبث ولی درجای دیگه به خاطر بی توجهی به ip های قدیمیش میشه نابودگر صنعت.
جواب : چون من یکی رو دوست دارم و اون یکی رو دوست ندارم!

برای من قابل درکه که شما دوست دارید تحت هر شرایطی عاشق مایکروسافت بمونید و از تصمیماتش دفاع کنید، این ذات طرفدار بودنه و باعث میشه عشق به منطق و عقل و فکت و هر چیز دیگه ای ترجیح داده بشه، اما انتظار نداشته باشید حرف هاتون برای کس خارج از این دایره محدود حائز ارزش و اهمیت باشه. چون واقعا نمیشه این مدل حرف ها و نظرات رو جدی گرفت. حالا چه دفاع از ریبوت یه بازی که از الان آینده اش مشخصه و یا به طور کامل کنسل میشه یا یه شاهکار عجیب غریب ازش در میاد بیرون باشه، یا دفاع از بسته شدن استدیوها به شکل تزهای عجیب غریب، ضرر ده بودن و باید بسته میشدن و اصلا لیافتشون اعدام در ملا عام بوده و مایکروسافت لطف کرده زنده گذاشتتشون و اتفاقا مشکل بزرگ مایکروسافت همین خوبی بیش از حده... یا حمله به هرکسی که ناراحته و چسبودن انگ های کودکستانی، سونی فن ها چرا خوشحالن... سونی فن ها چرا وانمود میکنن براشون مهمه.... این مساله خانوادگی هست، به سونی فن چه ربطی داره.....
این حرفها ارزش جواب دادن نداره واقعن. من توی تاپیک ایکس باکس مشکلات و اشتباهات مدیریتی مایکروسافت رو بیان کردم.
ولی در همین حد بگم که اولین نشانه یه طرفدار متعصب دوآتیشه و عاشق اینه که نه تنها به هر قیمتی از اون مقدساتی برای خودش ساخته دفاع میکنه بلکه به خاطرش مسایل رو شخصی میکنه، مخالفناش رو ترول میکنه و به رقبا هم حمله میکنه.
شما یه بررسی از تاپیک های مربوط به استارفیلد و فورزا و دیگر عناوین و خبرهای مربوط به مایکروسافت بندازید. پست های خودتون و دوستانتون رو مطالعه بفرمایید تا اگر یادتون رفته، براتون یادآوری بشه که کی عاشق یک کمپانیه و اینکه تعصب و عشق، چطور میتونه آدم رو به تناقضات و نفرت پراکنی و حرفهای بی پایه اساس و شخصی کردن مساله سوق بده و از منطق دور کنه.

لازم به ذکره که تعداد پست های من در تاپیک ها مرتبط به عناوین سونی شاید به اندازه انگشت های دست هم نرسه.
 
7ee310_24q47rp-Copy-2-.jpg
 
اوضاع اینقدر خرابه که حدس میزنم ماکروسافت نسل بعد کنسولی به بازار عرضه نکنه و روی باقی پلتفرمها گیمهاش رو بده
گیم پس رو هم میزاره باشه ولی افزایش قیمت میزنه
همون اوایل که گیم پس اومده بود گفتم این سرطانی میشه که کار ایکس باکس و ماکروسافت گیمینگ رو یکسره میکنه
باورم نمیشه دیگه evil within یی در کار نخواهد بود
لعنت به اسپنسر و تیمش
حداقل ماکروسافت استدیو تنگو رو واگذار می‌کرد چرا کلا تعطیلش کرد ؟
 
مایکروسافت تکیه اش بر پوله، همین الان به نظر من بیزنسی به قضیه نگاه کنیم دارن کار درستی میکنن! اول چندتا ناشر خفن رو خریدن و حالا صاحب کلی IP پول سازن، در یک تصمیم سخت و به شدت غم انگیز اما از نظر تجاری درست هرچی استدیو کوچک که درآمد نداره رو میبندن تا کاهش بدن هزینه هارو، بعد مالتی پلتفرم میشن و با عرضه رو همه پلتفرم های موجود به سودهای هنگفت میرسن.
از این نظر هم نگاه کنیم باز استدیوهای دیگه ای میرسیم. از سال 2018 که سرمایه گذاری رو شروع کرده تا الان تو این 6 سال ، آندد لبز ، اینشیتیو و کامپولشن گیمز هیچ خروجی نداشتن

تنگو باز دوتا بازی داشته
 
اما سمت دیگه ما Perfect Dark رو داریم. یه شوتر اول شخص که مایکروسافت درش به وفور اشباعه، و زنده کردنش با وجود این همه IP مشابه اساسا دردی رو دوا نمیکنه، چه بسا اختلاف نظرها در خصوص اول شخص یا سوم شخص بودنش هم به همین علت میتونه باشه، چون بخوان یه چیز کلسیک بسازن، دیگه هیچ مشتری نداره. اون ویژگی های مالتی پلیری هم که قدیم داشت، برای زمان خودش خوب بود و الان هیچی نیست واقعا. و بعد استدیو سازنده اش کیه؟ Initiative که مایکروسافت پروژه خودشون رو کنسل کرد و در عوض گذاشتشون سر این بازی، و باعث شد همه از استدیو برن، باقی مونده هم به هیچ عنوان توان ساختش رو نداره، پس برای همین رفتن سراغ Crystal Dynamics و ریبوت شدن های چند باره و اینکه هنوز یه شات ازش ندیدیم هم به وضوح نشون میده چقدر تصمیم درست و منطقی بوده!
واقعاً از عجیب‌ترین کارهای مایکروسافت از دید من، همین ماجرای دادن پروژه Perfect Dark به The Initiative بود. :D
Perfect Dark زمان نینتندو 64 بازی خیلی خفنی بوده و در کنار GoldenEye 007، از اولین شاهکارهای FPS کنسولی محسوب می‌شدن، ولی ۲۴ سال از اون روزگار می‌گذره. بعدها یه نسخه دیگه از بازی توسط سازنده خودش یعنی Rare ساخته شد که خیلی خفن ظاهر نشد و بعدش رفت توی کما (این وسط فقط یه ریمستر ازش اومد) و حالا یه دفعه مایکروسافت تصمیم گرفته احیاش کنه. در حالی که بازی ویژگی‌های یه IP به شدت محبوب رو نداره که مثلاً ملت سکته کنن و بگن الله اکبر، قراره بعد از سال‌ها دوباره Perfect Dark رو تجربه کنیم و توی اون دنیای خاطره‌انگیز غرق بشیم! یعنی تقریباً یه IP فراموش‌شده هست و مثلاً چیزی شبیه Doom نیست که وقتی نسخه جدیدش معرفی شد، خیلی‌ها اشک شوق ریختن.
از اون طرف صحبت‌ها در مورد The Initiative از روز اول یه جوری بود که همه منتظر بودن یه اَبَربازی AAAA خلق کنه. یعنی حال و هوای اطراف استودیو یه جوری بود که واقعاً بعید می‌دونم حتی یه نفر هم توی کل دنیا فکر می‌کرد تیمی که به اصطلاح کهکشانی و پُر از افراد خفن بود، آخرش بره سراغ یه IP از استودیوهای دیگه، اون هم Perfect Dark، اون هم با کمک Crystal Dynamics. :D
مورد مشابه دیگه‌ای هم داشتیم که البته اون توجیه‌پذیر بود. استودیو Zipline که بعدش شد شعبه ونکوور مایکروسافت و یه نسخه از Flight Simulator رو ساخت، قرار بود با اسم Black Tusk Studios روی یه IP عظیم کار کنه در حد و اندازه‌های Halo. یه تیزر هم از پروژه‌شون توی E3 2013 نشون دادن، ولی بعدش مایکروسافت IP بازی Gears of War رو خرید و دیدن حیفه که خاک بخوره و دادن به این استودیو بسازه (که اسمش هم به The Coalition تغییر پیدا کرد). ولی این موضوع در مورد Perfect Dark اصلاً به این شکل وجود نداره و اهمیت Gears of War کجا و Perfect Dark کجا.
یعنی واقعاً باعث تعجب منه که چرا این‌طوری شد! :D مثلاً حتی اگه یه نسخه متفاوت از Halo رو می‌دادن به اینا بسازن برام قابل توجیه‌تر از این بود!
 
من یه زمان واقعا با اکوسیستم مایکرو حال میکردم و نوجوون تر که بودم یه فاز طرفداری طور از این برند داشتم. گوشیم ویندوز فون بود و تا اون آخر امید داشتم یه چیزی بشه، نسل قبل که برتری فاحش PS4 مشخص بود از همون اول ما حتی رفتیم هزینه بیشتر کردیم که Xbox one بگیریم و.
.. و چقدر تو این فروم امیدوار بودیم که اکس باکس دوباره روزای خوبش برگرده
ولی واقعا این اکس باکس وایب همون ویندوزفون رو داره میده حداقل اکس باکس به عنوان یک سخت افزار و قطب صنعت گیم. و احتمالا اگر دوام بیاره همون مسیر ناشر شدن رو پیش بگیره
و واقعا با سبقه ای که مایکرو تو نابود کردن چیزای خوب داره بعید نیست فاجعه پیش بیاد و مجبور بشه کلا هر چی تو گیمینگ بدست آورده رو تعطیل کنه یا واگذار کنه چون این مسیری که شروع کرده (گیم پس و هزینه میلیارد دلاری) ظاهراً نیاز به خیلی تعداد کاربر زیاد و فعال داره که بتونه سرپا باشه و با این میزان فروش Xbox series ها و کاربرای گیم پس نمیتونه سود ده باشه
در کل اگر دو سه سال دیگه خبر تعطیلی بخش گیمینگ مایکرو بیاد تعجب نمیکنم با توجه به چیزی که تو این ده دوازده سال دیدم ولی امیدوارم چیزای خوبی که هست و ما باهاشون کلی خاطره داشتیم انقدر راحت و احمقانه نابود نشن
 
واقعاً از عجیب‌ترین کارهای مایکروسافت از دید من، همین ماجرای دادن پروژه Perfect Dark به The Initiative بود. :D
Perfect Dark زمان نینتندو 64 بازی خیلی خفنی بوده و در کنار GoldenEye 007، از اولین شاهکارهای FPS کنسولی محسوب می‌شدن، ولی ۲۴ سال از اون روزگار می‌گذره. بعدها یه نسخه دیگه از بازی توسط سازنده خودش یعنی Rare ساخته شد که خیلی خفن ظاهر نشد و بعدش رفت توی کما (این وسط فقط یه ریمستر ازش اومد) و حالا یه دفعه مایکروسافت تصمیم گرفته احیاش کنه. در حالی که بازی ویژگی‌های یه IP به شدت محبوب رو نداره که مثلاً ملت سکته کنن و بگن الله اکبر، قراره بعد از سال‌ها دوباره Perfect Dark رو تجربه کنیم و توی اون دنیای خاطره‌انگیز غرق بشیم! یعنی تقریباً یه IP فراموش‌شده هست و مثلاً چیزی شبیه Doom نیست که وقتی نسخه جدیدش معرفی شد، خیلی‌ها اشک شوق ریختن.
از اون طرف صحبت‌ها در مورد The Initiative از روز اول یه جوری بود که همه منتظر بودن یه اَبَربازی AAAA خلق کنه. یعنی حال و هوای اطراف استودیو یه جوری بود که واقعاً بعید می‌دونم حتی یه نفر هم توی کل دنیا فکر می‌کرد تیمی که به اصطلاح کهکشانی و پُر از افراد خفن بود، آخرش بره سراغ یه IP از استودیوهای دیگه، اون هم Perfect Dark، اون هم با کمک Crystal Dynamics. :D
مورد مشابه دیگه‌ای هم داشتیم که البته اون توجیه‌پذیر بود. استودیو Zipline که بعدش شد شعبه ونکوور مایکروسافت و یه نسخه از Flight Simulator رو ساخت، قرار بود با اسم Black Tusk Studios روی یه IP عظیم کار کنه در حد و اندازه‌های Halo. یه تیزر هم از پروژه‌شون توی E3 2013 نشون دادن، ولی بعدش مایکروسافت IP بازی Gears of War رو خرید و دیدن حیفه که خاک بخوره و دادن به این استودیو بسازه (که اسمش هم به The Coalition تغییر پیدا کرد). ولی این موضوع در مورد Perfect Dark اصلاً به این شکل وجود نداره و اهمیت Gears of War کجا و Perfect Dark کجا.
یعنی واقعاً باعث تعجب منه که چرا این‌طوری شد! :D مثلاً حتی اگه یه نسخه متفاوت از Halo رو می‌دادن به اینا بسازن برام قابل توجیه‌تر از این بود!
من فکر میکنم همونطور که اشاره کردی این برمیگرده به بازی کنسل شدشون.
نمیدونم بازی کنسل شده چی بوده و تو چه سبک و دنیایی جریان داشته ولی احتمالا ابزارها و ویژگیهایی که براش توسعه داده بودن احتمالا تونستن ازش تو دنیای یه بازی دیگه مورد استفاده قرار بگیرن.

خب ایندفعه خواستن دست بالا رو داشته باشن و ریسک کمتری کنن.
در نتیجه این شد که چرا به جای یه new ip از اسم یه عنوان قدیمیتر و جاافتاده تر استفاده نکنیم؟
برای همین بلافاصله بعد کنسل شدن یا حتی قبل از اعلام اون استارت پرفکت دارک رو میزنن.

تحلیل عجیب غریبی نیست ولی واقعا میتونه به همین راحتی چنین تصمیمی گرفته باشن و مایکرو هم چراغ سبز داده تا اینکه بخواد از صفر برای یه بازی دیگه هزینه کنه.
 
یک کلام ختم کلام مایکروسافت مدیریتش تو دیواره بدم تو دیواره حالا یا از بی عرضگیشونه یا از شکم سیری و بی اهمیت بودن بازار gaming براشونه یا ترکیبی از هر دو دلیل ولی فک کنم بیشتر بخاطر دلیله دومه خودم دارم اینو میگم با اینکه فن هیچ کدوم از این دو تا شرکت سونی و مایکی نیستم ولی با xbox کمی بیشتر حال میکنم همون موقع که شروع کردن به خرید پشت سره هم استودیو و ناشر برخلاف خیلیا من زیاد راضی نبودم هم کارشون کمی متقلبانه و بدون اصالت بود هم این که اینا که توانایی هندل کردن چند تا استودیو خودشون رو نداشتن چطوری میخوان این همه استودیو رو مدیریت کنن و ... نتایج فاجعه بارش رو هم الان شاهدیم عملا میشه گفت xbox نسل نه رو به ps5 باخته و فک کنم خودشون هم نمیدونن چکار دارن میکنن و عملا دارن تبدیل به ناشر میشن کنسولشون به شدت به نت نیازمند هم هست که اذیت کنه مخصوصا تو ایران و به درد ایران زیاد نمیخوره این کنسول فقط گیم پسش هست که در جهان و به خصوص ایران زنده نگهش داشته در اخر اینکه بدرود xbox با این که نوید بخش بودی ولی در اخر توسط سونی و بدتر از اون سیاستای اشتباه خودت شکست خوردی و داری به تاریخ میپیوندی البته فنای سونی به هیچ وجه نباید از حرفای من و کارای اخیر مایکرو خوشحال باشن چرا که اینجوری بازار به سمت تک قطبی شدن میره و سونی میتونه هرچقدر عشقش میکشه در همه موارد بتازونه و پدره فناش رو دربیاره به نظر من الان بهترین کار خرید pc هست درسته گرونه ولی در عوض کلی کاره دیگه هم میشه باهاش کرد و با بالا رفتن قیمت دلار عملا اورجینال بازی کردن خیلی سخت شده ولی رو pc تقریبا به راحتی میشه پایرت کرد یه mini pc قوی بخری وصلش کنی به tv با یه موس و کیبورد بدون سیم و تامام هی یاده زمان مدیریت پیتر مور رو xbox بخیر دوران طلایی کنسول گیمینگ بود و هر دو تا شرکت دوش به دوش هم میتازوندن خوب شد xbox one رو خریدم و یه کنسول xbox دارم قبل از این که در اینده به تاریخ بپیونده
 
Sarah Bond راجع به بستن Tango
فیل اسپنسر و تیمش کلا ۴ تا کلمه و عبارت بلدن. تو همه کنفرانسا و مصاحبه ها از همونا استفاده میکنن:
Our art form
Our long-term commitment
Blah blah blah

الان مثل ایشون سوال رو جواب داد؟؟
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or