مایکروسافت توضیح می‌دهد که چرا گیمرها باید Xbox One X را بیشتر از PS4 Pro بخرند

Jill-Valentine

By hiding you show your true nature coward
Loyal Member
1.png
کنسول Xbox One X شاید قدرتمندتر از PS4 Pro باشد، ولی PS4 Pro همچنان ارزان‌تر و باصرفه‌تر از Xbox One X است و بازی‌های بیشتری از آن پشتیبانی می‌کنند و همچنان انحصاری بیشتری از کنسول رقیب دارد. پس بنابراین چرا باید یک مشتری معمولی، کنسولی گران‌تر را انتخاب کند؟

طبق مصاحبه EPNdotTV با آقای Aaron Greenberg، در جواب به سؤال بالا گفت:

«خب، باید بگویم که اگر خواهان بازی‌های باکیفیت ۴K واقعی هستید، نیاز به ۶ ترافلاپس دارید، ما ۴۳% درصد قدرت گرافیکی بیشتر داریم و بالای ۶۰ درصد حافظه برای توسعه‌دهندگان در دسترس است.»

«اما مهم‌ترین چیز این است که اگر شما طرفدار بازی‌های مسابقه‌ای، طرفدار بازی‌های نقش‌آفرینی و هر بازی دیگری که دوست دارید، هستید؛ این بازی‌ها را می‌توانید باکیفیت بهتری بر روی Xbox One X بازی کنید زیرا ما قدرت بیشتری را برای شما به ارمغان آوردیم.»

منبع


Read the whole post here.
 
اولا همون اول صحبت نوشتم که انحصاری شرط کافی نیس ولی شرط لازم هست(یعنی همه چیز نیس ولی یکی از ارکان موفقیت هست)
دوما اینطوری حساب کردن تو هم خیلی درست نیس....چون بلادبورنی که من خریدم با 1 نفر شر کردم و لست او اس دیسکی رو هم با 3...4 نفر ، در نتیجه یعنی این بازی رو چندین نفر بازی کردن ولی فروشش 2 نفر حساب میشه فقط(بر عکس استیم یه اکانت یا دیسک بین دهها نفر شر میشه تو کنسول:D)
سوما که خیلی هم مورد مهمی هست:D و اصلا دقت نمی کنی مساله شمردن و تعداد نیس..........مساله ایجاد کشش توسط مجموعه ای از انحصاریهاس....الان شاید یکی ما بین این دو کنسول مردد میشه و اصلا هم معلوم نیس در اینده چند تا انحصاری بازی کنه ولی وقتی اینهمه انحصاری تو پلتفرم سونی می بینه و اونطرف هم minecraft 4k :Dطبیعتا جذب سونی میشه و شاید اصن بره call بخره بازی کنه ولی این انحصاری باعث میشه رو بخشی از نظرش تاثیر بذاره و پولش رو رو کنسول سونی خرج کنه....یعنی همونطور که گفتی به عنوان یه عامل بازاریابی قوی عمل می کنه انحصاری

در مورد اول نسل هم گفتی درسته سونی فقط بلادبورن داشت....ولی عقبه نسل قبل رو تو تعدد و کیفیت انحصاری ها رو هم با خودش داشت....و این گذشته کنسولا دقیقا رو نظر خریدار تاثیر داره.

در مورد عامه و اونایی که فروم میان هم اگه انحصاری ها فقط باعث خرید 10 میلیون کنسول بیشتر برا سونی شده باشن هم به نظرم رسالت خودش رو انحصاریها به طور کامل انجام دادن.....بقیه 50 میلیون نفر هم به دلایل دیگه جذب میشن(مطمینا دلایل زیاد دیگه ای هستن) که به بحث ما مربوط نیستن و بحث ما صرفا سنجش قدرت انحصاری هست

شما هم موفق باشی:D

.

اولین باره میمبینم بحث اشتراکی و اینا میان تو بحث فروش، این به نظرم بی ربطه، شاید بین ایرانیا خیلی رایج باشه ک هست، ولی بین خارجیا؟ نه ...میدونی که من تو فرومای خارجی هم ول هستم همیشه :D

آمار رو دارم نشون میدم بهت مایماخ جان :D بالای 60 درصد، حتی همپوشانی رو درنظر بگیریم ک منطقیه، بالای 70 درصد هیچ دست نزدن به انحصاریا ....مدرک ازین واضح تر؟

مورد آخر هم، من اول گفتم انحصاری نقش خودشو ایفا میکنه، مطمئنا اره چند میلیونی تاثیر داره، ولی حرف من این اگه اون اتفاقات نمیفتاد، اگه مایکرو گند نمیزد، اگه سونی اینقدر حرفه ای از موقعیت استفاده نمیکرد، اگه کنسولا قدرت یکی داشتن قیمت یکی داشتن، این گپی که الان شاهدشیم در این حد نمیشد، ک سونی نزدیک دو برابر جلو باشه! خیلیییییییییییه این :D و مطمئنا دلایل مهمتری از انحصاریا این وسط تعیین کننده هستن که با آمار توضیح دادم


البته استناد به اين ليست خيلي اشتباه به دو دليل اشكار و نهان
دليل اشكار اينه كه اين ليست بايد اپديت بشه خصوصا قروش بازي هاي قديمي ساير بازي ها هم بهش اضافه بشن
دليل دوم اينه كه داريد بازار بازي هاي دسته دوم ! شير كردن بازي و حتي اكانت هاي هكي رو ناديده ميگيريد ! پس مخاطبين اين بازيا خود به خود خيلي بيشتر ميشن ! حتي كرايه كردن بازي
من خودم انچارتد ٤ رو كرايه اي بازي كردم
حتي يه بازي ممكنه پنج بار دست به دست شده باشه و شايد انچارتد رو نيمي از دارندگان ٤ بازي كرده باشن

توضیح دادم بالا، این مسئله چندان هم رایج نیست، و تو بحث فروش اصلا مطرح نیست، من رسما اولین باره ک میبینم این موضوع میاد وسط، چون بین هموطنان خیلی رایجه این ذهنیت پیش اومده که واو خیلی چیز مهمیه، نیس.

مخصوصا بحث اکانتای هکی که بابا اینا اصلا رایج نیستن در سطح جهانی :D ، هموطنان رو نگاه نکنید که متاسفانه متاسفانه دست به دزدی میزنن

و نه لیست آپدیت هست ، خدمت شما :

zqv6_55555555555555544444444444444444444444e.jpg


دو سه مورد آپدیت نیستن که من اضافه کردم تو محاسباتم و فروش بازیا اصولا در چند ماه اول یا نهایت سال اولشون مهم هستن، مخصوصا رو کنسولا، البته استثنا هم داریما ...مثلا جی تی ای 5 هنوزم داره میفروشه :D
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: mamadha
اولین باره میمبینم بحث اشتراکی و اینا میان تو بحث فروش، این به نظرم بی ربطه، شاید بین ایرانیا خیلی رایج باشه ک هست، ولی بین خارجیا؟ نه ...میدونی که من تو فرومای خارجی هم ول هستم همیشه :D

آمار رو دارم نشون میدم بهت مایماخ جان :D بالای 60 درصد، حتی همپوشانی رو درنظر بگیریم ک منطقیه، بالای 70 درصد هیچ دست نزدن به انحصاریا ....مدرک ازین واضح تر؟

مورد آخر هم، من اول گفتم انحصاری نقش خودشو ایفا میکنه، مطمئنا اره چند میلیونی تاثیر داره، ولی حرف من این اگه اون اتفاقات نمیفتاد، اگه مایکرو گند نمیزد، اگه سونی اینقدر حرفه ای از موقعیت استفاده نمیکرد، اگه کنسولا قدرت یکی داشتن قیمت یکی داشتن، این گپی که الان شاهدشیم در این حد نمیشد، ک سونی نزدیک دو برابر جلو باشه! خیلیییییییییییه این :D و مطمئنا دلایل مهمتری از انحصاریا این وسط تعیین کننده هستن که با آمار توضیح دادم




توضیح دادم بالا، این مسئله چندان هم رایج نیست، و تو بحث فروش اصلا مطرح نیست، من رسما اولین باره ک میبینم این موضوع میاد وسط، چون بین هموطنان خیلی رایجه این ذهنیت پیش اومده که واو خیلی چیز مهمیه، نیس.

مخصوصا بحث اکانتای هکی که بابا اینا اصلا رایج نیستن در سطح جهانی :D ، هموطنان رو نگاه نکنید که متاسفانه متاسفانه دست به دزدی میزنن

و نه لیست آپدیت هست ، خدمت شما :

zqv6_55555555555555544444444444444444444444e.jpg


دو سه مورد آپدیت نیستن که من اضافه کردم تو محاسباتم و فروش بازیا اصولا در چند ماه اول یا نهایت سال اولشون مهم هستن، مخصوصا رو کنسولا، البته استثنا هم داریما ...مثلا جی تی ای 5 هنوزم داره میفروشه :D
جدا چطور به ویکی پدیا استناد میکنی؟
منم به VGChartz استناد میکنم که کل امارت میره زیر سوال و رقم فروش انحصاری ها یه عدد خیلی خیلییی عظیم میشه!
 
جدا چطور به ویکی پدیا استناد میکنی؟
منم به VGChartz استناد میکنم که کل امارت میره زیر سوال و رقم فروش انحصاری ها یه عدد خیلی خیلییی عظیم میشه!
دوست عزیز، قبول دارم ویکی خیلی وقتا چرت و پرت داره، ولی سر این موضوع، همونطور که مشاهده میکنن، از منابع معتبر و بروز این آمار منتشر شدن ، نه از VGCHARTS و این حرفا

دقت کنید منابع رو، IGN, Gamespot و پالیگان و اینها هستن، اینا معتبرن (تصویر دوم در پست بالا)
 
درسته اين كنسولشون قوي هست ولي سياست هاشون كاملا غلطه مني كه ١٠ ١٥ سال pc باز بودم يا خيلي هاي ديگه ps4 رو انتخاب كرديم دليلشم واضح است انحصاري هاي نا تمام،pc خوب دارم ولي سراغش نميرم ،جالب اينجاست كه من تو اين ١٠ ١٥ سال تو كف انچارتد بودم و الانم انچارتد كالكشن و ثيف اند رو دارم ولي هر روز با حسرت يهشون نگاه مي كنم چون وقت ندارم هنوز برم سراغشون :!!:| چون انقد انحصاري داره سوني و اينكه بازي هاي mmo فوق العاده كه سوني ساپرتشون ميكنه واقعا وقت نميشه :-??
 
بازي دسته دوم رايج نيست ! الي ماشالله !!!!

بابا نسل قبل ديويد كيج اومد گفت ما دو ميليون بازي فروختيم ٢٠ ميليون تروفي سينك از پلي استيشن ها مجزا داشتيم !
بعد منطق اينه كه به يه ليست فروش ناقص استناد كنيم و نتيجه بگيريم ! تبارك الله
 
ويكي اعتبارش نسبيه ، نه ميشه گفت معتبر نه ميشه گفت چرت و پرت ، همين مساله نسبيت شامل خيلي ها ميشه مثل VG
ويكب منابعش اعتبار زيادي نداره ولي مساله اش اينه اصلا دقيق نيست .
يعني ممكنه كه يه بازي يه زماني خيلي وقت پيش فروشش يه رقمي بوده كه الان خيلي بيشتر از اونه اما درش گفته نشده . چون شركت ميبيني خيلي وقته امار نداده و خيلي ها هم اصلا امار دقيقي نميدن .
پس در نتيجه ميتونه درست باشه اما قابل استناد ؟ به هيچ عنوان . هر از گاهي هم با استاندارد ها تفاوت زيادي داره . به خاطر همون مسايل
البته اين حرفا شامل VGCHARTZ هم ميشه البته از لحاظ استناد نمره كمتري نسبت به ويكي ميگيره .
در كل VGCHARTZ آمار فروش رو خيلي كمتراز واقعيت مينويسه هر از گاهي .
اما خب خيلي هم چرت پرت نمينويسه ، حداقل اختلاف فروش نرم افزاري و سخت افزاري رو بين پلتفرم ها تا حدودي درست مينويسه .
يادمه چند وقت پيش بهشون پيام دادن شما كه مثلا امار رسمي شركت ها رو ميدونين و ميخونين چرا اونارو قرار نميدين كه دقيق بشه و تميز و مرتب كه همه اصلا به اونجا استناد كنن كه در جواب گفتن كه ما طور ديگه محاسبه ميكنيم و اشاره كردن كه فروش ديجيتالي كه الان ٢٥٪‏ سهم داره امروز از فروش رو داره محاسبه نميكنيم ، حتي بازي هايي كه داخل باندل هم فروخته ميشن محاسبه نميشن .
در حالت كلي نه VG و نه WIKI منابع قابل استنادي به حساب نميان براي بحث و نتيجه گيري به هيچ عنوان و فقط و فقط بايد به مراجع خيلي معتبر كه كارشون اينه مراجعه كرد مثل NDP در أمريكا و امار ژاپن و بريتانيا و اروپا و كل دنيا و از همه مهمتر اعلام رسمي شركت ها .
 
ويكي اعتبارش نسبيه ، نه ميشه گفت معتبر نه ميشه گفت چرت و پرت ، همين مساله نسبيت شامل خيلي ها ميشه مثل VG
ويكب منابعش اعتبار زيادي نداره ولي مساله اش اينه اصلا دقيق نيست .
يعني ممكنه كه يه بازي يه زماني خيلي وقت پيش فروشش يه رقمي بوده كه الان خيلي بيشتر از اونه اما درش گفته نشده . چون شركت ميبيني خيلي وقته امار نداده و خيلي ها هم اصلا امار دقيقي نميدن .
پس در نتيجه ميتونه درست باشه اما قابل استناد ؟ به هيچ عنوان . هر از گاهي هم با استاندارد ها تفاوت زيادي داره . به خاطر همون مسايل
البته اين حرفا شامل VGCHARTZ هم ميشه البته از لحاظ استناد نمره كمتري نسبت به ويكي ميگيره .
در كل VGCHARTZ آمار فروش رو خيلي كمتراز واقعيت مينويسه هر از گاهي .
اما خب خيلي هم چرت پرت نمينويسه ، حداقل اختلاف فروش نرم افزاري و سخت افزاري رو بين پلتفرم ها تا حدودي درست مينويسه .
يادمه چند وقت پيش بهشون پيام دادن شما كه مثلا امار رسمي شركت ها رو ميدونين و ميخونين چرا اونارو قرار نميدين كه دقيق بشه و تميز و مرتب كه همه اصلا به اونجا استناد كنن كه در جواب گفتن كه ما طور ديگه محاسبه ميكنيم و اشاره كردن كه فروش ديجيتالي كه الان ٢٥٪‏ سهم داره امروز از فروش رو داره محاسبه نميكنيم ، حتي بازي هايي كه داخل باندل هم فروخته ميشن محاسبه نميشن .
در حالت كلي نه VG و نه WIKI منابع قابل استنادي به حساب نميان براي بحث و نتيجه گيري به هيچ عنوان و فقط و فقط بايد به مراجع خيلي معتبر كه كارشون اينه مراجعه كرد مثل NDP در أمريكا و امار ژاپن و بريتانيا و اروپا و كل دنيا و از همه مهمتر اعلام رسمي شركت ها .
اصلا بحث فروش بازي ها نيست كه دنبال منبع معتبر براي ميزان فروش باشيم ! بحث ميزان تاثير گذاري اين بازي ها روي جذب مخاطب به سمت هر يك از چهار پلتفرم بازاره !
و البته برام واضحه چرا كساني ميخوان اين نسبيت و تا ثير انحصاري ها رو روي موفقيت و دوره حيات يه كنسول رو كم ارزش نشون بدن
 
اصلا بحث فروش بازي ها نيست كه دنبال منبع معتبر براي ميزان فروش باشيم ! بحث ميزان تاثير گذاري اين بازي ها روي جذب مخاطب به سمت هر يك از چهار پلتفرم بازاره !
و البته برام واضحه چرا كساني ميخوان اين نسبيت و تا ثير انحصاري ها رو روي موفقيت و دوره حيات يه كنسول رو كم ارزش نشون بدن
طبيعتا همينطوره .
سرنوشت و زندگي كنسول ها به انحصاري هاي اون بستگي داره . اين اصلا نياز به بحث نداره كافيه تاريخ كنسول ها ( بخصوص سوني ) رو مطالعه كرد و ديد كه چرا هميشه در رده اول اين صنعت قرار داره . اگر انحصاري نبود بدون شك براي بيشتر مخاطبين كنوني كنسول ها PC خانه اول حساب ميشد .
اصلا كافيه به مفهوم انحصاري پي برد تا فهميد چرا به وجود اومده ؟ چرا سوني هزينه براي ساخت بازي انحصاري ميكنه اونم در اين رنج و با اين تعداد بالا و اين كيفيت .
چرا مايكروسافت تو E3 دائما از واژه EXCLUSIVE تو كنفرانسش استفاده كرد ( دائما نه ، اول تا اخرش )
و صد ها دليل ديگه كه ثابت كنه : انحصاري يك مساله بسيار بسيار مهم و از كليدي ترين نكات انگشت شمار ، در اينده ، سرنوشت يه كنسول و حتي يه شركت هستش .
سوني با درامد بي نظيرش در بخش گيم باعث شد به بخش هاي ديگه اش هم نيرو تزريق بشه ، اين درامد از كجا امد ؟ از فروش بي نظيرش به خاطر PS4 و در نهايت درامد از طريق نرم إفراز . حالا چرا PS4 اينجوري فروش كرد ؟
اگر حداقل ٣ تا عامل كليدي براي اين در نظر بگيريم ، يقينا در راس اون استوديوهاي مشهور سوني به همراه بازي هاشون قرار داره . كه از نسل هاي قبل اين زمينه رو ايجاد كردند ،إلزاما قرار نيست فروش بازي هاي انحصاري به اندازه
فروش بازي هاي مولتي پلتفرم باشه تا اين موضوع رو فهميد ، چون شركت هايي كه براي پلتفرم سوني بازي ميسازند به مراتب بيشتر از استوديو هاي خود سوني هستند كه براش بازي ميسازن .
انحصاري ها اصولا يك نيروي محرك هستند ، وقتي تنوع در انحصاري زياد باشه ، مخاطب هاي مختلف هر سبك به سمت سبك هاي مورد نظر ميرند و اون كنسول رو خريداري ميكنند .
اين تنوع بسيار بالا در پلتفرم سوني در زمينه انحصاري بسياري از مخاطب هارو به سمت خودش كشيده ، و در نتيجه كنسول يك كنسول كاملا موفق شده .
فردي كه دوست داره Destiny بازي كنه ، وقتي ميبينه بين دوتا كنسول يكيشون هست كه مثلا UNCHARTED داره و با سليقه اش جوره ، ميره سمت اون كنسول و اون يكي رو فراموش ميكنه ( يه مثال ساده )
مراسم هايي مثل E3 و PSX و ... هم اصولا براي همين هستند كه شركت ها بيان از اينده كنسول و بازي هايي كه دارن براش حرف بزنن و تشويق به خريد كنن . عموما اين بازي هايي كه معرفي ميشند با موضوع انحصاري هستند .
 
اولا قدرت صرف ملاک نیست روزی روزگاری اپل محبوب یک کنسول بازی تولید کرد که قدرتش دو تا سه برابر بیشتر از کنسولهای هم نسل بود و قیمتش دو برابر آنها.نتیجه شکست و از رده خارج شدن فوری بود دیگه چرا و اینهاش بماند خودتون برید ببینید.
دوما ماکرو داره اشتباهی رو میکنه که سونی سر ویتا کرد یعنی کمرنگ شدن بازیهای انحصاری AAA و موج مرده بازیهای مستقل.که رو موبایل و pc هم میشه رایگان بازیشون کرد.
وسلام...
 
کنسول Xbox One X شاید قدرتمندتر از PS4 Pro باشد، ولی PS4 Pro همچنان ارزان‌تر و باصرفه‌تر از Xbox One X است و بازی‌های بیشتری از آن پشتیبانی می‌کنند و همچنان انحصاری بیشتری از کنسول رقیب دارد. پس بنابراین چرا باید یک مشتری معمولی، کنسولی گران‌تر را انتخاب کند؟

طبق مصاحبه EPNdotTV با آقای Aaron Greenberg، در جواب به سؤال بالا گفت:

«خب، باید بگویم که اگر خواهان بازی‌های باکیفیت ۴K واقعی هستید، نیاز به ۶ ترافلاپس دارید، ما ۴۳% درصد قدرت گرافیکی بیشتر داریم و بالای ۶۰ درصد حافظه برای توسعه‌دهندگان در دسترس است.»

«اما مهم‌ترین چیز این است که اگر شما طرفدار بازی‌های مسابقه‌ای، طرفدار بازی‌های نقش‌آفرینی و هر بازی دیگری که دوست دارید، هستید؛ این بازی‌ها را می‌توانید باکیفیت بهتری بر روی Xbox One X بازی کنید زیرا ما قدرت بیشتری را برای شما به ارمغان آوردیم.»

منبع


Read the whole post here.

چی برا خودش گفته دریغ از 4 تا انحصاری
سیاست جدیدش از بیخ اشتباه هست
 
منم موافقم مستقیما تقصیر اسپنسر نیست. مثل داستان مرغ و تخم مرغ میمونه. آیا اسپنسر اومد که سیاستهای مایکرو اینجوری شد؟ یا اینکه سیاستهای کلانشون اینجوری شد بعد اسپنسر رو آوردن چون اونم همین ذهنیتو داشت؟ در هر صورت به حال من مصرف کننده فرقی نمیکنه. من همون وضعیت فعلی رو میبینم.

احسان نظر من اینه که در سطح کلان خیلی هم صرفا تصمیمات یه نفر نیست. یعنی اینکه دان متریک یهو شخصا به این نتیجه برسه که کنسول باید همیشه آنلاین باشه، سرویس های مختلف داشته باشه و ... بلکه در سطح بالاتر مدیریتی میان مارکتینگ منیجرها طوری برای کنسول برنامه ریزی میکنن که بتونن با درگیر کردنش با بقیه بخش ها سود دهی رو بالاتر ببرن. قالبا هم گول محبوبیت کنسول رو میخورن و فکر میکنن حالا که به عنوان یه کنسول گیم موفق هستن اگه بتونن سرویس های مربوط به بخش های دیگه رو هم ارایه بدن در نتیجه برابر با استقبال بیشتره. سونی هم مرتکب این اشتباه بزرگ شد. چون متصور بود حالا که PS2 خیلی محبوبه اگه بیان PS3 رو با سایر بخش های درگیر کنن باعث رشد اون ها هم میشه. که خوب اینجوری نبود. (هرچند حداقل سونی با این استراتژی فرمت وار رو برد و تونست BD رو جا بندازه). این مساله در مورد مایکروسافت هم کامل صدق میکنه. پس از نظر من نمیشه همه چیز رو گردن دان متریک انداخت. منتها وقتی یه محصولی به این شکل شکست میخوره مجبورن برای تعدیل فضا مدیر مذکور رو اخراج و یا جا به جا کنن. اینجوری فن ها این تصور رو میکنن که همه چیز تقصیر دان متریک بوده و حالا که رفت یعنی همه چیز حله.

الان وضعیت جوری شده اینقد رقیب خار شده که باید سر اینکه انحصاری مهم نیست بحث کنیم. خودم بشخصه بشدت آدمی مثل دان متریک رو به اسپنسر ترجیح میدم. زمان متریک اکس باکس هویت داشت. یه برنامه ی مدونی وجود داشت. حتی اگر قرار بود تی وی تی وی کنن. بلاخره اکس باکس میخریدی یه تفاوتی با پلتفورمای دیگه میکرد. الان اکس باکس مقامش یه کلون استیم ماشین تقلیل پیدا کرده. از دوستان خواهش میکنم اسم کنسولای Xbox OG و 360 رو کنار این نبرید.

دقیقا همینطوره. زمان متریک X1 از نظر بازی و روابط تجاری حداقل خوب بود. مشکل ماهیت کنسول بود که اونم همونطور که گفتم قطعا همش تصمیمات شخصی خودش نبود که بگیم همه گند رو ایشون زد. مشکل اصلیش این بود که خیلی مغرورانه و با اعتماد به نفس کاذب مصاحبه میکرد. مثل اینکه میگفت هرکی اینترنت نداره بره 360 بخره! یعنی قضیه شیر کردن بازی ها. غیر از این اشتباهات حداقل متریک قواعد بازی رو بلد بود. میدونست چطور باید بازی نشون بده و چطور روی انحصاری ها مانور بده. اوایل نسل واقعا این تصور وجود داشت که انحصاری های X1 خیلی بیشتر از سونیه! و واقعا هم تا یه مدت همینجوری بوده. اگه بد متریک رو میگیم باید به خوبش هم اشاره بشه. منتها از وقتی متریک رفت و اسپنسر امد، همینطور نسل اولیه انحصاری ها امدن و رفتن دیگه چیز جدیدی به لیست مایکرو اضافه نشد. برعکس بخاطر مدیریت ضعیف اسپنسر استدیوها کم کار تر و بازی های کنسل شدن.

در نتیجه من شخصا اسپنسر رو آدم بسیار ضعیف و صرفا شو آف میدونم. خراکش هایپ کردن الکیه. بدون اینکه واقعا برای بخش اکس باکس کار درستی انجام بده. نظر من اینه که مایکرو الان به یه آدمی مثل کاز هیرای نیاز داره. بدونه باید کجا سرمایه گذاری کنه و چطور میشه Xbox رو نجات داد. من اگه جای اسپنسر بودن عوض انحصاری کردن یه شماره از بازی های مولتی قطعا این هزینه رو صرف ساخت IP های جدید و کلا راه اندازی استدیوهای جدید میکردم. تو شرایطی که مولتی ها از دم یا قراردادهای تجاری انحصاری با رقیب دارن و یا با اختلاف هرچند کم ورژن بهتر برای رقیبه، یونیک سلینگ پوینت کنسول قطعا فقط انحصاری با کیفیت هست نه هیچ چیز دیگه. این نکته ای بود که سونی خوب فهمید و زمانی که تقریبا کل دنیا طرف X360 بود تونست با تمرکز روی فرست پارتی ها بازی رو به نفع خودش تغییر بده. مایکرو از انجام این کار عاجزه و متاسفانه فن ها هم به کم قانعن و مثلا اوج انتظارشون اینه که یه شماره از SC یا NG بیاد انحصاری زمانی X1 بشه که حداقل تو کل کل کم نیارن!
 
آخرین ویرایش:
زمانی که بحث فروش یک محصول رو مثل کنسول میکنید خیلی چیزا تاثیرگذاره مثل سابقه اون کنسول و برند , بازی ها , قیمت مناسب , کیفیت اجرای بازی ها , محبوبیت و خیلی چیزای دیگه
نکته دیگه ای که وجود داره راجب فروش کنسول ها و بازار در این نسل اینه که همچنان کنسول های اصلی و پایه PS4 و XONE معمولی هستند و از طرفی همچنان فروش بیشتر رو این دو کنسول دارند و فعلا هم خواهند داشت (نسبت به ps4pro و onex) , خارج از بحث انحصاری که خیلی تاثیرگذار هستند این که بگیم فقط چون بازی های مولتی رو one x با رزولوشن بالاتر نسبت به پرو اجرا میشن (حالا مثلا فرض کنیم 4K native) پس بازار فروش رو به این دلیل میگیره کلا اشتباه هست . اگر اول نسل بود و قیمت ها یکی بود آره خیلی تاثیر زیادی داشت ولی الان تاثیر خاصی نمیتونه بذاره وقتی همچنان کنسول های اصلی PS4 و XONE معمولی هستند قطعا طیف گسترده ای که کنسول 1080 میخوان بخرن و کنسول 4k بین نسلی براشون مهم نیست قراره بین اون دو انتخاب کنند که باز چه از نظر اجرا بازی های مولتی چه انحصاری انتخابشون میتونه PS4 باشه در حالی که اصلا فرض کنیم PS4pro بازار کنسول های بین نسلی رو هم از دست بده و بره تو دیوار (که با توجه به 100 دلار قیمت کمترش و احتمالا تخفیف دوباره ای که ممکنه بخوره و بازی هایی که داره و ... خیلی بعیده) بازم اتفاق خاصی در بازار رخ نمیده
 
ps5 هم میاد و میره.. انحصاری ها همچنان منفجر میکنند.. و باعث موفقیت بیش از پیش خودشون و سیستم پلی استیشین میشند. اما همچنان هستند کسانی که میفرمایند انحصاری مهم نیست :D البته به نظرم برای بعضی از pc gamer ها درک نشدن ارزش انحصاری یک چیز عادیه قصد طعنه و کنایه هم از این حرف ندارم .! چون حتی استراتژی های فوق ابر و بی نظیری که دارند یا mmo ها یا هرچی رو همشون یکسان تجربه میکنند. کسی که یک pc داره به تمام پلتفرم های pc دسترسی داره. اما کسی که یک کنسول داره فقط به یک پلتفرم دسترسی داره. کلا به نظرم انحصاری یک لازمه برای کنسول و بازار کنسول . در واقع مفهوم انحصاری رو pc و کنسول فرق داره. بازی که انحصار pc اصولا دلیلش فقط اینه که بازار و ساختارش و حتی استفادش رو pc موجوده.
اما انحصاری رو کنسول میتونه یک دلیل ساده داشته باشه اونم مالکیت سونی یا مایکروسافت. و گیمری که سال ها و نسل ها از این سرویس ها رو کنسول استفاده کرده و بازی های زیادی رو به لطف همین مالکیت سونی مایکروسافت تجربه کرده . طبیعتا از انحصاری رو کنسولش استقبال میکنه . سونی و مایکروسافت فقط کنسول نمیسازند. ناشر گیم هم هستند. خب طبیعیه غیر معدود بازی هایی مثل ماینکرفت بقیه بازی هاشون انحصاری باشه! و البته تجربه ثابت کرده که این انحصاری ها بسیار هم مهم هستند و در واقع تیر خلاص فروش بالای یک کنسول هستند. تجربه ای مثل پر فروش ترین کنسول های تاریخ . که اصولا مملو از بهترین انحصاری ها هم بودند. ثابت میکنه که این موضوع "فکت". و این که انحصاری مهم نیست "نظر شخصی" .
 
ps5 البته به نظرم برای بعضی از pc gamer ها درک نشدن ارزش انحصاری یک چیز عادیه قصد طعنه و کنایه هم از این حرف ندارم .! چون حتی استراتژی های فوق ابر و بی نظیری که دارند یا mmo ها یا هرچی رو همشون یکسان تجربه میکنند.
در نسل گذشته بازیهای انحصاری کنسول به مراتب بیشتر بود. که داغ خیلی هاش به دل pc گیمر ها موند. :D مثلا عناوینی مثل shadow of damned یا the darkness و...
ولی متاسفانه تو این نسل بازیهایی در این حد، کمتر انحصاری کنسول شدند. و این یعنی خبر بد. بد از این لحاظ که رقابت بین کنسولها، و کنسولها و pc (از نظر انحصاریها) هرچقدر داغتر بشه به نفع گیمر هاست. تو این رقابت هاست که شاهکارها خلق میشند.
کنسول ها با این روندی که پیش گرفتن در نهایت محکوم به شکستند. زمانی برای انتشار gta روی pc امضا جمع میکردن. الان کار به جایی رسیده که ماکروسافت pc/xbox رو انحصاری محسوب میکنه! و این یعنی خود زنی!
به نظر من هرچقدر انحصاری ها کمتر بشه کل صنعت گیم ضعیف تر میشه.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or