مایکروسافت از آخرین تکنولوژی گرافیکی در دست ساخت، رونمایی کرد

Pythonistas

کاربر سایت
Aug 2, 2007
3,831
نام
رضا

directx.jpg


مایکروسافت از DirectX 11.2 رونمایی کرد، نسخه آپدیت شده از فناوری گرافیکی موجود که " یک میزبان برای ویژگی های جدید جهت بهبود عملکرد" در بازی و اپلیکیشن های گرافیکی را ارائه می دهد.
ویژگی بارز DirectX 11.2 تکنولوژی "Tiled Resources" است، یک تکنولوژی پیشرفته گرافیکی است که به سازندگان این امکان را می دهد، موجودیت های را با رزولشن بالا در یک صحنه پویا و بدون سربار کارت گرافیک ایجاد کنند، این تکنولوژی تضمین می کند که بافت ها به هیچ وجه تار دیده نشوند، به خصوص وقتی یک صحنه نزدیک و به صورت کلوزآپ دیده شود. مایکروسافت توضیح می دهد که Tiled Resources این امکان را به توسعه دهندگان می دهد که "بازی های را با حجم جزئیات بی سابقه ای ایجاد نمایند"
DirectX 11.2 همچنین باعث ایجاد تاخیر کم در پاسخگویی در نرم افزارهای DirectX می شود؛ امکان " پاسخگویی سریع تر رابط کاربری نرم افزار ها " را می دهد.
لازم به ذکر است این تکنولوژی، با Xbox One و دستگاه هایی که با سیستم عامل Windows 8.1 اجرا می شوند، سازگار است. می توانید جزئیات بیشتر در مورد DirectX 11.2 از سایت مایکروسافت مشاهده کنید.

آپدیت خبری :
این تکنولوژی علاوه بر این که برای پلتفرم های ذکر شده قابل دسترس خواهد بود، همچنین برای سایر کنسول های نسل آینده نیز قابل استفاده خواهد بود.


 

HosseinBrusli

کاربر سایت
Jun 19, 2010
3,265
نام
حسین
مگه ps4 هم از directx پشتیبانی میکنه ؟
اخه اپدیت خبر یکم شک بر انگیزه

بله پشتیبانی میکنه . چون معماری ps4 به سمت pc رفته ، از DX پشتیبانی رسمی میکنه . ربطی هم به مایکرو نداره ( الان یه عده میان میگن انحصاری مایکرو و هست نمیشه و ..... :d ) فقط اینو میگم که شرایط و قوانین ساخت بازی و نشر اون توسط DX برای سازندگان مستقل چنین اجازه ای رو به سونی میده .


بهتره اینطور بگم که : سونی فقط بستر سخت افزاری برای پشتیبانی PS4 از فریم ورک DX رو آماده کرده . حالا هر سازنده ای که بخواد میتونه از DX استفاده کنه و هر کی نمیخواد میتونه از OPEN GL استفاده کنه . اما تفاوتش چیه ؟!

تفاوتش اینه که ارگ سازنده ای بخواد ز DX برای ساخت بازی رو هر پلتفرمی استفاده کنه ، باید درصدی از حق فروش بازی رو به مایکروسافت بده . ( دقیقا مثل کاری که CRYTEK و EPIC ) برای موتور های بازی سازیشون انجام میدن .
 

D@SHR3ZA

کاربر سایت
Nov 4, 2006
1,805
نام
محمد رضا
دقیقا مثل این میمونه که یکی بیاد بگه چرا Xbone از بلوری استفاده میکنه. خب PS4 هم دایرکت اکس استفاده میکنه پولش رو میده و مایکرو هم حق لایسنس استفاده از بلوری رو.
 

Quan Chi

کاربر سایت
May 21, 2012
47
نام
سعید
DX فقط برای پلتفرم های ویندوزیه... هر وقت PS4 به W8 مجهز شد (!) اونوقت میتونه از DX هم استفاده کنه (!!) .. DX به غیر از ویندوز خروجی دیگه ای نمیده و یکی از ایراد هاش هم اینه که مولتی پلتفرم نیست ( یه سرچ ساده ! )

بله پشتیبانی میکنه . چون معماری ps4 به سمت pc رفته
این نکته رو یادآور میشم که معماری PC ربطی به DX نداره. شاید رو PC یه بنده خدایی به جای ویندوز ، Linux نصب شده باشه ! DX که برای Linux خروجی نمیده که ، میده ؟! ( یه سرچ ساده ! )
 

HosseinBrusli

کاربر سایت
Jun 19, 2010
3,265
نام
حسین
DX فقط برای پلتفرم های ویندوزیه... هر وقت PS4 به W8 مجهز شد (!) اونوقت میتونه از DX هم استفاده کنه (!!) .. DX به غیر از ویندوز خروجی دیگه ای نمیده و یکی از ایراد هاش هم اینه که مولتی پلتفرم نیست ( یه سرچ ساده ! )


این نکته رو یادآور میشم که معماری PC ربطی به DX نداره. شاید رو PC یه بنده خدایی به جای ویندوز ، Linux نصب شده باشه ! DX که برای Linux خروجی نمیده که ، میده ؟! ( یه سرچ ساده ! )

شما مفهوم حرف و نگرفتی . هر وقت متوجه مفهوم کلی حرف من شدی بعد بیا نقل و قول کن .

DX روی معماری X86 استواره و از ویندوز به عنوان رابط ارتباطی بین سخت افزار و دستگاه برای اجرای پردازش های خودش استفاده میکنه . چه ربطی به لینوکس داره ؟؟؟1!!!!! لینوکس هم میتونه همین کار رو کنه منتها با فریم ورک های خودش . PS4 و X ONE از DX پشتیبانی میکنن چون معماری سخت افزاریشون X86 هست که میشه معماری PC . اجرای کدهای DX 11.2 هم نیاز به معماری X86 داره ، وگرنه اجرا نمیشه . گرفتی ؟
 

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,994
نام
ehsan
شما مفهوم حرف و نگرفتی . هر وقت متوجه مفهوم کلی حرف من شدی بعد بیا نقل و قول کن .

DX روی معماری X86 استواره و از ویندوز به عنوان رابط ارتباطی بین سخت افزار و دستگاه برای اجرای پردازش های خودش استفاده میکنه . چه ربطی به لینوکس داره ؟؟؟1!!!!! لینوکس هم میتونه همین کار رو کنه منتها با فریم ورک های خودش . PS4 و X ONE از DX پشتیبانی میکنن چون معماری سخت افزاریشون X86 هست که میشه معماری PC . اجرای کدهای DX 11.2 هم نیاز به معماری X86 داره ، وگرنه اجرا نمیشه . گرفتی ؟
خیلی ممنون از پست آموزنده شما
بعضی از دوستان فکر میکنن رفتار و روابط شرکتهای بزرگ و چندین ملیتی با همدیگه مثل رابطه شمسی خانم و قمر خانمه که چشم دیدن همدیگه رو ندارن
خیلی راحت با اطلاعات کمی که دارن نتیجه گیری میکنن که dx مال مایکروسافته پس به سونی نمیده
بلوری اختراع سونیه پس به مایکرو نمیده
نه عزیزم این روابط پیچیده تر از این صحبت هاست
 

Quan Chi

کاربر سایت
May 21, 2012
47
نام
سعید
لینوکس هم میتونه همین کار رو کنه منتها با فریم ورک های خودش

این جمله ی شما رو باید قاب کرد گذاشت سردر مایکروسافت برای شادی و نشاط کارمندان !

22779923472237103133.jpg

Comparison of OpenGL and Direct3D - Wikipedia, the free encyclopedia



D3D also has very little portability. How much? None, really. How many times can you say "Windows"? Yep, that's all it does. Windows. Although this includes the X-Box (which will still require platform specific code, and isn't really an option for hobbyist or beginning developers anyway), it can be a real killer for people who want to write multi-platform code.

Direct3D vs. OpenGL: Which API to Use When, Where, and Why - Graphics Programming and Theory - Articles - Articles - GameDev.net


یه سرچ ساده ...


الان این جمله : " لینوکس هم میتونه همین کار رو کنه منتها با فریم ورک های خودش " چه ربطی به عکس زیر داره ؟!!!!!!!!!!!

OPENGL کراس پلتفرم هست که هست !! مگه من گفتم انحصاریه ! یا اینکه مگه من گفتم DX انحصاری نیست که ورداشتی این عکس و زدی !!!!!!

آن کـس که نــدانــد و نــدانــد کـه نــدانــد
در جـــهــــل مــرکــب ابــدالــدهــر بــمانـد

خوش باشید !!!
 
آخرین ویرایش:

HosseinBrusli

کاربر سایت
Jun 19, 2010
3,265
نام
حسین
خیلی ممنون از پست آموزنده شما
بعضی از دوستان فکر میکنن رفتار و روابط شرکتهای بزرگ و چندین ملیتی با همدیگه مثل رابطه شمسی خانم و قمر خانمه که چشم دیدن همدیگه رو ندارن
خیلی راحت با اطلاعات کمی که دارن نتیجه گیری میکنن که dx مال مایکروسافته پس به سونی نمیده
بلوری اختراع سونیه پس به مایکرو نمیده
نه عزیزم این روابط پیچیده تر از این صحبت هاست

لاان من واقعا متوجه مفهوم پستت نشدم !

اگه فک میکنی اشتباه میگم ، اون روابط به قول خودت پیچیده رو باز کن واسه ما که ما هم بدونیم چه خبره . این چیزا ربطی به روابط نداره . دنیای تجارت الکترونیکی هم مثل هر جای دیگه شرایط و قوانین حاکم بر خودش و داره که همه شرکت ها باید ازش طبعیت کنن . یه زمانی مایکروسافت انحصاری بازی رد میارود روی ویندوز XP و به همراه اون هم مرورگر اینترنت عرضه میکرد و هم پلیر . خیلی از شرکت ها هم از این انحصار بازیش شکایت کردن و در نهایت هم دادگاه فدرال آمریکا مایکرو رو بجبور کرد که همراه با ویندوز یه پلیر کامل و بی نظیر نده بیرون . یه چیز ساده بده که راه برای رقابت شرکت های دیگه هم باز بشه .

تو زمینه DX و استفاده از اختراعات انحصاری ساخت هر شکرتی هم قضیه همینطوریه . مهم نیست DX رو کی ساخته . مهم اینه که باید از قوانین بازار تجارت پیروی کنه اگر یمخواد تو رقابت بمونه . ( وگرنه بقیه شرکت ها فلج که نیستن ، میشینن یه فریم ورک قدرتمند تر از DX مینویسن و ازش استفاده میکنن ) . اینجا بحث پول و سود مطحه نه بحث انحصاری بودن برای همیشه .
 

HosseinBrusli

کاربر سایت
Jun 19, 2010
3,265
نام
حسین
این جمله ی شما رو باید قاب کرد گذاشت سردر مایکروسافت برای شادی و نشاط کارمندان !

22779923472237103133.jpg

Comparison of OpenGL and Direct3D - Wikipedia, the free encyclopedia





Direct3D vs. OpenGL: Which API to Use When, Where, and Why - Graphics Programming and Theory - Articles - Articles - GameDev.net


یه سرچ ساده ...


الان این جمله : " لینوکس هم میتونه همین کار رو کنه منتها با فریم ورک های خودش " چه ربطی به عکس زیر داره ؟!!!!!!!!!!!


OPENGL کراس پلتفرم هست که هست !! مگه من گفتم انحصاریه ! یا اینکه مگه من گفتم DX انحصاری نیست که ورداشتی این عکس و زدی !!!!!!
 

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,994
نام
ehsan
لاان من واقعا متوجه مفهوم پستت نشدم !

اگه فک میکنی اشتباه میگم ، اون روابط به قول خودت پیچیده رو باز کن واسه ما که ما هم بدونیم چه خبره . این چیزا ربطی به روابط نداره . دنیای تجارت الکترونیکی هم مثل هر جای دیگه شرایط و قوانین حاکم بر خودش و داره که همه شرکت ها باید ازش طبعیت کنن . یه زمانی مایکروسافت انحصاری بازی رد میارود روی ویندوز XP و به همراه اون هم مرورگر اینترنت عرضه میکرد و هم پلیر . خیلی از شرکت ها هم از این انحصار بازیش شکایت کردن و در نهایت هم دادگاه فدرال آمریکا مایکرو رو بجبور کرد که همراه با ویندوز یه پلیر کامل و بی نظیر نده بیرون . یه چیز ساده بده که راه برای رقابت شرکت های دیگه هم باز بشه .

تو زمینه DX و استفاده از اختراعات انحصاری ساخت هر شکرتی هم قضیه همینطوریه . مهم نیست DX رو کی ساخته . مهم اینه که باید از قوانین بازار تجارت پیروی کنه اگر یمخواد تو رقابت بمونه . ( وگرنه بقیه شرکت ها فلج که نیستن ، میشینن یه فریم ورک قدرتمند تر از DX مینویسن و ازش استفاده میکنن ) . اینجا بحث پول و سود مطحه نه بحث انحصاری بودن برای همیشه .
نه حسین جان من در تایید حرف شما گفتم سو تفاوت شده:d
 

Refill

کاربر سایت
Jul 11, 2008
4,246
نام
سروش
سخت افزار xone با dx 11.2 ر customize شده و همین باعث میشه خودشو بهتر نشون بده با این تکنولوژی و بازی هایی که از اون استفاده میکنن
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر