مایکروسافت از آخرین تکنولوژی گرافیکی در دست ساخت، رونمایی کرد

Pythonistas

کاربر سایت

directx.jpg


مایکروسافت از DirectX 11.2 رونمایی کرد، نسخه آپدیت شده از فناوری گرافیکی موجود که " یک میزبان برای ویژگی های جدید جهت بهبود عملکرد" در بازی و اپلیکیشن های گرافیکی را ارائه می دهد.
ویژگی بارز DirectX 11.2 تکنولوژی "Tiled Resources" است، یک تکنولوژی پیشرفته گرافیکی است که به سازندگان این امکان را می دهد، موجودیت های را با رزولشن بالا در یک صحنه پویا و بدون سربار کارت گرافیک ایجاد کنند، این تکنولوژی تضمین می کند که بافت ها به هیچ وجه تار دیده نشوند، به خصوص وقتی یک صحنه نزدیک و به صورت کلوزآپ دیده شود. مایکروسافت توضیح می دهد که Tiled Resources این امکان را به توسعه دهندگان می دهد که "بازی های را با حجم جزئیات بی سابقه ای ایجاد نمایند"
DirectX 11.2 همچنین باعث ایجاد تاخیر کم در پاسخگویی در نرم افزارهای DirectX می شود؛ امکان " پاسخگویی سریع تر رابط کاربری نرم افزار ها " را می دهد.
لازم به ذکر است این تکنولوژی، با Xbox One و دستگاه هایی که با سیستم عامل Windows 8.1 اجرا می شوند، سازگار است. می توانید جزئیات بیشتر در مورد DirectX 11.2 از سایت مایکروسافت مشاهده کنید.

آپدیت خبری :
این تکنولوژی علاوه بر این که برای پلتفرم های ذکر شده قابل دسترس خواهد بود، همچنین برای سایر کنسول های نسل آینده نیز قابل استفاده خواهد بود.


 
دوستان وسط بحثتون :دی
من رفتم چندتا مقایسه ویدئویی از Open Gl و DX از یوتوب گرفتم که در عمل ببینم فرقی میکنن یا نه.اسم یکیشون OpenGL vs DirectX 11 on Unigine Valley Benchmark 1.0 MSI TF GTX660 بود اگه سرچ کنین پیداش میکنین,طبق این ویدئو و خیلی از ویدئوهای دیگه هیچ فرقی با هم نمیکردن از نظر جزئیات تنها فرقشون توی فریم ریت بود که در DX در محیطای خیلی بزرگ و با جزئیات به 50 میرسید در بقیه جاها روی 60بود ولی در Open Gl در همه حالت دوروبر 30 بود .هر دو هم با GTX660 رندر میشدن.(البته توی این ویدئوی که اسمشو نوشتم فریم ریت دقیق از هر کدوم میزد).
 
شما با چه نسخه ای از DX و چه زبانی کار می کنید که می فرمایید کنده ؟

من برای برنامه نویسی با C++ استفاده میکنم نگفتم کنده گفتم به نسبط OpenGL سرعت کمتری داره برای کامپایل کردن.

نسخه ای هم که استفاده میکنم :NVIDIA Direct3D 10 SDK
 
دوستان وسط بحثتون :دی
من رفتم چندتا مقایسه ویدئویی از Open Gl و DX از یوتوب گرفتم که در عمل ببینم فرقی میکنن یا نه.اسم یکیشون OpenGL vs DirectX 11 on Unigine Valley Benchmark 1.0 MSI TF GTX660 بود اگه سرچ کنین پیداش میکنین,طبق این ویدئو و خیلی از ویدئوهای دیگه هیچ فرقی با هم نمیکردن از نظر جزئیات تنها فرقشون توی فریم ریت بود که در DX در محیطای خیلی بزرگ و با جزئیات به 50 میرسید در بقیه جاها روی 60بود ولی در Open GL در همه حالت دوروبر 30 بود .هر دو هم با GTX660 رندر میشدن.(البته توی این ویدئوی که اسمشو نوشتم فریم ریت دقیق از هر کدوم میزد).
محمد این هم از اون حرفاست ها. Unigine کلا بر اساس DX درست شده و اگه بری System 76 میبینی اون ها هم برای Benchmark گیری از سیستم شون روی اوبونتو DX (از طریق W!ne) نصب میکنن و بنچ مارک میگیرن. کافی به بازی های انحصاری یه نیگاه بندازین تا به قدرت OGL پی ببرین. در واقعیت چون OGL سطح پایین تره سرعتش بیش تره ولی به خاطر ساپورت مایکروسافت DX قابلیت های بیشتری داره. برای همینه که توی بازی های OGL تاخیر لود تکسچر عموما دیده نمیشه (به جز Brink که Splash Damage شاهکاری کرد با اون بازیش!) ولی تکنولوژی های DX مخصوصا از DX11 به این ور باورنکردنی پیشرفت کرده. اگه سونی بیاد و رسما OGL رو ساپورت کنه میتونه قدرتش رو به راحتی به DX برسونه و حتی قوی ترش بکنه (همون جور که گفتم چون سطح پایین تره و دسترسی به سخت افزار براش ساده تره و از منابع کمتری استفاده میکنه و ...) ولی در هر صورت اگه قدرت OGL به DX برسه توی بازی های مولتی پلتفرم شاهد تفاوت گرافیکی دیگه نمیشیم (PS4 هم برتر نمیشه مگر اینکه سازنده بیان از رمش درست استفاده بکنن) و چون استفاده از کتابخونه های سطح پایین یه مقدار سخت تره (البته فکر کنم سونی بتونه شرکت های 3rd Party رو متقاعد کنه درست ازش استفاده بکنن که همه اینها بر میگرده به مدیریت کاز) ولی در هر صورت به هیچ عنوان نمیشه OGL رو ضعیف تر از DX دونست. مخصوصا از OGL 4 به بعد که خیلی سمت شی گرایی هم رفته و استفاده ازش آسون تر شده.
بهتره قبل از مخالفت و ترول این سه تا مطلب رو بخونین:
Direct3D
OpenGL
Comparison of OpenGL and Direct3D


پ.ن: یادتون باشه والو توی آخرین تست هاش نشون داده بود HL2 روی سیستمی به مشخصات: Nvidia GTX 680, Intel i7-3930k, and 32GB of RAM روی ویندوز 7 با DX11 فریم ریتش روی 270.6 و روی Ubuntu 12.04 با OGL 4.3 فریم ریتش روی 315 (یعنی 20% قوی تر و سریع تر) بوده. جالب ترش اینجاست که حتی روی خود ویندوز هم OGL سریع تر از DX بوده و فریم ریت بازی روی 303.4 بود. منبع (الآن یه سری افراد میان و میگن ExtremeTech هم مگه شد منبع موثق!!!)
 
آخرین ویرایش:
محمد این هم از اون حرفاست ها. Unigine کلا بر اساس DX درست شده و اگه بری System 76 میبینی اون ها هم برای Benchmark گیری از سیستم شون روی اوبونتو DX (از طریق W!ne) نصب میکنن و بنچ مارک میگیرن. کافی به بازی های انحصاری یه نیگاه بندازین تا به قدرت OGL پی ببرین. در واقعیت چون OGL سطح پایین تره سرعتش بیش تره ولی به خاطر ساپورت مایکروسافت DX قابلیت های بیشتری داره. برای همینه که توی بازی های OGL تاخیر لود تکسچر عموما دیده نمیشه (به جز Brink که Splash Damage شاهکاری کرد با اون بازیش!) ولی تکنولوژی های DX مخصوصا از DX11 به این ور باورنکردنی پیشرفت کرده. اگه سونی بیاد و رسما OGL رو ساپورت کنه میتونه قدرتش رو به راحتی به DX برسونه و حتی قوی ترش بکنه (همون جور که گفتم چون سطح پایین تره و دسترسی به سخت افزار براش ساده تره و از منابع کمتری استفاده میکنه و ...) ولی در هر صورت اگه قدرت OGL به DX برسه توی بازی های مولتی پلتفرم شاهد تفاوت گرافیکی دیگه نمیشیم (PS4 هم برتر نمیشه مگر اینکه سازنده بیان از رمش درست استفاده بکنن) و چون استفاده از کتابخونه های سطح پایین یه مقدار سخت تره (البته فکر کنم سونی بتونه شرکت های 3rd Party رو متقاعد کنه درست ازش استفاده بکنن که همه اینها بر میگرده به مدیریت کاز) ولی در هر صورت به هیچ عنوان نمیشه OGL رو ضعیف تر از DX دونست. مخصوصا از OGL 4 به بعد که خیلی سمت شی گرایی هم رفته و استفاده ازش آسون تر شده.
بهتره قبل از مخالفت و ترول این سه تا مطلب رو بخونین:
Direct3D
OpenGL
Comparison of OpenGL and Direct3D


پ.ن: یادتون باشه والو توی آخرین تست هاش نشون داده بود HL2 روی سیستمی به مشخصات: Nvidia GTX 680, Intel i7-3930k, and 32GB of RAM روی ویندوز 7 با DX11 فریم ریتش روی 270.6 و روی Ubuntu 12.04 با OGL 4.3 فریم ریتش روی 315 (یعنی 20% قوی تر و سریع تر) بوده. جالب ترش اینجاست که حتی روی خود ویندوز هم OGL سریع تر از DX بوده و فریم ریت بازی روی 303.4 بود. منبع (الآن یه سری افراد میان و میگن ExtremeTech هم مگه شد منبع موثق!!!)

ببین من گفتم فقط چندتا ویدئو دیدم که ببینم فرقی دارن یا نه! و گفتم که از نظر جزئیات یکین,یعنی هر چی با DX پیاده سازی شده با OpenGl هم پیاده سازی شده و تنها تفاوتی که دیدم همون فریم ریت بود و هیچجا هم نگفتم نظرم کارشناسیه یا اینکه OpenGl ضعیفتره ,این دیگه بستگی به خودتون داره چی برداشت کنین.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or