مایکروسافت از آخرین تکنولوژی گرافیکی در دست ساخت، رونمایی کرد

Pythonistas

کاربر سایت

directx.jpg


مایکروسافت از DirectX 11.2 رونمایی کرد، نسخه آپدیت شده از فناوری گرافیکی موجود که " یک میزبان برای ویژگی های جدید جهت بهبود عملکرد" در بازی و اپلیکیشن های گرافیکی را ارائه می دهد.
ویژگی بارز DirectX 11.2 تکنولوژی "Tiled Resources" است، یک تکنولوژی پیشرفته گرافیکی است که به سازندگان این امکان را می دهد، موجودیت های را با رزولشن بالا در یک صحنه پویا و بدون سربار کارت گرافیک ایجاد کنند، این تکنولوژی تضمین می کند که بافت ها به هیچ وجه تار دیده نشوند، به خصوص وقتی یک صحنه نزدیک و به صورت کلوزآپ دیده شود. مایکروسافت توضیح می دهد که Tiled Resources این امکان را به توسعه دهندگان می دهد که "بازی های را با حجم جزئیات بی سابقه ای ایجاد نمایند"
DirectX 11.2 همچنین باعث ایجاد تاخیر کم در پاسخگویی در نرم افزارهای DirectX می شود؛ امکان " پاسخگویی سریع تر رابط کاربری نرم افزار ها " را می دهد.
لازم به ذکر است این تکنولوژی، با Xbox One و دستگاه هایی که با سیستم عامل Windows 8.1 اجرا می شوند، سازگار است. می توانید جزئیات بیشتر در مورد DirectX 11.2 از سایت مایکروسافت مشاهده کنید.

آپدیت خبری :
این تکنولوژی علاوه بر این که برای پلتفرم های ذکر شده قابل دسترس خواهد بود، همچنین برای سایر کنسول های نسل آینده نیز قابل استفاده خواهد بود.


 
دوباره ابر قدقد بازی بعضی دوستان که فکر میکنن فقط کنسول micro$oft تو کهکشان راه شیری وجود داره شروع شد. کنسول ps4 هیچ نیازی به dx نداره و نخواهد داشت . همونطور که ps3 نداشت . تمام قابلیتهای dx بروی openGL وجود داره و بسیاری از امکانات جدید در آینده کاملا قابل اجرا و develop هست و در بسیاری از مواقع حتی راحتر و سریعتر و با افت کاریی کمتر چون در ps4 بر مبنای یونیکس هستش که در زمینه های تخصصی مخصوصا زمانی که تیم برنامه نویسی موجود باشه win ناخن کوچیکشم نمی شه حالا بازی سازی با کنسول ابر ps4 بماند که تو بازیهای اختصاصی مثل ps3 که دیدیم باید منتظر کف و خون قاطی کردن بعضی از دوستانی که قشنگ میزنن باشیم . یقین داشته باشید micro$oft شدیدا علاقه به استفاده از لینوکس روی کنسولهاش داره ولی چون win رو داره همیشه تو حسرتش مونده .

در عالی بودن Open Gl شکی نیست ولی اینو هم در نظر داشته باشین که کار با DX خیلی راحت تره چون همه چیو یه جا داره ولی Open Gl اینجور نیست.
درباره این جمله که قرمز کردم,شما تا به حال از لینوکس استفاده کردین؟یه درایور کارت گرافیک درست و حسابی نداره و بازی انچنانی هم نداره چجوری مایکرو در حسرتشه؟
 
1-من این حرف که هر تکنولوژی جدیدی که روی dx میاد چند روز بعد روی open gl هم میاد مخالفم و تو کتم نمیره
2-اینجا بحثی از سخت افزار نشد قضیه رو نپیچونین
 
اینم یه عکس مقایسه ای که کاره tiled resources رو نشون میده:

agmijfzu9sl27hqplghl.png

هرچی فکر میکنم میبینم مگاتکسچر کارمک هم همین بود :دی کسایی که ایمان ندارن ایمان بیارن :دی

در مورد opengl هم کسی نمیگه این نشودنیه, میتونن اضافه کنن ولی حالا این قابلیت به DX11.2 اضافه شده نمیدونم چرا باید اینو کوچیک جلوه بدین و ارزش کارو بیارین پایین انگار کاره خاصی نکردن,به هر حال الان این Dx این قابلیتو داره ولی هنوز Open Gl اضافه نکرده.دلیل کوچیک جلوه دادن این کار چیه؟
 
آخرین ویرایش:
دوست عزیزی که میای می گی DX فقط یک کتابخانه هست ...
واقعا جالب بود برام ...
Direct X یک نوع زبان برای تعاریف گرافیکی هست ...
مثل C یا Ruby یا هر چیز دیگه ...
ساختن یه همچین زبانی کار هر کسی نیست ...
کار ساده ای نیست ...
شما 4 تا زبان برنامه نویسی اسمبلی کار کن ... ببینم میگی فقط یه کتابخانه است :)
DirectX جلوتر از OpenGL بوده و هست وقتی بحث بحث یه سری آدم میشه که میخوان از این ماژول استفاده کنن ...
مثل این میمونه C# رو با JAVA مقایسه کنید ...
JAVA یه زبان Multi-Platform هست که از هر نظر جلوتر C# هست...
هر آپدیت هم میاد براش ... قوی تر میشه ...
من نمیدونم واقعا چی بگم ...
همچین میگید ... یه کتابخانه که فقط اسمش DX هست و هیچ فرقی نداره ... DX10 با Dx11 فرق نداشت ؟
Hi-res Texture و Tessleation چی بود ؟
DX 9 با DX 10 فرق نداشت ؟
یعنی SM 3 با 4 فرق نداشت ؟
من نه طرفدار MS ام نه Sony اما کور نیستم به این پیشرفتا بگم خالی کردن جیب ...
شما 4 تا بنچمارک DX11 بگیر با PC های High-end تست بگیر رندررت هم هم DX11 تست کن هم DX11.1 فرقش رو می بینی
یاد بگیرید ... احترام بزارید به زحمات دیگران ... شما فقط استفاده می کنید ... حرف هم میزنید ... اونی که نشسته کار کرده روی این مثل شما نیست صد در صد ...
ایراد گرفتن کار سختی نیست ...
شمام برید یه Graphic Library طراحی کندی اسمش رو بزارید vivanred یا Frantic هان ؟ :)
 
داداش اینا همش تبلیغات الکیه در آینده خواهیم دید این تکنولوژی هم فراموش خواهد شد......
اینم مثل اون همه تبلیغت directx 11 است که خیلیا از جمله خودم رفتیم گرافیک هماهنگ باهاشو خریدیم ولی در عمل دیدیم چیز شاخی نبود.

این دیگه از اون حرفاست,الان 520 میتونه DX11 رو پیاده سازی کنه,Titan هم میتونه,به نظر شما نتیجه ی هر دو یکیه؟

- - -ویرایش - - -

فعلا شما 780GTX هم بگیری DX 11.1 ساپورت خواهد کرد نه بیشتر .
7990 هم بگیری باز همینه .
ماکروسافت DX 12 هم بده هیچ فرقی با 11 و 11.1 و11.2 نداره همش برای خالی کردن جیب من و شماست .

نه عزیز دموهای به نمایش دراومده روی 770 اجرا میشدن.
 
آخرین ویرایش:
دوست عزیزی که میای می گی DX فقط یک کتابخانه هست ...
واقعا جالب بود برام ...
Direct X یک نوع زبان برای تعاریف گرافیکی هست ...
مثل C یا Ruby یا هر چیز دیگه ...

ساختن یه همچین زبانی کار هر کسی نیست ...
کار ساده ای نیست ...
شما 4 تا زبان برنامه نویسی اسمبلی کار کن ... ببینم میگی فقط یه کتابخانه است :)
DirectX جلوتر از OpenGL بوده و هست وقتی بحث بحث یه سری آدم میشه که میخوان از این ماژول استفاده کنن ...
مثل این میمونه C# رو با JAVA مقایسه کنید ...
JAVA یه زبان Multi-Platform هست که از هر نظر جلوتر C# هست...
هر آپدیت هم میاد براش ... قوی تر میشه ...
من نمیدونم واقعا چی بگم ...
همچین میگید ... یه کتابخانه که فقط اسمش DX هست و هیچ فرقی نداره ... DX10 با Dx11 فرق نداشت ؟
Hi-res Texture و Tessleation چی بود ؟
DX 9 با DX 10 فرق نداشت ؟
یعنی SM 3 با 4 فرق نداشت ؟
من نه طرفدار MS ام نه Sony اما کور نیستم به این پیشرفتا بگم خالی کردن جیب ...
شما 4 تا بنچمارک DX11 بگیر با PC های High-end تست بگیر رندررت هم هم DX11 تست کن هم DX11.1 فرقش رو می بینی
یاد بگیرید ... احترام بزارید به زحمات دیگران ... شما فقط استفاده می کنید ... حرف هم میزنید ... اونی که نشسته کار کرده روی این مثل شما نیست صد در صد ...
ایراد گرفتن کار سختی نیست ...
شمام برید یه Graphic Library طراحی کندی اسمش رو بزارید vivanred یا Frantic هان ؟ :)
images


پ.ن:درسته بعضیا ترول کردن اما دیگه این!!!!خواهشا قبل از ارسال پست یک سرچی بکنین .دایرکت ایک ..زبان برنامه نویسی!!!!شیب!!!جنگل!!!
تعریف :Microsoft DirectX is a collection of application programming interfaces (APIs) for handling tasks related to multimedia, especially game programming and video, onMicrosoft platforms
همینطور که میبینی مجموعه ای از API ها است که با اضافه کردن کتابخونه به IDE زبان برنامه نویسی(به طور مثال C++میشه از این API ها در برنامه خودمون استفاده کنیم.تمام)
 
دوست عزیزی که میای می گی DX فقط یک کتابخانه هست ...
واقعا جالب بود برام ...
Direct X یک نوع زبان برای تعاریف گرافیکی هست ...
مثل C یا Ruby یا هر چیز دیگه ...
ساختن یه همچین زبانی کار هر کسی نیست ...
کار ساده ای نیست ...
شما 4 تا زبان برنامه نویسی اسمبلی کار کن ... ببینم میگی فقط یه کتابخانه است :)
DirectX جلوتر از OpenGL بوده و هست وقتی بحث بحث یه سری آدم میشه که میخوان از این ماژول استفاده کنن ...
مثل این میمونه C# رو با JAVA مقایسه کنید ...
JAVA یه زبان Multi-Platform هست که از هر نظر جلوتر C# هست...
هر آپدیت هم میاد براش ... قوی تر میشه ...
من نمیدونم واقعا چی بگم ...
همچین میگید ... یه کتابخانه که فقط اسمش DX هست و هیچ فرقی نداره ... DX10 با Dx11 فرق نداشت ؟
Hi-res Texture و Tessleation چی بود ؟
DX 9 با DX 10 فرق نداشت ؟
یعنی SM 3 با 4 فرق نداشت ؟
من نه طرفدار MS ام نه Sony اما کور نیستم به این پیشرفتا بگم خالی کردن جیب ...
شما 4 تا بنچمارک DX11 بگیر با PC های High-end تست بگیر رندررت هم هم DX11 تست کن هم DX11.1 فرقش رو می بینی
یاد بگیرید ... احترام بزارید به زحمات دیگران ... شما فقط استفاده می کنید ... حرف هم میزنید ... اونی که نشسته کار کرده روی این مثل شما نیست صد در صد ...
ایراد گرفتن کار سختی نیست ...
شمام برید یه Graphic Library طراحی کندی اسمش رو بزارید vivanred یا Frantic هان ؟ :)

یعنی واقعا برام جالبه چطور توابع کتابخانه ای DX شدن زبان بنامه نویسی میشه استاد شما اول همین جمله ای که گفتی رو معنی کنی ؟

وای خدا شما هنوز تفاوت توابع کتابخانه ای رو با زبان برنامه نویسی نمیتونی تشخیص بدی برای من در مورد رشته خودم نظر هم میدی به من تیکه هم میندازی ؟

شما اصلا میدونی توابع کتابخانه ای چیه ؟ که چی رو با چی مقایسه کردی ؟

برای راحتی خودم که 1000 ساعت تایپ نکنم که میدونم نمیخونین میگم سایت ماکروسافت بخون : Microsoft Corporation


یعنی میخواب بهت بگم تفاوت DX11 با بقیه چیه ؟ شما چی فکر میکنی ؟ مثل این میمونه شما برای مثال در این تابع کتابخانه ای برای درست کردن یک مربع یک سری دستورات داری که موقع پردازش وقت زیادی رو میگیره و نیاز به محاسبات زیادی هستش و هم پردازنده شما باید بتونه اون نوع محاسبه رو انجام بده هم اینکه شما نیازی نیست برای یک مربع 10 ساعت وقت بزاری که درستش کنی اینجا هستش که ساختار کدی و کیفیت انها هستش که موجب میشه شما مربع بهتری در DX 11 نبسط به DX 9 بگیری همین .

بیخیال بابا بنچمارک چه ربطی به ساختار تابع کتابخانه ای DX 9 و 11 داره تفاوتش در نوع نگارش و کیفیتی هستش که میده ربطی به این نداره که زبان برنامه نویسی باشه .

خوب گفتی میشه بگی این پروژه من چیکار میکنه در اسمبلی ؟ :

;----------------------------

SATR1 DB 100 DUP (?)

SATR2 DB 100 DUP (?)


NATIJE DW 100 DUP (?)

; tedad khoroji

N EQU 3

; tol satr soton

;----------------------------

MAX DB 20

ACT DB ?

NUM DB 20 DUP (0)

TAB DB 9,'$'

ENTER DB 13,10,'$'

HEAD1 DB 'HELLO , WELCOME TO MY PROGRAM :$'

HEAD2 DB ' MULTIPLY MATRICES ( N*N ) .PLEASE CHANGE MAIN PROGRAM """N EQU 3""" """FOR YOUR HOW LONG YOU WANT TO BE YOUR COLUMN AND LINE ."""$'

HEAD3 DB 'PLEASE ENTER YOUR NUMBER IN THIS WAY :$'

HEAD4 DB '| x1 x2 x3 |$'

HEAD5 DB '| x4 x5 x6 |$'

HEAD6 DB '| x7 x8 x9 |$'

FOOT1 DB 'THIS PROGRAM IS BELONG TO ALIREZA DANIKOU $'

FOOT2 DB 'HAVE GOOD TIME $'

M DB N

MULT DW ?

LINE DB N

COLUMN DB N

COUNTER DB N

;----------------------------

X DW ?

P DB 0


;----------------------------


; |----------------------------------------|
; | SHOROE BARNAME |
; |----------------------------------------|

MAIN PROC NEAR

CALL HEADER
LEA SI,SATR1
MOV AX,N
MUL M
MOV CX,AX
L20:
PUSH CX
PUSH SI
CALL INPUT
POP SI
POP CX
MOV [SI],AX
ADD SI,1
LOOP L20
MOV AH,09H
LEA DX,ENTER
INT 21H
LEA SI,SATR2
MOV AX,N
MUL M
MOV CX,AX
L21:
PUSH CX
PUSH SI
CALL INPUT
POP SI
POP CX
MOV [SI],AX
ADD SI,1
LOOP L21
MOV AH,09H
LEA DX,ENTER
INT 21H
MOV CX,0

MOV SI,OFFSET SATR1
MOV BX,OFFSET SATR2
MOV DI,OFFSET NATIJE



L1:




MOV CH,N
SUB CH,LINE
MOV COLUMN,N



L2:



MOV AL,ch
MOV X,N
MUL X
ADD SI,AX
MOV AH,0
MOV AL,P
ADD BX,AX
MOV COUNTER,N
MOV MULT,0


L3:


MOV AL,[SI]
MUL [BX]
ADD MULT,AX
INC SI
ADD BX,N
DEC COUNTER


JNZ L3



MOV AX,MULT
MOV [DI],AX



;--------------;
; Print ;
;--------------;


CMP AX,10

JB L4 ;

MOV DX,0
MOV BX,10
DIV BX

ADD AX, 30H
MOV AH, 0EH
INT 10H

MOV AX,DX
ADD AX, 30H
MOV AH, 0EH
INT 10H


JMP L8




JMP L5

L4:


ADD AX, 30H
MOV AH, 0EH
INT 10H


L8:
MOV AH,09H
LEA DX,TAB
INT 21H
DEC M
CMP M,0
JE L9
JMP L5
L9:
MOV AH,09H
LEA DX,ENTER
INT 21H
MOV M,N

L5:


MOV AH,0
ADD DI,2
MOV SI,OFFSET SATR1
MOV BX,OFFSET SATR2
INC P
DEC COLUMN




JNZ L2




MOV P,0
DEC LINE



JNZ L1




CALL FOOTER
CALL WAITING
MOV AX,4C00H
INT 21H


MAIN ENDP

INPUT PROC

MOV AH,0AH
LEA DX,MAX
INT 21H
MOV AX,0
MOV CL,ACT
MOV CH,0
LEA SI,NUM

L50:

MOV BX,10
MUL BX
MOV DL,[SI]
SUB DL,48
MOV DH,0
ADD AX,DX
INC SI
LOOP L50
RET
INPUT ENDP

HEADER PROC
LEA DX,HEAD1
MOV AH,09H
INT 21H
MOV AH,09H
LEA DX,ENTER
INT 21H
MOV AH,09H
LEA DX,ENTER
INT 21H
LEA DX,HEAD2
MOV AH,09H
INT 21H
MOV AH,09H
LEA DX,ENTER
INT 21H
MOV AH,09H
LEA DX,ENTER
INT 21H
LEA DX,HEAD3
MOV AH,09H
INT 21H
MOV AH,09H
LEA DX,ENTER
INT 21H
MOV AH,09H
LEA DX,ENTER
INT 21H
MOV AH,09H
LEA DX,TAB
INT 21H
MOV AH,09H
LEA DX,TAB
INT 21H
LEA DX,HEAD4
MOV AH,09H
INT 21H
MOV AH,09H
LEA DX,ENTER
INT 21H
MOV AH,09H
LEA DX,TAB
INT 21H
MOV AH,09H
LEA DX,TAB
INT 21H
LEA DX,HEAD5
MOV AH,09H
INT 21H
MOV AH,09H
LEA DX,ENTER
INT 21H
MOV AH,09H
LEA DX,TAB
INT 21H
MOV AH,09H
LEA DX,TAB
INT 21H
LEA DX,HEAD6
MOV AH,09H
INT 21H
MOV AH,09H
LEA DX,ENTER
INT 21H
MOV AH,09H
LEA DX,ENTER
INT 21H
RET
HEADER ENDP

FOOTER PROC

MOV AH,09H
LEA DX,ENTER
INT 21H
MOV AH,09H
LEA DX,ENTER
INT 21H
MOV AH,09H
LEA DX,ENTER
INT 21H
MOV AH,09H
LEA DX,ENTER
INT 21H
LEA DX,FOOT1
MOV AH,09H
INT 21H
MOV AH,09H
LEA DX,ENTER
INT 21H
MOV AH,09H
LEA DX,ENTER
INT 21H
MOV AH,09H
LEA DX,TAB
INT 21H
MOV AH,09H
LEA DX,TAB
INT 21H
MOV AH,09H
LEA DX,TAB
INT 21H
LEA DX,FOOT2
MOV AH,09H
INT 21H
RET
FOOTER ENDP

WAITING PROC

MOV AH,01H
INT 21H
RET
WAITING ENDP

CODESG ENDS
END START

ببخشید اما کسی نگفت راحته اما جوری دوستان صحبت میکنن دنیا دهن باز کرده فقط 4 تا برنامه نویس در ماکروسافت ازش در امدن .

شما اگه حتی 1 خط برنامه نویسی openGL انجام میدادین متوجه میشدین که درسته DX بهتره چون سریعتر هستش و کارامدتر هستش برای خیلی ها اما OpenGl بهتره به خاطر اینکه شما هر تغییری که میخوای میتونی بهش بدی یعنی از جاییش کیفیتش خوشت نمیاد که داره محاسبه گرافیکی انجام میده سریع تغییرش میدی که کیفیت بالاتری بگیری .

برعکس شما برای DX باید منتظر بشی که ماکروسافت نسخه 11 رو بده یا 12 یا 13 .

من نیازی نیست تابع کتابخانه ای طراحی کنم به خاطر اینکه قبلا برای بعضی موارد انجام دادم و تغییراتی در توابع OpenGl برای درس گرافیک کامپیوتری که باید بگزرونی در رشته ما انجام دادم با OpenGL .=))

لطفا اول اطلاعات عمومی فوق فوقش داشته باش بعد راجب چیزی که نمیدونی نظر بده .
 
یه سوال از اساتید و دکتر های پروگرمینگ دارم اینجا دقیقا کار API چیه ؟
فرق لایبراری های زبون های برنامه نویسی با هم چیه ؟ :)))
خیلی شما استادید من می مونم ...
همون API ـی که شما میگی اضافه میشه ... یه سورس و لایبراری قابل استفاده به برنامه اضافه نمی کنه و به برنامه نویس نمی ده ؟
مثل کلاس میمونه که شما تابع هاتو طبق اون تعریف می کنی هان ؟ :) خوبه اگه اینه که منم API و لایبراری طراحی می کنم صبح و میفروشم
 
دوست عزیزی که میای می گی DX فقط یک کتابخانه هست ...
واقعا جالب بود برام ...
Direct X یک نوع زبان برای تعاریف گرافیکی هست ...
مثل C یا Ruby یا هر چیز دیگه ...
ساختن یه همچین زبانی کار هر کسی نیست ...
کار ساده ای نیست ...
شما 4 تا زبان برنامه نویسی اسمبلی کار کن ... ببینم میگی فقط یه کتابخانه است :)
DirectX جلوتر از OpenGL بوده و هست وقتی بحث بحث یه سری آدم میشه که میخوان از این ماژول استفاده کنن ...
مثل این میمونه C# رو با JAVA مقایسه کنید ...
JAVA یه زبان Multi-Platform هست که از هر نظر جلوتر C# هست...
هر آپدیت هم میاد براش ... قوی تر میشه ...
من نمیدونم واقعا چی بگم ...
همچین میگید ... یه کتابخانه که فقط اسمش DX هست و هیچ فرقی نداره ... DX10 با Dx11 فرق نداشت ؟
Hi-res Texture و Tessleation چی بود ؟
DX 9 با DX 10 فرق نداشت ؟
یعنی SM 3 با 4 فرق نداشت ؟
من نه طرفدار MS ام نه Sony اما کور نیستم به این پیشرفتا بگم خالی کردن جیب ...
شما 4 تا بنچمارک DX11 بگیر با PC های High-end تست بگیر رندررت هم هم DX11 تست کن هم DX11.1 فرقش رو می بینی
یاد بگیرید ... احترام بزارید به زحمات دیگران ... شما فقط استفاده می کنید ... حرف هم میزنید ... اونی که نشسته کار کرده روی این مثل شما نیست صد در صد ...
ایراد گرفتن کار سختی نیست ...
شمام برید یه Graphic Library طراحی کندی اسمش رو بزارید vivanred یا Frantic هان ؟ :)

دوست عزیز ، پست شما در حد جواب دادن هم نبود ولی چون اسم میاری باید بهت بگم بهتره بری یکم مطالعه کنی و بعد بیای طوری نظر بدی که انگار همین الان از در مایکروسافت اومدی بیرون ! ماشالا پستت هم لایک میخوره !!! نشون از بی اطلاعی شما و اونایی داره که لایک میکنن.
من رشته ی تحصیلیم مهندسی عمران ـه و هیچ ربطی به نرم افزار و کامپیوتر نداره ولی برحسب علاقه ای که دارم میرم مطالعه میکنم و برعکس بعضی از دوستان که میرن همون جملات Wiki رو ترجمه میکنن و میان اینجا مینویسن که اگه کسی ندونه فکر میکنه طرف یه چی بارشه ، هیچ ترسی ندارم که بگم از هر منبعی که تو اینترنت میزان اطلاعات منو ببره بالا استفاده میکنم.حالا چه گوگل باشه چه ویکی.
اینجا هم کلاس درس نیست که من بخوام وقت بذارم واسه شما و بهتون تازه توضیح بدم زبان برنامه نویس چیه و فرقش با API و Graphics Library رو مشخص کنم.
متاسفانه و متاسفانه و متاسفانه برعکس بعضی ها ، نه دوست دارم و نه به خودم این اجازه رو میدم که از روی بی اطلاعی حرفی بزنم که بعدها یکی بخواد ازم ایراد منطقی بگیره.
و همینطور متاسفانه برای اینکه بخوام از چیزی یا کسی دفاع کنم ، بقیه رو خراب نمیکنم و پایین نمیکشم که چیز دیگه ای رو خوب جلوه بدم. این عده ای که تازه این نسل فهمیدن مایکروسافت چیه و مایکرو شده واسشون فرشته ی نجات بیشتر بخاطر این بوده که تا الان با 3 هزار تومن بازی میخریدن و کیفش رو میبردن که من مخالف این قضیه نیستم ولی اینکه هرکی بخودش اجازه میده بیاد در مورد چیزی که نمیدونه اظهار نظر کنه یکم خنده داره بیشتر.
طرف اصلا نمیدونه DX چیه میگه من تو کتم نمیره openGl فلان باشه !!! پیشنهاد من به شما و دوستانتون اینه که بجای اینکه بشینید حرف های الکی بزنید ، حداقل واسه خودتون برید یکم مطالعه کنید.
========================================================================================================================
بهرحال ما که 6-7 ساله تو این سایت هستیم و تقریبا یه نسل رو با هم پشت سر گذاشتیم ، یادمون هست که به رنگ آسفالت COD4 تو مقایسه ی گرافیکی بین دو کنسول بعضی ها گیر میدادن و الان دارن در مورد DX و OpenGL نظر میدن. اقتضای سنی بعضی از افراد اینگونه ایجاب میکنه و کاریش نمیشه کرد.
در آخر هم شما میتونید احساس پیروزی داشته باشید بخاطر داشتن DX 11.2 و بهتون تبریک میگم.
 
یه سوال از اساتید و دکتر های پروگرمینگ دارم اینجا دقیقا کار API چیه ؟
فرق لایبراری های زبون های برنامه نویسی با هم چیه ؟ :)))
خیلی شما استادید من می مونم ...
همون API ـی که شما میگی اضافه میشه ... یه سورس و لایبراری قابل استفاده به برنامه اضافه نمی کنه و به برنامه نویس نمی ده ؟
مثل کلاس میمونه که شما تابع هاتو طبق اون تعریف می کنی هان ؟ :) خوبه اگه اینه که منم API و لایبراری طراحی می کنم صبح و میفروشم

من هنوز جوابم رو نگرفتم اما برای آخرین بار که شما از این شاخه به اون شاخه میپری جواب شما رو میدم :

Application Programming Interface
این که رابط کاربری هستش بین برای اینکه همه برنامه نویس ها از یک رابط کاربری استفاده کنن یعنی هرکسی نیاد بر مبنای علاقه شخصی خودش برنامه ای بنویسه که بعدم کس دیگه ای خواست ازش استفاده کنه بخوره تو در و دیوار برای همینه میگم چیزی از برنامه نویسی نمیدونی نظر هم میدی سورس و لایبراری همون توابع کتابخانه ای هستش که کابرها رو از کار اضافی بی نیاز میکنه نه اینکه زبان برنامه نویسی باشه .

خودش سورس کد های آماده هستش که کار شما رو راحت میکنه برای مثال توابع کتابخانه ای Socket در C# به شما اجازه میده که از توابع تحت شبکه استفاده کنی یا Thread ها به شما اجازه میده که از توابع کتابخانه ای Thread استفاده کنی بدون اینکه Thread رو از پایه بنویسی .

خدا اینجا تبدیل شده به کلاس درس برنامه نویسی اما من هنوز جوابم رو نگرفتم چطور توابع کتابخانه ای خودش یک زبان برنامه نویسی ؟.
 
یه سوال از اساتید و دکتر های پروگرمینگ دارم اینجا دقیقا کار API چیه ؟
فرق لایبراری های زبون های برنامه نویسی با هم چیه ؟ :)))
خیلی شما استادید من می مونم ...
همون API ـی که شما میگی اضافه میشه ... یه سورس و لایبراری قابل استفاده به برنامه اضافه نمی کنه و به برنامه نویس نمی ده ؟
مثل کلاس میمونه که شما تابع هاتو طبق اون تعریف می کنی هان ؟ :) خوبه اگه اینه که منم API و لایبراری طراحی می کنم صبح و میفروشم
دیگه هم ما و هم خودت میدونیم چی گفتی پس کشش نده تموم شد رفت...
خوبی؟سلامتی انشالله؟
 
خوب منم لیسانس نرم افزار دارم الانم دارم ارشد می خونم و میدونم API و Library چی هست ...
چون با زبان برنامه نویسی مقایسه کردم ریختین سرم الان ؟ :))
ماشالا ...
جالبیش اینجاست همتون حرف من رو دوباره تکرار می کنید ...
منم دارم میگم شما یه Library تعریف کنید و به اسم خودتون بدین اگه می تونین ...
من نگفتم DX زبان هست گفتم Library هست یه ماژول هست که ازش استفاده میشه ... روش زحمت کشیده شده ...
شماها حتی پست من رو کامل نخوندید متاسفم برا خودم که اینجا پست می دم :))
من اصلا نگفتم Library خودش زبان هست .... دوتا زبان برنامه نویسی سطح بالا رو با هم مقایسه کردم ... واسه مثال :))) شما برو پست من رو کامل بخون ...
اگر نوشتن همین کد ها و کلاس ها کار من و شما بود که اصلا همچین چیزی نیازی به زدن تاپیک نداشت ...
من دارم میگم احترام بزارید ... به پیشرفت ...
یه غلطی کردم یه مثال زدم که یکم نزدیک باشه :))
گفتم Java یه زبان Multi Platform هست و خیلی سرتر از C# ـه با اینکه هردو مشتق C هستن .. حالا شما 2 خط اول پپست رو می خونی میای میگی من گفتم DX زبان برنامه نویسی هست :))
واقعا واسه خودم متاسف شدم :)))

- - -ویرایش - - -

دوست عزیز ، پست شما در حد جواب دادن هم نبود ولی چون اسم میاری باید بهت بگم بهتره بری یکم مطالعه کنی و بعد بیای طوری نظر بدی که انگار همین الان از در مایکروسافت اومدی بیرون ! ماشالا پستت هم لایک میخوره !!! نشون از بی اطلاعی شما و اونایی داره که لایک میکنن.
من رشته ی تحصیلیم مهندسی عمران ـه و هیچ ربطی به نرم افزار و کامپیوتر نداره ولی برحسب علاقه ای که دارم میرم مطالعه میکنم و برعکس بعضی از دوستان که میرن همون جملات Wiki رو ترجمه میکنن و میان اینجا مینویسن که اگه کسی ندونه فکر میکنه طرف یه چی بارشه ، هیچ ترسی ندارم که بگم از هر منبعی که تو اینترنت میزان اطلاعات منو ببره بالا استفاده میکنم.حالا چه گوگل باشه چه ویکی.
اینجا هم کلاس درس نیست که من بخوام وقت بذارم واسه شما و بهتون تازه توضیح بدم زبان برنامه نویس چیه و فرقش با API و Graphics Library رو مشخص کنم.
متاسفانه و متاسفانه و متاسفانه برعکس بعضی ها ، نه دوست دارم و نه به خودم این اجازه رو میدم که از روی بی اطلاعی حرفی بزنم که بعدها یکی بخواد ازم ایراد منطقی بگیره.
و همینطور متاسفانه برای اینکه بخوام از چیزی یا کسی دفاع کنم ، بقیه رو خراب نمیکنم و پایین نمیکشم که چیز دیگه ای رو خوب جلوه بدم. این عده ای که تازه این نسل فهمیدن مایکروسافت چیه و مایکرو شده واسشون فرشته ی نجات بیشتر بخاطر این بوده که تا الان با 3 هزار تومن بازی میخریدن و کیفش رو میبردن که من مخالف این قضیه نیستم ولی اینکه هرکی بخودش اجازه میده بیاد در مورد چیزی که نمیدونه اظهار نظر کنه یکم خنده داره بیشتر.
طرف اصلا نمیدونه DX چیه میگه من تو کتم نمیره openGl فلان باشه !!! پیشنهاد من به شما و دوستانتون اینه که بجای اینکه بشینید حرف های الکی بزنید ، حداقل واسه خودتون برید یکم مطالعه کنید.
========================================================================================================================
بهرحال ما که 6-7 ساله تو این سایت هستیم و تقریبا یه نسل رو با هم پشت سر گذاشتیم ، یادمون هست که به رنگ آسفالت COD4 تو مقایسه ی گرافیکی بین دو کنسول بعضی ها گیر میدادن و الان دارن در مورد DX و OpenGL نظر میدن. اقتضای سنی بعضی از افراد اینگونه ایجاب میکنه و کاریش نمیشه کرد.
در آخر هم شما میتونید احساس پیروزی داشته باشید بخاطر داشتن DX 11.2 و بهتون تبریک میگم.

داداش من منم از 2006 عضو بازی سنتر هستم ... برو پست هامم بخون خداروشکر نه فن بازی دراوردم جایی نه به کسی توهین کردم حرف غیر منطقی هم نزدم ...
24 سالمم هست ... بچه نیستم توهین نکنید ...
شما دارین میگین برا جیب خالی کردن این کار رو می کنن من خودم شغلم برنامه نویسی ... به منم توهین میشه وقتی زحمت یه نفر از کسایی که شاید من یک هزارم کارشون رو انجام نداده باشم تا به حال اما همون 1 هزارم هم تجربش رو داشتم و میدونم آسون نیست ... و جیب خالی کردن و تیغ زنی نیست ... آره داداش من شما برو پست رو کامل بخون بعد بیا توهین کن :) ;)

---
شرمنده من منظورم این بود که DX در حد یک زبان هست خودش ( به خاطر گستردگیش ) و نباید بهش بگی یه Library ـه خالی ...
اشتباه از من بود اول پستم رو نخوندم بازم SRY
 
آخرین ویرایش:
خوب منم لیسانس نرم افزار دارم الانم دارم ارشد می خونم و میدونم API و Library چی هست ...
چون با زبان برنامه نویسی مقایسه کردم ریختین سرم الان ؟ :))
ماشالا ...
جالبیش اینجاست همتون حرف من رو دوباره تکرار می کنید ...
منم دارم میگم شما یه Library تعریف کنید و به اسم خودتون بدین اگه می تونین ...
من نگفتم DX زبان هست گفتم Library هست یه ماژول هست که ازش استفاده میشه ... روش زحمت کشیده شده ...
شماها حتی پست من رو کامل نخوندید متاسفم برا خودم که اینجا پست می دم :))
من اصلا نگفتم Library خودش زبان هست .... دوتا زبان برنامه نویسی سطح بالا رو با هم مقایسه کردم ... واسه مثال :))) شما برو پست من رو کامل بخون ...
اگر نوشتن همین کد ها و کلاس ها کار من و شما بود که اصلا همچین چیزی نیازی به زدن تاپیک نداشت ...
من دارم میگم احترام بزارید ... به پیشرفت ...
یه غلطی کردم یه مثال زدم که یکم نزدیک باشه :))
گفتم Java یه زبان Multi Platform هست و خیلی سرتر از C# ـه با اینکه هردو مشتق C هستن .. حالا شما 2 خط اول پپست رو می خونی میای میگی من گفتم DX زبان برنامه نویسی هست :))
واقعا واسه خودم متاسف شدم :)))

- - -ویرایش - - -



داداش من منم از 2006 عضو بازی سنتر هستم ... برو پست هامم بخون خداروشکر نه فن بازی دراوردم جایی نه به کسی توهین کردم حرف غیر منطقی هم نزدم ...
24 سالمم هست ... بچه نیستم توهین نکنید ...

شما دارین میگین برا جیب خالی کردن این کار رو می کنن من خودم شغلم برنامه نویسی ... به منم توهین میشه وقتی زحمت یه نفر از کسایی که شاید من یک هزارم کارشون رو انجام نداده باشم تا به حال اما همون 1 هزارم هم تجربش رو داشتم و میدونم آسون نیست ... و جیب خالی کردن و تیغ زنی نیست ... آره داداش من شما برو پست رو کامل بخون بعد بیا توهین کن :) ;)

---
شرمنده من منظورم این بود که DX در حد یک زبان هست خودش ( به خاطر گستردگیش ) و نباید بهش بگی یه Library ـه خالی ...
اشتباه از من بود اول پستم رو نخوندم بازم SRY

=>
دوست عزیزی که میای می گی DX فقط یک کتابخانه هست ...
واقعا جالب بود برام ...
Direct X یک نوع زبان برای تعاریف گرافیکی هست ...
بهرحال یه چیز نمیتونه 2 تا تعریف کاملا جدا از هم داشته باشه !!

=> کی از نوشتن کد اینجا حرف زد؟ همینجوری با برداشت غلط میاید نظر میدید که بحث به اینجا کشیده میشه !
=> از اونجایی که دلیلی نداره بخوام واسه 2 موضوع مختلف 2 تا پست جدا پشت سرهم بدم فکر کردم اگه جدا کنم متوجه خواهید شد که از اون به بعد در خصوص شما نبود پست من !
=> من اگه از جیب خالی کردن حرف زده باشم باید برم بمیرم چون این آپدیت رایگان هست و ربطی به جیب خالی کردن نداره.
در کل که برای من جای سواله که میگی لیسانس نرم افزار هستی ولی بعضی تعاریف اولیه رو اشتباه میکنی. فکر نمیکنم با ادامه دادن بخوایم به نتیجه ای برسیم اما شاید شما بتونی کم کم حرف هایی رو که زدی یجورایی تغییر بدی ، به عبارتی ماست مالیش کنی که بهرحال واسه من فرقی نداره. شما تو اولین پستت با حالت تمسخر آمیز گفتی شما هم برید کتابخونه طراحی کنید منم جوابتو دادم. اگه توهینی هم صورت گرفته شروع کننده اش خود شما بودی. وقتی هم که بحث جدی باشه دلیلی نمیبینم واسه هر جمله ای که مینویسید علامت :)) بذارید چون من اصولا با همچین شخصی بحث نمیکنم. موفق باشی
 
ورد DX و OpenGL نظر میدن. اقتضای سنی بعضی از افراد اینگونه ایجاب میکنه و کاریش نمیشه کرد.
در آخر هم شما میتونید احساس پیروزی داشته باشید بخاطر داشتن DX 11.2 و بهتون تبریک میگم.
از اول این تاپیک بحث سر این بود که PS4 قادر به اجرای DX هست یا نه
ولی خود شماها اومدید بحث مقایسه DX با OpenGL رو راه انداختید
بعد هم اینگونه پست هایی رو دادید مانند همینیکه Bold کردم
چند چندید با خودتون؟؟؟
در هر تاپیکی که مربوط به چیزی که نمیخواید ازش استفاده کنید چرا اصلا پست میدید؟؟
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or