مایکروسافت از آخرین تکنولوژی گرافیکی در دست ساخت، رونمایی کرد

Pythonistas

کاربر سایت

directx.jpg


مایکروسافت از DirectX 11.2 رونمایی کرد، نسخه آپدیت شده از فناوری گرافیکی موجود که " یک میزبان برای ویژگی های جدید جهت بهبود عملکرد" در بازی و اپلیکیشن های گرافیکی را ارائه می دهد.
ویژگی بارز DirectX 11.2 تکنولوژی "Tiled Resources" است، یک تکنولوژی پیشرفته گرافیکی است که به سازندگان این امکان را می دهد، موجودیت های را با رزولشن بالا در یک صحنه پویا و بدون سربار کارت گرافیک ایجاد کنند، این تکنولوژی تضمین می کند که بافت ها به هیچ وجه تار دیده نشوند، به خصوص وقتی یک صحنه نزدیک و به صورت کلوزآپ دیده شود. مایکروسافت توضیح می دهد که Tiled Resources این امکان را به توسعه دهندگان می دهد که "بازی های را با حجم جزئیات بی سابقه ای ایجاد نمایند"
DirectX 11.2 همچنین باعث ایجاد تاخیر کم در پاسخگویی در نرم افزارهای DirectX می شود؛ امکان " پاسخگویی سریع تر رابط کاربری نرم افزار ها " را می دهد.
لازم به ذکر است این تکنولوژی، با Xbox One و دستگاه هایی که با سیستم عامل Windows 8.1 اجرا می شوند، سازگار است. می توانید جزئیات بیشتر در مورد DirectX 11.2 از سایت مایکروسافت مشاهده کنید.

آپدیت خبری :
این تکنولوژی علاوه بر این که برای پلتفرم های ذکر شده قابل دسترس خواهد بود، همچنین برای سایر کنسول های نسل آینده نیز قابل استفاده خواهد بود.


 
DX11.2 خیلی جلوتر هست و اگر اختصاصی XBOX ONE باشه یک برتری محسوسی رو به این کنسول نسبت به رقیب ها میده



کدوم ضعیف..؟ هیچ بازی سازی از ضعیف بود XBOX ONE حرفی نزده مطمئن باش اگر ضعیف تر بود الان همه بازی سازها صداشون در اومده بود..
الان که دارم خوب فکر میکنم میبینم شما همونی هستید که تا ساعت 3 نصف شب نشسته بودید تا کنفرانس معرفی PS4 رو ببینید....
از کی هیتر سونی شدید که ما نفهمیدیم؟
 
الان که دارم خوب فکر میکنم میبینم شما همونی هستید که تا ساعت 3 نصف شب نشسته بودید تا کنفرانس معرفی PS4 رو ببینید....
از کی هیتر سونی شدید که ما نفهمیدیم؟

من و خیلیای دیگه هم کنفرانس سونی رو دیدیم دقیقا مثل خیلی از فنهای سونی که کنفرانس مایکرو رو دیدن
دیدن یه کنفرانس دلیل طرفداری از اون کنفرانس و برگزار کنندش نیست
 
من و خیلیای دیگه هم کنفرانس سونی رو دیدیم دقیقا مثل خیلی از فنهای سونی که کنفرانس مایکرو رو دیدن
دیدن یه کنفرانس دلیل طرفداری از اون کنفرانس و برگزار کنندش نیست
دیدن ایشون فرق داشت و از سر شوق بود....
 
فعلا جنگ گرافیک کنسولا هنوز شروع نشده مثال معروفش این که کیلزون فقط از سه گیگ رم ps4 استفاده میکنه مسلما xbone هم از تمام ظرفیتش استفاده نشده اگر فرق عمده ای بین گرافیک دو کنسول وجود داشته باشه الان معلوم نمیشه باید دو سه سال دیگه صبر کرد همونطور که الان تازه میشه در مورد گرافیک در این نسل نظر داد
 
اينکه 3 گيگ بافت را به 64 mb خلاصه ميکنه کمی از شق القمر نداره ....
داداش اینا همش تبلیغات الکیه در آینده خواهیم دید این تکنولوژی هم فراموش خواهد شد......
اینم مثل اون همه تبلیغت directx 11 است که خیلیا از جمله خودم رفتیم گرافیک هماهنگ باهاشو خریدیم ولی در عمل دیدیم چیز شاخی نبود.
 
بیخودی دارین بحث میکنید DirectX فقط یک کتابخوانه گرافیکی همین هر کسی میتونه این کتابخانه جدید بنویسه اسمش رو بزاره هر چیزی اما اینکه به صورت یکجا هستش فقط کمک میکنه در بالا بردن سرعت کار حالا ملت تا الان که با OPENGL کار میکردن چیکار میکردن به جای استفاده از کتابخانه آماده DirectX از کتابخانه آماده OPENGL استفاده میکردن که هم مجانیه هم اینکه هر تغییری که نیاز باشه بهش میدن و پیشرفتش میدن خودشون هر جوری که بخوان همونکاری که سونی با PS3 انجام داد ماکروسافت هم DirectX داشت روی 360 خوب الان بحث چیه من متوجه نمیشم .

انحصاریه خوب از اون طرف سونی میتونه چند نفر رو بزاره یک چیز بهتر برای OPENGL بنویسن حالا اون اسمش DirectX اون یکی OPENGL یعنی بحث های میکنید .
 
داداش اینا همش تبلیغات الکیه در آینده خواهیم دید این تکنولوژی هم فراموش خواهد شد......
اینم مثل اون همه تبلیغت directx 11 است که خیلیا از جمله خودم رفتیم گرافیک هماهنگ باهاشو خریدیم ولی در عمل دیدیم چیز شاخی نبود.
تا يک حديش شايد ولی اگر دروغ باشه بازيسازها و شرکت ها صداشون در ميآد ...
مثل توی ايران نيست که ....
 
بیخودی دارین بحث میکنید DirectX فقط یک کتابخوانه گرافیکی همین هر کسی میتونه این کتابخانه جدید بنویسه اسمش رو بزاره هر چیزی اما اینکه به صورت یکجا هستش فقط کمک میکنه در بالا بردن سرعت کار حالا ملت تا الان که با OPENGL کار میکردن چیکار میکردن به جای استفاده از کتابخانه آماده DirectX از کتابخانه آماده OPENGL استفاده میکردن که هم مجانیه هم اینکه هر تغییری که نیاز باشه بهش میدن و پیشرفتش میدن خودشون هر جوری که بخوان همونکاری که سونی با PS3 انجام داد ماکروسافت هم DirectX داشت روی 360 خوب الان بحث چیه من متوجه نمیشم .

انحصاریه خوب از اون طرف سونی میتونه چند نفر رو بزاره یک چیز بهتر برای OPENGL بنویسن حالا اون اسمش DirectX اون یکی OPENGL یعنی بحث های میکنید .
دقیقا همینه.
ولا به خدا بعضی از دوستان گنده اش کردن وگرنه حتی ارزش نداره به خاطرش 7 صفحه تاپیک جلو برد.
 
فعلا شما 780GTX هم بگیری DX 11.1 ساپورت خواهد کرد نه بیشتر .
7990 هم بگیری باز همینه .
ماکروسافت DX 12 هم بده هیچ فرقی با 11 و 11.1 و11.2 نداره همش برای خالی کردن جیب من و شماست .
 
دقیقا همینه.
ولا به خدا بعضی از دوستان گنده اش کردن وگرنه حتی ارزش نداره به خاطرش 7 صفحه تاپیک جلو برد.
این شمایی که داری قضیه رو کوچیک جلوه میدی به نظر شما این قابلیت های جدید که معرفی شده چیز بیخودیه ؟
همین تکنولوژی های جدید هست که باعث پیشرفت صنعت گیم میشه

فعلا شما 780GTX هم بگیری DX 11.1 ساپورت خواهد کرد نه بیشتر .
7990 هم بگیری باز همینه .
ماکروسافت DX 12 هم بده هیچ فرقی با 11 و 11.1 و11.2 نداره همش برای خالی کردن جیب من و شماست .

کارت گرافیک های dx11 اینم پشتیبانی میکنند لازم نیست دست تو جیبت کنی آپدیتشم رایگانه
 
این شمایی که داری قضیه رو کوچیک جلوه میدی به نظر شما این قابلیت های جدید که معرفی شده چیز بیخودیه ؟
همین تکنولوژی های جدید هست که باعث پیشرفت صنعت گیم میشه



کارت گرافیک های dx11 اینم پشتیبانی میکنند لازم نیست دست تو جیبت کنی آپدیتشم رایگانه

دوست عزیز ؛ اگه کسی بخواد قضیه ای رو کوچک یا بزرگ جلوه بده شما فن های مایکرو هستید.
فعلا که PS4 از 8GB حافظه ی فوق سریع GDDR5 استفاده میکنه که 7GBـش به بازی اختصاص داده شده در حالیکه X1 از 8GB حافظه ی DDR3 استفاده میکنه که 5 گیگ آن برای بازی در دسترس خواهد بود.
پس چطور اونموقع این تفاوت واضح حافظه چیز خاصی نبود ولی DX 11.2 باعث پیشرفت صنعت گیم شد؟ در حالیکه OpenGL 4.3 هم همون کارایی رو داره ! OpenGL هم از سر کوچه پیدا نشده ، برای کمپانی Silicon Graphics ـه که نیاز به معرفی نداره.حالا اینکه شما آشنایی نداری دلیل به برتری DX نیست.



OpneGL = Open Graphics Library و فکر کنم همه با مفهوم open source آشنا هستن.

خوبه که بازیهای کامپیوتری علاوه بر سرگرمی حداقل 2 تا کلمه و جمله ی انگلیسی هم به مخاطبشون یاد میدن.
 
آخرین ویرایش:
دوست عزیز ؛ اگه کسی بخواد قضیه ای رو کوچک یا بزرگ جلوه بده شما فن های مایکرو هستید.
فعلا که PS4 از 8GB حافظه ی فوق سریع GDDR5 استفاده میکنه که 7GBـش به بازی اختصاص داده شده در حالیکه X1 از 8GB حافظه ی DDR3 استفاده میکنه که 5 گیگ آن برای بازی در دسترس خواهد بود.
پس چطور اونموقع این تفاوت واضح حافظه چیز خاصی نبود ولی DX 11.2 باعث پیشرفت صنعت گیم شد؟ در حالیکه OpenGL 4.3 هم همون کارایی رو داره ! OpenGL هم از سر کوچه پیدا نشده ، برای کمپانی Silicon Graphics ـه که نیاز به معرفی نداره.حالا اینکه شما آشنایی نداری دلیل به برتری DX نیست.
نظر من کلا به نظر شما نزدیکتر است
 
توی گوگل و wikipedia سرچ می زنید حداقل 2 خطش رو بخونید :-j

silicon graphics سال 2009 جمع کرد رفت، سالیانی هست OpenGL توسط khronos group داره توسعه پیدا می کنه


anyway, flamers are everywhere
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or