مایکروسافت از آخرین تکنولوژی گرافیکی در دست ساخت، رونمایی کرد

Pythonistas

کاربر سایت

directx.jpg


مایکروسافت از DirectX 11.2 رونمایی کرد، نسخه آپدیت شده از فناوری گرافیکی موجود که " یک میزبان برای ویژگی های جدید جهت بهبود عملکرد" در بازی و اپلیکیشن های گرافیکی را ارائه می دهد.
ویژگی بارز DirectX 11.2 تکنولوژی "Tiled Resources" است، یک تکنولوژی پیشرفته گرافیکی است که به سازندگان این امکان را می دهد، موجودیت های را با رزولشن بالا در یک صحنه پویا و بدون سربار کارت گرافیک ایجاد کنند، این تکنولوژی تضمین می کند که بافت ها به هیچ وجه تار دیده نشوند، به خصوص وقتی یک صحنه نزدیک و به صورت کلوزآپ دیده شود. مایکروسافت توضیح می دهد که Tiled Resources این امکان را به توسعه دهندگان می دهد که "بازی های را با حجم جزئیات بی سابقه ای ایجاد نمایند"
DirectX 11.2 همچنین باعث ایجاد تاخیر کم در پاسخگویی در نرم افزارهای DirectX می شود؛ امکان " پاسخگویی سریع تر رابط کاربری نرم افزار ها " را می دهد.
لازم به ذکر است این تکنولوژی، با Xbox One و دستگاه هایی که با سیستم عامل Windows 8.1 اجرا می شوند، سازگار است. می توانید جزئیات بیشتر در مورد DirectX 11.2 از سایت مایکروسافت مشاهده کنید.

آپدیت خبری :
این تکنولوژی علاوه بر این که برای پلتفرم های ذکر شده قابل دسترس خواهد بود، همچنین برای سایر کنسول های نسل آینده نیز قابل استفاده خواهد بود.


 
دوستان اگه چیزی برای contribute دارید توی بحث شرکت کنید. اگه ندارید، بیخودی پارازیت نندازید.

چنین پست هایی به هیچ وجه مجاز نیست و در صورت مشاهده بعدی قطعا اخطار میگیرید.

واقعا بازیسنتر یه بیبی سیتر میخواد .

این تخصص رو میزاشتید برای ساخت بازی الان ایران جزو سه کشور برتر بازی سازی بود.
 
از اونجایی که کسی نگفت فرقش با مگاتکسچر چیه ,طبق چیزایی که دیدم به نظرم یکین(شاید هم اشتباه میکنم,کسایی که واردترن نظر ندادن که:():


هر دو dynamic page table دارن که راحت جابهجا میکنن صفحاتو و 3گیگ دیتا رو با جابه جایی pageها تبدیل به 60مگ کردن که چون به صورت اتوماتیک انجام میشه دشواری ای برای برنامه نویس نداره.
در هردو دیتا اصلی روی دیسک موجوده و هرجا نیاز شد اون قسمت مورد نیازو از دیسک میخونه و به حافظه انتقال میده.

کارمک گفته بود که در اینده قدرت مگاتکسچرو میبینین که حالا حرفش داره به واقعیت تبدیل میشه و این قابلیت به یکی از قابلیتهای DX تبدیل شده.(کلا این بشر چندسالی از بقیه جلوتره :دی)
البته در حال حاضر id داره روی تکنولوژی ای پیشرفته تر از مگاتکسچر کار میکنه که بیسش همین مگاتکسچره به نام (Sparse Voxel Octree (SVO که احتمال داره با id tech6 بیاد.

 
الان به یه چیزی برخوردم.
اقای کارمک در بازی Rage از یه تکنولوژی تو همین مایه ها برای بازیش استفاده کرده بود.
یه جا استاد گفته بود اگه از تکنولوژی Virtua Textures استفاده نمیکرد بازیش بالای 60 گیگ فضا میخواست.پس معلومه قبلا این کار توسط استاد کارمک انجام شده به نظر این تکنولوژی که در directx 11.2 استفاده شده یه چیزی تو همون مایه های Virtua Textures استاد باشه.
 
آخرین ویرایش:
یه سری نکته میخوام بگم والسلام .....

1- OPEN GL و DX هر دو یک کتابخونه برای زبانهای برنامه نویسی هستن .
2- OPEN GL تو تمام زبانهای برنامه نویسی که قابلیت اجرایی دارن به یه شکل استفاده میشه . یعنی اگر مثلا تو زبان C++ برنامه ای مبتنی بر OPEN GL بنویسید ، میتونید همون برنامه رو با ویژوال هم فراخونی کنید .
3- تو تمام زبانها اگر از OPEN GL برای ساخت و رندر و تنظیمات پیکسل تصاویر استفاده کنیم ، متغیر های ورودی به شکل زیر هست :

مثال: ( تنظیمات پیکسل )

#include <GL\gl.h>

مثال: ( رندر )

HGLRC hRc=NULL;
int m_PixelFormat;


اما DIRECT X :

- DirectX شامل توابع پشتیبانی از گرافیک دو بعدی و سه بعدی، کنترل هزاران وسیله ورودی، توابع مخلوط‌سازی و نمونه‌برداری صدا و موسیقی خروجی، کنترل بازی‌های شبکه‌ای و چند‌کاربری و کنترل قالب‌های گوناگون جریان چند رسانه‌ای می‌باشند.
1- معمولا برای پروژه های دایرکت X از 2 نرم افزار جانبی به اسم Vstudio.net و DirectX SDK برای پردازش و رندر بازیها استفاده میشه . به همین دلیل معمولا برنامه های کاربردی ویندوز با ++C نوشته نمیشه . چون واقعا سخته .
2- Library های مورد استفاده تو DirectX مجموعه ای از دستور العمل ها و توابع هستند که زیر مجموعه DirectX SDK اند و با فرمت DLL شناخته میشن . این توابع کتابخونه به اسم DirectX Library شناخته میشن که باید قبل از شروع کار به Visual Studio معرفی بشن .

====================================================

اما یه سری تفاوت هم دارن ......

- از
DirectX بیشتر ا بیشتر برای بازیها استفاده میشه و OPEN GL تا قبل از PS4 مخصوص پلتفرم سونی بود .
- بین OPEN GL و DX تفاوت خیلی زیادی از نظر توابع وجود نداره . تفاوت اصلی بین این 2 تا تو نوع برنامه نویسی اونهاست که خیلی ها از جمله ( جان کارمک ) کار با DX رو راحت تر میدونن .
- شرکت انویدیا به صورت سمی از OPEN GL پشتیبانی میکنه و AMD هم اولویت پشتیبانیش DX هست . ( این مورد و میشه تو کارت تایتان یا سری های مختلف کارت های ATI/AMD دید ) .
- مشکل بزرگ DX اینه که همیشه باید با سخت افزار های جدید بیاد و با آپدیت های نرم افزاری کار نمیکنه . یعنی حتما باید بستر سخت افزاری آماده باشه . ( نمونه = نسل جدید XBOX و نسل جدید DX ) . اما OPEN GL برعکسه .
- OpenGL سریع تر از DirectX هست . ( این مورد هنوز در مقابل DX 11.2 تست نشده - مبنای تست هم فکر کنم رندر گیری تو رسم توابع مثلثاتی بوده ) .


- یکی از دوستان میگفت میشه به DX زبان برنامه نویسی هم گفت چون خیلی وسیعه . ( درست میگه ، هر کسی که با DX کار کرده باشه میدونه که میشه با DX یه چیزی شبیه Windows Media Player نوشت !!! اما OpenGL فقط برای گرافیک سه بعدی استفاده میشه ) .
- کامپایل بازیهای ساخته شده با Directx سریعتر از OPEN GL هست .
- مشکل بزرگ GL اینه که اصلا از توابع صوتی پشتیبانی نیمکنه ( برای بکارگیری صوت باید از کتابخانه‌های کمکی همچون fmod یا OpenAL استفاده کنیم‌).



اما DX ها نسخه جدید اونقدر قدرتمند شدن که واقعا جای GL و تنگ کردن . الان DX به صورت رسمی تا قبل از نسخه 11.2 از تکنیک های Multi-Threading ، Tessellation ، Direct Compute ، ‪Shader Model5‬ ، محاسبات ‪GP-GPU‬ و Post Processing ، Ray Tracing‬ و ... استفاده میکنه که ازش غولی ساخته که همه چی رو از ته درو میکنه .

2-DX11-narenji-ir.jpg
3-DX11-narenji-ir.jpg



استفاده از تکنیک Ray Tracing برای ردیابی مسیر تابش نور از منبع نور به جسم و هم چنین از اشیاء دیگر تو نسخه 11 . این تکنیک باعث ایجاد بازتاب های بسیار واقع گرایانه و طبیعی می شود.

6-DX11-narenji-ir.jpg



=============================

هر 2 تای این کتابخونه ها واقعا قدرتمند هستن و پشتیبانهای قدرتمندتری مثل انویدیا و AMD دارن ، اما تو نسل جدید کنسولها هر 2 شون رفتن به سمت DX . امیدواریم بستر نرم افزاری PS4 هم آماده پشتیبانی از SX بشه تا سازنده های خلاق انحصاری های pS4 با DX هم بتونن اوج هنر و خلاقیت خودشون و نشون بدن .

اطلاعات بیشتر
 
آخرین ویرایش:
- از DirectX بیشتر ا بیشتر برای بازیها استفاده میشه و OPEN GL تا قبل از PS4 مخصوص پلتفرم سونی بود .
PS3 بصورت کامل از Open GL حمایت نمی کرد و میان افزار مربوط به خودش رو داشت و تنها در برخی زیر لایه های اون از Open GL 2.X استفاده کرد .
یکی از دلایل اصلی که برنامه نویسان باهاش مشکلی اساسی داشتن همین بود .

- بین OPEN GL و DX تفاوت خیلی زیادی از نظر توابع وجود نداره . تفاوت اصلی بین این 2 تا تو نوع برنامه نویسی اونهاست که خیلی ها از جمله ( جان کارمک ) کار با DX رو راحت تر میدونن .

جنگ بین DX و Open GL سال هاست که هست و تمومی نداره .
جان کارمک از اصلی ترین حامیان Open GL از دیرباز بوده و هست ، جایی هم نگفته که کارکردن با DX راحت تره ، گفته Direct3d نسبت به Open GL دارای راندمان بهتری برای پردازش گرافیکی (چند نخی) می باشد ولی باز هم بخاطر این مزیت به DX سویچ نخواهد کرد .
long story short این خبر مال خیلی وقت پیشه و Open GL در این زمینه بهتر شده .

- OpenGL سریع تر از DirectX هست . ( این مورد هنوز در مقابل DX 11.2 تست نشده - مبنای تست هم فکر کنم رندر گیری تو رسم توابع مثلثاتی بوده ) .

:|

- یکی از دوستان میگفت میشه به DX زبان برنامه نویسی هم گفت چون خیلی وسیعه . ( درست میگه ، هر کسی که با DX کار کرده باشه میدونه که میشه با DX یه چیزی شبیه Windows Media Player نوشت !!! اما OpenGL فقط برای گرافیک سه بعدی استفاده میشه ) .

:|

هر 2 تای این کتابخونه ها واقعا قدرتمند هستن و پشتیبانهای قدرتمندتری مثل انویدیا و AMD دارن ، اما تو نسل جدید کنسولها هر 2 شون رفتن به سمت DX . امیدواریم بستر نرم افزاری PS4 هم آماده پشتیبانی از SX بشه تا سازنده های خلاق انحصاری های pS4 با DX هم بتونن اوج هنر و خلاقیت خودشون و نشون بدن .

دیدن کنسولی با DX به غیر از محصولات مایکروسافت در حد خوابه .
 
PS3 بصورت کامل از Open GL حمایت نمی کرد و میان افزار مربوط به خودش رو داشت و تنها در برخی زیر لایه های اون از Open GL 2.X استفاده کرد .
یکی از دلایل اصلی که برنامه نویسان باهاش مشکلی اساسی داشتن همین بود .
.
بالاخره ps3 به خوبی توسنت ازش استفاده کنه و نمونه اش هم انحصاری های بی نظیر این کنسولن .
جنگ بین DX و Open GL سال هاست که هست و تمومی نداره . جان کارمک از اصلی ترین حامیان Open GL از دیرباز بوده و هست ، جایی هم نگفته که کارکردن با DX راحت تره ، گفته Direct3d نسبت به Open GL دارای راندمان بهتری برای پردازش گرافیکی (چند نخی) می باشد ولی باز هم بخاطر این مزیت به DX سویچ نخواهد کرد . ong story short این خبر مال خیلی وقت پیشه و Open GL در این زمینه بهتر شده .

قبول دارم . به همین دلیل هم هست که ID Software سالهاست داره از open gl استفاده و پشتیبانی میکنه .

دیدن کنسولی با DX به غیر از محصولات مایکروسافت در حد خوابه

این مورد کم کم داره به واقعیت تبدیل میشه . در مورد زیر هم فکر کنم شما مشکل داری و تعجب کردی !

OpenGL سریع تر از DirectX هست . ( این مورد هنوز در مقابل DX 11.2 تست نشده - مبنای تست هم فکر کنم رندر گیری تو رسم توابع مثلثاتی بوده ) .

در این مورد باید بگم که اکثر شرکت های بزرگ گرافیکی جهان برای کراهای گرافیکشون از پلتفرم ( SGI ( Silicon Graphics Incorporated استفاده میکنن . پلتفرم SGI هم از OPEN GL برای ترسیم مبانی برداری خودش استفاده میکنه ، چون قدرتمند تره . . directx کاملا شی گرا ست اما opengl نه. مصرف resource در directx خیلی بیشتر از opengl هست و برای نوشتن بازی مناسب تره. در کل میگن اگر از ویندوز استفاده میکنید directx بهتره و گرنه همان opengl بهترین کارایی رو داره .

اما مشکل سونی 2 چیزه :

1- اومدن پشتیبانی سخت افزاری رو به واسطه حالا چیپ مخصوص یا هر چی که هست DX انجام دادن . از طرفی معماری سخت افزار PS4 ، مثل XBOX ONE توسط AMD انجام شده و AMD هم پشتیبان و حامی رسمی DX هست و به صورت رسمی تو محصولاتش ازش استفاده میکنه .

2- از طرفی سیستم عامل جیدد PS4 مشخص شده که چیه و طبق گفته خیلی از برنامه نویسان حتما باید سیستم سخت افزار مقصد باید یا ویندوز باشه یا چیزی که شبیه به ویندوز باشه و بتونه از DX استفاده کنه . چون فقط ساپورت سخت افزاری مناسب نیست .

حالا حرف من اینه که اگر سونی به واسطه AMD/ATI اومده پشتیبانی از DX برای PS4 قرار داده ، پس قاعدتا مشکل چندانی برای اجرای نرم افزاریش نباید داشته باشه .

اینجا هم لیست کاملی از game engines های استفاده شده توسط این 2 کتابخونه رو با شرح جزیئات بسیار کامل آورده »

List of game engines - Wikipedia, the free encyclopedia

و تو لینک زیر هم میتونید اطلاعات کامل و جامعی درباره OPEN GL بخونید :

OpenGL - Wikipedia, the free encyclopedia
 
صحبت های حسین

حسین جان ممنون اما بعضی موارد اشتباه هستش که گفتم بگم دوباره اول از همه DX زبان نیست اینکه خیلی وسیع هستش ربطی به زبان برنامه نویسی بودن نداره زبان برنامه نویسی به اسمبلی میگن C و C# و C++ و JAVA و Delphi و ... میگن شما نمیتونی چیزی رو در DX تغییر بدی بلکه میتونی فقط استفاده کنی جایی که نیاز داری یعنی برای شما یار کمکی هست .

همون جوری که OpenGL همینه .

در مورد اینکه DX فلان و ... داره OpenGL هم داره فقط نه به اسم که شما میشناسی به خاطر اینکه شرکت ها کنسول سازی مثل سونی یا نینتندو همیشه توابع کتابخانه ای گرافیکی خودشون دارن نه PS2 نه PS3 نه PS1 هیچ کدام DX نبودن به خاطر اینکه شرکت های کنسول سازی نیازی به تمام توابع کتابخانه ای DX ندارن اون چیزی هم که نیاز داشته باشن مینویسن .

اشتباه بعدی اینکه خیر PS3 کاملا از OpenGL استفاده نمیکرد و توابع کتابخانه ای خودش داشت .


مورد بعدی خوب مشخصه شما اگه بخوای با OpengGL کار کنی باید وقت بزاری و چیزی که میخوای و خودت در بیاری اما در DX بیشتر چیز ها اماده هستش اما همون جوری که گفتی DX فقط به صورت سخت افزاری قابل ارتقاع است و برعکس OpenGL میشه هر جوری خواستی تغییرش بدی انم به خاطر اینکه DX Open Source نیست بر عکس OpenGL چرا .
در مورد اینکه DX سریعتر از OpenGL هستش موقع کامپایل دقیقا برعکس گفتی به خاطر اینکه DX تابع کتابخانه ای بزرگتری داره و زمان بیشتری میگره تا کامپایلر برنامه همچی چک کنه .
 
چیزی نمی شه درباره ی نرم افزار به ms گفت توی این زمینه همیشه پیشتاز بوده مخصوصا dx که بهترین رابط گرافیکی هست اگه خبرهای خوب درباره ی one به همین خوبی پیش بره اینده ی بسیار روشنی داره
 
حسین جان ممنون اما بعضی موارد اشتباه هستش که گفتم بگم دوباره اول از همه DX زبان نیست اینکه خیلی وسیع هستش ربطی به زبان برنامه نویسی بودن نداره زبان برنامه نویسی به اسمبلی میگن C و C# و C++ و JAVA و Delphi و ... میگن شما نمیتونی چیزی رو در DX تغییر بدی بلکه میتونی فقط استفاده کنی جایی که نیاز داری یعنی برای شما یار کمکی هست . همون جوری که OpenGL همینه .

.
کاملا درسته و قبول دارم . :d البته میشه باهاش یه پلیر ساخت ! با اینکه زبان برنامه نویسی نیست ! اینو چه طوری توجیه میشه کرد ؟
در مورد اینکه DX فلان و ... داره OpenGL هم داره فقط نه به اسم که شما میشناسی به خاطر اینکه شرکت ها کنسول سازی مثل سونی یا نینتندو همیشه توابع کتابخانه ای گرافیکی خودشون دارن نه PS2 نه PS3 نه PS1 هیچ کدام DX نبودن به خاطر اینکه شرکت های کنسول سازی نیازی به تمام توابع کتابخانه ای DX ندارن اون چیزی هم که نیاز داشته باشن مینویسن .
ممنون از این توضیح . اگه بتونی یه منبع هم بذاری که حرفات معتبر تر میشه :d

اشتباه بعدی اینکه خیر PS3 کاملا از OpenGL استفاده نمیکرد و توابع کتابخانه ای خودش داشت .
در این مورد اطلاعی ندارم و ممنون از توضیح .

در مورد اینکه DX سریعتر از OpenGL هستش موقع کامپایل دقیقا برعکس گفتی به خاطر اینکه DX تابع کتابخانه ای بزرگتری داره و زمان بیشتری میگره تا کامپایلر برنامه همچی چک کنه

احتمالا اشتباه گفتم . البته تو این مورد صحبت های خیلی زیادی هست . فکر کنم باید یه تست مثلا بنچمارکی یا چیزی باشه تا بهتر مشخص یشه .

مورد بعدی خوب مشخصه شما اگه بخوای با OpengGL کار کنی باید وقت بزاری و چیزی که میخوای و خودت در بیاری اما در DX بیشتر چیز ها اماده هستش اما همون جوری که گفتی DX فقط به صورت سخت افزاری قابل ارتقاع است و برعکس OpenGL میشه هر جوری خواستی تغییرش بدی انم به خاطر اینکه DX Open Source نیست بر عکس OpenGL چرا .

اینم قبول دارم
 
کاملا درسته و قبول دارم . :d البته میشه باهاش یه پلیر ساخت ! با اینکه زبان برنامه نویسی نیست ! اینو چه طوری توجیه میشه کرد ؟
ممنون از این توضیح . اگه بتونی یه منبع هم بذاری که حرفات معتبر تر میشه :d
در این مورد اطلاعی ندارم و ممنون از توضیح .
احتمالا اشتباه گفتم . البته تو این مورد صحبت های خیلی زیادی هست . فکر کنم باید یه تست مثلا بنچمارکی یا چیزی باشه تا بهتر مشخص یشه .
اینم قبول دارم

به خاطر اینکه پلیر خودش به تنهایی چیزی نداره یک صفحه خالیه که تصویر رو پخش میکنه که انم به کمک توابع خود DX اجرا میشه نیازی به برنامه نویسی نداره شما فقط از توابع که قبلا نوشته شده داری استفاده میکنی و فقط اجرا میگیری ازش اما وقتی بخوای یک برنامه پلیر پیشرفته بسازی دیگه با DX به تنهایی نمیشه .

در اون دو مورد که توضیح خواستی میتونی در این لینک دانلودی که دادم اطلاعات خوبی در موردش به دست بیاری .

https://www.khronos.org/assets/uplo...iggraph2006/OpenGL_ES_BOF/OpenGL-ES-Demos.ppt اینم اطلاعات بیشتر در مورد کتابخانه گرافیکی PS3 .
 
در این مورد باید بگم که اکثر شرکت های بزرگ گرافیکی جهان برای کراهای گرافیکشون از پلتفرم ( SGI ( Silicon Graphics Incorporated استفاده میکنن . پلتفرم SGI هم از OPEN GL برای ترسیم مبانی برداری خودش استفاده میکنه ، چون قدرتمند تره . . directx کاملا شی گرا ست اما opengl نه. مصرف resource در directx خیلی بیشتر از opengl هست و برای نوشتن بازی مناسب تره. در کل میگن اگر از ویندوز استفاده میکنید directx بهتره و گرنه همان opengl بهترین کارایی رو داره .

قبلا ها می گفتند Open GL در ضمینه محاسبات حجیم پردازشی سه ظلعی ها از سرعت بیشتری برخورداره ، ولی اون موقع این مقایسه رو با Directx 9.c انجام می دادند ، که توده ای سرهم از توابع و متد ها و ساختارهای گرافیکی بود، DirectX10 که عرضه شد جهش بزرگی برای DX بود ، و از لحاظ طراحی آرشیتکت تغیرات وسیعی کرد ، همچنین مدیریت منابع بهینه تر شد و همینطور ادامه پیدا کرد ، قابلیت هایگرافیکی و پردازشی جدیدی بهش اضافه شد و باز به نسبت پیشرفته تر شدنش قابلیت های جدیدی به منظور هر چه سبک تر و سریع بودن راندمان کاری اضافه شد یا تغییر پیدا کرد.

1- اومدن پشتیبانی سخت افزاری رو به واسطه حالا چیپ مخصوص یا هر چی که هست DX انجام دادن . از طرفی معماری سخت افزار PS4 ، مثل XBOX ONE توسط AMD انجام شده و AMD هم پشتیبان و حامی رسمی DX هست و به صورت رسمی تو محصولاتش ازش استفاده میکنه .

2- از طرفی سیستم عامل جیدد PS4 مشخص شده که چیه و طبق گفته خیلی از برنامه نویسان حتما باید سیستم سخت افزار مقصد باید یا ویندوز باشه یا چیزی که شبیه به ویندوز باشه و بتونه از DX استفاده کنه . چون فقط ساپورت سخت افزاری مناسب نیست .

اینکه چه شرکتی روی GPU PS4 یا XBOX one کار می کنه نداره ، DirectX در انحصار Microsoft ـه چرا ؟ چون ماله Microsoft ـه ؟ چرا ؟ چون 18 ساله که داره اونو توسعه میده . 18 ساله که توسعه دهندگان DX بازار windows games رو گسترش دادند .
چرا باید مایکروسافت برگ برنده خودش رو بده دست رقیبش ؟!
در مورد نقل قول دوم : برای اجرای DX ، کنسول میزبان باید دارای کرنل ویندوز باشه . و الی قادر به اجرای Win32 نخواهد بود .


حالا اصلا چه کاریه که رو PS4 DX باشه بنظرم اگه سونی به همون شایعه جامه عمل بپوشونه و تماما از Open GL , Open CL حمایت کنه این نسل یه جنگ تمام عیار گرافیکی خواهیم داشت . :دی


در مورد اینکه DX سریعتر از OpenGL هستش موقع کامپایل دقیقا برعکس گفتی به خاطر اینکه DX تابع کتابخانه ای بزرگتری داره و زمان بیشتری میگره تا کامپایلر برنامه همچی چک کنه .

وقتی گیمر توی محیط زمان اجرا هست ، زمان کامپایل چه ارزشی داره ؟
 
قبلا ها می گفتند Open GL در ضمینه محاسبات حجیم پردازشی سه ظلعی ها از سرعت بیشتری برخورداره ، ولی اون موقع این مقایسه رو با Directx 9.c انجام می دادند ، که توده ای سرهم از توابع و متد ها و ساختارهای گرافیکی بود، DirectX10 که عرضه شد جهش بزرگی برای DX بود ، و از لحاظ طراحی آرشیتکت تغیرات وسیعی کرد ، همچنین مدیریت منابع بهینه تر شد و همینطور ادامه پیدا کرد ، قابلیت هایگرافیکی و پردازشی جدیدی بهش اضافه شد و باز به نسبت پیشرفته تر شدنش قابلیت های جدیدی به منظور هر چه سبک تر و سریع بودن راندمان کاری اضافه شد یا تغییر پیدا کرد.





اینکه چه شرکتی روی GPU PS4 یا XBOX one کار می کنه نداره ، DirectX در انحصار Microsoft ـه چرا ؟ چون ماله Microsoft ـه ؟ چرا ؟ چون 18 ساله که داره اونو توسعه میده . 18 ساله که توسعه دهندگان DX بازار windows games رو گسترش دادند .
چرا باید مایکروسافت برگ برنده خودش رو بده دست رقیبش ؟!
در مورد نقل قول دوم : برای اجرای DX ، کنسول میزبان باید دارای کرنل ویندوز باشه . و الی قادر به اجرای Win32 نخواهد بود .


حالا اصلا چه کاریه که رو PS4 DX باشه بنظرم اگه سونی به همون شایعه جامه عمل بپوشونه و تماما از Open GL , Open CL حمایت کنه این نسل یه جنگ تمام عیار گرافیکی خواهیم داشت . :دی




وقتی گیمر توی محیط زمان اجرا هست ، زمان کامپایل چه ارزشی داره ؟

خط آخر و من نگفتم ! فکر کنم اشتباه نقل و قول کردی !
میخوام ننظرت و در این مورد بدونم که فکر میکنی راهی هست که بشه WIN32 رو روی کرنل PS4 به روشی اجراش کرد ؟! مثلا مجازی سازی !
 
وقتی گیمر توی محیط زمان اجرا هست ، زمان کامپایل چه ارزشی داره ؟

برای بخش اجرا نگفتم برای بخشی که داری برنامه رو مینویسی و داری برنامه های کتابخانه ای رو صدا میزنی و استفاده میکنی گفتم .

زمان اجرای برنامه بحث فرق میکنه .
 
خط آخر و من نگفتم ! فکر کنم اشتباه نقل و قول کردی !
میخوام ننظرت و در این مورد بدونم که فکر میکنی راهی هست که بشه WIN32 رو روی کرنل PS4 به روشی اجراش کرد ؟! مثلا مجازی سازی !

کلا از هر روشی بخوای حساب کنی مشکلات زیادی وجود داره . فکر کنم "نه" بهترین پاسخ باشه .

پ ن : قبلا می گفتند که Xbox classic و 360 از نسخه ی اصلاح شده ی کرنل ویندور 2000 استفاده می کنه ، ولی خود مایکروسافت گفت که سیسم عامل این کنسول ها بر پایه زیرمجموعه ای از روابط برنامه نویسی نرم افزار ویندوزه ، حالا چطوری شده توی کنفرانس معرفی Xbox one گفتند ، این کنسول دارای 3 سیستم عامل هست که یکیش Windows kernel ـه الله اعلم :|


برای بخش اجرا نگفتم برای بخشی که داری برنامه رو مینویسی و داری برنامه های کتابخانه ای رو صدا میزنی و استفاده میکنی گفتم .


زمان بارگذاری DX آنچنان زیاد نیست ، من که هنگام بارگذاری source کد های Cryengine ( سمپل ها) احساس کندی نکردم ، بیشترین زمان صرف بارگذاری منابع شد که به نسبت سیستمی که من دارم زمان آنچنان زیادی نبود .
باز هم میگم این مساله مزیتی محسوب نمیشه ، و چون با Open GL هم کار نکردم نمی دونم برای این مقدار داده ، زمان بارگذاری چطوری باشه .

شما با چه نسخه ای از DX و چه زبانی کار می کنید که می فرمایید کنده ؟
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or