مایکروسافت از آخرین تکنولوژی گرافیکی در دست ساخت، رونمایی کرد

Pythonistas

کاربر سایت

directx.jpg


مایکروسافت از DirectX 11.2 رونمایی کرد، نسخه آپدیت شده از فناوری گرافیکی موجود که " یک میزبان برای ویژگی های جدید جهت بهبود عملکرد" در بازی و اپلیکیشن های گرافیکی را ارائه می دهد.
ویژگی بارز DirectX 11.2 تکنولوژی "Tiled Resources" است، یک تکنولوژی پیشرفته گرافیکی است که به سازندگان این امکان را می دهد، موجودیت های را با رزولشن بالا در یک صحنه پویا و بدون سربار کارت گرافیک ایجاد کنند، این تکنولوژی تضمین می کند که بافت ها به هیچ وجه تار دیده نشوند، به خصوص وقتی یک صحنه نزدیک و به صورت کلوزآپ دیده شود. مایکروسافت توضیح می دهد که Tiled Resources این امکان را به توسعه دهندگان می دهد که "بازی های را با حجم جزئیات بی سابقه ای ایجاد نمایند"
DirectX 11.2 همچنین باعث ایجاد تاخیر کم در پاسخگویی در نرم افزارهای DirectX می شود؛ امکان " پاسخگویی سریع تر رابط کاربری نرم افزار ها " را می دهد.
لازم به ذکر است این تکنولوژی، با Xbox One و دستگاه هایی که با سیستم عامل Windows 8.1 اجرا می شوند، سازگار است. می توانید جزئیات بیشتر در مورد DirectX 11.2 از سایت مایکروسافت مشاهده کنید.

آپدیت خبری :
این تکنولوژی علاوه بر این که برای پلتفرم های ذکر شده قابل دسترس خواهد بود، همچنین برای سایر کنسول های نسل آینده نیز قابل استفاده خواهد بود.


 
خوب، دعوا دیگه بسه

DirectX 11.2 will be exclusive to Windows 8.1 and Xbox One | VG247

Microsoft has announced DirectX 11.2, which will be exclusive to Windows 8.1 and Xbox One. According to the video below, courtesy of Evil Avatar, one of the new features touted is called “tiled resources”. This will allow video cards to use system ram to improve texture detail. It’s all very technical, but in other words, it will make things pretty, or something like that. Watch the demonstration below.

فکر کنم باید به خبر پست اول هم رجوع کنی ! چون تو پست گفته شده که این فریم ورک جدید برای تمام پلتفرم های دیگه هم میاد . حالا نسخه 11.2 رو نمیدونم ولی این نسخه جدید قصه اش با قبلیا فرق میکنه .
 
فکر کنم بهتر این باشه که به جای این حرفا ، اطلاعات درست و منطقی بدید و خود کاربرا یا خواننده میفهمه کی درست میگه و کی غلط میگه . اینطوری نه توهم توطئه تخریب به وجود میاد نه توهین و نه پست های بی ارزش .

بله پشتیبانی میکنه . چون معماری ps4 به سمت pc رفته ، از DX پشتیبانی رسمی میکنه . ربطی هم به مایکرو نداره ( الان یه عده میان میگن انحصاری مایکرو و هست نمیشه و ..... :d ) فقط اینو میگم که شرایط و قوانین ساخت بازی و نشر اون توسط DX برای سازندگان مستقل چنین اجازه ای رو به سونی میده .
.

مایکرو سافت اینجا نقش لولو سر خرمن داره ایا؟

همین پست صفحه قبلی سایت vg247 قشنگ جواب پست اولت رو داد:
DirectX 11.2 will be exclusive to Windows 8.1 and Xbox One | VG247

Microsoft has announced DirectX 11.2, which will be exclusive to Windows 8.1 and Xbox One. According to the video below, courtesy of Evil Avatar, one of the new features touted is called “tiled resources”. This will allow video cards to use system ram to improve texture detail. It’s all very technical, but in other words, it will make things pretty, or something like that. Watch the demonstration below

حالا هی باز بگو فریم ورک.

این ویژگیهای 11.2 میاد رو ps4 نگران نباشید منتها نه تحت نام دایرکس چون کرنل ps4 اصلا ربطی به ویندوز نداره و unix لایک هست.
 
من نمیدونم بحث چیه! ولی...
DX کتابخونه ای از کدها هست که به زبون اسمبلی نوشته شده و تحت سیستم عامل ویندوز کار میکنه. چرا ؟ چون مایکروسافت اینطوری ترجیح میده...
چرا DX رو ساختن؟ چون سیستم عامل ویندوز به نرم افزارها اجازه دسترسی مستقیم به سخت افزار رو نمیده و هر نرم افزاری تحت ویندوز باید از تابعهای ویندوز و اسمبلی های مایکروسافت برای دسترسی به سخت افزار استفاده کنه که البته کار برنامه نویسها رو راحت میکنه.
ولی برنامه های گرافیکی و چند رسانه ای احتیاج به چنین سطح دسترسی ای به سخت افزار دارن برای همین مایکروسافت اومد محیط برنامه نویسی Direct رو برای این برنامه ها ایجاد کرد در واقع Direct از یک سری توابع برنامه نویسی تشکیل شده است که به تولید کننده ها اجازه دسترسی به امکانات ویژه سخت افزارها را میده و این امکان را ایجاد می کنه که از سخت افزار با حداکثر تواناییش استفاده بشه.
Xbox از Direct XBox استفاده میکنه که تحت سیستم عامل Xbox OS کار میکنه و خیلی شبیه به DX هست دلیلش هم خیلی مشخصه چون مایکروسافت ساختتش.
مایکروسافت DX ـو با همکاری نزدیک کمپانیهای سازنده چیپهای گرافیکی توسعه میده و از آخرین قابلیتهای اونها پشتیبانی میکنه.
اونایی که برنامه نویسی میکنن وقتی مثلا میخوان از توابع موجود در DX تو پروژشون تحت ویندوز استفاده کنن باید رفرنسهاشو به منابع پروژشون اضافه کنن به عنوان مثال اونایی که با زبون برنامه نویسی C# مینویسن:
Code:
Using Microsoft.DirectX;
Using Microsoft.DirectX.Direct3D;

و بعدش شروع میکنن از کلاسهای موجود تو DX استفاده میکنن که خودش شامل توابع و پارامترهای مختلف هست که از سخت افزار استفاده میکنه.

حالا آیا میشه از DX روی سیستمی که از سیستم عامل ویندوز استفاده نمیکنه استفاده کرد؟ جواب منفیه.مگر اینکه مایکروسافت نسخه ای از اون رو برای پلتفرم دیگه ای تهیه کنه.
در ضمن استفاده از هر قابلیتی که تو DX وجود داشته منوط به پشتیبانی سخت افزاری سیستمی هدفی هست که داره براش برنامه نویسی میشه.
 
فکر کنم باید به خبر پست اول هم رجوع کنی ! چون تو پست گفته شده که این فریم ورک جدید برای تمام پلتفرم های دیگه هم میاد . حالا نسخه 11.2 رو نمیدونم ولی این نسخه جدید قصه اش با قبلیا فرق میکنه .
آقا شما چرا با همه دعوا داری :d
لینک منبع ترجمه شده خبر را یک بار دیگر ببینید:
DirectX 11.2 coming to Xbox One & Windows 8.1 - VideoGamer.com

UPDATE: This article initially stated that DirectX 11.2 is an "exclusive to Xbox One & Windows 8.1". However, it has since been brought to our attention that the technology may also be available on other next-gen consoles.
 
مایکرو سافت اینجا نقش لولو سر خرمن داره ایا؟

همین پست صفحه قبلی سایت vg247 قشنگ جواب پست اولت رو داد:


حالا هی باز بگو فریم ورک.

این ویژگیهای 11.2 میاد رو ps4 نگران نباشید منتها نه تحت نام دایرکس چون کرنل ps4 اصلا ربطی به ویندوز نداره و unix لایک هست.

100 بار گفتم ، قبلا هم بحثش شده بود و خیلیا قانع شدن . برای بار 1000 ام هم میگم :

شما برو تعهد نامه استفاده از DX 3D رو بخون بعد بیا اینجا حرف های منو قرمز کن . مایکرو یا هر شرکت دیگه ای تو بازار تجارت دیجیتال اتبع قوانین اون بازاره و اگر غیر از این عمل کنه قطعا دادگاه فدرال جلوشو میگره . هیچ ربطی نداره کی DX و ساخته . وقتی میخواد تو باار بازیهای ویدئویی ازش استفاده کنه باید پیرو قوانین باشه . قواننی و هم تو اولسن پست ام تو تایپیک و صفحه اول نوشتم . حالا میخوای قبول کن و نمیخوای هم قبول نکن .

- - -ویرایش - - -

من نمیدونم بحث چیه! ولی...
DX کتابخونه ای از کدها هست که به زبون اسمبلی نوشته شده و تحت سیستم عامل ویندوز کار میکنه. چرا ؟ چون مایکروسافت اینطوری ترجیح میده...
چرا DX رو ساختن؟ چون سیستم عامل ویندوز به نرم افزارها اجازه دسترسی مستقیم به سخت افزار رو نمیده و هر نرم افزاری تحت ویندوز باید از تابعهای ویندوز و اسمبلی های مایکروسافت برای دسترسی به سخت افزار استفاده کنه که البته کار برنامه نویسها رو راحت میکنه.
ولی برنامه های گرافیکی و چند رسانه ای احتیاج به چنین سطح دسترسی ای به سخت افزار دارن برای همین مایکروسافت اومد محیط برنامه نویسی Direct رو برای این برنامه ها ایجاد کرد در واقع Direct از یک سری توابع برنامه نویسی تشکیل شده است که به تولید کننده ها اجازه دسترسی به امکانات ویژه سخت افزارها را میده و این امکان را ایجاد می کنه که از سخت افزار با حداکثر تواناییش استفاده بشه.
Xbox از Direct XBox استفاده میکنه که تحت سیستم عامل Xbox OS کار میکنه و خیلی شبیه به DX هست دلیلش هم خیلی مشخصه چون مایکروسافت ساختتش.
مایکروسافت DX ـو با همکاری نزدیک کمپانیهای سازنده چیپهای گرافیکی توسعه میده و از آخرین قابلیتهای اونها پشتیبانی میکنه.
اونایی که برنامه نویسی میکنن وقتی مثلا میخوان از توابع موجود در DX تو پروژشون تحت ویندوز استفاده کنن باید رفرنسهاشو به منابع پروژشون اضافه کنن به عنوان مثال اونایی که با زبون برنامه نویسی C# مینویسن:
Code:
Using Microsoft.DirectX;
Using Microsoft.DirectX.Direct3D;

و بعدش شروع میکنن از کلاسهای موجود تو DX استفاده میکنن که خودش شامل توابع و پارامترهای مختلف هست که از سخت افزار استفاده میکنه.

حالا آیا میشه از DX روی سیستمی که از سیستم عامل ویندوز استفاده نمیکنه استفاده کرد؟ جواب منفیه.مگر اینکه مایکروسافت نسخه ای از اون رو برای پلتفرم دیگه ای تهیه کنه.
در ضمن استفاده از هر قابلیتی که تو DX وجود داشته منوط به پشتیبانی سخت افزاری سیستمی هدفی هست که داره براش برنامه نویسی میشه
.

بحث ما هم 2 خط آخره . لاان PS4 به صورت رسمی و طبق اعلام خودشون از PS4 پشتیبانی میکنه . اما کسی نمیدونه سیستم عامل PS4 چه وضعیتی داره . فقط سخنگوی سونی اعلام کرده که سیستم عامل PS4 و تغییر دادن و دیگه از سیستم عامل PS3 استفاده نمیشه .
 
100 بار گفتم ، قبلا هم بحثش شده بود و خیلیا قانع شدن . برای بار 1000 ام هم میگم :

شما برو تعهد نامه استفاده از DX 3D رو بخون بعد بیا اینجا حرف های منو قرمز کن . مایکرو یا هر شرکت دیگه ای تو بازار تجارت دیجیتال اتبع قوانین اون بازاره و اگر غیر از این عمل کنه قطعا دادگاه فدرال جلوشو میگره . هیچ ربطی نداره کی DX و ساخته . وقتی میخواد تو باار بازیهای ویدئویی ازش استفاده کنه باید پیرو قوانین باشه . قواننی و هم تو اولسن پست ام تو تایپیک و صفحه اول نوشتم . حالا میخوای قبول کن و نمیخوای هم قبول نکن .

الان دقیقا میتونی بگی قوانین چی گفتن؟
مگه dx انحصار ویندوز نیست؟و محصولات ماکروسافت نیست؟
مگه xboxone کرنل اصلیش مال ویندوز8 نیست؟

بحث ما هم 2 خط آخره . لاان PS4 به صورت رسمی و طبق اعلام خودشون از PS4 پشتیبانی میکنه . اما کسی نمیدونه سیستم عامل PS4 چه وضعیتی داره . فقط سخنگوی سونی اعلام کرده که سیستم عامل PS4 و تغییر دادن و دیگه از سیستم عامل PS3 استفاده نمیشه .
تاپیکش رو زدن تو بخش اخبار .اخبارش همه جا پخش شد :
http://forum.bazicenter.com/thread78701/

کنسول PlayStation 4 از سیستم عامل Orbis OS بهره می برد که سیستم عامل اصلاح شده ای از FreeBSD 9.0 است
 
آخرین ویرایش:
اصلا من تو بازی رایانه چند سال پیش خوندم که این dx , opengl برای pc مهمه . برای کنسول ها که اصلا مهنی نمیده . سازنده کنسول چون میدونه سخت افزارش چیه میتونه راحت براش این قابلیت ها رو تعریف کنه . کنسول فن ها آروم باشید . اینها مربوط به pc هست و کنسول ها این ویژگی ها رو با برنامه نویسی بدست میارن
 
آقا شما چرا با همه دعوا داری :d
لینک منبع ترجمه شده خبر را یک بار دیگر ببینید:
DirectX 11.2 coming to Xbox One & Windows 8.1 - VideoGamer.com

UPDATE: This article initially stated that DirectX 11.2 is an "exclusive to Xbox One & Windows 8.1". However, it has since been brought to our attention that the technology may also be available on other next-gen consoles.

منو دعوا !! :d شاید طرز نگارشم اینوریه که فکر میکنی دعوا دارم . اگر برداشتت اینطوریه عذر خواهی مکینم . :d

در مورد اینم من چیزی نگفتم که :

This article initially stated that DirectX 11.2 is an "exclusive to Xbox One & Windows 8.1". However, it has since been brought to our attention that the technology may also be available on other next-gen consoles

شما در جواب پست های قبلی اودی اول اینو گذاشتی :

Microsoft has announced DirectX 11.2, which will be exclusive to Windows 8.1 and Xbox One. According to the video below, courtesy of Evil Avatar, one of the new features touted is called “tiled resources”. This will allow video cards to use system ram to improve texture detail. It’s all very technical, but in other words, it will make things pretty, or something like that. Watch the demonstration below

و بعد اومدی اینو زدی :

This article initially stated that DirectX 11.2 is an "exclusive to Xbox One & Windows 8.1". However, it has since been brought to our attention that the technology may also be available on other next-gen consoles

پس فکر نمیکنم نقل و قول من برای رجوع شما به پست اول اشتباه بوده باشه :d

- - -ویرایش - - -

الان دقیقا میتونی بگی قوانین چی گفتن؟
مگه dx انحصار ویندوز نیست؟
مگه xboxone کرنل اصلیش مال ویندوز8 نیست؟


تاپیکش رو زدن تو بخش اخبار .اخبارش همه جا پخش شد :
http://forum.bazicenter.com/thread78701/

قوانین و میتونی بری بخونی !! شما که هر چی ما میگیم یه صفحه اضافی به اسم ویکی پدیا و گوگل باز کردی تا سریع سرچ بزنی ! اینم سرچ بزن دیگه .
خوب انحصار ویندوزه !!! چه ربطی به PS4 داره ؟!


من از شما این سوال و دارم که حرف سخنگوی سونی مبنی بر یانکه PS4 رسما از DX پشتیبانی خواهد کرد و چه طور تحلیل میکنی ؟! ( میخوام تحلیلت و بدونم )
 
من از شما این سوال و دارم که حرف سخنگوی سونی مبنی بر یانکه PS4 رسما از DX پشتیبانی خواهد کرد و چه طور تحلیل میکنی ؟! ( میخوام تحلیلت و بدونم )
برادر عزیز مگه من تحلیل گر هستم؟:d
به نظرت احمقانه نیست پول هنگفت دادن به ماکروسافت فقط برای استفاده از کرنل ویندوز در حالی که opengl وجود داره؟به نظرت ماکروسافت مفتی اجازه میده؟
فعلا که گفتن ps4 بر مبنای سیستم عامل orbis هست شما اینو فرض کن.
 
برادر عزیز مگه من تحلیل گر هستم؟:d
به نظرت احمقانه نیست پول هنگفت دادن به ماکروسافت فقط برای استفاده از کرنل ویندوز در حالی که opengl وجود داره؟به نظرت ماکروسافت مفتی اجازه میده؟
فعلا که گفتن ps4 بر مبنای سیستم عامل orbis هست شما اینو فرض کن.

ازت خواهش میکنم هروقت میخوای چیزی بگی اول پست های قبلی رو بخون : شما همش داری ساز مخالف میزنی که سونی نمیتونه از DX استفاده کنه ، بدون اینکه دلیل داشته باشی . اما تو اولین پست این تایپیکم اینو نوشتم :
بله پشتیبانی میکنه . چون معماری ps4 به سمت pc رفته ، از DX پشتیبانی رسمی میکنه . ربطی هم به مایکرو نداره ( الان یه عده میان میگن انحصاری مایکرو و هست نمیشه و ..... :d ) فقط اینو میگم که شرایط و قوانین ساخت بازی و نشر اون توسط DX برای سازندگان مستقل چنین اجازه ای رو به سونی میده .

بهتره اینطور بگم که : سونی فقط بستر سخت افزاری برای پشتیبانی PS4 از فریم ورک DX رو آماده کرده . حالا هر سازنده ای که بخواد میتونه از DX استفاده کنه و هر کی نمیخواد میتونه از OPEN GL استفاده کنه . اما تفاوتش چیه ؟!

تفاوتش اینه که ارگ سازنده ای بخواد ز DX برای ساخت بازی رو هر پلتفرمی استفاده کنه ، باید درصدی از حق فروش بازی رو به مایکروسافت بده . ( دقیقا مثل کاری که CRYTEK و EPIC ) برای موتور های بازی سازیشون انجام میدن

حالا اگر جاییش مشکل داری برو یقه مایکرو یا چه میدونم دادگاه فدرال و برای این قوانین بگیر . اصلا مایکرو نمیتونه اجازه نده . شما همین الان اگر توان کار با موتور " آنریل انجین " و داشته باشی ( همنی که به صورت رایگان منتشر شده ) ، به راحتی هم میتونی از فریم ورک DX برای ساخت بازی خودت ازش استفاده کنی . ولی اگر بخوای تو اینترنت یا هر جای دنیا منتشرش کنی باید مبلغی از حق فروشت و بدی به مایکرو ( صرف نظر از اینکه بازیت روی چه دستگاهی ساخته شده باشه ) .
 
ازت خواهش میکنم هروقت میخوای چیزی بگی اول پست های قبلی رو بخون : شما همش داری ساز مخالف میزنی که سونی نمیتونه از DX استفاده کنه ، بدون اینکه دلیل داشته باشی . اما تو اولین پست این تایپیکم اینو نوشتم :


حالا اگر جاییش مشکل داری برو یقه مایکرو یا چه میدونم دادگاه فدرال و برای این قوانین بگیر . اصلا مایکرو نمیتونه اجازه نده . شما همین الان اگر توان کار با موتور " آنریل انجین " و داشته باشی ( همنی که به صورت رایگان منتشر شده ) ، به راحتی هم میتونی از فریم ورک DX برای ساخت بازی خودت ازش استفاده کنی . ولی اگر بخوای تو اینترنت یا هر جای دنیا منتشرش کنی باید مبلغی از حق فروشت و بدی به مایکرو ( صرف نظر از اینکه بازیت روی چه دستگاهی ساخته شده باشه ) .

بله دقیقا مشکل داره.
.بله میتونی از فریم ورک dx استفاده کنی ولی این برای ساخت بازیه برای اجراش رو سیستمی که پایه و کرنلش dx ساپورت نمیکنه چطور میخوای اجراش کنی؟بحث سر اینه.
 
بله دقیقا مشکل داره.
.بله میتونی از فریم ورک dx استفاده کنی ولی این برای ساخت بازیه برای اجراش رو سیستمی که پایه و کرنلش dx ساپورت نمیکنه چطور میخوای اجراش کنی؟بحث سر اینه.

خوب وقتی سونی اعلام میکنه PS4 به صورت سخت افزاری ( بخش مهم و اصلی ) از DX پشتیبانی میکنه ، لابد برای نرم افزاش هم فکری کرده . اینکه دیگه چیزی نیست این همه بحث میکنیم .
 
خوب وقتی سونی اعلام میکنه PS4 به صورت سخت افزاری ( بخش مهم و اصلی ) از DX پشتیبانی میکنه ، لابد برای نرم افزاش هم فکری کرده . اینکه دیگه چیزی نیست این همه بحث میکنیم .

این حالا چون سونی اعلام کرده سخت افزاری از dx ساپورت میکنه این دیگه شد اتمام حجت؟
خوب خسته نباشی میخواستی سخت افزار ps4 که خیلی شبیه pcامروزی هست پس میخواستی سخت افزاری از dx ساپورت نکنه!
اصل کار هسته نرم افزاری اصلی سیستم هست که باید بتونه از بازیهایی که با فریم ورک dx ساخته شدن پشتیبانی کنه.
قوانین ماکروسافت به هیچ عنوان بدون اجازه و مفتی اصلا همچین اجازه ایی نمیدن.تا حالا ماکروسافت رو کدوم کنسول{بجز مال خودش} گذاشته از dx استفاده کنن که این دومیش باشه؟
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or