مایکروسافت از آخرین تکنولوژی گرافیکی در دست ساخت، رونمایی کرد

Pythonistas

کاربر سایت

directx.jpg


مایکروسافت از DirectX 11.2 رونمایی کرد، نسخه آپدیت شده از فناوری گرافیکی موجود که " یک میزبان برای ویژگی های جدید جهت بهبود عملکرد" در بازی و اپلیکیشن های گرافیکی را ارائه می دهد.
ویژگی بارز DirectX 11.2 تکنولوژی "Tiled Resources" است، یک تکنولوژی پیشرفته گرافیکی است که به سازندگان این امکان را می دهد، موجودیت های را با رزولشن بالا در یک صحنه پویا و بدون سربار کارت گرافیک ایجاد کنند، این تکنولوژی تضمین می کند که بافت ها به هیچ وجه تار دیده نشوند، به خصوص وقتی یک صحنه نزدیک و به صورت کلوزآپ دیده شود. مایکروسافت توضیح می دهد که Tiled Resources این امکان را به توسعه دهندگان می دهد که "بازی های را با حجم جزئیات بی سابقه ای ایجاد نمایند"
DirectX 11.2 همچنین باعث ایجاد تاخیر کم در پاسخگویی در نرم افزارهای DirectX می شود؛ امکان " پاسخگویی سریع تر رابط کاربری نرم افزار ها " را می دهد.
لازم به ذکر است این تکنولوژی، با Xbox One و دستگاه هایی که با سیستم عامل Windows 8.1 اجرا می شوند، سازگار است. می توانید جزئیات بیشتر در مورد DirectX 11.2 از سایت مایکروسافت مشاهده کنید.

آپدیت خبری :
این تکنولوژی علاوه بر این که برای پلتفرم های ذکر شده قابل دسترس خواهد بود، همچنین برای سایر کنسول های نسل آینده نیز قابل استفاده خواهد بود.


 
این حالا چون سونی اعلام کرده سخت افزاری از dx ساپورت میکنه این دیگه شد اتمام حجت؟
خوب خسته نباشی میخواستی سخت افزار ps4 که خیلی شبیه pcامروزی هست پس میخواستی سخت افزاری از dx ساپورت نکنه!
اصل کار هسته نرم افزاری اصلی سیستم هست که باید بتونه از بازیهایی که با فریم ورک dx ساخته شدن پشتیبانی کنه.
قوانین ماکروسافت به هیچ عنوان بدون اجازه و مفتی اصلا همچین اجازه ایی نمیدن.تا حالا ماکروسافت رو کدوم کنسول{بجز مال خودش} گذاشته از dx استفاده کنن که این دومیش باشه؟
بابااااااااااااچه کاریه اینقد بحث؟:دی

حالا برفرض محال بدون دایرکس .مگه این نسل ما دایرکس داشتیم که بازیهایی مثلgod of war یا the last of us یا heavy rain یا killzone یا beyound یا ....اووووووووووووه :دی داشتیم؟

اینقد چرا آخه بحث ؟
 
قوانین ماکروسافت به هیچ عنوان بدون اجازه و مفتی اصلا همچین اجازه ایی نمیدن.تا حالا ماکروسافت رو کدوم کنسول{بجز مال خودش} گذاشته از dx استفاده کنن که این دومیش باشه؟

کی گفت مفتی ؟! من گفتم مفتی ؟! هر کسی که بازی بسازه درصدی از حق فروشش و باید بده مایکرو . این درصد از فروش بازی ربطی به سونی نداره ! استدیو سازنده باید پول رو بده به مایکرو .
 
بابااااااااااااچه کاریه اینقد بحث؟:دی

حالا برفرض محال بدون دایرکس .مگه این نسل ما دایرکس داشتیم که بازیهایی مثلgod of war یا the last of us یا heavy rain یا killzone یا beyound یا ....اووووووووووووه :دی داشتیم؟

اینقد چرا آخه بحث ؟

نه بحث سر چیز دیگست.
اصلا بحث ربطی به اپدیت گرافیکی بازی و این حرفها نیست.قبلا هم گفتم براحتی این ویژگیها به واسطه opengl روی ps4 هم میاد.
بحث سر اینه که میگن سونی میتونه برای ps4 از dx استفاده کنه .ما هم میگیم قوانین ماکروسافت گفته dx انحصار هست و استفاده ازش برای پشتیبانی در سیستم عامل یا کرنل کنسول منوط به موافقت خود ماکروسافت هست.

کی گفت مفتی ؟! من گفتم مفتی ؟! هر کسی که بازی بسازه درصدی از حق فروشش و باید بده مایکرو . این درصد از فروش بازی ربطی به سونی نداره ! استدیو سازنده باید پول رو بده به مایکرو .

اقا واقعا نمیفهمی یا خودتو میزنی اون راه.وقتی سیستم عامل یا کرنل کنسول از بازی ساخته شده با فریم ورک dx پشتیبانی نکنه میخوای چطور رو کنسول اجراش کنی؟
باید اجرا هم بشه تا پول بده به ماکروسافت.مگه وقتی اجرا نمیشه مرض داره پول بده ماکروسافت.
 
آخرین ویرایش:
ویدئوی نمایش رو دیدم به نظر چیزه خفنی میاد :

اولش یه مدل از مریخ نشون میدن که 3gb حجم دیتاشه ولی وقتی به کمک این تکنولوژی روی حافظه ی کارت گرافیک پیادش میکنن فقط 60mb از حافظه کارت گرافیکو میگیره:-o(البته وقتی زوم میکنه که فقط یه قسمتی از مریخه)و کلا تاری تکسچرو از بین میبره اینجوری.
اون عکس هواپیمایی هم که میگید چیزی نداره روی یه دریا درحاله پروازه که 9gb حجم دیتاشه ولی وقتی روی مدل هواپیما زوم میکنن تاری اصلا نداره و روی یه gtx770 داره اجرا میشه.
مایکروسافت با همکاری انویدیا و AMD تکنولوژی tiled resources رو در DX 11.2 قرار داده.

مگا تکسچر همین کارو نمیکرد؟:-/

- - -ویرایش - - -

خبر خيلی خوبيه برای xbox one

باز ایندفه خوبه مثل لانچ 360 نشد که وقتی اومد DX10 هم اومد ولی ازش پشتیبانی نمیکرد
 
ویدئوی نمایش رو دیدم به نظر چیزه خفنی میاد :

اولش یه مدل از مریخ نشون میدن که 3gb حجم دیتاشه ولی وقتی به کمک این تکنولوژی روی حافظه ی کارت گرافیک پیادش میکنن فقط 60mb از حافظه کارت گرافیکو میگیره:-o(البته وقتی زوم میکنه که فقط یه قسمتی از مریخه)و کلا تاری تکسچرو از بین میبره اینجوری.
اون عکس هواپیمایی هم که میگید چیزی نداره روی یه دریا درحاله پروازه که 9gb حجم دیتاشه ولی وقتی روی مدل هواپیما زوم میکنن تاری اصلا نداره و روی یه gtx770 داره اجرا میشه.
مایکروسافت با همکاری انویدیا و AMD تکنولوژی tiled resources رو در DX 11.2 قرار داده.

مگا تکسچر همین کارو نمیکرد؟:-/

- - -ویرایش - - -



باز ایندفه خوبه مثل لانچ 360 نشد که وقتی اومد DX10 هم اومد ولی ازش پشتیبانی نمیکرد

اگه واقعا چیزهایی که میگه عملی باشه و به خوبی سخت افزار رو بهینه کرده باشه می تونه ضعف کمبود رم نسبت به PS4 تا حد خیلی زیادی بپوشونه.
 
ویدئوی نمایش رو دیدم به نظر چیزه خفنی میاد :

اولش یه مدل از مریخ نشون میدن که 3gb حجم دیتاشه ولی وقتی به کمک این تکنولوژی روی حافظه ی کارت گرافیک پیادش میکنن فقط 60mb از حافظه کارت گرافیکو میگیره:-o(البته وقتی زوم میکنه که فقط یه قسمتی از مریخه)و کلا تاری تکسچرو از بین میبره اینجوری.
اون عکس هواپیمایی هم که میگید چیزی نداره روی یه دریا درحاله پروازه که 9gb حجم دیتاشه ولی وقتی روی مدل هواپیما زوم میکنن تاری اصلا نداره و روی یه gtx770 داره اجرا میشه.
مایکروسافت با همکاری انویدیا و AMD تکنولوژی tiled resources رو در DX 11.2 قرار داده.

مگا تکسچر همین کارو نمیکرد؟:-/

- - -ویرایش - - -



باز ایندفه خوبه مثل لانچ 360 نشد که وقتی اومد DX10 هم اومد ولی ازش پشتیبانی نمیکرد
دقيقا منم داشتم به همين موضوع فکر ميکردم
اين خودش يک جهش نسبت به لانچ 360
 
کلا تو این فروم معلوم نیست چرا هر تاپیکی زده می شه همه با هم سر دعوا دارن و دوست دارن گیر بدن و بحث کنن و همو ضایع کنن!نمیدونم چه لذتی ب جز عصاب خوردی داره ...واقعا از اینکه یکی را حالشو بگیرید و لذت می برید!!! 8-| تو هیچ فرومی من ندیدم اینجوری باشه و اگه باشه سریع پست حذف می شه و تذکر داده می شه . کلا ی تجدید نظری تو نحوه پست دادنتون بکنید بد نیست احترام ب خودتون گذاشتید .
 
دوباره ابر قدقد بازی بعضی دوستان که فکر میکنن فقط کنسول micro$oft تو کهکشان راه شیری وجود داره شروع شد. کنسول ps4 هیچ نیازی به dx نداره و نخواهد داشت . همونطور که ps3 نداشت . تمام قابلیتهای dx بروی openGL وجود داره و بسیاری از امکانات جدید در آینده کاملا قابل اجرا و develop هست و در بسیاری از مواقع حتی راحتر و سریعتر و با افت کاریی کمتر چون در ps4 بر مبنای یونیکس هستش که در زمینه های تخصصی مخصوصا زمانی که تیم برنامه نویسی موجود باشه win ناخن کوچیکشم نمی شه حالا بازی سازی با کنسول ابر ps4 بماند که تو بازیهای اختصاصی مثل ps3 که دیدیم باید منتظر کف و خون قاطی کردن بعضی از دوستانی که قشنگ میزنن باشیم . یقین داشته باشید micro$oft شدیدا علاقه به استفاده از لینوکس روی کنسولهاش داره ولی چون win رو داره همیشه تو حسرتش مونده .
 
دوباره ابر قدقد بازی بعضی دوستان که فکر میکنن فقط کنسول micro$oft تو کهکشان راه شیری وجود داره شروع شد. کنسول ps4 هیچ نیازی به dx نداره و نخواهد داشت . همونطور که ps3 نداشت . تمام قابلیتهای dx بروی openGL وجود داره و بسیاری از امکانات جدید در آینده کاملا قابل اجرا و develop هست و در بسیاری از مواقع حتی راحتر و سریعتر و با افت کاریی کمتر چون در ps4 بر مبنای یونیکس هستش که در زمینه های تخصصی مخصوصا زمانی که تیم برنامه نویسی موجود باشه win ناخن کوچیکشم نمی شه حالا بازی سازی با کنسول ابر ps4 بماند که تو بازیهای اختصاصی مثل ps3 که دیدم باید منتظر کف و خون قاطی کردن بعضی از دوستانی که قشنگ میزنن باشیم . یقین داشته باشید micro$oft شدیدا علاقه به اشستفاده از لینوکس روی کنسولهاش داره ولی چون win رو داره همیشه تو حسرتش مونده .
:))=))
بابا یه فکر هم بکن به حال ما ... یکم تاخیر بنداز تو این جک هات روده بر شدیم لامصب =))
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or