عنوان «Shadow of the Tomb Raider» فردا معرفی خواهد شد

Anonymous M3

人類に栄光あれ
کاربر سایت
طبق سایت رسمی سری «Tomb Raider» عنوان جدیدی از این سری با نام «Shadow of the Tomb Raider» فردا در ساعت ۶ صبح به وقت پاسیفیک (ساعت ۱۶:۳۰ به وقت ایران ) معرفی خواهد شد.​

Leak-Shadow-of-the-Tomb-Raider-Looks-Great-2-1024x576.jpg

با نگاهی به «HTML» این سایت به پیامی با متن زیر پی میبریم :​

«Shadow of the Tomb Raider اوج داستان «Lara» است که در ۱۴ سپتامبر ۲۰۱۸ (۲۳ شهریور) در دسترس خواهد بود.»​

مدتی پیش در ماه دسامبر ۲۰۱۷ کمپانی «Square Enix» اشاره ای به این موضوع که عنوان جدیدی از سری «Tomb Raider» در دست ساخت است و در سال ۲۰۱۸ منتشر خواهد شد.» کرده بود.​

در ماه اکتبر سال ۲۰۱۶ نام نسخه‌ی بعدی این سری لو رفته بود. همچنین در ژانویه‌ی سال ۲۰۱۷ وبسایت «Eurogamer» خبر از ساخته شدن نسخه‌ی جدید به دست استدیوی «Eidos Montreal» سازنده‌ی سری «Deus Ex» داده بود. در نهایت در ماه جون ۲۰۱۷ تصاویری در فضای مجازی منتشر شد که ادعا میشد به نسخه‌ی جدید مربوط است.​

Read the whole post here.
 
همین که شاهد یه کپی پیست جدید از آنچارتد نباشیم باید کلاتو بندازی هوا
پوز آنچارتد بزنن=))
نمیخوام بگم آنچارتد خوبه یا بد خودم دارم بازیش میکنم اتفاقا و البته خیلی خوشم اومده ولی دیگ کپی پست؟
شاید از همدیگه الهام بگیرن ولی قطعا کپی پست نیس
یکم از حالت فن بازی بیاین بیرون خوبه
 
از تیزر مشخصه که تغییر چندانی نکرده نتیجه من که این بود با اینکه ریبوت بیشتر چیزاش از رو انچارتد الهام گرفته بودن اما اتمسفر متفاوت و فاز دیگه ای داشت اصن فان نبود منم بخاطر انچارتد خریدمش خوشم نیومد نظر شخصی بود نپرین رو سرم:D
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: hitman68
این سری بعد ریبوت درسته خیلی عناصر گیم پلی از آنچارتد قرض گرفته که خودش قبلا از تام رایدر الهام گرفته بود.
اما تام رایدر بعد ریبوت، یک عنصر داشت که کاملا مسیر بازی و تم کلی اون رو از آنچارتد جدا میکرد، اونم حالت بقا (Survival) و بعضا ایجاد حس دلهره و ترس هم جاهائی از بازی هست که تو آنچارتد اصلا بدین شکل نیست، پس اصلا کسی نمیتونه بگه تام رایدر بعد ریبوت کپی پیست از آنچارتد هست.
حداقل من که بازی میکنم اصلا نمیتونم با آنچارتد مقایسه کنم و همچین حسی بازی بهم نمیده.
از طرف دیگه من دوست دارم بخش شوتینگ این نسخه کاملا برگرده به نسخه اول (خیلی نزدیک به آنچارتد بود).
اصلا با شوتینگ نسخه دوم کنار نیومدم، هیچ جس خوبی بهم نمیداد.
 
آخرین ویرایش:
خود سازنده های ریبوت TR تو CD بارها تو مصاحبه هاشون اعتراف کردن بازی الهام گرفته شده از UC هست و کلا به طرز کاملا محسوسی UC تو این بازی تاثیر گذاشته. ریبوت TR به بازی های قدیمی سری هم عملا هیچ ربطی نداره. البته TR در کل شخصیت خودش رو داره و این الهام گرفتن از بازی های دیگه اصلا بد نیست، کما اینکه خود UC الهام گرفته شده از یه سری بازی دیگه از جمله TR و GeoW و PoP هست، ولی ترکیبی که ارایه دادن هیچ ربطی به هیچ کدوم این بازی ها نداره و یه چیز جدیده. این در مورد TR هم صدق میکنه. فرم دیزاین TR خیلی شبیه به UC هست اما در مجموع یه بازی دیگه است نه کپی پیست محض UC.

پ.ن: UC کلا تم ماجراجوییش رو از TR گرفته، کامبتش وام گرفته از GeoW هست و ترکیب اکشن با پلتفرمر رو همونطور که خود سازنده ها گفتن از PoP:SoT الهام گرفته. اما خروجی بازی هست که دیگه به هیچ کدوم از این سه تا بازی ربطی نداره و همه چیز مال خودش شده.
 
نسخه دوم اش شله قلم کار بود. تو یک بازی بخوای چنتا ژانر رو قاطی کنی از محیط سندباکس استفاده جهان باز کنی و وسط تعقیب و گریز اخ یک جعبه اون گوشه مپ افتاد برم برش دارم برای اپگرید و ... همین نارضایتی اکثریت میشه

خلاصه کسایی که بازی کردند منظورم رو میگیرند. نسخه اول ریبوت شاید خیلی خیلی فاصله داشت از ریشه های سری ولی تکلیف بازی با خودش مشخص بود، یک اکشن ادونچر نسبتا خطی خوش ساخت ولی نسخه دوم قشنگ هر چیزی بدستشون رسیده بود رو ریخته بودند تو بازی خیلی بد بود! از مخفی کاری و اکشن و سیستم لوت و جهان باز و حتی گسترش الکی داستان و ...

امیدوارم نسخه سوم میخواد به ریشه ها پایبند باشه، نباشه ولی حداقل مثل قسمت اول ریبوت تکلیفش با خودش مشخص باشه
 
ایشالا که به جای برف و بارون و محیط های سرد یه مقدار وارد لوکیشن های گرم سیری بشن از تعدد پارچه های بکار رفته توی لباس ها هم کم بشه :D IYKWIM و این حرفها :D بالاخره توی گرمای شدید هم میشه برای بقا تلاش کرد ، جذاب تر هم هست :دی
 
بعد از به زور تموم کردن 2013، انتظار داشتم نسخه بعد لارا رو مثل نسخه های کلاسیک ببینم. یه فرد کاملا حرفه ای که میره مقبره های بزرگ و معماهای چالش برانگیز رو حل میکنه. اما چیزی که دیدم دقیقا همون شِت قبلی بود که به نظر خیلیا بدتر هم شده بود.
من نمیدونم بازی ای که اسمش بر گشت و گذار توی مقبره ها و جاهای مرموز دلالت میکنه، توی جنگل و برف و بارون چه غلطی میکنه؟ به قدری این محیط جنگلی توی بازی ها اشباع شده که آدم قشنگ بالا میاره موقع بازی کردن. اینم که از تیزرها و عکس ها به نظر میاد بازم توی همون جنگل باشه/:)
متاسفانه این سری راه خودش رو گم کرده و قشنگ داره زور میزنه خودش رو به Uncharted نزدیک کنه اما کاملا ناموفقه. به قول ماکان سری U از تلفیق تمام چیزهایی که الهام گرفته، چیزی درست کرده که مال خودشه. طنزش کاملا بجا هست، داستانش به جا هست، طراحی محیط به جا هست، شخصیت ها به جا هست، کارگردانی دقیق هست و در نهایت روند بازی کاملا جذابه. یه جا داری از دست یه گروه دشمن فرار میکنی و علیرغم اینکه واقعا مخمصه بدیه، سازنده عنصر طنز رو فراموش نکرده و این نکته واقعا جذابیت بازی رو بالا میبره
در حالیکه سازنده ای TR فکر کردن اگر لارا رو توی شرایط سخت قرار بدن جذابیت بازی میره بالا. اونم به دفعات زیاد. یه جا هواپیما میاد رو سرش، یه جا بهمن میاد، یه جا از ارتفاع میوفته و ... . انگار دارن زور میزنن بازی رو ملموس کنن ولی نمیتونن.
من که حتی رغبت نکردم RoTTR رو تموم کنم. حتی 1 ساعت هم بازی نکرده بودم که احساس کردم همه این چیزا رو دیدم و همه این کارها رو کردم و بازی دقیقا کپی قبلی بود. این یکی هم اگر بخواد مثل همون باشه که...(:|

کلاغ میخواست راه رفتن کبک یاد بگیره، راه رفتن خودش رو هم یادش رفت.
 
اصلا ذهینیت سازنده هاش تغییر کرده بجای طراحی محیطهای باستانی و زیر زمینی به میزان زیاد و ورود به جنگلهای بکر مخوف و طراحی معماهای مرگ آور طی مسیر ، خطر رو فقط در اثر کشته شدن با تیر تو درگیری های مسلحانه قرار دادن و معما هم کلا حذف یا خیلی ساده یا حتی آپشنال :|

یادمه تو Tomb Raider: Underworld از همون اول وارد محیط باستانی میشدیم ولی ظاهرا بازی داره سمت نئوری آنچارتد میره که فقط آخر برسیم به مجیط های تاریخی
 
ایشالا که به جای برف و بارون و محیط های سرد یه مقدار وارد لوکیشن های گرم سیری بشن از تعدد پارچه های بکار رفته توی لباس ها هم کم بشه :D IYKWIM و این حرفها :D بالاخره توی گرمای شدید هم میشه برای بقا تلاش کرد ، جذاب تر هم هست :D
من میگم کلا کنار ساحل باشه :-":))
یادش بخیر نسخه های قبل ریبوت اون موقع نمیشد جلوی خانواده بازی کرد=))
الان خدارو شکر اون مشکل حل شده ولی تو نسخه جدید صدای لارا اونقدر سک سی ک تا زخمی میشه ی صداهایی میده وای وای:))
اگه نسخه 2013 همون اول ک دستگیر شده یادتون باشه میفهمین چی میگم:D
 
من همه حرفهای بالا رو قبول دارم که TR مسیرش از اصل خودش دور شده.
اما این هم در نظر باید گرفت که تو این دوره ای که ما الان هستیم ساختن بازی خوش ساخت که در عین حال سختی نسخه های 3 نسل قبل خودش داشته باشه عملا دست یافتنی نیست.
تو اون دوره بدلیل محدودیتهای دوربین،گیم پلی و... یکسری بازیها اجبارا خودشون سخت بودن، حالا اگه 4تا معما هم اضافه میشد به بازی دیگه واویلا.
اما تو سال 2018 ، شخصیتهای بازی داریم که همشون آکروبات بازن و همینطور سطح گیم پلی،دوربین (بعضا VR) و... اونقدر پیشرفته شده که رسیدن به فرمولی که به بازی چالش بیشتری ببخشه و هم خوش ساخت باشه و فروشش هم تحت تاثیر قرار نگیره به مراتب سخت تر شده.

در کل نمیشه انتظار داشت که TR چیزی در حد آنچارتد بی نقص باشه، یک نگاه به سرمایه انسانی پشت جفت بازیها کنیم متوجه میشیم که این تیم اگه تونستن TR در همین حد بسازن واقعا جای شکر داره.
یادمون نره که این سری با تمام اون معماها و گیم پلی که هممون ازش به خوبی تعریف میکنیم تقریبا مرده بود، این تیم با ریبوت کاملا احیاش کرد و تو مسیری قرار داد که بنظرم برای استودیو تعریف شده بود اون هم تجاری سازی بازی بود.
اگه یادمون باشه در مورد نسخه اول اسکوئر با اینکه 5 میلیون فروش کرده بود هنوز از مقدار فروش راضی نبود(مفهوم خبر همین بود اگه یادم باشه).
پس چه انتظاری میشه تو این شرایط از استودیو داشت؟
 
من میگم کلا کنار ساحل باشه :-":))

Tomb Raider Xtreme (Full VR Support) :دی

من همه حرفهای بالا رو قبول دارم که TR مسیرش از اصل خودش دور شده.
اما این هم در نظر باید گرفت که تو این دوره ای که ما الان هستیم ساختن بازی خوش ساخت که در عین حال سختی نسخه های 3 نسل قبل خودش داشته باشه عملا دست یافتنی نیست.
تو اون دوره بدلیل محدودیتهای دوربین،گیم پلی و... یکسری بازیها اجبارا خودشون سخت بودن، حالا اگه 4تا معما هم اضافه میشد به بازی دیگه واویلا.
اما تو سال 2018 ، شخصیتهای بازی داریم که همشون آکروبات بازن و همینطور سطح گیم پلی،دوربین (بعضا VR) و... اونقدر پیشرفته شده که رسیدن به فرمولی که به بازی چالش بیشتری ببخشه و هم خوش ساخت باشه و فروشش هم تحت تاثیر قرار نگیره به مراتب سخت تر شده.

در کل نمیشه انتظار داشت که TR چیزی در حد آنچارتد بی نقص باشه، یک نگاه به سرمایه انسانی پشت جفت بازیها کنیم متوجه میشیم که این تیم اگه تونستن TR در همین حد بسازن واقعا جای شکر داره.
یادمون نره که این سری با تمام اون معماها و گیم پلی که هممون ازش به خوبی تعریف میکنیم تقریبا مرده بود، این تیم با ریبوت کاملا احیاش کرد و تو مسیری قرار داد که بنظرم برای استودیو تعریف شده بود اون هم تجاری سازی بازی بود.
اگه یادمون باشه در مورد نسخه اول اسکوئر با اینکه 5 میلیون فروش کرده بود هنوز از مقدار فروش راضی نبود(مفهوم خبر همین بود اگه یادم باشه).
پس چه انتظاری میشه تو این شرایط از استودیو داشت؟

دیگه انقدرا هم شرایط وخیم و ICU لازم نیست :دی الان مرحله های مقبره های مصر توی Crash Bandicoot ، از توم ریدر ریبوت بیشتر تله و حس و حال ماجراجویی و اسرار آمیز داره :دی دیگه انقدرا هم سخت نیست یه همچین چیزی ساختن. حالا نه در حد سری کلاسیک ، ولی انقدر که میشه :دی

 
  • Like
Reactions: Milad_HW

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or