اشتباه کرد ؟ اتفاقا هیچ هم اشتباه نکرد. سقوط این فرانچیز با عرضه نسخه پنجم شروع شد و با نسخه ششم کلا نابود شد!
90% کسایی که از RE4 ایراد میگیرن و میگن آشغال بوده و ... همون موقع عرضه RE3 به میکامی فحش میدادند که چرا یه چیز تکراری رو به خورد مردم میده؟ اما وقتی که RE4 اومد همشون نشستند تا ته بازی رو رفتند اونم چند بار! اما حالا خیلی هاشون 180درجه تغییر عقیده دادن و RE4 رو میکوبونند !
مسیری که میکامی برای RE انتخاب کرده بود مسیر اشتباهی نبود! این چیزی بود که هوادارا میخواستند. اون موقع نه خبر از طرفدارای جدید بود نه فشاری از سوی کپکام! حتی بعد اینکه بازی منتشر شد خیلی ها از بازی استقبال کردند و از لحاظ نمرات هم بالاترین نمرات بین نسخه های منتشر شده رو کسب کرد.
مشکلی اصلی رزیدنت اویل به رفتن میکامی و اومدن Takeuchi بر میگرده که باعث شد این نسخه یه خورده بیش از پیش دچار تغییر و تحول بشه که اونم بیشتر از اینکه خود Takeuchi تقصیر داشته باشه خودِ کپکام مقصر بود. (یه جا هم خونده بودم دلیل اصلی ترک Takeuchi از کپکام همین اکشن شدن بیش از حدِ بازی بود که ظاهرا خودِ Takeuchi هم زیاد راضی نبود!!!)
به هر حال بازی هم اومد به عنوان یه بازی اکشن با وجود داستان قوی یه بازی خیلی خوبی از آب در اومد ولی RE نبود! فقط وجود اسمِ RE باعث شده بود که همه فکر کنند با یه Survial- Horror خالص طرف هستیم!
بعد نسخه پنجم هم نسخه ششم ومد که از همه لحاظ سه آشغال به تمام معنا بود! حتی به عنوان یه بازی اکشن هم نمیشد بهش نگاه کرد چه برسه به Survial- Horror !
من هیچ موقع نگفتم ونمیگم که رزیدنت اویل 4 آشغال بوده حرف من اینه رزیدنت اویل 4 اگر چه بالاترین امتیازات رو گرفته و هر چقدر هم خوب بوده میتونست بهتر هم باشه و به نظر من نمیشه گفت بهترین رزیدنت اویل هست. چیزی من در مورد رزیدنت اویل 7 پیش بینی میکنم دقیقا شبیه 6 با این تفاوت که یک سناریو یک Survival -Horror خالص خواهد بود و بقیه سناریو ها حتی اکشنشون از 6 ه مبیشتر میشه کپکام دیگه نمیاد دست از اکشن شدن بازی بر داره اما میتونه طرفدارای Survival - Horror رو هم راضی کنه این که چطور اکشن با ترس تو بازی میخواد گره بخوره این دیگه هنر کپکامه! تو 6 نشون داد هنرشو تا حدودی ... :d به هر حال این نظر منه حرف دیگم ندارم. هر چند امیدوارم اینطوری نباشه و بازی کاملا Survival - Horror باشه!کسایی که از RE4 ایراد میگیرن و میگن آشغال بوده
نمیخوام وارد بحث بشم ... اما ساختن یه رزیدنت اویل با مایه های سه شماره اول یه اشتباه بزرگه ... دیگه هیچ کسی طرف این جور بازیا نمیره و یه پاپاسی هم گیر کپکام نمیاد. رزیدنت اویل 5 و 6 هم به قدر کافی خوب بودن.
به نظرم بهتره این بحثا داخل تاپیک اصلی سری که در انجمن موجوده ـو مختص به همین موضوعاته صورت بگیره ؛ موضوع بحث چرخش 99 درجه ای داشته نسبت به موضوع اصلی تاپیک .
متاسفانه یا خوشبختانه: بلهجدا موندم هدف کپکام از HD کردن رزیدنت اویل 4 چی بوده یعنی فکر میکنه خیلی فروش میکنه؟؟؟
این نظر سنجی زمانی انجام شد که شما داشتی الاکلنگ بازی میکردی بچه جون برو شیرت بخور برای منم ادای فن در نیار.
فکر کنم کسی جایِ دیگران فکر میکنه تصمیم میگیره شما هستی نه من! کجای حرفم من برگشتم گفتم دوست دارم ترس کنارِ اکشن باشه ؟ شما یه جمله نشون بده که گفتم عاشق این هستم رزیدنت اویل اکشن بشه! منتظرم...اولا که شما به جای ما فکر نکن و تصمیم نگیر همینطوری! زمانی که رزیدنت اویل 3 اومد من با کمال میل از بازی استقبال کردم اصلا نگفتم چرا تکراری شده چون عاشق رزیدنت اویل بودم چون من کسی نیستم که هر دم یک سازی بزنم و با یک آهنگ برقصم! من از اول عاشق بازی های کلاسیک بودم هستم و خواهم بود بعضی ها هم هستند که دوست دارن ترس در کنار اکشن باشه مثل شما هوادرا روحشونم خبر نداشت که میکامی میخواد چی بسازه
همشون فکر میکردن که رزیدنت اویل 4 هم همون شیوه رو ادامه میده نه این چیزی نبود که هوادارا میخواستن اما هوادرا ناراضیم نبودن از این بازی چون توازن بین اکشن و ترس رو حفظ کرده بود و شما اینو مطعن باش اگر از بعد از رزیدنت اویل 3 رزیدنت اویل های بعدی باز هم همون راه رودر پیش میگرفتن هیچ کس ناراضی نمیشد هر سبک از بازی ت ویک دوره خاصی تو اوجش خودش است و بعد از اون روندش یکم نزولی میشه زمانی که رزیدنت اویل های کلاسیک ساخته میشد خبری از این همه گرد و خاک بازی های اکشن مثل کال آو و بتلفیلد نبود کال او دوتی هم بود اما اونقدر به اندازه الان طرفدار نداشت با گذشت زمان بازیهای اکشن مخاطب های بیشتری پیدا کرد تا جایی که همه بازیسازها به این سمت میرفتند! میکامی وقتی دید از رزیدنت اویل ریمیک استقبال زیادی نشد فکر کرد که با یکم اکشن کردن بازی شاید بتونه طرفدارای جدید بدست بیاره برای بازی طرفدارایی که از صحنه های اکشن و پر زد و خورد خوششون میاد! وقتی استقبال از این بازی زیاد شد کپکام تصور کرد که ار اکشن بازی رو زیاد تر کنه پس هوادارا حتی بیشتر هم از بازی خوششون میاد و این فکر رو نکرده بود که با این کار توازن بین اکشن و ترس رو کاملا بهم زد بعد از جاری شدن سیل اعتراضات نسبت به اکشن شدن بیش از حد بازی تو رزیدنت اویل 5 تو رزیدنت اویل 6 خواست جبران کنه یعنی هم طرفدراای اکشن رو راضی نگه داره هم طرفدرای که وحشت و ترس رو دوست دارن اومد رزیدنت اویل 6 رو چند تا سناریو ساخت یک سناریو رو تا جایی که میشد اکشن کرد اما سناریو لیان رو تا جایی که میشد ترسناک نکرد! شاید اگر سناریو لیان رو که برای فن های Survival -Horror هم ساخته بود ترسناکتر میساخت خیلی ترسناکتر طرفدارا ت ااین اندازه از بازی بدشون نمیومد هر چند کسایی هستند که حتی رزیدنت اویل 6 رو هم دوست دارن. نتیجه صحبت هام اینه میکامی خودش رزیدنت اویل رو به اوج رسوند و خودش در انحراف این بازی نقش داشت نمیگم میکامی عامل اصلی این وضعیتی که رزیدنت اویل داره نه خود میکامی هم حتی فکرشون نمیکرد که رزیدنت اویل به این حال و روز بیفته نمیدونم رزیدنت اویل 3.5 رو دیدی یا نه و چقدر دربارش میدونی که این بازی بعد دویل می کرای شد! شاید به نظر کپکام و بعضی ها اون ایده ها در اون بازی جالب نبود اما به نظر خیلی ها اون بازی اگر ساخته میشد رزیدنت اویلی میشد که بیشتر به رزیدنت اویل های کلاسیک نزدیک بود. حالا میکامی بعد از اینکه فهمیده که فن ها از اون رزیدنت اویل خوششون اومده بوده داره بعضی از اون ایده ها رو تو بازی جدیدش The Evil Within پیاده سازی میکنه و اینو بدون اینکه گفتی من هیچ موقع نگفتم ونمیگم که رزیدنت اویل 4 آشغال بوده حرف من اینه رزیدنت اویل 4 اگر چه بالاترین امتیازات رو گرفته و هر چقدر هم خوب بوده میتونست بهتر هم باشه و به نظر من نمیشه گفت بهترین رزیدنت اویل هست. چیزی من در مورد رزیدنت اویل 7 پیش بینی میکنم دقیقا شبیه 6 با این تفاوت که یک سناریو یک Survival -Horror خالص خواهد بود و بقیه سناریو ها حتی اکشنشون از 6 ه مبیشتر میشه کپکام دیگه نمیاد دست از اکشن شدن بازی بر داره اما میتونه طرفدارای Survival - Horror رو هم راضی کنه این که چطور اکشن با ترس تو بازی میخواد گره بخوره این دیگه هنر کپکامه! تو 6 نشون داد هنرشو تا حدودی ... :d به هر حال این نظر منه حرف دیگم ندارم. هر چند امیدوارم اینطوری نباشه و بازی کاملا Survival - Horror باشه!
با تک تک حرف های این پست شما موافقم خصوصا صحبتت درباره نیتندو که فرمول قدیمی اصالت در بازی هاش استفاده میکنه . و همین طور بقیه صحبت هاتنینتندو از یه فرمول قدیمی اصالت در بازی هاش استفاده می کنه هنوزم پر فروش ترین بازی های همه ی کنسول ها رو داره اینکه اصلت یه بازی حفظ بشه یعنی اون شرکت برنده هست مهم نیست فن جدید کجاست مهم اینه که فن های قدیمی خودشون کلی فن جدید تولید می کنن
مسلما ساختن یه re با المان ترس و پازل می تونه خیلی محبوب تر از نسخه های جدیدش بشه اما متاسفانه کپکام از ساختش عاجز هست مشابه re4 بازی زیاد داریم اما مشابه re1.2.3 دیگه بازی نداریم این چیزیه که بازیباز تشنش هست