طرفداران nintendo ds

این همه خلاقیت از ds آدمو شگفت زده میکنه
3ds-gamecube-mod.JPG
open_leds_on_nds1.jpg
nintendo_3ds_teardown_ifixit.jpg
Nintendo-DSi-special-edition.jpg
18s09q1g7tlrbjpg.jpg

کلا nintendo ds پرفروشترین کنسول دنیا بسته به به فروش تو یه نسل شده فروش 154 میلیونی کسب کرده بخاطر همین محبوبیت مورد حمایت - توجه و دوست داشتن گیمر ها قرار گرفته و روش کلی خلاقیت پیاده میکنن

بخصوص من خودم بدنه شیشه ای برای دی اس خیلی دوست دارم ولی نمیدونم چجوری باید نقششو کشید بدم بسازن

یا خیلی دنبال راهیم تغییر ظاهر بدم ds lite رو




بازی New Zealand Story یادتونه؟


بازی کنسول NES همون میکرو بود خیلی باهاش خاطره دارم


The_New_Zealand_Story_cover.jpg



اینم عکس گیم پلیش


images



البته نسخه SEGA هم داشت که بعد ها اونم بازی کردم


حالا اینم نسخه باسازی شده بازی برای DS


images



عکس گیم پلی بازی


images



لینک دانلود بازی

New Zealand Story Revolution (U)(SQUiRE) ROM < NDS ROMs | Emuparadise
 
Soul Bubbles

Soul Bubbles.jpg
PAL box art
Developer(s)Mekensleep
Publisher(s)
PAL/NA Eidos Interactive
JP Interchannel
Platform(s)Nintendo DS
Release date(s)
EU June 13, 2008
AUS June 20, 2008
NA July 1, 2008
JP July 16, 2009
Genre(s)Puzzle, adventure, art game
Mode(s)Single-player

احسان جان من تازه اين عنوان رو تجربه كردم واقعا حرفي برا گفتن نميزاره ! عالي فقط عالي لذت گيم پلي رو قشنگ زيره انگشتا حس ميكني!
بازم عنواني تو اين سبك گيم پلي هست احسان جان؟


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
آخرین ویرایش:
معرفی Prince of Persia: The Fallen King

3247a.jpg



تاریخ انتشار : November 2008

سبک : Action

سازنده :Ubisoft Casablanca

ناشر : Ubisoft

سبک : اکشن . ادونچر . پلتفرمر


بازی انحصاری و فوق الاده ی برای NDS هست . شما با قلم DS میتونید حرکات آکروباتیک استادانه رو انجام بدین ، با دشمنانتون بجنگید ، به کمک این شاهزاده ی بی نظیر !


داستان حماسی بازی باز هم ادامه داره ....این بار در یک سفر ماجراجویی پرخطر ،بازی بواسطه ی داستان عمیق و اصلی و کنترل عالی خودش شما رو به طور کامل تو دنیای خودش غرق میکنه .

به وسیله ی قلم فوق العاده ی DS :مراحلی طراحی شده که شما میتونید تو بیش تر از 50 Map ــش به جستجو تو شهر های متروکه بپردازید و با سیاهی و دشمنای شیطانی به مبارزه بپردازید .


3247b.jpg


شما میتونید با کاراکتر های جدید بازی کنید :Magus که میتونید در بین مبارزه ها بین او و پرنس سویچ کنید و و پازل ها رو به وسیله ی قدرت جادویی اون حل کنید .

عناصر پلتفرمینگ در این بازی خیلی زیاد هستند. شما باید با استفاده از عناصر پلتفرمینگ بازی معما های زیاد بازی رو حل کنید .

بازی با استفاده از قابلیت های stylus تغییرات زیادی کرده. با هر دکمه روی DS میتونید special power رو فعال کنید. این بازی سراسر با stylus کنترل میشه (مثل Ninja Gaiden DS )بازیکنا میتونن با stylus به پرنس دستور حرکت بدند و با اون جلو برن و مراحل رو رد کنن ،بپرند و از برآمدگی ها آویزون بشن !

بازیکن ها باید با استفاده از توانایی ای پرنس دنیا رو تبدیل به یه دنیای خوب بکنن ،و باید از تمام اشیایی که تو بازی میبینند استفاده بکنند تا مراحل رد شده و دسترسی اونا بیشتر بشه .

بازی از هر دو صفحه ی DS هم استفاده میکنه .
 

cover_large.jpg



Publisher:
Capcom

Genre:
Action, Adventure

Tags:
Painting, Classic, Animals

Players:
1

Release Date:
15th Mar 2011


بسیاری از افراد با بازی okami آشنا هستن یک بازی بینظیر و خاطره انگیز که بسیار دوست داشتنی هست بازی okami برای پلتفرم ها ps2 . wii و ps3 منتشر شد. نسخه okamiden در 2010 در ژاپن و 2011 در غرب برای کنسول دستی موفق ds منتشر شد .


برخلاف عنوان اصلی، که در آن بازیباز وظیفه کنترل آماتراسو(Amaterasu) را برعهده داشت. در okamiden با فرزند وی که چی باتراسو (chibitera-su) نام دارد روبرو هستیم که بار دیگر قصد دارد تاریکی را از سرزمین Nippon بیرون کرده و اوضاع رابه حالت عادی خود بازگرداند. رخدادهای داستانی بازی 9 ماه پس از عنوان اصلی رخ میدهد و چیپاتراسو قصد دارد با کمک کوانی (kuuni) که فرزند سوسانو دیگرشخصیت اصلی okami است در بازی پیشروی کند. البته به جز کوانی شخصیت های دیگری نیزدر بازی حضور دارند که هر کدام دارای ویژگی های منحصر به فردی بوده و برای مدتی باشخصیت اصلی همراه می شوند. در کنار شخصیت پردازی مناسب داستان بازی از کشش لازمبرخوردار نیست . در کنار این موضوع شاهد شوخی ها و طنز ژاپنی نیز هستیم که جالب بوده و باعث می شود okamiden از لحاظ داستانی زیبا باشد.


okamiden-chibi-and-kuni-art.jpg


هنر نقاشی

اصول گیم پلی همچونعنوان اصلی است و تنها تغییر اساسی آن مربوط به یار همراه بازیباز می شود. در اینعنوان نیز بازیباز می تواند با استفاده از تکنیک های مختلف نقاشی که در طول بازیبه دست می آورد، طرح های مختلفی را کشیده و فعالیت های مختلفی را صورت دهد. گیم پلی دارای چند نمونه جدید است که مرتبط به کنترل یار همراه است . بازیباز در okamiden همواره یک یار همراهدارد که در مبارزه ها و دیگر بخش های بازی به وی کمک می کند. یکی از قابلیت هایجدید okamiden مربوط به زمانی می شود که بازیباز یار همراه خود را پیاده کرده وبه کمک تکنیک های نقاشی مسیری را مشخص می سازد تا این یار همراه با طی کردن آن بهبخش خاصی رسیده و هدف مورد نظر بازیباز را انجام دهد. در این مواقع گوی های سلامتییار همراه جدا شده و تنها به وسیله سوار شدن بر پشت چپاتراسو به حالت عادی خود بازمی گردد.


بازی باز میتواند در محیط های مختلف به جستجو پرداختهو آیتم های مختلفی را پیدا کند و آن ها را به مغازه های موجود در بخش های مختلفبازی فروخته و در ازای آن پول بگیرد. یکی از عواملی خوب بازی مغازه هایی است کهمحلول های سلامتی را بسیار ارزان فروخته و به بازیباز این فرصت را می دهند که باتجهیزات بسیاری به میدان مبارزه رفته و به راحتی دشمن ها را از پا دربیاورد. درزمان مبارزه ها بازی باز همچون گذشته می تواند ضربه های مختلفی را به دشمن واردکند؛ اما با توجه به تغییراتی که در زمینه طراحی دشمن ها به وجود آمده این بخش ازبازی نیز به ترکیبی از فشردن یک کلید به صورت پیاپی و البته یک سری پازل شده است.


هر کدام از دشمن ها دارای نقطه ضعفی یا ویژگی متفاوتی هستند که به بازیباز این فرصت را می دهند که با انجام تکنیک های مختلف مبارزه ها را به راحتی پشت سربگذارد. در این جا باید به مبارزه با باس های (Boss) بازی نیز اشاره کرد کهدر مقایسه با دیگر مبارزه های بازی جذاب بوده، اما مانند آنها آسان هستند. بیشترباس های بازی یک موجود بزرگ هستند که بخش زیادی از صفحه نمایش را پر کرده و بهبازیباز حمله می کند. هر دام از آنها دارای نقطه ضعفی هستند که بازیباز پس از پیداکردن آن می تواند روند حملات خود را مشخص کرده و وی را از پا در آورد. با وجود اینکه okamiden روندی مشابه با عنوان اصلی را پیش گرفته است اما به خاطر نبودتنوع در گیم پلی و خسته کننده شدن آن در بخش های پایانی و همچنین درجه سختی پاییننتوانسته در حد و اندازه های okami قرار گیرد.

images

بازگشت زندگی و طراوت

okami از عناوین تحسین شده است okamiden نیز در این زمینه و درمقایسه با دیگر عناوین DS حرف های بسیاری برای گفتن دارد و همچون گذشته زیبا و به یادماندنی است.


البته بایستی به این مساله نیز اشاره شود که به خاطر محدودیت سختافزاری تمامی اجزای قابل تغییر محیط در فاصله های بسیار کوتاه ناپدید شده و پس ازنزدیک شدن دوباره بازیباز به آن ها، ظاهر می شوند. وضعیت بازی از لحاظ صداگذاری وموسیقی نیز همانند عنوان اصلی است و برای صداگذاری شخصیت ها از همان صدای عجیب وغریب گذشته استفاده شده است.


okamiden در کل تفاوت عمده ای باokami ندارد و تنها تلاش کردهگیم پلی مبتنی بر نقاشی بازی را به صفحه لمسی Ds منتقل کند که در اینامر نیز موفق بوده؛ توجه کپکام به مسایلی چون ایجاد تنوع در ساختار گیمپلی و استفاده از روندی مناسب برای پیشبرد داستان باعث شده، okamiden بسیار عالی باشد.


images
 
cover_large.jpg



Publisher: SEGA

Developer: Sonic Team

Genre: Action, Platformer

Players: 2

Release Date: 16th Nov 2010

Series: Sonic

Also Known As: Sonic Colors

Official Site: sega.co.uk​


در sonic colors مثل تمام بازی های سونیک، جوجه تیغی معروف و تند و تیز را از چپ به راست کنترل می کنید، می پرید، سکه می خورید، بر سر دشمنان می زنید و مثل توپ دور خود جمع می شوید و غل می خورید. خوشبختانه سازندگان بازی عقل به خرج داده اند و به جای آنکه سونیک را از بیخ و بن متحول کنند، به ریشه های سونیک وفادار مانده اند و همین مسأله عامل اصلی جذابیت sonic colors است. در نتیجه، سونیک این بار هم بازی نفس گیر و هیجان انگیزی از کار در آمده است که شما را به یاد روزهای اوج جوجه تیغی روی کنسول سگا می اندازد.


ماجرای sonic colors در یک شهر بازی گردون با کلی حلقه اتفاق می افتد که خوراک خود سونیک است. دشمن قدیمی سونیک یعنی دکتر روباتیک این شهر بازی را راه انداخته تا شهروندان فضایی را سرگرم کند و حواس آنها را از کارهای شرورانه اش پرت کند. اما ظاهراً خود شهر بازی وسیله ای برای ادامه کارهای شیطانی دکتر روباتیک است. او گروهی از بازدید کنندگان فضایی بیچاره شهربازی به نام «ویسپ ها» را دستگیر و زندانی می کند و حالا سونیک و رفیق همیشگی اش «تیلز» برای نجات ویسپ ها و شکست دادن دکتر روباتنیک بد جنس دست به کار می شوند. تیلز یک روباه چست و چابک زرد رنگ است که دو تا دم دارد و از 19 سال پیش تا الان در بازی های مختلف سونیک کنار جوجه تیغی بوده است.


داستان بازی به جای صحنه های سینمایی از طریق عکس ها و نوشته های روی آن روایت می شود. همین قدر برای بیان ماجراهای sonic colors کافی است؛ چون سونیک اساساً نیازی به داستان ندارد و همه اینها بهانه ای برای حضور دوباره سونیک در دنیای بازی های کامپیوتری است. در واقع برای بسیاری از بازی های هم نسل سونیک مثل دانکی کنگ یا ماریو می توان داستان مشخصی را بازگو کرد اما سونیک یعنی دویدن، سرعت و حلقه خوردن و همین برای جوجه تیغی دنیای بازی های کامپیوتری کفایت می کند.



سونیک، همان جوجه تیغی قدیمی

شش مرحله با شش فضای مختلف در بازی گنجانده شده است. بعضی از این مرحله ها یادآور بازی های کلاسیک سونیک است. مرحله های دو بعدی، دلپذیر و خوش آب و رنگ از کار درآمده اند و به نوعی می توان sonic colors را به روزرسانی نسخه های کلاسیک سونیک دانست. اما راستش را بخواهید سونیک همان سونیک سابق است و فقط فضای دور و بر او پوست انداخته و خوش رنگ و لعاب تر شده، و گرنه پیشرفت خاصی در فیزیک و حرکات سونیک نسبت به گذشته نمی بینید.


5369b.jpg



کنترل

در خیلی از بازی های DS نمایشگر پایینی معمولاً خود بازی را نشان می دهد و نمایشگر بالایی برای نمایش نقشه و اطلاعات جانبی استفاده می شود، اما در sonic colors هر دو نمایشگر اتفاقات درون بازی را دنبال می کند.


سونیک در صفحه نمایش پایینی می دود و دور خود می چرخد و هر وقت به هوا بپرد، از نمایشگر بالایی سر در می آورد. شاید گمان کنید دنبال کردن بازی روی دو صفحه نمایش مجزا کار دشواری است اما این ساختار در این بازی کاملاً جواب داده. اتفاقاً گسترده بودن محیط نمایش بازی به صورت عمودی یک مزیت برای سونیک روی DS است؛ چون این طوری خطرهایی که روی زمین یا بالا سر جوجه تیغی در کمین اوست را به راحتی مشاهده می کنید.

اگر سونیک باز کار کشته ای باشید، احتمالاً از تعداد دفعاتی که سونیک همین طور اتفاقی و الکی می مرد و مجبور می شدید بازی را از نقطه عقب تر شروع کنید، به ستوه می آمدید اما به لطف نمایش بازی روی دو صفحه نمایش DS، تعداد این مرگ های اتفاقی در sonic colors به حداقل می رسد.



گیم پلی

به محض اینکه پشت فرمان بنشینید، متوجه می شوید با همان سونیک قدیمی سرو کار دارید. او با تمام سرعت از چپ به راست می دود. هر چه می تواند سر راهش حلقه جمع می کند و هر چند تا روبات بد جنس را که می تواند منهدم می کند. تمام سربالایی ها، سراشیبی ها و حلقه هایی که سونیک دور آنها چرخ می زند، گودال های مرگبار و پر از میخی که از روی آنها می پرد و سکوهایی که سرعت او را دو برابر می کند در sonic colors وجود دارد.


اما قدرت های جدید سونیک، گیم پلی بازی را متنوع می کند. سونیک با آزاد کردن ویسپ ها برای مدت کوتاهی قدرت های جدیدی به دست می آورد. مثلاً ویسپ های زرد رنگ به او امکان می دهند صخره ها را به راحتی خرد کند. ویسپ های نارنجی هم جوجه تیغی را مثل موش به هوا می فرستند و او پس از مدتی دوباره روی زمین فرود می آید. ویسپ های بنفش هم که به طور اختصاصی در نسخه DS بازی sonic colors گنجانده شده، سونیک را به سیاهچاله متحرکی تبدیل می کند که از حلقه های طلایی گرفته تا دشمنان و آیتم های دور و بر، همه چیز را در خود فرو می بلعد. کنترل سونیک و قدرت های او روی ds آسان و لذتبخش است. سونیک روی DS نه کند است که حوصله تان را سر ببرد و نه آن قدر سریع است که او را روی صفحه نمایش گم کنید.


sonic colors بازی جذابی است اما این جذابیت خیلی زود به آخر می رسد. در هر کدام از شش مرحله بازی، سه مرحله دیگر گنجانده شده که دو مرحله جانبی و یکی هم مبارزه باغول است. سونیک آن قدر کوتاه است که با کمی صبر و حوصله، اگر یک بار پای بازی بنشینید، می توانید آن را تمام کنید.


5401b.jpg


مولتی پلیر

اگر DS باز دیگری در کنار خود داشتید، می توانید در حالت مولتی پلیر با او دست و پنجه نرم کنید و شانس خود را با بازیکنان دیگر امتحان کنید یا اصلاً با حریف کامپیوتری مسابقه دهید تا ببینید چه کسی زودتر مرحله را به پایان می برد. در هر سه حالت، شما روی نمایشگر پایینی بازی می کنید و حرکت رقیب خود را روی نمایشگر بالایی دنبال می کنید.
 
Soul Bubbles

Soul Bubbles.jpg
PAL box art
Developer(s)Mekensleep
Publisher(s)
PAL/NA Eidos Interactive
JP Interchannel
Platform(s)Nintendo DS
Release date(s)
EU June 13, 2008
AUS June 20, 2008
NA July 1, 2008
JP July 16, 2009
Genre(s)Puzzle, adventure, art game
Mode(s)Single-player

احسان جان من تازه اين عنوان رو تجربه كردم واقعا حرفي برا گفتن نميزاره ! عالي فقط عالي لذت گيم پلي رو قشنگ زيره انگشتا حس ميكني!
بازم عنواني تو اين سبك گيم پلي هست احسان جان؟

Sent from my iPhone using Tapatalk

محسن جان آره بازی Soul Bubbles واقعا یه عنوان واقعا عالی و جذابه

بازی دیگه دیقیقا تو سبک اون بازی رو الان حضور ذهن ندارم تا بگم اما بازی Drawn to Life - The Next Chapter واقعا ازش لذت بردم

بازیشو حتما بازی کن خیلی حال میکنی - کارکتر اصلی بازی رو خودت باید طراحی کنی موانع خودت طراحی و رنگ آمیزی میکنی


داستانشم اینه که یه موجود مشکی میاد رنگ از شهر بر میداره و همه چی سیاه و سفید میشه و تو باید رنگ به شهر برگردونی
 
  • Like
Reactions: GTA San Andreas
چنتا از بازیای هایی که دارم ایناس :



the Simpsons game


Scribblenauts


GoPets - Vacation Island


de Blob 2


High School Musical 3


Transformers Animated - The Game


Touch the Dead


Tom and Jerry Tales


SpongeBob's Atlantis SquarePantis


SpongeBob SquarePants Featuring Nicktoons - Globs of Doom


SpongeBob SquarePants - The Yellow Avenger


Soul Bubbles


Sonic Rush


Shaun the Sheep


Red Bull BC One


New Super Mario Bros.


Need for Speed - Nitro


Mario Party DS


Mario Kart DS


LEGO Batman 2 - DC Super Heroes


Kirby - Super Star Ultra


Kirby - Squeak Squad


Kirby - Mass Attack


Kirby - Canvas Curse


GoldenEye - Rogue Agent


Crash Boom Bang


Moshi Monsters Moshlings Theme Park (U)(EXiMiUS




SpongeBobs_Surf_and_Skate_Roadtrip


Michael Jackson - The Experience


Rabbids Go Home - A Comedy Adventure


Toy Story 3


Sonic and Sega All Stars Racing


Rayman DS


FIFA Street 2


Rayman Raving Rabbids - TV Party


Rayman Raving Rabbids 2


و 42 تا بازی دیگه




ds lite طرح زلدا برای همه طرفدارا زلدا:bighug:


images





یکی کمه 3 تا بسته :d

images






عکس یه ds lite که قبلا برای یکی از بچه ها خریده بودم :bighug:


b43e2160a2e1df871.jpg



b43e309ef49124852.jpg
 
احسان از بين kirby ها كدوم قشنگ تره؟
من super star ultra رو بازي كردم، ميخوام يكي ديگه دانلود كنم...

Sent from my iPhone using Tapatalk

هر 4 تاشون واقعا قشنگن

مثلا همون Kirby Super Stars Ultra باسازی نسخه snes ه واقعا با کیفیت و قشنگه

2696a.jpg




Kirby - Mass Attack واقعا شاهکاره هم موزیکش هم طراحی هنریش و ...... بازیشم هم کلا از تاچ استفاده میکنه اصلا به دکمه ها توش استفاده نمیشن حتما بازیش کن

5833a.jpg




Kirby - Canvas Curse هم یه تم خاص و جدید داره که توپ میشه بازی لذت بخشه اینم از تاچ استفاده میکنه

0028a.jpg




kirby - squeak squad همون تم kirby ها گیم بوی ادونس داره

0732a.jpg
 
51EaW8dl0kL._SS400_.jpg

مطمئناً اگر یکی از طرفداران قدیمی و حرفه ای سبک JRPG باشید، در این نسل از حال و روز بازی های عرضه شده در این سبک رضایت چندانی ندارید. یکی از سازندگان با سابقه در این سبک از بازی ها Atlus است که با عرصه سری بازی های قدیمی و صد البته موفق Shin Megami Tensi که دنباله های فراوان و Spin Off های مختلفی داشته، توانسته به محبوبیت بالایی میان بازیبازهای شرقی و بازیبازهای طرفدار سبک JRPG دست یابد. یکی از جدیدترین عناوین این شرکت که جزو سری اصلی SMT است Strange Joumey نام دارد.


داستان

Strange Journey در قرن 21 رخ می دهد. چندین انفجار هسته ای در قطب جنوب باعث پیدایش اختلال های محیطی در این منطقه از زمین رخ داده و بعد از مدتی یک Void در این ناحیه به وجود آمده است. سازمان ملل با پژوهش هایی که در رابطه با این رویداد انجام داده به این نتیجه رسیده که این فضای خالی که در بازی با نام Schwarzwelt (در زبان آلمانی به معنای دنیای سیاه) شناخته می شود، در حال بزرگ شدن است و به مرور زمان محیط اطراف را به درون خود می کشد. سران کشورهای مختلف با دیدن چنین وضعیت بحرانی ای تصمیم می گیرند تعدادی کاوشگر را به منطقه بفرستند تا بتوانند اطلاعات دقیق تری از فضای داخلی این پدیده به دست بیاورند. اما بر خلاف انتظارها، ارتباط تمامی این کاوشگرها با مرکز قطع شده و تنها تصاویری از ویرانه های ساخته های بشر به مرکز مخابره می شود. در همین موقعیت است که سازمان ملل با تشکیل تیمی از افراد متخصص و با تجربه خود وارد عمل می شود تا پی به راز درون Schwarzwelt ببرد.


شخصیت اصلی داستان که در ابتدای بازی نامی ندارد یکی از همین افراد است که توسط سازمان ملل برای این عملیات پژوهشی انتخاب شده و در تیم مبارزان این گروه قرار گرفته است. نکته قابل توجه در مورد تمامی افراد این گروه (متشکل از از 4 تیم) این است که همگی از یک لباس مخصوص و فوق پیشرفته به نام Demonica استفاده می کنند که قابلیت های بسیار متنوع و متفاوتی دارد و می تواند به عنوان ابزاری کارآمد در اختیار افراد تیم قرار گیرد. افراد به کمک 4 وسیله نقلیه پیشرفته که قابلیت پرش نیز دارند (!) از بالای دیواره Schwarzwelt وارد آن شده و در آن سوی این منطقه از یکدیگر جدا می شوند. شخصیت اصلی داستان به وسیله هم تیمی هایش و Demonica متوجه می شود که به خاطر مشکل هایی که درگذشته در این منطقه ایجاد شده، یک سری هیولا نامرئی به وجود آمده اند که تنها توسط یکی از قابلیت های لباس ذکر شده قابل دیدن هستند. اکنون نوبت بازیباز است که با پیدا کردن دیگر افراد تیم و سررشته مشکل های به وجود آمده و شکل گیری این هیولاها، سرنوشت کره زمین را رقم زده و آن را از خطر نابودی نجات دهد یا به حال خود رها کند. داستان همانند گیم پلی یکی از نقاط قوت بازی به حساب می آید.


4821b.jpg


با وجود این که کلیشه های رایج مانند نجات بشریت و پایان دنیا در آن دیده می شود؛ اما وجود نکات جذاب و هم چنین تغییرپذیر بودن داستان باعث می شود، بازیبازها با اشتیاق بازی را دنبال کنند. بازیباز می تواند در موقعیت های مختلف تصمیم هایی بگیرد که در پایان بازی نقش خواهند داشت. نکته ای که معمولاً در بازی های این سری به چشم می خورد این است که انتخاب شخصیت های جانبی موجود در بازی باعث می شوند نحوه روایت داستان و در کنار آن نقش هر شخصیت در حالت های مختلف تغییر کند. این نکته در SJ نیز نقش به سزایی در شکل دهی داستان بازی ایفا می کند و در کنار روال عادی داستان های متغیر و چند پایان، نوعی متفاوت از موقعیت ها یا بهتر است بگوییم تصمیم گیری ها را پیش روی بازیباز قرار می دهد تا وی بتواند همان طور که می خواهد بازی و داستان آن را ادامه دهد.


هم چون دیگر بازی های این سری اصلی ترین بخش بازی گیم پلی آن است و همان طور که انتظار می رفت زاویه دید بازی به صورت اول شخص است و بازیباز می تواند در محیط های مختلف که اکثر از Dungeon ها تشکیل شده اند، حرکت این که این هیولاها که دشمن اول و آخر بازیباز به حساب می آیند، نیمی از گیم پلی بازی را تشکیل داده اند و به یکی از جذابیت های SJ تبدیل شده اند. هنگام مبارزه با هیولاها هم چون دیگر عناوین این سبک بازیباز به همراه سه نفر دیگر از یارهای خود به مقابله با دشمن می رود؛ اما تفاوتی که در اینجا وجود دارد قابلیت صحبت کردن با هیولاها است که در نوع خود جالب و نوآورانه طراحی شده است. زمانی که بازیباز وارد گفتگو با هیولایی می شود، باید به یک سری پرسش ها نیز پاسخ دهد و پاسخ ها نشان دهنده عقاید بازیباز است.



اگر هیولای مورد نظر با بازیباز هم عقیده بود، بازیباز می تواند با پشت سر گذاشتن یک سری مراحل دیگر از او بخواهد به تیمش بپیوندد. پس از پیوستن هیولاها به بازیباز، وی می تواند همانند افراد معمولی، سه هیولا را در تیم خود قرار داده و بازی را با آن ها ادامه دهد. نکته جالب این که این هیولاها خود نیز ارتقا یافته و قابلیت های جدیدی کسب می کنند. همان طور که می بینید مکانیسم بهره گیری از هیولاها در راستای پیشبرد بازی با وجود تنوع مثال زدنی این موجودها و تفاوت های زیادی که بین هر کدام وجود دارد می تواند به عاملی جذاب تبدیل شود که بازیباز را با نوع جدیدی از گیم پلی مواجه کند. البته سازندگان نیز هدف اصلی خود را استفاده ی هر چه بیشتر بازیباز از این هیولاها قرار داده اند؛ زیرا بازیباز با اولین تجربه، به این نتیجه می رسد که هیولاها از قدرت به مراتب بیشتری نسبت به انسان ها برخوردارند و می توانند سرعت گیم پلی بسیار طولانی بازی را افزایش دهند. از مکانیسم های مهم SJ که جزو نکات مثبت آن نیز به شمار می رود، می توان به حمله های تیمی اشاره کرد که خود نیازمند شرایط مختلفی است. این حمله ها که توسط چند عضو از تیم یا تمامی افراد آن انجام می شوند، تاثیر مستقیمی از ویژگی های اخلاقی هر عضو می گیرد. به این صورت که اگر بازیباز تمامی افراد تیم را با ویژگی های اخلاقی یکسانِ بی طرف، قانونمند یا هرج و مرج طلب انتخاب کند؛ می تواند از حمله های گروهی بیشتری نسبت به دیگر حالت ها استفاده کند که این باعث می شود تفاوت های موجود میان هر هیولا بیشتر احساس شود.


همان طور که می بینید این عنوان تمرکز اصلی خود را بر هیولاها گذاشته و توانسته نقش دشمن بازیباز را چنان در بازی پر رنگ کند که به عاملی اصلی و جدایی ناپذیر از گیم پلی تبدیل شود. یکی از قابلیت های خوبی که در SJ طراحی شده، ترکیب هیولاها است. بازیباز می تواند هیولاهای مختلف را با یکدیگر ترکیب کرده و قدرت های آن ها را در قالب یک هیولا در اختیار داشته باشد. این قابلیت باعث شده تنوع هیولاها بیش از گذشته شده و بازیباز مدام با انواع این جانورها دست و پنجه نرم کند. اما مشکلی که این ترکیب ها به وجود می آورد، از دست رفتن تمامی مهارت های هیولاها است.
51%2B5pZYW7qL._SS400_.jpg
در اینجا بازیباز مجبور می شود دوباره مهارت های هیولای جدید خود را از ابتدا انتخاب و آزاد کندکه باعث اتلاف وقت می شود.


یکی از نکاتی که باعث شده بازیباز به گشت و گذار در اکثر محیط ها بپردازد، نیاز وی به خرید و فروش آیتم های مختلف است. از آن جا که محیط های بازی داخل یک نوع فضای متفاوت با دیگر مناطق زمین قرار دارد، بنابراین برخی از فروشنده های مختلف نیست که بازیباز بتواند تا با آن ها تبادل کالا کند. در این جا نیز هیولاهایی حضور دارند که در گوشه کنار این محیط بزرگ اجناسی را برای فروش عرضه می کنند که شاید در هیچ کجای زمین به جز Schwarzwelt قابل یافت نباشد. البته پیدا کردن این فروشنده ها، کار ساده ای نیست و ممکن است با ذره ای بی دقتی شانس پیدا کردن آن ها را از دست بدهید.



همان طور که توضیح داده شد لباسِ ویژه ی Demonica از تکنولوژی های جدید و کارآمدی بهره می بردکه در گیم پلی بازی نیز نقش دارند. بازیباز در کنار ارتقای شخصیت خود در زمینه های مختلف می تواند با استفاده از شی های با ارزشی که در مکان های مختلف به دست می آورد، لباس خود را تقویت و از قابلیت های جدید آن در راستای پیشرفت در بازی استفاده کند.


متأسفانه محیط های SJ از طراحی چندان خوبی بهره نمی برند و استفاده از بافت های بی کیفیت آن هم برای عنوانی اول شخص باعث شده مشکل های بازی در این بخش بیشتر خود را نشان داده و از ارزش های بازی بکاهند. طراحی کلی محیط ها نیز به نسبت دیگر عناوین DS خوب کار نشده و کاملاً مشخص است سازندگان بیشتر از بافت ها برای طراحی محیط ها استفاده کرده اند تا طراحی محیط هایی با حجم مناسب. خوشبختانه مهم ترین رکن گیم پلی یعنی هیولاها از طراحی های منحصر به فرد و خوبی بهره می برند؛ اما قرار گرفتن آن ها در محیط های بی کیفیت، باعث شده ضعف های بازی بیش از گذشته خود را نشان دهند.


همانند گرافیک، صداگذاری و موسیقی SJ نیز ضعف های دارد. قطعه ای موسیقی کم تعداد برای چنین عنوان طولانی ای بسیار عجیب است که باعث شده بازیباز از همان ساعت های ابتدایی بازی به چند قطعه موسیقی تکراری گوش کند که همین طور پخش می شوند. جالب این که همین تعداد کم موسیقی های موجود در SJ نیز با اکثر محیط ها به ویژه با Dungeon ها هماهنگ نبوده و همان جوِ اندک بازی در این زمینه را نیز نابود کرده اند. افکت های صوتی استفاده شده نیز از کیفیت خوبی برخوردار نیستند و بازیباز مجبور به تحمل چند افکت صوتی است که عموماً مربوط به منوها و بعضی مبارزه ها می شوند و خبری از صداهای دیگر نیست. همان طور که اشاره شد SJ از گیم پلی خوبی بهره می برد که اگر با گرافیک و صداگذاری خوبی نیز همراه می شد، می توانست این عنوان را به یکی از بهترین های سری SMT تبدیل کند، اما مشکل های فنی به وجود آمده در بازی باعث شده SJ از تبدیل شدن به یک عنوان عالی بازمانده و در صف JRPG های خوب این روزها قرار بگیرد.
513mT4cuzzL._SS400_.jpg
 
درود احسان جان و ممنون بابت معرفی بازی و نقدهای مفیدت :8->

اگه من تو شرکت نینتندو بودم دست کم یه لوح سپاس بهت میدادم که یه تنه پرچم نینتندو رو بالا نگه داشتی!!!;)

همیشه پست هاتو با لذت میخونم و دنبال میکنم


ممنون از شما و دوستای دیگه ای که مثل شما فعالند
:x
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: alisantori
درود احسان جان و ممنون بابت معرفی بازی و نقدهای مفیدت :bighug:

اگه من تو شرکت نینتندو بودم یه دست کم یه لوح سپاس بهت میدادم که یه تنه پرچم نینتندو رو بالا نگه داشتی!!!;)

همیشه پست هاتو با لذت میخونم و دنبال میکنم


ممنون از شما و دوستای دیگه ای که مثل شما فعالند
:x


مرسی شهاب جان خیلی ممنونم لطف داری بهم :bighug:

نینتندو که کلا خاورمیانه کاری نداره نه نمایندگی نه چیزی :d

ممنونم عزیز :x
 
cover_large.jpg



Publisher: Ubisoft

Genre: Puzzle, RPG, Strategy

Tags: Puzzles, Magic

Players: 2

Release Date: 1st Dec 2009

Also Known As: Might & Magic: Clash of Heroes


سری بازی قدیمی M&M و یا Might & Magic تا به حال دنباله های رسمی و Spin-off های فراوانی داشته و مسلماً خواهد داشت. یکی از جدیدترین Spin-off های این سری ( بی ربط به داستان اصلی) Clash of Heroes است.


این عنوان که در اصل جزو سری Heroes of Might& Magic است، داستان 40 سال قبل از Heroes of M&M V را روایت می کند و تمرکز داستانی آن مربوط به شیئی به نام Blade of Binding می شود. گیم پلی بازی ترکیبی از دو سبک استراتژیک و نقش آفرینی است. یکی از نکات مثبت CoH همین سبک ترکیبی آن است که تیم سازنده بازی با ترکیب خوب و درست آن ها باعث شده که از ارزش های هیچ کدام کاسته نشود. بازیباز می تواند شخصیت خود را در بین نقطه های موجود در بازی حرکت بدهد. این حرکت به صورت نوبتی انجام می شود و خط حرکتی شخصیت بازیباز نیز از قبل تعیین شده و بازیباز تنها می تواند از میان آن ها یکی را انتخاب کند.


زمانی که در همین مسیر به یک دشمن می رسد بازی وارد حالت دیگری که در اصل مخصوص نبردها است منتقل می شود. در این قسمت چند نوع تاکتیک برای حمله و دفاع وجود دارد که بازیباز می تواند از میان آن ها یکی را انتخاب کند. البته این امکان نیز وجود دارد که به تعداد حرکتی که در اختیار بازیباز قرار می گیرد در هر نوبت نیروهای خود را جا به جا کند. سیستم دفاعی بازی به صورت افقی عمل می کند اگر نیروهای معمولی با تخصصی این حالت را در آرایش 3 تایی به صورت افقی قرار دهید دیواری برای دفاع شکل می گیرد که اگر آسیب نبیند. بعد از هر نوبت قوی تر از گذشته می شود . اما حالت حمله به صورت عمودی عمل می کند. تفاوتی که در مورد حالت حمله وجود دارد در این است که بازیباز می تواند با استفاده از یک سری آرایش مرتبط به هم و همزمان قدرت حمله خود را نسبت به گذشته افزایش دهد. همچنین برای این افزایش قدرت یک سری نیروی ویژه نیز در بازی قرار گرفته اند که اگر در صف های حمله بازیباز مورد استفاده قرار گیرند نتیجه کار بسیار قدرتمندتر از حالت های معمولی با سرباز های ساده خواهد بود. بعد از انجام هر نبرد و پیروزی در آن به بازیباز XP تعلق می گیرد و می تواند از این طریق درجه خودش را بالا ببرد.


51Yg3KDpNoL.jpg


بعد از انجام این کار نیروهای جدید و تازه نفس همراه با تنوع بیشتری در اختیار بازیباز قرار می گیرند که به او این اجازه را می دهند که در زمان شروع هر نبرد از میان انوع مختلف با توجه به نیازی که دارد چند تا را انتخاب کند. درکنار نبردهای معمولی در بازی یک سری Boss Fight نیز قرارگرفته است که درست روند همان نبردهای معمولی را با این تفاوت دنبال می کند که قدرت این Boss ها به شدت بالا است و بازیباز باید تاکتیک های جدیدی را برای پیروزی اتخاذ کند. گیم پلی CoH در تمامی زمینه ها به جز بخش RPG از عمق بسیاری زیادی برخوردار است. البته بخش RPG بازی نیز قوی است اما اگر با دیگر قسمت ها مقایسه شود مسلماً به عنوان یک نقطه ضعف جلوه می کند. یکی دیگر از نکته هایی باعث می شود CoH تبدیل به یکی از قوی ترین عناوین این سبک بشود ، تعداد بالای ماموریت های اصلی ، جانبی، معماها و پازل ها است اگر بخواهید تمام آن ها را انجام دهید به مدت زمانی بیش از 40 ساعت احتیاج پیدا می کنید. البته لازم به ذکر است که خوشبختانه ماموریت اصلی و جانبی بازی از تنوع خوبی برخوردار هستند وکاملاً جوابگوی نیازهای بازیبازها خواهند بود. از دیدگرافیکی نیز CoH یکی از بهترین عناوین دو بعدی کنسول DS است.


طراحی های محیط ها و شخصیت ها کاملاً با حال وهوا و جو داستانی بازی هماهنگ است و ضعفی در آن دیده نمی شود. همین مسئله در مورد CutScene های بازی نیز صادق است و تنها اشکالی که می توان به این قسمت گرفت طراحی چهره بعضی شخصیت ها است که بیش از حد مصنوعی جلوه می کند.


در کل CoH عنوانی است که سبک استراتژیک نقش آفرینی را به خوبی بر روی DS پیاده سازی کرده و از تمام امکانات موجود بهره لازم را برده است.


513BtAMPMZL.jpg

 
  • Like
Reactions: SHAHAB DRAGON
دوستان ازم خواستن که درباره بازی محبوب پوکمون توضیح بدم


یه توضیح کامل و کوتاه میدم




سبکش RPG هـ! داستان تمام سریاش اینه که شما یه کاراکتر پسر یا دختر انتخاب میکنید بعد میرید یه پوکمون از پروفسور شهرتون به عنوان پوکمون Starter میگیرید! (این پوکمون های استارتر خ خ خ خ کم یابن!) بعد از این شهر به اون شهر میرید، پوکمون جدید catch میکنید، پوکمون هاتونو level up میکنین، بعد میرید سراغ gym leader ها! بیشتر سری های پوکمون 8 تا gym leader دارن! هر کدوم از gym leader ها رو که شکست بدین یه gym badge میگیرید. با این gym badge میتونید از HM یا همون Hidden Machine هایی که به پوکمون هاتون یاد میدید استفاده کنید و موانع سر راه رو بردارید! در طول راه هم با یک گروه آدم بد (که توی هر ورژن از پوکمون اسم این گروه ها فرق میکنه) مبارزه میکنید! منظور از مبارزه همون Pokemon Battle هستش بعد از شکست همه gym leader ها میتونید طبق داستان بازی برید و یک Legendary Pokemon یا همون پوکمون افسانه ای catch کنید! این نوع پوکمون ها از استارتر ها خ خ کم یاب تر و قوی ترن! بعد میتونید برید و با Elite 4 و Champion پوکمون بتل کنید و برنده شید و شما به عنوان Champion هـ اون region بشید! داستان اصلی بازی اینجا تموم میشه! ولی بعدش هنوز کلی کار واسه انجام دادن هست! مثلا گرفتن legendary ها و pokemon هایی که قبل از گرفتن national-dex و تمام کردن داستان بازی نمیتوانستید بگیرید و event ها و item, های مختلف!


در ضمن نوع پوکمون ها خ زیاده!!! وهر کدوم یه تایپی هستند! مثلا Pikachu معروف تایپش الکتریسیته اس! یا turtle تایپش grass هـ! و ... و ... و...! انقدر زیاده که اگه بخوام بگم مختون هنگ میکنه!


بازی open world هستش. و خ خ خ خ خ ارزش بازی کردن داره!

630x.jpg




اینم کتونی طرح پوکمون برای طرفدارا پوکمون :x


Pokemon-Kicks-1041428.jpg
 
  • Like
Reactions: SHAHAB DRAGON
دوستان ازم خواستن که درباره بازی محبوب پوکمون توضیح بدم


یه توضیح کامل و کوتاه میدم




سبکش RPG هـ! داستان تمام سریاش اینه که شما یه کاراکتر پسر یا دختر انتخاب میکنید بعد میرید یه پوکمون از پروفسور شهرتون به عنوان پوکمون Starter میگیرید! (این پوکمون های استارتر خ خ خ خ کم یابن!) بعد از این شهر به اون شهر میرید، پوکمون جدید catch میکنید، پوکمون هاتونو level up میکنین، بعد میرید سراغ gym leader ها! بیشتر سری های پوکمون 8 تا gym leader دارن! هر کدوم از gym leader ها رو که شکست بدین یه gym badge میگیرید. با این gym badge میتونید از HM یا همون Hidden Machine هایی که به پوکمون هاتون یاد میدید استفاده کنید و موانع سر راه رو بردارید! در طول راه هم با یک گروه آدم بد (که توی هر ورژن از پوکمون اسم این گروه ها فرق میکنه) مبارزه میکنید! منظور از مبارزه همون Pokemon Battle هستش بعد از شکست همه gym leader ها میتونید طبق داستان بازی برید و یک Legendary Pokemon یا همون پوکمون افسانه ای catch کنید! این نوع پوکمون ها از استارتر ها خ خ کم یاب تر و قوی ترن! بعد میتونید برید و با Elite 4 و Champion پوکمون بتل کنید و برنده شید و شما به عنوان Champion هـ اون region بشید! داستان اصلی بازی اینجا تموم میشه! ولی بعدش هنوز کلی کار واسه انجام دادن هست! مثلا گرفتن legendary ها و pokemon هایی که قبل از گرفتن national-dex و تمام کردن داستان بازی نمیتوانستید بگیرید و event ها و item, های مختلف!


در ضمن نوع پوکمون ها خ زیاده!!! وهر کدوم یه تایپی هستند! مثلا Pikachu معروف تایپش الکتریسیته اس! یا turtle تایپش grass هـ! و ... و ... و...! انقدر زیاده که اگه بخوام بگم مختون هنگ میکنه!


بازی open world هستش. و خ خ خ خ خ ارزش بازی کردن داره!

630x.jpg




اینم کتونی طرح پوکمون برای طرفدارا پوکمون :x


Pokemon-Kicks-1041428.jpg

احسان جان دمت گرم، واقعا كامل بود.
اما بازم هر كي تا تجربش نكنه، لذتش رو كامل درك نميكنه...
يكي از مهمترين چيزاي پوكمون چند نفري بازي كردنشه. اينجا كه زياد رواج نداره اما اونور آب (!) چند نفري دور هم با ds هاشون جمع ميشن، battle ميكنن، پوكمون هاشون رو باهم ردوبدل ميكنن و كلي كار ديگه...
اين يكي از بزرگترين لذت هاي هر بازي پوكموني از موقع گيم بوي كلاسيك (با كابل!) تا 3ds بوده و هست!


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or