طرفداران nintendo ds

احسان جان ترجمه ی معرفی هر بازی رو خودت انجام میدی عزیزم؟!
راستی بهترین فروشگاه برای خرید کنسول(مخصوصا نینتندو) و لوازم جانبیش کجاست؟!

از روش ها زیادی برای نوشتن یه نقد و بررسی بازی ها DS و WII استفاده میکنم - اما انگلیسیم اصلا در حدی نیست که بتونم مقاله یا نقد و بررسی انگلیسی یا هر زبونی رو ترجمه کنم

تو سایت ها ایرانی هم درباره بازی ها WII و DS سرج کنی اکثرا خبره یا لینک دانلود بازی


خیلی از این نقد و بررسی ها رو قدیم نوشتم



فروشگاه امید - حیدری - خلیلی اینا بهترن

کیان کنسولا گرون میده اما لوازم جانبیشو قیمت خوبی میده
 
آخرین ویرایش:
نقد و بررسی Sonic & Sega All-Stars Racing

4743a.jpg

هیچ یک از خوش بین ترین طرفداران سونیک نیز فکر نمی کردند روزی این خارپشت که در سرعت رقیبی ندارد سوار بر یک ماشین شود! اما سگا در آخرین دست پخت خود این خارپشت معروف را که سال هاست در گرداب بازی های ضعیف گرفتار شده، سوار بر ماشین کرده تا به رقابت با دیگر دوستان و دشمن های خود بفرستد. این بار سگا خود دست به ساخت این عنوان برای کنسول nintendo ds زده و و برای سایر کنسول ها وظیفه ساخت را به Sumo Digital سپرده که عناوین مختلفی در سبک های گوناگون در کارنامه دارد و باید گفت خارپشت محبوب ما این بار در قالب یک بازی سرگرم کننده مهمان بازیبازها است، البته در این راه سونیک تنها نیست و سگا برای تکمیل عنوان خود از شخصیت های سری های قدیمی و جدید خود نیز استفاده کرده است.


مشخصاً داستان در این گونه عناوین در اولویت پایین تری نسبت به دیگر قسمت ها قرار دارد؛ اما باید گفت هیچ داستانی در Sonic & SEGA All Star Racing وجود ندارد و دلیل این که این شخصیت ها به جان یکدیگر افتاده اند، اصلاً مشخص نمی شود. در کنار این مسئله غیبت شخصیت های محبوب چند سری بازی سگا مثل Street of Rage و Shinobi در مقابل شخصیت های کم تر شناخته شده سگا که در این بازی حضور دارند.


مثل Jet Set Radio، Space Channel5 و Bonanza Bros خود جای سوال دارد. از این بخش که بگذریم با مسابقه هایی سریع، نفس گیر و جذاب روبرو هستیم که تمام نکات مثبت خود را مدیون رقابت موجود در ذات بازی های ریسینگ هستند، نه بخش های دیگری چونPower Up و حرکت های نمایشی! البته این به معنی ابتدایی بودن سیستم Power Up ها نیست؛ بلکه عدم تنوع وکارآمد نبودن آن ها باعث شده بازیباز چنان که باید و شاید نیازمند استفاده از Power Upها نباشد و در تمام طول هر مسابقه که مدت کوتاهی است، تمرکز خود را بر رانندگی و به دست آوردن Boost های اضافه که نقش اساسی در برتری بازیباز دارند، بگذارد. البته نمی توان از Power Upهای مخصوص هر شخصیت که کارایی بالایی نیز دارند، چشم پوشی کرد، اما به علت کوتاهی بیش از حد هر مسابقه اکثراً بازیبازها نمی توانند از آن ها استفاده کنند و این فرصت تنها در مورد استفاده از Power Upهای ساده ایجاد می شود که از تاثیر مناسبی برخوردار نیستند و عملاً به جز تاخیری بسیار کوتاه در کنترل ماشین های حریف کار دیگری انجام نمی دهند. در کنار تمامی این امکانات نبود تعادل لازم میان شخصیت ها باعث شده بازیباز عموماً به انتخاب یک سری از شخصیت های خاص ترغیب شود و از انتخاب شخصیتی چون Dr. Eggman که در هیچ زمینه ای برتری ندارد، صرف نظر کند. این بازی نیز مانند عناوینی چون Mario Kart از چند نوع مسابقه مختلف بهره می برد. اصلی ترین و بزرگ ترین بخش های موجود در این بازی حالت های Grand Prix و Mission هستند که دو نوع متفاوت و در عین حال آشنا از گیم پلی این سبک را در اختیار بازیباز قرار می دهند. در حالت Grand Prix بازیباز باید میان چند مسابقه کلی که هر کدام از 4 مسیر تشکیل شده اند یکی را انتخاب کرده و در انتها با کسب امتیاز بیشتر پیروز شود. اما بر خلاف حالت Grand Prix که کاملاً اصولی دنبال می شود، در حالت Mission بازیباز باید برای پیشروی در بازی کارهای مشخصی مانند جمع آوری شی ای خاص یا کسب رکورد مشخصی را انجام دهد.

large.jpg

اما اصلی ترین نقطه قوت بازی گرافیک آن است. تیم سازنده تمام تلاش خود را در به روز رسانی و طراحی هر چه بهتر شخصیت های موجود در بازی انجام داده و می توان گفت در این کارموفق بوده است. طراحی شخصیت ها به همراه طراحی ماشین های هر کدام که مطابق شخصیت مورد نظر شکل گرفته، به خوبی انجام شده است. هم چنین طراحی مسیرها به بهترین شکل ممکن انجام شده و بازیباز در طول بازی شاهد محیط هایی پر جزییات و جذاب است که از دید فنی نیز در سطح بالایی قرار دارند. از دیگر نکات قوت این بخش می توان به منتقل کردن حس سرعت به بازیباز اشاره کرد که با استفاده از یک سری لرزش و افکت های تصویری شکل گرفته است. در کنار همه نکات مثبتی که به آن ها اشاره شد، نباید از کیفیت پایین بعضی بافت ها و وجود مشکلاتی در تشخیص تصادف صرف نظر کرد که می تواند از ارزش های این بخش بکاهد.


در زمینه موسیقی نیز بازی حرف های زیادی برای گفتن دارد. اما این بخش نیز همانند اکثر قسمت های این بازی مدیون سونیک است و این بار این موسیقی های سری سونیک هستند که نقش به سزایی در طول مسابقه های این بازی ایفا می کنند. البته در زمینه افکت های صوتی به خصوص افکت های مربوط به ماشین ها مشکلاتی وجود دارد که اکثر مربوط به استفاده از صداهای یکسان برای ماشین های مختلف هستند. در این میان نمی توان از دیالوگ های عجیب شخصیت ها نیز گذشت اما در مقابل رقیبی چون Mario Kart خودنمایی به این بازی نمی دهد!


گیم پلی این بازی کاملاً از دو بازی خوش ساخت این سبک یعنی Mario Kart و Crash TeamRacing الگو برداری شده است. این الگوبرداری حتی در مورد مکانیسم استفاده از Power Up ها نیز دیده می شود و این قابلیت وجود دارد که یک سری از Power Up ها را به صورت برعکس نیز استفاده کرد. البته می توان از Slid ها نیز یاد کرد که شبیه به CTR طراحی شده اند؛ هر چند کمی در مکانیسم اجرای آن ها تفاوت وجود دارد. با این حال باید گفت طراحان این بازی از المان های این دو عنوان در قسمت های مختلف استفاده کرده اند و تجربه سرگرم کننده ای را هم فراهم کرده است، اما این بازی نمی تواند در رقابت با آن ها برنده باشد.

4757b.jpg
 
بررسی New Super Mario Bros

0434a.jpg

این نسخه بازی برای کنسول دستی محبوب و پرفروش nintendo ds منتشر شد به اسم new super mario bros که در سال 2006 منتشر شد.

این بازی به محبوبیت زیادی دست یافت و فروش خیلی شگفت انگیزی تجربه کرد که بخاطر همین در سال 2009 نینتندو نسخه مخصوص new super mario bros.wii منتشر کرد . این بازی به فروش 87 میلیون نسخه در نسل هفت دست یافت.

کسی نیست که با بازی های کامپیوتری آشنا باشد و سری برادران سوپر ماریو SUPER MARIO BROS محبوب و دوست داشتنی را نشناسد.

حتی بسیاری از کسانی هم که با بازی های کامپیوتری آشنایی ندارند، نسخه نینتندو nes (میکرو) این بازی را بازی کرده اند. ماریو از اولین حضور خود تا به حال تغییر و تحولات فراوانی را تجربه کرد.


0434b.jpg


از جمله بالدار شدن!، دم سمور داشتن!، آب پاشی کردن!،حضور ماریو در بازی RPG، ماشین سواری در سری مسابقات Kart، اتفاقات بسیار بامزه و فانتزی در سری Party، سیر و سلوک در کهکشان ها و ...، بدون شک سوپر ماریو از بهترین بازی هایی است که هنگام تغییر بازی ها از دوبعدی به سه بعدی، به خوبی از دو بعدی کلاسیک به 3 بعدی نوین تغییر بعد داد.

این تغییر در قسمت SUPER MARIO 64 به بهترین وجه اعمال شد که باعث شد از رقبای خود در آن زمان یعنی SONIC THE HEDGEHOG و CRASH THE BANDICOT محبوبتر و پرفروشتر شود.

سرانجام در دستگاه نینتندو ds سازندگان این بازی تصمیم گرفتند تا نسخه ای جدید و 2 بعدی از ماریو را روانه بازار کنند. این نسخه که بسیار زیبا از کار درآمد و محبوبیت فراوانی نیز پیدا کرد تحت عنوان NEW SUPER MARIO BROS وارد بازار شد.


0442b.jpg


ذهنیت که بازی 2 بعدی است و ارزش تجربه کردن را ندارد را رها کرده و اصلا به 2 بعدی بودن بازی اهمیت ندهید. تمام جذابیت بازی در نوع Gameplay ، سبک و شیوه اجرای بازی است که مطمئنا تاکنون به این تکامل تجربه نشده است.

نینتندو با این بازی هنر بازی سازی خود را باز هم به رخ رقبا کشید و نشان داد که واقعا نینتندو غول بازی سازی آسیا و جهان است.
 
مرسی بابت مطالب فوق العاده از احسان عزیز.
احسان جان من یه 1 ساعتی رو شبیه سازه neo geo کار کردم به این نتیجه رسیدم که رام هاش هم باید تبدیل بشه و بعد با چنتا پچ بالا آوردشون . خلاصه دنگ و فنگ زیاد داره گویا وای بازیهاش بینهایت زیبا و قشنگه حیفه توام دوسداشتی یه نگا بنداز ببین تو چی میکنی :
NeoDS - GameBrew - a wiki dedicated to homebrew on Video Game Systems.

http://www.racketboy.com/retro/how-to-play-neo-geo-games-on-your-ds-with-neods



Neo_Geo_stick_game.jpg
Metal_Slug_5_(insert).jpg
king-of-fighters.jpg
 
بازیهای gba رو راحت میشه رو ds اجرا کرد ?

ds مدل ds phat و ds lite هر دو غیر از اجرا بازی ها ds از قسمت جلو کنسول کارتج gba هم بهشون میخوره و بازیا اونا رو هم اجرا میکنه

هم فلش کارت dstwo هم بازیا خود ds اجرا میکنه هم بازیا gba اجرا میکنه

سوپر کارت gba هم به ds lite و ds phat هم میخوره

مرسی بابت مطالب فوق العاده از احسان عزیز.
احسان جان من یه 1 ساعتی رو شبیه سازه neo geo کار کردم به این نتیجه رسیدم که رام هاش هم باید تبدیل بشه و بعد با چنتا پچ بالا آوردشون . خلاصه دنگ و فنگ زیاد داره گویا وای بازیهاش بینهایت زیبا و قشنگه حیفه توام دوسداشتی یه نگا بنداز ببین تو چی میکنی :
NeoDS - GameBrew - a wiki dedicated to homebrew on Video Game Systems.

http://www.racketboy.com/retro/how-to-play-neo-geo-games-on-your-ds-with-neods



Neo_Geo_stick_game.jpg
Metal_Slug_5_(insert).jpg
king-of-fighters.jpg


مرسی محسن جان شرمندم میکنی :x

این کنسول واقعا قدرتمند بود و از نسل خودش چندین برابر بالاتر و بهتر بود اما بخاطر قیمت بالا خریدار کمی داشت و زیاد حمایت نشد متاسفانه


برای این شبیه ساز این 2 تا تاپیک ببین

http://forum.bazicenter.com/thread5201/#post471849

http://forum.bazicenter.com/thread23413/
 
cover_large.jpg



فضای بیکران در دستان شما


بعد از ساخته شدن چند بازی بسیار خوب و با کیفیت از استدیویی چون Platinum Games انتظار تمامی بازیبازها از عناوین بعدی این شرکت بالا می رود و منتظر این هستند تا عنوانی بهتر و با کیفیت تر را از این استدیوی قدرتمند ببینند. این مسأله در مورد اولین بازی این استدیو برای کنسول دستی DS رخ داده و تمامی طرفداران سبک نقش آفرینی/ مدیریت منتظر این بودند تا نیازهایشان توسط PG و با عرضه Infinite Space برآورده شود.


Infinite Space داستان پسری 16 ساله به نام یوری (Yuri) را روایت می کند که به کمک مقدار پولی که در اختیار دارد فردی به نام نیا (Nia) را استخدام می کند تا بتواند با استفاده از کشتی فضایی او به عمق آسمان ها سفر کند. در همان ابتدای داستان توضیح داده می شود که یوری در سیاره ای زندگی می کند که در آن سفرهای فضایی برای افراد عادی ممنوع است و به نوعی مردم ضعیف این سیاره از نظر مالی زندانی های فرمانروای این سیاره به حساب می آیند که با استفاده از آن ها قصد دارد به ثروت خود بیافزاید. در هر صورت یوری و نیا طی مبارزه با چند کشتی فضایی نگهبان از سیاره خارج شده و به یکی از سیاره های مجاور سفر می کنند. پس از برخی رویدادها و ماجراهای جانبی، یوری به نیا توضیح می دهد که دلیل اصلی سفرش به فضا پی بردن به کاربرد شی ای است که پدرش در لحظه مرگش به وی داده است. نیا با دیدن این شی به سرعت توضیح می دهد که این یک آرتیفکت قدرتمند به نام Epitaphs است که قدرت تغییر کل جهان را دارد.


در این بین تصویری از سیاره محل سکونت یوری به کشتی فضایی نیا مخابره می شود و طی آن فرمانده سیاره به یوری می گوید که به خاطر سرپیچی از قوانین سیاره، خواهرش کایرا (Kira) (در نسخه ژاپنی اسم خواهر یوری متفاوت است) گروگان گرفته شده تا یوری خودش را به نیروهای امنیتی معرفی کند. در اینجا دو مسیر متفاوت بر سر راه یوری قرار می گیرد که باید یکی از آن ها را انتخاب کند. یوری تصمیم می گیرد در ابتدا خواهرش کایرا را نجات دهد و در ادامه به دنبال سرنوشت خود که توسط پدرش رقم زده شده، برود.


داستان بازی بر خلاف چیزی که پیش بینی می شد در همان ساعت های ابتدایی خود کاملاً از کلیشه های رایج سبک علمی تخیلی دور می شود و سعی می کند روندی متفاوت را با دیگر عناوین معروف این سبک پیش بگیرد. به جز این مسایل که در ابتدای بازی رخ می دهد، رویدادهای جالب دیگری نیز وجود دارد که با پیشرفت در بازی عمق بیشتری به خود گرفته و بازیباز را بیشتر با خود درگیر می کند.


از نکات مثبت داستان تأثیر شاخه های جانبی در کل داستان بازی و انتهای آن است که می تواند به اهمیت آن بخش ها بیافزاید. یکی دیگر از مسایل مرتبط با داستان شخصیت پردازی کامل به همراه توضیحات کافی در رابطه با سرگذشت آن ها است که باعث شده بازیباز با تمامی شخصیت های اصلی که تعدادشان کم هم نیست ارتباط برقرار کند و بتواند کاملاً در داستان بازی غوطه ور با آن همراه شود.


گیم پلی بازی به خوبی از همه المان های موجود در هر دو سبک نقش آفرینی و استراتژی مدیریت استفاده مناسبی کرده و به هیچ وجه گرایشی مطلق نسبت به هیچ کدام نداشته و بازیباز را مجبور به استفاده از تمامی امکانات بازی به نسبت معینی کند. همین ترکیب مناسب باعث شده این دو سبک مکمل مناسبی برای یکدیگر باشند.


4804b.jpg


گیم پلی بازی در بخش مبارزه ها تقریباً به صورت نوبتی اجرا می شود؛ اما تفاوتی که در اینجا وجود دارد، تغییرهایی است که سازنده بازی در روند آن ایجاد کرده تا به یک سری نبردهای نوبتی مطلق تبدیل نشده و بازیبازهایی که با این سبک نمی توانند ارتباط برقرار کنند نیز از IS لذت ببرند. زمانی که نبردها به صورت کاملاً تصادفی و بعد از سفر کردن به چند سیاره ایجاد می شوند، بازیباز با تمام کشتی های فضایی خود به مقابله با تعدادی کشتی فضایی دشمن می رود تا آن ها را نابود یا مجبور به عقب نشینی کند. یکی از ضعف های نبردهای بازی مربوط به همین عقب نشینی ها است. دشمن بازیباز می تواند در زمانی که احساس خطر می کند با برگشت در مسیر مشخص شده در بالای صفحه از میدان نبرد خارج شده و در اصل عقب نشینی کند. وقتی این کار توسط دشمن انجام می شود، هیچ امتیازی به بازیبازِ پیروز تعلق نمی گیرد! کشتی های فضایی نابود شده ی دشمن هنگام عقب نشینی قابل بازیابی نیستند و ارزش وقت تلف شده ی بازیباز را هم ندارند.


تعداد کشتی های فضایی ای که در نبردها شرکت می کنند متفاوت است و گاه تعداد آن ها به 18 کشتی نیز می رسد. عموم این مبارزه ها آسان هستند؛ اما در زمان مبارزه با باس ها درجه سختی بازی به شدت بالا می رود و بازیباز به غیر از روبرو شدن با یک کشتی فضایی بسیار قوی که متعلق به باس است با تعداد زیادی کشتی فضایی ضعیف تر نیز مواجه می شود که خسارت های کمی به بازیباز می زنند و بیشتر نقش عامل جانبی را ایفا می کنند که حواس بازیباز را پرت کرده و این فرصت را به باس می دهند که با استفاده از حمله های Special خود صدمه زیادی به بازیباز وارد کند. البته قابلیتی چون Dodge نیز در اختیار بازیباز قرار دارد؛ اما تعداد بالای دشمن ها در این نبردها و محدود بودن Action Bar عملاً این فرصت را از روی می گیرد که میان حمله و دفاع گزینه مناسبی را انتخاب کند. البته این مشکل تنها مربوط به مبارزه با باس ها است و نبردهای معمولی به خوبی و با روندی کاملاً متعادل طی می شوند و این نکته منفی تنها ضعف بزرگ نبردهای بازی است. همانند دیگر عناوین این سبک بازیباز می تواند از قابلیت ها و حمله های مختلفی در نبردها استفاده کند. در میان تمامی این قابلیت ها و حرکت ها، دو حالت Hand To Hand و غافلگیری از جذابیت دو چندانی نسبت به دیگر قابلیت ها برخوردارند. امکانات جالب به وجود آمده در زمان غافلگیری شامل ایجاد یک سری حرکت های جدید و متفاوت با حالت معمولی، می تواند به تنوع این بخش بیافزاید.


اما بخش بسیار گسترده و سرگرم کننده بازی مدیریت آن است. امکانات فراوان و متنوع این قسمت، می تواند تمامی نیازهای بازیباز را در این زمینه رفع کرده و حتی فراتر از انتظارهای او جلوه کند. همین قسمت خود به چند بخش مجزا تقسیم می شود و کنترل مناسب و ساده ای را برای بازیباز به ارمغان می آورد. دسته بندی این قسمت در کل مربوط به تجهیزات نظامی و تأسیساتی، خرید و فروش کشتی های فضایی، چیدمان نیروهای هر کشتی و نحوه آرایش کشتی های فضایی می شود. در هر کدام از این قسمت ها بازیباز می تواند اطلاعات فراوان و امکانات متنوعی را مورد بررسی و تحلیل قرار دهد. مکانیسم این کار بسیار ساده است و بازیباز می تواند به راحتی با استفاده از Interface کارآمد بازی کشتی های فضایی خود را در بهترین حالت های ممکن قرار داده و هنگام نبردها به خوبی از این آرایش ها استفاده کند. از نکات قوت این بخش به وجود آمدن یک سری حمله های جدید و کارآمد است که تنها در صورت شکل دهی مناسب به کشتی های فضایی قابل استفاده است و بازیباز می تواند با آرایش های نظامی ویژه ای از آن ها بهره ببرد.


یکی از بزرگترین و دقیق ترین بخش های سیستم مدیریتی مربوط به اطلاعات و نحوه قرارگیری افراد هر کشتی فضایی است که شامل موارد بسیار متنوع و جذابی می شود و می تواند ساعت ها بازیباز را به خود مشغول کند. در این قسمت بازیباز می تواند افراد خود را در بخش های مختلف یک کشتی فضایی چون توپخانه، عرشه، بخش رفاهی و ... قرار داده و درجه هر کدام را به نسبت میزان تجربه و قابلیت های شخصی وی قرار دهد. لازم است تعداد این افراد محدود است؛ اما این محدودیت به هیچ وجه دست و پاگیر نیست و بیشتر وقت ها سقف آن چیزی حدود 200 نفر است. به خدمت درآوردن این تعداد بالا ساعت ها بازیباز را مشغول می کند و باعث می شود او به سیاره هایی که در داستان بازی نقش اساسی ندارند نیز سر زده و به دنبال خدمه بیشتری برود. در کنار تمامی این توضیحاتی که داده شد، IS از المان های آشنای سبک نقش آفرینی مانند صحبت کردن با NPC ها و گشت و گذار در میان شهر و روستاها (سیاره ها) استفاده می کند، البته نمی توان از سیستم ارتقای درجه سطحی شخصیت های بازی چشم پوشی کرد. یکی از مشکل های بازی مربوط به گفتگوهایی است که یوری با دیگر شخصیت های اصلی بازی و NPC های موجود در هر سیاره دارد. این مکالمه ها گاهی چنان طولانی می شوند که می توانند حوصله هر بازیبازی را سر برده و وی را از ادامه گفتگوها به شکل طبیعی منصرف کنند. مشکل اساسی وقتی جلوه می کند که برخی از این مکالمه ها هیچ اطلاعات مفیدی در اختیار بازیباز نمی گذارد و تنها جنبه یک صحبت ساده را دارد.


در کل باید گفت PG در زمینه گیم پلی یکی از بهترین و طولانی ترین بازی های DS را طراحی کرده است.


large.jpg


از نظر فنی گرافیک IS یکی از بهترین نمونه های موجود روی DS است. طراحی شهرهای ساخته شده روی هر سیاره و کشتی های فضایی به بهترین شکل ممکن انجام شده است. بزرگ ترین نقطه قوت گرافیک بازی مربوط به طراحی کشتی های فضایی است که از نظر جزییات در میان بازی های DS مثال زدنی هستند. هم چنین نمی توان از افکت های انفجاری که در زمان از بین رفتن این کشتی ها به وجود می آید، چشم پوشی کرد. تنها نقطه ضعف این انفجارها، یکسان بودن تخریب پذیری آن ها است. البته مشکل اساسی این بخش، طراحی عموماً تکراری کشتی ها است که بعد از مدتی به شدت احساس شده و از ارزش های بازی می کاهد. با وجود تمامی این مشکل ها باید گفت IS از بُعدِ فنی یکی از بهترین های DS است.


ولی از بعد هنری بازی از مشکل هایی رنج می برد که به نسبت بخش فنی بیشتر هستند. بر خلاف ابتدای بازی در دیگر قسمت های آن کمتر شاهد میان پرده های انیمه مانند هستیم و بیشتر از تصاویر ثابت استفاده شده است. این تصاویر شاید در نگاه اول جلوه بدی نداشته باشند؛ اما اصلاً با میان پرده های متحرکی که در بازی وجود دارد، قابل مقایسه نیستند و مسلماً برای بازیباز راضی کننده نخواهند بود. در کنار این مشکل عدم تغییر حالت چهره شخصیت ها (چه در زمان گفتن دیالوگ های ناراحت کننده و چه در زمان شادی، لبخندی ملیح بر چهره دارند) نیز به شدت از ارزش های این میان پرده های ثابت می کاهد. البته طراحی شخصیت ها مثال زدنی است و به خوبی با جو بازی هماهنگ است.



وقتی بازی ای تمرکز زیادی بر روابط میان شخصیت ها دارد، باید از صداگذاری خوبی نیز بهره ببرد. متأسفانه بر خلاف وعده ای که سازندگان داده بودند، مکالمه های میان شخصیت ها صداگذاری نشده اند و بازیباز باید به یک موسیقی متن ثابت و بدون تغییر گوش فرا دهد. این مشکل درست به دلیل همان دیالوگ های بیش از حد است که در گذشته به آن اشاره کردیم. البته در میان نبردها نیز یک سری دیالوگ توسط یوری گفته می شود اما همین دیالوگ ها نیز بعد از گذشت نبرد دوم و سوم تکراری می شوند. بر خلاف دیالوگ ها، PG در زمینه استفاده از افکت های مختلف و موسیقی ها، سنگ تمام گذاشته و از تمام امکانات موجود استفاده کرده است. نکته قابل توجه در این بخش تغییر ناگهانی و هماهنگ با ضرب آهنگ موسیقی بازی است. افکت های استفاده شده در میان نبردها نیز از کیفیت خوبی بهره می برند و مانند بعضی از عناوین DS شاهد تکرار یک صدا در تمام طول بازی نیستیم.


در کل IS در زمینه صداگذاری و موسیقی عملکرد خوبی داشته و با توجه به محدودیت های حجمی DS این انتظار که تمامی دیالوگ ها نیز صداگذاری شده باشند، کمی جاه طلبانه است ولی نمی توان از این مسأله نیز گذشت که وجود چنین چیزی می توانست یک نقطه قوت بزرگ به حساب آید.



در نهایت می توان IS را عنوانی بزرگ و خوب به حساب آورد که با گیم پلی طولانی و سرگرم کننده می تواند ساعت ها بازیبازها را مشغول کند. وجود ترکیب مناسبی از دو سبک متفاوت و همراه آن با گرافیک مثال زدنی و دیگر مسایل موجود باعث شده IS به عنوانی تبدیل شود که دارندگان DS برای یک بار هم که شده باید آن را امتحان کنند.

large.jpg

 
به به آقا احسان دوباره شروع کردی به فعالیت نوشتاری و نوشتن همون نقد و بررسی‌های عالی. دمت گرم داداش خیلی کارت درسته
 
داداش نقدت خیلی جامع و حرفه ای بود دوست دارم نقدهاتو درباره ی بازیهای نسل جدید هم بخونم.

نظر من به عنوان یک نینتندو دوست اینه که نوشتن چنین نقدهایی برای یک کنسول دستی نسل ششم اونم NDS که تو ایران کمتر کسی میشناسه, بیشتر مثل وقت تلف کردن میمونه متاسفانه.
شما اگه به بازیهای Wii U دسترسی داری اونرو بصورت حرفه ای نقد کن اگر نداری سعی کن مطالب جالب راجع به تاریخچه بازیهای نینتندو, دلایل موفقیت و خیلی ایده های دیگه که علاوه بر کاربردی بودن مطالب, نیازی به Wii U نباشه بنویسی. واقعا بازیسنتر به یه نویسنده نینتدوباز نیاز داره با این پیشرفتت قطعا میتونی در اینده برای این کار درخواست بدی.

با ارزوی موفقیت.
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: alisantori
داداش نقدت خیلی جامع و حرفه ای بود دوست دارم نقدهاتو درباره ی بازیهای نسل جدید هم بخونم.

نظر من به عنوان یک نینتندو دوست اینه که نوشتن چنین نقدهایی برای یک کنسول دستی نسل ششم اونم NDS که تو ایران کمتر کسی میشناسه, بیشتر مثل وقت تلف کردن میمونه متاسفانه.
شما اگه به بازیهای Wii U دسترسی داری اونرو بصورت حرفه ای نقد کن اگر نداری سعی کن مطالب جالب راجع به تاریخچه بازیهای نینتندو, دلایل موفقیت و خیلی ایده های دیگه که علاوه بر کاربردی بودن مطالب, نیازی به Wii U نباشه بنویسی. واقعا بازیسنتر به یه نویسنده نینتدوباز نیاز داره با این پیشرفتت قطعا میتونی در اینده برای این کار درخواست بدی.

با ارزوی موفقیت.

مرسی پویا جان ممنون از اینکه نظرتو گفتی و بهم تو پیشرفت نقد ها کمک کردی

متاسفانه من کنسول ها نسل هشت ندارم و وقتی کنسولی ندارم تجربشون نکردم نمیتونم ازشون نقدی بنویسم - در کنار این موضوع با اینکه nds تو ایران کم شناخته شده اس اما بازم افرادی هستن که nds دارن و یا بازی هاشونو بازی مکینن مثل همین دوستانی که تو تاپیک از پست صفحه اول تا این صفحه پیام گذاشتن و .......

درباره خود کنسول مثل بررسی کنسول nds - بررسی wii و ..... هم نوشتم که تو تاپیک نقد و بررسی و تاپیک خود کنسول ها گذاشتمشون

مرسی عزیز لطف داری

به به آقا احسان دوباره شروع کردی به فعالیت نوشتاری و نوشتن همون نقد و بررسی‌های عالی. دمت گرم داداش خیلی کارت درسته

فدات نریمان جان لطف داری مرسی

ممنون از حمایت و دلگرمی دادنت :x
 
آخرین ویرایش:
این بازی یادتونه ؟


images



اینم عکس گیم پلیش


Digdug.png



خیلی با این خاطره دارم بازی خاطره انگیزیه یه خبر خوب نسخه DS این بازی هم اومده و بازآفرینی دوباره این بازیه


cover_large.jpg



اینم عکس گیم پلی بازی

large.jpg
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or