نقد و بررسی Might & Magic - Clash of Heroes
[TABLE="width: 100%"]
[TR]
[TD="class: td2"]
سری بازی قدیمی M&M و یا Might & Magic تا به حال دنباله های رسمی و Spin-off های فراوانی داشته و مسلماً خواهد داشت. یکی از جدیدترین Spin-off های این سری ( بی ربط به داستان اصلی) Clash of Heroes است.
این عنوان که در اصل جزو سری Heroes of Might& Magic است، داستان 40 سال قبل از Heroes of M&M V را روایت می کند و تمرکز داستانی آن مربوط به شیئی به نام Blade of Binding می شود. گیم پلی بازی ترکیبی از دو سبک استراتژیک و نقش آفرینی است. یکی از نکات مثبت CoH همین سبک ترکیبی آن است که تیم سازنده بازی با ترکیب خوب و درست آن ها باعث شده که از ارزش های هیچ کدام کاسته نشود. بازیباز می تواند شخصیت خود را در بین نقطه های موجود در بازی حرکت بدهد. این حرکت به صورت نوبتی انجام می شود و خط حرکتی شخصیت بازیباز نیز از قبل تعیین شده و بازیباز تنها می تواند از میان آن ها یکی را انتخاب کند.
زمانی که در همین مسیر به یک دشمن می رسد بازی وارد حالت دیگری که در اصل مخصوص نبردها است منتقل می شود. در این قسمت چند نوع تاکتیک برای حمله و دفاع وجود دارد که بازیباز می تواند از میان آن ها یکی را انتخاب کند. البته این امکان نیز وجود دارد که به تعداد حرکتی که در اختیار بازیباز قرار می گیرد در هر نوبت نیروهای خود را جا به جا کند. سیستم دفاعی بازی به صورت افقی عمل می کند اگر نیروهای معمولی با تخصصی این حالت را در آرایش 3 تایی به صورت افقی قرار دهید دیواری برای دفاع شکل می گیرد که اگر آسیب نبیند. بعد از هر نوبت قوی تر از گذشته می شود . اما حالت حمله به صورت عمودی عمل می کند. تفاوتی که در مورد حالت حمله وجود دارد در این است که بازیباز می تواند با استفاده از یک سری آرایش مرتبط به هم و همزمان قدرت حمله خود را نسبت به گذشته افزایش دهد. همچنین برای این افزایش قدرت یک سری نیروی ویژه نیز در بازی قرار گرفته اند که اگر در صف های حمله بازیباز مورد استفاده قرار گیرند نتیجه کار بسیار قدرتمندتر از حالت های معمولی با سرباز های ساده خواهد بود. بعد از انجام هر نبرد و پیروزی در آن به بازیباز XP تعلق می گیرد و می تواند از این طریق درجه خودش را بالا ببرد.
بعد از انجام این کار نیروهای جدید و تازه نفس همراه با تنوع بیشتری در اختیار بازیباز قرار می گیرند که به او این اجازه را می دهند که در زمان شروع هر نبرد از میان انوع مختلف با توجه به نیازی که دارد چند تا را انتخاب کند. درکنار نبردهای معمولی در بازی یک سری Boss Fight نیز قرارگرفته است که درست روند همان نبردهای معمولی را با این تفاوت دنبال می کند که قدرت این Boss ها به شدت بالا است و بازیباز باید تاکتیک های جدیدی را برای پیروزی اتخاذ کند. گیم پلی CoH در تمامی زمینه ها به جز بخش RPG از عمق بسیاری زیادی برخوردار است. البته بخش RPG بازی نیز قوی است اما اگر با دیگر قسمت ها مقایسه شود مسلماً به عنوان یک نقطه ضعف جلوه می کند. یکی دیگر از نکته هایی باعث می شود CoH تبدیل به یکی از قوی ترین عناوین این سبک بشود ، تعداد بالای ماموریت های اصلی ، جانبی، معماها و پازل ها است اگر بخواهید تمام آن ها را انجام دهید به مدت زمانی بیش از 40 ساعت احتیاج پیدا می کنید. البته لازم به ذکر است که خوشبختانه ماموریت اصلی و جانبی بازی از تنوع خوبی برخوردار هستند وکاملاً جوابگوی نیازهای بازیبازها خواهند بود. از دیدگرافیکی نیز CoH یکی از بهترین عناوین دو بعدی کنسول DS است.
طراحی های محیط ها و شخصیت ها کاملاً با حال وهوا و جو داستانی بازی هماهنگ است و ضعفی در آن دیده نمی شود. همین مسئله در مورد CutScene های بازی نیز صادق است و تنها اشکالی که می توان به این قسمت گرفت طراحی چهره بعضی شخصیت ها است که بیش از حد مصنوعی جلوه می کند.
در کل CoH عنوانی است که سبک استراتژیک نقش آفرینی را به خوبی بر روی DS پیاده سازی کرده و از تمام امکانات موجود بهره لازم را برده است.
منبع: وبلاگ طرفدارن nintendo ds
[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
[TABLE="width: 100%"]
[TR]
[TD="class: td2"]
سری بازی قدیمی M&M و یا Might & Magic تا به حال دنباله های رسمی و Spin-off های فراوانی داشته و مسلماً خواهد داشت. یکی از جدیدترین Spin-off های این سری ( بی ربط به داستان اصلی) Clash of Heroes است.
این عنوان که در اصل جزو سری Heroes of Might& Magic است، داستان 40 سال قبل از Heroes of M&M V را روایت می کند و تمرکز داستانی آن مربوط به شیئی به نام Blade of Binding می شود. گیم پلی بازی ترکیبی از دو سبک استراتژیک و نقش آفرینی است. یکی از نکات مثبت CoH همین سبک ترکیبی آن است که تیم سازنده بازی با ترکیب خوب و درست آن ها باعث شده که از ارزش های هیچ کدام کاسته نشود. بازیباز می تواند شخصیت خود را در بین نقطه های موجود در بازی حرکت بدهد. این حرکت به صورت نوبتی انجام می شود و خط حرکتی شخصیت بازیباز نیز از قبل تعیین شده و بازیباز تنها می تواند از میان آن ها یکی را انتخاب کند.
زمانی که در همین مسیر به یک دشمن می رسد بازی وارد حالت دیگری که در اصل مخصوص نبردها است منتقل می شود. در این قسمت چند نوع تاکتیک برای حمله و دفاع وجود دارد که بازیباز می تواند از میان آن ها یکی را انتخاب کند. البته این امکان نیز وجود دارد که به تعداد حرکتی که در اختیار بازیباز قرار می گیرد در هر نوبت نیروهای خود را جا به جا کند. سیستم دفاعی بازی به صورت افقی عمل می کند اگر نیروهای معمولی با تخصصی این حالت را در آرایش 3 تایی به صورت افقی قرار دهید دیواری برای دفاع شکل می گیرد که اگر آسیب نبیند. بعد از هر نوبت قوی تر از گذشته می شود . اما حالت حمله به صورت عمودی عمل می کند. تفاوتی که در مورد حالت حمله وجود دارد در این است که بازیباز می تواند با استفاده از یک سری آرایش مرتبط به هم و همزمان قدرت حمله خود را نسبت به گذشته افزایش دهد. همچنین برای این افزایش قدرت یک سری نیروی ویژه نیز در بازی قرار گرفته اند که اگر در صف های حمله بازیباز مورد استفاده قرار گیرند نتیجه کار بسیار قدرتمندتر از حالت های معمولی با سرباز های ساده خواهد بود. بعد از انجام هر نبرد و پیروزی در آن به بازیباز XP تعلق می گیرد و می تواند از این طریق درجه خودش را بالا ببرد.
بعد از انجام این کار نیروهای جدید و تازه نفس همراه با تنوع بیشتری در اختیار بازیباز قرار می گیرند که به او این اجازه را می دهند که در زمان شروع هر نبرد از میان انوع مختلف با توجه به نیازی که دارد چند تا را انتخاب کند. درکنار نبردهای معمولی در بازی یک سری Boss Fight نیز قرارگرفته است که درست روند همان نبردهای معمولی را با این تفاوت دنبال می کند که قدرت این Boss ها به شدت بالا است و بازیباز باید تاکتیک های جدیدی را برای پیروزی اتخاذ کند. گیم پلی CoH در تمامی زمینه ها به جز بخش RPG از عمق بسیاری زیادی برخوردار است. البته بخش RPG بازی نیز قوی است اما اگر با دیگر قسمت ها مقایسه شود مسلماً به عنوان یک نقطه ضعف جلوه می کند. یکی دیگر از نکته هایی باعث می شود CoH تبدیل به یکی از قوی ترین عناوین این سبک بشود ، تعداد بالای ماموریت های اصلی ، جانبی، معماها و پازل ها است اگر بخواهید تمام آن ها را انجام دهید به مدت زمانی بیش از 40 ساعت احتیاج پیدا می کنید. البته لازم به ذکر است که خوشبختانه ماموریت اصلی و جانبی بازی از تنوع خوبی برخوردار هستند وکاملاً جوابگوی نیازهای بازیبازها خواهند بود. از دیدگرافیکی نیز CoH یکی از بهترین عناوین دو بعدی کنسول DS است.
طراحی های محیط ها و شخصیت ها کاملاً با حال وهوا و جو داستانی بازی هماهنگ است و ضعفی در آن دیده نمی شود. همین مسئله در مورد CutScene های بازی نیز صادق است و تنها اشکالی که می توان به این قسمت گرفت طراحی چهره بعضی شخصیت ها است که بیش از حد مصنوعی جلوه می کند.
در کل CoH عنوانی است که سبک استراتژیک نقش آفرینی را به خوبی بر روی DS پیاده سازی کرده و از تمام امکانات موجود بهره لازم را برده است.
منبع: وبلاگ طرفدارن nintendo ds
[/TD]
[/TR]
[/TABLE]