طرفداران ژانر RPG

Scαrface

Aspect of Life
کاربر سایت
Jan 17, 2010
3,209
نام
محمد
@ M Tash ... دوست عزیز Catherine هم سوال جواب داره و ولگردی تو Bar و این چیزا که رو داستان و آخر بازی هم تاثیر میزاره . آیتم هم داره . Gold هم داره واسه خرید . اون هم RPG ـه ؟ بهش بگیم Puzzle/RPG خوبه ؟
 

Delta Ex

کاربر سایت
May 5, 2011
838
نام
رفیق مَمّد
آقای Tash همینکه شما دارید سیستم از سیستم آر پی جی بازی دفاع میکنید نشون میده بازی کوچکترین ربطی به سبک RPG نداره بلکه بازی ای هست با المانهای نقش آفرینی. وگرنه Gran Theft Auto San Andreas هم اسلحه هاش لول آپ میشن. اونهم آر پی جیه؟ تازه سیستم دیالوگ هم داره.
 

Red Dead

کاربر سایت
Jun 16, 2010
1,659
نام
سیاوش
دیالوگ ها توی بازی مس افکت تاثیر گذار هستند و روند بازیو در اخر بازی تغییر خواهند داد برای همینه که میگن سیو های نسخه قبل رو نگه دارید برای نسخه جدید بازی. دیالوگ ها در بازی یا از شما فرشته می سازند یا شیطان. دیالوگ ها اگه مهم نبودند نیازی به این همه وقت از سوی سازندگان در چنج و سوئیچ اونا نبود.

در یک بازی ار پی جی سبک اکشن مانند سبک اکشن سلاح ها و استفاده صحیح از انها و ارتقاء درست انها باعث میشن در مراحل بالا تر خسارت کمتری به افراد گروه و شما وارد شود. و لطفا نگو به درد نمیخوره اتش هر سلاح بر روی هر دشمن تاثیر خاص خودش رو داره.
من امروز کمتر بازی می بینم که دیالوگ های خاکستری داشته باشه.همه بازی ها دیالوگ هاشون رو به دو دسته خوب و بد تقسیم کردند.البته me اینقدر وضعیتش خراب نیست و دیالوگ های خوبی داره ولی به نظر من بهترین دیالوگ ها ماله بازی SH!هست
 

Delta Ex

کاربر سایت
May 5, 2011
838
نام
رفیق مَمّد
توی D&D اصلاً این دیالوگها هست تا Alignmentـت رو ادجاست کنه. نه تا الاینمنت توی 3.5e هست و چهارتا توی 4e. وقتی یک بازی alignment نداره و فقط میخواد جهت ظاهرگرایی دیالوگ عرضه کنه میشه Mass Effect.
 

asi_1447

کاربر سایت
Oct 27, 2010
1,395
نام
احسان
البته این که میگید از 2006 به اینور همه ی rpgها مشکل بالانس دارن یه کمی اغراق آمیزه.اینطور نیست که بازی های قبل از 2006 همه رو دو دست بالانس میزدن یهو از 2006 به اینور همه نامتعادل ان.:d مثلا dragon age origins به نظرم یه بازی بود که واقعا دوران طلایی نقش آفرینی رو زنده کرد.
 

Delta Ex

کاربر سایت
May 5, 2011
838
نام
رفیق مَمّد
البته این که میگید از 2006 به اینور همه ی rpgها مشکل بالانس دارن یه کمی اغراق آمیزه.اینطور نیست که بازی های قبل از 2006 همه رو دو دست بالانس میزدن یهو از 2006 به اینور همه نامتعادل ان.:d مثلا dragon age origins به نظرم یه بازی بود که واقعا دوران طلایی نقش آفرینی رو زنده کرد.

با یک گل بهار نمیشه. در سال 2006 عرضه ی Oblivion و KoTOR 2 رو دیدیم و بعد ازون سراشیبی بازیهای آر پی جی شروع شد. اول Mass Effect، بعد Fallout 3، امسال هم چندین عنوان عرضه شدن تعدادشون نشون میده بازیهای آر پی جی کجا قرار دارن، تهِ جهنم.
حتّی بازیهای لایسنس شده ی D&D هم ازین قاعده مستثنی نیستن. Daggerdale چه آشغالی بود؟ میمردن rulebook پیروی میکردن؟

پ.ن: لینک دانلود هر بازی قدیمی ای رو که خواستید پی ام بزنید.
 

asi_1447

کاربر سایت
Oct 27, 2010
1,395
نام
احسان
با یک گل بهار نمیشه. در سال 2006 عرضه ی Oblivion و KoTOR 2 رو دیدیم و بعد ازون سراشیبی بازیهای آر پی جی شروع شد. اول Mass Effect، بعد Fallout 3، امسال هم چندین عنوان عرضه شدن تعدادشون نشون میده بازیهای آر پی جی کجا قرار دارن، تهِ جهنم.
حتّی بازیهای لایسنس شده ی D&D هم ازین قاعده مستثنی نیستن. Daggerdale چه آشغالی بود؟ میمردن rulebook پیروی میکردن؟

پ.ن: لینک دانلود هر بازی قدیمی ای رو که خواستید پی ام بزنید.
منم نگفتم بهاره.ولی گفتم تمام بازی ها اینجوری نیستن.dragon age اومد دیابلو هم تا چند وقت دیگه میاد. منم قبول دادم نقش آفرینی های قدیمی نقش آفرینی تر بودن.اگه سازنده ها همشون بخوان بازیهاشونو به سبک بازی های قدیمی بسازن پس پیشرفت و تغییر چه میشه؟ همش که نمیشه درجا زد! همه ی نقش آفرینی ها که نباید کلاسیک باشن تا خوب باشند. به نظر من آبلیویون و اسکایریم و فال اوت 3 یه شاخه ی جدید تو سبک نقش آفرینی هستن. قبول کنید که همه ی بازی ها نباید خط مشی شون بازی های 10-15 سال پیش باشه!
 

Delta Ex

کاربر سایت
May 5, 2011
838
نام
رفیق مَمّد
منم نگفتم بهاره.ولی گفتم تمام بازی ها اینجوری نیستن.dragon age اومد دیابلو هم تا چند وقت دیگه میاد. منم قبول دادم نقش آفرینی های قدیمی نقش آفرینی تر بودن.اگه سازنده ها همشون بخوان بازیهاشونو به سبک بازی های قدیمی بسازن پس پیشرفت و تغییر چه میشه؟ همش که نمیشه درجا زد! همه ی نقش آفرینی ها که نباید کلاسیک باشن تا خوب باشند. به نظر من آبلیویون و اسکایریم و فال اوت 3 یه شاخه ی جدید تو سبک نقش آفرینی هستن. قبول کنید که همه ی بازی ها نباید خط مشی شون بازی های 10-15 سال پیش باشه!
حرف ما کلاسیک و مدرن نیست. اصلا ایندوتا یک buzzword هستن اینجا.
پیشرفت و تغییر خوبه به شرطی که مثبت باشه. پیشرفت Planescape: Torment خوب بود که داستانِ کاملا قوی ای داشت. پیشرفت KoTOR بد بود که سیستم auto level-up داشت. پیشرفت Diablo خوب بود که سبک roguelike رو وارد بازیهای تجاری کرد. پیشرفت Deus Ex HR بد بود که Ability و Skill رو از توی سیستم بازی کلّا برداشت. پیشرفت Deus Ex خوب بود که Featureـهای کاراکتر رو وارد داستان بازی کرد به نام Augmentation و سراسر بازی پخششون کرد، اما پیشرفت Mass Effect بد بود که کلِّ سبک رو dumb down کرد و توهینی کرد به طرفداران سبک.

D&D 3.5e مشکل انتخاب کلاس کاراکتر داشت، میتونستی یکعالمه کلاس انتخاب کنی و کاراکترت رو ببندی به تیر و رگبار. D&D 4e اومد سیستم multiclass رو برداشت و Paragon Path به بازی اضافه کرد. به این میگن پیشرفت.
Mass Effect 1 یکمی سخت بود، Mass Effect 2 اومد خیلی آسونش کرد به طوری که میتونی بازی رو بدون لِوِل آپ تموم کنی. یا هم اسکایریم اومد Character Feature (پِرک) هایی گذاشت که بهت قابلیت اتمام بازی بدون فِکر کردن رو میدن. به این نمیگن پیشرفت. اصلا براش کلمه ای نیست. احمق سازی؟ کژوال سازی؟ هرچی که میخواید بهش بگید.
 

Delta Ex

کاربر سایت
May 5, 2011
838
نام
رفیق مَمّد
میتونید بازی اریجینال Rogue رو اینجا بازی کنید:
Hexatron: Rogue

(Rogue پایه گذار سبک roguelike هست که اکثراً بازیهای ایندی هستن اما بازیهای تجاری ای مثل Diablo هم ازین سبک پیروی میکنن).
 

RPG'er

کاربر سایت
Aug 26, 2009
348
به نظرم این تاپیک میتونه محل خوبی برای قرار دادن خبرهای مربوط به بازی های RPG ( خصوصا indie یا غیر mainstream ) باشه که به دلیل ناشناخته بودن، نمیشه براشون تاپیک جداگونه زد. خصوصا اینکه موج راه افتاده بازی های Kickstarter باعث شده این سبک یه تکونی بخوره و پروژه هایی که خیلی ها مدت ها منتظرش بودن ( مثل Wasteland 2 ) ممکن بشن. برای شروع:

Legend of Grimrock که یک هفته ی دیگه منتشر میشه و یک RPG مستقل، مشابه به سری Wizardry و Might & Magic هست، تا الان نقد های بسیار خوبی دریافت کرده.
دو تا عکس از بازی:


---------------------------------
DLC سوم برای Risen 2 با نام Temple of Air معرفی شد. DLC اول بازی ( Treasure Isle ) یکی از محتوای اضافی برای کسایی هست که بازی رو پیش خرید کردن و DLC دوم یک سری آیتم اختصاصی برای نسخه ی Collector's Edition بازی هست.
---------------------------------
DLC جدید Kingdoms of Amalur به اسم Teeth of Naros هم تایید شد. این دومین DLC بازی بعد از Legend of Dead Kel هست.
---------------------------------
Shadowrun Returns ،نقش آفرینی دوبعدی، با مبارزات نوبتی و تاکتیکی و Character Development عمیق ( طبق تعریف ازائه شده ) هم توسط سازنده ی اصلیش Jordan Weisman توسط Kickstarter با بودجه ی اولیه 400,000 دلار شروع شد که به نظر میرسه یه Kickstarter موفق باشه و به بودجه ی مورد نظر برسه. Shadowrun یکی از بازی های نقش آفرینی کارتی موفق بود که اگه یادتون باشه، یک شوتر نه چندان موفق چند نفره بر اساسش توی سال 2007 منتشر شد.
لینک صفحه ی Kickstarter:
Shadowrun Returns by Harebrained Schemes LLC — Kickstarter
---------------------------------
 

RPG'er

کاربر سایت
Aug 26, 2009
348
اولین Concept Art از پروژه ی بدون اسم Tomasz Gop ( یکی از سازنده های The Wticher 2 ) و City Interactive:
gaming_project_rpg_art.jpg

شکل بالا جسد یک خدای مردست که هر سرزمین های دو طرف این جسد به دو فلسفه ی اخلاقی خاص تقسیم شدن و میشه هرکدوم رو انتخاب کرد. سیستم مبارزه ی بازی از Dark Souls, Kingdoms of Amalur و Batman: Arkham Asylum الهام گرفته شده و بازی برای PC, X360 و PS3 ، سال بعد ( 2013 ) منتشر میشه.
---------------------------------​
یک سری عکس جدید از بازی Drox Operative که یک RPG فضایی ( سفینه ی فضایی البته ) منتشر شده.
screenshot6.jpg





بقیه ی عکس ها رو می تونید توی سایت مربوطه مشاهده کنید:
Screenshots for Drox Operative
---------------------------------​
سایت انگلیسی بازی Inquisitor هم راه اندازی شد. Inquisitor یک Baldur's Gate Clone هست و خیلی ها منتظرش هستن و بازی رو پیش خرید کردن. بازی توش کشور های اروپایی منتشر شده، ولی ترجمه ی نسخه ی انگلیسیش هنوز تکمیل نشده که راه اندازی سایت انگلیسی نشون میده که ترجمه رو به اتمامه. می تونید عکس های بازی رو توی سایت ببینید.
Inquisitor (RPG)
 

RPG'er

کاربر سایت
Aug 26, 2009
348
با توجه به رسیدن بودجه ی پروژه به سطح تعیین شده، Chris Avellone از Obsidian به پروژه ی Wasteland 2 پیوست.
اولین Concept Art بازی:
image-105531-full.jpg

---------------------------------
Torchlight 2 قراره حدودا یک ماه بعد از انتشار Diablo 3 منتشر بشه. Max Schaefer رییس Runic Games در این مورد توضیح داده که اون ها نمی خواستن بازیشون یه جور جایگزین بی ارزش برای دیابلو 3 باشه، بلکه یه نسخه ی ارزونتر برای طرفداران ARPG باشه. به عبارتی میشه گفت میخوان به طور جدی با دیابلو 3 رقابت کنن.
---------------------------------
دو تا از تغییراتی که روی Baldur's Gate 1 & 2: EE قراره اعمال بشه، یکی افزودن پشتیبانی از رزولوشن های بالا ( تا 2048X1536 ) و قابلیت زوم کردن روی محیط هست. PC هم Lead Platform بازی هست. ( مگه قرار بود غیر از این باشه؟ /:) )


 

Kourosh

مدیر انجمن
Sep 25, 2005
4,558
نام
کورش
Legend of Grimrock که یک هفته ی دیگه منتشر میشه و یک RPG مستقل، مشابه به سری Wizardry و Might & Magic هست، تا الان نقد های بسیار خوبی دریافت کرده.

ویدئوش رو دانلود کردم. خیلی عالی بنظر میرسه . خوشحالم که بعد این همه سال یک بازی در سبک این دو شاهکار تاریخ گیم اومد.
فقط 2 تا اشکال بنظرم رسید یکی اینکه مثل اینکه ازادی عمل نداریم و حرکت در جهت خاصی و مقدار خاصیه مثلا پیچیدن حتما 90 درجه هست و دومی اینکه انگار فقط محیط بسته بود. کاش این دو ایراد رو نداشت.
 

RPG'er

کاربر سایت
Aug 26, 2009
348
Legend of Grimrock امروز منتشر شد و لینک های دانلود بازی ( با حجم حدودا 450 مگ ) هم اگه بگردید، پیدا می کنید. ( البته خودم میذاشتم، ولی گویا گذاشتن لینک دانلود ممنوعه. )
چند تا از نمره های بازی:
IGN: 8.5/10
Destructoid: 9.5/10
Gamespy: 4.5/5
Gaming Trend: 88%
---------------------------------
یک سری عکس های جدید از Game of Thrones RPG توی سایت بازی:
http://www.gameofthrones-rpg.com/index.php?rub=images
موجود هست. بازی به نظرم پتانسیل زیادی داره و به شخصه دوست دارم بهش امیدوار باشم، ولی اگه واقع گرایانه بهش نگاه کنیم، با توجه به سابقه ی سازنده ی بازی، به احتمال زیاد در بهترین حالت به یک بازی متوسط تبدیل میشه.
---------------------------------
Avernum: Escape from the Pit بازی جدید از سری Avernum برای PC منتشر شد. یک سری از ویژگی های بازی:
• Epic fantasy adventure in an enormous underworld.
• Huge outdoors and eighty towns and dungeons.
• Three separate game-winning quests. Seek safety, escape or revenge. Do just one of them or all three!
• Unique races and settings make Avernum different from any adventure out there.
• Dozens of side quests and hundreds of magical artifacts.
• Rich game system with over 50 spells and battle disciplines and a multitude of beneficial character traits to choose from

---------------------------------
توی آپدیت جدید Wasteland 2 هم توضیح داده شده که اول بازی میشه Party مورد نظر رو ساخت، ولی جا برای سه شخصیت دیگه برای پیوستن به Party در طول بازی هست که بازیباز روشون کنترل کامل نداره و اونا حتی میتونن از کاراکتر های اصلی دزدی هم بکنن.
 

RPG'er

کاربر سایت
Aug 26, 2009
348
یه سری اخبار مربوط به Wasteland 2
زمان تعیین شده برای تامین بودجه ی بازی توسط بازیباز ها تموم شد و بازی با بودجه ی 2.933.147$ در حال ساخته. یک رمان درباره ی بازی توسط Chris Avellone در حال نوشته شدن هست. ابزار Mod سازی هم برای بازی تایید شد.
آخرین Concept Art بازی:
wl2S-screen.jpg

---------------------------------
بازی Grim Dawn که تقریبا دو سال در حال ساخته ( توسط یک سری از سازندگان Titan Quest ) و یک ARPG یا Diablo clone هست، به جمع بازی های Kickstarter ( با بودجه مورد نظر 280,000$ احتمالا برای تکمیل پروژه ) پیوست. نکته ای که بازی رو نسبت به DC های دیگه متمایز میکنه، شاید Open-World بودنش باشه. عکس های بازی:
Media - Development Screenshots - Grim Dawn - Crate Entertainment
---------------------------------
Banner Saga که یک بازی Turn based strategy/RPG هست و چند وقت پیش Kickstarter ش آغاز شده بود، بودجش الان به مرز 550,000$ رسیده. ( 5 برابر بیشتر از برابر بودجه ی تعیین شده )
همونطور که توی عکس زیر می بینید، بازی گرافیک کارتونی جالبی داره.

برای اطلاعات بیشتر:
The Banner Saga by Stoic — Kickstarter
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر