منم نگفتم بهاره.ولی گفتم تمام بازی ها اینجوری نیستن.dragon age اومد دیابلو هم تا چند وقت دیگه میاد. منم قبول دادم نقش آفرینی های قدیمی نقش آفرینی تر بودن.اگه سازنده ها همشون بخوان بازیهاشونو به سبک بازی های قدیمی بسازن پس پیشرفت و تغییر چه میشه؟ همش که نمیشه درجا زد! همه ی نقش آفرینی ها که نباید کلاسیک باشن تا خوب باشند. به نظر من آبلیویون و اسکایریم و فال اوت 3 یه شاخه ی جدید تو سبک نقش آفرینی هستن. قبول کنید که همه ی بازی ها نباید خط مشی شون بازی های 10-15 سال پیش باشه!
حرف ما کلاسیک و مدرن نیست. اصلا ایندوتا یک buzzword هستن اینجا.
پیشرفت و تغییر خوبه به شرطی که مثبت باشه. پیشرفت Planescape: Torment
خوب بود که داستانِ کاملا قوی ای داشت. پیشرفت KoTOR
بد بود که سیستم auto level-up داشت. پیشرفت Diablo
خوب بود که سبک roguelike رو وارد بازیهای تجاری کرد. پیشرفت Deus Ex HR
بد بود که Ability و Skill رو از توی سیستم بازی کلّا برداشت. پیشرفت Deus Ex
خوب بود که Featureـهای کاراکتر رو وارد داستان بازی کرد به نام Augmentation و سراسر بازی پخششون کرد، اما پیشرفت Mass Effect
بد بود که کلِّ سبک رو dumb down کرد و توهینی کرد به طرفداران سبک.
D&D 3.5e مشکل انتخاب کلاس کاراکتر داشت، میتونستی یکعالمه کلاس انتخاب کنی و کاراکترت رو ببندی به تیر و رگبار. D&D 4e اومد سیستم multiclass رو برداشت و Paragon Path به بازی اضافه کرد. به این میگن پیشرفت.
Mass Effect 1 یکمی سخت بود، Mass Effect 2 اومد خیلی آسونش کرد به طوری که میتونی بازی رو بدون لِوِل آپ تموم کنی. یا هم اسکایریم اومد Character Feature (پِرک) هایی گذاشت که بهت قابلیت اتمام بازی بدون فِکر کردن رو میدن. به این نمیگن پیشرفت. اصلا براش کلمه ای نیست. احمق سازی؟ کژوال سازی؟ هرچی که میخواید بهش بگید.