طرفداران ژانر RPG

  • Thread starter Thread starter Kain
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
این Piranha Bytes خیلی‌ استودیو مظلومی هست،سر دو سه تا بازی اخرشون خیلی‌ بد شد براشون. اینکه Nordic آزادی عمل داده بهشون خیلی‌ تو بالا بردن کیفیت کمک می‌کنه،کلا از وقتی‌ Nordic به طور فعال وارد صنعت گیمینگ شده جزو بهترین ناشر‌ها بوده :دی
مظلوم؟ یه‌چیزی اون‌ورتر. :d هیچ‌وقت یادم نمی‌ره چه‌طور JoWooD زد Gothic 3 رو نابود کرد. :-o ولی Nordic خیلی باحال به نظر می‌رسه؛ کلاً چندساله همین‌طوری مرتب دارن IP می‌خرن؛ انگار خیلی پول‌دارن. تازه بازی‌های خوبی رو هم پابلیش کردن. بعید می‌دونم مثل JoWooD سابق، دست به تصمیم‌گیری‌های احمقانه بزنن. Risen 1 فوق‌العاده بود اما نسخه‌های دوم و سوم از بعضی‌جهات ایرادات خیلی بدی داشتن.
من بازی های قبلی Pinranha Bytes رو بازی نکردم ولی اطلاعاتی که از این ELEX منتشر شده خیلی جالبن .
شدیدا منتظر یه تریلر از این بازیم .
این بازی واقعاً Pormising به نظر می‌رسه به خصوص این‌که PB بالاخره داره با یه ناشر خوب کار می‌کنه (ظاهراً).
Gothic 1/2 هردوشون جزو Top 10 RPG of All Time منن. زمانی‌که این دو تا رو بازی می‌کردم بدون هیچ شکی جزو بهترین لحظات عمرم بودن و هنوز که هنوزه شاید هیچ بازی‌ای تو این سبک بهشون نرسه. اگه وقت داشتی حتماً سمت‌شون برو؛ بهت قول می‌دم از دیدن خیلی چیزا داخل این بازی‌ها (نسبت به زمان خودشون) شگفت‌زده می‌شی. ;)
 
واقعا نمیدونم چرا سراغ زمان مدرن نمیرند خیلی خوب و جالب میشه
با KOTOR که زندگی کردم مخصوصا شماره اولش ، Alpha Protocol هم بازی کردم .
نمیدونم Turn based دوست دارین یا نه،ولی‌ اگه آره سری Shadowrun رو شدیدا پیشنهاد می‌کنم،کلا فضا مدرن سایبر پانکی داره.ولی‌ خوب باید بهش عادت کرد،حجم آنچنانی‌ هم ندارن.اگه حتا این سبکی بازی نکردین هم پیشنهاد می‌کنم یه امتحانی کنین.
 
Divinity: Original Sin II

کمپین کیک‌استارتر Divinity: Original Sin II روز 26 آگوست شروع می‌شه.
نمونه‌ی اولیه‌ی بازی هم قراره توی PAX Prime نمایش داده بشه:
Divinity Original Sin 2

در مورد Reward های بازی هم این‌جا می‌تونید رای بدید:
Kickstarter Pledge Rewards: Hot (159 ideas) – Pledge Rewards

P.S: نسخه‌ی اول رو هنوز بازی نکردم، البته روی لپتاپم نصبه ولی تا الان فرصت نشده برم سراغش.
نظرتون چیه؟
 
اطلاعات تازه در مورد Torment: Tides of Numenera

یه‌سری جزئیات تازه در مورد Torment: Tides of Numenera توی صفحه‌ی مربوط به بازی توی وب‌سایت کیک‌استارتر قرار گرفته. مطلبش یه‌مقدار طولانیه اما من به‌صورت خلاصه براتون می‌گم:
- بازی توی همایش PAX Prime که چند هفته‌ی دیگه برگزار می‌شه، حضور داره.
- بخش زیادی از طراحی بازی و Text ها (به‌خصوص طراحی شهر Sagus Cliffs) آماده شده و سازنده‌ها خیلی در موردش هیجان‌زده هستن.
- قراره به‌طور کامل واسه طراحی UI بازی از یه Plug-In جدید (که تازه اواخر سال گذشته به اِنجین Unity اضافه شده) استفاده بکنن که کار طراحی و پیاده‌سازی Option های دیالوگی رو بسیار ساده‌تر می‌کنه.
- در مورد Character Generation (یا همون Character Creation) بازی هم گفته شده که شبیه به PS:T خواهد بود؛ یعنی: Narrative Character Generation
منظورشون اینه که سازنده‌ها نمی‌خوان کاری بکنن که تا بازی رو شروع کردید، نیم‌ساعت بشینید قهرمان‌تون رو طراحی کنید بلکه مثل Planescape: Torment خیلی زود وارد داستان می‌شید و بعد در خِلال بازی قهرمان‌تون رو Costumize می‌کنید. مثلاً کسایی که PS:T رو بازی کردن، می‌دونن که قهرمان شما Predefined هستش و حتی شما بازی رو با کلاس Fighter مجبورید شروع بکنید و واسه‌ی این‌که فرضاً کلاس‌تون رو تغییر بدید (مثلاً Wizard بشید) باید لوکیشن‌ها رو بگردید و کسی که می‌تونه به شما جادوگری یاد بده رو پیدا کنید و اون‌جاست که تازه قهرمان‌تون وسط بازی، جادوگر می‌شه ...
- به‌طور کلی، با توجه به نکته‌ی قبلی که گفتم، قراره همه‌ی قواعد بازی رو در طول داستان و با پیش‌روی‌تون در بازی یاد بگیرید؛ انتخاب‌ها، تغییر کلاس، تغییر Stat ها، تغییر Tide ها (که نقش همون Alignment ها توی بازی‌های D&D رو داره) و ...
https://www.kickstarter.com/projects/inxile/torment-tides-of-numenera/posts/1323225
 
کمپین کیک‌استارتر Divinity: Original Sin II روز 26 آگوست شروع می‌شه.
نمونه‌ی اولیه‌ی بازی هم قراره توی PAX Prime نمایش داده بشه:
Divinity Original Sin 2

در مورد Reward های بازی هم این‌جا می‌تونید رای بدید:
Kickstarter Pledge Rewards: Hot (159 ideas) – Pledge Rewards

P.S: نسخه‌ی اول رو هنوز بازی نکردم، البته روی لپتاپم نصبه ولی تا الان فرصت نشده برم سراغش.
نظرتون چیه؟
بنظر من که تا لول 13-14 رفتم خیلی خوب بود. داستان و شخصیت پردازی خیلی خوبی داشت,کلاس های بازی هم به نسبت بالانس تر بود تا PoE و کمبت خیلی خوبی داشت..
درمجموع تنها مشکلی که باهاش داشتم این بود که quest های بازی یه حالت کلاف سر درگم داشتن. مثلا اگر یه آیتم رو آخر یه مرحله بازیکن نمیگرفت بعدا به مشکل برمیخورد یا
تا اواسط یه quest میرفت اما بخاطر وابستگی به یه مرحله دیگه نمیتونست جلو بره که من خودم حوصله م سر رفت حوصله نداشتم :/
شاید البته به مذاق فن های Ultima خوش بیاد(اگر اشتباه نکنم میگن این ویژگی از اون بازی به ارث رفته)در مجموع بازی بسیار باارزشی هست
و انجامش حتما توصیه میشه. من که فکر نکنم بیشتر از 3 سال باشه crpg بازی کردم از این سبک بازیها خیلی لذت میبرم
 
آخرین ویرایش:
Risen Franchise Pack با 80% تخفیف

Steam کل سری Risen رو با 80% تخفیف واسه فروش گذاشته؛ یعنی به معنای واقعی کلمه مفتِ مفته.
Risen Franchise Pack on Steam
به نظر من که واقعاً ارزشش رو داره. هرچند داستانش توی نسخه‌ی 2 و 3 خراب شد اما حداقل می‌شه از گیم‌پلی‌شون لذت برد. نسخه‌ی اول هم که به نظرم شاهکاره و کاملاً با دو نسخه‌ی بعدش فرق داره.
 
Kotaku یه مطلبی نوشته و چند تا دلیل آوُرده که چرا Fallout 3 اون‌قدرها هم RPG نیست!
Fallout 3 Isn***39;t Really An RPG
کلاً زیاد از مقاله‌ـش خوش نیومد. مقاله‌ی Kotaku (که خودش یه سایت Bio-Friendlyـه تا حدودی) نه این‌که بد باشه، مشکلش این‌جاست که‌حرفاش یه‌کم زیادی قلمبه‌سلمبه است و بیشتر یه‌سری موراد نه‌چندان‌مرتبط با RPG رو توی FO3 با بازی‌های دیگه مقایسه کرده (اونم فرضاً با بازی‌ای مثل GTA V که اصلاً RPG نیست!).
در کل بد نیست یه نگاهی به مطلبش بندازید.
 
تا اومدم Risen رو بخرم تخفیف تموم شد :دی ولی‌ کلا به نظر من سری Risen جزو اون سری‌Underratedهای هست بین طرفدار‌های سبک،Risen واقعا بازی نسبتا کاملی بود از نظر من. همین Risen 3 هم با وجود مشکلات گرافیکی و تکنیکی‌‌ای که داشت بازم خیلی‌ خوب به هدف گذاشتن بازیکن تو یه Setting فانتزی می‌رسید.
Two worlds و Risen به نظرم خیلی‌ الکی‌ بین سیل بازی‌های خیلی‌ گنده له‌ شدن. Two worlds 2هم حداقل برا من خیلی‌ دوست داشتنی بود.
 
تا اومدم Risen رو بخرم تخفیف تموم شد :دی ولی‌ کلا به نظر من سری Risen جزو اون سری‌Underratedهای هست بین طرفدار‌های سبک،Risen واقعا بازی نسبتا کاملی بود از نظر من. همین Risen 3 هم با وجود مشکلات گرافیکی و تکنیکی‌‌ای که داشت بازم خیلی‌ خوب به هدف گذاشتن بازیکن تو یه Setting فانتزی می‌رسید.
Two worlds و Risen به نظرم خیلی‌ الکی‌ بین سیل بازی‌های خیلی‌ گنده له‌ شدن. Two worlds 2هم حداقل برا من خیلی‌ دوست داشتنی بود.

Risen 1 که به نظر من یه شاهکار بود؛ بهترین RPG سال 2009 یعنی حتی بالاتر از Dragon Age: Origins.
اما ایرادات کوچیکی هم داشت:
- Boss Battle پایانی اصلاً جالب نیست.
- داستان عالی بود اما نصفه و نیمه می‌مونه و تمام نمی‌شه.
- یه‌تعداد کمی Fetch Quest.
- Inventory بی‌نهایت.
اما اون‌قدر ویژگی‌های مثبت داشت (اگه بخوام تک‌تک بگم خیلی می‌شه) که به جرئت می‌گم تنها CRPGـی بود که نشون داد بازی Hardcore (به معنای واقعی کلمه) یعنی چی. یعنی حتی The Witcher 2 هم (که به نظر من بهترین بازی نسل گذشته بود!) از خیلی‌جهات جلوش لُنگ می‌انداخت.

بازی از نسخه‌ی دوم به بعد اصلاً انگار کلاً شد یه بازی دیگه. داستان هزار و یک‌جور PlotHole داشت و خیلی از نکات بازی قبلی رو نقص می‌کرد و خیلی از بخش‌ها رو هم اصلاً پوشش نمی‌داد و ...
مبارزات Melee برخلاف نسخه‌ی قبل (که نقطه‌ی قوتش بود) طوری بود که انگار داشتی شمشیرهای پلاستیکی رو می‌زدی به هم.
گرافیک تا حدودی کارتونی شد، دیالوگ‌ها طنز شدن، هوش مصنوعی و درجه‌ی سختی بازی به‌شدت افت کرد، جادوها تقریباً حذف شدن، طراحی سیاه‌چال‌ها (که توی Risen 1 بی‌نظیر بود) تبدیل به فاجعه شد، Boss Battle های داغون، کوئست‌های فوق‌العاده سطحی و ...

نسخه‌ی سوم هم تا جایی‌که من بازی کردم زیاد فرق آن‌چنانی نداشت و از بعضی‌جهات واقعاً تهوع‌آور بود... حالا چون خودم طرفدار بازیم زیاد بهش گیر نمی‌دم. :d

راستی Two Worlds 2 رو من کمی بازی کرده بودم و اصلاً ازش خوشم نیومده بود؛ خیلی زود پاکش کردم. به نظرت اشتباه کردم؟ هنوز روی لپتاپم دارمش. برم سمتش؟ نقاط قوت و ضعفش چی هستن؟
 
به نظر من دنیایی که TW2 ارایه میده خیلی‌ قابل حس هست،برا خودش یه شخصیت داره :دی تا حدی مثل دنیای GOT تاریک و زیبا هست. ریزه کاری‌های خیلی‌ خوبی‌ هم داره تو بحث گیمپلی،به نظر من بین‌RPGهای مدرن دارای یکی‌ از بهترین سیستم‌های کرفتینگ هست،در حدی که میشد ازش یه استاندارد ساخت :دی کلاس بندی خیلی‌ بالانس‌ای هم داره و سیستم اسپل‌اش واقعا Rewarding هست و مثل‌RPGهای دیگه Underwhelming نیست.
اما اصلیت گیمپلی چیز خاصی‌ نیست،فکر کنم از دلایلی که زیاد بهش ارزش داده نشد همین بود که همه چیزش رو قبلا دیده بودیم،کلی‌ هم مشکلات تکنیکی‌ داره.حتا رو سیستم‌های جدید هم امکان کرش بالاست.
ولی‌ به طور کلی‌ به نظر من همه‌Rpg fanها حداقل یبار باید به طور جدی امتحانش کنن :دی
اون قسمت دیالوگ‌های طنز رو نمیدونم به عنوان نقطه منفی‌ گفتین یا نه،ولی‌ TW هم کلی‌ Dark humor داره.
 
Shadowrun Hong Kong تازه اومده برین سمتش تا از دهن نیفتاده:dنسخه قبلی یعنی Dragonfall از لحاظ داستانی یکی از بهترین عناوینی هست که این چند وقته بازی کردم.اوایل داستان خیلی کلیشه ای به نظر میومد ولی کم کم بهتر شد و plot twist ها به همراه اندینگ ها بازی رو به یه تجربه فوق العاده از لحاظ داستانی تبدیل کردن.ستینگ سری هم خیلی جالبه...ترکیب سایبرپانک با فانتزی.Hong Kong رو من تازه یه ساعت رفتم و خوب نمیتونم نظر بدم.ولی داستان به نظر جذاب تر میاد حالا ببینم چطور پیش میره...
 
به نظر من دنیایی که TW2 ارایه میده خیلی‌ قابل حس هست،برا خودش یه شخصیت داره :دی تا حدی مثل دنیای GOT تاریک و زیبا هست. ریزه کاری‌های خیلی‌ خوبی‌ هم داره تو بحث گیمپلی،به نظر من بین‌RPGهای مدرن دارای یکی‌ از بهترین سیستم‌های کرفتینگ هست،در حدی که میشد ازش یه استاندارد ساخت :دی کلاس بندی خیلی‌ بالانس‌ای هم داره و سیستم اسپل‌اش واقعا Rewarding هست و مثل‌RPGهای دیگه Underwhelming نیست.
اما اصلیت گیمپلی چیز خاصی‌ نیست،فکر کنم از دلایلی که زیاد بهش ارزش داده نشد همین بود که همه چیزش رو قبلا دیده بودیم،کلی‌ هم مشکلات تکنیکی‌ داره.حتا رو سیستم‌های جدید هم امکان کرش بالاست.
ولی‌ به طور کلی‌ به نظر من همه‌Rpg fanها حداقل یبار باید به طور جدی امتحانش کنن :دی
اون قسمت دیالوگ‌های طنز رو نمیدونم به عنوان نقطه منفی‌ گفتین یا نه،ولی‌ TW هم کلی‌ Dark humor داره.
پس واجب شد برم سراغش و این‌دفعه تا ته برم. :d
نه، نکته‌ی منفی نیست به هیچ‌وجه. البته اون شوخی‌های تلخ Geralt (مثلاً توی نسخه‌ی اول که می‌افته زندان و از نبود عدالت و آزادی بیان یا یه‌همچین‌چیزی گله می‌کنه یا توی نسخه‌ی دوم فصل Prologue پادشاه Foltest رو کلی دست‌می‌اندازه به‌خاطر کارهای ناشایستی که کرده! و ...) رو من شخصاً کاملاً ترجیح می‌دم به شوخی‌هایی که توی Risen 2 بود؛ که توش بیشتر با قهرمان قصه مثل احمق‌ها رفتار می‌کردن! (فرقی نمی‌کرد؛ خیلی‌ها باهاش یه همچین رفتاری داشتن و طوری باهاش حرف می‌زدن که آدم احساس می‌کرد قهرمان داستان یه کاراکتر Dumb/Stupid/Idiotـه... نه یه آدم سنگین که قراره یه Titan Lord رو نابود کنه) و اصلاً اون حس Dark Humor توی TW رو نداشت. در کل می‌خوام بگم نوع شوخی‌ها توی دو تا بازی خیلی فرق داشت، هر دوشون هم خوب بودن اما TW واقعاً فرسنگ‌ها بالاتر و معنادارتر و بزرگ‌سالانه‌تر بود.
اما هدف اصلیم از صحبت‌کردن در مورد دیالوگ‌های طنز بازی فقط به‌خاطر این بود که بگم این مسئله، Risen رو هرچه‌بیشتر از اون تم تاریک و ناامیدی از جنگ با تایتان‌ها دور کرد و خیلی موارد دیگه مثل ساده‌شدن بازی، اضافه‌شدن Companion ها، کارتونی‌شدن گرافیک و ... هم دقیقاً مکملِ همین بیشترکردن جنبه‌ی Fun بازی بودن.
 
میشه یکم توضیح درباره Alpha Protocol بدین؟ بازی بین کاربرهای استیم امتیاز خوبی داره و الان هم kotaku مقاله نوشته که چرا بهترین rpg نسل قبل هست اما
متا پایین هست(who gives a *uck?) :دی
به لحاظ داستان,questها,rpg بودن بازی چجوری هست؟ مثل همه بازیهای Obsidian یه nتا فکشن داره؟ :-/ :d
 
همینجوری یهویی! :))

assvcc88sn2t10xu1on0.jpg

 
میشه یکم توضیح درباره Alpha Protocol بدین؟ بازی بین کاربرهای استیم امتیاز خوبی داره و الان هم kotaku مقاله نوشته که چرا بهترین rpg نسل قبل هست اما
متا پایین هست(who gives a *uck?) :دی
به لحاظ داستان,questها,rpg بودن بازی چجوری هست؟ مثل همه بازیهای Obsidian یه nتا فکشن داره؟ :-/ :d
در مورد Metacritic واقعاً حیف که از حوصله‌ی این بحث خارجه؛ یعنی واقعاً یه‌روزی یه‌بار واسه همیشه یکی باید بیاد یه مطلب کامل بنویسه که چرا Metacritic یه Bulls h i tـی بیش نیست و این‌که چه‌طور از اون هدف اصلیش خارج شده و به‌عنوان یه سلاح تبلیغاتی ازش استفاده می‌شه و چه‌طور یه عده‌ی به‌ظاهر منتقد به دلایل مختلف (از جمله Hype، رشوه و زیرمیزی، بیرون‌دادن نمرات بالا قبل از Embargo و جو‌گیرکردن منتقدها و گیمرها، قراردادن تریلرها و Banner های تبلیغاتی اون بازی روی سایت مذکور و در عوض گرفتن نمرات بالا از اون سایت، تفاوت‌های فرهنگی مثل این‌که رسانه‌های ژاپنی فرضاً فقط به بازی‌های ژاپنی نمره‌ی بالا می‌دن و مثل این‌ها، فرستادن نسخه‌های ویژه‌ی بازی واسه‌‌ی سایت‌ها و در عوض دریافت‌کردن Review های Exclusive از طرف اون سایت و ده‌ها عامل دیگه...) یه‌روزی، یه‌جایی، به یه بازی، یه‌نمره‌ای می‌دن و خلاص! آدم تا به خودش میاد، می‌بینه یه‌سری عدد الکی با هم جمع و تقسیم شده و یه بازی بسیار خوب به فنا رفته. :-s
کوچیک‌ترین ارزشی واسه‌ی Metacritic قائل نیستم؛ به خصوص توی نسل قبل که هرچی بازی خوب اومد Underrate شدن و هرچی بازی درپیت اومد تا سرحد مرگ Overrateـشون کردن از جمله Torchlight 2، Bastion، KOA: Reckoning، DA2 و ...
در مورد Metacritic اگه بخوام مثال بیارم برات که چه شاهکارها و چه بازی‌های فوق‌العاده‌ای با چه نقدهای مزخرفی که الکی زیر سوال نرفتن، می‌شه یه زندگی‌نامه... اما حالا که بحث Alpha Protocol شد... من نقد Destructoid (نقد نیست البته، باید اسمش رو گذاشت ترول) رو مثال می‌زنم برات که به بازی نمره‌ی 2/10 داده (یادمه زمانی که بازی اومد، این نقد خیلی سر و صدا کرد). نویسنده‌ی بازی از زمین و زمان به بازی ایراد گرفته بود از جمله این‌که خوندن ایمیل‌ها و رفتن از نقطه‌ای به نقطه‌ی دیگه واسش توی این بازی کسالت‌آور بوده. :-o خب طرف دلش می‌خواد بکوبه، چی‌کارش می‌شه کرد؟! با همچین نقد‌های مزخرفی یه بازی خیلی‌راحت نابود می‌شه.
در کل نه به اون شوریِ شور، نه به این بی‌نمکی. بهترین RPG نسل قبل که به هیچ‌وجه نیست اما واقعاً بازی خوبیه و نقص‌هاش خیلی واضحه طوری‌که مشخصه سازنده زیاد وقت نداشته بذاره پای پولیش کردن بازی. Obsidian کارهای سخت رو خوب انجام داده اما کارهای آسون رو نه. داستان، دیالوگ‌ها و انتخاب‌ها عالیه... (هنوز بازی رو تموم نکردم) و به‌شدت هم بازی متفاوتیه.
احتمالاً هفته‌ی دیگه وقت کنم نقدش رو می‌ذارم روی سایت. ترجیح می‌دم الان زیاد راجع‌به مشکلات بازی حرف نزنم (چون مزه‌ی نقدم از بین می‌ره :d) ولی قطعاً برو سراغش.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or