ریمیک FF I تا FF VI باید با گرافیک معمولی سل شید انجام شه چون اصلا تم داستانشون جوریه که به این سبک میخوره ولی اینا متوجه نیستن تو اسکوئر انیکس. نهایت نهایت شاید یه دونه FF I بگیم خوبه به عنوان شماره اول ریبوت شه یکم تم داستانیش دستکاری شه و با گرافیک رئالیستیک عرضه شه، اونم بیشتر چون هیچ شماره و پسوند پیشوندی نداره و حسابی به این واسطه میفروشه و مخاطب جذب میکنه. دیگه حتی VI هم با همون گرافیک سل شید باید ریمیک شه از اول همین نسل شروع میکرد هر دو سال یک بار یه ریمیک از FF های کلاسیک داشتیم ولی نمیدونم چیکار میکنه. با یه انجین UE4 راحت ورژن سه بعدیشونو میتونست بسازه (ریمیک دو بعدی شایسته اینها نیست خدایی) در کمترین زمان و چیزی شبیه ریمیکهای پرسونا۳ و ۴ میشد، ولی من نمیدونم تو اون شرکت دقیقا چیکار میکنن که از ساخت ریمیک FF IX با همین مشخصات که ذکر کردم (البته اون فکر کنم دوربینش ثابت باشه و باز میشه پوئن در تسریع ساختش) عاجزن، اینهمه نفرات و استدیوهای گوناگون باید عین بنز هم ریمیک بزنن هم FF جدید.دقیقا همینه سهیل
من خودم الان دو ماهه درگیر FF3 هستم ، یعنی شاهکار شاهکار
دانجن های وحشتناک، وجود نزدیک به ۵۲ تا جاب تو بازی که هر کدوم کلا سیستم و استراتژی رو دگرگون می کنن و برای هر کدوم باید از لول ۱ شروع کنی ،تا میاد شغل ها برات تکراری بشن یا بهشون عادت کنی یه دسته job جدید بازی برات رو میکنه که بری امتحانشون کنی و ...
یعنی برا امثال ما که خوره Jrpg هستیم از این بهتر دیگه نمیتونه باشه ، اگه اسکوئر بیاد و این رو ریمیک کنه برا نسل جدید و اصلا هم سیستم شعل ها و سختی بازی دست نزنه و یه گرافیک و انیمیشن خدا در بیاره ، بهت میگم چه شاهکاری میشه که بالای ۱۰۰ ساعت گیم پلی داشته باشه بدون ذره ای تکراری شدن و خستگی
یا مثلا فاینال ۶ که سیستم ATB رو کلا از نو تعریف کرد و بحث زمان بندی مهم شد یا سیستم Esper که برا اولین بار تو سری استفاده شد و بنظرم بزرگترین نقطه قوت بازی بود
خلاصه که دست رو دلم نذار که خونه![]()

