قانع شدم در کل اما یه دو تا مسئله هست:محمد ، دادا به این میگن چلنج ! این که جز بخش های اصلی بازی هم نیست که (تازه تو نسخه ریمستر هم این بخش رو بی اثر کردن !) یعنی من هیچ تروفی بابت کشتن همه مانستر ها و100 درصد کردن بازی و حتی تروفی گرفتن تمام سلاح ها و زره های بازی ندیدم ! ساید کوئست های اصلی بازی دقیقا مکان و نحوه رسیده به هانت رو بهت میگن !!!! پس بی خود ندیده و نشنیده انگ نندازید رو بازی ! این اون زمان هم فقط مال کسایی بود که دوست داشتن به چالش کشیده بشن (شاید اگه من و دوستم هم سر 100 درصد کردن بازی با هم کل کل نداشتیم شاید همچین دیوانگی مرتکب نمیشدیم ) این چیزی که من بهش اشاره کردم فقط شاید اتاکو ها سمتش برن ! این چیزی که من ازش حرف زدم به طور یقین 99 درصد کسایی که بازی رو بازی کردن حتی شاید ندونن همچین بخش جانبی هم تو بازی وجود داره !این از این!
ضمن اینکه نمیدونم احتمال اینکه 10 سال پیش زبانمون خیلی داغون بود و متوجه خیلی چیزا و راهننمایی ها تو بازی نمیشدیم یکی از دلایلش بوده !
اون قسمت دوم هم دیگه این چیزایی که تو فاینال 12 از دست میدی بدتر از فاینال فانتزی 7 نیست که حتی ممکنه چند تا از شخصیت های فوق العاده بازی مثل جنسیس رو حتی باهاشون برخورد نکنید تو بازی ! و حتی سکرت اندینگ داره یا حتی کارکتر های خفنی مثل وینسنت و یوفیه پارتی ممبر نشن ، بازی نکردید اینها رو نمیدونید دیگه ! قابل مقایسه نیست با یکی دو تا شمشیر
در مورد بازی کردنم درباره همه چیز حتی لور های اصلی کارکتر ها هم بهت خودش میگه ! وقتی فران همون اول باری ارچره ! و بالتیر تپانچه داره و واان شمشیر ! نیاز نیست تابغه بازی تا حداقل یه کلاس مناسب برای کارکتر هات انتخاب کنی ! اون قضیه جاب ها هم من قبل عرضه بازی یه توضیح کامل دادم در موردش !
اون جزیره رو اصلا راهی نداری بهش برسی ! یه قلق مخفی خاصی داره تا بتونی تو یکی دو دقیقه ای که مهلت داری اون شمشیر رو بگیری ! هیچ توضیحی هم هیچ جای بازی در موردش نمیگیری ! همیشه این جور چیزا المان های اصلی فاینال های کلاسیک بوده ! حالا تو 12 هم بزرگتره هم پیچیده تر ! احیانا فکر نکردی که قویترین شمشیر بازی همون اول بازی در دسترسه و من حوصله نکردم برم برش دارم !
فقط همین رو خواستم بگم که خیر بازی بدون رفتن تو نت هم میشه به همه چیزش پی برد و سندش هم خودم اینجام ! فقط باید وقت حوصله پای بازی بزاری ولی وقتی رسما میگید کی حوصله 100 ساعت بازی رو داره دیگه هیچ حرفی اضافه ای برای زدن باقی نمیمونه !! اینکه برای پیدا کردن یه ایتم مخفی یا راه مخفی باید توی شهر ها بگردی ادمایی که اطلاعات دارن رو پیدا کنی اینا ضعف نیست اینا سرگرمیه یه ادونچره ! میخواید روی یه نقشه یه ستاره چشمک زن بزاره هی منی که دنبالش میگردید اینجام ! بیاید برم دارید برید یا شکارم کننید ، اصلا خودم بمیرم چطوره ! خوبه بازی اوتو سیو هم داره و احتمالا زودیارک و اون خدای اعماق ridorana که مثل اب خوردن میزدن گیم اور میکردن و مجبور میشدید چند ساعت دوباره تو بدیترین دانجئون های بازی راه پیمایی کنید مواجه نشدید ! این دومی که همه جا تاریکه دو متریتونم تو بازی نمیبنید ! حتی مینی مپ هم غیر فعال میشد و بارها و بارها توش گم میشدی
حالا تو که اصلا بازی نکردی ! از باقی گفته های دیشب موضوع جالب و سرگرم کننده برام اینه که تازه با هیچ کدوم از چالش های واقعی بازی مواجه نشدید و بخش های ساده و اصلی بازی رو به خاطر متوجه نشدن و درک نکردن ازشون گلگی میکنید ! شما هنوز نمیدونید چه عذابی کلافگی و چه ماموریت غیر ممکن و عجیب غریبی پشت پیدا کردن یکی از ابر باس های بازی hell wyrm هست ! هنوز نمیدنید جنگ های چند ساعته با باس ها یعنی چی (به جز گیم اور شدن ها انی و ناگهانی جلوی بعضی هاشون ) بعد میان از ابتدایی ترین چیزای بازی گله میکنید ادم حس میکنه به تمام اون روزایی که میشستیم فرضیه میبافتیم که چطور بازی رو پیش ببریم به اون همه زحمتی که پای بازی کشیدیم داره بی احترامی میشه !
من اگه جایی تو فاینال فانتزی ها قرار باشه شاکی باشم اون فاینال 13 ه که تموم کردن بازی و کل ساید کوئست هاش 80-90 ساعت بیشتر طول نمیکشه ! ولی برای یه تروفی باید 150-100 ساعت به طرز تهوع اوری فارم کنی ! (ایا اینم تقصیر بازیه ! بازی منو مجبور کرده بازیش کنم ؟ با اینکه تازه اینجا حتی جز تروفی هاست ) به این میگن چالش ! واقعا متوجه نمیشم چطور متوجه این موضوع نمی شید!
بعد در مورد بازی و نقد کردن منتقدا هم قضاوت میکنید ! بیانیه و فکت هم میدید!
در مورد پرسونا هم من بازی رو افلاین میرفتم ! البته شاید اینم تقصیر بازی باشه که من افلاین میرفتم !
همون ویچر 3 هم با اینکه همه چیزش برای گیمر ها رو بود و مثل خوردن یه تیکه کیک توت فرنگی راحت به همه چی میرسیدی ! ولی همونم کلی چیز مخفی داشت که باید برای پیدا کردنش کل نقشه رو میجویدی و بعضا شانسی پیداشون میکردی مثل دیاگرام سلاح ها ! نکنه اینم از مشکلات بازی بود ؟؟؟
کلا سخت بودن و طولانی بودن بازی دلیل بد بودنش نیست ! بازی رو برای هر کسی نساختن !
یه چیزم که چند بار شنیدم و رو اعصابم رفته ! قبلا هم گفتم نسخه ps2 بازی نه جاب سیستم داشت و لیسانس بوردشم به شکل زیر برای همه کارکتر ها یکسان و در دسترس بود
(کدوم اسکلی بوده 9 تا اسپر رو گزاشته برای یه کارکتر)
این ایراد خود فن ها و متقدین به بازی بود که کلاس و چالش نداره و حوصله سر بر میشه برای همینم تیم سازنده اومد زودیاک سیستم رو طراحی کرد تا ایراد هایی که به بازی گرفته میشد برطرف کنه ! الانم که میبینی چه تو نقد ها چه تو واکنش گیمر ها اینور و اونور مثل گاف اکثرا از این تغییرات راضی بودن ! چیزی بودن که ملت از نسخه اورجینال انتظار داشتن و بهش رسیدن! بالاخره هیچ چیزی تو دنیا نیست که 100 درصد همه رو راضی کنه ! پس خواهشا این جمله بازی در هز زمانی فلان بوده رو تکرار نکنید چون حاکی از بی اطلاعیه!
اتفاقا خودمم دوست داشتم بازی زودیاک سیستم رو تحمیل نکنه و مثل گذشته تو نسخه معمولی بتونم به تک تک کارکترام یه نیزه زودیاک(قویترین سلاح بازی) و یه گراند ارومور تن تک تکشون بکنم ! که با این سیستم غیر ممکنه
1. اینا را که توضیح دادی درسته. اما این جور چیزا نباید حجم عظیمی از محتوای بازی را در بر بگیره. وجود این چالش، این جزییات و... باید صرفا یه بخشی از بازی باشه نه یه بخش عمدش. چون هر کسی تمایل به رفتن دنبال این جور چیزا نداره.
2.تو پرسونا همون اول بازی میگه که اگه انلاین باشی از فیچرهای تیوز گیلد میشه استفاده کرد