بعد از تقریبا 12 ساعت بالاخره هر هشت تا مسافر Octopath Traveler II رو جمع کردم و یه جورایی مقدمه این بازی لعنتی تموم شد. بازی اول هم همین بود. چپتر اول جون ازت می کند تا تموم شه.
البته حالا میتونم بیشتر در موردش صحبت کنم
یه چیز بدی که اکتوپث 1 داشت اینم داره اینه که این 12 ساعت اولیه واقعا عذاب آوره به نسبت بقیه بازی. البته من اکتوپث 2 رو هنوز کامل نرفتم ولی برحسب تجربه ام از اکتوپث 1 میگم
تو 12 ساعت اول که شما سعی می کنید شخصیت ها رو جمع کنید سه تا رویه رو می تونید پیش ببرید
رویه اول این که اصلا نرید سراغ بعضی از مسافرها و و مثلا با 4 یا 6 نفر تا انتهای داستان رو برید.
میشه این کار رو کرد تو بازی و اساسا دیزاین شده تا این آزادی عمل رو داشته باشی
ولی خب.... چرا اخه؟
رویه دوم اینه که بری همه مسافرها رو استخدام کنی ولی چپتر اول شون رو اسکیپ کنی. اون جوری خب یه بخشی از داستان رو متوجه نمیشی که هیچ
یه سری پول و آیتم هم از دست میدی و کاراکترت هم لول 1 وارد پارتی میشه. (اگه چپتر 1 هر کاراکتر رو بری تو همون کمپین کوتاه یه 6 7 لولی میری بالا با اون شخصیت که خوبه به نسبت)
ولی خب زمان کمتری حروم می کنی که نقطه ضعف رویه سومه
رویه سوم اینه که As God Intended همه شخصیت ها رو استخدام کنی و چپتر یک شون رو بری
از اون جا که هر چپتر اول بدون کل پارتی انجام میشه و فقط با اون شخصیت میری جلو در نتیجه به شدت این رویه خسته کننده است.
یه مشکل از داستان و پرزنتیشن ـه. ولی بیشتر مشکل به خاطر گیم پلی بازیه. انگار داری هشت بار مقدمه یه بازی JRPG رو میری و به نصف چیزهای خوب تو Kit گیم پلی بازی دسترسی نداری
خسته کننده میشه دیگه
سر همین قضیه به نظرم خیلیا تو این رویه شروع خسته میشن و میذارن کنار بعدش بازی رو
به نظرم اتفاقا حداقل از نظر گیم پلی ای از این جا بازی جذاب میشه. Secondary Job ها رو به دست میاری. مپ کلی برات وا میشه. دشمن های سخت تر و دانجن های پیچیده تر رو میتونی بری و... و کلی قابلیت های شخصیت ها وا میشه و کلی کارهای خفن میتونی تو مبارزات کنی و فارم کردن قوی کردن همه هشت تا شخصیت خیلی رویه شیرینیه.
اینا رو گفتم
بریم سراغ نقاط قوت و ضعف بازی
نقاط ضعف والا طبق معمول تا این جا اینه که خیلی داستان شخصیت ها هیچ ربطی به هم نداره. البته میگن اکتوپث 2 تو ادامه بهتر از اکتوپث 1 ـه تو این قضیه پس قضاوت نمی کنم
دو برابر شدن ابیلیتی شخصیت ها تو شهرها بسته به روز و شب بودن هم راستش هنوز بی معنیه. نهایتا هنوز شما میرید با NPC ها تا یا همراه خودتون کنیدش یا بزنید لهش کنید بره کنار یا اطلاعات ازش بیرون بکشید یا آیتم هاش رو ازش بگیرید. صرفا چندتا روش جدید برای این کار اضافه شده. من انتظار داشتم یه اینتراکشن دیگه هم اضافه شه. مثلا باهاشون مینی گیم بزنی پول بگیری ازشون یا چمیدونم یه کمپ مخفی داشته باشی اینا رو عضو کمپ ـه کنی. یه همچین تغییراتی میخواستم. اینی که اینجا اضافه کردن خیلی کم و بی مصرفه
نقطه قوت؟ موسیقی
اوه مای فاکینگ گاااااااااااااد موسیقی این بازی عالیه
بیش از حد عالیه
در حد این که اگه نامزد بهترین موسیقی سال نشه مطمئن میشم اون هیئت داوره کوفتی TGA خارج از 5 تا بازی چیزی رو نمیرن، خوبه موسیقی این بازی
به طور کلی همه چی تو این بازی نسبت به نسخه اول پیشرفت داشته ولی یخورده
یخورده داستان بهتر شده. در نتیجه هنوز داستان خفنی نداریم ولی جذاب تره
یخورده گرافیک بهتر شده در نتیجه هنوز یه سری از بهترین بکگراند آرت های بین بازی های پیکسلی رو داریم. حتی بهتر از نسخه قبل
یخورده گیم پلی بهتر شده در نتیجه مبارزات هنوز همون حس نسخه اول رو دارن و وحشتناک روون اند. پر آپشن برای بیلدها و روش های مبارزه مختلف
یخورده موسیقی بهتر شده در نتیجه به غایت یکی از بهترین موسیقی های سال رو داریم تو حوزه ویدیو گیم
گشت و گذار و پیسینگ و ساید کوئست ها (البته این ها هنوز آشغال اند
) و... همه یخورده بهتر شده
همه چی یخورده بهتر شده برای همین به نظرم دنباله قابل قبولیه. کاری نیست که بتونم به کسی که با اکتوپث 1 حال نکرده پیشنهاد بدم. ولی به نظرم هر کی حال کرده موقع خوبیه برای تجدید دیدار. بازی واقعا پالیش شده است
آه و این که شاید من اشتباه داره یادم میاد ولی بازی به وضوح راحت تر از نسخه یک ـه. حداقل تو شروعش که این طوره