طرفداران ژانر FPS

  • Thread starter Thread starter uriel
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
چطوری عزیز خوبی؟خوشحالم برگشتی مرد:D
تو گفتی بهترین رنگ بندی نگفتی بهترین آرت یا طراحی هنری.
بهترین آرت رو که کاملا مشخصه برای اینفینیت هست.
تازه کاملا اورجینال بود.حتی بایوشاک 1 بخاطر طراحی هنری رپچر براحتی میتونه قرار بگیره.یادمه کن لوین وقتی بازیش اومد گفته بود امید چندانی به فروش بایوشاک ندارم....ولی بعد عرضه با فروش فوق العاده بایوشاک کن متعجب شده بود.و گفت من به گیمرها اینان آووردم که درک بالایی از صنعت گیم پیدا کردن.واقعا هم راست میگه کسی فکرشو نمیکرد بایوشاک (یه هنجار شکن)بتونه اینجوری فروش کنه.من پستهای قبل هم گفته بودم که کن با بازی بایوشاک ثابت کرد که بازی شوتر میتونه داستان قوی و فلسفه ای داشته باشه.بعد بهزاد تو لیست بهترین کارگردانا کامیا رو آوورده بود ولی کن لوین بزرگ رو نه:D
امیر سری بایوشاک یه سری بازی هست که کاملا دایرکشن جدیدی به ژانر شوتر دادن، هرچند که من با اینفینیت خیلی بیشتر حال کردم تا نسخه ۱ از همه لحاظ، و معتقدم بهترین شوتر ۲۰۰۷ stalker soc بود، ولی در کل یه سری بازی ای هست که جهان هایی رو داخل خودشون خلق کردن که میشه یه کتاب راجب یونیورس و دنیای بازی هاش نوشت و فلسفه عمیقی پشت جز به جز اش هست.
بهترین طراحی بصری و آرت دیزاین هم که بدون شک برای این سری هست به عقیده من :) .
 
  • Like
Reactions: amir code
امیر سری بایوشاک یه سری بازی هست که کاملا دایرکشن جدیدی به ژانر شوتر دادن، هرچند که من با اینفینیت خیلی بیشتر حال کردم تا نسخه ۱ از همه لحاظ، و معتقدم بهترین شوتر ۲۰۰۷ stalker soc بود، ولی در کل یه سری بازی ای هست که جهان هایی رو داخل خودشون خلق کردن که میشه یه کتاب راجب یونیورس و دنیای بازی هاش نوشت و فلسفه عمیقی پشت جز به جز اش هست.
بهترین طراحی بصری و آرت دیزاین هم که بدون شک برای این سری هست به عقیده من :) .
اون stalker برای تو عالی بوده.برای ماهم عالی بود.
ولی اون سال یعنی 2007 دوتا شوتر اومدن که مسیر شوترارو تا حدودی عوض کردن.
به خصوص مدرن وارفر که تاثیرشو تا الان داری میبینی.یعنی اگه بایوشاک هم نبود مدرن صد در صد میبرد.البته فکنم تو vga بهترین شوتر شد.تازه بزرگایی مثل هیلو کبیر هم بود.کرایسیس رو هم که فراموش کردی.:D
ولی مدرن با بایوشاک تو اون سال مسیر شوترو عوض کردن
 
  • Like
Reactions: uriel
اون stalker برای تو عالی بوده.برای ماهم عالی بود.
ولی اون سال یعنی 2007 دوتا شوتر اومدن که مسیر شوترارو تا حدودی عوض کردن.
به خصوص مدرن وارفر که تاثیرشو تا الان داری میبینی.یعنی اگه بایوشاک هم نبود مدرن صد در صد میبرد.البته فکنم تو vga بهترین شوتر شد.تازه بزرگایی مثل هیلو کبیر هم بود.کرایسیس رو هم که فراموش کردی.:D
ولی مدرن با بایوشاک تو اون سال مسیر شوترو عوض کردن
امیر راجب اون سال قشنگ باید بحث بشه، من الان تو راهم، برسم کاملا راجب انتخاب ها، خط مسیر هر کدوم از بازی های شوتر اون سال و دلایلی که برای بهترین بودن stalker دارم کاملا توضیح میدم :) :دی
 
  • Like
Reactions: amir code
امیر راجب اون سال قشنگ باید بحث بشه، من الان تو راهم، برسم کاملا راجب انتخاب ها، خط مسیر هر کدوم از بازی های شوتر اون سال و دلایلی که برای بهترین بودن stalker دارم کاملا توضیح میدم :) :D
خدابخیر کنه....
از الان میگم که من نبودم:D
 
  • Like
Reactions: uriel
چقدر طرفداران ژانر شوتر کمه:-<
Darkwatch.jpg

اینو کی یادشه؟؟:D
از مدرسه میزدم بیرون به عشق این بازی...:D
سازنده بورن هم ساخته بودش
خیلی جالب بود بازیش.
اوایلشم تو قطار بود اگه اشتباه نکنم.
خودش خون آشام میشه اسبشو هم میخوره اگه اشتباه نکنم.
یادمه خیلی خیلی طولانی بود...
ولی به یاد ندارم تمومش کرده باشم
 
OTE="amir code, post: 4283443, member: 19683"]چقدر طرفداران ژانر شوتر کمه:-<
Darkwatch.jpg

اینو کی یادشه؟؟:D
از مدرسه میزدم بیرون به عشق این بازی...:D
سازنده بورن هم ساخته بودش
خیلی جالب بود بازیش.
اوایلشم تو قطار بود اگه اشتباه نکنم.
خودش خون آشام میشه اسبشو هم میخوره اگه اشتباه نکنم.
یادمه خیلی خیلی طولانی بود...
ولی به یاد ندارم تمومش کرده باشم[/QUOTE]
وای امیر یادش بخیر این بازی برای ps2 اومده بود اگه اشتباه نکنم. یادمه مجله بازی رایانه رو گرفته بودم و به همراهش یه سی دی شامل تریلرها و نمایش بازی های جدید هم ازش داشت و تبلیغات بازی های جدید رو داخلش داشت. خیلی نمایشش جالب بود حول و حوش سال های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ هم بود یادمه که سال های طوفانی ژانر شوتر اول شخص به حساب میومد.من متاسفانه بازیش نکردم اگر توضیحات کاملتری داری حتما قرار بده تا من و بقیه استفاده کنیم امیر جان.
Capcom واقعا سازنده و ناشر خفنی بودا، توی سبک وحشت خیلی عناوین خوبی رو ساخت و نشر میداد. خوشحالم که اویل ۷ موفق شد واقعا و میشه امید داشت که برگرده به روزای اوجش.
 
OTE="amir code, post: 4283443, member: 19683"]چقدر طرفداران ژانر شوتر کمه:-<
Darkwatch.jpg

اینو کی یادشه؟؟:D
از مدرسه میزدم بیرون به عشق این بازی...:D
سازنده بورن هم ساخته بودش
خیلی جالب بود بازیش.
اوایلشم تو قطار بود اگه اشتباه نکنم.
خودش خون آشام میشه اسبشو هم میخوره اگه اشتباه نکنم.
یادمه خیلی خیلی طولانی بود...
ولی به یاد ندارم تمومش کرده باشم
وای امیر یادش بخیر این بازی برای ps2 اومده بود اگه اشتباه نکنم. یادمه مجله بازی رایانه رو گرفته بودم و به همراهش یه سی دی شامل تریلرها و نمایش بازی های جدید هم ازش داشت و تبلیغات بازی های جدید رو داخلش داشت. خیلی نمایشش جالب بود حول و حوش سال های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ هم بود یادمه که سال های طوفانی ژانر شوتر اول شخص به حساب میومد.من متاسفانه بازیش نکردم اگر توضیحات کاملتری داری حتما قرار بده تا من و بقیه استفاده کنیم امیر جان.
Capcom واقعا سازنده و ناشر خفنی بودا، توی سبک وحشت خیلی عناوین خوبی رو ساخت و نشر میداد. خوشحالم که اویل ۷ موفق شد واقعا و میشه امید داشت که برگرده به روزای اوجش.[/QUOTE]
بازینما با cd شو گفتی من حس نوستالم ترکید:((
تبلیغ نینتندو wii رو یادته تو سی دی بازینما؟عالی بود.
این بازی برای من خیلی سخت بود.قشنگ یادمه یه جاهایی انقدر دشمن میریخت سره ادم که....یه مگنو عالی داشت که حالت کابویی شلیک میکرد.تم بازی به شدت تاریک بود.کارکتر بازی خون آشام بود.وسعت بازی هم یادمه بزرگ بود.یه دوست دختر هم وسطای بازی میاد که اونو هم خون آشام میکنه.یادم نمیاد تمومش کردم یانه ولی یکی از خاطره انگیز ترین بازیهای من روی ps2 بود.
گرافیک بازی هم برای من عالی بود ولی من عاشق میان پرده های بازی بودم.cg های عالی داشت.
 
landscape-1472546104-screen-shot-2016-08-30-at-093622.jpg

یعنی میشه؟8->
شوتر بازی پیدا میشه دو نسخه اولشو بازی نکرده باشه؟
Valve واقعا تکرار نشدنیه...
یادش بخیر وقتی تو کنفرانس ماکروسافت شماره دومشو معرفی کرد همه شوکه شده بودن.
دیگه تو این سبک بازی رو دستش نیومد.
یدونه evolve بود که اونو من بازیش نکردم.خیلی دوسدارم بازیش کنم.
 
واقعا E="amir code, post: 4284733, member: 19683"]
landscape-1472546104-screen-shot-2016-08-30-at-093622.jpg

یعنی میشه؟8->
شوتر بازی پیدا میشه دو نسخه اولشو بازی نکرده باشه؟
Valve واقعا تکرار نشدنیه...
یادش بخیر وقتی تو کنفرانس ماکروسافت شماره دومشو معرفی کرد همه شوکه شده بودن.
دیگه تو این سبک بازی رو دستش نیومد.
یدونه evolve بود که اونو من بازیش نکردم.خیلی دوسدارم بازیش کنم.[/QUOTE]
واقعا که valve چی بود وچی شد...
بعید میدونم امیر، توقع ساخت یه بازی tripleA از والو دیکه تقریبا غیر ممکنه برای من :(
 
به به امیر جان احسنت به آواتارت:D:-bd.
آقا امسال و سال دیگه دوتا شوتر غول میان، ولف و فارکرای 5. من امشب از هردوتا چندتا گیم پلی دیدم و واقعا مبهوت بازیسازیشون شدم، واقعا کولاکن هر دوتا تیم. گانینگ و شوتینگ ولف البته یه چیز وحشتناکیه، خیلی خیلی برنامه نویسی قوی ای براش انجام دادن که به تاصورت حس رئال بودن بهت دست میده طوری که قکر میکنی خودت داری شلیک میکنی. واقعا سطخ FPS توی این یکی دو سال خیلی خوب پیشرقت کرده و واقعا امید منو به حیات آتی این ژانر به خوبی حفظ کرده. کارای جدید و عملکردهای جدید و تازه ای رو شاهدشون هستیم و خوشحالم که هنوز بازی های سینگل پلیر محور فوق العاده داره توی این ژانر ساخته میشه.
 
اون stalker برای تو عالی بوده.برای ماهم عالی بود.
ولی اون سال یعنی 2007 دوتا شوتر اومدن که مسیر شوترارو تا حدودی عوض کردن.
به خصوص مدرن وارفر که تاثیرشو تا الان داری میبینی.یعنی اگه بایوشاک هم نبود مدرن صد در صد میبرد.البته فکنم تو vga بهترین شوتر شد.تازه بزرگایی مثل هیلو کبیر هم بود.کرایسیس رو هم که فراموش کردی.:D
ولی مدرن با بایوشاک تو اون سال مسیر شوترو عوض کردن
و اما بریم سر بحث خودمون:D.
ببین امیر اینکه من میگم stalker سال 2007 بهترین شوتر بود به لحاظ سطح بازیسازی و افق جدیدی که ارائه داد و دورنمای بازیسازیه امروز رو بوجود آورد میگم. مولفه اصلی یعنی گیم پلی و میزان بازی پردازی توی stalker خیلی بالاتر از COD MW و حتی بالاتر از BS بود.
افقی که استالکر گشود در حقیقت دنیای جهان باز و وسعت اون و داینامیک بودن وقایع بود. البته که به لحاظ سطحی چیزی که بیشتر به چشم میومد کارگردانی سینمایی cod ، گراقیک شگفت انگیز crysis و یا داستان عمیق و درگیر کننده bioshpck هست ولی چیزی که مستتر تر ولی ماندگارتر هست توی مدیوم گیم، ساخت عمق گیم پلی و جهان عمیق بازی برای گشت و گذار و ارتباط گرقتن با دنیای بازی وبه مدت طولانی تر هست. و خب میبینیم که امروزه هم تفریبا حرکت های سینمایی و گرافیک دارن به حاشه تر میرن و مخاطبین بیشتر به دنبال محتوای ساختاری گیم پلی بازی ها هستن.
البته واقعا اون سال شوترها به طرز وحشتناکی عالی و تاثیر گذار بودن و افق های بازی های کنونی رو تعیین کردن ولی سطح بازیسازی استالکر اعجاب آوره به نظرم حتی همین الان. یعنی الان cod یا bioshock یا crysis رو بازی کنی شاید آنچنان impress نشی ولی استالکر همین الانم مبهوت کنندس. وسعتش، ترکیب المان های آر پی جی ، تنوع و تعداد سلاح ها و گانینگشون، صداگزاریش، هوش مصنوعی، آیتم های جانبی و دقت به واقعیت پذیزی بازی( حتی خونریزی رو باید مداوا کنی یا باید هر از گاهی استراحت کنی یا غذا بخوری و این سطح از توجه به جزییات برای من قابل درک نیست) . داستان بازی هم بیشتر شبیه عناوینی مثل half life به جلو میره، البته میان پرده هایی داره ولی داستان و وقایع بازی در حقیقت بیشتر داخل بازی به پیش میره.
ترکیب دو تا ژانر ( FPS و RPG ) تقریبا میشه گفت با این بازی بوجود اومد، گستره بازی هنوزم در مقابیه با خیلی از بازی های امروزی توی این ژانر بزرکتره. و محبط ها جزییاتشون واقعا فوق العادس، چون سزعت بازی آهسته تر هست نسبت به عناوین دیگه اون سال و گیمر باید توی محیز و اتمسقر بازی حل میشد بنابراین جزییات محیط ها و گستردگیشون و صداگرازی و افکت های بازی به مراتب بالاتر از عناوین دیگه بود.
راجب این بازی میشه یه کتاب نوشت واقعا از دید من. اینقدر که سطح بازیسازی این عنوان پروقشنال و سطح بالا هست حتی امروز.
به نظز من قشنگ یه انقلاب بود توی این ژانر دقیقا هم تراز بازی هایی مثل half life و doom و quake . :):):)
 
آخرین ویرایش:
به به امیر جان احسنت به آواتارت:D:-bd.
آقا امسال و سال دیگه دوتا شوتر غول میان، ولف و فارکرای 5. من امشب از هردوتا چندتا گیم پلی دیدم و واقعا مبهوت بازیسازیشون شدم، واقعا کولاکن هر دوتا تیم. گانینگ و شوتینگ ولف البته یه چیز وحشتناکیه، خیلی خیلی برنامه نویسی قوی ای براش انجام دادن که به تاصورت حس رئال بودن بهت دست میده طوری که قکر میکنی خودت داری شلیک میکنی. واقعا سطخ FPS توی این یکی دو سال خیلی خوب پیشرقت کرده و واقعا امید منو به حیات آتی این ژانر به خوبی حفظ کرده. کارای جدید و عملکردهای جدید و تازه ای رو شاهدشون هستیم و خوشحالم که هنوز بازی های سینگل پلیر محور فوق العاده داره توی این ژانر ساخته میشه.
خداروشکر سال بعد Metro رو هم داریم :D کلا با اینکه بازیهای شوتر داستان محور الان توی دوران طلاییشون نیستن ولی خوبه که هر سال یکی دو تا بازی هستن که امیدمون رو زنده نگه دارن :D<:-P
سال بعد که با Far Cry و Metro و DLCهای Wolf از الان خیلی خوب به نظر میرسه...بعدشم باید کم‌کم منتظر نسخه‌ی بعدی DOOM و بقیه‌ی موارد باشیم <:-P
فقط چیزی که این روزا نمیبینیم، یه IP جدید و نوظهور توی این سبکه...بیشتر بازیای سبک شدن ادامه‌ای واسه سری‌های معروف که فن بیس خودشونو دارن. کسی متاسفانه توی این سبک دیگه ریسک نمی‌کنه و اینطوریه که باید دست به دامن همین سری‌هایی که داریم بمونیم و امیدوار باشیم که همینا هم نابود نشن...اینطوری باید بریم تو بازیهای آنلاین Skin و loot Box بخریم و بزنیم توی سر و کله هم :D
در ضمن امیدوارم امسال COD هم بترکونه <:-P
 
  • Like
Reactions: amir code and uriel
خداروشکر سال بعد Metro رو هم داریم :D کلا با اینکه بازیهای شوتر داستان محور الان توی دوران طلاییشون نیستن ولی خوبه که هر سال یکی دو تا بازی هستن که امیدمون رو زنده نگه دارن :D<:-P
سال بعد که با Far Cry و Metro و DLCهای Wolf از الان خیلی خوب به نظر میرسه...بعدشم باید کم‌کم منتظر نسخه‌ی بعدی DOOM و بقیه‌ی موارد باشیم <:-P
فقط چیزی که این روزا نمیبینیم، یه IP جدید و نوظهور توی این سبکه...بیشتر بازیای سبک شدن ادامه‌ای واسه سری‌های معروف که فن بیس خودشونو دارن. کسی متاسفانه توی این سبک دیگه ریسک نمی‌کنه و اینطوریه که باید دست به دامن همین سری‌هایی که داریم بمونیم و امیدوار باشیم که همینا هم نابود نشن...اینطوری باید بریم تو بازیهای آنلاین Skin و loot Box بخریم و بزنیم توی سر و کله هم :D
در ضمن امیدوارم امسال COD هم بترکونه <:-P
دقیقا مشکل امروز این سبک ، نبود ریسک برای تولید IP های جدید هست علی زضا. البته پارسال عنوان overwatch این قفل رو شکوند و یه عنوان فوق العاده رو ارائه کرد ولی ما بیشتر مد نظرمون بخش داستانی و گیم پلی ناب و بازیسازی به معنای واقعی کلمه هست. بازی های آنلاین محور امروزه ستینگ کلی و مولفه هاشون تعیین شده، بیشترشون با hero ها مانور دادن زو شروع میکنن و به ارتقای اون ها و loot box و skin و همون چیزایی که اشاره کردی میرسن. کاملا یه قرمول جا افتاده و استاندارد و شناخته شده ای هست که خب اینجا اولویت و ارجحیت برای پیروزی در رقابت با سایرین هرچه بهتر ساختن و جذاب تر کردن و آب و رنگ دادن به همین مولفه ها هست.
ولی برای بخش داستانی واقعا فضا بازتر و نوآوری ها دیدنی تره که متاسقانه امروزه بازار بیشتر به سمت عناوین آنلاین رفته و سازنده ها ریسک ایده پردازی های جدید و خلق IP های تازه رو در اولویت دوم قرار دادن.
ولی به هر حال همونطور که گفتی سال آینده و امسال واقعا سال عالی ای هستش، کلی عنلوین دریت و حسابی توی راهه:D. و رقابت واقعا تنگاتنگه.
امسال منم خیلی امید دارم به این COD جدید و اگر خوب دربیاد آخر سال بدجنگی در راهه مابین wolfenstein و callof duty ، ضمن اینکه این وسط بازی هایی مثل prey ، quake champions ، lawbreakers و.... رو هم نباید فراموش کرد:D.
 
سال دیگه تو e3 خبر بیاد که تیم اصلی کیلزون ادامه رو (همراه طراحان مولتی پلیر2) داره میسازه دیگه....\m/شوتر در شوتر میشه ولف که هیچی مترو که هیچی با بتلم عوضش نمیکنم\m/
 
  • Like
Reactions: uriel

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or