طرفداران ژانر Fighting

Best Fighting Game of 8th Generation

  • Killer Instinct

  • Mortal Kombat X

  • Mortal Kombat 11

  • Injustice 2

  • Tekken 7

  • Street Fighter V

  • Soul Calibur VI

  • Dragon Ball FighterZ

  • Super Smash Bros. Ultimate

  • Samurai Shodown

  • The King of Fighters XIV

  • BlazBlue Cross Tag Battle

  • Marvel Vs. Capcom Infinite

  • Dead or Alive 6

  • Granblue Fantasy Versus


Results are only viewable after voting.
Ash زیاد مشکلی نبود و میشد لهش کرد ولی اون Dark Ash افتضاح بود. به طرز مسخره ای میگرفتت و اعضا و جوارح بدنت رو دونه دونه میکشید بیرون:d

والا بهتره از اونایی که بازی کردن بپرسی (قسمت گیم پلی) ولی بازی حاشیه زیاد داره و کارهایی کرده که بهش توپیدن. به نظر من، MK X نتونست تاثیر MK 2011 رو بذاره و انگار همون بازی رو با Variation ها، تکامل داده بود به جای اینکه یه چیز کاملا جدید بسازن.
========================
میخوام یه نظر سنجی راجع به بهترین مکانیزم گیم پلی بذارم دقت کنین مکانیزم های گیم پلی که تاثیر توی روند بازی دارن و کل بازی رو شامل میشن. چیزهایی مثل Super و Ultra و X Ray مد نظر نیستن. گزینه هایی که یادمه اینا هستن:

Focus Attack & Dash Cancel
Parry
Bound & Rage
Custom Combo
Dream Cancel / HD Cancel / Drive Cancel / Max Cancel
Roman Cancel
Style
Wall System
Variation

اگه چیز دیگه ای مد نظرتون هست بگین تا بذارم.
ما نوب تشریف داریم و اگه یه موقع چیز اشتباهی گفتیم، بهمون نخندین:d
juggle هم سیستم به حساب میاد؟:d
اگه آره که اونم اضافه کنید بعد به نظرم بهتره یه سری توضیحات هم بدید درباره هرکدوم تا نوبایی مثل من، باهاشون آشنا بشن مثلا الان هزارتا کنسل نام بردید که من غیر از فوکوس کنسل هیچکدوم رو نمیشناسم:d تازه همون فوکوس کنسل هم اصلا نمیدونم به چه دردی میخوره و تو بازی هم اصلا ازش استفاده نمیکنم!:d
 
@Safety & Peace
V-Trigger :دی
Just Kidding :دی
دیگه همه چی رو گفتی ، چیز اضافه ای به نظر نمیاد :دی

===

یادم رفت در مورد کرکترهای مورد علاقم بگم :دی

اول از همه SF :دی
اینکه بر همگان واضح و مبرهنه که حرف اول و آخر رو برای من بانو چون لی میزنه :دی چه Main چه مورد علاقه و ... :دی
ولی خب یکی دیگه رو به عنوان مورد علاقه بخوام بگم کسی نیست جز ریو :دی (به شخصه برام رمی هم خیلی باحاله ولی خب ریو کلاً یه Level از همه بالاتره کرکترش :دی)

All Hail to the Queen :دی

14467789324160985460.jpg

===

توی KOF ؟! هممممممم :دی تعداد بالاس :دی ولی خب چون بازی 3vs3 ـه پس 3 تا Main میگم ، 3 تا هم مورد علاقه :دی یو ها ها ها :دی
به عنوان Main عزیزان دل 'K و Yagami و Yuri :دی
مورد علاقه ها هم که Mai و Leona و Terry :دی

57960549461248235056.jpg

===

توی Blazblue کرکتر Main ـم راگناس :دی با اینکه خیلی ضعف داره ولی کرکتر خیلی کولیه :دی
مورد علاقم هم ماکوتو :دی ( بین دو راهی ماکوتو و نوئل گیر کردم :( )

22435288072546562657.jpg

===

توی UMvC3 اینم چون 3 تاییه ، 3 تا میگم از هر کدوم :دی (چون بازی یه فایت جداس کرکترهای SF ـش رو میذارم کنار)
اگه بخوام از تیم کپکام بگم Main ـم میشه دانته و ورجیل و تریش (البته اینجا هم چون لی پایه ثابت تیمه :دی)
از تیم مارول هم 3 تا Main ـم میشه ولورین و ددپول و X-23 :دی
مورد علاقه هام هم که اسپایدی ، موریگان و جیل ـه :دی

38770879300756322287.jpg

===

و اما DOA :x
Main ـم کریستی ـه :دی
مورد علاقه هم که Honoka و کاسومی :دی (جفتشون با هم ، به صورت کاملاً دیکتاتوری :دی)

20645383357843319903.jpg

===

و بالاخره TEKKEN :دی
خداییش خیلی سخته :دی Main ـم دو تاس :دی هم با آسوکا بازی میکنم هم با جین :دی
مورد علاقه هم که Leo :دی برعکس ظاهر غلط اندازی خیلی کرکتر خوبیه :دی

06984496801616666035.jpg

===

توی SC هم کرکتر Main ـم Taki ـه :دی
مورد علاقه ؟! همممممممم :دی طراحی کرکترهای SC نمی دونم چرا یه جوریه که به دل نمیشه :دی یا زمختن یا زخم و زیلی :دی مورد علاقه همین Ivy خوبه:دی

72867403007701487119.jpg

پ.ن : خدمتتون عرض کنم که هنتای خودتونید نه من :دی

===

توی MK هم که Main و مورد علاقه با هم ، سابی بابی و کسی کیج :دی بقیه هم می تونن برن بندری بزنن :دی

59621359982366325163.jpg

===
پ.ن : به سایز ها نگاه نکنین ،حجم عکس ها رو کم کردم که مشکلی برای دوستان پیش نیاد :دی

================================================================================

@PWLG

صادق توی KOF اون گوشه ی تصویر رو نگاه نمی کنی ؟ :دی
 
ما نوب تشریف داریم و اگه یه موقع چیز اشتباهی گفتیم، بهمون نخندین:d
juggle هم سیستم به حساب میاد؟:d
اگه آره که اونم اضافه کنید بعد به نظرم بهتره یه سری توضیحات هم بدید درباره هرکدوم تا نوبایی مثل من، باهاشون آشنا بشن مثلا الان هزارتا کنسل نام بردید که من غیر از فوکوس کنسل هیچکدوم رو نمیشناسم:d تازه همون فوکوس کنسل هم اصلا نمیدونم به چه دردی میخوره و تو بازی هم اصلا ازش استفاده نمیکنم!:d
اووووووووووف یه توضیح خواستی در حد اُلترا دوم ریو:d

FADC: که توی SF IV معرفی شد و در واقع 2تا از خونه های Super Meter رو میگیره و اجازه کنسل کردن حرکات رو میده. البته اگر اون حرکت توی دسته حرکت های کنسل پذیر باشه. تفاوتش با بقیه کنسل ها اینه که حرکت رو کامل کنسل میکنه و تو میتونی اصلا کاری انجام ندی. در حالیکه بقیه کنسل ها به این صورته که یه حرکت رو با یه حرکت دیگه کنسل میکنه که حرکت اول نیمه کاره تموم میشه و حرکت دوم شروع میشه. در واقع نمیتونی کاری کنی که اون کنسل کردن باعث بشه تو هیچ کاری انجام ندی. کلا FADC یه جورایی کنسل کردن رو تکامل داده و دست افراد رو برای کارهای دیگه بازتر گذاشته

Parry: که این ویژگی توی SF III بود و تمرین زیادی میخواست تا بتونی این سیستم ساده ولی بسیار موثر رو انجام بدی. به این صورت که وقتی که ضربه حریف تقریبا داره بهت میخوره، یه بار جهت جلو رو فشار بدی یا اگه ضربه از پایین میاد، یه بار پایین رو بزنی.
باعث میشه نوع خاصی از دفاع کردن اجرا بشه که سریعتر از دفاعِ معمولی هست و از سلامتی هم چیزی کم نمیشه. این ویژگی خوبی ها و بدی های زیادی داشت و کسی که مهارت خاصی توی بازی کردن نداشت ولی به این سیستم کاملا مسلط بود، میتونست حریف قدرتمند جلوشو شکست بده. این سیستم جوری بود که حتی بتونی جلوی حرکت Super رو هم بگیری.

Bound & Rage: که برای اولین بار توی T6 معرفی شدن و Rage به این صورته که اگه خط سلامتی از درصد معینی میگذشت، طرز به رنگ قرمز درمیومد و ضرباتش قویتر میشدن و این اجازه رو میداد که در آخرین لحظات، شانسش رو امتحان کنه. Bound هم به این صورته که به حریفت اجازه جاگل کردن میداد اونم وقتی که حریفت روی زمین بود نه هوا. طی اجرای ضربات خاصی، حریف به زمین کوبیده میشد ولی پاهاش یه خورده بالاتر از سطح زمین قرار میگرفت و میشد اونو به هوا بیاری و جاگلش کنی. مسابقات تکن رو که ببینی، قشنگ این 2تا موضوع رو میبینی چون کلا بر این پایه بازی میکنن.

Custom Combo: که توی SF Alpha معرفی شد و توی استایل خاصی که فکر کنم V بود، که اون Gauge Meter رو کامل استفاده میکرده و اجازه اجرای حرکات محیر العقولی!!! میداد که در قالب کمبو ایجاد شده بودن. توی این ویژگی دست بازیکن برای اجرای کمبوی دلخواهش کاملا باز بود و همونجور که از اسمش مشخصه، کمبو ها رو سفارشی میساخت:biggrin1: و میشد یه جاگل وحشتناک روی حریف انجام داد. توی KOF XIII هم این سیستم گنجونده شده بود.

Dream Cancel / HD Cancel / Drive Cancel / Max Cancel: انواع و اقسام کنسل کردن ها که توی KOF XIII وجود داشتن و هر کدوم یه کاری میکردن. Dream Cancel فکر کنم به کنسل کردن یه Special Move به Super Move دیگه . HD Cancel به فعال کردن Drive Gauge و انجام nتا حرکت کنسل توی مدت زمان محدود. Drive Cancel به کنسل کردن یه Special Move با یه Special Move دیگه. Max Cancel هم گولاخ ترین حرکت بازی که باید Drive Gauge رو کامل فعال کنی و حداقل 3تا خونه Super Meter پر کرده باشی که بتونی حتی Super Move رو هم به حرکتی بالاتر از اون (مثل کنسل کردن اُلترا به یه چیز بالاتر و قوی تر!) که میشه Neo Max، کنسل کنی که نتیجه-ش میشه اولین و آخرین بازی که حریفت باهات بازی میکنه.

Roman Cancel: توی GG معرفی شد. دقیق نمیدونم چیه. ولی یه چیزی مثل FADC هست که 3تا حالت داره. @HamidoOs میدونه چیه.

Style: که توی SF Alpha معرفی شد (که بهشون Isms میگفتن) و به بازیکن اجازه انتخاب 3تا استایل متفاوت میده. این استایل ها هر کدوم در قالب یه Gauge نشون داده میشن که هر کدوم یه کاری میکنن. A-Ism که یه Gauge سه قسمتی بهت میده و توی هر قسمت که پر شد، میتونی یه Super Combo ول بدی. X-Ism که یه Gaugeِ یه قسمتی میذاره و اجازه انجام یه Super Combo دیگه میده ولی قدرتمند تر از A-Ism هست. در آخر هم V-Ism که با فعال کردنش، اجازه زدنش Custom Combo داده میشد.

Wall System: که بیشتر توی فایتینگ های 3 بعدی کاربرد داره، اینه که توی بعضی استیج ها، حریف رو میبری کنار دیوار و اونجا کمبوهایی روش اجرا میکنه که چون پشت حریف دیوار هست، حریفت کامل گیر میوفته و میشه قشنگ لهش کنی:biggrin1:

Variation: که توی MK X معرفی شد و مشابه Style هست. هر Variation یه سری امکانات به بازیکن میده که این امکانات یا در قالب حرکات اضافی یا قابلیت های دیگه نشون داده میشه.
========================
احسان V-Trigger هنوز مشخص نیست دقیقا چجوری کار میکنه:biggrin1:
 
آخرین ویرایش:
کارکتر های مورد علاقه:
BlazBlue: کارکتر main و مورد علاقه Ragna است. البته کارکتر های دیگه ای هم هست (خیلی ها) اما خب راگنا بیشتر از همه.
Street Fighter: شخصیت های Ryo، Chun li و Juri
UMvsC3: مورد علاقه های دانته، ورجیل و وسکر
Tekken: شخصیت main یوشیمتسو هست و مورد علاقه هم Jin
MK:شخصیت مورد علاقه Scorpion
 
احسان V-Trigger هنوز مشخص نیست دقیقا چجوری کار میکنه:biggrin1:

اون که شوخی بود ولی الان یه چیز دیگه به ذهنم رسید :biggrin1:
X-Factor توی MvC3 :biggrin1: با فعال شدنش علاوه بر بالا رفتن دمیج سرعت Move های پلیر رو هم بالا میبره + اینکه خون رو هم regenerate میکنه :biggrin1:
 
خیلی تاپیک خوبیه ممنون به خاطر اطلاعاتی که میذارید
اصلا نمیدونستم مکانییزم های گیم پلی چی هستن که توضیح دادین ممنون
واسه فایتینگ کدوم بهتره با کیبورد بهتره یا دسته؟ میخوام وقتی شروع کردم یاد بگیرم دستم دیگه به اون عادت کنه که میخوام همیشه باهاش بازی کنم(PC دارم)
استیک هم که همزینش زیاده هم پیدا کردنش سخته یکم مشکله
بیاید بگید با کدوم بازی میکنید؟:d
 
واسه فایتینگ کدوم بهتره با کیبورد بهتره یا دسته؟
بیاید بگید با کدوم بازی میکنید؟:d
گیم‌پد از کیبورد خیلی بهتره. بعضی از کسایی که با گیم‌پد بازی می‌کنن، می‌گن گیم‌پد PS2 از همه بهتره واسه فایتینگ. ارزون هم هست، تبدیلش هم که راحت پیدا می‌شه.
 
^^
اون آخریه واقعا خفن بود:|

اون دایگو ورسوس جاستین ونگ از اون پدیده های نادریه که سالیانه توی دنیای SF ازش یاد میشه :دی هر چی فکرش رو بکنید ازش درست کردن :دی



===
بحث گیم پد شد :دی طبق تجربه ی شخصیم ، D-Pad کنترلر PS4 از بقیه بهتره :دی برای من که از دی پد 2 و 3 و ... بهتر بود :دی (فقط ماشه ای بودن L2 و R2 شاید یه کم گیر باشه) ولی D-Pad ـش عالیه ، رسپاند و راه دست بودنش خیلی بهتره به نظرم :دی
 
^^
اون آخریه واقعا خفن بود:|
این، ویدیوییه که من 7 - 8 سال پیش دیدم و من رو جوگیر کرد و کـِشوند به سمت فایتینگ!
بعضی وقتا یه دونه ویدیوی کوتاه، دیــدِ آدم رو عوض می‌کنه. تازه هنوزم جوّ گیرم \m/

پ.ن: ویدیویی که من رو جوگیر Quake کرد رو هم یادمه :دی همچنین ویدیویی که Shoot'em Up رو انداخت تو کلـّـه‌م.
 
این ویدئو daigo رو هر وقت میبینم آدرنالین خونم میزنه بالا:d

البته بازی با کیبورد هم خوبه چون یه جورایی حس Arcade رو میده,ولی اجرای بعضی کمبو ها سختره!
 
آخرین ویرایش:
اون دایگو ورسوس جاستین ونگ از اون پدیده های نادریه که سالیانه توی دنیای SF ازش یاد میشه :دی هر چی فکرش رو بکنید ازش درست کردن :دی



===
بحث گیم پد شد :دی طبق تجربه ی شخصیم ، D-Pad کنترلر PS4 از بقیه بهتره :دی برای من که از دی پد 2 و 3 و ... بهتر بود :دی (فقط ماشه ای بودن L2 و R2 شاید یه کم گیر باشه) ولی D-Pad ـش عالیه ، رسپاند و راه دست بودنش خیلی بهتره به نظرم :دی
تعجب میکنم که ps4 رو میگی راحته! واقعا افتضاحه بعد از این همه سال به یه نوع گیم پد عادت کرده بودیم تو ps4 یهو عوض شد! البته ممکنه سلیقه هر کسی یجور باشه. ولی من تا اونجا که تست کردم ps3 واسه تکن از تمام گیم پدها واسم راحتتر و بهتر بود. L2 R2 شم خیلی عالیه;) کاش ps4 هم اینطوری بود. بعد خیلی سریعتر باهاش میشه دش بزنی کاش یجوری بشه بتونیم رو ps4 هم ازش استفاده کنیم. واس من بهترین گیم پدe
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or