طرفداران ژانر Fighting

Best Fighting Game of 8th Generation

  • Killer Instinct

  • Mortal Kombat X

  • Mortal Kombat 11

  • Injustice 2

  • Tekken 7

  • Street Fighter V

  • Soul Calibur VI

  • Dragon Ball FighterZ

  • Super Smash Bros. Ultimate

  • Samurai Shodown

  • The King of Fighters XIV

  • BlazBlue Cross Tag Battle

  • Marvel Vs. Capcom Infinite

  • Dead or Alive 6

  • Granblue Fantasy Versus


Results are only viewable after voting.
vavf_evo-champs-banner.jpg




EVO 2013

برگزاری EVO 2013 در 3 دسامبر 2012 معرفی و سرانجام در 12-14 جولای 2013 در هتل Paris Las Vegas برگزار شد. این مراسم نیز توسط TeamSp00ky و iPlayWinner استریم شد. Mr. Wizard از 7 بازی از 8 بازی حاضر در لاین آپ تورنومنت پرده برداری کرد : Super Street Fighter IV Arcade Edition ver. 2012 , Ultimate Marvel vs. Capcom 3 , Mortal Kombat (2011), Street Fighter x Tekken ver. 2013 , Tekken Tag Tournament 2 , The King of Fighters XIII , Persona 4 Arena و بعد از آن 8 ـمین عنوان که بازی ای مخفی و نامعلوم بود معرفی شد : Super Smash Bros. Melee
در حالی که به نظر می آمد این عناوین لاین آپ نهایی مسابقات خواهند بود ، در 7 می 2013 عنوان Injustice: Gods Among Us به عنوان 9 مین و آخرین بازی نیز به لاین آپ EVO 2013 اضافه گشت.
بخ جز عنوان Super Smash Bros Melee که بر روی Gamecube اجرا می شد ، باقی مسابقات بر روی کنسول Playstation 3 برگزار می شد.
برندگان این دوره :




  • DM.MCZ|Xian مقام اول در Super Street Fighter IV Arcade Edition ver. 2012 (با استفاده از کرکتر Gen)
  • FS.EMP|Flocker مقام اول در Ultimate Marvel vs. Capcom 3 (با استفاده از تیم Zero/Vergil/Hawkeye)
  • VxG.EMP|KDZ مقام اول در Injustice: Gods Among Us (با استفاده از کرکتر Superman)
  • CIOM|Mang0 مقام اول در Super Smash Bros. Melee (با استفاده از Fox و Falco)
  • AS|Reynald مقام اول در The King of Fighters XIII (با استفاده از تیم های EX-Kyo/Benimaru/Chin و EX-Kyo/Benimaru/Kim و Kim/Benimaru/Chin و Benimaru/Takuma/Chin)
  • Infiltration مقام اول در Street Fighter x Tekken ver. 2013 (با استفاده از تیم Jin/Alisa)
  • CafeID|Knee مقام اول در Tekken Tag Tournament 2 (با استفاده از تیم Devil Jin/Bruce و Dragunov/Marduk و Heihachi/Lars)
  • Crazy DJT 88 مقام اول در Mortal Kombat (با استفاده از کرکتر Cyrax)
  • Yume مقام اول در Persona 4 Arena (با استفاده از کرکتر Aigis)



مهم ترین نکات قابل ذکر و مهم ترین رویدادهای این دوره : 8 ـمین بازی این دوره که از آن به عنوان ، بازی ای مرموز و نامعلوم یاد میشد در واقع با جمع آوری کمک مالی فن های فایتینگ به تعدادی بازی تعیین شده از این سبک و با هدف کمک به تحقیقات سرطان سینه ، انتخاب شد. به این صورت که عنوانی که بیشترین کمک را جمع آوری کند ، در تورنومنت حضور پیدا خواهد کرد. در این میان بازی Super Smash Bros. Melee با جمع آوری مبلغ $94,683 از کل $225,744 جمع شده ، به مسابقات EVO 2013 راه یافت.

در top 8 عنوان Super Street Fighter IV Arcade Edition ver. 2012 در حالیکه Infiltration با کرکتر Akuma مقابل PR Balrog (با کرکتر Balrog) شکست خورد ، کرکتر خود را به Hakan تغییر داده با ارائه ی بازی ای فوق العاده موفق به شکست دادن PR Balrog شد.


id5wxktz7lx00d0dfj7n.jpg


(EVO 2K13 SSF4 AE Top 8 Infiltration (Akuma/Hakan) vs PR Balrog (Balrog

همچنین در ادامه پیش نمایشی از Killer Instinct نیز برای عموم ارائه شد. به اضافه اینکه آقایان Alex Valle و Victor “Sp00ky” Fontanez موفق به دریافت جایزه Cannon Award شدند.


j70i_capcomfighters-playerspotlight-alexvalle-622.png

fux5_417584_3393697118606_1155027683_3317193_66134985_n.jpg





EVO 2014

پاییز 2013 ، در 12 سپتامبر ، سرانجام از EVO 2014 رونمایی شد که این تورنومنت در 11-13 جولای 2014 در کازینوی Westgate Las Vegas برگزار گردید.
همانند گذشته اینبار نیز Mr. Wizard از عناوین حاضر در EVO آن سال (در 6 فبریه) رونمایی کرد : Ultra Street Fighter IV , Ultimate Marvel vs. Capcom 3 , Injustice: Gods Among Us , The King of Fighters XIII , Killer Instinct (2013) و Blazblue Chrono Phantasma
کمی بعد Super Smash Bros. Melee نیز به تقاضای نینتندو به لاین آپ مراسم اضافه شد ، اما در لحظات پایانی در حالیکه فاصله ای به برگزاری مراسم نمانده بود با اسپانسر شدن Bandai Namco ، عنوان Tekken Tag Tournament 2 نیز به لاین آپ اضافه گشت. Mortal Kombat (2011), Persona 4 Arena و Street Fighter x Tekken ver. 2013 جزو غایبان EVO 2014 بودند.

اینبار کنسول استاندارد مراسم به Xbox 360 تغییر کرد. به استثنای Blazblue Chrono Phantasma و Killer Instinct و Super Smash Bros. Melee که به ترتیب بر روی Playstation 3 و Xbox One و Gamecube اجرا می شدند. اینبار نیز TeamSp00ky و iPlayWinner مراسم را به صورت زنده پوشش می دادند.
برندگان این دوره :




  • MD|Luffy مقام اول در Ultra Street Fighter IV (با استفاده از کرکتر Rose)
  • EG|Justin Wong مقام اول در Ultimate Marvel vs. Capcom 3 (با استفاده از تیم Wolverine/Storm/Akuma)
  • C9|Mango مقام اول در Super Smash Bros. Melee (با استفاده از Fox و Falco)
  • KN.RM|CDjr مقام اول در Killer Instinct (با استفاده از کرکترهای Sadira و Jago)
  • Galileo مقام اول در Blazblue Chrono Phantasma (با استفاده از کرکتر Litchi)
  • Qanba|Xiao Hai مقام اول در The King of Fighters XIII (با استفاده از تیم EX Iori/Mr. Karate/Kim)
  • RG|Sonic Fox مقام اول در Injustice: Gods Among Us (با استفاده از کرکتر Batgirl)
  • Twitch|JDCR مقام اول در Tekken Tag Tournament 2 (با استفاده از تیم Heihachi/Armor King)



مهم ترین نکات قابل ذکر : اینبار نیز Super Street Fighter II Turbo در Tournament of Legends II شرکت کرده و در EVO 2014 حضور داشت. Mao (با کرکتر Vega) برای بار بعدی موفق به کسب مقام اول در این تورنومنت شد. همچنین مسابقاتی تحت عنوان X-Mania USA به مناسب سالگرد 20 سالگی این عنوان نیز برگزار گردید که تیم M3 متشکل از Mattsun (با کرکتر Ken) و Mao (با کرکتر Vega) و TMF ، موفق به کسب مقام اول در 3v3 tournament شد.


m4wl9i9db380sctf0uyx.jpg




dwbsxphpxy7d3no2pzid.jpg





Luffy اولین پلیر اروپایی بود که موفق به کسب مقام اول در Ultra Street Fighter IV شد و نه تنها او اینکار را با کرکتر غیرمعمول Rose ، بلکه با کنترلر PS1 نیز انجام داد. همچنین او اولین پلیری بود که از دسته ی بازنده ها مسابقات را با پیروزی گذرانده و به مقام اول رسید.


jbkozhslbhszulcdxcr4.jpg




همچنین مسابقه دیگری نیز برای عنوان Ultra Street Fighter IV ترتیب داده شد. در این مسابقه تیم Next Level Battle Circuit (متشکل از PIE|Smug, PIE|Zeus, TheSteamCo|Sanford Kelly, TS|Sabin و EMP|Dieminion) مقابل تیم Wednesday Night Fights (متشکل از NGL|MarQ Teddy, Pho Mai|Keno, Veloc1raptor, FRQ.ISTN|filipin0man و RG|Snake Eyez) قرار گرفت که نتیجه 5-1 به نفع تیم WNF شد.


fk9nev42wu4s2s0915p4.jpg



از رویداد های قابل توجه EVO 2014 می توان به رونمایی از Tekken 7 توسط Katsuhiro Harada اشاره کرد که به صورت اتفاقی دو روز قبل از رونمایی لیک شده بود.
پیروزی جاستین وونگ در مسابقات Ultimate Marvel vs. Capcom 3 اولین پیروزی او در مسابقات UMvC3 در EVO بود.
یکی از پرهیجان ترین و ناباورانه ترین فینال های تاریخ EVO در مسابقه فینال Blazblue Chrono Phantasma ، فینالی عظیم که گویا پایان ناپذیر بود !


azvqz389fhoj5azgfzc9.jpg



و سرانجام آقایان (Prog (Melee Commentator و Eric “Big E” Smalls از Big E Gaming موفق به دیافت جایزه Cannon Award در EVO 2014 شدند. Prog بعد از دریافت جایزه ، بازنشستگی خود را اعلام کرد.


y9da_zctpvdl-1024x576.png

akm6_10868154_10152508880065778_7992486616253536476_n.jpg






EVO 2015

سرانجام چندی پیش در 17-19 جولای 2015 در Bally’s/Paris Las Vegas شاهد برگزاری مراسم پرشور EVO 2015 بودیم. هماهنطور Mr. Wizard که 20 ژانویه امسال اشاره کرده بود ، لاین مراسم شامل عناوین زیر بود :
Ultra Street Fighter IV , Ultimate Marvel vs. Capcom 3 , Super Smash Bros. for Wii U , Guilty Gear Xrd -SIGN- , Killer Instinct Season 2 , Mortal Kombat X , Persona 4 Arena: Ultimax و Tekken 7
همچنین لازم به ذکر است که عناوینی چون The King of Fighters XIII, Injustice: Gods Among Us و Tekken Tag Tournament 2 جایی در تورنومنت امسال نداشتند.

اما با وارد شدن عناوین نسل هشتمی ، این سال شاهد تنوع زیادی در پلتفرمهای برگزاری مراسم بودیم. کنسول Xbox 360 برای مسابقات USF4 و UMvC3 ، کنسول Playstation 3 برای مسابقات P4AU و GGXrd ، کنسول Xbox One برای مسابقات Killer Instinct Season 2 ، کنسول Playstation 4 برای مسابقات Mortal Kombat X ، کنسول Gamecube برای مسابقات Melee ، کنسول Wii U برای مسابقات Smash 4 و سرانجام دستگاههای آرکید برای مسابقات Tekken 7 .
EVO 2015 تنها EVO ـیی در چند سال اخیر است که چنین تنوع گسترده ای از پلتفرم های چند نسل در ان به چشم می خورد !

در کنار تورنومنت های اصلی ، عنوان Dead or Alive 5 Last Round دارای یک تورنومنت فرعی و بخشی از تورنومنت Team Ninja’s Battle Royal 2015 tournament series بود. آقایان Eric “Big E” Smalls و Tom Lee کارگردان هنری Team Ninja میزبان این مراسم بودند. کنسول استاندارد برای مسابقات DOA 5 LR نیز کنسول Playstation 4 بود.

Capcom/Sony و Iron Galaxy/Microsoft هر کدام مبلغ $50,000 برای مسابقات Ultra Street Fighter IV و Killer Instinct Season 2 در نظر گرفته و همچنین Warner Bros/Netherrealm Studios مبلغ $50,000 برای مسابقات Mortal Kombat X (به دلیل فروش موفق Blue Steel Sub-Zero) و Atlus مبلغ $10,000 برای مسابقات Persona 4 Arena: Ultimax و Arc System Works/Aksys Games نیز مبلغ $10,000 برای مسابقات Guilty Gear Xrd -SIGN- و سرانجام Bandai Namco مبلغ $30,000 (به همراه یک تیشرت اختصاصی برای شرکت کنندگان) برای مسابقات Tekken 7 در نظر گرفته بودند.


i6oe_capcom_cup_logo.png

لازم به ذکر است که برنده Ultra Street Fighter IV یکی از شرکت کنندگان Capcom Cup و برنده Killer Instinct یکی از شرکت کنندگان Killer Instinct World Cup را تشکیل خواهند داد.
برای Capcom Cup شرکت کنندگان تا این لحظه از Capcom Cup 2014 ، Final Round 18 , Hypespotting 4 , NorCal Regionals 2015 , Stunfest 2015 , South East Asia Major 2015 , CEO 2015 و EVO 2015 انتخاب شده اند.

===

ویدئو ها رو هم مثل همیشه حامد جان داره زحمتشو می کشه :دی

ویرایش :
ویدئو ها هم آماده شد :دی (دستت درد نکنه حامد :دی) اینم از سال 1996 تا 2015 :دی امیدوارم از تاریخچه ی EVO هم لذت برده باشید ، هم بار اطلاعاتی کل فایتینگ بازهای عزیز بالا رفته باشه (همه استادید البته :دی) یه استراحتی میدم به خودم و بعدش دور همی یه جمع بندی مختصر از برنده ها و سایر مخلفات EVO 2015 می کنیم :دی کار تاریخچه تا اینجا تمومه :دی ممنون از وقتی که گذاشتید و با من همراه شدید :دی

سپاس @};-
 
آخرین ویرایش:
در top 8 عنوان Super Street Fighter IV Arcade Edition ver. 2012 در حالیکه Infiltration با کرکتر Akuma مقابل PR Balrog (با کرکتر Balrog) شکست خورد ، کرکتر خود را به Hakan تغییر داده با ارائه ی بازی ای فوق العاده موفق به شکست دادن PR Balrog شد.
آخ آخ اینو هیچوقت یادم نمیره. PR Rog داشت Infiltration رو میشست و آخرین مسابقه که Infiltration اشکش در اومده بود، یه چند لحظه ای حالت دعا کردن به خودش گرفت و در حین ناباوری، Hakan رو برداشت و واقعا ترکوند:d هیچکس باور نمیکرد توی چنین وضعیتی اونم با Hakan که خیلی ریسک پذیر هست و در صورت تموم شدن روغن، کارش تموم میشه، اینجوری ببره:d به خاطر همینه که من از بازی Infiltration خوشم میاد. خیلی اصولی و تر و تمیز بازی میکنه:d
 
آخ آخ اینو هیچوقت یادم نمیره. PR Rog داشت Infiltration رو میشست و آخرین مسابقه که Infiltration اشکش در اومده بود، یه چند لحظه ای حالت دعا کردن به خودش گرفت و در حین ناباوری، Hakan رو برداشت و واقعا ترکوند:d هیچکس باور نمیکرد توی چنین وضعیتی اونم با Hakan که خیلی ریسک پذیر هست و در صورت تموم شدن روغن، کارش تموم میشه، اینجوری ببره:d به خاطر همینه که من از بازی Infiltration خوشم میاد. خیلی اصولی و تر و تمیز بازی میکنه:d


گزارشگره هم خیلی تعجب کرده بود :دی میگفت ورداشتن Hakan توی همچین شرایطی خیلی ریسکه (انصافاً هم بود !) ، بعد که بازی Infiltration رو دیدن ، نعره بود که میکشیدن :دی آخرش که تموم شد Infiltration فایت استیکو گذاشت زمین که بلند شه از خوشحالی بره جلو جمعیت که برگشت با PR Balrog دست داد :دی لحظه های خیلی خفنی بود :دی
 
اول اینکه احسان دستت درد نکنه واقعا عالی بودن همشون :bighug:
من خودم از 2012 به اینور شروع کردم دیدن مسابقات به خاطر همین خیلی برام مفید بود واقعا تازه همونایی که دیده بودمم کامل همه مسابقات دنبال نکرده بودم یه سری از چیزا که ندیده بودمو فهمیدم. درکل یه تشکر عمیق (Deep) از طرف من :d
و آمّا Galileo که گفتی :d چقد خوب بازی میکنه با Litchi این بشر :d یعنی فانتزیه من از Litchi Player این بشره :d در کل باید بگم نه Litchi Fanام نه Litchi Player ولی Litchi Player هارو دوست میدارم :d

در اصل تیگر شبیه Potemkin ـه :دی

بحثی که سر 3D هاس ، انیمیشن کرکترهاشونه :دی مثلاً SF IV خیلی نسبت به قبل کند شده بود ، ولی توی GG Xrd تا جایی که دنبال می کردم ASW اومده نهایت سعیش رو کرده که تا جایی که امکانش هست ، انیمیشن کرکترها مو به مو همون انیمیشن های نسخه های 2D باشه که موفق هم بودن :دی از لحاظ سرعت هم که خوبه و مثل SF IV نیست که یهو همه چیز کند بشه :دی (خدا رو شکر الان مثل اینکه اوضاع SF V هم از نظر سرعت خوب شده و مثل قبل کند نیست) کلاً مشکل 3D ها کند شدن بازی به خاطر کپچر کردن انیمیشن هاست که وقتی این موارد توی بازیهایی مثل GG Xrd و SF V برطرف بشه مشکل خاصی نمی مونه :دی الان من همونقدر که با BB حال میکنم با GG هم حال میکنم :دی اینکه بیان کرکتر های BB رو هم مثل Xrd کنن ، استقبال هم میشه :دی

آره ، ولی راگنا یه کم زیادی کمه :دی فک کنم با نوئل یکیه یا کمتر :دی اون جین خاک بر سری HP ـش بیشتره :دی

من دلم روشنه که توی CF بیارنشون :دی خیلی کلید کردن روی فانتوم :دی

پ.ن : :دی
پ.ن 2 : DOA :دی

اونکه صد در صد :d منم نگفتم پُتمکین شبیه تیگره که :d

اتفاقا من خودم GGXrd رو بازی کردم باید بگم ازونی که انتظار داشتم خیلی بهتر بود ولی یه حس بدی به 3D شدنش دارم نمیدونم چرا 2D بیشتر به دلم میچسبه (شاید چون عادت کردم به GG قدیم) ولی SFIV واقعا برام غیر قابل تحمل بود :( یعنی همین باعث شد من یه نسل SF بازی نکنم :(( ولی خب SFV برعکس یه جوری ساختنش که اصلا میگم یه جذابیت خاصی توی 3D بودنش هست که توی 2D نمیشه آوردش که امیدوارم این نسل برگردم SF بازی کنم :bighug: BB هم غلط کرده 3D بشه :d

آره راگنا از نظر HP فک کنم توی Top 5 Lowest بشه لول :d

آره همین :d تازه اگه توو قسمت آخریه داستانی BB نیارن خریته به نظرم :d ولی چقد شاخ بشه اگه بیارنشون >:)

پ.ن2: DOA رو من به نگاه شکشی و اچّی میبینم بیشتر تا کاوایی :d

در مورد شخصیت های BB باید بگم من هم از علاقه مندان راگنا هستم اما خوب با نوئل هم بازی می کنم. از اونور Litchi هم خیلی خوبه برای بازی کردن. (فینال BB:CP داخل EVO 2014 عجب چیزی بود). البته یوکی ترومی خیلی قویه توی CP ولی باهاش زیاد بازی نمی کنم.
با توجه به اون لحظه ی آخر تریلر BB CF به نظر میرسه Nine در بازی حضور داره و از این بابت نباید نگران باشیم اما Jubei که اکثر طرفدار های بازی از جمله خودم منتظرش هستند، خبری ازش نیست. یه مصاحبه از سازنده میخوندم که توش میگفت به خاطر سایز کوچک Jubei اون رو به شخصیت های بازی اضافه نکردند.:| البته من فکر کنم تو این نسخه دیگه Jubei رو اضافه کنند و با توجه به سیاست های ASW و این که Jubei خیلی طرفدار داره، این کرکتر رو در قالب DLC یا یه همچین چیزی بدند.
نسخه اکستند BB:CP دانلود شد، برم چکش کنم ببینم چطوره. :دی

با نوئل بازی نکنین جون من :d چیه باو نه شخصیت داره نه گیم پلی :d

شخصیت یوکی ترومی رو بیشتر برای کسایی زدن که ایراد میگرفتن که هازاما ضعیفه (البته هر نسخه یه جوری سعی میکنن هازاما رو قوی تر کنن که بالانس بشه ولی بازم ایرادات هست) که تقریبا دهنشونو بستنو کرکتر خیلی شاخی شد :d ولی باز من هازاما رو بیشتر میپسندم و کلا با شخصیت هازاماش بیشتر از یوکی ترومیش حال میکنم ولی جفتشون در هر صورت خدان :d

درمورد جوبی گوگلش کردم چیزی گیرم نیومد لطف میکنی لینکشو بم بدی؟
از همون Continuum Shift همه میگفتن Jubei میاد ولی هنوز که هنوزه خبری نیس :d یعنی بازی معرفی میشد میگفتن میاد بعد بازی میومد میگفتن خب حتما توی DLC میاد بعد DLC ها میومدن میگفتن توی EX حتما میارنش ولی هنوز که هنوزه خبری نیست |-)

با کرکترای جدید CP EX بازی کردی بیا اینجا یه نظرکی دربارشون بده :d
 
تاریخچه EVO عالی بود.

درمورد جوبی گوگلش کردم چیزی گیرم نیومد لطف میکنی لینکشو بم بدی؟
از همون Continuum Shift همه میگفتن Jubei میاد ولی هنوز که هنوزه خبری نیس :d یعنی بازی معرفی میشد میگفتن میاد بعد بازی میومد میگفتن خب حتما توی DLC میاد بعد DLC ها میومدن میگفتن توی EX حتما میارنش ولی هنوز که هنوزه خبری نیست |-)

با کرکترای جدید CP EX بازی کردی بیا اینجا یه نظرکی دربارشون بده :d

توی این مصاحبه از Mori سوال میشه که نظرتون درباره ی اضافه کردن شخصیت های Nine و Jubei چیه؟ که اون جواب میده: خیلی دوست دارم Nine رو به عنوان یک شخصیت قابل بازی بسازم اما اضافه کردن Jubei به خاطر سایزش یکم سخته. یه نکته جالب دیگه که همین الان توی مصاحبه دیدم این بود که در مورد Celica هم ازش سوال شده بود و گفته بود که خودتون میدونید Celica جنگجو نیست.( مصاحبه قبل نسخه اکستند بود) جالب اینجاست حالا همین شخصیت به بازی اضافه شده.

خودم هم قصدم این بود که یکم درباره ی چیز های جدید این بازی توضیح بدم اما متاسفانه کار پیش اومد و یکم دیر شد.

هنوز زیاد بازی نکردم اما با توجه به اون چند دستی که زدم باید بگم Lambda که قبلاً توی CS بوده و تقریباً گیم پلیش رو دیدیم. با این وجود توی این نسخه یکم بهبود هم داشته. اما
میریم سراغ Celica که کاملاً جدیده. اول باید بگم بر عکس کارل و رلیوس که کنترلشون جدا از Ada و Ignis هست، کنترل Celica و Minerva با هم هست و نمیشه جدا از هم باهاشون بازی کرد. بازی کردن با Celica به نظر راحت میرسه و میتونه گزینه ی خیلی خوبی برای افرادی که تازه با بازی آشنا شدند، باشه. من با این که اولین بار کنترل این شخصیت رو در اختیار داشتم اما خیلی راحت تونستم باهاش بازی کنم. البته اینا فقط نتیجه چند دور کوتاه بود و حتماً سر فرصت در مورد این دو شخصیت بیشتر می نویسم.
تصمیم گرفتم از بخش های جدید بازی هم عکس بگیرم.
اول از فهرست شخصیت ها شروع میکنم ( که زیاد هم مهم نیست :d)



سه بخش جدید داخل Story Mode:
1- همون خلاصه ی داستان نسخه های قبل، البته نمیدونم شاید چیز دیگه ای هم باشه.



2- سه بخش داستانی اضافه که مربوط به شخصیت های kagura، kokonoe و Bullet هست.



3- 8 Gag جدید

بخش داستانی جدید که بر اساس مانگای بازی اضافه شده.
و این آخری هم برای من سورپرایز بود، چون انتظارش رو نداشتم. Library
توی نسخه ژاپنی BB:CP و اکستندش دقیقاً مثل GG:Xrd این بخش حضور داشت ولی نسخه های غربی این بخش رو نداشتند. دلیلش هم گفته بودند به خاطر ترجمه کردن اون هست. من با دیدن این بخش خیلی تعجب کردم چون انتظارش رو نداشتم، یادم هم نمیاد جایی گفته بود که این بخش رو داره. البته خیلی از جاها علامت سوال دیده می شد، به جای اسم اون چیز. نمیدونم یعنی بعدن طی شرایطی اونا باز میشن یا کلاً اون ها رو ترجمه نکردند.


البته یه چیزی هم بود که من ناراضی بودم. دوست داشتم سیو ها و داده هام از CP به CP:EX انتقال داده بشه که ظاهراً این طور نبود یا من نمیدونم چه طور این کار رو باید بکنم.
من که به عنوان یه طرفدار از بازی راضی بودم ولی خب با توجه به این که بازی ها رو ارجینال میگیرید واقعاً نمیتونم بگم که حتماً ارزش داره اون رو بخرید یا نه. در هر صورت من راضی بودم. یه نکته ای هم که هست گفته بودند بخش آنلاین بازی هم ارتقا پیدا کرده که من هنوز اون رو تجربه نکردم. فکر کنم توی گالری استیج ها و موسیقی های نسخه های قبل هم اضافه شده باشه به بازی.
سعی میکنم به مرور در مورد گیم پلی شخصیت ها بیشتر توضیح بدم.
 
به خاطر همین هست که بهش میگن بتا تست:biggrin1: که این اوضاع داغون سرورها رو قبل از عرضه رسمی بازی راست و ریس کنن:biggrin1:

آره در جریانش هستم ، تا الان توی چندتا از این بتا تست ها هم شرکت کردم :دی ولی SF V نمی دونم به خاطر حجم خیلی زیاد ملت بوده که یهو ریختن توی بازی یا چی که از همون اول بسم ا... بازی ترکید :دی دیروز خیلی ملت از کپکام شاکی بودن و داشتن همینجوری فحش میدادن :دی (یه سری ها توی US پری اوردر کردن ، اونا خیلی شاکی بودن) ظاهراً گفتن امروز مشکل حل میشه و از اونور یه روز به بتا تست اضافه میشه :دی و علی یه چیز دردناک باید بهت بگم تا اینجایی که دیروز میشد جلو رفت تمامی صحنه ها Block Scene بود :( از هیچی نتونستم عکس بگیرم ، یعنی نمی ذاشت :(

اَه اَه اَه ! علی یه سری ترول ریختن دارن همینجوری زرت و پرت میکنن توی Capcom Unity ! باور کن انقدر میرن رو اعضاب اینا تا آخر بتا متا رو جمع میکنن :| ملت انگار برای اولین باره دارن پدیده ای به اسم بتا تستو می بینن :| و اینکه بتایی که توی پاییز میاد برای PS4 و PC مشترکه :دی

اول اینکه احسان دستت درد نکنه واقعا عالی بودن همشون :bighug:
من خودم از 2012 به اینور شروع کردم دیدن مسابقات به خاطر همین خیلی برام مفید بود واقعا تازه همونایی که دیده بودمم کامل همه مسابقات دنبال نکرده بودم یه سری از چیزا که ندیده بودمو فهمیدم. درکل یه تشکر عمیق (Deep) از طرف من :d
و آمّا Galileo که گفتی :d چقد خوب بازی میکنه با Litchi این بشر :d یعنی فانتزیه من از Litchi Player این بشره :d در کل باید بگم نه Litchi Fanام نه Litchi Player ولی Litchi Player هارو دوست میدارم :d



اونکه صد در صد :d منم نگفتم پُتمکین شبیه تیگره که :d

اتفاقا من خودم GGXrd رو بازی کردم باید بگم ازونی که انتظار داشتم خیلی بهتر بود ولی یه حس بدی به 3D شدنش دارم نمیدونم چرا 2D بیشتر به دلم میچسبه (شاید چون عادت کردم به GG قدیم) ولی SFIV واقعا برام غیر قابل تحمل بود :( یعنی همین باعث شد من یه نسل SF بازی نکنم :(( ولی خب SFV برعکس یه جوری ساختنش که اصلا میگم یه جذابیت خاصی توی 3D بودنش هست که توی 2D نمیشه آوردش که امیدوارم این نسل برگردم SF بازی کنم :bighug: BB هم غلط کرده 3D بشه :d

آره راگنا از نظر HP فک کنم توی Top 5 Lowest بشه لول :d

آره همین :d تازه اگه توو قسمت آخریه داستانی BB نیارن خریته به نظرم :d ولی چقد شاخ بشه اگه بیارنشون >:)

پ.ن2: DOA رو من به نگاه شکشی و اچّی میبینم بیشتر تا کاوایی :d

Galileo وحشتناک بود :دی چه جوی هم بود وسط مسابقه :دی این Galileo همش میرفت تو فاز تمرکز و این حرفها ، از استرس داشت منهدم میشد !!! :دی

:دی

آره خب ، تا حدودی هم سلیقه و اینا هست :دی تا حدودی هم برمیگرده به کیفیت 3D شدنش :دی

خیلی حرکت Epic Fail ـییه خداییش :دی

دقیقاً ، موافقم :دی

پ.ن : DOA هم کاواییه ، هم اچّی ـه ، هم هنتای ـه :دی هر چی که فکرش رو بکنی توش هست :دی

===

از همگی ممنون ، خوشحالم مفید بوده :دی
 
آخرین ویرایش:
ملت بی شعورن و کاریش نمیشه کرد:biggrin1: چند وقت پیش یه نقد برای DOA 5 توی استیم دادم و بازی رو Recomended زدم (میتونی اون بازی رو توصیه کنی یا اینکه نکنی و جز نقدهای منفی حساب بشه) و ملت ریختن سرم. بهشون گفتم وقتی فرق بین یه فایتینگ خوب و بازی که از لحاظ تکنیکی 2 تا ویژگی رو از توش حذف کردن (تازه حذف هم نکردن. فقط به جای افکت های PS4، افکت های PS3 رو گذاشته بودن) رو نمیفهمین، سرتون رو بذارین زمین بمیرین. اصولا بیشتر PC بازها گرافیک پرست هستن و شکی توی این موضوع نیست.
الان همین اوضاع سر SF V اومده:biggrin1: فرق بین بتا تست و بازی اصلی رو هنوز نمیفهمن و به شدت بی سوادن. نمیدونن این بتا تست حکم همون آرکید رو داره. خیلی دوست دارم بدونم وقتی بازی اصلی عرضه شد و همین مشکلات رو داشت، همین آدم های الاغ چه واکنشی نشون میدن.
 
ملت بی شعورن و کاریش نمیشه کرد:biggrin1: چند وقت پیش یه نقد برای DOA 5 توی استیم دادم و بازی رو Recomended زدم (میتونی اون بازی رو توصیه کنی یا اینکه نکنی و جز نقدهای منفی حساب بشه) و ملت ریختن سرم. بهشون گفتم وقتی فرق بین یه فایتینگ خوب و بازی که از لحاظ تکنیکی 2 تا ویژگی رو از توش حذف کردن (تازه حذف هم نکردن. فقط به جای افکت های PS4، افکت های PS3 رو گذاشته بودن) رو نمیفهمین، سرتون رو بذارین زمین بمیرین. اصولا بیشتر PC بازها گرافیک پرست هستن و شکی توی این موضوع نیست.
الان همین اوضاع سر SF V اومده:biggrin1: فرق بین بتا تست و بازی اصلی رو هنوز نمیفهمن و به شدت بی سوادن. نمیدونن این بتا تست حکم همون آرکید رو داره. خیلی دوست دارم بدونم وقتی بازی اصلی عرضه شد و همین مشکلات رو داشت، همین آدم های الاغ چه واکنشی نشون میدن.

مثلاً بلند شدن گفتن بابت مشکلات عذر می خواهیم و این حرفها و داریم نهایت تلاش رو میکنیم که سرورهای بهتری در نظر بگیریم و ... (همین الان تا عوض کردن سرور ها هم رفتن) طرف اومده هر چی از دهنش در اومده گفته ، یعنی کار به جایی رسیده که خود کاربرا ریختن Read ـن به طرف که تو هنوز نمی فهمی بتا چیه :دی بعضیا واقعاً شورشو در میارن ! :|
در مورد اون چیزی هم که نوشتی و جوابتو دادن یعنی لوووووووول ! :دی طرف خود بازی که بالاخره روی PC اومده رو ول کرده گیر داده به دو تا افکت PS3 و PS4 که فرق آنچنانی هم توی بازی نداره =)) خیلی حرفه ! :دی
 

توی این مصاحبه از Mori سوال میشه که نظرتون درباره ی اضافه کردن شخصیت های Nine و Jubei چیه؟ که اون جواب میده: خیلی دوست دارم Nine رو به عنوان یک شخصیت قابل بازی بسازم اما اضافه کردن Jubei به خاطر سایزش یکم سخته. یه نکته جالب دیگه که همین الان توی مصاحبه دیدم این بود که در مورد Celica هم ازش سوال شده بود و گفته بود که خودتون میدونید Celica جنگجو نیست.( مصاحبه قبل نسخه اکستند بود) جالب اینجاست حالا همین شخصیت به بازی اضافه شده.

خودم هم قصدم این بود که یکم درباره ی چیز های جدید این بازی توضیح بدم اما متاسفانه کار پیش اومد و یکم دیر شد.
هنوز زیاد بازی نکردم اما با توجه به اون چند دستی که زدم باید بگم Lambda که قبلاً توی CS بوده و تقریباً گیم پلیش رو دیدیم. با این وجود توی این نسخه یکم بهبود هم داشته. اما

میریم سراغ Celica که کاملاً جدیده. اول باید بگم بر عکس کارل و رلیوس که کنترلشون جدا از Ada و Ignis هست، کنترل Celica و Minerva با هم هست و نمیشه جدا از هم باهاشون بازی کرد. بازی کردن با Celica به نظر راحت میرسه و میتونه گزینه ی خیلی خوبی برای افرادی که تازه با بازی آشنا شدند، باشه. من با این که اولین بار کنترل این شخصیت رو در اختیار داشتم اما خیلی راحت تونستم باهاش بازی کنم. البته اینا فقط نتیجه چند دور کوتاه بود و حتماً سر فرصت در مورد این دو شخصیت بیشتر می نویسم.
تصمیم گرفتم از بخش های جدید بازی هم عکس بگیرم.

خب توی مصابحه یه حرف امیدوار کننده ام میزنه :d
So if we were to make him playable, we'd have to do something like what we did with Carl's hat, or Rachel's manservants -- use gimmicks to increase the size of his hurtboxes
هنوز امیدی هست :d

اصن امکانش نزدیک به صفره جوبی قابل بازی نشه, به قول خودت خودش برگشته میگه Celica اصن جنگجو نبود بعد انقد طرفدار داشته و درخواست بوده مجبور شدن بیارنش :d حالا جوبی که بیشترم طرفدار داره و جزو قوی ترین شخصیتای داستانی هم هست :d

درمورد Celica یه سوال داشتم :d Healing اش چطوره؟ (فک کنم DD باشه) چون همه ازش ایراد میگرفتن که به درد نخوره.

Galileo وحشتناک بود :دی چه جوی هم بود وسط مسابقه :دی این Galileo همش میرفت تو فاز تمرکز و این حرفها ، از استرس داشت منهدم میشد !!! :دی

آره بعضی موقعا وایمیساد گارد میگرفت فقط :d اصن من موندم چجوری اینا با این استرس بازی میکنن :d من آنلاین میزنم هرچی کمبوئه از ذهنم Delete میشه :d بعد اونا توو اون جو و زحمتایی که کشیدن تا به اونجا برسن وحشتناکه اینجوری بازی کردن :d
 
آره بعضی موقعا وایمیساد گارد میگرفت فقط :d اصن من موندم چجوری اینا با این استرس بازی میکنن :d من آنلاین میزنم هرچی کمبوئه از ذهنم Delete میشه :d بعد اونا توو اون جو و زحمتایی که کشیدن تا به اونجا برسن وحشتناکه اینجوری بازی کردن :d

جدا از بازی خوب انصافاً روح و روان خیلی خدایی هم می خواد این جور مسابقات :دی

===

در مورد جوبِی هم قرار دادنش توی بازی واقعاً کار سختیه ، ولی به قول دایگو وقتی قبلاً یکی انجامش داده پس بازم میشه انجامش داد :دی قبلاً کپکام توی MvC3 سر کرکتر هایی مثل ویوتیفول جویی ، آماتراسو و ... مشکل داشت ، اینا چون قدشون کوتاه بود یه سری ضربات و کمبو ها بهشون نمی خورد :دی که بالاخره انقدر جون کندن تا توی نسخه ی UMvC3 تونستن درستش کنن و بالانس کرکتر ها درست بشه :دی الان برای ASW هم برای اولین بار بالانس کردن همچین کرکتری طبیعتاً سخته ولی خب نشدنی نیست :دی
 
yes Baby Yes :دی
بالاخره شانسم زد و منم تونستم کانکت بشم :دی خدا کنه کپکام هر چه سریعتر سرورا رو درست کنه ، یه یکی دو دقیقه ای توی Training mode توسنتم با چونلی تمرین کنم یعنی مادر بکرید :دی چقدر سریع شده بود چونلی ، چقدر حرکات و بازی روون بود :دی با همون یکی دو دقیقه من عین چی تو کفـــــــــــــم :دی وحشتناک ! ترسناک :دی حالا اوضاع بهتر بشه بیشتر میام شرح میدم جزییاتو :دی
Share Button دسته رو هم قفل کردن که کسی نتونه عکس بگیره ولی ما سمج تر از این حرفهاییم :دی سریع گوشیو ورداشتم و عکس و فیلم گرفتم :دی فقط توی Training Mode چون دل تو دلم نبود که هر لحظه ممکنه بپره بیرون (توی نت خونده بودم اونوریا هم بعد از یه کم بازی کیک شدن) اول شروع کردم یه خورده ور رفتن با چونلی بعدش که دوربینو ورداشتم قطع شد :دی نشد از اونجا فیلم بگیرم ولی دفعه ی بعد مجهزتر میرم سراغ بازی :دی این شما و این اولین تصاویر زنده از SF V :دی










یه ویدئو هم هست که اونم الان آپ می کنم :دی
پ.ن 1 : موسیقی بازی فوق العادس !!! :دی موسیقی از منوی اول بازی شروع میشه و تا منوی انتخاب کرکترها هم ادامه داره :دی بسی گوش نوازه :دی
پ.ن 2 : Hyakuretsukyaku خیلی سریعه :دی QCB + K چونلی هم به جای هازانشیو توی SF IV شده مثل سنشیو که توی سری آلفا میزد :دی


ویرایش :
اینم ویدئویی که از روستر گرفتم :دی فقط چون بازی 60 فریمه و ویدئو 30 ، یه کم کند به نظر میاد :دی توی بازی خیلی روون تره :دی

www.mediafire.com/download/2a0uuegb7qn3onf/SFVMOV_0139.zip
 
آخرین ویرایش:
خب ضمن عرض جمله زیبای بر اون روحت (:d)، پورت بازی چجوریه احسان؟ 60 فریم فیکس؟ گرافیک رو چطوری ارزیابی میکنی؟:d
بعد این بتا چجوریه الان؟ فقط توی ترینینگ هستین؟ اگه مشکلی پیش بیاد، از بازی کیک میشی بیرون یا فقط از اون مسابقه کیک میشی؟
 
خب ضمن عرض جمله زیبای بر اون روحت (:d)، پورت بازی چجوریه احسان؟ 60 فریم فیکس؟ گرافیک رو چطوری ارزیابی میکنی؟:d
بعد این بتا چجوریه الان؟ فقط توی ترینینگ هستین؟ اگه مشکلی پیش بیاد، از بازی کیک میشی بیرون یا فقط از اون مسابقه کیک میشی؟
خیلی ممنان :دی
فریم ریت بازی از من هم روون تره :دی 60 فریم فیکس توی همه جا :دی از منوی انتخاب کرکتر ها بگیر تا داخل بازی :دی
سیستم بتا هم اینجوریه که کرکتری که قراره باهاش بازی کنی (توی مسابقه) انتخاب میکنی یه کرکتر مقابل هم برای خودت انتخاب میکنی و به جای اینکه توی منوی انتخاب پلیر یه ساعت به در و دیوار نگاه کنی بازی می فرستت توی Training Room اونجا واسه خودت تمرین میکنی ، هر وقت بازی پلیر پیدا کرد و یه Match آماده شد از TR بیرون میای و هدایت میشی به مسابقه ، مسابقه هم که تموم شد دوباره برمیگردی به TR :دی مشکل مربوط به سرور هم فعلاً زیاده و متاسفانه اگه کیک بشی بیرون میری توی منوی استارت :(

گرافیک بازی هم خارق العادس :دی بی اغراق یکی از بهترین گرافیکهاییه که دیدم ، جزییات کرکترها عالیه ، توی بازی هم با وجود فاصله ای که میگیره بازم کیفیت تصویر عالیه و دندونه اینا دیده نمیشه :دی سایه زنی بازی خیلی نرم و خفنه و مثل بازیای گولاخ این نسل می مونه ، یه حالت خاصی داره که باعث میشه سایه ها دندونه دار یا بد فرم نشن :دی از افکت های بازی هم که خب چند تا افکت بیشتر از حرکات چونلی رو نتونستم ببینم که همونا هم خیلی با کیفیت و عالی بودن :دی کلاً هــــــــــــــایـــــــــپ :دی هر کسی هم از اونوریا بازی کرده حس و حال منو داشته :دی بازی کاملاً روح SF ـو توی خودش داره و به محض اینکه دستت بهش میخوره عین بچه ای که مامان باباش می خوان از عروسک محبوبش جدا کننش ، تو رو هم نمیشه از SF V جدا کرد :دی
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or