طراحی بخشی از Uncharted 3 و یک بازی مسابقه ای با موتورCryEngine 3 چه نتیجه ای می دهد

T1SHTΛЯ

کاربر سایت
61193256799087994696.jpg


شما هم در مورد قدرت CryEngine 3 شنیده اید، موتور پایه ای قدرتمند و جالب. این موتور نیرومند می تواند تصاویری بسیار تماشایی را برای ما خلق کند اما هنوز هم توسعه دهندگان از مزایای آن بی بهره اند.
شرکت Crytek حساب ویژه ای برای دادن مجوز استفاده از CryEngine 3 باز کرده است، در غیر اینصورت چه دلیلی برای استفاده نکردن از آن باید پیدا کرد. از طرفی هم طبق وعده های شرکت Crytek می توان بازیهایی که با این موتور پایه طراحی شده اند را بر روی کنسول PlayStation 4 مشاهده کرد.

یک طراح حرفه ای که علاقه به بازی آنچارتد استودیو Naughty Dogs دارد تصاویری خیره کننده از یک نقشه مربوط به مرحله صحرای بازی Uncharted 3 که با این موتور گرافیکی طراحی شده، منتشر کرده است.





طراح دیگری نیز تصاویری زیبا از یک بازی مسابقه ای که بوسیله موتور CryEngine 3 طراحی شده، به نمایش گذاشته است.



تصویری زیبا که توسط طراح دیگری به نمایش گذاشته شده است.


دیدگاه شما چیست؟


1

پ.ن: بیشتر کامنت ها را که می خواندم کاملاً دودستگی مشاهده میشد.عده ای معتقد بودند تصاویر خلق شده بسیار زیبا هستند، عده ای نیز گفته بودند نسخه اصلی آنچارتد3 هم در همین حد بوده و طراحی GT5 از تصاویر این ماشینها خیلی بهتر است!
 

الان اون عکس بالایی برای بازی Uncharted 3 هست و بعدی برای Cry Engine ؟

در حد یک سوال می پرسم و به حساب ترول و اینا نذارین. چون ناتی داگ برای پدر بنده نیست! الان این دومیه مشکلش دقیقا تو چه چیزایی هست که اولی اونا رو نداره ؟

اگه یه نفر واقعا این رو طراحی کرده باشه که اگه نگیم شاهکار خیلی هم خوب به نظر میرسه.
 
شوما به تندی و تیزی رنگ ها و مصنوعی بودن بیش از حدشون اهمیت نمیدین؟!
آخه خداییش اینقدر رنگ بندی کلاشِ بده که حس اسباب بازی میده 8-|
دليل کارتونی بودن کلاش اينه که تمومه نور ها دايناميک و real-time محاسبه ميشند
توی تصوير آنچارتد سايه ها و نور ها به صورت light map يا render to texture هستند
به بيان ديگه سايه ها و نور ها بر روی خود بافت در نظر گرفته شده برای همين قابليت تغيير شب به روز يا بر عکس
حذف ميشه
و به عبارت ديگه اگر قرار باشه کلاش از توی زمين بيرون کشيده بشه همون موقع يک چيزه افتضاحی در ميآد

مگر اينکه در يک لحظه سويچ بشه
شما حجم parallel mpping و tessellation را توی تصوير اون يا رو ببينيد چيزی که توی تصوير آنچارتد موجود نيست

همين light map باعث ميشه حجم کار مثلا يک هزارم بشه که حجم حافظه و پردازش را پايين ميآره
ولی مشکلات خوش را داره از جمله چيزی که گفتم به شرطه اينکه موقعيت خورشيد و ابر ها تغيير نکنه
و اجسام استاتيک به همون حالت بمونند
وهمين باعث ميشه که محيط يک حالت خوشک و استاتيک به خودش بگيره
و احساس کنی همه چيز به جز کارکتر بی حرکت ميمونند
چيزی که توی بازی های نسل جديد قرار نداشته باشيم
پس آنچارتد هنوز از تکنيک های گرافيکی که 10 ساله پيش استفاده ميشده بهره ميبره


بعدش هم بحث سر کلاش نبود همه ميگفتند گرافيک بيابونش خيلی پايين تره
شما کلا از يه چيزی بت ميسازيد که ديگه از واقعيت دور ميشيد
 
آخرین ویرایش:
دليل کارتونی بودن کلاش اينه که تمومه نور ها دايناميک و real-time محاسبه ميشند
توی تصوير آنچارتد سايه ها و نور ها به صورت light map يا render to texture هستند
به بيان ديگه سايه ها و نور ها بر روی خود بافت در نظر گرفته شده برای همين قابليت تغيير شب به روز يا بر عکس
حذف ميشه
مگر اينکه در يک لحظه سويچ بشه
شما حجم parallel mpping و tessellation را توی تصوير اون يا رو ببينيد چيزی که توی تصوير آنچارتد موجود نيست
بعدش هم بحث سر کلاش نبود همه ميگفتند گرافيک بيابونش خيلی پايين تره
شما کلا از يه چيزی بت ميسازيد که ديگه از واقعيت دور ميشيد
شما گویا فراموش کردی که این صرفا یه مدلینگ ساده هست ولی شما اون صحنه رو توی آنچارتد3 بازی میکنی و توی همون قسمت صحرا یه جایی هست که حدود 20 تا دشمن هستند(که هر کدوم برای خودشون یه هوش مصنوعی دارن) و مهم تر از همه اینکه آنچارتد روی ps3 اجرا میشه نه یه دستگاه با 8 گیگ رم و پردازنده cor-i7 !!!!!
 
دليل کارتونی بودن کلاش اينه که تمومه نور ها دايناميک و real-time محاسبه ميشند
توی تصوير آنچارتد سايه ها و نور ها به صورت light map يا render to texture هستند
به بيان ديگه سايه ها و نور ها بر روی خود بافت در نظر گرفته شده برای همين قابليت تغيير شب به روز يا بر عکس
حذف ميشه
مگر اينکه در يک لحظه سويچ بشه
شما حجم parallel mpping و tessellation را توی تصوير اون يا رو ببينيد چيزی که توی تصوير آنچارتد موجود نيست
بعدش هم بحث سر کلاش نبود همه ميگفتند گرافيک بيابونش خيلی پايين تره
شما کلا از يه چيزی بت ميسازيد که ديگه از واقعيت دور ميشيد
اون چند خط اول رو که من نمیفهمم چون تخصص من نیست :-" :دی


من که بحثم سر واقع گرایانه و غیر واقع گرایانه بود !! بتم کجا بوده اینوقت شب!؟ :| بُت که به حق Crysis 3 ــه
به غیر از مبحث کلاش ، شوما خود بیابونش هم نگاه کنی یه جسم سالید طراحی شده !! تو مالِ اصل کاری اینجوری نیست !! حالا نمیگم دونه دونه شن ها از هم تفکیک شده است چون فک نکنم هنوز سخت افزاری اومده باشه که بتونه یه همچین چیزی رو پردازش کنه :-"
در مجموع با وجود اینکه خودِ آنچارتد یه چیز 100% واقع گرایانه ای نیست حس و حال طراحیش خیلی بهتره ، که طبیعی هم هست :دی

پ.ن: چیزی که تو امضای خودِ شوماست حس خیلی خوبی میده بر خلاف چیزی که ایشون طراحی کرده :دی
 
این عکسه کیفیت شن های U3 رو نشون نمیده ! :دی
این یکی بهتره :



حیف PS3 دکمه Share نداره ! :دی ما هم دم و دستگاه کپچر نداریم و توی این جور مواقع نمیشه از جاهایی که به درد مقایسه میخوره عکس گرفت ! :دی

آريا واقعا از تو بعيده ...!!! اين تصوير که گذاشتی سنگين تر از تصويری که طراحی شده هستش ؟
flat بودن صحرا داره داد ميزنه


کلا طراحی هنری آنچارتد بسيار زيباست مخصوصا رنگ بنديهاش ولی از نظر من هميشه
حالت pre-render شده به حساب مياومده
از نزديک هم بازی کردم که اينا ميگم

در مورد سايه هم يه گاف بزرگ داره
چون من يکی از تخصص هام نورپردازی مجازی هستش
اينا ميگم فاصله ی منبع سايه هرچقدر از زمين دور تر باشه حالت محو تر يا blur تر به خودش ميگيره
در صورتی که توی تصويری که گذاشتی سايه خيلی تيز و sharp هستش
اين توی عکس المعل طبيعی نور نيست
حتی توی farcry هم يک يک بازيه مولتی هستش اين قضيه حل شده



پ.ن: چیزی که تو امضای خودِ شوماست حس خیلی خوبی میده بر خلاف چیزی که ایشون طراحی کرده

ممنون


خبر رسیده که بچه های ND بعد از خوندن کامنت های BC سر به بیابون گذاشتن و Jacob Minkoff رسماً اعلام کرده که دیگه برای ND کار نمیکنه​




اگر منظورتون صحبت بنده باشه مدرکی بياريد که من اشتباه ميکنم
اين مطالب را ابتدايی ترين بازی ساز ها هم ميدونند

من همين الان از بازی assasin creed صد تا شات ميزارم براتون که از سوتی هايی که داده تعجب کنيد
نميشه همه و همه چيز را خدا فرض کنيد که نشه نقدش کرد
بازم ميگم اينا جزو ابتدايی ترين مطالب هستش که متاسفانه رعايت نشده
اينا ميتونی از دوستانی که برای شرکت های بازی سازی کار ميکنند بپرسيد
کامنت من هم اينجاا ثبت شده جايه دوری نميرم
 
آخرین ویرایش:
آرين واقعا از تو بعيده ...!!! اين تصوير که گذاشتی سنگين تر از تصويری که طراحی شده هستش ؟
flat بودن صحرا داره داد ميزنه
احسان جان من از نظر زیبایی میگم ! :دی
توی پست قبلی هم گفتم شاید اینایی که طرف ساخته از نظر فنی خفن تر باشه ، ولی از نظر زیبایی و چشم نواز بودن برای U3 رو ترجیح میدم و چون همین چند وقت پیش هم دوباره اون تیکه رو بازی کردم ، دقیقاً توی ذهنم هست که چطوری بود. از نظر فنی هم به نظرم نمیشه بازی ای که روی کنسول با سخت افزار 8 سال قبل اومده رو با PC های امروزی مقایسه کرد. :دی
flat هم خب واقعاً نمیشه از PS3 انتظار داشت که تک تک این رگه های شن رو برآمده ارائه بده ! :دی ولی شن های بازی واقعاً زیبا طراحی شده و گذشته از اون، عکس العمل شن ها نسبت به Nathan جداً غوغاست ! یعنی من هرچقدر توی شن ها راه میرم و قِل میخورم (!) خسته نمیشم. از جای پا و بدن Nathan که توی شن ها باقی می مونه بگیر تا جاهایی که سر بالایی هست و شن ها با حالت خیلی واقعی پایین میریزن و نورپردازی های مختلف توی روز و شب و ...
==============
این ویدئو هم برای صحرای U3 هست و دیدنش به همه پیشنهاد میشه ! :دی
VYmzyGe8L2I (لینک Youtube)
به شخصه هنوز چیزی ندیدم که به اندازه این بخش U3 من رو متحیر کنه. از نظر زیبایی و خیره کننده بودن منظورم هست ، نه فنی ! :دی
 
احسان جان من از نظر زیبایی میگم ! :دی
توی پست قبلی هم گفتم شاید اینایی که طرف ساخته از نظر فنی خفن تر باشه ، ولی از نظر زیبایی و چشم نواز بودن برای U3 رو ترجیح میدم و چون همین چند وقت پیش هم دوباره اون تیکه رو بازی کردم ، دقیقاً توی ذهنم هست که چطوری بود. از نظر فنی هم به نظرم نمیشه بازی ای که روی کنسول با سخت افزار 8 سال قبل اومده رو با PC های امروزی مقایسه کرد. :دی
flat هم خب واقعاً نمیشه از PS3 انتظار داشت که تک تک این رگه های شن رو برآمده ارائه بده ! :دی ولی شن های بازی واقعاً زیبا طراحی شده و گذشته از اون، عکس العمل شن ها نسبت به Nathan جداً غوغاست ! یعنی من هرچقدر توی شن ها راه میرم و قِل میخورم (!) خسته نمیشم. از جای پا و بدن Nathan که توی شن ها باقی می مونه بگیر تا جاهایی که سر بالایی هست و شن ها با حالت خیلی واقعی پایین میریزن و نورپردازی های مختلف توی روز و شب و ...
==============
این ویدئو هم برای صحرای U3 هست و دیدنش به همه پیشنهاد میشه ! :دی
VYmzyGe8L2I (لینک Youtube)
به شخصه هنوز چیزی ندیدم که به اندازه این بخش U3 من رو متحیر کنه. از نظر زیبایی و خیره کننده بودن منظورم هست ، نه فنی ! :دی
آريا جان لينک کامل نيست
 
آريا جان لينک کامل نيست

همون یه تیکه رو سرچ بکنی اولین لینک باید همون فیلم باشه ...

این موتور هر چی باشه بازم بهترین گرافیک کنسولی نسلو تا حالا داره حالا شما هی خودتونو بزنین درو دیوار

بهترین گرافیکی که فریمش 30 هم نمیشه به درد عمه ابر خفن گودزیلا استاد قرن بازیای رایانه ای میخوره ...
 
آخرین ویرایش:
بابا ایشون یه نفر نشسته اینو طراحی کرده با موتور cry engin حالا معلوم نیست طرف ننش کیه؟؟؟باباش کیه؟؟؟چه ربطی به کرایتک داره دوستان ریختن cry engin ترول میکنن:|
این موتور هر چی باشه بازم بهترین گرافیک کنسولی نسلو تا حالا داره حالا شما هی خودتونو بزنین درو دیوار
 
عکسای جالبی بود. اگر یک تیم حرفه ای روشون کار میکرد شاید بهتر میشد چون بعضی جاهاش به نظر خوب نمیومد . ولی بعضی جاهاشم خیلی قشنگ بود
 
حرفهای ehsan-62 خیلی واضح و روشنه و واسه هر کسی قابل فهمه مثل من که اصلا هیچی حالیم نیست از ایشون هم ممنونم .. سایه ی کلاش تو آنچارتد 3 جزیی از تکسچر چیزی نیست که محاسبه بشه یعنی اگه کلاش رو بشه از تو شنها در آورد سایش سرجاش میمونه مگه اونکه کل تکسچر خاک تو اون قسمت عوض بشه!! .. ولی چون نورپردازی داینامیک برای همه اجسام محاسبه ی زیاد و قدرت سخت افزاری بیشتری میطلبه فعلا به نظر نوپا میاد و کم کم به اون سطح بلوغ میرسه که کیفیتش در حد همین light-map که آقا احسان میگن برسه و طبیعی به نظر بیاد
 
دم آقا احسان گرم،خدایی از اینکه یه همچین گرافیست خوبی تو سایت داریم که بتونه مطالب رو به زیبایی و روونی تمام بیان کنه خیلی خوشحالم!بعدم آقا اگه کرایتک بگه که من ان اسکرین ها رو درست کردم که هیچی:d ولی چون کار یه نفره فراسوی قابل ستایشه!کسی که با اصول ابتدایی این کار آشنا باشه میدونه دیگه!!!
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or