همین که اسم tlou میاد به لیست بهترینای تاریخ فکر میکنی یعنی کار خودشو کرده
یه تصحیح کوچو باید بکنم:20 سریال برتر تاریخ نه بلکه 20 سریال برتر سایت imdb تازه اونم براساس رای کاربران
اما برگردم به سوال شما:یعنی چون من یا هرکس دیگه ای به بهترین های تاریخ فکر میکنه(وقتی صحبت از lou میشه) یعنی حتما سریال کار خودش رو کرده؟!
نمیتونه این قضیه بخاطر دیدن ادعاهای طرفداران سریال در فضای مجازی باشه؟نمیشه بخاطر هایپ زیاد فن ها و کلا نام خود آیپی(در مدیوم ویدئو گیم)باشه؟
یعنی الا و بلا این فکر حتما بخاطر کیفیت کار بوده و نه بخاطر هایپ و اغراق های فراوان پیرامون این اثر؟
شما جدا وقتی اسم lou میاد به بهترینای تاریخ فکر میکنید؟
(البته حقتون که به هرچی که میخواید فکر کنید و مسئله تا حد زیادی شخصیه)
نظرت محترمه برای خودت
ولی واقعیت امتیازات کاربران و منتقدین دقیقا برعکس نظر شماست
ببین یه مسئله ای هست راجب نمره دادن که بنظرم نه تنها برای فیلم بلکه حتی برای مدیوم موسیقی هم صادقه.من جوری نیست که بگم حتما نمره ی مجلات یا سایت ها برام خیلی خیلی مهمه ولی با این وجود نگاهش میکنم.از نظر من در مجموع سطح تحلیل ها به شدت ضعیف و آبکی شده.باورم نمیشه بعضی فیلم ها یا آلبوم های موسیقی که در دهه 90 یا 80 منتشر شدن مثلا به زور 2 یا 3 ستاره/نمره از منقدا گرفتن(بعضی از 5 ستاره و بعضی از 10 ستاره/نمره).حتی این قضیه تا اوایل سال 2000 هم صادق بوده بنظرم.مثلا یه فیلم که هم فروشش خوب بوده(البته فروش الزاما یک فاکتور مهم در ارزیابی کیفیت نیست) و هم جز فیلم های ماندگار/تاثیرگذار بوده،یهو میبینی نمرات بسیار پایینی گرفته و مثلا در متا یا اپن کریتیک به زور 40/100 یا 50/100 گرفته!!! چقدر قبلا سخت نمره میدادن ولی الان بعضا حتی فیلم های آبکی و چرت هم میبینی یهو متای بالا 70 (70/100) میگیرن!!!
تولیدات انبوه و بی کیفیت در مدیوم سینما/تلویزیون هم مخاطب و هم منتقد رو به نظرم به یجور ابتذال و سطح نازل کشونده .اینو نه فقط بخاطر لست میگم، بلکه بسیار دیدم یک سریال/فیلم علی رغم کیفیت نازلش ، نمرات بالایی از منتقدها گرفته!
نمرات لست رو که برای هر اپیزود میبینی همش فرت و فرت 10 یا 9 میبینی دادن!گویی این سریال یک گوهر نابی هست که تاحالا نظزیش رو ما ندیدیم!
فن های عزیز سونی/لست هم هر قسمت میان میگن که به به و چه چه ببین چه شاهکاریه و سریع یه 10 هم بهش میدن!مهم نیست اون اپیزود چقدر ضعیف یا متوسط باشه،از نظر فن های اون قطعا یا نمرش 10 هست یا دیگه کم کمش 9.5!
قسمت 9 اون سکانس بیمارستانش با موسیقی شاهکار چه کرد! حالا کسی قراره فاز خودخفن پنداری بگیره و بگه چرا یکی باید احساساتی بشه به خودش و شعورش مربوطه، ولی من شخصاً اون قسمت بیمارستان بغض گرفته بودتم و کسی میخواد چنین واکنشهای احساسی رو مسخره کنه، بنظرم به روانپزشک خودش رو معرفی کنه و حتی اگه میتونه لطف کنه در حق ما، یه 6 ماه خودش رو در تیمارستان بستری کنه تا یاد بگیره احساسات ادماور به مسخره نگیره!
___
من با این IP زندگی کردم و شاید که بدترین سالهای زندگیم رو سعی میکردم با بازی کردن شماره های 1 و 2 از سال 2013 به بعد سپری کنم. شخصیت جول تروی بیکر خیلی قابل احترامه برای من ولی باید گفت که پدرو پاسکال واقعا در یک سطح و Level دیگهای این شخصیت رو به تصویر کشید. اصلا باورم نمیشه یه بازیگر اینقدر بتونه خوب دربیاره چنین نقشی رو. صحنههای کشتار بیمارستانش قشنگ میشد تو صورتش حس خشم، نفرت، عذاب وجدان و عشق رو همرو با هم حس کرد! عشق پدرانش نسبت به الی بی نظیر و شاهکار بود و کمترین کاری که باید در حق این بازیگر کرد اینه که تو فصل جوایز تلویزیونی از خجالتش دراومد!
بلا رمزی هم با وجود تمام رفتارهای زشت رسانه ها و شبکه های مجازی ولی گل کاشت. جالبه که چقدر این رفتارها روش تاثیر داشته و صحبتهای دردناکی درباره این موضوع انجام داده. امیدوارم که حالا امتحان خودش رو پس داده، برای فصل دوم طرفدارا جبران کنن و ازش حمایت خوبی انجام بدن. قیافش شاید با الی یکی نباشه ولی قدرت بازیگریش قابل تحسینه و اون معصومیت چشمهاش کلی حرف برای گفتن داره.
کل این قسمت رو فعلا یبار تماشا کردم ولی سکانس بیمارستان از جایی که جول با چاقوی الی میره سر وقت یارو و موسیقی اصلی این فرنچایز شروع به پخش میشه تا برداشتن الی از روی تخت رو شاید 10 بار تماشا کردم و بازم سیر نمیشم! موسیقی گوستاوو سانتائولایا با بازیگری پدرو پاسکال یه ترکیب شاهکاری دراومده که بنظرم دیگه تکرار نمیشه!
قضیه مادر الی رو هم خیلی جالب دراورده بودن و ایده مصونیت الی رو بالاخره درست حسابی توضیح دادن. هم اشلی جانسون هم تروی بیکر با این که خیلی کوتاه تو سریال حضور داشتن ولی بنظرم شخصیتای فرعی ماندگاری رو خلق کردن و نه تنهت صداپیشههای تراز اولی محسوب میشن که حتی بازیگرشونم خیلی تماشاییه.
__
دست نیل دراکمن بابت خلق چنین دنیای درد نکنه که نه هیچوقت تجربش تکراری میشه و نه دیگه شبیهش ساخته میشه. دست کرگ مازن بابت آوردن این IP تو مدیوم تلویزیون درد نکنه که بعد مدتها یه دلخوشی رو برای آدم ایجاد کردن که صبحهای 2شنبه رو یه ذوقی برای شروع کردنش داشته باشیم. حیف که باید یه زمان طولانی رو منتظر بمونیم برای فصل دوم و دیگه از هفته بعد قرار نیست ذوق و شوق قسمت جدید Tlou رو داشته باشیم.
این سریال قرار نیست با بزرگان تاریخ تلویزیون رقابت کنه ولی همین که اسمش کنار بزرگان آورده میشه خودش حجت رو در قبال کار کرگ مازن و نیل دراکمن تموم میکنه!مرسی از سونی و ناتی داگ و HBO که چنین IP رو خلق کردن. هم بازیش هم سریالش کلی خاطرات قشنگ برامون درست کرد.
امیدوارم که نیل دراکمن با دست باز به سراغ گسترش این IP بره و فراتر از Part 2 عمل کنه! اصلا نمیتونم تصور کنم که فصل دوم با وقایع پارت 2 چقدر میتونه خفن و دردناک باشه اونم با وجود یکی مثل پدرو پاسکال! این بشر حرف نداره!
بازم میگم هرکسی مایل هرنظری رو که میخواد نسبت به این اثر(یا هر اثر دیگه ای) داشته باشه و نظرشون هرجور که دوست داره بیان بکنه و ابدا قصد من تحقیر یا ایجاد اختناق و یا توهین نیست ولی بعد از خوندن این پست شما یه جورایی آدم میگه : really???
تو یکی دو صفحه قبل یه بحثی پیش اومد راجب قسمت 8 که ببین یک کلبه آتیش میگیره ولی از بین اون جمعیتی که اون جا زندگی میکنن حتی یک نفر هم نیومد که سرک بکشه.راجب این قسمت بیمارستان هم بنظرم تا حد زیادی همینطور بود.جول همینطوری میره جلو و عین ترمیناتور هرکی سر راهش هست رو میکشنه(یک خراش هم بر نمیداره) و ظاهرا بجز همون چندتا ماموری هم که میکشنه تو اون ساختمون به اون بزرگی (که خوب یک مکان خیلی مهم هستش برای فدرا) ، دیگه کسی مزاحمش نمیشه و اونم الی رو خیلی راحت میزنه بغلش و هیچ کس هم آسانسور رو متوقف نمیکنه یا خیلی راحت میره تو پارکینگ و دم در و بیرون اون محوطه ی محافظت شده هم ظاهرا نه گاردی هست و نه هیچ کس بعدا اونا رو تعقیب نمیکنه!هیچی همینجور خوش و خرم میزنن به جاده.تو مدیوم بازی میشه پذیرفت این ضعف ها رو ولی در سریال بنطرم پذیرفتی این این سطح از سر و تهش رو هم آوردن
=======
شاهکار پدرو پاسگال با موسیقی سانتائولایا(البته بحث موسیقی جداست)
اغراق راجب ماندگاری نقش اشلی جانسون و تروی بیکر(باتوجه به نقش های بسیار بسیار کوتاه اونها)
هیچوقت تجربش تکرار نمیشه!!!
هیچوقت شبیهش ساخته نمیشه!!!
بستری کردن خودمون برای تمسخر سکانس و آهنگ بیمارستان!
دوست عزیزم اینا همش اغراق هستش.هرچند که شما آزادید هر نظری رو که میخواید بیان کنید(طبیعتا ما هم میتونیم اون نظرات رو نقد کنیم)
کسی میشناسید مثل نیل دراکمن هم در مدیوم گیم و هم در مدیوم سینما و تلویزیون با آثارش جزو بهترین های تاریخ قرار بگیره ؟ فک کنم فقط نیل دراکمن تا این حد موفق بوده .
کاری که خیلی از بزرگای دنیا میخواستن و تلاش کردن و ارزوشون بود بهش برسن و نرسیدن رو نیل دراکمن انجام داد ، نمونه اش هیدو کوجیما که همیشه دوست داشت وارد این مدیوم بشه و همینطور برعکس که افراد مشهوری میخواستن وارد گیم بشن .
لامصب یه معجونی ساخته ، هر جا میبرتش انقلاب میکنه ، احتملا اگر همین tlou رو ببرن ازمایشگاه فیزیک یه اختراعی چیزی ازش دربیاد
اثرش در تلویزیون جز بهترین های تاریخ هستش؟ جدی میفرمایید؟
این معجون جناب دراکمن در صنعت سریال الان انقلاب کرده؟!!!
چه انقلابی اونوقت؟در روایت؟در صحنه؟ در دیالوگ ها؟