سریال Stranger Things [اسپویل تا آخرین اپیزود آزاد می باشد]

Thonkeyes

کاربر سایت
Jul 11, 2020
4,395
پروردگار را شاکرم که فصل آخر St به سرنوشت Got مبدل نشد!:D
امان از عشق به چیزی. تارانتینو اشتباه نگفته بود که برای فیلم ساختن نیازی نیست فلان لنز یا دوربین رو بشناسید!
همین که عاشق فیلم ساختن باشید، نتیجه‌ کارتون قابل قبول خواهد شد...
این برادران دافر نشون دادن واقعاً عاشق سینما و بازی‌های بچگیشون بودن. ارجاعات این قدر زیاده که آدم حظ می‌کنه...
باز هم باید یک ماه دیگه صبر کرد!:((
فصل پنجم فصل آخر Stranger Thing هست این فصل نیست :D
 

Sir Daniel

کاربر سایت
Mar 22, 2017
1,103
دوستان نمیدونید کیفیت 4k فصل ۴ کی میاد ؟
منم منتظرشم، فصلای قبل با فاصله یکی دو روز از انتشار نسخه HD ریلیز شده اما ایندفعه انتشار نسخه 4K از سورس Netflix یا یه مشکلی برای گروه های ریلیز کننده ایجاد کرده یا اینکه منتظرن 2 اپیزود باقی مونده هم منتشر بشه و بعد کلشو توی یه پک ریلیز کنن، چون گویا ریپ/کپچر 4K از Netflix مشکلات و مسائل خودشو داره!
 

SiminSecret

کاربر سایت
Sep 7, 2010
4,826
نام
مهراد
فصل چهارم رو تو دو روز تماشا کردم و به خودم سختی هم دادم و هوا روشن شد من هنوز داشتم نگاه میکردم که برای همون موقع نوشتن این متن سر درد شدم!
این سریال به نظرم تنها محتوای ادامه دار از نتفلیکس هست که افت نکرده و هر فصل جذاب تر هم میشه و این رو مدیون تم دهه 80 و طراحی لباس ها و حال و هوای فیلم و روابطش هست.

همین اول کار نکته ای رو بگم؛ مایا هاوک در نقش رابین یه فیلم ترسناک هم سال 2021 بازی کرده بود به اسم Fear Street Part One: 1994 که اونجا هم متصدی کلوپ بود اینجا هم همینطور :) خیلی با این قضیه حال کردم.

فیلم بلاخره به اون نقطه ای رسید که گروهی داریم که واقعا بهتر از گروه های قبلی عمل می کنن. ترکیب داستین جان با استیو و رابین و سینکلر و نانسی و مکس عزیز خیلی بهتر از ترکیب شدن با مایک و ویل و جاناتان هست و خوبه که دو سه گروه داریم که جدا جدا کار میکنن. توضیح اتفاقاتی که برای ال افتاده و شروع باز شدن اون دروازه ها واقعا خوب بود و انتظار رو هم سخت کرد. هر چند انتظار داشتم شخصیت بد این فصل بزرگتر باشه و همزمان به چندین جا ضربه بزنه مثل فصل قبل که این اتفاق نیوفتاد.

هر چند رابطه بین دموگورگن و روسیه رو نفهمیدم ولی پرداخت به شخصیت ها توی این فصل بهتر شده و ترکیب هاپر و جویس و موری عالیه. امیدوارم دیگه داستانی مثل کرونا پیش نیاد و نهایتا سال 2023 فصل آخر رو ببینیم. هر چند که خداحافظی با این سری واقعا سخته و پتانسیل این رو داره که فصل های بیشتری داشته باشه. دافر برادرز واقعا کارشون در انتخاب موسیقی و صحنه و داستان عالی انجام دادن... چقدر دوست داشتم تو اون دوران اونجا زندگی کنم!
 

TheGodfather

ALI
Gold User
Jun 21, 2011
1,070
نام
Ali
همونطوری که دوستمون در پست بالا اشاره کردند، یکی از دلایل علاقه‌ی ما به این سریال تم دهه هشتاد سریال هست.
واقعا برام سواله برای ما مخاطب ایرانی؛ این علاقه‌ی وافر از کجا نشات می‌گیره؟ ما که نه در دهه هشتاد زندگی کردیم و نه حتی توی امریکا بودیم!
اما چرا با شنیدن همین موسیقی تیتراژ، دیدن کفش‌های کانورس، شلوارای جین، مدل موهای عجیب، شورلت بلیزر کلانتر هارپر، تلفن‌ها و تلویزیون‌های قدیمی و الباقی المان‌های این سریال، این چنین به وجد می‌آیم؟!
اصلا چرا خود من از نوزده سالگی کانورس و جین میپوشم و همیشه موهام بلندن و ماشینای کلاسیک امریکایی رو دوست دارم و به موسیقی راک علاقه‌مندم؟
چرا نمی‌تونم اون روزی رو که بصورت اتفاقی پوستر این سریال رو در سایت زومیت دیدم که نقدی بر فصل اول بود رو فراموش کنم؟
چرا با دیدن همون ده دقیقه اول سریال پر از شوق شدم؟ آیا فقط بخاطر ساختار خوب این سریاله که ما جذبش شدیم؟ یا بخاطر نوستالژیه؟
اگه بخاطر نوستالژیه که باید بگم ما که هیچ تجربه‌ای در این باب نداشتیم!
اگه بخاطر نوستالژیه چرا روانمون با دیدن آثار دیگه این همه شاد نمیشه؟ :D
درسته هنوزم با دیدن فرندز آدم دوست داره توی دهه ۹۰ زندگی کنه یا با دیدن راننده تاکسی و دیوانه‌ای از قفس پرید، در لحظه عاشق فضای دهه هفتاد میشه
اما هیچ کدوم تا به حال برای من نیروی Stranger Things رو نداشتن!8->
از دیشب که دوستمون عرض کردند فصل چهارم، فصل پایانی نیست خیلی خوشحال شدم، چی از این بهتر؟!
امیدوارم شما بیشتر از من با تماشای این اثر لذت ببرید...
 

XMohsen

کاربر سایت
Feb 4, 2010
1,081
نام
Mohsen
راجب پست های بالا، کاملا درست میگید من حتی خیلی‌ علاقه ای به اون دهه هم ندارم اما یه جذابیت خیلی خاصی داشت. Stranger things فکر کنم دومین یا سومین سریال خارجی بود که دیدم و فوق‌العاده خوب بود (فکر میکنم همین تایپیک بود که یه پست طولانی هم راجبش نوشتم).

فکر میکنم به خاطر همین هم سریال خیلی قشنگه چون تو اون دهه روایت میشه که زندگی ساده تر و آروم هست و پیچیدگی های امروز رو نداره در کنارش ما با یه سری بچه طرف هستیم یعنی یه ماجراجویی واقعی رو داریم میبینیم چیزی شبیه به فیلم هایی مثل تنها در خانه و هری پاتر و .. هم جدیه هم بچگانه هم ترسناک هم خنده دار. صحنه تنها قدم زدن 11 توی شهر با اون آهنگ یا اولین kiss اون دوتا چقدر حرص میخوردم هر دفعه یه اتفاقی میوفتاد یا اون پسر بزرگه که هردفعه به دادشون میرسید. فکر کنید اینا بزرگ بودن چطور میشد ؟ چندتا بزرگسال که یه دریچه پیدا میکنن و با یه شخصیت ابرانسان وارد اون دنیا میشن و همه رو تار و مار میکنن این بین هم هرکی مشغول یه رابطه بود !

در کنار این ها فضاسازی عالی، داستان عالی، دیالوگ های عالی، مبارزات عالی، موسیقی عالی، بازی های فوق العاده خوب و هنر کارگردان رو هم اضافه کنید. اینطور نیست که فقط تو اون سال روایت بشه بلکه از تک تک جزئیات همه چیز واقعا متعلق به اون دهه هست و استفاده میشه.

خوشبختانه یا متاسفانه من فصل اول و دوم رو که دیدم گفتم فصل سوم رو نبینم تا چندسال بعد کل سریال رو دوباره از اول ببینم، یادمه خیلی سخت بود و خبرهای راجب فصل سوم رو دنبال میکردم بعد فهمیدم 4-5 فصل قراره ساخته بشه گفتم چقدر طولانی .. و الان مثل برق این 6 سال گذشت و یکم دیکه تحمل کنم (زنده بمونیم) فصل آخر هم بیاد و ببینم :x :(
 

Origami 2008

عضو تحریریه
Oct 2, 2014
5,513
نام
سپهر
برگ برنده سریال Stranger Things، ریتم آن است، موردی که منجر می شود که مخاطب کل فصل را در ظرف کمتر از 8 ساعت به پایان برساند. قصد داشتم که پس از اتمام فصل چهارم، نظر خود را بنویسم ولی احساس می کنم که تا آن موقع، تمام موارد موجود در ذهنم پاک شود. فصل چهارم ST ترسناک ترین، بزرگترین و جاه طلبانه ترین فصل این سریال است؛ برادران دافر به انتقادات وارد شده به فصل سوم نیز توجه کردند و سریال را به ریشه های فصل اول بازگرداندند. سریال از یک فرمول تثبیت شده پیروی می کند؛ روایت های پراکنده که در نهایت به یک نقطه مرکزی ختم می شوند. این فرمول از نظر من به ورطه تکرار و عدم خلاقیت دچار شده است، داستانی که برادران دافر در فصل چهارم تعریف می کنند، همان داستان فصل اول سریال است و نوع روایت حالتی Recycle دارد؛ یعنی همان داستان اول را با دستکاری به طرح تبدیل می کنند و مجدد با اضافه کردن مواردی زائد به بازتعریف آن می پردازند. داستان مایند فلیر، جهان موازی و ... در سه فصل اخیر به خوبی تعریف شده بود و در یک نقطه کاملا منطقی به پایان رسیده بود، اینکه چرا برادران دافر دوست دارند که مدام این جهان را بیشتر توضیح دهند را نمی دانم. چهار خط روایی در فصل چهارم وجود دارد؛ داستان هاوکینز، الون و آلاسکا جذاب هستند ولی داستان نوادا اضافی است، به طوری که در قسمت هفتم خود برادران دافر متوجه می شوند که در ادامه دادن خط داستانی مایک، ویل و جاناتان به مشکل خوردند. تعداد شخصیت ها به طرز وحشتناکی افزایش پیدا کرده است، بعضی از شخصیت ها کارکردشان را از دست داده اند، مثلا شخصیت ویل (نوآ اسنپ) عملا خنثی است، کمکی به داستان نمی کند. تنها چیزی که قرار است شخصیت ویل در این فصل به مخاطب ارائه دهد، گرایش جنسی اش است، شخصیتی که به نظر می رسد در انتخاب گرایش جنسی اش دچار مشکل شده است! سه قسمت اول فصل چهارم خوب نیستند ولی از قسمت چهارم به بعد جذاب می شود. سریال مدام از آثار برجسته سینمای وحشت الگوبرداری می کند، البته نمی گذارد که الگوبرداری تبدیل به کپی شود!

برادران دافر دوتا gap داده اند که فکر کنم می خواهند از شفاف سازی آن ها فرار کنند؛ یکی پایلوت دونستن اپیزود هفتم فصل دوم و یکی دخالت شوروی در خلق موجودات فراطبیعی!
 
آخرین ویرایش:

Origami 2008

عضو تحریریه
Oct 2, 2014
5,513
نام
سپهر
Stand By Me 1986
Super 8 2011
Poltergeist 1982
E.T 1982
The Thing 1982
Ghostbusters 1984
Halloween 1979
Rings 2002
The Heather 1989
Friday the 13th 1980
Terminator 1984
A Nightmare of Elm Street 1984
The Exorcist 1974
Jaw 1975
Carrie 1976
Akira 1988
It 2017
The Twilight Zone Series
Carnivale 2003-2005
(F.E.A.R 3 2011 (Video Game
Splatterhouse 3 1993 (Video Game)
Call of Duty Black Ops 2010 (Video Game)
Resident Evil 2 1998 (Video Game)
Luigi's Mansion 2001 (Video Game)
 
آخرین ویرایش:

TheGodfather

ALI
Gold User
Jun 21, 2011
1,070
نام
Ali
Stand By Me 1986
Super 8 2011
Poltergeist 1982
E.T 1982
The Thing 1982
Ghostbusters 1984
Halloween 1979
Rings 2002
The Heather 1989
Friday the 13th 1980
Terminator 1984
A Nightmare of Elm Street 1984
Jaw 1975
Carrie 1976
It 2017
The Twilight Zone Series
(F.E.A.R 3 2011 (Video Game
Splatterhouse 3 1993 (Video Game)
Call of Duty Black Ops 2010 (Video Game)
Resident Evil 2 1998 (Video Game)
Luigi's Mansion 2001 (Video Game)
دمت گرم.
چقدر دنبال همچین لیستی بودم...
ای کاش در مورد چگونگی الهام از این اثار نیز صحبت میشد.
مثلا برای خودم الان سواله کجای داستان از cod black ops الهام گرفته شده و یا چرا اسمی از جن گیر نیست؟!
 
  • Like
Reactions: Origami 2008

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر